Briselē sešas dalībvalstis pauž vienotu redzējumu par transporta regulējuma kopumu “Mobilitātes pakotne I” 2

Foto: Ekrānbilde

SM | 21.septembris 2019 7:45

Piektdien, 20. septembrī, Briselē notika Transporta ministru padome, lai apspriestu transporta nozares lomu Eiropas Savienības (ES) klimata mērķu sasniegšanā. Uzsvērta nepieciešamība, ka transporta nozarei ir jāveicina siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisiju samazināšanu.

Izvērtējot konkrētos pasākumus, kas jāveic dalībvalstīm, Bulgārija, Ungārija, Latvija, Lietuva, Polija un Rumānija ir uzsvērušas, ka dažos transporta jomas tiesību aktu priekšlikumos ir zināma neatbilstība salīdzinājumā ar ES klimata politiku un mērķi samazināt SEG emisijas.

Tāpat šīs sešas valstis ir norādījušas uz Mobilitātes pakotni I, kas ir tiesību aktu priekšlikumu kopums, ar ko pārskata pašreizējos ES starptautiskā autotransporta noteikumus. Minētās valstis uzskata,ka daži priekšlikumi, kas ir iekļauti Mobilitātes pakotnē I, varētu prasīt pārvadātājiem veikt transporta operācijas veidos, kas negatīvi ietekmēs vidi un klimatu. Īpaši minētais attiecas uz 2019. gada aprīlī pieņemto EP pirmā lasījuma nostāju, kas ieviesa, piemēram, pienākumu transportlīdzeklim regulāri (ik pēc četrām nedēļām) atgriezties dalībvalstī, kurā tas veic uzņēmējdarbību, vai noteikumu par kabotāžas pārvadājumu laika saīsināšanu. Šie noteikumi ne tikai nevajadzīgi apgrūtinās nozari, bet galvenokārt mākslīgi pastiprinās papildus tukšos braucienus. Tā rezultātā palielināsies SEG emisijas – rezultāts, kas ir pretrunā ar ES deklarētajiem klimata politikas mērķiem.

Transporta ministru padomes ietvaros Bulgārija, Ungārija, Latvija, Lietuva, Polija un Rumānija tikās, lai apsvērtu Mobilitātes pakotnes I nākotni un tās iespējamo ietekmi uz ES autotransporta nozari. Valstis minēja, ka sākotnējās bažas ir apstiprinājušas analīzes, ko nesen izstrādājušas neatkarīgas pētniecības iestādes. Analīzē galvenā uzmanība tika pievērsta atsevišķu Mobilitātes pakotnes I aspektu izpētei, tostarp atsauci uz Romas I regulu, pienākumam transportu regulāri atgriezt mājās, kā arī aizliegumam regulāri atpūsties transportlīdzekļa kabīnē. Analīze sniedza rūpīgu tiesību aktu noteikumu un to iespējamo seku novērtējumu, norādot uz to negatīvo ietekmi un iespējamo likumdošanas riskus gadījumā, ja tie tiek īstenoti.

Sešas valstis pauda cerību, ka iepriekš minētie pētījumi radīs impulsu, lai sāktu uz faktiem balstītu diskusiju par Mobilitātes pakotni I. Tika pausta cerība, ka Mobilitātes   arī nozares vajadzības.

 

 
Visi komentāri
 
Rexx 22.septembris 2019 10:18
0 0 Atbildēt

Šī nākotne un tamlīdzīgi pasākumi ( piem., 45 h pauze viesnīcā, utt) ir vāji slēpti mēģinājumi nelaist "veco" Eiropas valstu pārvadājumu tirgū jaunās EU valstis, kā arī paspiest ārā tos pārvadātāju, kas jau tur strādā. Konkurences ierobežošana, kas slēpjas aiz izdomātiem lozungiem. Neviens(arī mēs paši!) nav un nebūtu laimīgs, ja uzrastos konkurents, kas ir gatavs sniegt mūsu piedāvāto pakalpojumu par zemāku cenu.

Vernons 22.septembris 2019 10:44
0 0 Atbildēt

Te ir jāpaskaidro, ka 45 stundu pauze kabīnē draud ar 30 000 Eiro sodu! Tas ir tas pats ko mūsu bāleliņi grib panākt, lai visi brauc ar sabiedrisko! Nepietiek visiem un nepietiks arī viesnīcu. Tā ir Auto Hofu lobēšana, sabūvēja viesnīcas un tagad grib 100% aizpildīt!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tā mēs projektējam jeb, uz kurieni ved lepnā norāde (+ FOTO) 12

Tūkstošu vērtā norāde ved "uz nekurieni", kamēr īstais ceļš uz apdzīvoto vietu atrodas trīs kilometrus tālāk un ir apzīmēts ar necilu izkārtni. Lasīt vairāk

 

Apdzīšana un lēna domāšana - divkārt bīstama kombinācija (+ VIDEO) 20

Video autoram ir pietiekami daudz laika, lai atgrieztos savā joslā pēc neveiksmīga apdzīšanas manevra, taču tas netiek izmantots. Lasīt vairāk

 

Pauls Timrots izsaka viedokli par ceļu būvdarbu projektēšanas kvalitāti un realitāti Latvijā (+ VIDEO) 55

Satiksmes eksperts Pauls Timrots raida skarbus vārdus Latvijas Valsts ceļu virzienā. "Jārada dienests, kas pārbaudīs vai ceļa infrastruktūra izplānota pareizi". Lasīt vairāk

 

Pārdos super ekonomisko Volkswagen ar 1 litra patēriņu (+ FOTO) 2

Pārdošanā nonācis viens no tikai 250 saražotajiem Volkswagen XL1 hibrīdiem. Automašīna, kas uz 100 km patērē 1 litru degvielas, iekļauta izsolē, kas 10.novembrī notiks Birmingemā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti