Toyota parāda ūdeņraža auto ar 800 km gaitas rezervi (+ FOTO) 23

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 13.oktobris 2019 13:33

Toyota nodemonstrējusi ar ūdeņraža degvielu darbināmā sedana Mirai prototipu, iezīmējot ceļu otrās paaudzes modelim, kas Japānas tirgū varētu startēt 2020.gada beigās.

Toyota parādījusi Mirai otrās paaudzes modeļa prototipu, atzīmējot, ka ar pirmo paaudzi to saista vien nosaukums un dzinēja tips. Pirmās paaudzes Mirai pamatā ir Prius šasija un priekšējo riteņu piedziņa, bet Mirai 2 pārcēlies uz aizmugures piedziņas platformu TNGA-N, ieguvis luksuss automobiļiem raksturīgu majestātisku izskatu, vairāk vietas salonā (agrāk 4, tagad 5 sēdvietas) un sportiskāku raksturu. 

Garumā jaunais Mirai sasniedz 4975 mm (vairāk nekā Camry XV70), tas ir 1885 mm plats un 1470 mm augsts, bet riteņu bāze sasniedz 2918 mm. Interjers iekārtots jaunāko Toyota garā – priekšējais panelis ar ciparu mērinstrumentiem un multimediju ekrānu, kas pagriezts vadītāja virzienā, centrālais tunelis ar uzlādes nišu viedtālrunim, kā arī džoistiks, kas aizstājis transmisijas režīmu izvēles selektoru.

Zināms, ka ar piepildītu degvielas tvertni Mirai 2 varēs nobraukt vismaz 800 km. Plašākam interesentu lokam jaunais Mirai tiks parādīts Tokijas autoizstādē (no 24.10), sērijveida ražošana un tirdzniecības starts Japānā plānots 2020.gada beigās, bet Eiropā un ASV japāņu ūdeņraža auto sagaidīsim 2021.gadā.

Pirmās paaudzes modelis ar lieliem panākumiem lepoties nevar – 2018.gadā Eiropā tas atrada vien 160 pircējus, bet ASV tika pārdoti 1700 eksemplāru.

 
Visi komentāri
 
he 13.oktobris 2019 18:57
13 5 Atbildēt

pēc būtības man ar ūdeņradi darbināmi auto patīk labāk kā elektroauto, jo tas ir vairāk auto tā klasiskajā izpratnē - ātri uzpildāms iekšdedzes dzinējs ar gana lielu gaitas rezervi (bāku). Vienīgais, ņemot vērā, to mazo popularitāte (arī ražoto modeļu ziņā), tad ar to uzpildi ir kā ir jeb precīzāk būtu teikt - nav iespējama uzpilde. Toties šādam auto nav ne bateriju, ne CO2, līdz ar to tas dabai ir draudzīgs..

Asaris 14.oktobris 2019 15:31
0 0 Atbildēt

Palasi tad nedaudz par to uzpildi. Vienā lādēšanas stacijā diennaktī var vairāk elektroauto uzlādēt (30 min katru) nekā ūdeņraža stacijā uzpildit auto.

+ cik izmaksā tās stacijas

Un tad papēti pie viena cik tad ir tā gaitas rezerve

anonimikis 14.oktobris 2019 15:33
0 1 Atbildēt

ūdeņraža auto nav iekšdedzes dzinēja!

Asaris 14.oktobris 2019 21:59
0 0 Atbildēt

Ir arī ūdeņraža iekšdedzes dzinēji, bet viņi ir ļoti neefektīvi (kā jau iekšdedzes dzinējs) un izdala NOx

msh 14.oktobris 2019 19:49
0 0 Atbildēt

Mani fascinē termina "dabai draudzīgs" mūsdienu populārā, tuvredzīgā versija - ja nekas nenāk laukā no izpūtēja - dabai draudzīgs. Ja nekas netek uz ceļa - dabai draudzīgs. Nē. Ja, teiksim, tu nopelni 2000 eiras un es 500 eiras, un mēs abi savas aldziņas iztērējam, tu varbūt neradi 4x vairāk atkritumu un izmešu, bet 3x vairāk par mani noteikti - neatkarīgi no tā, ar ko tu brauc - vienīgi tevis dēļ skursteņi varbūt kūp krievijā, bet varbūt ķīnā, bet manis dēļ stipri tuvāk.

Tomāts 14.oktobris 2019 20:24
0 0 Atbildēt

Tu vispār saproti kā ar ūdeņradi dzenams auto darbojas?

Tas ir tas pats elektroauto tikai strāvu viņš ģenerē ūdeņradi savienojot ar skābekli un radot elektrību, un arī viņam ir baterija, tikai vairāk hibrīda izmērā.

un papēti vēl kā ražo ūdeņradi, haaa, bez CO2.

Elektroauto tu vismaz vari dzīt uz priekšu ar sauli, vēju un hidro. Šis pagaidām ir tīri CO2 iznešana no pilsētas

msh 14.oktobris 2019 21:27
0 1 Atbildēt

"Elektroauto tu vismaz vari dzīt uz priekšu ar sauli, vēju un hidro. "

Dzīšana uz priekšu ar sauli - elektromobīļa uzlāde ar īsmūžīgiem [15-25 gadi] saules paneļiem, kuri jāsaražo un kuri pēc tam paliek par bīstamiem ķīmiskajiem atkritumiem.

Dzīšana uz priekšu ar vēju - elektromobīļa uzlāde ar propelleri, kurš jāuzražo, kuram vajag privātu placi kur to uzlikt, un kurš gan jau nodara ekoloģisku kaitējumu. Bet nu šitas no visiem trīs vēl būtu ok, propelleris ķīmiskos atkritumus nesatur, mūžs nav ierobežots gados [kaut kas tur mehāniski dilst, bet tas tā] un vēja enerģija ir nestabila; garāžā stāvošs elektromobīlis priekš tādas elektrības ir labs pielietojums

Dzīšana uz priekšu ar hidro - smagi apkārtējo vidi ietekmējoši liela apjoma būvdarbi - un ar elektrību, kura lieliski noder lai stabilizētu tīklu, tu gribi barot tādu negausi kā elektromobīli, uz māju rēķina?

wons 13.oktobris 2019 19:14
0 2 Atbildēt

Iepriekšējās paaudzes Mirai ar kuru bija iespēja izbraukt, ja nemaldos sākās aptuveni no 80 000eur

Cik? 14.oktobris 2019 9:20
0 0 Atbildēt

Cik maksā auto?

Kāds patēriņš?

Cik maksā 1L ar H2?

Tik 14.oktobris 2019 20:36
0 0 Atbildēt

Base - Around $70,000

Lai kāds patēriņš, tāpat sanāks dārgāk kā ra dīzeli kratīties

autoparts777 14.oktobris 2019 21:19
0 0 Atbildēt

Ja lieto aukstajos platuma grādos, tad Mirai ir vairāk priekšrocību nekā elektroauto:

*auto salona uzsilde nepatērē papildus elektrību, jo degvielas šūna, kas ražo elektrību izdala siltumu;

*auto, kas atstāts uz ielas aukstumā nezaudē uzlādi, kā tas ir ar elektroauto batereju;

*ātra uzpilde.

Šobrīd šo auto uzpilde nav lēta (ja h2 ražo no mājas rozetes elektrības). Bet ja ražo no gāzes vai biogāzes, tad pat par 3EUR kilogramā sanāk un tas ir lētak nekā dīzelis vai benzīns, jo 1kg=3,78L degvielas.

Bet arī te ir izaugsmes iespējas, jo visā pasaulē ir sabūvētas saules un vēja stacijas, un bieži rodas elektrības pārpalikums un tadā gadījumā 1kg cena jau nokrīt uz 1,5EUR, un tad jau sanāk lētāk uzpildit šo auto nekā elektroauto publiskā eletroautouzlādes stacijā.

Bloomberg tv prognozē, ka ūdeņraža un elektroauto būs kā dīzeļauto ar benzīnauto.

Asaris 15.oktobris 2019 8:37
0 0 Atbildēt

Pagaidām tā ir, tik to ūdeņradi nav kur uzpildīt.

El. auto tik jāsagaida grafīta baterijas, tad atrisināsies gan uzlāde, gan nobraucamais attālums gan neefektivitāte ziemā.

Varētu būt ka ar el. auto brauks tie kam ir iespēja lādēt mājas un ar ūdeņradi dzīvokļos dzīvojošie.

WALA 15.oktobris 2019 8:00
0 0 Atbildēt

Tauta nu lūdzu pirms vienā teikumā iebāzt auto kuram stipri padaudz vajadzīga elektrība un ekoloģiju, izlasat cik daudz no kādām izejvielām (tās visbiežāk nokurinot) elektriba tiek ražota.

Asaris 15.oktobris 2019 8:31
0 0 Atbildēt

Paskatoties aprēķinus, pat ja kurina ar oglēm, tāpat el. auto rada mazāk izmešus (paiet gad pāris gadi kamēr bateriju atpelna)

WALA 15.oktobris 2019 9:39
0 0 Atbildēt

Tajos aprēķinos ko līdz šim esmo redzējis ir runa par vismaz 3 gadu period un 70+t. km pret benzīniekiekim un 300+ t.km pret dīzeļiem lai elektro auto kļūtu videi neitrāls, pie kam tur nav ņemts vērā auto pārstrādes iespējas un tamlīdzīgi.

Bet teorētiski kā šajā piemērā:

futurism.com/the-byte/tesl...000-kilometers

visticamāk šis Tesla ir ekoloģiskāks par iekšdedzes dzinēju auto. Tikai nav pārliecības ka situācijā ja visus pasaules auto aizvietotu ar elektro auto ( neņemot vērā eksistējošās uzlādes problēmas u.c. lietas kas tādu scenāriju padara par diezgan nereālu) ņemot vērā katra lietotāja braukšanas īpatnības - domāju ka vidējais elektro auto būtu videi nedraudzīgāks kā iekšdedzes auto.

Ar to es domāju visādus vidējos gada nobraukumus utml., jo elektro auto ir pavisam sūdīgi ja tas ilglaicīgi stāv nekustināts utml. tipa kā auto placī.

Asaris 15.oktobris 2019 11:54
0 0 Atbildēt

Cik es varu atrast materiālus, tad visur ir apmēram vienādi aprēķini. Pēc 150k km el auto ir saražojis vidēji 2x mazāk CO2 izmešu. Norvēģijā kur ir 100% no atjaunojamiem resursiem elektrība protams ir kādas 5x mazāk. Un protams tur ir ierēķināta baterijas ražošana un nav ierēķināta degvielas ražošana.

theicct.org/publications/...ring-emissions

msh 16.oktobris 2019 1:36
0 0 Atbildēt

Te izpaužas divas tavas tuvredzības problēmas. Pirmā - ieciklēšanās uz kilometriem. Pat ja būtu tie 150k km un 2x, par ko es stipri šaubos - un kas tad ir? Visi elektromobīļi ir takši vai kurjeri? Reku mūsu pašu demagogs endziņš - man pēc tā, kādas slavas dziesmas viņš dzied deslai, bija licies ka viņš ar tādu brauc - bet izrādās ka šis slavas dziesmas dzied, jo pašam braucot ar mironīgu elektrosūdu, siekalas tek - bet viņa, latvijas lielākā elektrodemagoga, nobraukumi, ir komiski - vasarā ceļojot mēnesī 1,5k un ziemā 500 km - gadā noapaļojot sanāk uz 10k - tipiska dižās pilsētas slinkā pakaļa. Šajā momentā iestājas problēma ar gadiem - mans golfs pirms manis ir vidēji ticis lietots kā endziņa ī-mjau, bet tā kā tas nav elektromobīlis, tas jau ir divus tādus pārdzīvojis, un tam ir potenciāls pārdzīvot trešo elektromobīli. Kā tur ir ar izmešiem ražošanas procesā un pārstrādes procesā - varbūt labāk lai to nebūtu? Ak jā - mk2 bija CityStromer versija; vienam golfkluba čalim arī tāds ir - jā, tu uzminēji - nav ejošs, elektromobīlis tak...

Otrā - "norvēģijā elektrība ir no 100% atjaunojamajiem resursiem" - tipiska pseido eko fana tuvredzība. Vai norvēģija kā islande atrodas uz salas okeāna vidū, bez elektriskiem savienojumiem ar citām valstīm un līdz šim daļa viņu HESu ir tikuši neizmantoti - ? Ja nē, un visi HESu ūdeņi ir gājuši caur turbīnām, nevis pārgāzēm - tātad lādējot teslas ar "zaļo" HESu elektrību, kaut kur citur lai apgaismotu mājas nākas iekurināt kādu skursteni, jo tam norvēģu HESu elektrība vairs nepietiek... Bet nu jā, galvenais ka "es dzīvoju zaļi", kas notiek aiz stūra, tas pohuj, kā parasti.

Asaris 16.oktobris 2019 9:35
0 0 Atbildēt

Un cik tu tajā golfā esi remontos ielicis, nesanāks jau otra mašīna no detaļām?

Asaris 16.oktobris 2019 9:29
0 0 Atbildēt

Tu laikam tiešām visu redzi melnu un baltu.

Vienu dienu sasitīsi plaukstas un viss būs izcili. Līdz tam po..j par visu.

msh 16.oktobris 2019 18:18
0 0 Atbildēt

Ja es savam golfam tikai nomainītu saplīsušās detaļas pret citām/jaunām, es četru gadu laikā būtu iztērējis ap 500-1000 eirām. Bet man ir tāds slikts paradums gribēt motoru, aprīkojumu un tamlīdzīgas lietas, tāpēc šo 4 gadu laikā tur varētu būt iztērētas kādas dažas štukas, no sākotnējās mašīnas paliekot pagaidām tikai virsbūvei, durvīm, haubei un tamlīdzīgām lietām. Bet nu par dažām štukām cita mašīna nesanāk, nemaz nerunājot par to ka vismaz puse šīs naudas aizgājusi 20-30 gadus vecās, nevis jaunās, detaļās...

Es neredzu visu melnu un baltu - tas netikums vairāk piemīt tev nekā man - ja tu nerunātu visādas muļķības, man nenāktos lietot spēcīgus pretargumentus...

Asaris 17.oktobris 2019 8:42
0 0 Atbildēt

Tie tavi argumenti ir no faktiem izravētas daļas kas labāk atbilst tavam uzskatam.

msh 17.oktobris 2019 12:22
0 0 Atbildēt

Izravētas daļas? Varbūt - bet tās tiek lietotas pret šausmīgiem vispārinājumiem, nu kā klasiskais fufelis "vidējais latvietis dienā nobrauc [kaut kāds neliels attālums", tad jau elektromobīlis būs kā reiz" - mhm, protams, pilsētas slinko pakaļu dēļ tiem, kam vajag normālu mašīnu, nu būs jājājas ar elektrosūdu...

WALA 15.oktobris 2019 8:06
0 0 Atbildēt

Bet visādi citādi mans subjektīvais viedoklis ir ka ūdeņraža auto ir jāatīsta, vismaz pagaidām man tas izskatās perspektīvāk par vienkārši elektro.

P.S. saules enerģija un vēja enerģija prasa lai diennakts tumšajā laika/nelabvēlīgos laika apstākļos tiktu darbināts kas cits, TEC, kodolstacijas vai hidroelektrostacijas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

No 84 100 eiro: Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 24

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti