Itāļu Giannini Automobili piedāvā tikai 3,17 m garu elektriskās piedziņas pikapu, kuru drīkst vadīt jau no 16 gadiem.
Romā bāzētais uzņēmums Giannini Automobili izstrādājis 3,17 m garu, 1,61 m augstu un tikpat platu transportlīdzekli USO, kas lietojams „pat šaurākajos Sicīlijas ceļos”. Pikapa izskats ar „bruņu” un aizsargstieņiem, virs kabīnes novietotajām gaismām un raupjajām riepām ir visnotaļ kareivīgs, liekot domāt, ka mūsu priekšā īsts bezceļu iekarotājs, taču tas ir maldīgs tēls un „šaurajos Sicīlijas ceļos” nāksies iztikt bez pilnpiedziņas, paļaujoties tikai uz aizmugures ass piedziņu un to, ko nodrošina 15 kW (maksimāli 30 kW) elektromotors.
Ražotājs norādījis, ka mini pikaps spēj transportēt 250 kg, maksimālais ātrums ir 90 km/h, bet sniedzamība, ko nodrošina 21 kWh baterija – 235 km, ko jau pieminētās apvidus riepas (var likt citas) sadeldē līdz 140 km.
Šādas koncepcijas izvēle nav nejauša, jo tādejādi jo Giannini USO iekļaujas ES reģistrācijas klasē L7e-CU, kas ir vieglo transportlīdzekļu komerctransporta kategorija.
Šādiem L7e modeļiem reģistrācijas prasības ir daudz zemākas nekā parastam auto, piemēram, attiecībā uz drošību un elektronisko palīgu tehnoloģijām. Tas nozīmē, ka velti meklēt gaisa spilvenus, bremžu asistentus vai izsmalcinātas programmas autonomai braukšanai. Priekšrocības būs cena un iespēja salīdzinoši viegli to noregulēt atbilstoši L6e transportlīdzekļu noteikumiem, kurus var vadīt no 16 gadiem ar atbilstošu AM vadītāja apliecību. Tas nav nekāds jaunums un labi pazīstams ar Renault Twizy un diviem autovadītāja apliecības variantiem.
Giannini USO būs pieejams četrās dažādas krāsas, cena L7e versijai – 28 500 eiro. L6e variants tiek solīts vēlāk un cena tam būs mazāka.
Zviedrijā, savukārt, eksistē lieta, ko sauc "A-traktors", tas ir, likumi atļauj pārbūvēt automašīnu par traktoru. Tur noteikumi ir diezgan smieklīgi. Obligāti jābūt spējīgam vilkt vismaz 1 tonnu smagu piekabi, ne vairāk kā 1 pasažieris, nav atļauta bagāža mašīnā iekšā (tāpēc pakaļu pārtaisa par kravaskasti), maksimālais ātrums 30. Un ar šitādu var braukt no 15 gadiem.
Tad džeki, protams, ietaisa vēl vienu viltīgu ātrumkārbu, ar kuru var šo ierobežojumu pārkāpt, bet zibenīgi atkal atjaunot, ja trāpās policijas kontrole.
sv.wikipedia.org/wiki/A-traktor - raksts ir zviedriski, bet bildes ir zīmīgas.
vis kaut ko var - pie mums prot labi invalīdu stāvvietu kartes izmantot, nesen pat, skatos - BMW X6M tādā noparkojies! Manuprāt, lai tādā tankā (tik augstu) iekāptu, vajag labu veselību, cilvēks ratiņkrēslā to noteikti nevar izdarīt.
invalīdu kartes nedala tikai ratiniekiem. tur ir vesela plejāde ar diagnozēm. tas protams nemaina to faktu ka neviens invalīds nebrauc ar x6m.
Nav teikts....domāju, virkne sportistu kas ir pamanījušies tikt pie naudas sportojot, jau ir sapelnījuši sev grupu. Briedis ir viens no piemēriem.
Viņam ir smadzeņu distrofija. Tādiem atņem vadītāja apliecību, nevis dala kartiņas
Es gan domāju, ka tomēr cilvèki ar mazu locekli ir pelnījuši invalīdu kartiņu. Jāmocās tak visu dzīvi!
...kamēr mums ir tieši pretēji - traktoru būvēšanā mašīnas detaļas izmantot aizliegts...