iAuto: 9 padomi lietota automobiļa iegādei - tas ir to vērts (+ foto) 20

 
iAuto | 12.novembris 2016 15:01

Lietotu automobiļu tirgū varam atrast šķietami labus piedāvājumus. Par zemu cenu var un visticamāk atklāsies visādi brīnumi. Tādēļ ar lielu rūpību ir jāizvērtē noskatītais automobilis, lai lietošanā tas sagādātu pēc iespējas mazāk raižu.

Portāls iAuto.lv sadarbībā ar Bigbank aizsāka vairāku rakstu sēriju sniedzot padomus, kurus ieteicams ņemt vērā, iegādājoties lietotu automobili. Atskatoties uz iepriekšējo padomu sēriju, sagatavojām apkopojumu par svarīgāko, ko ieteicams ievērot, pērkot lietotu auto. 

Jebkurā gadījumā ir jāatceras, ka ar jauna, gan lietota automobiļa nopirkšanu, naudas izdošana par to nebeidzas. Papildus automašīnas iegādes cenai, ir svarīgi apzināties, cik tā mums izmaksās mēnesī un gadā, un vai tas mums būs pa kabatai.

Divi jauni Volkswagen Tiguan, bet ir atšķirības - arī cenā Foto: iAuto.lv

1. Ir skaidri jāformulē nepieciešamības, vēlmes un atvēlētais budžets auto iegādei un uzturēšanai pirms dodamies uz autoplaci vai kādu no interneta vietnēm kā iAuto.lv vai ss.lv lūkoties to plašajā piedāvājumā. Ja prātā jau ir kāds konkrēts automobiļa modelis, ir vērts iepazīties ar citu lietotāju pieredzi, kas diezgan precīzi norāda uz tā vājajām vietām, iespējamām problēmām un remonta izmaksām. Lietota auto gadījumā uzturēšanas izmaksas var būt zemākas, kā jaunai automašīnai, kam papildus maksājam par garantiju. Taču, jārēķinās, ka lietota auto vēsturi pirms mums jau ir veidojis tā iepriekšējais/-ie saimnieks/-i, un paļauties uz viņu godaprātu diez vai būtu prātīgi, jo varam attapties pie neejošas automašīnas, kurai remonta izmaksas var pat pārsniegt automašīnas vērtību.

2. Kur atrast lietotus auto? Izvirzot konkrētus kritērijus un sašaurinot potenciāli izskatāmo automobiļu loku, var sākt meklēt, un šeit iespējas ir gana plašas.  Laikietilpīgākā droši vien būs dažādu autoplaču apbraukāšana, tomēr no otras puses uzreiz jau varēsiet vizuāli novērtēt automobiļa stāvokli. Bet var gadīties, ka vēlamais automobilis tirgotavā nav, tādēļ ieteicams vispirms pārbaudīt, ko sniedz sludinājuma portāli internetā. Šādi diezgan īsā laikā varam atlasīt saistošākos piedāvājumus un izvairīties no salīdzinoši bezmērķīgas auto plaču apbraukāšanas. Jāpiebilst, ka lielākoties to sortiments būs atrodams arī interneta resursos. Ja tomēr Latvijā kārotais auto vēl nav atradies, iespējams meklēt arī citu valstu portālos, bet jārēķina, ka automobiļa apskate klātienē būs apgrūtinātāka. Ir arī piedāvājumi izsoļu portālos, bet tur vajadzēs gan reģistrēties, gan nodrošināt attiecīgas garantijas. Ja vēlaties auto iegādāties izsolē, tad labāk būtu atrast uzņēmumu, kurš šādus pakalpojumus piedāvā.

3. Informācijas iegūšana par automobili. Rakstā turpinām apskatīt variantu, ka savu potenciālo auto Jūs atrodat kādā no Latvijas portāliem. Sludinājumos atrodamā virspusējā informācija par automobili var būt gan visai skopa, gan arī kāds daiļrunīgāks pārdevējs nekam nederīgu vraku var padarīt par iekārojamāko braucamrīku pasaulē.  Lai nu kā, ja automobiļa pārdošanas sludinājuma apraksts, attēli un galu galā pats automobilis Jūs šķietami apmierina, tad papildus par auto ir jāuzzina:

  • VIN numurs - labā prakse to ir uzreiz norādīt sludinājuma tekstā, bet ja nav, tad droši prasiet pārdevējam
  • Valsts reģistrācijas numurs (ja Latvijā reģistrēts automobilis)

VIN ir transportlīdzekļa identifikācijas numurs, kas ir unikāls katram automobilim. Pēc tā iespējams uzzināt par noskatītā automobiļa reģistrētos nobraukumus un veiktos remontdarbus kādā konkrētā laika periodā – parasti šie dati ir pieejami par garantijas laika posmu, kad ražotāja noteiktās apkopes vēl tiek veiktas pie oficiālā pārstāvja. Tomēr arī šie dati sniedz labu iespaidu par automobiļa vēsturi.  Šādu informāciju visvienkāršāk ir iegūt konkrētā ražotāja dīlera centra servisa nodaļā klātienē vai attālināti - atkarīgs no attiecīgā dīlera servisa politikas.

Foto: iAuto.lv

4. Automobiļa nobraukums. Lai arī ilgu laiku sabiedrībā pastāvēja uzskats, ka labāk iegādāties ārzemēs, nevis Latvijā brauktu auto, šobrīd ir pretēji. Tādai lietotai automašīnai, kura jauna ir iegādāta Latvijā, ir vairākas priekšrocības. Pirmkārt, krietni vieglāk iespējams izsekot tās vēsturei – ja ne vienmēr veiktas apkopes dīleru servisa centrā, tad CSDD datubāzē būs informācija par tehniskajām apskatēm, ikgadējo nobraukumu un īpašnieku maiņu. To arī ērti iespējams pārbaudīt mobilajās ierīcēs ar Android un iOs platformās.

Otrkārt, Latvijā ir stipri mazāks vidējais gada nobraukums, ja salīdzinām ar R-Eiropas valstīm, it īpaši Vāciju un Franciju. Runājot tieši par nobraukumu, no vienas puses tas ir ļoti svarīgs rādītājs par automašīnas stāvokli - katram motora veidam un pārnesumkārbai ir savs noteiktais vidējais dzīves cikls. Jo vairāk auto tiek lietots-braukts, jo vairāk mēs pietuvojamies tā beigām, kā arī dēļ nodiluma var nākties mainīt daudz lielākas un dārgākas rezerves daļas. Bet no otras puses - labi kopts automobilis ir spējīgs nobraukt ļoti daudz.

Bieži sastopamies ar gadījumiem, kad nobraukuma dati tiek viltoti jeb kā tautā saka – attin odometru, kas ir izplatīti ne vien Latvijā vai Baltijā, bet visā Eiropā. Tāpēc nobraukumu nevajadzētu izvirzīt kā galveno kritēriju lietota automobiļa iegādē. Tas, bez šaubām ir svarīgs, taču labāks pirkums būs 300 000 km pieveicis rūpīgi kopts automobilis, nevis auto ar Latvijā populāro 150 000 km nobraukumu, par kura vēsturi var būt dažādas neskaidrības, tostarp šī rādījuma viltošana. Arī šādi gadījumi labi raksturo to, kādēļ savulaik Latvijā jauna reģistrēta automašīna ar caurspīdīgāku vēsturi ir iekārojamāka. Ieteicams pievērst uzmanību dažādām detaļām salonā - stūrei, pedāļiem, ātrumu pārslēgam, vadītāja un labās puses pasažiera sēdeklim, jo to nodilums arī atspoguļo automašīnas nolietojuma pakāpi.

5. Lietota automobiļa vizuālā pārbaude. Ja pēc pieejamās informācijas pārbaudes auto joprojām ir interesants, tad ir vērts doties konkrēto automobili novērtēt klātienē. Kas jāņem vērā? Jāatceras, ka automobilis ir rūpīgi jāpārbauda, kā dēļ ieteicams uzaicināt līdzi kādu zinošu un uzticamu speciālistu, kurš bez liekām emocijām spēs novērtēt automašīnas tehnisko stāvokli. Savukārt pārdevējam ir izsmeļoši jāatbild uz uzdotajiem jautājumiem. Jāuzmanās no emocionāliem argumentiem, jo pat, ja auto ir skaists, vienreizējs u.t.t., tas nebūs glābiņš, ja būs darīšana ar kādu iepriekš nepamanītu defektu.   

Pievērsiet uzmanību, vai automašīna nav pārāk centīgi gatavota pārdošanai – svaigi pārkrāsota virsbūve, pārlieku tīrs dzinējs, jaunas riepas, u.t.t. Būtu naivi iedomāties, ka automobilis ir speciāli saposts par prieku nākamajam īpašniekam. Šādi visdrīzāk tiek novērsta uzmanība no kādām nebūšanām. Protams, laika gaitā arī virsbūvi skar dažādi apstākļi, kas veicina tās krāsojuma bojāšanos – akmentiņu un šķembu radītie bojājumi, nepareiza auto mazgāšana u.tml. Tomēr virsbūvi vai atsevišķas detaļas pārkrāso, maskējot rūsu vai ceļu satiksmes negadījumā radušos bojājumus. Savukārt dzinēju rūpīga nomazgāšana var būt ar mērķi slēpt kāda tehnoloģiskā šķidruma noplūdi.

Taču ir arī jāsaprot, ka iekļūšana ceļu satiksmes negadījumā ļoti bieži nozīmē sīkus bojājumus. Ja prasmīgi un ar atbilstošiem materiāliem novērsti, tie nekādas turpmākas problēmas neizraisīs. Citādāk, ja tiek nomaskēts kāds smagāks negadījums, kas ir ietekmējis automašīnas virsbūves vai kādu svarīgu mezglu stiprību. Ik pa laikam dzirdam par automobiļiem, kuri prasmīgu meistaru rokās ir izveidoti burtiski no divām lūžņu čupām – automobiļiem, kuri negadījumā ir iznīcināti. Šādu auto noteikti nav ieteicams iegādāties!

Mēģiniet konstatēt virsbūves deformācijas pazīmes un saprast, kāds ir to cēlonis un cik tās ir būtiskas – vai visas durvis, bagāžnieka vāks un motora pārsegs veras vaļā un ciet bez piepūles. Pievērsiet uzmanību metāla detaļu salaiduma vietām! Tām visur jābūt vienādā platumā. Arī automašīnas salonā apdares materiālu salaiduma vietas var vēstīt par pārdzīvotu virsbūves deformāciju. 

Krāsas biezuma mērītājs

6. Krāsas biezuma mērītājs ir noderīgs rīks, kas atklās pārkrāsotās detaļas un liks uzdot jautājumus automobiļa iepriekšējam īpašniekam. Lai arī tā cena uz kopējā auto iegādes fona nav pārāk liela – apmēram 100 eiro, ja neesat regulārs lietotu auto pircējs, tad iespējams šo rīku izīrēt par krietni vien zemāku summu. Ar krāsas biezuma mērītāju mēs varam:

  • Precīzi noteikt, kuras metāla detaļas ir krāsotas 
  • Dažādiem auto modeļiem rūpnīcas krāsojums dažādās vietās var atšķirties, taču parasti šī krāsas biezuma atšķirība ir līdz 200 mikroniem
  • Nosakot pārkrāsoto vietu, varam izdarīt secinājumus par avārijā gūtajiem triecieniem un to iespējamo ietekmi uz turpmāku automobiļa ekspluatāciju
  • Var noteikt labojuma (špakteles) biezumu - 300, 400 un vairāk ekrāna mērījumā liecina par biezu kārtu
  • Ar šo ierīci krāsas biezumu var noteikt tikai uz metāla detaļām.
  • Konstatējot krāsotu detaļu, parasti kā minimums 50 eiro var dabūt nost no cenas.

7. Automobiļa diagnostika servisā. Lai uzzinātu par auto tehnisko stāvokli un nepieciešamiem ieguldījumiem turpmākas ekspluatācijas laikā, ļoti ieteicams veikt kompleksu auto apsekošanu ražotāja autorizētā dīlera servisā vai kādā citā neatkarīgā servisā. Te gan jāpiebilst, ka šāda pārbaude ne vienmēr pasargās no visām iespējamām problēmām, taču atklās lielas būtiskas problēmas, kas var būt paslīdējušas garām sākotnējā vizuālajā apskatē. Vidēja šādas diagnostikas cena ir robežās no 50 līdz 90 EUR, un tas ir izdevīgāk, nekā atklāt būtisku problēmu vēlāk, kuras novēršana maksā krietni vairāk.

8. Īpašnieku maiņai nepieciešamie dokumenti. Ja pēc iepriekš aprakstītajām pārbaudēm automobilis ir atzīts par labu esam, un esam gatavi to iegādāties, tad jāsaprot, kādi dokumenti ir vajadzīgi pirkuma noformēšanai. Pirmkārt, no šī gada aprīļa CSDD piedāvā ērtāku transporta līdzekļu īpašnieku maiņu e-vidē gan fiziskām, gan juridiskām personām.

Vispirms pārdevējam (reģistrētajam automobiļa īpašniekam) ir jānoņem transportlīdzeklis no uzskaites atsavināšanai Latvijā.  CSDD e-vidē ir pieejama šāda darbība, kur pircējs savu vēlmi iegādāties konkrēto auto atzīmē reģistrā, bet pārdevējs piecu dienu laikā apstiprina īpašnieka maiņu. Abas atzīmes iespējams izdarīt attālināti, izmantojot e-pakalpojumus. Īpašnieku maiņas procedūra pilnībā tiek pabeigta CSDD nodaļā, kad transportlīdzekļa ieguvējs saņem reģistrācijas apliecību. Bet īpašuma tiesību maiņa un atbildība tiek fiksēta brīdī, kad pārdevējs īpašnieka maiņu ir apstiprinājis reģistrā, ar ko pircējs iegūst īpašuma tiesības uz konkrēto automobili un beidzas pārdevēja obligātā civiltiesiskā atbildība. Jāatceras, ka jaunajam īpašniekam no šī brīža ir jāiegādājas OCTA polise. 

Transportlīdzekļu īpašnieku maiņu var reģistrēt arī CSDD nodaļās vai izmantojot tirdzniecības uzņēmumus.   Reģistrācijai CSDD nepieciešams iesniegt:

  • Izziņu par transportlīdzekļa numuru salīdzināšanu. Ja dokumentu iesniedzējs ir pārliecinājies par transportlīdzekļa datu atbilstību, no salīdzināšanas var atteikties. Salīdzināšana ir obligāta, ja transportlīdzeklim nav identifikācijas numura vai arī tam ir vai tiks reģistrētas identifikācijas numura izmaiņas, kā arī, ja transportlīdzeklis ir izslēgts no reģistra;
  • Transportlīdzekļa reģistrācijas apliecību;
  • Personu apliecinošu dokumentu (personas pasi, LR izsniegtu vadītāja apliecību vai LR izsniegtu mācību braukšanas atļauju) gan īpašniekam, gan turētājam;
  • Juridiskās personas statusu apliecinoša dokumenta kopiju, uzrādot oriģinālu, ja transportlīdzekļa īpašnieks vai turētājs ir juridiska persona. Dokuments nav jāiesniedz, ja juridiskā persona reģistrēta Uzņēmumu reģistrā vai tās juridiskais statuss ir noteikts ar likumu.

Ja automašīnu iegādājamies izmantojot kādu no finansējuma veidiem – visbiežāk līzingu vai kredītu, tad jārēķinās, ka arī šeit būs jārēķinās ar papildu dokumentu sagatavošanu darījuma noformēšanai atkarībā no līzinga kompānijas vai kredītdevēja politikas. 

Bigbank piedāvā atvieglotu auto līzinga saņemšanas kārtību, likvidējot nevajadzīgos birokrātiskos procesus. "Lai saņemtu aizdevumu kredītam automašīnas iegādei, klientam ir jāaizpilda pieteikuma forma, savukārt, lai saņemtu auto līzinga piedāvājumu, jādodas pie viena no Bigbank auto līzinga partneriem. Vienīgais dokuments, kas vairākumam klientu būs jāiesniedz ir algas konta pārskats vai VSAA izziņa." To ar klienta atļauju var pieprasīt arī Bigbank darbinieki. Parakstot līgumu bankā vai Pasta nodaļā, klientam ir nepieciešams personas apliecinošs dokuments – pase vai ID karte. Noslēdzot līgumu, klientam ir 30 dienas, lai brīvi iegādātos auto Latvijā vai ārvalstīs.

9. Rūpīgi apsveriet konkrētā automobiļa iegādi un izvairieties no tās, ja saskaraties ar kādu no šiem gadījumiem:

  • Ja automobiļa vēsture jums šķiet neticama vai izrādās nepatiesa;
  • Ja automašīnu nav izdevies pārbaudīt gaitā – jūs taču to pērkat braukšanai, tādēļ ir svarīgi pārliecināties, vai auto tam aizvien vēl ir piemērots;
  • Ja automašīna ir pārlieku centīgi sagatavota pārdošanai: līdz spīdumam nopulēts dzinējs, tikko nomainītas riepas, virsbūve svaigi pārkrāsota u.tml.
  • Ja automašīna kaut kādu iemeslu dēļ ilgi (vārāk kā pāris mēnešus) stāvējusi nelietota;
  • Ja automobilim Latvijā bieži mainījušies īpašnieki. Neceriet, ka cilvēks, kurš to iegādājies palietošanai ziemas sezonā vai pārpārdošanai, būs sevišķi saudzīgi izturējies pret savu pagaidu braucamo.
  • Ja nav veiktas tehniskās apkopes vai nav iespējams tās pārbaudīt. Ievestiem auto tehnisko apkopju grāmatiņa drīzāk ir atribūts nevis pierādījums.

iAuto rakstu sērija par lietotu auto iegādi:

  1. Ja plāno pirkt lietotu auto, kas būtu jāievēro un no kā uzmanīties 1. daļa
  2. Kā un kur pārbaudīt lietota auto nobraukuma vēsturi un diagnostika pirms iegādes - iAuto 2. daļa (+ foto)
  3. iAuto: Lietota auto vizuālā pārbaude pirms pirkšanas paša spēkiem; krāsas mērītājs 3.daļa
  4. iAuto.lv par lietota auto iegādi; kur un kādi dokumenti vajadzīgi 4. daļa

Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
Kas ir tas ir 13.novembris 2016 11:28
0 0 Atbildēt

Nedaudz ne par tēmu, bet kad VW paliek vecs un cena nav atkarīga no aprīkojuma tad besī ārā tā bomžu komplektācija un vispār tas kā tiek kombinēts aprīkojums kā tāds! Piemērs jau par vecu VW, bet nu tomēr G3 95 gads, ir borta kompis, recaro salons, bet ir airu logi un nav ne ABS, ne spilveni!

Par krāsas mērītāju - man ir vecs Volvo kuram ar baloniņu pārpūtu bagāžnieka vāku no zila akrila uz tumši zaļu metāliku!

Kaut kad nopirku to biezuma mērītāju un biju pārsteigts, ka pēc mērijumiem mans ar baloniņu krāsotais vāks ar neko neatšķīrās no citām nekrāsotajām detaļām! Izskaidrot to varētu ar to, ka oriģinālā krāsa uz vāka varētu būt bez lakas un mans uzpūstais krāsas un lakas slānis varētu nebūt īpaši biezs, bet nu tomēr interesanti!

Kas ir tas ir 13.novembris 2016 11:34
5 0 Atbildēt

Ak jā, vēl ļoti svarīgi ir parakāties pa internetu un pavākt informāciju par motoru un kārbu, jo dažreiz var iegrābties uz maigi izsakoties neveiksmīgiem agregātiem! Kā piemēru varu minēt G4, labs auto , bet 1.4l benzīna motors ir miskaste un kārba tāpat! Motoram ir hroniska klaboņa un salst ciet kartera ventilācija, kārbai jūk ārā galvenā pārvada kniedes un dēļ šī defekta lietota kārba maksā 1/4 no mašīnas cenas! Šādi piemēri ir daudz, kad ieviests jauns motors ražošanā un pēc 5-7 gadiem sāk līst ārā īleni no maisa!

iAuto 13.novembris 2016 20:54
4 0 Atbildēt

Jā, ļoti labs piemērs. Kā neveiksmīgus dīzeļmotorus varu minēt Toyota D-CAT. Tagad Avensis piedāvā BMW izstrādātu dīzeļmotoru.

Janozaurs 13.novembris 2016 21:28
1 0 Atbildēt

Vai audi 2.5 tdi

Janozaurs 13.novembris 2016 13:11
3 1 Atbildēt

Jau sen ir pierādīts, ka krāsas mērītājs ir fufelis. Bet vēl joprojām to turpina reklamēt. Par kādiem 200 tur raksta? Vw polo biezums ir no 80-105, bet vw passat 120-140, vw amorak no 100-145. Katram auto modelim ir krāsas biezums atšķirīgs. Lai ar to kaut ko baudītu, jāzin cik katram modelim ir bieza krāsa. Ko dod tas mērītājs???

1. Pat ja auto ir pārkrāsots, tas nedod nekādu garantiju, ka tas biezuma mērītājs to parādīs. Tā tik un tā būs loterija.

2. Pat ja parādīs, ka pārkrāsots... nu un?

Ja auto ir nopirkts kasko, tad tas ir tīri normāli, ka īpašnieks to pārkrāsos pat pēc maziem skrāpējumiem. Kapots ir pārkrāsots gandrīz visām automašīnām, jo tie skrāpējas ar sīkiem akmeņiem.

3. Pat Lietuvas 2 in 1 auto taisītāju oficiālajos servisos ir pilna informācija par katra auto krāsām, to biezumiem un citām lietām. Klaipēdā vien ir vismaz 4 tādi kantori kas nodarbojas ar sisto automašīnu restaurāciju. Visiem šiem auto krāsas biezuma mērītājs NEKO NEPARĀDĪS.

Janozaurs 13.novembris 2016 13:16
0 0 Atbildēt

Nevis neko neparādīs, bet parādīs visu normā.

iAuto 13.novembris 2016 20:57
1 0 Atbildēt

Par krāsas merītāju gan nepiekritīšu, ja jāpērk auto - ļoti palīdz, kalibrāciju uztaisi sākumā pret plāksnītēm, kuras nāk līdzi un sāc lietot. Ir vietas, kur automobilim ir plānāka vai biezāka krāsa, bet sparni un durvis cisam jābūt normas robežās.

Janozaurs 13.novembris 2016 21:20
3 0 Atbildēt

Mans viens paziņa gadā divas reizes spārnu krāsoja. Kāpēc nekrāsot? Vienreiz sīči saskrāpēja pagalmā, otru reizi stāvvietā pie lielveikala. Bija kasko. Cilvēks saņēma naudu un pārkrāsoja. Tas arī gadījums, kad cena jānomet? Tas nozīmē, ka auto sists?

Vienai manai automašīnai servisa grāmatiņā izlasīju, ka tai kapots tika krāsots gadu pēc auto nopirkšanas. Pēc zīmējumiem varēja saprast, ka sabojāts bija ar sīkiem akmentiņiem.

Pļurkt 13.novembris 2016 22:43
0 2 Atbildēt

Pārkrāsots auto liecina vai nu par avārijas seku slēpšanu vai par nevīžigu attieksmi pret savu auto!

jaaanis 14.novembris 2016 10:01
10 0 Atbildēt

Vai auto novietošana publiskā autostāvvietā ir "nevīžīga attieksme pret savu auto"?

Es arī vairākas reizes esmu vedis uz servisu pārkrāsot nelielus skrēpējumus, kurus kāds uztaisījis stāvvietā, vai tā ir nevīžīga attieksme?

Pļurkt 14.novembris 2016 16:42
0 3 Atbildēt

Nevajag likt savu auto kur pagadās, tad skrāpējumu nebūs!

Man nav neviena skrāpējuma pa PADSMIT GADIEM, un KATRU dienu braucu iepirkties uz lielveikalu. Taču nekad nelieku vietās kur blakus savus auto mēģinās noparkot nejēgas t.i. tuvu pie ieejas durvīm, tuvu pie iebreuktuves utt!

Tā arī ir tā nevīžēgā attieksme!! Pamet auto kur pagadās, tad brīnās ka kāds uztaisīja skrambu.

Mans dēls pēc pirmās bampera saplēstās reizes kļuva gudrāks un nu jau kādi 10 gadi arī iztiek bez skrambām.

Ir profesionāli šoferi kas desmitiem gadu nobrauc bez neviena incidenta un visur paspēj, bnet ir tādi kam katru mēnesi pa pāris incidentu, BET NEVIENĀ konkrētais šoferis NAV VAINĪGS.

Kuru no šoferiem Tu ņemsi darbā??? Dikti šaubos vai otro!!

Tā pat ar auto - pārkrāsots, tātad auto ir bijis tikai līdzeklis ar ko pārvietot savui dirsu un pajāt kas un kā ar to ir bijis, jo pie pirmajām lielākām probzām tiks nopārdots.

Man tādu NEVAJAG pat par velti!!

ES 17.novembris 2016 15:19
2 0 Atbildēt

Te gan stulbums, gadās arī ķibeles.°

Es parasti arī izvēlos, vai kur platāk vai kur tukšāk, bet vienreiz noliku tā ka bija 2 metri līdz citam auto, bet ko nu, kāds āksts braucot ar veļuku ielika man durvīs, pats pazuda, skramba palika, ko nu darīt? nevīžīga attieksmē? neesi losis situācijas varbūt dažādas...

3ton 14.novembris 2016 18:41
0 0 Atbildēt

Ja Tu iesi, es arī iešu uz Bitva Ekstrasensov 18. sezonu.

xx 13.novembris 2016 14:06
1 2 Atbildēt

Pēc nobraukuma neskatos, bet draudzene gan skatījās un paņēma to mazāko, es 100 reizes teicu ka mazāks nobraukums nav rādītajs un atteicos dot kapeiku, protams, auto ir vidēja autoparka vecums, bet nu vienalga, paņēma ar ~220k km. Kautgan daudzos sludinājumos bija 300k ++. Arī cilvēks aizdomīsg bija, pat lētāk nedeva, teicu ka rūsa utt. Nopērkot izrādās ka visi 4 riteņi ir sliktā stāvoklī, izpūšas gaiss 2dienu laikā, protams, uz to brīdi visi tika uzpumpēti noteikti un kāmēr paiet tās 48h, tad jau uz diska. Arī iedeva vecas smirdigus rezerves riepas , kautkāda s padsmitgadus vecas riepas ar diskiem, tas pats laiž gaisu. Tas sīkums. Ir daudzas citas lietas. Mēs kad pirkām Vācijā, nežēlojām neskatījāmies uz 200k km, nopirkam ja nemaldos 458k km, un šodien vēl labi kalpo, jau pie ~600. Uzskatu labāk paņemt km ar labu nobraukumu, nekā tītos, kur tu nezini vai tur ir miljons via nav. Vienīgi tagad aķītis nevelk ziemā, ir tak aukstums, vācijā noteikti siltāks, un akītis var pagriezt. Šogad jāpērk jauns akitis. Auto ripo labi,, eļļu nerij, varbūt vēl sveces vēl janomaina, ka tā griež tik ilgi, un viss ;). Ceru ka viss bus labi :)

John Smith 13.novembris 2016 15:43
3 0 Atbildēt

Mazs padoms, jo 99% autobraucēju nekad neievēro: akumulatora problēmu (vai maiņas gadījumā) gadījumā OBLIGĀTI jāpārbauda arī ģenerators - respektīvi lādēšana! Lādēšanai ideāli jābūt jābūt ap 14.4 - 14.5V. Ja tā ir zem 14V, visticamāk jāmaina oglītes (sprieguma regulators), vai jārestaurē ģenerators! (tas gan ir krietni retāk). Šo var elementāri ikviens ar multimetru pārbaudīt! Parasti visi ik pa 3 - 5 gadiem maina aķi, bet neiedomājās, ka lādēšana sen jau varbūt kādi 13,6V! Rezultātā akumulators kalpos ilgāk, ziemā pieleks labāk. (īpaši jau dīzeļi)

Pļurkt 13.novembris 2016 22:36
0 0 Atbildēt

Ja neko nejēdz no aķiem un auto elektrosistēmām, tad ieteiktu vienkārši paklusēt, lai nesmīdinātu kaut cik necik zinošus!!

Ja auto ir vecās sistēmas elektroiekārtas, tad tam IR jāliek klasiskais skābes akumulators. Vecā elektriosistēma t.i. 13,6 V no ģeneratora ir norma!!! Jeb 13,6 - 14,2 V, jo pie 14,5 V klasiskais aķis sāk vārīties!

Bet aķis uzcepts ar kalcija tehnoloģijām vairāk kā 50% uzlādi nesaņems, ja lādēšana būs zem 14,0 V. Tādu drīkst likt tikai auto ar jaunā tipa elektrību. Kalcijniekam ir nepieciešami VISMAZ 14,5 V, lai to uzlādētu virs 75%, pilanai uzlādei nepieciešami ir 16,0 V.

Pa pilnam ir aķu tirgoņu, kam šis nav zināms un galvenais ka negrib zināt! Atrodas vēl daži kas sāk vēkšēt pretīm!

Vecam 80-tajam Audikam var likt kaut katru gadu jaunus kalcija aķus, bet tā pat tie nosprāgs līdz ar pirmajiem saliem. Ja uzliks jaunā tipa ģeneratoru, liela daļa elektropatērētāju izbeigs savu dzīvi gada laikā. Ja ķīmiķos tikai ar "spec" šokolādēm, kas butaforiski izdod ārā 14,5 V, tad var nosvilināt ģeneratoru pēc ilgākas startera griešanas ar uzliktu "palielāku" aķi un gaismām vēsākā laikā, jo ģeneratora dzelži nav domāti tādām jaudām! Ampēri ta ir tie paši, bet Volti lielāki, līdz ar to izdalītā siltuma jauda ir krietni lielāka.

Kā man patīk šitādi "visu zinošie mācītāji" kā te minētais John Smith. Ar katru gadu reālās zināšanas iet krietnā mazumā, bet vāvuļošana ar it kā lielas ticamības elementiem iet krietnā vairumā!!

Pļurkt 13.novembris 2016 22:42
0 0 Atbildēt

Man no Vācijas atbraukušais Motorkraft aķis nokalpoja 7 gadus.

Latvijā pirktie 2 x 6 gadi.

Lielumlielākajai daļai aķi kalpo 3 - 4 gadi ar retiem izņēmumiem vairāk. Bet biežāk jau 2. gadā sāk parādīties problēmas.

Braucu KATRU dienu ar ļoti vecu dīzeli, ieskaitot arī ja ārā ir zem -20.

John Smith 14.novembris 2016 0:42
0 0 Atbildēt

Mēs katrs te runājam par 2 dažādām lietām! Protams, ka akumulatori ir dažādi, bet es domāju par visizplatītāko variantu ar 14,5V! Respektīvi lādēšanu protams jāskatās atkarībā no ģeneratora! Un no tā savukārt izriet, ka arī akumulators jāpērk atbilstošs! Ko tad tavuprāt darīt cilvēkam, kurš nopircis kalcija aķi un ielicis vecā audi 80? Mainīt ģeneratoru, elektrosistēmu un vēl nez ko? Ar savu iepriekšējo komentāru es galvenokārt gribēju pateikt tikai to, lai cilvēki pārbauda lādēšanu - lai tā ir atbilstoša! Ja tai jābūt 14,5V - tad lai ir tā, ja tevis minētie 16V - nu kaut vai manis pēc! Tu gribi teikt ka inženieri bija idioti un muļķi, ka uztaisīja 14,5V ģeneratorus un tu esi gudrāks par viņiem?

Pļurkt 14.novembris 2016 16:47
0 0 Atbildēt

Izlasi to ko es rakstīju kā reiz drusku augstāk, tur ir viss pateikts!! īsi un kodolīgi. Tik kodolīgi lai pat KATRAM MUĻĶIM taptu skaidrs!

Taču izrādās ka Tev skaidrs nekļuva!!

Lasi vēl kādas 3 reizes, kamēr sapratīsi elementāras lietas 8. klases fizikas līmenī!

Guzis 13.novembris 2016 22:32
4 0 Atbildēt

Moderniem ģeneratoriem jau sen lādēšana spriegumam ir temperatūras kompensācija. Spriegums jūtami mainās atkarībā no laikapstākļiem. Un mērīšana iekārtai arī ir sava kļūda, lētiem testeriem pat liela.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti