Eiropas Parlaments (EP) un Eiropadome otrdien apstiprinājuši kaitīgo izmešu ierobežojumus jauniem kravas automobiļiem, lai gan kritiķi norāda, ka tie nav pietiekami.
Sākotnējā vienošanās panākta pēc vairākus mēnešus ilgām smagām sarunām.
Šie ierobežojumi paredzēti kā būtisks elements, lai Eiropas Savienība (ES) spētu sasniegt ANO Parīzes klimata vienošanās mērķus, kas paredz silumnīcefekta izraisošo gāzu izmešus līdz 2030.gadam samazināt par vismaz 40%, salīdzinot ar 1990.gada līmeni.
Vienošanās paredz oglekļa dioksīda izmešus no kravas mašīnām un autobusiem samazināt par 15% līdz 2025.gadam un par 30% līdz 2030.gadam salīdzinājumā ar šo gadu.
Šo vienošanos vēl nepieciešams oficiāli apstiprināt Eiropadomei un ES valstīm pirms EP vēlēšanām maijā.
Kritiķi gan uzsver, ka šīs vienošanās mērķi varētu būt bijuši vēl ambiciozāki, ja nebūtu iebildušas atsevišķas ES dalībvalstis, tostarp Vācija.
Var samazināt arī par 100% - ieviest naturālo saimniecību un aizliegt komerciālu preču pārvadāšanu. Tā izpaužas EK īstā seja - no kanceles sprediķot par "brīvu preču un pakalpojumu kustību", bet faktiski to aizmuguriski arvien vairāk ierobežot.
Ja aiz muguras stāv triljoniem liela finansiāla afēra, tad ierēdnieciņi pieņems da jeb ko!!