Gandrīz 3200 vadītāju "iekrituši", nenopērkot vinjeti 22

 

Foto: iAuto.lv

Valsts Policija | 11.decembris 2019 13:38

Tiem automašīnu vadītājiem, kuru transportlīdzekļa pilna masa ir vairāk nekā 3 tonnas un kas atbilst N kategorijai (paredzēti kravu pārvadāšanai), ir jāiegādājas vinjete – nodeva par Latvijas galveno un reģionālo autoceļu lietošanu.

Šogad līdz 8. decembrim ar stacionārajiem un pārvietojamiem fotoradariem ir fiksēti 3179 pārkāpēji, kas nav iegādājušies vinjeti, savukārt likumsargi ir sastādījuši 2078 administratīvo pārkāpumu protokolus par autoceļu lietošanu, ja nodeva nav samaksāta.

Vinjetas nemaksātājs tiek fiksēts ar fotoradara palīdzību, ja autovadītājs ir pārkāpis atļauto braukšanas ātrumu.

Tāpat kopš šī gada vasaras uz valsts autoceļiem darbojas tehniskie līdzekļi, kas automātiski fiksē vinjetes nemaksātājus. Tādejādi pārkāpumi tiek reģistrēti, neapturot transportlīdzekli.

Atgādinām, ka sods par braukšanu bez vinjetas ir bargs! Par pārkāpumu, kas ir fiksēts ar tehniskiem līdzekļiem, uzliek sodu kā par likumā noteiktā valsts autoceļa posma lietošanu, ja autoceļu lietošanas nodeva nav samaksāta:

  • ja autoceļu lietošanas nodeva nav samaksāta pilnā apmērā uzliek naudas sodu 300 eiro apmērā;
  • ja autoceļu lietošanas nodeva nav maksāta vispār, naudas sods ir 500 eiro apmērā.

Vinjete jāiegādājas, ja ar transportlīdzekli pārvietojas pa diviem reģionālajiem ceļiem – P5 un P80, un visiem valsts galvenajiem autoceļiem (A kategorijas).

Vinjete nav jāiegādājas, ja šķērso valsts galveno un reģionālo autoceļu krustojumus, t.sk. apļveida krustojumus; pārvietojas tikai pilsētas robežās; Iekšlietu ministrijas padotībā esošo iestāžu (un attiecīgi arī to padotībā esošo izglītības iestāžu) transportlīdzekļiem; Aizsardzības ministrijas padotībā esošo institūciju un Nacionālo bruņoto spēku transportlīdzekļiem;  pašvaldības policijas un operatīvajiem transportlīdzekļiem.

 

 

 
Visi komentāri
 
nomiks 11.decembris 2019 19:52
5 1 Atbildēt

Kàpēc bildē ir Multivan, kas ir pasažieru auto un uz kuru neaatiecas prasība par vinjetes iegādes nepieciešamību?

lynx85 11.decembris 2019 20:00
0 0 Atbildēt

Vai tad arī multivanu nevar piereģistrēt kā kravas? IMHO diži grūti tas nav.

LMT 11.decembris 2019 23:58
1 1 Atbildēt

Par muzeja apmeklēju arī prasa pirkt vinjeti!

3001 kg 11.decembris 2019 20:17
2 7 Atbildēt

Arī Multivan var būt, ka vajag vinjete ja pilnā masa ir virs 3000 kg., īpaši iespējams pilnpiedziņas variantam un nav nozīmes kā tas reģistrēts - M1 vai N1.

lynx85 11.decembris 2019 21:11
10 1 Atbildēt

Izlasi pirmo rindkopu. Vinjetei vajag divus nosacījumus: 3000+kg UN reģistrētam kā kravas.

Rexx 11.decembris 2019 22:29
8 6 Atbildēt

Protams, sodam par vinjetes nepirkšanu ir jābūt, bet 500- tas nav adekvāti. Īpaši, ja tos Galvenos Autoceļus lieto neregulāri. Soda apmērs būtu adekvāts mēneša maksai par attiecīgo TL, jo paziņojums pienākot tik pēc mēneša...

as 12.decembris 2019 4:21
1 0 Atbildēt

Domāju,ka šo PR ziņu varētu pasniegt saprotamāk, uzsverot, ka vinjetes jāpērk arī busiņu vadītājiem, pmatā tiem, kam nav papildus beņķi. Tas it kā skaitās vieglais auto, bet tomēr pilna masa biežāk pārsniedz 3000kg,tāpēc maksa par dienu braucienam no Rīgas uz Bausku ir 6€ vai 28€ mēnesī vai 300€ gadā!

Vinjetes nopērkamas internetā vai DUSos.

Man prātā nenāca,ka paņemot busiņu nāksies tā piķot papildus, pie tam N kategorija var būt arī tiem busiņiem un kablukiem, kam visi 5-7 beķķi ir vietā, bet tehpasē N burtiņš!

HE 12.decembris 2019 7:07
0 0 Atbildēt

N1 kategorija ir kravas , vai kravas pasažieru ar 2,3,4,5,6, vietām

iJuris 12.decembris 2019 6:39
18 1 Atbildēt

Kāpēc sodīt? Ja jau automātiski fiksē, tad automātiski ieslēdzas maksa par ceļu, reizi mēnesī rēķins, brauci 10 dienas tātad vinjete par 10 dienām. Ātri ērti un patīkami vadītājiem un firmu īpašniekiem.

Riks 12.decembris 2019 7:59
2 1 Atbildēt

Tieši tā!

21gs, nevar izdomāt automātisko sistēmu? Kjip ejiet kaut kur kaut ko pērciet.

Saprotu tie kuri darbojas transporta nozarē zin, kas or vinjete, es pirmo reiz par kaut kontādu dzirdu

Florida 12.decembris 2019 9:46
4 0 Atbildēt

Tieši tā, savulaik braukājos pa Floridas maksas ceļiem, aparāts nolasa numuru un tiek automātiksi noņemta maksa no kartes!

Janka 12.decembris 2019 10:31
3 0 Atbildēt

Lai tāda sistēma darbotos, būtu uz visiem ceļiem jāuzstāda iekārtas, kas lasītu numurzīmes, pagaidām pārkāpējus fiksē tikai fotoradari (daži vai visi?).

Tas visticamāk izmaksātu miljonus... Eiropā šķiet, ka nekur nav šādas automātiskas sistēmas... Ir vietas, kur automātiski nolasas un atver vārtiņus, bet tām mašīnām ir iekšā uzstādīta kastīte, ar kuras iegādi jau iepriekš ir smaaksāts par ceļu lietošanu.

Bez tam vinjete attiecas tikai uz kravas auto, tātad salīdzinoši nav nemaz tik daudz to transportlīdzekļu, kam par ceļiem jāmaksā.

Bet no raksta noprotams, ka piefiksēti tiek tikai tie, kas pārkāpj ātrumu...? Tiešām tā ir? Visi 3 tūkstoši ir pārkāpuši ātrumu?

Nja 12.decembris 2019 13:17
1 0 Atbildēt

Nu ja nezini, vai vajag runāt? Numuru atpazīšanas sistēma nav nekas jauns, pat prāmim braucot uz sarema, ja esi iepriekš pircis biļeti, piebrauc un dāmīte, kas sēž būdā jau visu zin, cik pasažieri utt. Ir valstis, kur ši sistēma darbojas, bet tā ir kā sods, lētāk vinjeti ir pirkt internetā un noteiktam laika periodam. Ja to neizdari, jā, tev no kartes velk summas, bet bez atlaides.

www.autopass.no/en/visitors-payment

Janka 12.decembris 2019 13:47
0 0 Atbildēt

ok, viena valsts Eiropā ir, kur automātiski nolasa numurzīmes un izsūta rēķinus, bet tas nemaina faktu, ka tas maksātu miljonus, lai uz visiem ceļiem uzstādītu šīs nolasīšanas ierīces, jo nepietiek jau ar vienu ierīci uz katra ceļa.

nja 12.decembris 2019 13:56
0 1 Atbildēt

Da kāda viena valsts, sāksim ar to ka tas ir privāts bizness, valsts nenodarbojas ar iekasēšanu. Komersants darbojas vairākās valstīs un ievieš savas sistēmas. Valsts tik prasa savu daļu, kas man šķiet normāli. Un nu kādi miljoni, fotoradars tak jau atpazīst auto numurus, vidējā ātruma kontrole. Problēma ir tāja, ka valstsij nav resursu ieviest inovatīvas lietas, tad ir jāveido protāls, jeb lai csdd piedāvā savā sistēmā maksāt, piesaistīt bankas karti no kuras velk nost to vinjeti.

Tik ir liela starpība starp to kas ir citur un te, citur iebraucot šadā posmā kur jāmaksā, ir būdiņas, jeb informācija. A kas ir izbraucot no Rīgas Salaspils virzienā, jeb līdz Salaspili vēl nav jāmaksā? Naudu grib, bet sistēmu sakārtot īsti nē, soda nauda vispār kosmoss. Bet nu diemžēl, tiem kas braukā ar šitādiem busikiem, jāpērk, variantu nav.

Kaspars 12.decembris 2019 19:22
4 3 Atbildēt

Taisni riebjas šī soduekonomika ! Drīz jau būs tā ,izbrauci uz ielas -vainīgs,maksā sodu. Iedarbināji auto- vainīgs,maksā.

deja drapaks 12.decembris 2019 20:11
4 1 Atbildēt

Iepirdi komentāru,arī maksā.

Ezis 12.decembris 2019 20:51
4 2 Atbildēt

Latvijā nav autoceļu, kuri būtu cienīgi saukties par autoceļiem principā! Ceļu kvalitāte ir tik zema, ka nedrīkst pat iedomāties par to, ka varētu uzdrīkstēties iekasēt naudu, par to lietošanu! '

KAMĒR LATVIJĀ NAV TRANZĪTA AUTOPĀRVADĀJUMU TRANSPORTA LĪDZEKĻIEM PAREDZĒTU STĀVVIETU, AR VEIKALIEM, UN BEZMAKSAS SANITĀRAJIEM MEZGLIEM DUŠĀM UN VEĻAS MAZGĀŠANAS IESPĒJĀM. TIKMĒR LATVIJĀ NEDRĪKST PIELIETOT "95" KODA NOTEIKUMUS, UN DARBA UN ATPŪTAS LAIKA NOTEIKUMU PRASĪBU IEVĒROŠANU.

Gatis 13.decembris 2019 10:11
1 0 Atbildēt

un kur tas viss ir bezmaksas? Stāvvietas, jā, bet pārējais?

Meeris 13.decembris 2019 18:55
3 0 Atbildēt

Vadītāji iekrituši, bet cūkas berzē speķainās roķeles.

Shēma strādā– uz sodiem iekasē gan jau vairāk, nekā uz vinjtēm.

peteris 13.decembris 2019 23:10
0 1 Atbildēt

kad ceļi būs labi, tad liekat pat viņiem maksaat????

XC 14.decembris 2019 20:58
2 0 Atbildēt

Viss jau būtu labi, ja valstī būtu atīstīts akternatīvs ceļu tīkls, kā tas ir Eiropā. Negribi maksāt, brauc pa mazāksvarīgiem ceļiem.

Pie mums alternatīvas nav, pat lai nokļūtu Pierīgā. No Rīgas uz Olaini netiek, uz Pinķiem arī problemātiski.

Sanāk obligāts maksājums

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 8

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti