Veloinfrastruktūras attīstīšanai Rīgā un Pierīgā no Atveseļošanas fonda kopā paredzēti 34,5 miljoni eiro 68

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 5.februāris 2023 14:21

Veloinfrasruktūras attīstīšanai Rīgai un Ropažu, Ķekavas, Mārupes un Ādažu novadiem no Atveseļošanas fonda kopā paredzēti 34,5 miljoni eiro, liecina otrdien, 7.februārī, valdībā izskatāmais noteikumu projekts.

Ministru kabineta sēdes darba kārtībā iekļauts jautājums Eiropas Savienības (ES) Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 1.komponentes "Klimata pārmaiņas un vides ilgtspēja" reformu un investīciju virziena "Emisiju samazināšana transporta sektorā" reformas "Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas zaļināšana" investīcijas "Pilnveidota veloceļu infrastruktūra" īstenošanas noteikumi.

Investīcijas īstenošanas mērķis ir vienotas, nepārtrauktas maģistrālās veloceļu infrastruktūras izveide Rīgas metropoles areālā. Paredzēts, ka līdz 2026.gada 31.maijam jaunizbūvētas vai atjaunotas veloinfrastruktūras garums Rīgā un Pierīgā būs vismaz 60 kilometri.

Veloinfrastruktūras izbūve vai atjaunošana paredzēta maršrutā Rīga - Carnikava (tai skaitā, Ādažu novadā - vismaz 11 kilometri), Rīga - Ulbroka (Rīgā vismaz trīs kilometri, Ropažu novadā vismaz deviņi kilometri), Rīga - Ķekava (Rīgā vismaz pieci kilometri, Ķekavas novadā vismaz 16,5 kilometri), Rīga - Babīte - Piņķi (Rīgā vismaz 6,5 kilometri, Mārupes novadā vismaz 4,5 kilometri) un Rīga - Mārupe (Mārupes novadā vismaz 4,5 kilometri).

Kopējais Atveseļošanas fonda finansējums ir 34 514 008 eiro, tai skaitā Rīgas pašvaldībai - 21 184 730 eiro, Ropažu novada pašvaldībai - 3 296 748 eiro, Ķekavas novada pašvaldībai - 3 250 910 eiro, Mārupes novada pašvaldībai - 2 877 000 eiro, un Ādažu novada pašvaldībai - 3 904 620 eiro.

Par investīcijas īstenošanu atbildīga ir Satiksmes ministrija, un atbalsta sniedzējs ir Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA).

Atbalstu paredzēts sniegt granta veidā, ievērojot, ka paredzētajā termiņā ir sasniegts paredzētais rezultāts, un projektā nedrīkst būt iekļautas darbības, kas ir sāktas pirms 2020.gada 1.februāra un pabeigtas līdz 2021.gada 13.jūlijam.

Finansējumu varēs saņemt Rīgas pašvaldība, kā arī Ķekavas, Ropažu, Mārupes un Ādažu novada pašvaldības, un katrai no tām jāiesniedz viens projekta pieteikums.

 
Visi komentāri
 
Oho 5.februāris 2023 15:56
3 0 Atbildēt

Veseli 60 km vairākos virzienos ap Rīgu....3 gadu laikā....tātad, 20km gadā visai Pierīgai....ja godīgi - tas nav nekas, tīri kosmētiski.

Velosipēds 5.februāris 2023 16:21
11 11 Atbildēt

Es ceru, ka beidzot Brīvības ielā būs velojoslas, sabiedriskā transporta josla un tikai viena autojosla, kā arī velojosla Valdemāra ielā. Tam vajadzētu samazināt vēlmi doties ar auto cauri centram, jo tāpat eksistē apbraukšanas iespēja pa apvedceļu. Centrs kļūs klusāks, mierīgāks un pievilcīgāks biznesam. Caurbraucēji nekādu ieguldījumu Rīgā tāpat nedod.

Klipsis 5.februāris 2023 16:29
5 3 Atbildēt

TOP koments! Piekrītu! Centram nav jābūt autodromam!

Auto var braukt apkārt, tas nav jāstumj - brauc pats.

WALA 5.februāris 2023 20:24
2 0 Atbildēt

Nez vai Brīvības iela ir jēdzīgs risinājums, tyr krystojumi un izbrauktuves ir bez jēgas un vēl VEF šaurais bruģētais tilts ...

Sab. trans. droši vien būs ok, bet ja tausa velo ceļu, tad manuprāt tur būs vaigais SUX. Vismaz tas kas ir jau tagad uz Brīvībenes ir ļoti kaitinošs, un nez vai laižot visu uz brauktuves būs tik ļoti labāk .... Palaistu paralēli Brīvībenei gar dzelzceļu vai gar tramvaja līniju un IMO būtu daudz labāk ...

Ķirsis 6.februāris 2023 8:32
7 0 Atbildēt

Nebūs, mums tak tos miljonus kaut kā jāiešņauc nāsīs! Sazīmēsim kādas nano strīpas un palaidīsim soc kampaņu. Būs gerai!

Original Nja 6.februāris 2023 13:50
7 0 Atbildēt

Jā, jā dzīvojam utopijā. Centram NAV loģiska, ātrāka apvedceļa, kas motivētu caurbraucējus izmantot citu ceļu. Rīgas apvedceļš jau tagad ir absolūti nederīgs pilsētas apbraukšanai. Tas, cik neloģiski ir centra apbraucamie ceļi ir labi redzams uz Tallinas/Siguldas šosejas viadukta - zīme "Lidosta "Rīga" - 71km" taisni pa apvedceļu, kam pēc būtības būtu jābūt ātrāk un ērtāk, nekā stumties cauri pilsētai. Ir tikai viena problēma - braucot pa apvedceļu to 71km uz lidostu ir jābrauc ~1h5min, savukārt, braucot caur Rīgas centru - jābrauc 27km un knapi 40min.

Neviens no tās puses braucošais nekad nebrauks uz lidostu pa apvedceļu, ja daudz ātrāk to var izdarīt braucot cauri centram. Tāpat kāds, kuram jābrauc no Saulkrastiem uz, piemēram, Jūrmalu nekad nebrauks pa apvedceļu, jo tas ir lieks laiks un lieki kilometri. Cits stāsts būtu, ja apvedceļš būtu četru joslu šoseja ar eiropejisku atļauto ātrumu, nevis divjoslu šosejiņa ar "70" un "50" zīmēm pie katra krustojuma, luksaforiem, apdzīvotām vietām un citiem satiksmi bremzējošiem pasākumiem.

Nevar spriest tikai pēc tiem, kas dzīvo Juglā un brauc uz darbu uz Āgenskalnu, kur vēl, teorijā, ir iespēja nebraukt caur centru nezaudējot nejēgā daudz laika. Kamēr Rīgai nebūs centra apvedceļš (kā Lielbritānijā t.s. "RingRoad"), tikmēr no centra auto neizskaust.

Bet ikdienas velonacistam galvenais ir kliegt, ka mašīnas sliktas, vajag avirāk velojoslas, kuras neizmantot, taču tālāk par savu degungalu (lasīt - centra rajonu, kur gan strādā, gan dzīvo) un sojas kapučīno paskatīties ir slinkums.

Nja 6.februāris 2023 14:17
5 3 Atbildēt

Bet kāpēc autonacisti domā, ka viņu vēlmes un vajadzības ir svarīgākas vai vairāk vērā ņemamas?

iJuris 6.februāris 2023 16:28
1 0 Atbildēt

Tāpēc, ka tas tā reāli arī ir. Atver vienreiz acis un paskaties kas notiek uz ielām, tad sāc domāt, kādēļ mēs tik labi dzīvojam un kas ir palīdzējis mūsidenām būt tādām kādas tās ir. Tad aizej gandrīz jebkurā darba dienas laikā uz Bruņinieku ielu, posmā Tērbatas-Brīvības un paskaties kā tur viss ir palicis labāk, kopš stabiņiem un velo joslām...

Skatie suz transporta plūsmu, kā uz ūdeni, plūdīs tur, kur vieglāk....

Andris 7.februāris 2023 10:20
1 0 Atbildēt

Tur būs nenormālākie korķi nekas vairāk, ar velosipēdu smuki var braukt pa ietvi,nekāda vaina, nekā nevaru saprast kādēl velosipēdiem ir jālien uz braucamās daļas, nu nav viņiem tur ko darīt. Ietves ir pietiekami platas, lai visiem pietiktu vietas.

A 5.februāris 2023 20:04
4 5 Atbildēt

Brauciet ar saviem riteņiem uz laukiem. Atvilkušies uz Rīgu un grib to pārveidot par pāķiem. Zb jūs ar savām dienām. Es taču nelienu pie jums ar domu noasfaltēt visu un uztaisīt par lielpilsētu.

Slinkais 5.februāris 2023 20:14
5 1 Atbildēt

Kā nu nē? Atstūmi taču to savu automobīli uz to Rīg. Es atceros vēl to pilsētu bez sastrēgumiem

A 5.februāris 2023 20:31
2 0 Atbildēt

Kas nu nē? Es esmu dzimis Rīgā. Man nekas nekur nav jāvelk. Piemēram Pilsētu cilvēkam vadītājs ir limbažnieks. Kāpēc viņš ar savām slimajām idejām ir atvilcies uz Rīgu? Būtu stabiņus licis Limbažos.

Un 5.februāris 2023 20:56
5 1 Atbildēt

Tu taču saproti, ka idejas par auto kā varenības simbolu jau noriet? Īpaši Eiropas pilsētās. Tu vari dzīvot pagātnē, bet atgriežoties yagadnē nenobīsties no realitātes

Un tavs arguments par vietējo/limbažnieku ir neiedomājami smieklīgs. Tu to Rīgu uzcēli, vai? Tava piedzimšana ir tikai sagadīšanās, nepiešķir tai pārāk lielu nozīmi.

A 5.februāris 2023 21:11
2 1 Atbildēt

Mans arguments par vietējo ir tieši vietā. Tev taču nepatiktu, ka es aizbrauktu pie tevis uz laukiem un mēģinātu tev iestāstīt, ka viss ir jānoasfaltē. Tu vienkārši mani uztvertu kā svešķermeni. Laucinieku brauca pie sevis ar riteņiem un tas ir labi. Bet atbraucot uz Rīgu, viņi atved savu riteni un grib turpināt braukt kā pie sevis, par neko nemaksājot. Kādēļ pirkt mašīnu, tērēt naudu degvielai un apdrošināšanai, kamdēļ pirkt sabiedriskā transporta biļetes? Kādēļ, ja var atvest uz Rīgu savu riteni un mēģināt iestāstīt pārējiem, ka tas ir baigi stilīgi. Stilīgi ir iet ar kājām. Vai tad ne? Jā, bet tas ir sasodīti bīstami, jo debīlajiem riteņbrsucējiem likumi nav rakstīti. Vai gājājs uz ietves var jūties drošs?

Lauķis 5.februāris 2023 22:49
0 1 Atbildēt

Ja es dzīvoju Rīgā un esmu deklarējies (lasi - maksāju nodokļus), tad tavi iebildumi ir vienkārši nebūtiski. T.i. nav ņemami vērā. Tu taču pats to saproti?

A 5.februāris 2023 22:58
2 0 Atbildēt

Protams, ka nebūtiski. Tas tev nav būtiski, ka brauc virsū gājējiem uz ietves un zvani vēl savu sasodīto zvanu: mūc malā, es braucu!!!!

B 5.februāris 2023 23:03
0 0 Atbildēt

Par ko tu runā, kāda ietve, kāds zvans? Pa brauktuvi un tur zvanam nav nekādas nozīmes. Zvans ir svētdienas braucējiem, nevis tiem kas brauc ikdienā.

A 5.februāris 2023 23:28
1 0 Atbildēt

Vissmieklīgāk ir skatīties, kā velopists uz ceļa satiekas ar velopistu uz gājēju pārejas. Skatāa viens uz otru itkā priecīti būtu parādā. Kuram priekšroka?

B 6.februāris 2023 8:46
2 1 Atbildēt

Kad nav ko teikt par tēmu, ir jāizsaka vispārīgi apvainojumi.

Kremļa retorikas paraudziņš - viņi visi ir rusofobi. Tikai par velosipēdistiem.

A 6.februāris 2023 9:24
1 0 Atbildēt

Netici man? Uztaisi aptauju un redzēsi, kā velopistus visi mīl. It īpaši mātes ar maziem bērniem uz ietvēm. Paskaties spogulī un varbūt ieraudzīsi kremļa retoriku.

A 5.februāris 2023 23:15
1 1 Atbildēt

Tu esi velopists? Tāds pats kā krievi krimā: ih tam ņetu. Velopisti rada pilnīgu bardaku visūr gan uz ielas, gan ietves. Te viņi brauc pa ceļu, te pa ietvi, te pa gājēju pārēju. Saskanā gaisma nav šķērslis, jo vienmēr var nomainīt virzienu. Kad izdevīgi, esiet gājēji uz ietves, kad izdevīgi, mašīna uz ceļa.

uupis 6.februāris 2023 15:23
3 1 Atbildēt

Autovadītājiem sodi par ātrumu un dzeršanu arī nav šķerslis! Tā kā iebāz savu sarkano gaismu tur, kur saule nespīd un ieved no sākuma kārtību starp šoferiem un pēc tam sāc stāstīt ka velo izraisa sadursmes ar letālām sekām braucot zem sarkanā!

Lauķis 6.februāris 2023 8:35
4 2 Atbildēt

Velo ir īsts lauku transports, ar velo brauc uz bodi un uz skolu! Mums laukos jau nav tādi autobusi, tramvaji un trolejbusi, kā jums tur pilsētas švītiņiem! Mēs laukos labprāt nolikvidētu velo takas un brauktu ar tramvaju, bet mums neviens to tramvaj netaisīs, jo miļjonus vajag pilsētas švītiņiem, kas pa ielu nemāk braukt, un pa trotuāru ar nemāk braukt! Bet kāda jēga taisīt infrastruktūru lohiem, kas nemāk braukt?

A 6.februāris 2023 9:38
1 0 Atbildēt

Tieši tā. Katrā vietā ir sava specifika un tā nav ne lābāka, ne sliktāka par citu. Vienkārši problēmas rodas ar nepiemērotām aktivitātēm, kad Rīgu grib pārskaitīt par laukiem un laukus par Rīgu.

Lauķis 6.februāris 2023 14:21
0 0 Atbildēt

Es te kaut kur avīzē lasīju, ka Rīgas centrā gribot sakņu dārzus taisīt. Laikam jau viss ir tādā tūtē, ka centrs izmirst un paliek daudz tukšas, neizmantotas vietas, ka var burkānu laukus stādīt.

uupis 6.februāris 2023 15:25
3 0 Atbildēt

Tak izsvēpēs tos auto no Rīgas centra!

A 6.februāris 2023 15:47
1 0 Atbildēt

Kas ir Rīgas centrs? 90tajos nevarēja iebraukt Vecrīgā. Varbūt vērts atjaunot? Ne ar riteņiem, ne auto, tikai ar kājām. Es esmu par ar abām rokām.

AA 6.februāris 2023 16:00
0 0 Atbildēt

Ar velo nekad nav bijis aizliegts braukt pa Vecrīgu. Jo nav jau smakas kā no auto, un neauzņem Vecrīgas ieliņas visā platumā.

Jūrmalnieks 7.februāris 2023 9:53
0 0 Atbildēt

Labi, ka Jūrmalā ir aizliegts braukt ar Velo pa Jomas ielu un policisti rauj nost no vellapēdiem visus mudakus, kas neievēro zīmes! Zīmes salika, jo velo mudaki regulāri notriec bērnus.

Raškovans 7.februāris 2023 11:29
0 0 Atbildēt

Mēs drīz izdzīvosim laukā visus latišus no Jūrmalas un saliksim zīmes "Ienākt aizliekts", Dome pa pusei jau iebarota un ņammā no rokas. A tu pastala par velo priecājies

A 6.februāris 2023 17:08
1 2 Atbildēt

Kāpēc tu domā, ka velopistiem ir jābūt izredzētajiem? Ejiet ar kājām, nesmird un ir droši, jo neviens dalba... neuztrieksies virsū.

atrabotka 5.februāris 2023 21:26
1 0 Atbildēt

Esmu autovadītājs, bet ikdienā uz darbu centrā 90% gadījumā braucu ar velo (10% eju ar kājam). Manuprāt Brīvības ielu nevajag aiztikt. Ir Barona iela ar velobraucēju daļu un Čaka iela virzienā uz centru. Vienīgās sūdzības būtu par to, ka velojoslas sezonā biežāk varētu uzkopt - smiltis, sasistas pudeles, visādi mašīnu plastmasi un stikli no avārijām, kas nav satīrīti. Šī iemesla dēļ ir reizes, kad braucu lēnām pa trotuāru. Barona ielas velodaļai vēl tā bruģa kvalitāte vietām so-so. Arī autovadītāji citreiz rīkojas dīvani piebraucot pie pašas malas un spītīgi nelaižot velo garām. Savādāk nav diži kur piesieties. Vismaz ar laiku tiek kaut kas uzlabots un attīstīts, bet tam nevajadzētu būt uz autovadītāju rēķina. Riga ir pārāk maza un nav paredzēta tādām mašīnu plūsmām - uzlabo satiksmi cik gribi, viss tāpat atdursies pie kaut kāda pudeles kakla. Tie, kuri iesaka braukt pa apkārtceļu - esat kādreiz paši braukši Rīgai apkārt? Piemēram no Berģiem uz lidostu? Ja tas apkārtceļš būtu ātrgaitas šoseja ar 2 joslām katrā virzienā un bez neviena luksofora un pudeles kakla, tad varētu būt apsverami.

Tims 5.februāris 2023 22:38
2 1 Atbildēt

Jā un nē. Barona ielas velo ceļš nav velo ceļš. Tur vairāk čakars. Čakene tik vienā virzienā un luksoforu algoritms baiss. Labāk tad Skolas ielas velo josla, bet Gaisa tilts līdz Dailei nekāds- vai nu pa Brīvībeni vai čikājies pa trotuāriem..

Čakene 5.februāris 2023 22:51
6 1 Atbildēt

Paga, viss ir ļoti vienkārši - Čaka iela ir gluda un patīkama, atšķirībā no Baronielas sūdīgā bruģa kas tagad jau brūk kopā. No centra pa Čaka ielu braucu pa brauktuvi atbilstoši CSN, atpakaļ - pa t.s.j velojoslu. U meņā vsjē dokumenti v porjādke!

A 5.februāris 2023 23:13
1 1 Atbildēt

Tu esi velopists? Tāds pats kā krievi krimā: ih tam ņetu. Velopisti rada pilnīgu bardaku visūr gan uz ielas, gan ietves. Te viņi brauc pa ceļu, te pa ietvi, te pa gājēju pārēju. Saskanā gaisma nav šķērslis, jo vienmēr var nomainīt virzienu. Kad izdevīgi, esiet gājēji uz ietves, kad izdevīgi, mašīna uz ceļa.

xxx 6.februāris 2023 8:48
7 3 Atbildēt

Arī auto mēdz braukt pa ietvēm, pats esmu daudzkārt to redzējis! Arī pie sarkanā brauc!

Bet Kremļa deputātam ir uzdevums uzdirst velosipēdistiem.

A 6.februāris 2023 9:19
2 2 Atbildēt

Bet varbūt kremļa deputāti ir tieši tie velopisti, kuri uzdiršs visiem no liela augstuma ar saukli- kā gribu tā braucu.

Suņa murgs 6.februāris 2023 9:35
3 3 Atbildēt

Jā, jā, automašīnas brauc pa ietvēm, parkiem, māju jumtiem un kāpņu telpām. Un kad es ievelk trešo kāsi, viņas sāk lidot! Otvečaju!

uupis 6.februāris 2023 15:27
3 1 Atbildēt

Tev vajag foto? Lai iebāztu tavu purnu tavos MELOS!

uupis 6.februāris 2023 15:40
1 2 Atbildēt

No sākuma ieved kārtību autovadītāju dārziņā un tad ķeries klāt lietām no kurām neko nesaproti!

Autovadītājiem nav šķērslis ne ātruma ierobežojums, ne bargie sodi par reibumu! Paskaties cik katru dienu noķer šmigā un par ātrumu!

CP 7.februāris 2023 9:54
0 0 Atbildēt

Neesi redzējis, cik mēs brīvdienās noceļam šņabdeguņus no stāvdrāžiem! Tie ir vēl atsaldētāki dandāļi par šoferiem!

uupis 8.februāris 2023 12:23
0 0 Atbildēt

MELI! Statistikā izmaiņu nav!

iJuris 9.februāris 2023 9:35
0 0 Atbildēt

Iemesls šādai staistikai ir tāds, ka netiek pārbaudīti citi vadītāji, tikai autovadītāji. Ja velovadītājiem sāktu aktīvi pārbaudīt dokumentus, transporta tehnisko stāvokli, vadītājus uz dzeršanu un vispār beidzot sākt likt sodus par csn pārkāpšanu statistika ātri vien pamainītos. Bet to jau neviens nedara.

Pieņemu ka mums visiem ir skaidrs tas, ka 100% visi nekad nebrauks pēc csn, vienmēr būs kāds pālī, kāds aizmigs, kāds nesapratīs ko vispār dara uz ielas.

Šoreiz vairāk uzmanību vēršu uz to, ka vajag kārtību abās dārziņa pusēs, jo pašlaik vieni var darīt ko un kā grib, bet otri ir vainīgi pie visām viņu nelaimēm.

Ceru ka doma ir saprotama, nevajag raut no viena grāvja otrā, ceļš taču paliek pa vidu.

Velo ir labi, auto ir labi, bet vajag infrastruktūru tādu, lai neviens nejustos apdalīts. Pietiek gaudot par to ka Rīgas centrā auto aizliegt. Neviens pat nav pacenties paskaitīti vai pajautāt tur dzīvojošajiem, strādājošajiem un šīs mājas apkalpojošamiem kā būtu labāk, kur un kā viņi brauc.

Uztaisīt tikai gājēju/velo zonu būtu forši, bet kāpēc centrā? Tur, kur vislielākā kustība, dzīvība? Piedāvāju Vakarbuļļus, būs tiem kuri neieredz auto sava utopijas pilsēta, svaigs gaiss, jūra, nav tranzīts... Tikai laikam nevar atļauties tādu extru lielākā daļa no viņiem...

650 6.februāris 2023 2:43
0 1 Atbildēt

Vajadzētu ignorēt pilnīgi visu, kas atrodas (vai notiek) rīgas centrālās ass metropolitopoles maģirstorāli pastoarālajā aeriāla areriālā,tfu, johaidī,nē. Areāla atbildīgi atveseļotajā finansu infrastruktūrā.Jā.

Trollītis 6.februāris 2023 13:55
5 0 Atbildēt

Jā,jā,redzam to veloinfrastruktūru....Stāv jau uz ielām Staķa stabiņi...šķībi,greizi,notašķīti.

Staķis 6.februāris 2023 14:16
3 3 Atbildēt

Lohi vadītāji sašķiebuši stabiņus un paši raud....a kas? Jums uz tiem stabiņiem ar tūpli jātrāpa, ka šķībums traucē? Brauc garām un neklepo, nelaimes čupa))

Pamuļķim 6.februāris 2023 15:18
3 1 Atbildēt

Sūda stabiņus saloka ielu tītītāji. Kad tos uzstāda, jādomā ar galvu nevis pakaļu...

Ķirsis 6.februāris 2023 14:23
3 1 Atbildēt

Tūlīt sataisīsim stabiņu mazgāšanas un taisnošanas iepirkumu, ar pārs miljoniem vajadzētu pietikt!

Apnicis 6.februāris 2023 15:53
5 1 Atbildēt

Problēma ir tā ka lauķis pārvācās uz Rīgu, piedeklarējās Rīgā , strādā Rīgā , nodokļus maksā Rīgā , bet savā būtībā, domāšanā un dzīvesveidā ir paliek lauķis ar savu lēno domāšanu, viņam grūti saprast, ka dzīve Rīgā ir ar citu ātrumu...nu nevar ganīt kazas galvaspilsētas parkos...

Ātrums 6.februāris 2023 16:03
3 3 Atbildēt

Kad visi lohi iekāpj savos līzingotajos auto, ātrums no 50 samazinās līdz 2km/st. Un tad šie laimīgi sēž auto un skatās kā gājēji šos apsteidz, bet velo vispār palido garām kā raķetes. Laimīgu korķēšanos, motoristi!

iJuris 6.februāris 2023 16:37
2 0 Atbildēt

Kopumā, ar auto konkrētos posmos un versijās ir ātrāk, ērtāk.

Viss ir attiecināmi, ja tev viens kvartāls vajadzīgs, vai tomēr lielāks attālums. Tas, ka kādā posmā pārkāpjot csn visiem brauc garām, (apsteidz pa labo pusi vienas joslas ietvaros), neko nenozīmē kopējā brauciena atvaros.

Ikdienā man tādi umņikiki ir pa pilnam, spraucas garām pa labo pusi, līdz atkal man viņam jābrauc garām un tā reizes 5as, līdz beidzot tieku drošībā prom no velorasta.

Šovasar Rīgā vajadzētu CP reidus velosipēdistiem, nu tā ka mēnesi no vietas. tad būtu laba statistika par viņu brauktprasmi un velo tehnisko stāvokli.

iVelo 6.februāris 2023 17:26
6 1 Atbildēt

Nu, un tev traucē ja pa to pašu joslu kāds minās? Brauc garām un neķer kreņķi? Kur tieši slēpjas šofferu sāpīte?

iJuris 7.februāris 2023 9:00
1 0 Atbildēt

Sāpīte ir tajā, ka man tas velobraucējs jāvaktē gan kamēr viņš man ir priekša, gan kamēr aizmugurē, jo csn nezin un uzved'ba nav paredzema, lielākā daļa autovadītāju tomēr saprot ko dara un par savu plānoto rīcību informē citus. Es ta garām pabraucu, bet velosipēda vadītājs, pārkāpjot csn spiežas atkal garām, un nepalīdz ne ieslēgts labais pagrieziena rādītājs, ne tas kas mēģinu dot mājienu, ieņemot maksimāli malējo pozīciju.

Redz velo ir izdevīgs, kamēr csn nav jāievēro un kamēr reālu sodu neviens neliek. Brauc kā gribi, gan jau autovadītājs tavu dzīvību sargās, nevajag ne normālas un noregulētas gaismas, ne bremzes, nekā...

Saskrāpēji kādam mašīnu, poh, minies tālāk. OCTA jau nav, numura ne tik.

Ir pat vairākas reizes bijuši gadījumi, kad šie malači brauc prētēji kustības virzienam, pagriežos no Lāčplēša ielas uz Barona pa labi un pretī daiļava ar lielām acīm, nesaprot kādēļ taurēju, un dzenu viņu nost ni braucamās daļas.

Un tā ir tikai epizode no ikdienas.

Un nevajag domāt, ka visi centrā dzīvojošie tur strādā kvartāla attālumā. Un ka vispār Rīgā strādājošie dzīvo centrā.

x 7.februāris 2023 9:44
0 0 Atbildēt

velosipēda vadītājs, pārkāpjot csn spiežas atkal garām - ja joslas platums ļauj apsteigt auto, tad kur tev ir problēma?

CSN nekur un nekādi nenosaka, ka pa vienu gana platu joslu nevarētu braukt vairāki TLkļi blakus, vai apsteigt viens otru.

83. Bezsliežu transportlīdzekļu braukšanai paredzēto joslu skaitu norāda attiecīgie ceļa apzīmējumi vai ceļa zīmes, bet, ja to nav, braukšanas joslu skaitu nosaka paši transportlīdzekļu vadītāji, ņemot vērā brauktuves platumu, automobiļu gabarītus un nepieciešamos intervālus starp transportlīdzekļiem.

x 7.februāris 2023 9:47
0 0 Atbildēt

2.7. braukšanas josla – jebkura brauktuves garenvirziena josla (var būt apzīmēta ar ceļa apzīmējumiem), kura ir pietiekami plata, lai pa to vienā rindā varētu braukt automobiļi;

Vienā rindā - automobiļi! CSN nenosaka, ka pa joslu blakus viens otram nedrīkst braukt auto un velo.

iJuris 7.februāris 2023 11:36
0 0 Atbildēt

nu nu, cik tad daudz vienā joslā drīkst būt transporta līdzekļi blakus?

Viens auto, viens auto un velo, viens auto, velo un pajūgs?

Tev skaidrot acīm redzot nav jēgas, jo problēmas būtību jau nesaprati. Kādēl vieniem jāuzņemas atbildība par citiem, tādiem kuri lien, kur ir bīstami?

Pimēram, ja smagais vai autobuss rāda labo pagriezienu un nav piespiedies pie labās malas, es noteikti nelīdīšu viņam blakus, pirmām kārtām cieņa pret citu vadītāju, otrām kārtām tas mums abiem var izvērtsies par riebīgu dienas notikumu.

iVelo 7.februāris 2023 13:05
0 0 Atbildēt

Tu nejauc tagad vienā katlā braukšanu pa vienu joslu un apsteigšanu.

Starp citu, auto pirms nogriezties ir jāpārliecinās vai velobraucējs neturpina taisnvirziena kustību un jāpalaiž tas, pirms nogriezties. Pagrieziena signāla ieslēgšana nedod nekādas tiesības izdarīt manevru, pirms ir ievēroti CSN uzliktie pienākumi. T.i. ja vadītājs ieslēdz pagrieziena signālu un nogriež velosipēdistam ceļu, tas ir izdarījis pārkāpumu.

iJuris 9.februāris 2023 9:39
1 0 Atbildēt

Tas darbojas tad, ja blakus ir velo josla, Barona ielā tādas nav. Ieslēdzu labo pagriezienu, tehniski ieņemu malējo pozīciju, palaižu taisni ejošos gājeju uc kas ir uz iedomātās ieves pagarinājuma. Ja man konkrēti blakus ir velo, tas tiks palaist taisni. Visi citi, tālāk aizmugurē esošie drikst bremzēt un gaidīt, kad pabeigšu manevru. Bet viņi jau nevar pagaidīt, viņiem vajag vairāk, mēģina ielīst tur , kur viņus saspiež. ( nevienu jau nesaspiež, es tomēr zinu ko daru), bet priecīgi nav, ka kādam citam arī kkur vajag nokļut.

Hipsters 6.februāris 2023 16:02
4 4 Atbildēt

Ja sašaurina Brīvības un Kalnciema ielu, tad izveidotos pozitīva gaisotne ar kafijas veikaliņiem un vietām soliņiem un citai attīstību veicinošai pilsētvidei. Jāizveido situācija, ka Rīgas caurbraukšana prasa vismaz 2,5 stundas, tad auto sāks izmantot apvedceļu, kam tas arī domāts.

Domnieks 6.februāris 2023 17:28
5 1 Atbildēt

Var jau uzlikt kameras un automātiski sūtīt bildes CSDD - par katru braukšanu cauri pilsētai pieskaita auto gada nodoklim pāris eiro. Kā iet TA, tā visu uzreiz nomaksā un beigās parēķina, ka lētāk būtu tomēr braukt apkārt.

gāze 6.februāris 2023 23:18
1 0 Atbildēt

Nevajag maģistrālās ielas pārverst par kaut kādu pornogrāfiju. Kafiju var dzert Vecrīgā vai klusajā centrā. Braucu gan ar velo, gan ar auto. Pīķa stundās ar velo pārvietoties ir 3x ātrāk - es ar šosejnieku maucu visiem garām ((: Ja Rīgas robežās dzīvojošie brauc ar mašīnu uz centru lai pasēdētu birojā pie datora, tad tādiem pēc definīcijas ir jāsēž sastrēgumā.

iJuris 7.februāris 2023 9:03
0 0 Atbildēt

Vai pēc CSN ar velo drīkst braukt garām sastrēgumā stāvošiem?

Iedomājies kāds būtu centrs, ja visi tur dzīvotu. Tad atkal bļautu ka pārāk daudz cilvēku centrā.

CSN 7.februāris 2023 9:48
0 0 Atbildēt

Neaizliedz velosipēdistam apsteigt auto pat vienas joslas ietvaros. Jo tāda punkta nav.

gāze 7.februāris 2023 9:56
1 0 Atbildēt

Kurš CSN punkts aizliedz ar velosipēdu pa ceļa nomali apbraukt stāvošu auto rindu? Arī pa trotuāru braukt nav aizliegts.

Centrā dzīvojot jāpārvietojas ar kājām/velo/sabiedrisko. Studentiem, strādājošiem, kuri ir vieni, tas der. Ģimenēm nē. Ir trokšņaini, dārgi, nav kur turēt auto un citas klapatas.

iJuris 7.februāris 2023 11:39
0 0 Atbildēt

pa grāvi braukt garām gan jau ka drīkst.

Es šoreiz par braukšanu garām joslas ietvaros un vai manevrējot starp mašīnām.

iVelo 7.februāris 2023 13:06
0 0 Atbildēt

Tu nosauc CSN punktus, nevis fantazē.

Krotow 7.februāris 2023 22:43
0 0 Atbildēt

Jāceļ laukā savulaik noraktais Rīgas Ziemeļu šķērsojuma projekts. Tas centru vienā rāvienā atbrīvos no "tranzīta", izlaižot cauri no Pārdaugavas un Jūrmalas puses uz Teiku, Biķerniekiem, Juglu utt. un Vidzemi braucošos. Cik nav bija ka uz Teiku vai ārā no Rīgas Vidzemes virzienā braucot, jābrauc cauri centram. Jo tuvāka varianta nav. Alternatīva ir braukt apkārt Rīgai pa Dienvidu tiltu un Dreiliņiem, kas jau ir baiss līkums.

Līkums 8.februāris 2023 11:52
0 0 Atbildēt

Garāks ceļš tas ir velosipēdistiem, ar auto tikai braukšanas vaina. Pa korķiem mīcoties, degvielu nokurināsi tikpat vai vairāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro 1

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 8

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti