Līnijas izbūve izmaksājot 1 000 000 LVL par 1 km apmēram.
Neatceros tik vai tas bija par tramvaju vai troleibusu.
Līnijas izbūve izmaksājot 1 000 000 LVL par 1 km apmēram.
Neatceros tik vai tas bija par tramvaju vai troleibusu.
Izmakas Lietuvā:
Pirmās ātrgaitas tramvaja līnijas izbūve Lietuvas galvaspilsētā varētu izmaksāt 450–580 miljonus litu (92-118 miljonus latu), aplēsuši britu kompānijas \"Scott Wilson Railways Ltd\" eksperti.
Šo 10,4 kilometrus garo tramvaja līniju paredzēts izbūvēt no Viļņas dzelzceļa stacijas līdz Santarišķu rajonam pilsētas ziemeļos, kur atrodas viena no Lietuvas lielākajām slimnīcām. Plānots, ka intensīvas satiksmes stundās tramvaji pa šo līniju kursētu ik pa piecām minūtēm, bet pārējā laikā - ik pa desmit minūtēm.
Viens tramvaja vagons izmaksās 6-8 miljonus litu (1,2-1,6 miljonus latu), būs 30 metrus garš un varēs uzņemt līdz 300 pasažieriem. Precīzu vagona maketu līdz martam no ārpuses un iekšpuses varēs apskatīt paviljonā pie galvaspilsētas pašvaldības ēkas. Maketu Viļņai aizdevusi Nicas pilsēta Francijā, kur šāds tramvajs sāks kursēt jau šogad. Turpat apskatāms arī pirmās tramvaja līnijas trases makets.
Viļņas tramvaja projekts ar pašvaldības lēmumu atzīts par prioritāru pilsētas transporta infrastruktūras attīstības virzienu. Šobrīd Viļņa vienīgā no triju Baltijas valstu galvaspilsētām iztiek bez tramvaja.
Projekta sagatavošanas darbus veiks septembrī izveidotā Viļņas pašvaldības satiksmes uzņēmuma \"Susisiekimo paslaugos\" filiāle \"Vilniaus tramvajus\". Tās uzdevums būs izstrādāt nepieciešamo tiesisko dokumentu projektus un veikt ekonomiskos un finansiālos aprēķinus.
M77 rakstīja: Un es vēl nerunāju par to, ka jauno zemās grīdas tramvaju vadītāji varētu izmaksāt X reizes vairāk kā autobusu vadītāji, jo tomēr tehnika gana advancēta un atbildība par vairākus miljonus vērtu tehniku!
Kādā sakarā? Vagoni tak būs apdrosināti. Ar to brauks visi vadītāji, kas strādā esošajā parkā.
M77 rakstīja:
Tā jau tie cipari tev smuki, tikai, manuprāt, pauž vienpusēju "taisnību", noklusējot citus apsvērumus.
Piemēram?
Man tāda aizdoma, ka tramvaju infrastruktūras izveidošana ir visdārgākā (sliedes, vadi, elektrība, depo/serviss etc.),
bet tas jau viss ir izveidots vēl cara laikos.
Elektrība, varbūt, ir lētāka par dīzeli (vismaz tā dzirdēju runājam kontekstā ar elektro vs dīzeļ vilcieniem), bet vienkārši runājot- tramvajs brauc tur, kur tas pad.laikos ir uzbūvēts, trolejbuss apkalpo drusku tālākas nomales un tālāk jau lieto autobussus visur, kur nesniedzas tramvaju/tolejbusu tīkli.
Jā, elektrotransporta uzdevums ir atslogot pilsētu centrus no smirdīgā autotransporta
Pēdējā laikā nav dzirdēts, ka būtu atklāts kāds jauns tramvaja maršruts, vai izbūvēta/pagarināta trolejbusu līnija (kaut kas minimāli ir darīts, bet vērā neņemamā apjomā), tad rodas jautājums- ja reiz tramvajs ir tik mega izdevīgs, kāpēc RS neaizstāj ar to citus sabtransus?
Tapēc, ka tas pēc būtības nevienu neiteresē.
Taču tas nenozīmē, ka nav tādu plānu
Gribētu redzēt aprēķinus, cik izmaksātu, teiksim, 3. autobusa (Pļavnieki - Bolderāja) līnijas aizstāšana ar tramvaju...
1km sliežu ceļa-apt. 1 citrons. Vari paskaitīt kilometrus un parēkināt pats.
Par autobusu/tramvaju vadītāju skaitu- rupji ņemot autobusu vadītāji ir par 1000 vairāk kā tramvaju, cik tas būtu papildu izmaksas gadā? Cik varētu izmaksāt viens autobusa vadītājs mēnesī, ar visiem nodokļiem - kādi 1000Ls max. Tātad: 1000gab x 1000Ls x 12mēn =12 milj. Ls gadā, bet, cik miljardus izmaksātu visas Rīgas tramvajizācija?
Kāda "visas Rīgas"? Autobusus un trolejbusus at tramvajiem aizstāt neviens neplāno. Ieplānota tramvaja parka atjaunošana laika posmā līdz 2032.gadam ar kopējo summu 500 citroni.
Kāds var ko tādu parēķināt, pirms pļurkstēt par kāda transporta veida priekšrocību???
Droši vien, ka var, bet kam to vajag?
uupis rakstīja:
Paga paga – kurš te plēsa drēbes ka tas ir vislētākais un visekonomiskākais transportlīdzeklis un izmaksā lētāk nekā buss vai trollejs??
Bet vienalga vislētākā miza…
Nu, tas ir tāpat kā salīdzināt, kas ir lētāk-braukt ar sabiedrisko vai izmantot savu auto.
Man personīgi lētāk ir braukt ar savu mobīli, taču viss lētums zūd tajā brīdī, kad mainu auto pret citu-svaigāku.
Tā kā viss ir nosacīti.
Velomens rakstīja:
Ja garantijas laikā kas notiks, tad uzreiz uz treilera un uz Čehiju remontēt
Nē, čehu meistari jau dzīvo te uz vietas, jo jaunie trolejbusi bez tiem iztikt nevar
kolumbs rakstīja: Izmakas Lietuvā:
www.delfi.lv/...
Pirmās ātrgaitas tramvaja līnijas izbūve Lietuvas galvaspilsētā varētu izmaksāt 450–580 miljonus litu (92-118 miljonus latu), aplēsuši britu kompānijas "Scott Wilson Railways Ltd" eksperti.
Šo 10,4 kilometrus garo tramvaja līniju paredzēts izbūvēt no Viļņas dzelzceļa stacijas līdz Santarišķu rajonam pilsētas ziemeļos, kur atrodas viena no Lietuvas lielākajām slimnīcām. Plānots, ka intensīvas satiksmes stundās tramvaji pa šo līniju kursētu ik pa piecām minūtēm, bet pārējā laikā - ik pa desmit minūtēm.
Viens tramvaja vagons izmaksās 6-8 miljonus litu (1,2-1,6 miljonus latu), būs 30 metrus garš un varēs uzņemt līdz 300 pasažieriem. Precīzu vagona maketu līdz martam no ārpuses un iekšpuses varēs apskatīt paviljonā pie galvaspilsētas pašvaldības ēkas. Maketu Viļņai aizdevusi Nicas pilsēta Francijā, kur šāds tramvajs sāks kursēt jau šogad. Turpat apskatāms arī pirmās tramvaja līnijas trases makets.
Viļņas tramvaja projekts ar pašvaldības lēmumu atzīts par prioritāru pilsētas transporta infrastruktūras attīstības virzienu. Šobrīd Viļņa vienīgā no triju Baltijas valstu galvaspilsētām iztiek bez tramvaja.
Projekta sagatavošanas darbus veiks septembrī izveidotā Viļņas pašvaldības satiksmes uzņēmuma "Susisiekimo paslaugos" filiāle "Vilniaus tramvajus". Tās uzdevums būs izstrādāt nepieciešamo tiesisko dokumentu projektus un veikt ekonomiskos un finansiālos aprēķinus.
Nu re - par tiem "92-118 miljonus latu" var 100 gadus apmaksāt papildus autobusu vadītāju štatu! Un tas ir tikai par vienu 10km posmu, kādu Rīgā varētu būt desmitiem, ja visu sabtransu aizstātu ar tramvajiem vien! Tūkstošiem gadu varētu maksāt papildus autobusu/trolejbusu vadītājiem algas, bet nē- te tāpat kā ar e-talonu - izmetīs mega piķi, lai tehniskā progresa vārdā kaut ko ieviestu un radītu vēl n-tos bezdarbniekus.
Bet tā jau forši tie tramvaji - smuki un nepiesārņo gaisu! Tikai ja $$$ būtu vairāk!
IkdienasViesis rakstīja: Kas kļūs par jauno tramvaju vadītājiem ? Atlasei it kā vajadzētu būt ļoti nopietnai - tomēr, atbildība jau par 300 pasažieriem + augstā paša tramvaja sastāva vērtība.
Pasažieru vilcienā var sabāzt vairāk nekā Tevis pieminēto 300 cilvēku, bet vai kāds no mašīnistiem ir ar augstāko inženiertehnisko izglītību (varu kļūdīties)? (jā, zinu, viņus regulē dispečeri, automātiskās drošības sistēmas un vēl sazinkas)
kolumbs rakstīja:
Viļņas tramvaja projekts ar pašvaldības lēmumu atzīts par prioritāru pilsētas transporta infrastruktūras attīstības virzienu. Šobrīd Viļņa vienīgā no triju Baltijas valstu galvaspilsētām iztiek bez tramvaja.
Viļņā jau gadus 10 ņemās at to džimbuli, nav ne ar ko labāki par latviešiem. Viena daļa grib metro Kur tai ģerevņai metro? )
Tramvajs Viļņā bija ieplānots vēl 80.gados, ir ielas ar brīvu joslu pa vidu, sliedēm. Nepaspēja uzsākt. Kaut gan pirms kara viņiem bija zirgu trambulis
Kaksis rakstīja:
RS līkročus jaunajiem nelaiž klāt
garantija tak
M77 rakstīja: Nu re - par tiem "92-118 miljonus latu" var 100 gadus apmaksāt papildus autobusu vadītāju štatu! Un tas ir tikai par vienu 10km posmu, kādu Rīgā varētu būt desmitiem, ja visu sabtransu aizstātu ar tramvajiem vien! Tūkstošiem gadu varētu maksāt papildus autobusu/trolejbusu vadītājiem algas,...
Nu bet piemirsi pierēķināt vēl autobusus/trolejbusus, kuri arī jeiepērkun, kuri jāpērk jauni ik pa ~8-12 gadi...
Un vairs nekāda simtgade nesanāk...
Palaidniex rakstīja:
Nu bet piemirsi pierēķināt vēl autobusus/trolejbusus, kuri arī jeiepērkun, kuri jāpērk jauni ik pa ~8-12 gadi...
Un vairs nekāda simtgade nesanāk...
Autobusi tak mūžīgi )
Joks jokam, bet mūsējie 1997.gadā iegādātie Turcijā skrūvētie MB busi jau ir norakstāmi. Pēc papīriem.
Nesen gan vienu busu atstiepa uz TTP galvenajām darbnīcām, mēģinās no tā kaut ko izveidot. Moš sanāks
Valda (Rīgā) tāds uzskats, ka busa dzinējam kapitālo remontu taisīt nav izdevīgi. Lētāk esot to pārtaisīt par trolejbusu...
Neesmu speciālists par to, bet vai tiešām ir tik dārgi motorītim taisīt kapitalku un pēcremonta dzinēja resurss ir tik mazs???
Pārtaisīt par troleibusu neizklausās nopietni.
Tad jau varbūt arī par tramvaju par pārtaisīt?
Vai arī ūdeņraža dzinēju ielikt var tik pat labi...
Palaidniex rakstīja:
M77 rakstīja: Nu re - par tiem "92-118 miljonus latu" var 100 gadus apmaksāt papildus autobusu vadītāju štatu! Un tas ir tikai par vienu 10km posmu, kādu Rīgā varētu būt desmitiem, ja visu sabtransu aizstātu ar tramvajiem vien! Tūkstošiem gadu varētu maksāt papildus autobusu/trolejbusu vadītājiem algas,...
Nu bet piemirsi pierēķināt vēl autobusus/trolejbusus, kuri arī jeiepērkun, kuri jāpērk jauni ik pa ~8-12 gadi...
Un vairs nekāda simtgade nesanāk...
Nekā neaizmirsu- rēķinos tika paņemtas tikai pašas tramvaja līnijas izmaksas un "Viens tramvaja vagons izmaksās 6-8 miljonus litu (1,2-1,6 miljonus latu)" izmaksas netika ņemtas vērā, kas gan uz pašas līnijas fona sastāda tik kādus 5% (~5 tramvaji x 1,2-1,6 miljoni Ls).
M77 rakstīja:
Palaidniex rakstīja:
M77 rakstīja: Nu re - par tiem "92-118 miljonus latu" var 100 gadus apmaksāt papildus autobusu vadītāju štatu! Un tas ir tikai par vienu 10km posmu, kādu Rīgā varētu būt desmitiem, ja visu sabtransu aizstātu ar tramvajiem vien! Tūkstošiem gadu varētu maksāt papildus autobusu/trolejbusu vadītājiem algas,...
Nu bet piemirsi pierēķināt vēl autobusus/trolejbusus, kuri arī jeiepērkun, kuri jāpērk jauni ik pa ~8-12 gadi...
Un vairs nekāda simtgade nesanāk...
Nekā neaizmirsu- rēķinos tika paņemtas tikai pašas tramvaja līnijas izmaksas un "Viens tramvaja vagons izmaksās 6-8 miljonus litu (1,2-1,6 miljonus latu)" izmaksas netika ņemtas vērā, kas gan uz pašas līnijas fona sastāda tik kādus 5% (~5 tramvaji x 1,2-1,6 miljoni Ls).
Nubet esošās līnijas tak ir...
1 kW elektrībā sanāk lētāk nekā dīzelī
Un autobusi ar līzīgu pasažierietilpību, kas iet 10 gadus diez vai ir izdevīgāk nekā 1 tramvajs, kas iet 20 gadus...
P.S.
Incanti ja viena km tramvajsliežu izbūve maksā ~1 citronu, cik maksā 1 km sliežu demontāža ar ceļa savešanu kārtībā...?
Bams rakstīja:
Palaidniex rakstīja:
Nu bet piemirsi pierēķināt vēl autobusus/trolejbusus, kuri arī jeiepērkun, kuri jāpērk jauni ik pa ~8-12 gadi...
Un vairs nekāda simtgade nesanāk...
Autobusi tak mūžīgi )
Joks jokam, bet mūsējie 1997.gadā iegādātie Turcijā skrūvētie MB busi jau ir norakstāmi. Pēc papīriem.
Nesen gan vienu busu atstiepa uz TTP galvenajām darbnīcām, mēģinās no tā kaut ko izveidot. Moš sanāks
Valda (Rīgā) tāds uzskats, ka busa dzinējam kapitālo remontu taisīt nav izdevīgi. Lētāk esot to pārtaisīt par trolejbusu...
Neesmu speciālists par to, bet vai tiešām ir tik dārgi motorītim taisīt kapitalku un pēcremonta dzinēja resurss ir tik mazs???
kamēr kuzavs nav sapuvis, tikmēr ir izdevīgi pat iepirkt un ielikt iekšā jaunu dzinēju, nerunājot pat par kapitalku.
Patiesībā, vecie Ikarusi nogāja vairāk. (ap 20 gadi).. viena apsvēruma dēļ-nebija naudas citu autobusu iegādei un bija jāremontē vien tie paši .
1km sliežu ceļa izbūve = 1 ļimons
arī 1km šosejas izbūve = 1 ļimons
Saliekam pa visu valsti sliedes un maucam ar ātrgaitas,
zemās grīdas tramvajiem
Mazāk tak atmosfēru piesārņosim
Bams rakstīja:
Kaksis rakstīja:
RS līkročus jaunajiem nelaiž klāt
garantija tak
Un cik tad šamie bieži plīst garantijas laikā…
Palaidniex rakstīja: P.S.
Incanti ja viena km tramvajsliežu izbūve maksā ~1 citronu, cik maksā 1 km sliežu demontāža ar ceļa savešanu kārtībā...?
Parādi Tolmetam sliedes – pats novāks…
Palaidniex rakstīja:
M77 rakstīja:
Palaidniex rakstīja:
M77 rakstīja: Nu re - par tiem "92-118 miljonus latu" var 100 gadus apmaksāt papildus autobusu vadītāju štatu! Un tas ir tikai par vienu 10km posmu, kādu Rīgā varētu būt desmitiem, ja visu sabtransu aizstātu ar tramvajiem vien! Tūkstošiem gadu varētu maksāt papildus autobusu/trolejbusu vadītājiem algas,...
Nu bet piemirsi pierēķināt vēl autobusus/trolejbusus, kuri arī jeiepērkun, kuri jāpērk jauni ik pa ~8-12 gadi...
Un vairs nekāda simtgade nesanāk...
Nekā neaizmirsu- rēķinos tika paņemtas tikai pašas tramvaja līnijas izmaksas un "Viens tramvaja vagons izmaksās 6-8 miljonus litu (1,2-1,6 miljonus latu)" izmaksas netika ņemtas vērā, kas gan uz pašas līnijas fona sastāda tik kādus 5% (~5 tramvaji x 1,2-1,6 miljoni Ls).
Nubet esošās līnijas tak ir...
1 kW elektrībā sanāk lētāk nekā dīzelī
Un autobusi ar līzīgu pasažierietilpību, kas iet 10 gadus diez vai ir izdevīgāk nekā 1 tramvajs, kas iet 20 gadus...
Tās ir tikai tavas domas, mani pārliecinātu tikai konkrēti aprēķini. 4 autobusi (kas būtu 1 tramvaja vietā, ņemot vērā tā ietilpību un to, ka tas kalpos 2x mazāk) diez vai izmaksā "1,2-1,6 miljoni Ls", turklāt, puse no to cenas ir jāmaksā tikai pēc 10 gadiem (kad pirmie 2 nolietojušies) - cik tur tramvajam par procentiem jau būs savācies?
Palaidniex rakstīja: P.S.
Incanti ja viena km tramvajsliežu izbūve maksā ~1 citronu, cik maksā 1 km sliežu demontāža ar ceļa savešanu kārtībā...?
Pieļauju, ka iegūto metāllūžņu cena vien jau atsvērtu demontāžu + varbūt vēl pāri paliktu ceļa sagatavošanai asfaltēšanai.
M77 rakstīja:
Tās ir tikai tavas domas, mani pārliecinātu tikai konkrēti aprēķini. 4 autobusi (kas būtu 1 tramvaja vietā, ņemot vērā tā ietilpību un to, ka tas kalpos 2x mazāk) diez vai izmaksā "1,2-1,6 miljoni Ls", turklāt, puse no to cenas ir jāmaksā tikai pēc 10 gadiem (kad pirmie 2 nolietojušies) - cik tur tramvajam par procentiem jau būs savācies?
Katrs automuss maksā vismaz 250 kEUR, un viņa ietilpība nav kā vienam dzīmbulim, tas tā - pārdomām...
Kaksis rakstīja: Tepat Limbažos vietējie "likvidē" vilciena sliežu ceļu - sliedes metālā, gulšņus malkā, uzbēruma granti celtniecībā... valstij tas neizmaksā ne santīma.
Un kā pēc tam nosaukt tos kurmja rakumus, kurus pēc sevis atstās tolmets un malkas kārotāji?
Un cik $ jāieliek lai to savestu kārtība un padarītu braucamu?
Trakie tramvaji! :D
Katru dienu braucot pie stūres esmu redzējis daudz un dažādus satiksmes negadījumus,bet šī rīta cirks uz Maskavas ielas kad divi tramvaji nesadala ,nevis ceļu,bet sliedes...INDIJA