Šofera dienasgrāmata.

gunbox Reģ.: 23.12.2016

Uzmeikošu vēl vienu spama vietu, kur padalīties par šofera dienu. Būtu forši, ja šeit nediskutētu bet vienkārši iemetam stāstu, cik "patīkama" Latvijā ir braukšanas kultūra.

 
Conqueror Reģ.: 15.10.2002
5 1 Atbildēt

pa ūdeni diez vai

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Nu papļāpājam par riteņa diametra izmēru. Ja degvielas cena ir pietiekami nozīmīgs arguments. Piemēram kādreiz Jelgavas taksisti Šaraniem mainīja bremžu suportus lai varētu uzlikt R15 riteņus. Jo jaunāka gada izlaidumiem rūpnīca lika jau R16.

To var neskatīties, ideja tāda, ka ar mazaku R pie nelieliem ikdienas ātrumiem tomēr ir 1l ekonomija.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Tas jau nu drusku ir nezinātniskas pieejas sekas, viss atkarīgs no kopējās pārnesumu attiecības.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

P.S. tas protams nav vienīgais faktors, tā kā riepas platums, protektors utt. diezgan būtiski ietekmē rites pretestību.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Neskatoties viģiku bet redzot priekšskatījuma bildi, liekas ka tu esi sajaucis divus dažādus izmērus - iekšējo ar ārējo. Šarāniem ražotājs kopā ar lielākām bremzēm noteikti nelika riepas ar lielāku ārējo diametru. Jelgavas taksisti 15 collas varēja gribēt divu iemeslu dēļ. Pirmais - bik augstāka gumija, kas bedrainajā Jelgavā varētu būt noderīgi. Otrais - ja gumijas augstumu uz R15 diskiem atstāj tādu pašu kā uz R16, var no klientiem iekāst vairāk naudiņas jo nobraukums uzrādās lielāks, Bonusā, jā, arī uz papīra sanāk mazāks patēriņš, jo patēriņš nav mainījies bet odometrs saskaitīis vairāk kilometru.

Man golfam sanāk pretējais efekts - vasarenes ražotāja paredzētajā augstumā, ziemenes divus izmērus par augstu - es tikai salīdzinoši nesen sapratu ka rēķinot patēriņu ar ziemenēm, tajā ir jāiekļauj arī tas ka odometrs palaiž garām 5 kilometrus uz simtu, tb patiesībā ir nobraukts vairāk nekā liekas - un kad tā parēķina, tad izrādās ka vismaz puse patēriņa atšķirības patiesībā nemaz nepastāv

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

mazāks R = mazāks gan riepas, gan diska svars

taksisti taupīja uz riepu cenu arī, r15 lētāk kā r16

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Par to disku un riepas svaru nav tik viennozīmīgi vairs, ir diski kam svara atšķirība maza, un riepas svars var "pārliekt" pasākumu jebkurā virzienā. Man pat kolēģis bija speciāli sameklējis trasei lielāka izmēra disku ar plānu "miziņu", kas bija izcili vieglāks par stock Porsche ripuļiem. Izmērus vairs neatceros bet ne mazāki par 18".

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Ja pieņem ka riepas tur varēja būt R15 195/65, tad pārejot uz R15 tika iegūta iespēja šrotos pirkt bieži izplatīta izmēra riepas...

Krotow Reģ.: 09.09.2008
1 0 Atbildēt

R15 arī ir lētas. Kapeikpišana pāri visam

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Zinot taksistu finansējuma modeli, nemaz nebrīnos.

Chalenger Reģ.: 31.12.2020
3 1 Atbildēt

Īstam šoferim nav jāskaita un jāseko līdz, cik gājējus un mašīnas viņš ir aizķēris uz ceļa. Autovadītāja pienākums ir vadīt automašīnu un nevis nodarboties ar statistiku!

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 2 Atbildēt
ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Tagad r13 ir grūtāk iegādāt nekā r16 Skaidrs, ka dotajā gadījumā nav tas zinātnieciskākais testa variants. Bet sliecos domāt, ka daļa taisnības tur ir. Sākot kustību mazāku r vieglāk iegriezt. Ātrumā jau cita lieta, tad jau pārnesumu attiecība strādā...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nē noteikti daļa taisnības tajā arī ir, taču tagad pārnesumus autiņiem tā uzkruķījuši uz ekonomiju, ka uzminēt kurā virzienā būs labāk, tyr ir jārēķina, vecā pieredze var neiet cauri ...

Bet nu viens gan visticamāk 99% gadījumu izpildīsies - automātiskai kārbai liekot lielāku diska diametru un platāku riepu (īpaši ja kopējais rata diametrs palielināsies) ar garantiju patēriņš pieaugs ... jo tupi minot pedāli "grīdā automāts slēgsies vēlāk uz lielāku pārnesumu, jo jams jutīs ka slodze pieaugusi.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Par to disku un riepas svaru nav tik viennozīmīgi vairs, ir diski kam svara atšķirība maza, un riepas svars var "pārliekt" pasākumu jebkurā virzienā. Man pat kolēģis bija speciāli sameklējis trasei lielāka izmēra disku ar plānu "miziņu", kas bija izcili vieglāks par stock Porsche ripuļiem. Izmērus vairs neatceros bet ne mazāki par 18".

oem tērauda r15 185/60 rats ir ievērojami vieglāks par oem vieglmetāla r17 205/40 ratu, katru gadu pārliecinos riepu maiņas laikā. arī paātrinājumā liekas atsaucīgāks ar vieglākajiem ratiem

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Nu tu jau ar vecīt salīdzini pilnīgi atšķirīgus riepu platumus, tur tev jau riepas pretestība būtiski pieaug, ne tikai svars. Un jā oem tieši tā tas arī visticamāk būs ...

Freijers Reģ.: 06.09.2018
1 0 Atbildēt

Ar eko keko apziņas un propogandas pieaugumu Rīgā nu ziemā ir arī jāuzmanās no vello. Diemžēl mutē zaļajai RD neseko darbi un ietves arī netīra - redz esot īpašniekiem jātīra pieguļošā teritorija...pagājušo nedēļ uz Dārzciema ielas viens uz diviem riteņiem no trotuāra nostiepās griežot un uz brauktuves trāpija, labi, ka ātrums nebij uzņemts un distance bij, bet redzot vello par to der padomāt, attiecās arī protams uz ietvēm/vello joslām Rīgas centrā...

gunbox Reģ.: 23.12.2016
1 0 Atbildēt

Velo vispār nav ziemai paredzēts transports un būtu jāaizliedz Rīgā ar to pārvietoties. Tātad jānodzēš veloceliņus, kurus ziemā neviens neizmanto.

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 2 Atbildēt

davai arī autovadītājus ziemā laižam uz ceļa tikai ar winter sertifikātu? kā skandināvijā piemēram.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

ņemot vērā dažādas "sertificēšanas" iniciatīvas, ka tikai drīz tā arī nenotiek, varbūt pat labums būtu - izpaliks nenormāla vilkšanās, kolīdz pirmais sniegs/pārslas. Bet šeit ir runa par ko citu - auto kaut vai ir ziemas riepas, vello tādu nav, pat ja būtu neviens nenormē, ka tādas būtu jālieto ziemā. turklāt visādi aktīvisti un pati dome tik maļ cik tas ir labi un ekoloģiski par pārējiem aspektiem vispār nerunājot un nedomājot, bet pirmais pagrieziens, sevišķi, ja komplektā ar bremzēšanu, tādam pirmziemas braucējam uz diviem ratiem nozīmē būt uz mutes, labi vēl ja uz ietves, sliktāk gadījumā, kā es aprakstīju...

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
3 0 Atbildēt

velosipēdam ir pieejamas ziemas riepas plaša klāstā. nu pieņemat prasības ka viņas ir obligātas, tas būtu logiski, un saprotami.

jo pagaidām izskatās ka autovadītāju vidū ir vairāk nejēgu nekā velosipedistu vidū. ziemā neesmu redzējis nevienu velosipedistu gravī mētājamies, kādam pakaļā ieskrējušu arī nē. ziemā minas tie kas var, grib un prot. autovadītāji gan nesteidz sekot šim lieliskajam piemēram. ziemā turpina braukt arī tie kas pat vasarā neko nejēdz

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Nu, kārtējo reizi tavs viedoklis izriet no novērojumiem vietā ar īpašiem apstākļiem Tie velobraucēji kurus tu redzi vasarā un kurus tu neredzi ziemā, pa ziemu nebrauc, jo viņi var atļauties ziemā braukt ar mašīnu, un attiecīgi tie, kurus tu redzi ziemā, tiešām grib braukt, bet varētu arī nebraukt. Tie kurus tu neredzi ir tie kuriem VAJAG braukt, neatkarīgi no apstākļiem. Nospiedošais vairākums no tiem velosipēdistiem kurus es ikdienā redzu ir tādi, kādus tu pierīgā visdrīzāk neredzi nemaz - cik bieži tu redzi tādus kas brauc ar vairāk vai mazāk nopistiem padomju laiku ielas velosipēdiem? Un tādu ir daudz, un braucot pa šosejām tādus var pamanīt ari šoseju malās. Kāpēc tādi ir? Jo viņiem vienkārši nav cita personīgā transportlīdzekļa bet braukt vajag - uz veikalu, uz darbu...

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
1 1 Atbildēt

atkal tu spried tikai pēc sava gatera draugiem.

tie kas nav spējuši pielāgoties šai kapitalistu dzīvei, nav šīs diskusijas mērķis. cilvēki kas min padomju bleķi ziemā, dara to arī vasarā, tā ir ļoti maza grupa, pamatojoties uz viņiem nekādus lēmumus nepieņem. mēs runājam par tiem daudzajiem tukstošiem minējiem kuri izbirst vasarā uz ielām un kuri pazūd ziemā. un pazūd viņi tikai dēļ tā ka neredz iespēju ar parastu pilsētnieku braukt pa 15cm sāls putru sabojājot riteni un drēbes, nemitīgi apbraukt uz veloceliņa saparkotās mašinas un kupenas. ja cilvēks stāvot sastrēgumā, skaidri redzētu pa mašīnas logu tīru un drošu veloceliņu, tad pēc kāda laika būtu šadi. pie ziemas riepām un braukšanas iemaņām cilvēki nonāktu paši.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Jā, nu tagad "jūs" atkal runā par svētdienas braucējiem - bet vispār tavs teksts bija "neesmu redzējis nevienu velosipēdistu ziemā mētajamies grāvī", kur zemteksts bija skaidrs - "ziemā ar velosipēdu brauc tikai šaurās bikses uz karbonadņikiem kas apauti ar naglenēm". Nebaidies - ja vislatvijas "mani gatera draugi" sanāktu vienā vietā, kopā ar tavējiem čomakiem, tavējie pilnīgi garantēti būtu nospiedošā mazākumā. Pieņemsim ka manā ciemā un apkārtnē ir kādi 20 tādi cilvēki [es ļoti iespējams novērtēju par zemu - mēs manā darbā vien jau esam seši velosipēdisti] - tagad paskaiti cik Latvijā ir ciemu, pareizini, un tad tu sapratīsi cik viņi ir mazskaitlīgi. Jā, protams, daudz mazāks cipars nekā kādi simts dižās pilsētas un apkārtnes karbonadņiku braucēji, no kuriem pieci ir skaļas taures iekš "pilsēta atsevišķiem cilvēkiem", un uz kuru pamata var pieņemt lēmumu ierubīt visiem velosipēdistiem obligātas naglenes - kuram niecīgais, ar piecciparu skaitli rakstāmais ikdienas velobraucēju skaits +/- liks mīksto, un cepisti arī nepūlēsies, tāpat kā viņi tagad nepūlas velosipēdistus drāzt.

Un jā, par ikdienas velobraucējiem es tiešām spriežu pēc "saviem gatera draugiem" - tā kā es velosipēdus redzu nevis bezceļa trasēs vai sacensībās bet gan pie veikala vai tamlīdzīgās vietās kur apgrozās tauta, es redzu kādi tie ir - kaut cik kārtībā uzturēts pēdējās desmitgades lētā gala kalnietis ir diezgan liels retums, un tie lielākoties pieder cilvēkiem kas aukstā laikā dod priekšroku mašīnām - ja neskaita kādu retu "holandieti", tad pārējie pamatā ir vai nu padomju dzelži kas tiek kaut kā uzturēti pie dzīvības, vai arī līdz kliņķim nopisti, 20 gadus veci lētā gala kalnieši, kuri pa retam varbūt saņem kādu jaunu kameru vai virsdeķi, bet pa lielam vairāk neko.

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 2 Atbildēt

Jūs, padomju salieķu banda, Rīgā vispār pazudīsiet))) Rīgā holandietis ir katrs piektais_sestais. Ja Par 150_ 300 eirām var dabūt labu un pārlasītu. nebūt nav sliktākā izvēle. Lētie kalnieši izmirst, ļoti reti redzami, jo pat pēdējie dorņi saprot ka maximas mtb nekur nebrauc.

Ap Rīgu sezonā ļooooti daudzi min uz darbu. Man Jūrmalā tas pats. Tie nebūt nav svētdienas minēji. izbrauc kādreiz darbadienā vasarā cauri Reigai, afigeeš, visi kkur min. Plus vēl tagad visi skuteristi arī bāžami iekš veloinfrastruktūras, kuras nav. Esi vispar redzējis kādu dzīvu elektroskūteri savā galā, koa?))) Mums te viņu savairojās vnk vājprātā daudz. sezonā daudz cilvēku pārsēžas arī uz moto. Vasarā pirku roleri hondā. Paņēmu priekšpēdējo. Visu izperk. Normālu velo pagājušajā sezonā veikalos nebija iespējams nopirkt. Pie pandēmijas sekām pieplusojas arī milzu pieprasijums. Vnk daudziem pieriebjas sēdēt korķos un maksāt par stāvvietām

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Nu kārtējo reizi - dārgais cirvi, kurš runā par vasaru?! Par ZIEMU, anton, ZIEMU bija runa! Par ziemu un velosipēdistiem kuri brauc ziemā. To kā lauku ikdienas velobraucēji ziemā pazudīs Rīgā esmu jau sapratis no taviem postiem - reku pats dažas dienas atpakaļ pieminēji cik velosipēdistus satiki nobraucot 100 km - ja tu tajā laikā ko tu minies būtu Rucavā pie veikala trekterējis tesmeni, tu būtu saticis vairāk velosipēdistu nekā satiki Rīgā un Jūrmalā...

Par to ar ko pilsētās brauc cilvēki kuri ziemās var atļauties braukt ar mašīnām vari man nestāstīt, es ļoti labi saprotu ko viņi var atļauties. Nebaidies, pie mums arī pa vasaru bariņš autobraucēju vai mašīnu pasažieru pa vasaru pārtop par velosipēdistiem, un kā reiz jaunākie kalnieši pieder viņiem.

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

tak tāpēc arī nebrauc ziemā, jo nav radīti apstākļi pa kurieni braukt. nedalec?

Rucavas alkāni pie topa maz kur interesē. uz viņiem neskatās, kad plāno milionus infrastruktūrai

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Tas kas kaut kam nedalec esi tu. Ar ko tu brauc uz veikalu - ar fatu vai kalnieti; abos gadījumos ar lielu alpīnista mugursomu plecos - ? Vai tomēr - ar mašīnu - jo tev ir vadītaja apliecība, tev ir mašīna, un nav promiles galvā? Nu redzi, uzskatāms piemērs kāpēc dižās pilsētas vasaras/svētdienas velobraucēji ziemā nebrauc - viņiem ir nauda un viņiem ir mašīna. Bet joprojām turpini murgot par "neradītajiem apstākļiem" gluži kā "pilsēta atsevišķiem cilvēkiem darboņi" - nu nabaga vārgie dižās pilsētas velobraucēji kuri nespēj ar karbonādes kalniešiem pārvietoties tādos pat [nekādos] apstākļos kādos laukos ar pusizjukušiem padomju laiku velosipēdiem 50 gadus vecs dzērājs vulgaris spēj braukt... Jeb tev šķiet ka mums te ir veloceliņi sabūvēti, kas tiek dižajā pilsētā minēts par ieganstu nebraukšanai? Mums te pat normāla asfalta uz ceļiem nav.

Par skatīšanos mazliet kļūdies - atkal un atkal uzpeld runas par veloceliņa būvēšanu no Liepājas uz Nīcu. Manuprāt nevajadzīgi, jo var mierīgi rullēt gar šosejas malu, bet nu lai jau viņiem izdodas - cerams ka ja uzbūvēs, tad kā platu šosejas nomali, nevis atsevišķu celiņu kuru ziemā tāpat nevarēs izmantot jo neviens to netīrīs.

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

uz veikalu brauc vienreiz nedēļā, vai nebrauc nemaz. Iedomājies tik, ir daudziem arī tāds scenārijs))))

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Klau man vajag kādu labu ideju, sievas fāters nokāva savu Renault Kangu 4x4 motoru, vajag vietā kaut ko tikpat spējīgu, bet ir problēma kas saknējas tajā ka šams slikti dzird - jebkurš motors tiek griezts tādos režīmos, ka man ausīs griežas, pirms pārslēdz ātrumus. Automātu var nepiedāvāt, to ātri sabeigs ložņājot pa medībām ar savu attieksmi pret visu.

Esmu atvērts kādai intersantai idejai ko ar to visu darīt ...

P.S. pats domāju ka būtu jāņem tāds pat Renault, un no esošā jāatstāj detaļas ... galvenais labums, ka gan šitais gan Ņiva bihj ļoti viegli, un yz tā fona šams bieži iebrauca tur kur kārtīgi 4x4 netika ...

eidis Reģ.: 07.11.2001
1 0 Atbildēt

Sarkanu lampiņu @ 3500 rpm?

anoagask Reģ.: 18.06.2019
1 0 Atbildēt

jimny ar automātu?

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Kāpēc nevar vienkārši esošajam nomainīt motoru?

Attiecībā par pārslēgšanos - tahometru viņš nepazīst? Tam ir risinājums - uzgūglē "shift light" - aftermarketa risinājums kas domāts dragreisistiem priekš ikdienas braukšanas noteikti būs ļoti uzkrītošs un radīs vēlēšanos pārslēgties [ja vien netiks norauts, jo spīdēs acīs], galvenais lai varētu uzregulēt zemus ~3k.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

To sauc par vecuma marazmu, un shift light būs laba doma, patreiz jāizdomā ko darīt ar to motoru, un principā, cik paskatījos uz ātru roku, tas laikam būs jēdzīgākais ...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Custom made basa pastiprinātājs, kas pie noteiktiem apgriezieniem sāk drebināt. Vai elektromotors ar ekscentru.

Tagad ceļu būvnieki sākuši uz baltās nepārtrauktās līnijas likt reljefu un dažās vietas pirms STOP zīmes ir izveidota trepe, ko braucot jūt, ja nu gadījumā zīmi nepamana. Auto sāk drebēt.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Nu bļac, raimi - mēs dzīvojam 21-ajā gadsimtā - ja iet tālāk par shift light, tad nākamais solis ir vadības bloka satura pamainīšana - teiksim, uztaisīt lai kustībā apgriezienu ierobežotājs ir pie 3k...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Ko tu nesaprati? Gaismas signāls vai vibrācija kā norāde, ka jāpārslēdz ātrums.

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
1 0 Atbildēt

ņemt tādu pašu kā esošais nav sliktākā prakse. mans lauku kaimiņš tā dara. sētā jau 2 zafīras stāv dažādās sadalīšanās stadijās, treša zafīra brauc

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Par to disku un riepas svaru nav tik viennozīmīgi vairs, ir diski kam svara atšķirība maza, un riepas svars var "pārliekt" pasākumu jebkurā virzienā. Man pat kolēģis bija speciāli sameklējis trasei lielāka izmēra disku ar plānu "miziņu", kas bija izcili vieglāks par stock Porsche ripuļiem. Izmērus vairs neatceros bet ne mazāki par 18".

Bet diskam jau svars saglabājas un pieaug ar katru collu.

Man vienam auto ir komplektu maiņa 16/17 collas. Starpība svarā sajūtama par sliktu 17 collām. Kaut 17 = vasarenes ar mazāk gumijas.

Lieli ripuļi noteikti nāk par sliktu degvielas patēriņam. Savukārt dēļ bedru izmēriem ( ar bedri, kas būs 45% no izmēra auto nevar tikt galā), kratīšanās/ pretestības ieguvums ir niecīgs.

WALA Reģ.: 19.06.2002
3 0 Atbildēt

Nē par to svara pieaugumu nav tik viennozīmīgi, atkarīgs no materiāla, platuma, izgatavošanas tehnoloģijas, un izturības rezerves ko iestrādā. Bet saprotams ņemot tā paša auto standarta diskus ar lielāku R, tevis teiktais par savi vismaz 80% būs patiesība.

Un par degvielas patēriņu visticamāk, ka pat visi 99,9% gadījumu tas izpildīsies, jo ar retiem izņēmumiem, bet riepa uz lielāka R ir parasti ar jāliek platāka, un visbiežāk jaunā ripuļa kopējais diametrs arī ir lielāks nekā iepriekš, un uz to parasti visa transmisija dabū lielāku slodzi, kas nemainot braukšanas paradumus ar ļoti lielu varbūtību palielinās patēriņu ...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Esi pārliecināts ka abi diski ir vienādas konstrukcijas? Man te reiz bija kaut kādi itāļu aftermarketa R14 ļitaki - pret VW oriģinālajiem svara ziņā kā diena pret nakti, itāļi jūtami vieglāki - kas arī noteikti bija viens no iemesliem kāpēc tie diski, apmēram visi, bija līki...

eidis Reģ.: 07.11.2001
1 0 Atbildēt

Pilnīgi noteikti neesmu pat mēģinājis pārliecināties. Tomēr abi ir standarta diski, kas tiek tirgoti tam modelim. Ražotāji dažādi.

Ar dažiem ekstrēmiem izņēmumiem, domāju, ka formula svars ir f no R strādā pārliecinoši

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Nu tu jau ar vecīt salīdzini pilnīgi atšķirīgus riepu platumus, tur tev jau riepas pretestība būtiski pieaug, ne tikai svars. Un jā oem tieši tā tas arī visticamāk būs ...

video jau arī neizskatās vienāda platuma ripuļi

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Video jā, tāpēc tur bija mana piezīme par ne visai zinātnisku pieeju šim visam ...

Jo ir piemēram BMW i3( arī i8) liela R diski, ar ļoti šauru riepu ...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tiem kuri atsaucās - paldies par idejām!

Būs arī tāds džimnis ar tomātu jānotestē, kā uzvedas ar puskurlu braucēju, jo es sava ASV pikapa automātu māku noķert uz pārslēgšanās brīdi lai jebkādos apstākļos iegūtu "mīkstu" pārslēgšanos, bet nu te tā situācija var būt sūnaina ...

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

Wala ņem vērā, ka džimijs būs stipri nestabīlāks uz ceļa. Tas rāmis arī jāizvērtē. Ir + bet savi – pietiekami daudz.

Par riteņiem jau tā kā papļāpājām, BET ir vēl viens aspekts riepas dinamiskā kustība, amplitūda/ja es saprotami, pareizi?/ noformulēju. Piem savam rāmja dampim vasarā lieku r17 235/65, ziemā ir stipri lielāki 265/65. Tas vasaras skats nedaudz nesimpātisks, bet braukt ir ok. Kaut gan rūpnīca r17 245/65. Jo ap 100kmh ir tāda stabilāka stūrēšana un mazāk šūpo. Tur pretim ziemas ripuļi jau jūt asfalta garenrisas. Bet skats labāks . Nē nu tas skats mani vispār ļoti maz uztrauc, jo ziemā vajag šur un tur izbraukt, kur bieži ceļš ir tāds kā daba devusi. Tas nu tā..

Kad sāka parādīties pirmie kravas 6x6 piedziņas auto. Pirmie eksemplāri bija bez priekšas velkošās piedziņas un kad vēlāk testēja arī visu 3 tiltu piedziņu, atklājās ka samazinās degvielas patēriņš dēļ tā, ka tā priekšējā tilta riepas it kā staipījās dēļ inerces...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ir ir dinamiskā kustība, riepu sienu biezumi, stingrība utt. kas īpaši izteikti uz kravas auto būs jūtams.

Principā jau pat velo tas ir jūtams, jo pilnas amortizācijas velo (vai arī tukšākas tiepas) no tava maksimālā spēka atdeves norij savus 5-10% jo uz katru minienu tas mazliet "iesēžas" amortiņos noēdot spēka momentu. Tādēļ eksistē tie amortizatoru cieti fiksējošie (lockout) slēdži.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
1 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Video jā, tāpēc tur bija mana piezīme par ne visai zinātnisku pieeju šim visam ...

Jo ir piemēram BMW i3( arī i8) liela R diski, ar ļoti šauru riepu ...

Jaunajam Scenic arī bija ekskluzīvas šauras riepas ar lielu R un lielu $

Es runāju par parastā izmēra riepām, kur augot R aug arī platums

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Viss pareizi, tik ņem vērā ka dēļ "pasaules zaļināšanas " visādu brīnumu būs arvien vairāk, un "neparastais" būs ikdienas norma !

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Pirmais auto bija ar 15.5 (bija kautkāds R izmērs mm) collu riepām. Bija nereāls čakars atrast maiņas riepas. Bet Michelin bija izgudrojis, ka tieši tādu izmēru vajag ceļiem ar ciktur km/h ierobežojumu. Nav iegājis

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Tu no nepareizās puses skaties, un tāpēc tev bija piecpadsmitarpus collas. Nē - tu runā par Michelin TRX, kas bija īpašas ar to ka tās bija metriskās riepas - franču ražotājs izdomāja paprovēt pāriet no collām uz milimetriem. Nesanāca, lai arī bik bija ražotāju atbalsts - un tagad tiem cilvēkiem kam patīk īberīgi ķūnēti astoņdesmito gadu auži ir problēma - jo Treseris arī izmantoja Michelin TRX - un tā nu ja tu gribēsi sev par svētdienas mašīnu kādu treseri, tev nāksies nolocīt baigo kāpostu par riepu komplektu...

anoagask Reģ.: 18.06.2019
2 1 Atbildēt

ietaupīt 50eur degvielā un 10 eur nodoklī, bet maksāt 200eur vairāk par riepu komplektu - zaļi dzīvot neaizliegsi

Chalenger Reģ.: 31.12.2020
0 4 Atbildēt

bet līdz ar to, iespējams, aizbrauks 2000 km tālāk

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Jā, dižajā pilsētā sniegs stipri vien nokusis un atklājis lērumu smilšu un citas drazas. Bērni iekšā nākot pat ar nodauzītiem zābakiem gaitenī sanes lērumu smilšu. Par putekļiem, kas pēc kārtīgas nožūšanas sekos, negribu pat izteikties.

Bet jā, vajadzētu atteikties no sāls un pastiprināti veidot kaķu ateju visur.

gunbox Reģ.: 23.12.2016
0 0 Atbildēt

Labāk jau smiltis, kā uz ledus lauzti kauli vai ņedajbog galva atsista. Jau tā LV pietiek idiotu, skatoties 2 topikus zem šī.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Tas bija domāts tajā "smiltis vs sāls" sakarā.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

Smitis...Jā sāka nepatikt kā tīra logu slotiņas. Man viņas garas 70cm. Pirms ceļā došanās, ar salveti novilku pa gumijām. Vēl tumšs no rīta, bet pirksti sajuta tādus kā robiņus. Eh nodomāju, kāds palīgbraucējs pa ledus stiklu notrinis. Vēlāk noņēmu un skatos visas tās lameles pilnas ar sīkiem smilšu graudiņiem. Piezīmēšu, ka vienkārši ar mitru auduma gabaliņu pavelkot īsti negribēja tīrīties. Viņi, šie smilšu graudiņi, tikai tā nedaudz paripinājās un viss. Ņēmu palīgā birstīti ar stingriem sariņiem un gludu virsmu. Vairākas reizes pa katru pusi nācās pārlaist lai kārtīgi notīrītu

gunbox Reģ.: 23.12.2016
0 0 Atbildēt

Šodien afigeķ laiciņš. Braucu īstajā brāzienā pāri saliniekam. Pa priekšu mikriņš pa savu joslu peldēja, lai noturētos brāzmās. Nemaz ekstēmos sportus nevajag.

Nu un kā jau ik dienas Rīgā - bez idiotiem nekur. Un labi, ja satiecies 1h braucienā ar vienu, bet nē. 2 gab. uz sitiena. Kreisais pagrieziens no Hospitāļu uz Zirņu ielas otro joslu. Tur štoperis visa kvartāla garumā. Pa pirmo joslu brauc viens un rāda kreiso pagriezienu. Ok, braucu ārā, bet šis izrādās nemaz negriež. Nu pieņemsim... cilvēks labi gribēdams parāda labo pagriezienu rāda jau no Miera ielas. Tā teikt, labāk maldināt, kā nerādīt vispār. Slidens tak. Kreisajā joslā sarkanais pie krusta. Man taisni. Pēkšņi 1 RangeRoverists nostājas pirmajā tikai pa labi joslā ar skaidru skatienu, ka brauks taisni. Kad ieslēdzās zaļais labajiem un Valdemāra kreisajam, tad centās ielīst uz gājēju pārejas, bet te tev nu bija. Kur ir viens idiots, tur noteikti "dzims" arī otrs... nu ok... cits Range Rover modelis , un abi tur stīvējas, lai aizmugurē smago palaistu un Valdemāriešus netraucētu. Protams zaļo neredz, jo abus luksoforus vējš bija pagriezis darboties attiecībā uz Valdemāra ielu. Ja līdz šim priekš manis bija dzimuši asinīs idioti tikai vojāžeristi, tad sāk smagi ost, ka būs jauna sekta, vai vojāžeristiem vairāk naudas kļuvis. Ar to gan nebeidzās. Otrais idiņš izdomāja pēdējā griešanas momentā parādīt, ka viņam Vesetas kreisais vajadzīgs. Labi, ka asfalts bija tikai pusspogulī, būtu es viņam nomainījis nogriešanās adresi. Starp citu - tālāk Skanstes ielā nesaprotu kādā veidā, bet vienam bija zīme uzpūsta virsū uz kapota griešanās brīdī vai pats bija ielicis, bet bija interesants skats.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Zin man divējādas sajūtas par šo visu , principā vilkās ar dubultu piesardzību, BET distanci jau atkal liela daļa izvēlas tādu ka apmēram 25% braucēju fig paspēs nobremzēt. Pie kam braucu šodien ar pilnīgi sev neierastu auto - jaunā Corolla ar "automātu" (šķiet ka CVT, bet nezinu, neviena nespēja pateikt kas tam nomas auto tyr ir).

Nekas dzeivs, un likās ka tauta pat par daudz velkas ...

gunbox Reģ.: 23.12.2016
1 0 Atbildēt

Problēma nav tikai distancē, arī tajā, ka bremzēt sāk par vēlu, līdz ar to veicina izslīdēšanu un aizmugurējā laicīgu neinformēšanu, kas notiek viņam priekšā. Vakar n-tās reizes šo novēroju. Sāktu bremzēt 4x agrāk nevienam nebūtu nekādas problēmas. Bet sāk bremzēt kā neslidenā un tad slīd, sanes, brauc grāvi, nezin ko vairāk darīt, kad auto sāk dzīvot savu dzīvi. Un pats smieklīgākais, ka tikko gandrīz saslīdējis šķērsam, nākošajā bremzēšanas momentā dara tieši to pašu - nemācas no kļūdām.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti