Šofera dienasgrāmata.

gunbox Reģ.: 23.12.2016

Uzmeikošu vēl vienu spama vietu, kur padalīties par šofera dienu. Būtu forši, ja šeit nediskutētu bet vienkārši iemetam stāstu, cik "patīkama" Latvijā ir braukšanas kultūra.

 
kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
2 0 Atbildēt

Eksāmens ar 70(!!!) jautājumiem. Drīkst pieļaut 2 kļūdas. Godīgi, burtiski vien pāris reižu iekļāvos ar 2 kļūdām no 35… B kategoriju kārtoju pirms 24 gadiem. Šis tas ir aizmirsts Jūtu, ka viegli nebūs.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Ko tad Tu brīnies? Allaž jau problēmas atcerēties, cik m no dzelzceļa pārbrauktuves drīkst parkoties, kādas gaismas jālieto, ja tādā un tādā laikā nedeg 1 gabarīts u.tml.

Tavai kategorijai notekti vēl ir par atpūtas laikiem u.tml. smalkas nianses.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Maz tev to jautājumu. Man skolas teorijas B+C1 eksī bija 105.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Precizēju. Standarts C - 35 jautājumi. Profesionālais C ar 95.kodu - aš 80 jautājumu. Nav jau viegla pastaiga, bet grupa pilna - 29 cilvēki.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Dienas paliek gaišākas, bet aizvien vairāk to, kas dienas laikā ar tālajiem mauc - it kā jau traucē maz, bet pasignalizēju tāpat - vai nu neatcero vai kādreiz tāds fenomens netika manīts. Auto jau pārsvarā labi lietoti...un budžeta/max vidējas klases.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
2 0 Atbildēt

kasinsh79 rakstīja: Šodien uzsākšu viena sava mērķa realizēšanu - sākumā C kategorijas kursi, tad 95.kods un visbeidzot - arī CE kategorija Pat, ja reāli vēl šo darbu nedarīšu, nākotnei varbūt tiešām noderēs. Skaidri apzinos, ka savu ienākumu līmeni zaudēt negrasos, bet tam vajag rezerves variantu. Tā kā CE kategorijas autovadītāju visapkārt ir liels trūkums, krīzes situācijā vismaz uzreiz būs varianti. Tā kā man vairākas valodas, jo īpaši. Lūk, tā - būšu vadībzinību maģistrs ar fūrista tiesībām.

Hmmmm, es tieši par to pašu domāju...

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

apsveicu ar nolaišanos uz Zemes.

PS - bet šofera darbs var būt no pirmajiem, kur robotizācija ņems virsroku.

DJ40 Reģ.: 23.11.2016
2 0 Atbildēt

topinamburs rakstīja: apsveicu ar nolaišanos uz Zemes.

PS - bet šofera darbs var būt no pirmajiem, kur robotizācija ņems virsroku.

Lai roboti aizstātu, vēl tāls celš ejams, MB nav tālāk ticis , kā pirms gadiem 8iem.... autonomie kravenieki pa rūpnīcu braukā, bet nevar iedīdīt viņiem cilvēku uzvedību... tiklīdz gājējs tuvojas iedomātā trotuāra malai, auto apstājas un tālāk nekust, gājējs var ķipa rādīt lai brauc, bet auto stāvēs un nianšu tur simtem.

Visur jābūt perfektam marķējumam, piķa līnijas (asfalta šuves) arī traucē, ceļa remonti utt.

WALA Reģ.: 19.06.2002
4 1 Atbildēt

Tieši kā DJ40 raksta, robotizēti auto vēl ļoti ilgi nenotiks, nejēdz kompis interpretēt nestandarta notikumus uz ceļa, spēcīgs sānvējš tam vispār var šķist vienkārši pārāk liela sensoru nobīde, kas nozīmētu to ka sensori tiek ignorēti vai sistēma ieiet kļūdas režīmā ar nenosakāmu rezultātu ... tad vieglāk visu loģistiku pārbūvēt yz dzelzceļu, un tad to robotizēt, tur tomēr nestandarta situāciju skaits būtiski mazāks ...

Teiksim tā, tad kad google translate spēs latviešu valodā bez problēmām pārtulkot "Harija Potera biezuma" grāmatu, vai no LV uz EN, tad varam atgriezties pie "roboti visu pārņems" tēmas, līdz tam - roboti:cilvēki = 0:10

tik nu tos "degunus no bakstekrāniem izvelciet" ...

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Rīt man pirmā braukšanas nodarbība Izlēmu to darīt Jelgavā - mazākas rindas esot un lielāka varbūtība uzreiz arī nokārtot eksāmenus (plus ar to pašu auto arī eksāmens - Rīgā CSDD ir savi auto). Jābūt interesanti, ar cerību, ka mana jaunības dienu vērā ņemamā fūres vadīšanas pieredze kaut kādu labumu tomēr dos. Lai arī pirms gadiem 25-27. Nu, vismaz drosmei, ka es varu.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
4 0 Atbildēt

Braukšana pirmoreiz ar C kategoriju. Automāts, kuram pārslēdzoties, jāatlaiž gāzes pedāli.

Trīc kājas Grūti ievērot ceļazīmes, sekot spidometram, ceļa satiksmei un ceļa apzīmējumiem vienlaicīgi. Grūtības ievērot intervālu ar pretimbraucošajiem smagajiem vai autobusiem. Rada stresu instruktora regulāri aizrādījumi par bremžu lietošanu (pietiekot vien atlaist gāzes pedāli)… Es šķērsojot dzelzceļa pārbrauktuvi bez skatiena pa labi un pa kreisi (kaut nav aizlieguma signāla).

Es liktu pats sev kādu 5 no 10 ballēm. Cerams, progresēšu ar katru braukšanas reizi. Respekts autovadītājiem - profesionāļiem

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 0 Atbildēt

Tas viss ir normāli, arī ar visu mācīšanos un rūpību, kad jājauc miljonus vērti dzelži man pašam, tad es prasti samazinu "darbošanās ātrumu" kādas reizes 5 no tā ko es darītu uz parast galddatora. Uz ceļa samazināt ātrumu lai dotu sev vairāk laika apdomai tomēr faktiski nesanāks ....

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Liels pieprasījums eksāmeniem CSDD. Varēšu kārtot pašās maija beigās tikai. Tad jau man sev uz dzimšanas dienu jāsagādā dāvanu, C kategorija + 95. Kods

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 0 Atbildēt

Interesanti, Kasinsh taisās visu tirdzniecību monopolizēt reģionā un drīz vālēs ar fūri?

Es savukārt esmu trešā(brīvdienu) auto meklējumos. Kā domājiet, uz ko ir uzlikta acs?Ir izbraukts testa brauciens, bet līgums vēl nav noslēgts Piegādi sola maijā vidū.

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Autoveikalu taisīs. Autohypermarketu!

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Nekā Būšu gatavāks pēkšņam varbūtējam pavērsienam darbos. Vai pastrādāt ārzemēs uz laiku utt.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Autopārvadātāji vaid, ka RU un BLR robežas aiztaisīšana radīšot bezdarbu

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Uz tiem virzieniem strādājošie noteikti cietīs. Tomēr Eiropā šobrīd milzīgs šoferu trūkums. Principā, varu kaut uzreiz sākt darbu Vācijā, Anglijā, Zviedrijā u.c. Tas ļoti nomierina.

Rr19 Reģ.: 24.04.2017
0 0 Atbildēt

Vispirms sāc ar Lidl vai Mx.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Domā, bez pieredzes tā vienkārši ņems kāds? Kaut gan - ja pamatīgs trūkums, why not?

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Daudz tādu nodarbināt gribētāju nav, bet esmu manījis. Var jau locīt pirkstus un gaidīt pieredzējušu vai vismaz apmācītu šoferi (no Kreiss), tomēr realitātē darbinieku trūkst. Nereāli trūkst. UK - DHL to pat uzsver, ka aicināti arī nupat kategoriju ieguvušie. DE arī ir vismaz viens zināms, reāls uzņēmums, kur nodarbina vienīgi latviešus u.c. Gan arī citur līdzīgi. Polijā un Čehijā papilnam vakanču. Šo to esmu pastudējis attiecīgajās fb lapās

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Paziņa, kas strādā vienā transporta uzņēmumā, stāsta, ka LV ar šo tagad ir problēmas, jo pārvadātāji, kuri līdz šim strādāja ar RU/BY, tagad spiesti pārorientēties un dempingo ar cenām, kā rezultātā pārējiem pārvadātājiem nākas strādāt bezmaz par pašizmaksu.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Es, visticamāk, nemaz nestrādātu LV. Jūtami apmaksātāks identisks darbs pieejams citur. Ja ir valoda, neredzu šķēršļu vispār. Tomēr patlaban - kārtoju kategorijas nākotnei. Rezerves variantam.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

kasinsh79 rakstīja: Rīt man pirmā braukšanas nodarbība Izlēmu to darīt Jelgavā - mazākas rindas esot un lielāka varbūtība uzreiz arī nokārtot eksāmenus (plus ar to pašu auto arī eksāmens - Rīgā CSDD ir savi auto). Jābūt interesanti, ar cerību, ka mana jaunības dienu vērā ņemamā fūres vadīšanas pieredze kaut kādu labumu tomēr dos. Lai arī pirms gadiem 25-27. Nu, vismaz drosmei, ka es varu.

Man nākošnedēļ sākas kursi. Arī pieteicos.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Respekts! Ja ne tagad, var kādreiz noderēt. Viens vienīgs mīnuss CE kategorijām - ik 5 gadus medicīniskā komisija un 95.koda regulārā apmācība (maksas). Ak, jā - nedrīkst vārīt ziepes arī ar alko. Tad noņem visas profesionālās kategorijas uz mūžu. Nez vai risks ir tā vērts.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 0 Atbildēt

Darbu ārzemēs neuzskatu par (sev) piemērotu, kamēr bērni mazi.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Es sev arī, bet ar vairākām atrunām :

1)nopelnu pagaidām pietiekami;

2)saprātīgs darba laiks un apjoms.

Ja nav viens no diviem vai neviens, tad iespēja paraut 2 nedēļas/2 atputā nav tik slikts risinājums. Šeit jāsaprot, ka t.s. "vidējā statistiskā alga" nav pietiekama normālai dzīvošanai LV, sevišķi jau apstākļos, kad inflācijas rats ir iegriezies.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Laikam biju palaidis garām to brīdi, kad taksisti no nažiem pārvērtās par divplākšņiem...reti tizlumi, un viss no tā, ka spaida tās savas aplikācijas braucot - interesanti ko dara t.s. autotransporta direkcija šajā jautājumā ? Nu nav normāli, ka čakarē satiksmi visu dienu tādi, kas telefonā sēž !

Tas gan nav tikai taksistu niķis, vakar pat "dižajā" pilsētā (msh leksikā runājot) kādi pāris cipiņi izcēlās ar izgājieniem, visiem, kā izrādījās, patīk glāstīt un/vai pļurkstēt. Kaut kā nav manīts, ka to CP kā izķertu.

darklight Reģ.: 29.10.2013
2 0 Atbildēt

Tu laikam dažus gadus esi bijis kaut kur prom Sen jau besī ārā ar savu ekobrauksanu - kilometriem garu ripināšanos zem atļautā ātruma.

Rr19 Reģ.: 24.04.2017
0 0 Atbildēt

Īpaši pa Krasteni un Ulmaņa gatvi.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Iespējams , tomēr tendence sāk kļūt aizvien kaitinošāka, ar visādu aplikāciju takšu parādīšanos ! Bet sākums tam ir tarifu grozījumos, kas sāka maksai piesakaitīt laiku, nevis vien pliku nobraukto attālumu...

Rr19 Reģ.: 24.04.2017
1 0 Atbildēt

Nav jau vecie taksisti, kuriem visas guļamrajonu ieliņas bija galvā, tagadējie bez telefona neko atrast nevar.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
3 1 Atbildēt

Pāris vārdu par C kategorijas procesu. Esmu apmeklējis 8 teorētiskās nodarbības, šodien būs 9. nodarbība (bijušas vairākas CSDD pārbaudes, starp citu), bet 10. nodarbību būšu komandējumā ārpus Latvijas... Kas man liks apmeklēt nākamās grupas pēdējo nodarbību... tikai maija beigās Vispār datorā CSDD eksāmenu jau lielākoties nokārtoju (autoskolā būs ļauts par divām kļūdām uz 2x35 jautājumiem vēl mazāk pieļaut) nekā to atļauj CSDD. Visādi citādi - ļoti noderīga teorija, daudz kā jauna atkal apguvu, noteikti es ar citu skatu uz CSN tagad. 95. kodam atsevišķs 45 jautājumu eksāmens, arī jau pārvarā to nokārtoju - vairākas atbildes naturāli iegaumējot.

Braukšanu sarunāju Jelgavā. Kaut kā mana intuīcija saka, ka tur būs vieglāk nokārtot 2h praktisko eksāmenu 95. koda iegūšanai. Vismaz nav tur tramvaju ar visu tam satiksmē pakārtoto. Braucu es pie stūres VOLVO FL sēŗijas smagajam. Tādam tipiskam starppilsētu/pilsētu braucamajam. Mehāniskā kārba ar automāta vadību (sajūga nav, bet jāatlaiž gāzes pedālis, jūtot, ka jāpārslēdz ātrumu). Vadās jau smagais diezgan viegli, ja ne tie gabarīti Neesmu radis, ka mani gruzī un ka uz mani paceļ balsi utt. Instruktors būtu ok, ja ne viņa mānija (pēc konsultācijām ar vairākiem rūdītiem profiem) man pārmest par katru pieskārienu bremzes pedālim. Ibio, kāds taupa bremžu uzlikas, vai? Vēl arī tās pagriezienu trajektorijas un ceļa apzīmējumi... Vakar mēģināju arī parkošanos atpakaļgaitā (jāveic vienā piegājienā). Galīgi nav viegli izdarāms - īpaši, ja laukumā nebūs atzīmes, kurā brīdī jāsāk griezt stūri. Braucu ar 60 pēc spidometra, kur zīme 50. Instruktors pat tīšām spēcīgi nospieda bremzes. Kāpēc tā, nesaprotu?

Eksāmena būtība ir pārliecināties par kursanta gatavību braukt profesijā. Es jau ceru, ka eksaminētājs nepiefisīsies par sīkumiem, tomēr vērojot kopējo bildi. Citādi CSDD interesēs varētu būt vairāki izgāzti eksāmeni (katrs atkārtotais maksā 101,60 eur). Kaut kā tā - iet man pasmagi.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

nu par to 50 gan instruktors tevi "čakarē" pa tēmu ...

1) pats saki ka ne ar visu tiec labi galā

2) kravinieka speedo ir daudz precīzāks parasti

3) kad brauksi ar reālu kravu, tad sapratīsi ka apkārt esošie "vieglie" mūždien izveiks kādus brīnumus, un nav ar kravu tik vienkārši "likt pa mēmajiem". Un ja krava aizņem tikai daļu no kravas kastes/telpas tur ar nostiprināšanu daudziem iet kā pa kalniem ....

Optimistiski vilkt pa pilsēt var tad kad ceļš praktiski tykšs, vai krietna ceļu pletēšanas pieredze astē ...

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Tas 60, kur vajadzēja 50, bija uz Jelgavas apvedceļa…

mefisto Reģ.: 22.05.2017
1 0 Atbildēt

Cik sen tu liki B kategorijas eksāmenu? Man pirms 15 gadiem jau instruktors iekala, ka atļauto ātrumu nevar pārsniegt ne par kilometru eksāmenā. Dzīvē protams viss citādāk.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Pirms 25 gadiem Ok, būs tas man jāielāgo un viss.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

kasinsh79 rakstīja: Pāris vārdu par C kategorijas procesu. Esmu apmeklējis 8 teorētiskās nodarbības, šodien būs 9. nodarbība (bijušas vairākas CSDD pārbaudes, starp citu), bet 10. nodarbību būšu komandējumā ārpus Latvijas... Kas man liks apmeklēt nākamās grupas pēdējo nodarbību... tikai maija beigās Vispār datorā CSDD eksāmenu jau lielākoties nokārtoju (autoskolā būs ļauts par divām kļūdām uz 2x35 jautājumiem vēl mazāk pieļaut) nekā to atļauj CSDD. Visādi citādi - ļoti noderīga teorija, daudz kā jauna atkal apguvu, noteikti es ar citu skatu uz CSN tagad. 95. kodam atsevišķs 45 jautājumu eksāmens, arī jau pārvarā to nokārtoju - vairākas atbildes naturāli iegaumējot.

Braukšanu sarunāju Jelgavā. Kaut kā mana intuīcija saka, ka tur būs vieglāk nokārtot 2h praktisko eksāmenu 95. koda iegūšanai. Vismaz nav tur tramvaju ar visu tam satiksmē pakārtoto. Braucu es pie stūres VOLVO FL sēŗijas smagajam. Tādam tipiskam starppilsētu/pilsētu braucamajam. Mehāniskā kārba ar automāta vadību (sajūga nav, bet jāatlaiž gāzes pedālis, jūtot, ka jāpārslēdz ātrumu). Vadās jau smagais diezgan viegli, ja ne tie gabarīti Neesmu radis, ka mani gruzī un ka uz mani paceļ balsi utt. Instruktors būtu ok, ja ne viņa mānija (pēc konsultācijām ar vairākiem rūdītiem profiem) man pārmest par katru pieskārienu bremzes pedālim. Ibio, kāds taupa bremžu uzlikas, vai? Vēl arī tās pagriezienu trajektorijas un ceļa apzīmējumi... Vakar mēģināju arī parkošanos atpakaļgaitā (jāveic vienā piegājienā). Galīgi nav viegli izdarāms - īpaši, ja laukumā nebūs atzīmes, kurā brīdī jāsāk griezt stūri. Braucu ar 60 pēc spidometra, kur zīme 50. Instruktors pat tīšām spēcīgi nospieda bremzes. Kāpēc tā, nesaprotu?

Eksāmena būtība ir pārliecināties par kursanta gatavību braukt profesijā. Es jau ceru, ka eksaminētājs nepiefisīsies par sīkumiem, tomēr vērojot kopējo bildi. Citādi CSDD interesēs varētu būt vairāki izgāzti eksāmeni (katrs atkārtotais maksā 101,60 eur). Kaut kā tā - iet man pasmagi.

Par tiem 60 - nu nopietni? Cilvēk, viena lieta ir tas, kā brauksi faktiski pēc tam, bet otra lieta ir kārtot eksāmenu un ja tur sāksi šitā izpildīties, tad varēsi maksāt tos 101,60.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
4 0 Atbildēt

Šodien bija 4. braukšanas reize. Man jau patika savas paša darbības pie stūres. Secinājums - prasmes uzlabojas ar katru reizi. Instruktors aizrāda jau retāk. Būs labi

Freijers Reģ.: 06.09.2018
2 0 Atbildēt

Viss laikam būs jameklē alternatīva Maskavas ielai, lēnie remonti pie A6 loģistikas centra/noliktavām un pārmaiņas pie Krutspils ielas krustojuma iebraukšanu Rīgā no tās puses padara diezgan nebaudāmu.

+ būšu apnicīgs, bet par krustojumā palikšanu reāli vajag sodus sākt likt, šorīt atpakal bija pārītis Lāčplēša ielā aiztaisījuši ciet krustu ar Sadovņikova ielu - stāv un blisinās, rokas paplāta - bet ko līdi, ja var redzēt, ka neizbrauks ?!

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Kas tad tos sodus uzliks? Ieraudzītu ekipāža kādu, varētu, bet cik bieži tas būs?

Gogoļa/Puškina krustojums. No Puškina ielas griežas uz Gogoļa ielu pa kreisi. Tur ir 1 josla un vēl sabtrana josla. Vienmēr no rītiem (vienmēr) atrodas viens, kas ielien papildus, vietas nav, bāžas sabtrana joslā un tad kā nu sanāk. Vai kāds viņu ielaiž, vai traucē sabtranam, kā nu gadās.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Tur viss tagad saistībā ar remontiem ir štoperi. Manuprāt, ja kāds ielien sabiedriskā joslā, tad tas ir vēl puslīdz, jo ir tikai drusku nekaunība, bet palikt šķērsām krustojumam, kā tas gadās Lāčplēša ielā ir vienkārši nahālisma un tupuma apvienojums...ko tādu reizēm nācās redzēt uz Zemgala pārvada krusta ar Brīvibas ielu - absolūti nebija žēl, ka tur tos vnk no panckām ārā izpīpināja !

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Kā nu uz to skatās. Ja tīri no sabtrana viedokļa, tad tāpēc jau ir tā atsevišķā josla, lai tas buss varētu braukt bez korķiem. Bet... tur viens cēli iesprūdis.

darklight Reģ.: 29.10.2013
9 0 Atbildēt

Šodien viens notikums riktīgi uzlaboja garīgo. Braucu pa Bauskas ielu, pie gājēju luksofora sarkanais. No šķērsielas pasvaigs BMW brauc ārā, nu tad es piebremzēju un palaidu šo pa priekšu. Tagad šams apstājas pie tā luksofora, es aiz viņa un skatos: BMW veras bagāžnieks vaļā! Attaisās un tur apakšā piestiprināta liela šilte divās valodās: Paldies! Спасибо! Pēc tam bagāžnieks aizvērās, bet mana mute aiz izbrīna gan palika vaļā Nu kur var šitādu izdomāt?!

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

kasinsh79 rakstīja: Pāris vārdu par C kategorijas procesu. Esmu apmeklējis 8 teorētiskās nodarbības, šodien būs 9. nodarbība (bijušas vairākas CSDD pārbaudes, starp citu), bet 10. nodarbību būšu komandējumā ārpus Latvijas... Kas man liks apmeklēt nākamās grupas pēdējo nodarbību... tikai maija beigās Vispār datorā CSDD eksāmenu jau lielākoties nokārtoju (autoskolā būs ļauts par divām kļūdām uz 2x35 jautājumiem vēl mazāk pieļaut) nekā to atļauj CSDD. Visādi citādi - ļoti noderīga teorija, daudz kā jauna atkal apguvu, noteikti es ar citu skatu uz CSN tagad. 95. kodam atsevišķs 45 jautājumu eksāmens, arī jau pārvarā to nokārtoju - vairākas atbildes naturāli iegaumējot.

Braukšanu sarunāju Jelgavā. Kaut kā mana intuīcija saka, ka tur būs vieglāk nokārtot 2h praktisko eksāmenu 95. koda iegūšanai. Vismaz nav tur tramvaju ar visu tam satiksmē pakārtoto. Braucu es pie stūres VOLVO FL sēŗijas smagajam. Tādam tipiskam starppilsētu/pilsētu braucamajam. Mehāniskā kārba ar automāta vadību (sajūga nav, bet jāatlaiž gāzes pedālis, jūtot, ka jāpārslēdz ātrumu). Vadās jau smagais diezgan viegli, ja ne tie gabarīti Neesmu radis, ka mani gruzī un ka uz mani paceļ balsi utt. Instruktors būtu ok, ja ne viņa mānija (pēc konsultācijām ar vairākiem rūdītiem profiem) man pārmest par katru pieskārienu bremzes pedālim. Ibio, kāds taupa bremžu uzlikas, vai? Vēl arī tās pagriezienu trajektorijas un ceļa apzīmējumi... Vakar mēģināju arī parkošanos atpakaļgaitā (jāveic vienā piegājienā). Galīgi nav viegli izdarāms - īpaši, ja laukumā nebūs atzīmes, kurā brīdī jāsāk griezt stūri. Braucu ar 60 pēc spidometra, kur zīme 50. Instruktors pat tīšām spēcīgi nospieda bremzes. Kāpēc tā, nesaprotu?

Eksāmena būtība ir pārliecināties par kursanta gatavību braukt profesijā. Es jau ceru, ka eksaminētājs nepiefisīsies par sīkumiem, tomēr vērojot kopējo bildi. Citādi CSDD interesēs varētu būt vairāki izgāzti eksāmeni (katrs atkārtotais maksā 101,60 eur). Kaut kā tā - iet man pasmagi.

Man braukšana sākas nākošnedēļ. Tad jau redzēs, kā ies.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Garlaicīgi nebūs. Īpaši Rīgā. Dzirdu no kursantiem daudz stāstu par "idiotiem vieglajos" Tāpat no pasniedzēja dzirdēju reālus piemērus, kā CSDD eksāmenā izgāzuši - viens piemērs ir iebraukšana Mūkusalas aplī - vieglie ātri aizbrauc, smagais iepauzē. Aizmugurē mūžīgā auto rinda - attā, eksāmens beidzies - radīji sastrēgumu.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Nu, eksāmenu es plānoju likt kādā citā pilsētā. Talsos, visticamāk.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Pareizs lēmums. Autoskolas pasniedzējs pačukstēja, ka ...Gulbenē vispār eksāmenu nokārto 95% Es eksāmenu kārtošu Jelgavā (tur arī braukāju mācoties), bet pats sev pieļauju max 2 reizes tur.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

Freijers rakstīja: Viss laikam būs jameklē alternatīva Maskavas ielai, lēnie remonti pie A6 loģistikas centra/noliktavām un pārmaiņas pie Krutspils ielas krustojuma iebraukšanu Rīgā no tās puses padara diezgan nebaudāmu.

+ būšu apnicīgs, bet par krustojumā palikšanu reāli vajag sodus sākt likt, šorīt atpakal bija pārītis Lāčplēša ielā aiztaisījuši ciet krustu ar Sadovņikova ielu - stāv un blisinās, rokas paplāta - bet ko līdi, ja var redzēt, ka neizbrauks ?!

pārvietojamā kamera un praktikants, kas drukā un piesūta sodus

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Drukāšanai un sodu piesūtīšanai ir viens būtisks trūkums - tā pēc būtības nav prevencija vai tāda ir ar ļoti lielu laika nobīdi un pēc idejas tas pamatā papildina kasi (lai ko arī neteiktu). Ekipāžas iesaiste tieši pretēji, situāciju sāk novērst jau saknē - pēkšņi visi paliek bijīgi (kāds arī būtu mērķis) - sodīšana un kases aparāts ir tikai pēc tam, protams fiziski tur maz vietas šādiem gājieniem.

Tie izgājieni sakatina tik ļoti, ka arī pirmais variants būtu labāk nekā nekas, bet krietni mazefektīvāks, kā jau minēju !

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

ekipāžas ir ļoti limitēts resurss (lai neteiktu, ka praktiski nav), un efekts ļoti lokāls - konkrētajā krustojumā.

ja ar kamerām aprīkotu 5-10 baltus kablukus vai busiņus, kas 24x7 būtu ielās, visiem raustītos čuriņa no katra piegādes busa, kas nomests uz ietves.

un produktivitāte - ekipāža var 2-3 pacientus stundā apstrādāt, kamēr kameras ierakstu var procesēt AI, un cilvēks tikai pārskata rezultatus un klikšķina "Sodiņš vajag" pogu.

Arī sodus vajag x10 - palikšana krustojumā un braukšana pie sarkanā ir pārāk lēti, "no 30 eur" nav nauda mūsdienās

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

esmu jau teoretizējis, ka ar pārvietoajamām radarkamerām vajag aprīkot lielu daļu satiksmes autobusu. Tad neviens nekad nesapratīs, no kura stūra var uzglūnēt sods.

Pļāpāju ar puisi no Šveices. Šams saka, ka nevienam nekad neienāk prātā kaut kādi 'izpildīties', jo sods ir teju neizbēgams un liels.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
1 0 Atbildēt

Diemžēl tas ir ceļš uz absolūti regulētu sabiedrību...kam liela daļa LV nav gatavi, un varbūt arī labi ka tā.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Turēt tautu bailēs un sodos. Nez, kurā kaimiņvalstī šāda mentalitāte ir dominējošā un pie kā tas ir novedis?

fckns Reģ.: 29.11.2020
0 0 Atbildēt

Diemžēl, 95% vadītāju joprojām dzīvo ar kaimiņvalsts domāšanu un līdz ar to arī ar autovadīšanas kultūru.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Domā, ka samācījušies no Igauņiem un Somiem nespēju normāli braukt?

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Nav kaimiņvalsts, bet, piemēram, Norvēģijā, kur lielākā daļa policijas mašīnu ir netrafarētas un tu vari uzrauties jebkur un jebkurā brīdī, turklāt ar tik drastiskiem sodiem, ka maz neliekas. Baigā diktatūra un tautas turēšana bailēs. Un jā, mēs redzam, pie kā tas ir novedis - pie tā, ka teju visi ievēro gan atļauto ātrumu, gan distanci, gan parkoties prot normāli un neizpilda idiotiskus gājienus uz ceļiem.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Jā, baigā diktatūra un tautas turēšana bailēs, līdz pilnīgam ārprātam - nu kā tas piemērs kur vienam keksam atņēma vadītāja apliecību, jo šis pjankas laikā aizgāja līdz mašīnai, to iedarbināja [laikam gribēja paļuļķēt], un tā bik paripoja uz priekšu. Tev tas liekas normāli? Tu laikam esi palaidis garām vienu elementu kurš ir tajā Norvēģijā kura iztrūkst pie mums - nē, ne jau tos netrafarētos, bet gan satiksmes organizāciju - diez vai tur vietējie Timroti savās Zebrās stāsta "zīmēm uzticēties nevar!", un diez vai tur stāvēs uz šosejas sestdienas vakarā zīmes "ceļa darbi" par godu tam ka sānceļā darba dienās notiek meža ceļa izbūves darbi. Jo ja tajā Norvēģijā satiksmes organizācijā būtu tāds pats bardaks kā pie mums, apvienojumā ar tevis piesaukto diktatūru gan jau tur tauta izietu ielās...

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Kā vienu no lielākajiem ieguvumiem tīri sev uzskatu arī CSNoteikumu atsvaidzināšanu. Patiešām, ieguvums reālajai dzīvei arīdzan Noteikumus šobrīd zinu ļoti labi, no 10 risinātajiem CSDD eksāmenu testiem nokārtot varu pilnīgi visus, pie tam 8 no 10 - 35 pareizas atbildes no 35 jautājumiem.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Tomēr izlēmu sākumam palikt ar vienīgi C kategoriju + 95. kodu. Iemesli tam dažādi - nav īsti vēlmes turpināt čakarēšanos, finanses (citas prioritātes svarīgākas), piedevām briest cits darbs (atkal tirdzniecībā). Tātad - pagaidām reāli šofera darbs aktuāls man nebūs. Un, kad būs - būs salīdzinoši ātrs ceļš līdz CE kategorijai.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Nu nu, par to ātro ceļu... Domā, tev vienīgajam tad būs aktuāli? Nerunājot par to, ka tam pasākumam visticamāk cenas arī būtiski augs.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
1 0 Atbildēt

Domāju, ka nebūs tik traki. To autoskolu ir daudz. Piemēram, Tālbraucēju akadēmija Jelgavā ir teju vienīgie, kuri spēj piiedāvāt mācīties ar fūri (puspiekabi). Pārējie - piekabi ar grozāmo priekšējo asi (dīsteli) vai arī tandēmu (abas asis vidū furgonam - RIMI, MAXIMA variants). Un Jelgavā var jebkurā momentā. Cenas gan noteikti augs. Dzirdēju, ka NO un SE pilns apmācību kurss izmaksā ap 15k eur (CE kategorijai), mums te esot teju par velti.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Tā tālbraucēju akadēmija, cik zinu, pieder Kreisam. Tur gadījumā nebija noteikums, ka pēc beigšanas kaut kāds laiks jāatstrādā Kreisā?

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
2 0 Atbildēt

Nav gan. SIA Gemeia - Tālbraucēju akadēmija, Jelgavā. Runāju ar saimnieku, viņu pieeja šķita nopietnākā autoskolu vidū. Sagatavo reālu kaut ko protošu autovadītāju. Tehnikai, ar kādu brauc lielākā daļa Eiropas.

feciic Reģ.: 09.05.2008
0 0 Atbildēt

Reāls, kautko protoš bet eksāmenu liek Jelgavā…

msh Reģ.: 16.04.2007
0 3 Atbildēt

Vakardien gadījās "shit happens" situācija, jebšu pārbaude golfa diskam/riepai. Pašaurā asfaltētā laukumiņā veikala priekšā apgriežoties U trajektorijā, griešanās procesā aizskatījos uz vienu čali, cenšoties viņu atpazīt, kā rezultātā trajektorija noveda kreiso priekšas riteni šaurā leņķī uz kādiem 20 kmph uz ~20 cm augstas bordas - BAMS, tiku pamests uz augšu, pēc tam riteņiem vēl pāris reižu apgriežoties lai es pabeigtu manevru, mašīna nolīgojās - domāju, pizģec, kas nu, riepa beigta, disks līks? Izkāpju - skatos, asfaltu uzcēlusi koka sakne, tāpēc nolīgojās, ripulim neko sliktu, ja neskaita gumijas nostrīķēšanas pret bordu pēdas ieraudzīt neizdevās...

Diez Māra pēdējajos gados apskatītie "pilsētas apvidus auto" pēc šitāda misēkļa bez ripuļa maiņas tālāk aizbrauktu? Misēklis kā reiz tāds ļoti pilsētniecisks, jo ārpus apdzīvotām vietām uz bordas būs grūti trāpīt...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Īsts meistars savu apmali vienmēr atradīs ...

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

msh rakstīja: Jā, baigā diktatūra un tautas turēšana bailēs, līdz pilnīgam ārprātam - nu kā tas piemērs kur vienam keksam atņēma vadītāja apliecību, jo šis pjankas laikā aizgāja līdz mašīnai, to iedarbināja [laikam gribēja paļuļķēt], un tā bik paripoja uz priekšu. Tev tas liekas normāli? Tu laikam esi palaidis garām vienu elementu kurš ir tajā Norvēģijā kura iztrūkst pie mums - nē, ne jau tos netrafarētos, bet gan satiksmes organizāciju - diez vai tur vietējie Timroti savās Zebrās stāsta "zīmēm uzticēties nevar!", un diez vai tur stāvēs uz šosejas sestdienas vakarā zīmes "ceļa darbi" par godu tam ka sānceļā darba dienās notiek meža ceļa izbūves darbi. Jo ja tajā Norvēģijā satiksmes organizācijā būtu tāds pats bardaks kā pie mums, apvienojumā ar tevis piesaukto diktatūru gan jau tur tauta izietu ielās...

Ā, tad tu gribi teikt, ka Norvēģijā stāvvietās parkoties prot starp līnijām tāpēc, ka ir normālas ceļa zīmes. Vai nebrauc vafelē, ievēro distanci, nepārsniedz ātrumu un nevelkas pa kreisajām joslām tāpēc, ka tur ir "normāla satiksmes organizācija"? Dzelžaina loģika...

darklight Reģ.: 29.10.2013
2 0 Atbildēt

Bet zināma daļa taisnības tur patiešām ir. Jebkurš nepārdomāts, neloģisks un varbūt pat neizpildāms lēmums no valsts puses vairo tiesisko nihilismu. Tad kad covida laikā vienu brīdi gājēju luksoforiem pogas bija atslēgtas, atceries? Jau otrajā nedēļā es vālēju tām pārejām pāri uz sarkano, ja neviens negāja, un galīgi nebiju tāds vienīgais.

Tad kad bija komandanta stunda, ap plkst. 19.45. vidējais ātrums uz D-tilta bija pāri simtam, jo visi centās nokļūt mājās.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
2 0 Atbildēt

Tikai nez kāpēc katrs loģisks lēmums nedarbojas pretējā virzienā. Vai tomēr nav problēma mūsu pašu domāšanā? Nē, nu, var jau, protams, čīkstēt, ka viss ir slikti un loģisku lēmumu nav, kā te viens otrs vaimanologs visu laiku dara...

Kas attiecas uz simtu uz D-tilta, ar tādu ātrumu tur nesoties, ietaupīt var maksimāli 1 minūti. Tur ir vairāk stāsts par to braucēju stulbumu. Turklāt, kaut arī es galīgi neatbalstu pēdējo lokdaunu, bija iespēja uzrakstīt to pašapliecinājumu, nevis nesties bezjēgā.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Norvēģijā varbūt stāvvietas platakas? Nezinu, neesmu tur bijis, tikai minu

Norvēģijā nebrauc pālī tāpēc ka turieniešiem ir ko zaudēt. Pie mums sods par tādu pasācienu jau sen ir sasniedzis tādus apmērus ka vidējajam kodējam - pohujistam nemaz nav vērts censties tādus samaksāt.

Norvēģijā droši vien ātrumu nepārsniedz un ievēro distanci jo tur gan jau sodi atbilst vidējā pilsoņa rocībai...

Un Norvēģijā noteikti sēnes nevelkas pa kreiso joslu, jo viņu CSDD ekvivalents noteikti nav organizācija kuras nolūks ir nest valstij peļņu, un tāpēc par sliktajiem pārkāpumiem jāpadara tie, par kuriem visvieglāk iekasēt sodus. Vai tu esi dzirdējis CSDD kampaņu, vai jebkādus citus izglītojošus centienus ar mērķi autovadītājiem iemācīt kā braukt pa vairākjoslu ceļiem? Es nē. Man kaut kā nākas šadas zināšanas iegūt no šī foruma lietotājiem, jo organizācija, kuras uzdevums būtu mani izglītot, tikai vēlas no manis iekasēt naudu par birokrātiskām muļķībām, un neko vairāk.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

Nu redzi, pats atbildēji - nebrauc pālī un ievēro ātrumu tāpēc, ka ir ko zaudēt, jo sodi lieli. Tiek biedēti cilvēki ar visa zaudēšanu. Genocīds!

Nav īpaši platākas tur stāvvietas. Norvēģijā "sliktākie pārkāpumi", kā man viens vietējais stāstīja, skaitās tā pati braukšana pālī, ātruma pārkāpšana un distances neievērošana. Atskaitot pēdējo, nekā diži citādāka kā pie mums nav - te arī ātrumpārkāpēji un pālībraucēji ir "sliktākie".

eidis Reģ.: 07.11.2001
1 0 Atbildēt

Nav tur platākas stāvvietas. Toties ir mundri pārbaudītāji. Man liekas, ka kautkāds privātais kantoris. Apstāšanās zem zīmes Oslo pagāja vien 2 min, kad jau rakstīja kvītiņu. Knapi atsitos

NO ir principiāli savādāka pieeja: ātrumu regulē tikai apdzīvotās vietās un lielās šosejās. Pārējie ceļi ir ar atļauto 80km/h, bet pabraukt bieži var knapi ar 50. Citur 30-40 var. Bet par to neliecina nekas. Pašam jāskatās un viss. Attiecīgi ja esi stulbs vai pillā, tevi vnk izstrīpo no reģistra. Šis domājams, ka darbojas labāk par jebkuru policistu

Ja esi ar tehniku vai prasmēm, kas neļauj uzturēt posma max ātrumu, iebrauc kabatā un palaid garām. Šo vietējie lielākoties ievēro. Nezinu kā sadresēts, bet vietējie ļoti šo ievēro.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

kasinsh79 rakstīja: Nav gan. SIA Gemeia - Tālbraucēju akadēmija, Jelgavā. Runāju ar saimnieku, viņu pieeja šķita nopietnākā autoskolu vidū. Sagatavo reālu kaut ko protošu autovadītāju. Tehnikai, ar kādu brauc lielākā daļa Eiropas.

Tad es kaut ko jaucu. Jo, man šķiet, ka Kreisam skola arī Jelgavā bija.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti