Īpašnieka viedoklis par elektroauto (un kāpēc es izvēlos jau otro elektroauto) 56

 

Foto: Ekrānbilde no Facebook.com/100001134667813/posts/2479296472118151/

Edgars Džeriņš | 3.novembris 2019 14:12

Satiksmes jurists Edgars Džeriņš ir viens no pirmajiem elektroauto īpašniekiem Latvijā. Viņš skaidro savu nostāju par šobrīd arī Latvijā aktuālo tēmu un atklāj, kādēļ par savu nākamo auto atkal izvēlējies elektriskās piedziņas spēkratu.

Izteikšu savu viedokli par šo tēmu, jo pārāk bieži par elektroauto publiskajā telpā izsakās cilvēki, kuri pat nav sēdējuši elektroauto. Izteikšu viedokli kā satiksmes jurists, kā uzņēmuma, kurš 3 gados ir iegādājies vairāk par 50 jaunām automašīnām, īpašnieks, kā arī kā viens no pirmajiem elektroauto īpašniekiem Latvijā (tikko noslēdzām dalību Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta 5 gadu projektā, kur 2014.gadā varēja saņemt finansiālu atbalstu elektroauto iegādei). Tāpat esmu cilvēks, kuram patīk gan klasiskie auto, gan īpaši youngtimeri (priekš manis sarkans Ferrari F40 ir skaistākais auto (un manuālā kārba ar aizmugures piedziņu mīļākā piedziņa), gan dīzeļi, gan benzīnnieki, gan elektroauto, gan lieli, gan mazi, gan ātri, gan ne tik ātri ...

Vispirms par zaļumu un amatpersonu sistemātisku bezdarbību, kura draud ar milzīgām papildus izmaksām Latvijas iedzīvotājiem (no kuriem liela daļa tāpat jau ir konstantā mīnusā).

Tiem, kuri nav bijuši Pekīnā vai citās pilsētās ar acīm skaidri saskatāmu smogu, Rīgā neredz vēl, ka gaiss ir piesārņots. Nav nekādu šaubu, ka elektroauto pilsētu gaisu padara tīrāku (pārnesot piesārņojumu uz elektroenerģijas ražotnēm, akumulatoru utilizāciju u.tml.). Ir pētījumi, ka pilnā ciklā elektroauto rada lielāku piesārņojumu par iekšdedzes auto (noteikti tur, kur elektroenerģiju ražo, kurinot akmeņogles) par iekšdedzes auto. Ir arī pretēji pētījumi. Šoreiz ne par to.

Pietiek.com 28.10.2019. tika publicēts raksts "Ko īsti Kariņa valdība paklusām plānoja auto nodokļu jomā":
https://www.pietiek.com/…/ko_isti_karina_valdiba_paklusam_p…
Īsais komentārs - slima suņa murgi!

Pirmkārt, kopš pirmā elektroauto iegādes 2014.gadā nekur nevarēja aizbraukt, jo daudzus gadus nebija izbūvētas elektrouzlādes stacijas. Šobrīd ir parādījušās dažas "ātrās" uzlādes stacijas. Taču mūsdienās 50 kW uzlādes staciju nosaukt par ātru laikā, kad populārākie elektroauto Nissan Leaf un Tesla Model 3 ņem pretim 100 kW, bet jaunais Porsche Taycan 270 kW (20 minūtēs var uzlādēt aptuveni 300 km nobraukumu (WLTP), ir kā minimums komiski. Pie lielākajiem t/c Alfa un Mols elektrouzlādes automāti ir pazuduši.

Autonomām no 2025.gada grib uzspiest tikai elektroauto. Klients ielido lidostā Rīga, grib apceļot Baltiju (bet, izbraucot no LV, uzlādes karte vairs nedarbojas. Katrā valstī ir cits operators ar citu karti, līdz ar ko ceļošanu ar elektroauto pagaidām ir tikai lielāko elektroauto fanu izklaide) vai pāris dienās apciemot visus radiniekus, bet neviens elektroauto par vienkāršam cilvēkam pieņemamu cenu nevar nobraukt tik daudz km.

Daudzus atbaida ierobežotais nobraukums, ko varētu atrisināt, piešķirot zilos numurus ar visām privilēģijām arī plug-in hibrīdiem, kuri pēc akumulatora iztukšošanās turpina ekonomiski funkicionēt kā pilnvērtīgi hibrīdi (piemēram, Hyundai Ioniq) pretstatā vairumam plug-in hibrīdiem, kuri akumulatora iztukšošanās gadījumā paliek par parastiem iekšdedzes auto.

Tāpat, Vācijā, Anglijā, ASV u.c. valstīs, par Norvēģiju nerunājot, valsts piemaksā par elektroauto iegādi, samazinot pirkuma cenas sāpi. Latvijā nav dzirdēts, ka pat plāno. Tādējādi vienā no trūcīgākajām valstīm Eiropā elektroauto ir visdārgākie.

Otrkārt, Latvijā nekad nav ieviesti pasaulē jau gadu desmitiem izmantotie risinājumi kā samazināt sastrēgumus un uzlabot gaisa kvalitāti. Piemēram, pilsētas centrā bez maksas drīkst iebraukt tikai automašīnas, kurās brauc vismaz 3 cilvēki (tas ir absurds, ka pilna Rīga ar SUViem, kuros 90% gadījumu sēž 1 cilvēks). Turklāt, pilna Rīga ir ar izbijušiem vācu trijotnes luxus auto, kuru "tjūnētie" dīzeļi pieķēza gaisu, bet pilnīgi nekas netiek darīts, lai šos traktorus noņemtu no trases. Velo infrastruktūras Rīgā nav un nekas netiek darīts. Vasarā notestēju vilcienu, tas velkās pēc sajūtām ar 50 kmh. No Mārupes, Bauskas, Ādažiem Rīgā nevar ne iebraukt, ne izbraukt rītos un vakaros, ko atrisinātu moderni ātrgaitas piepilsētas tramvaji.

Mana situācija.

Man personīgi elektroauto patīk kopš izbraucu ar VW eUp 2014.gadā, pēc kā iegādājos to Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta 5 gadu projektā 2014.gadā. Es dzīvoju Teikā un birojs ir Latvijas zinātņu akadēmijā. Līdz ar to elektroauto perfekti iederas mānā ikdienā. Man ir savs elektrības skaitītājs pazemes stāvvietā jau no 2014.gada. Tik cik es ikdienā nobraucu, pa pusnakti var no parastās rozetes pielādēt. Piemēram, pagājušajā sestdienā ārā bija 10 grādi. Hyundai Ioniq electric dienas sākumā ar ieslēgtu apkuri, sēdekļu un stūres apsildi rāda reālu potenciālo nobraukumu virs 300 km. No Teikas es aizbraucu uz Ulbroku, Baltezeru un Sloku virs 150 km. Atgriežoties mājās vēl bija 45% pilna bača. No parastās rozetes svētdienas rītā jau atkal bija 100%. Svētdien 2 reizes braucu uz biroju, kaimiņiene notestēja auto līdz Garkalnei, pēc kā bez lādēšanas pirmdien no rīta Skandi Motorā atgriezu auto ar 70% pilnu baču. Priekš manis pietiekami pārliecinoši pat tad, ja ziemas aukstumā pa sniegu reālais nobraukums nokritīsies līdz 200 km ar 1 uzlādi. Mani nesatrauc arī kādreiz palādēties "ātrās" uzlādes stacijās, jo to laiku lietderīgi izmantoju mācoties ķīniešu valodas vārdiņus.

Praktiskā puse un matemātika.

Protams, ka elektroauto ir dārgāks par līdzīgu iekšdedzes dzinēja auto. Taču pēc tam izmaksas praktiski beidzas, jo nav jāmaina eļļa, eļļas un degvielas filtri, sveces, turbīnas, augstspiediena sūkņi un viss cits, kas birst iekšdedzes dzinēju auto. Turklāt nav pat jāmaina bremžu uzlikas un bremžu diski, jo es vienmēr braucu rekūperācijas režīmā, nelietojot bremzes. No Teikas Tālivalža ielas līdz Pērnavas ielai var pusi laika ceļā ietaupīt, izmantojot sabiedriskā transporta joslu (man dienā ar elektroauto sanāk ietaupīt vairāk par stundu). Auto nolieku pie durvīm Rīgas satiksmes stāvvietā B zonā bez maksas. Iebraukšana Jūrmalā bez maksas. Nodokļu atvieglojumiem nepieskāršos, tie ir vispārzināmi. Protams, ka ar laiku privilēģijas mazināsies, bet pagaidām reti var sastapt kādu elektroauto uz sabiedriskā transporta joslām, bet pēdējā mēneša laikā pie uzlādēm nevienu citu elektroauto neesmu sastapis. Pa nedēļas nogli Ioniq vidējais patēriņš bija 13.5 kWh uz 100 km, kas ir EUR 1.37 (praktiski litrs benzīna). Turklāt elektroauto ir daudz uzticamāki, jo tiem ir daudz mazāk kustīgo detaļu, līdz ar to mazāks čakaris arī pēc garantijas beigām. Manā dzīvē izmaksas uz km ir par labu elektroauto. Cipari uzreiz mainās uz augšu, ja nav iespējas mājās vai darbā lādēties.

Emocionālā puse.

Elektroauto man nav tikai auksts aprēķins. Tīri emocionāli man elektroauto patīk ikdienā daudz vairāk par benzīna un dīzeļa auto, jo tie vienkārši ir nesalīdzināmi dinamiskāki un klusi. Sākotnēji, kad nebija zilie numuri, daudzi bija šokā par eUp startu no luksofora, jo pilsētas satiksmē līdz 70 kmh tas ir dinamiskāks par 90% iekšdedzes dzinēju auto. Patīkamas emocijas ir arī sastrēgumu stundās kilometriem gariem sastrēgumiem mierīgi pabraukt garām pa tukšu sabiedriskā transporta joslu:)

Pirms dažiem gadiem iedevu eUp izbraukt kādam turīgam klientam. Viņš nākošā dienā aizbrauca uz Holandi, nopirka Teslu Model S. Savu BMW X5 dīzeli un 330i kabrioletu uzdāvināja bērniem, paziņojot, ka par iekšdedzes dzinējiem neko vairs negrib zināt. Tikko pazvanīju paprasīt viedokli vai domas nav mainījušās pēc vairāku gadu ekspluatācijas. Viņš gaida jauno Model S, cerot, ka iekšdedzes auto drīz pazudīs no ikdienas. Tādi stāsti man ir vairāki.

Kāpēc izvēle krita uz Hyundai Ioniq?

Tesla Model S man patīk, bet salona apdares kvalitāte man nav pieņemama. Cena Teslām pagaidām arī ir daudz par augstu pat Model 3 (solīto EUR 40 000.00 vietā bāzes cena ir krietni virs 50 000.00). Manuprāt, labākais elektroauto šobrīd ir Porsche Taycan (ja atskaita kosmisko cenu). No šobrīd pieejamiem auto līdz EUR 40 000.00 vispār jau gribējās Hyundai Kona - ļoti dinamisks auto, ar kuru var nobraukt pat 500 km ar vienu uzlādi. Taču gandrīz gads jāgaida. Tāpēc Ioniq feislifts, kuru šogad jau varēšot dabūt. Ioniq ir 7 gadu garantija bez nobraukuma ierobežojuma (bačai 8 gadi vai 200 000 km). Turklāt Hyundai ne tikai saskaņā ar manu pieredzi šobrīd ir vieni no uzticamākajiem auto, bet Hyundai un Kia ir vācu Autobild uzticamības testu augšglā (kad vēl žurnālus tirgoja Latvijā, tad 1. un 2.vieta). Salīdzinot ar VW nožēlojamo garantiju 3 gadu/100 000 km garantiju nebūtu bijis pēc garantijas jāmaksā par kondicioniera remontu un lādēšanas kabeļa nomaiņu. Citādi eUp izmaksas bija niecīgas. VW I.D. šobrīd pat neizskatu tieši nožēlojamās garantijas dēļ

Nobeigumā piebildīšu, ka pasaulē lielākā autoražotāja no nulles radītā nākotnes vīzija par "tautas auto" - VW I.D. kā opcija nemaz netiek izskatīta tieši nožēlojamās garantijas dēļ (īpaši zinot kā vācieši pēdējos gadus lipina nekvalitatīvus auto ar mērķi tiem izjukt pie 100 000 km). Laikā, kad Kia un Hyundai garantija ir 7 gadi bez nobraukuma ierobežojuma, VW garantija ir tikai 3 gadi vai 100 000 km, bet elektroauto šobrīd ir 5 gadi vai 100 000 km (manuprāt tā ir naturāla krāpšana, ņemot vērā VW augstās cenas un ar katru gadu zemāku uzticamības līmeni (saskaņā ar vācu Autobild VW Golf šajā ziņā ir aiz Ford Focus, Opel Astra, Hyndai i30 u.c. šīs klases auto).

Lasi arī: https://iauto.lv/zinas/pasaule/33046-elektromobili-nav-risinajums-drizak-klimata-problemu-sastavdala

 

Foto: Ekrānbilde no Facebook.com/100001134667813/post

 
Visi komentāri
 
Conqueror 3.novembris 2019 14:54
2 5 Atbildēt

šitas labs

Ģirts 3.novembris 2019 16:40
1 0 Atbildēt

Norvēģijā pilnas ielas ar šitiem hundajiem.

Sandiz 3.novembris 2019 21:30
2 2 Atbildēt

Jā, Norvēģijā ir ielas! Šiem pat pagaidu "asvalts" ir labāks kā mūsu Jaunā Plesene! ????

imzz 3.novembris 2019 16:49
20 4 Atbildēt

"Izteikšu savu viedokli par šo tēmu, jo pārāk bieži par elektroauto publiskajā telpā izsakās cilvēki, kuri pat nav sēdējuši elektroauto.

Izteikšu viedokli kā satiksmes jurists, kā uzņēmuma, kurš 3 gados ir iegādājies vairāk par 50 jaunām automašīnām, īpašnieks,

Man ir savs elektrības skaitītājs pazemes stāvvietā jau no 2014.gada."

Tātad, Džeriņš arī ne tuvu nav tipiskais elektroauto īpašnieks.

"Otrkārt, Latvijā nekad nav ieviesti pasaulē jau gadu desmitiem izmantotie risinājumi kā samazināt sastrēgumus un uzlabot gaisa kvalitāti. Piemēram, pilsētas centrā bez maksas drīkst iebraukt tikai automašīnas, kurās brauc vismaz 3 cilvēki"

Šito viņš varēja pietaupīt. Vispirms vajag radīt iespēju to centru apbraukt, un tikai pēc tam sākt svepstēt par līšanu centrā.

Velo infrastruktūra utt. Tās centra ielas vispār tika projektētas zirga pajūgiem, kad auto aizliegs tad arī būs "infrastruktūra"

Par pārējo var daudzmaz piekrist.

Pļurkt 3.novembris 2019 17:12
22 10 Atbildēt

Elektroauto ir ļoti laba alternatīva tramvajam.... un tikai!!

Rerspektīvi Lielpicānu izklaide un nekas vairāk.

reku 3.novembris 2019 21:18
2 6 Atbildēt

Iespējams ka nesen klapēji sev pie krūtīm un apgalvoji ka podziņu telefoni ir tie labākie telefoni.Laika jautājums elektroauto.

felix65 4.novembris 2019 8:06
7 4 Atbildēt

Es arī tagad tā uzskatu, jo smartfonu nācās pirkt tikai internetbankas dēļ un tagad tas ķieģelis man ir lieka neērtība. Neredzu no tā jēgu, jo man riebjas katru brīvu brīdi tajā bakstīties. Dodu priekšroku datoram gan mājās, gan darbā.

kk 4.novembris 2019 21:49
3 4 Atbildēt

Ja tev riebjas tajā katru brīvu brīdi bakstīties, tad nedari to!

Tur jau problēma ir tavā paurītī...

msh 5.novembris 2019 12:28
0 3 Atbildēt

Neaizmirsti ka brīdī, kad plakano telefonu grib lietot kā parasto telefonu, tam rodas čupiņa ar neērtībām...

he 4.novembris 2019 11:06
6 0 Atbildēt

iespējams, jā, elektroauto ir laika jautājums, bet citādi šobrīd vēl neskriešu tādu pirkt. Ja būtu kabelim vieta gan pie mājas, gan darbā, tad ikdienas vjaadzībām tas būtu ok variants, bet tādā gadījumā, tāpat man būtu nepieciešams vēl kāds auto ar iekšdedzes dzinēju garākiem pārbaucieniem (uz laukiem, vai ceļojumam uz Rietumeiropu...

Plus, zinot, cik ;loti man nepatīk biežas uzpildes, tad elektroauto, kurš katru vakru jāpieslēdz pie kabeļa un nemitīgi jāseko līdz nobraucamajam attālumam, būtu nenormāli kaitinošs.

Nerunāsim par to, ka daudz maz normāls elektroauto maksā ļoti dārgi - par to pašu cenu var jau dabūt kaut ko daudz foršāku ar iekšdedzes dzinēju.

H2 5.novembris 2019 9:30
1 0 Atbildēt

Manuprāt, nākotne cerīgāka izskatās ar ūdeņradi darbināmiem auto - gan vieglo, gan kravas, gan arī jūras kuģu.

Nulle emisijas, bezgala pieejama degviela.

Opis 3.novembris 2019 19:09
9 1 Atbildēt

Reklamē?Tāds neliels hibrdkariņš,cilvēku smadzeņu kompastēšana,sagatavošana,cik labi ir elektro.autiņi-valdības pasūtījums,vai kā????

msh 3.novembris 2019 19:53
4 2 Atbildēt

"Tīri emocionāli man elektroauto patīk ikdienā daudz vairāk par benzīna un dīzeļa auto, jo tie vienkārši ir nesalīdzināmi dinamiskāki un klusi."

Ļoti interesanti - raksta sākumā šis sakās esam visādu mašīnu fans - zinot kā, teiksim, VW VR6 fani fano par savu motoru skaņām, es kaut kā nespētu iedomāties kā kādu skanīgāku benzīnnieku entuziasti spētu izbaudīt klusumu - te ož pēc viltus youngtimeru fana Par to paātrinājumu - lai jau tā būtu ka tam ē-upam līdz 70 ir normāls paātrinājums - jo uz papīra tas ir diezgan nožēlojams, bet tur tas ir līdz simtam.

Laaciz 3.novembris 2019 20:13
20 1 Atbildēt

Kārtējais kurš skatās uz tagad un ne to kas būs. Atņems Tev visus to bonusus. Par 1kwh maksāsi to pašu 1.30EUR, jo starpību no akcīzes nodokļu kaur kur ir jādabū. Nodokli gadā piķos un kā vēl. Un esmu 100% drošs, ka sāks vaimanāt, ka dārgi un neesot izdevīgi. Neesot servisā jābrauc. Tagad varbūt, bet serviss un detaļas ražotājam ir milzīgs ienākumu avots. Kā viņam liekas ražotājs ir gatavs no kā tāda atteikties? Tas ir un paliek bizness. Un šito cilvēku vēlmi maksās vairāk par mazāk es vispār nespēju izprast.

"Tīri emocionāli man elektroauto patīk ikdienā daudz vairāk par benzīna un dīzeļa auto, jo tie vienkārši ir nesalīdzināmi dinamiskāki un klusi."

Piedod, bet tas nav vienīgais, kas auto padara aizraujošu. E-Tron arī ir dimanisks, bet sprintā līdz 100kmh lēnāks par pašu AUDI 3.0TFSI (redzams pašu dotajos tehniskajos parametros pērkot auto).

Viņa aprakstītā situācija ir raksturīga kam? 1 no 1000 cilvēku labākajā gadījumā? Jā es arī nebraucu daudz, bet es ieleju un aizmirstu, bet šis kungs acīm redzot nervozi to e-grabažu lādē katru dienu. Un, ja vajag ieliet, tad 5 min un man ir 700-900 km (atkarīgs no maršuta).

Asaris 4.novembris 2019 9:20
2 5 Atbildēt

"Par 1Kw maksāsi to pašu 1.30EUR"

Tu esi galvu durvīs iespiedis. Ko tad vidējā majsaimnieciba maksās dzīvoklī 260eur par elektrību. Tu domā ko tu murgo.

he 4.novembris 2019 11:17
4 0 Atbildēt

nešaubos, ka elektrības cena pieaugs, ja pieaugs tās patēriņš (vispārējas auto elektrifikācijas dēļ).

Jautājums, cik daudz un cik daudz cilvēki spēs par to samakasāt. Bet, jā, arī mājsaimniecībām, visticamāk, būs jamaksā vairāk ar elektrību. Diemžēl. Tā ir papildus blakne, kuru pagaidām neviens baigi nereklamē. Vēl viena būtiska lieta - elektropārvades līnijas. Strauja elektroauto skaita pieauguma gadījumā būs nepieciešamas krietni lielākas pārvades jaudas, kas atkal ir izmaksas, par kurām kādam būs jāmaksā (visiem).

Laaciz 4.novembris 2019 11:47
7 0 Atbildēt

Kas ir? Uzspiedu sāpīgā vietā? Kā Tev liekas no kā sastāv degvielas cena? Pusi veido tikai nodokļi. Kā Tev šķiet valsts atteiksies no tāda kumosa? Uzlādes vietām ar laiku būs jāķļūst par pilna servisa stacijām. Tev tak gribēsies kārtējo burgerīti apēst kamēr e-lūznis lādējas? Vai kaut kur pagaidīt kamēr vēl 4-6 purni to dara pirms Tevis. Tātad vēl nāks klāt uzturēšanas izmaksas uzlādes stacijām. Uzprasi sev kāpēc automātos degviela bieži vien ir lētāka kā pilna servisa tankā.

Bet var taču lādēt mājās! Jā tieši to apgalvo tieši tie kam ir privātmājas. Kaut kā nedzird dzīvokļu īpašnieku viedokļus. Un, ja dzird, tad ļoti reti. Vienmēr tiek prasīts biezajiem, kas uz šo jautājumu skatās no sava "nodrošinātības troņa" un vēl ar rozā brillēm.

msh 4.novembris 2019 12:54
2 0 Atbildēt

Par lādēšanu mājās paprasi mūsu pseidoekoloģijas aktīvistam mendziņam - viņš pateiks ka jā, met laukā pagarinātāju pa logu un lādē - vienīgi viņa nobraukumi liecina ka tā viņa spēļu mašīnīte ir viņa iegriba, nevis vajadzība [ziemas mēnešos kaut kādi 600 km, vasaras mēnešos 2x vairāk] un tāpēc katru dienu pagarinātājs pa logu ārā nav jāmet.

Asaris 4.novembris 2019 15:00
0 1 Atbildēt

Neko neuzspiedi, tas ka tu neatbildēji ka varbut kadas 5 reizes parspileji, liek domāt ka tu tiešām nesaproti ko runā. Vaitad tagad kājāmgājējiem jāmaksā degvielas akcīze?

"Ātrās" uzlādes stacijas nav domātas ikdienas uzlādei, bet gan tālākiem braucieniem.

Protams ka tiek prasīts biezajiem, jo pagaidām tie tikai var tos autiņus atlauties.

Laaciz 4.novembris 2019 16:17
1 0 Atbildēt

Ak nu jau 5 reizes pārspīlēju? Tikko vēl bija runa par vienu, tavā izpratnē pārspīlētu lietu.

Kāds sakars kājāmgājējam ar akcīzi? Runa ir par auto degvielas akcīzes kritumu neizmantojot dīzeli vai benzīnu, bet gan elektrību. Man šķiet, ka Tu te īsti nesapoti, ko runā. Kas tad būs domāts "Normālai" uzlādei? Nu tādai, kas būtu pašreizēju DUS analogs? Iebrauc, ielej, aizbrauc. 1h, 2h uzlāde? Ja jau "ātrās" (un pat ne līdz 100%) 20-30 min tam nav domātas?

Protams, ka tie var atļauties, bet tas viņu viedoklis automātiski neatspoguļo visas cilvēces varēšanu vai gribēšanu. Jā es e-grabažu nevaru atļauties. Un pat ja varētu, nepirktu, jo neredzu tai absolūti nekādu jēgu. Bet Tev acīmredzot patīk, ka tiec apčakarēts ar šo zaļo afēru.

Asaris 6.novembris 2019 10:28
0 2 Atbildēt

Tu saki nelies degvielu, liks akcīzi elektribai 10x,nu padomā ko Tu murgo.

Pagaidām viņi ir domāti uzlādei galamērķī, mājās, darbā, veikalā, pie kaimiņa, ar laiku pie daudzdzīvokļu mājām utt.

Tev jau neviens viņu neliek pirkt, te cilvēks dalās ar pieredzi kur viņam el. auto der.

Un man tā zaļā propoganda diez ko neuztrauc. Man vairāk patīk doma ka nebūs jākratas ar iekšdedzes sūdu kas smird, visu laiku jāremontē, jātaisa apkopes, jābrauc uz benzīntanku.

+ uzlieku paneļus mājai un uzpildos "par brīvu"

Shiirs 3.novembris 2019 20:18
12 4 Atbildēt

Tikko biju Parīzē un sanāca nobraukt kādus 17km ar elektroauto taksometru. Kā pasažierim. Teikšu tā. Nekā īpaša. Ar teslu neesmu braucis, taču tā ir cita cenu kategorija. Pietam kas notiek, ja šo elektroauto visu laiku tur zem klajas debess. Piemēram ziemā? Man it kā ir garāža, bet nevēlos tajā turēt savu dirsas pārvietotāju. Nevēlos virināt katru dienu garāžas vārtus, negribu un viss. Gribu iedarbināt pa logu kā lidz šim un iekāpt jau siltā mašīnā.

Kā šis auto jūtas mīnusos? Būsim godīgi. Mums taču visu gadu nav vasara.

Un pats galvenais. Džeriņa kungs ir paskatījies elektroauto cenas? Tas taču nav nopietni!

Dīvāna komentāri 3.novembris 2019 20:29
3 9 Atbildēt

Un kāda tad ir cena? Vidēji no 35 tk sākas. Nu jau vairs nav kosmoss.

Elektro mobilis uzsils ātrāk par benzīna dzinēju

he 4.novembris 2019 11:20
6 1 Atbildēt

un sākot no 35k nav kosmoss?

Ja tai pat laikā var mazauto nopirkt sākot no ~10k, par kompaktklasi piemetot vēl dažus k Eur.

par 35k jau var nopirkt normāli aprīkotu vidējās klases auto.

kk 4.novembris 2019 5:49
5 7 Atbildēt

Nevienam nesip ko tu gribi, vai negribi, maksāsi tik un tā, vari vēl nedsudz padarbināt to savu iekšdedzes sūdu.

P.s.

Elektroauto sen vairs nemaksā kosmosu.

Motorolers 3.novembris 2019 20:28
6 1 Atbildēt

Elektro auto LV der tikai Rīgai, kur iegūsti uzskaitītos bonusus, pārējā teritorijā viņš nafig nav vajadzīgs, jo uzskaitītie bonusi pazūd un tad kādēļ viņu pirkt.

Kas notiks, kad viņi savairosies? (Tuvākos 10 gadus gan tas nedraud, ņemot vērā viņu cenas) Bonusi tak pazudīs, būs jābrauc kur visiem, par stāvvietām jāmaksā un nodokļi arī...

Secinājums viens, jebkurā gadījumā mūs kāsīs, vienkārši šobrīd ir kkāds pārejas posms, kad cilvēks parastais var pabaudīt kkādus atvieglojumus, kamēr pasaules varenie izdomās shēmu, kā mūs čakarēt tālāk.

Bet nu ikdienā braukt ar Up.... piedodiet! Tas izklausās pēc konkrētas kapeikp......, nu tur nu nekādas bauda nav, arī drošibas lvl mini auto ir ļoooti zems.

Dīvāna komentāri 3.novembris 2019 20:31
1 7 Atbildēt

Un ar ko tu gribi braukt? VIENS sēdēt sharana?

Motorolers 3.novembris 2019 21:22
7 7 Atbildēt

Īpašumā ir divi 3L divturbīnu dīzeļi, pagaidām visus up veidīgos atstāju tālu aiz sevis...kā arī ģimenē ir 3 bērni, tā kā ir kam sēdēt viņos!

Es 3.novembris 2019 20:29
5 0 Atbildēt

Mlja, ja es autiņam varētu izmest 50000, tad es arī gudri dirstu.

Dīvāna komentāri 3.novembris 2019 20:33
6 0 Atbildēt

Šis konkrēti 35 000 maksā. Un visticamāk uz firmu vēl paņemts.

Motorolers 3.novembris 2019 21:24
8 1 Atbildēt

Es tikko tādā cenā pirku auto, bet elektro auto iegādi pat neapsvēru kā variantu! Kamēr ar viņu bez apstājas nevarēšu aizbraukt līdz Waršavai ar vidējo ātrumu 100km/h, neinteresē!

msh 4.novembris 2019 12:55
2 1 Atbildēt

Nu redzi, bet pseido eko demagogi tev pretī argumentēs ar vidējā braucēja vidējo ikdienas nobraukumu...

iciks 5.novembris 2019 8:29
1 0 Atbildēt

Protams. Ikdienā jau droši vien lielai daļai tas nobraukums nepavisam nav liels, t.sk. manam ģimenes auto, taču brīvdienās ir cits stāsts un ja vēl cilvēkam ir tieksme pabraukāt garākus gabalus?

Tevis dotā linka pseidoekologs jau rakstīja, kā no Rīgas braucis uz Šauļiem (~130 km). Palādējies Jelgavā (drošs paliek drošs), tad Šauļos nervozi meklējis, kur uzlādēt (jo uzlādes punkts esot bijis noņemts) un tad atceļā Jelgavā, jo Rīga patālu. Viņš gan akcentēja uzlādes burvību, jo varot paskatīties izstādes un Jelgavu, citādi ar "parasto" auto būtu pabraucis garām...

Tā jau var atrast daudz visādu pseidoargumentu, bet ja neesmu hipsters, tad šāda māžošanās šķiet tik nenopietna pat uz šādu pseidoekologu fona.

ivars 3.novembris 2019 20:56
6 1 Atbildēt

Tas gan pasaku bīdītājs.Un kur liksim tos akumulatorus.Un starp citu,akumulatori visu laiku izgaro indīgus izgarojumus.

Asaris 6.novembris 2019 14:10
0 1 Atbildēt

Jā, tev kabata pilna ar kaitīgajiem izgarojumiem

WALA 3.novembris 2019 21:23
5 1 Atbildēt

varu tikai atkārtoties - labi pārdomātos gadījumos elektro auto ir pielietojums, taču līdz mainstream(am) tam vēl ļoti tāls ceļš ejams.

Sajs 3.novembris 2019 21:26
10 3 Atbildēt

Atbrauc ar savu eup uz Mazpisāniem! Un paķer piekabē dīzeļģenerator līdz, lai ķīniski vari 2* pa ceļam palādēties! Rīga, Rīga, Rīga, bleķis b£€! Uz normāl grunteni ar tādiem eup var bedres lāpīt! Pastrādā Lielpisān pagasts par pagastvec un pat tad nesakasīs tādām kosmoskuģim! Atved pagarinātāja, lai uz blakus pagasts var ziemā aizvilkt, kad nosals tavs dīzeļģenis! Dzeņagalvas! Es pi$ ar XB3 ričuk no Džugl līdz Imant 45min jau pirms ušax nēsāj pērlītes un sapis satiksm Rīgā līdz kliņkim! Tagad vēl tie debiloīd ar skrejriteņiem, ne tikai kurl(ar skanošām čeburašk ausīm) un akl( autopilotā maucot glauda savs krāsainos vibrators) piebeidz normāl braukšan pa tiem dažiem posmiņiem tā saucamo veloceliņu uz kuriem lieliski parkojas ne tikai "tīrīgie" smaciņauto, bet visādi prečeniek, blondīnes un biezie, kur sadzērušies drosmi kkur ministrijas gaiteņos laikam, jo visādi MK AA u.c. izlecēj nummuru grib sev papild uzmanību! Es domāju ka lai tas Džerijs brauc, un kas aiz laim sav "ātrumkloķ", bet beidz propogandēt šito kuiņ aiz savs Teikas robež! Un lai aiz Dārziņiem un Jūrmalen nelien reklamēties! Mazpisānos šitādus vēl 50gadus neuzņems, pat ja izzags dotācij no Ziliņsavienīb, vai pašu budžet pavaros! Mēs vēl 10 gad te pāķos brauks ar čugundīzel iekš Eskortiņ, ja neaimux pie tiem aborigēniem strādāt, kur brauc pa ačgārni pus!

kasinsh79 3.novembris 2019 22:04
3 1 Atbildēt

EV patīk klusums, nepratīga vilkme ikdienai. EV joprojām maksā dārgi. EV - lielisks pilsētai/piepilsētai. Man patiktu, ja elektroauto būtu kaut kāda SOS iespēja nobraukt malā (aizripināt līdz uzlādei).

Fogels 3.novembris 2019 22:59
3 0 Atbildēt

Pa pilsetu piekritu ir ok ar elektro,bet cik ta mums ta riga ir liela un parsvara sanak braukaties pa visu latviju un ziema stavet un salt ik pec 150km.kad ara ir minus divdesmit. Nu ne-paldies,brauksu labak tad ar to tuneto traktoru.

Neparliecinaja!

Un vel,ka latvija jamaksa pilna suma par to. Galigi ne un ne

Rencis 4.novembris 2019 7:14
2 5 Atbildēt

Ja man darbs būtu Vecrīgā, vai Rīgas centrā, ar dzīves vietu tuvajā pierīgā, bez variantiem elektro auto. Rēķieniet kā gribat, dienā ap 20€ parkings(var meklēt pažobeles, bet ja gribas pa ātro), vēl kādi 15€ degviela un ieekonomētais laiks braucot pa sab.transporta joslu, viennozimigi pa 1/2h katrā virzienā, vismaz šobrīd, kad daļa tiltu ciet. Tikai darba dienās uz ekonomiju saskrien 600-700€, da kaut 400 ja parkojies mazāk, un Tev vel ir auto, kuram cena kritīs lēnāk kā iekšdedzes līdziniekiem. Popularitāti veicinātu uzlādes infrastruktūra un jānotiek mini revolūcijai auto vadītāju galvās, tad aizies. Valsts atbalsts neko daudz nemainīs no izmaksu viedokļa, jo piemēram, tiklīdz valsts dos 10k lidzmaksājumu, tas izraisīs sprādzienveida pārdošanas pieaugumu, tajā brīdī RD noņems free parking, iespejams ari sab.joslas, un tas ir loģiski, un saprotami. Paliks tikai ekonomija uz degvielu. Tatad vienigais kas iet roku roka ar attistibu ir infrastruktura un elektro auto pieņemšana par pilnvertigu automobili lietotāju apziņā.

Laaciz 4.novembris 2019 8:43
7 0 Atbildēt

Arī degvielas ekonomija ar laiku pazudīs. Akzcīzes ienākumi ir pārāk lieli, lai no tiem tā vienkārši atteiktos.

Kāpēc Tev liekas e-grabažai cena kritīs lēni? Tas ir tāds pats gadžets kā jauns telefons, laptops vai PC komponente. Nevienam pēc gada pat par 50% vērtības viņu nevajadzēs. Jebkura elektronika masām savu vērtību mūsdienas zaudē ļoti ātri. Nevienam neinteresē pērnā tehnoloģija.

Tīklu var būvēt vai nebūvēt. Kāpēc man būtu 20-30 min jāgaida kamēr tas lūznis lādējas? Un ko darīt, ja pirms manis ir vēl kādi 4 frukti kam vajag lādēt? Meklēt citu staciju? Man nav privātmājas, kur to krāmu lādēt kur iesaki to darīt? No rīta uz darbu izbraukt 1h agrāk vai 1h vēlāk būt mājās, jo neefektīvā mašīnā grib "ēst"? JA būs e-lūžņi teiksim pa 20k EUR, kas būtu paceļama cena lielākam dauduzmam cilvēku. Cik tālu tas spēs aizbraukt? Vai sāks piedāvā opciju sarakstā lielāku bateriju, lai tālāk aizbrauktu? Neizklausās absurdi? Sanāk, ka Tev jāmaksā lai Tu tālāk varētu aizbraukt. Tagad ir otrādāk. Auto par 15-20k aizbrauc tālāk par auto, kas maksā 35-40K. Izskatās cilvēkiem patīk, ka viņus apčakarē.

Toms 4.novembris 2019 13:47
4 0 Atbildēt

Tu esi stulbs, kā zābaks.

1. Nafig piemini parvietosanos pa sab transporta joslam, ja tiklīd (kā tu saki) izmainīsies cilvēku domāšana, tā uzreiz tās joslas "aizvērs", tu maz pats saproti kādu huinju dzen?

2. Tas pats attiecās uz stāvvietām (tiešām dundurs tu esi)

Nemaz nerunājot par to, ka parkings dienā neizmaksā 20.00 eur, nopērc mēneša abonomonetu, ja reiz darbs tev "būtu" vecrīgā.

3.Tu esi vienkārši muļķis, savā komentārā tu nonāc pretrunā ar sevi..

JanJan 4.novembris 2019 8:55
3 8 Atbildēt

Pastaigajiet pa Rīgas ielām korķu laikā... 20-30min gājiens un galva paliek dulla un sāk sāpēt no tām izplūdes gāzēm. Tad vēl putekļu gaisa piesārņojums. Neņemos nemaz spriest, kādi dzīves apstākļi ir tiem cilvēkiem, kuru mājvietas atrodas šajās maģistrālajās korķu ielā. it īpaši vasarā var noteikti normāli apdolbībies ikdienā...

WALA 4.novembris 2019 11:30
5 2 Atbildēt

Ko tu muldi, nevajag zāli paralēli pīpēt kad izej uz ielas. Vairāk kā gadu nostrādāju mājā uz Brīvības ielas, staigāju ar kājām, braucu ar skrejriteni ne galvai kāda vaina, ne pašam, gan karstā vasarā gan aukstā ziemā. Vienīgā pretīgā lieta - smiltis pēc ziemas bārstīšanas - kā lielāks vējš, tā aiziet līdz centrālai stacijai ir tas pats kas šķīvīti smilšu karotēm bāzt mute, bet tas nemainīsies - pat ja auto no Rīgas ielām aizvāks vispār.

msh 4.novembris 2019 12:59
0 0 Atbildēt

Nu re, ja jau tur ir tik traki, tas nozīmē ka pseidoekologu bīdītajam pagaidu starpposmam - elektromobīlim - ir jālec uzreiz pāri - velosipēdam vai zirga pajūgam pieder nākotne

WALA 4.novembris 2019 14:00
1 0 Atbildēt

Zirgus labāk nepiemini - kas tad tos sū-us no ielām tīrīs, ja nu vienīgi ar aprēķinu ka pamazām uz ielām sabērt zemi un iestādīt zāli.

msh 4.novembris 2019 17:26
1 1 Atbildēt

Es esmu redzējis kaut kādu bildi, kur mūsējie pseidoeko fani ar savām spēļu mašīnītēm pa dižo pilsētu braukā - tu iedomājies kā būtu tādus padirsināt, pa tādu ielu laicīgi priekšā rodoties ar kādiem trīs pajūgiem, uz kuriem būtu attiecīgi saukļi uzkrāsoti?

kk 4.novembris 2019 13:50
2 0 Atbildēt

Varbūt tev laiks nosprāgt, ja reiz tā iekša ir tik vāja?

ES 4.novembris 2019 9:56
0 0 Atbildēt

Tas ir NO 35K, bet tik pat labi viegli būs arī 50k, ja piemet šo to klāt.

Asaris 4.novembris 2019 15:44
1 0 Atbildēt

"13.5 Kw uz 100km, kas ir EUR 1.37"

Vai Edgars varētu padalīties ar tautu, kur var elektrību iegādāties pa 0.1 Eur./Kw?

Damn 4.novembris 2019 19:39
0 0 Atbildēt

Gan jau lādē tikai nakts stundās, bet slinkums rēķināt vai tad sanāk 0.1 eur /kWh

atrabotka 4.novembris 2019 17:08
3 0 Atbildēt

Atslēgas vārdi:

1) Naudīgs, maksātspējīgs klients

2) Pieejama lādēšanas infrastruktūra + pazemes garāža

3) Braucamā distance pārsvarā pilsētas robežās

Ņemot vērā iepriekšējos punktus, raksta argumenti ir invalīdi, jo galīgi nav attiecināmi uz lielāko daļu autobraucēju vai pat tuvu tam. Kā jau iepriekš rakstīju - nišas produkts! Punkts

Kanibaals 5.novembris 2019 8:52
1 0 Atbildēt

Nesaprotu tos elektroauto īpašniekus kas vēl to padarīšanu reklamē. Ar elektroauto kā ar seksuālo orientāciju šobrīd jāsēž klusu, jo par to mazāk citi zinās, jo pašam labāk. Strauji augot lietotajiem zudīs bonusi.

Bet par to kur lādēs ne jau mums ir galva jālauza.

WALA 5.novembris 2019 11:10
1 0 Atbildēt

Viņos cīnās divas savstrapeji izslēdzošas vēlmes - ekskluzīvās lietas, kas tiek "na haļavu" un auto dārdzība kas būtiski mazinātos, ja elektro auto kļūtu par "širpotrebu".

Dzerinj 5.novembris 2019 20:06
0 0 Atbildēt

un ko tev VW tadu sariebis, vai katraa rindkopaa piemini

Ivars 20.februāris 2020 22:53
0 0 Atbildēt

Pilnībā piekrītu teiktajam. Man pašam nu jau kā gadu pieder Nissan Leaf. Esmu baigi apmierināts. Starp citu cenas uz elektroauto nu jau vairs nav tik astronomiski augstas kā daži uzskata. Arī vairāk modeļu pieejami. Nu par braucamiem attālumiem arī nav ko satraukties, protams ja pedālis nav izskrējis cauri grīdai, kā tas te daudziem bizotājiem notiek. Tas ir auto ko var mierīgi izbaudīt. Nav jau Latvija tik liela lai vajadzētu testies ar ātrumu 120+,tāpat pie Rīgas pirmā luksofora kopā stāvēsim. Vienīgais valsts varētu censties vairāk nākt pretī un atbalstīt cilvēkus kuriem jau pieder un arī tos kuri vēlās iegādāties sev elektroauto. Piemēram kā to dara Norvēģija un nu jau arī Zviedrija.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 4

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti