Elektrisko automašīnu uzticamība: īpašnieku aptauja parāda, ka bažām nav pamata 27

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 5.marts 2021 11:31

Uzticamība ir viens no svarīgākajiem kritērijiem, izvēloties jaunu auto. Strauji augot elektrisko automašīnu popularitātei, pilnīgi dabiski rodas jautājums – cik uzticami ir elektromobiļi?

Vai elektriskais motors pēc ilgākas lietošanas nesalūzīs? Vai elektriskajam auto būs nepieciešami regulāri remonti vai varbūt tas kalpos gadiem ilgi, nesagādājot ne mazākās raizes? Vai uzlādes infrastruktūra un akumulatori ir droši un uzticami?

Tā kā elektriskās automašīnas vēsturiski ir maksājušas vairāk nekā to analogi ar iekšdedzes dzinēju, šie jautājumi ir satraukuši daudzus potenciālos pircējus, un gūt atbildes, kas būtu balstītas uz uzticamiem ilgtermiņā iegūtiem datiem, ir bijis sarežģīti.

Taču 2020. gada oktobrī Consumers Report, vadoša ASV patērētāju interešu aizsardzības organizācija, publicēja pētījumu, kas atklāja dažādas elektromobiļu uzturēšanas nianses un sniedza atbiles arī par uzticamību un izmaksām.

Datos balstīti rezultāti

Consumer Reports veiktajā elektrisko auto īpašnieku aptaujā noskaidrots, ka pateicoties zemākām remontu un uzturēšanas izmaksām, kā arī degvielas izdevumu ietaupījumam, kopējo izmaksu (iegāde un uzturēšana) ziņā elektroauto spēj konkurēt ar iekšdedzes dzinēja spēkratiem par spīti cenu atšķirībām.

Ietaupījumi var sasniegt ievērojamu apjomu jau pirmajā lietošanas gadā. Pētījums atklāja, ka vidusmēra autobraucējs, kurš elektrisko automobili parasti uzlādē mājās, var rēķināties ar izdevumu samazinājumu 670–830 eiro apmērā uz degvielas rēķina vien.

Consumer Reports analīze arīdzan parādīja, ka autobraucēji, kuru īpašumā ir elektriskās automašīnas ar 400 kilometru un lielāku nobraukuma rezervi, piemēram, Tesla Model 3, Kia e-Niro vai Jaguar I-Pace, uzlādi lielākoties veic mājās. Ja precīzi – to dara 92% lietotāju. Šādu auto īpašniekiem publiskās uzlādes stacijas vidēji bija nepieciešamas tikai sešas reizes gadā.

Elektrisko auto apkopju un remonta izmaksas ir aptuveni divas reizes zemākas nekā līdzvērtīgiem iekšdedzes dzinēja automobiļiem, kam regulāri jāmaina tehniskie šķidrumi un kuriem ir sarežģītāka uzbūve.

“Jau sen bija zināms, ka elektriskās automašīnas uzturēt ir lētāk nekā auto ar iekšdedzes dzinēju,” teic Kriss Harto, Consumer Reports vecākais transporta un enerģijas analītiķis. “Tomēr šī ir pirmā reize, kad mums pietiekamā apjomā ir uzticami dati no reāliem elektroauto īpašniekiem, lai šo uzskatu pamatotu ar skaitļiem.”

Speciālisti atzīmē, ka ilga garantija stiprina uzticamību, tomēr ne visi ražotāji sedz periodu, kas garāks par diviem gadiem. Lai arī daudzas markas dod astoņu gadu garantiju akumulatoram, pārējiem komponentiem tā ir daudz īsāka. Šajā ziņā izceļas Dienvidkorejas autoražotājs Kia, septiņu gadu vai 150 000 kilometru nobraukuma garantiju nodrošinot ne tikai automašīnām ar iekšdedzes dzinēju, bet arī elektromobiļiem, piemēram, Soul EV un e-Niro, un tas attiecas uz visiem komponentiem.

Garantiju var pārnest uz jauno īpašnieku, ja jūs nolemjat automobili pārdot agrāk, un šis aspekts palielina automobiļa pievilcību un vērtību lietoto auto tirgū.

Mazāks nolietojums, retāki remonti

Elektromotoru galvenā priekšrocība ir to mazais kustīgo daļu skaits, tālab tie mazāk nolietojas un ir izturīgāki. Kustīgo daļu defekti dažkārt var izraisīt dārgu remontu, tāpēc elektromobiļu īpašnieki var ietaupīt prāvu naudu.

Tas nenozīmē, ka elektromobiļiem nav daļu, kas var tikt bojātas, taču to ir mazāk.

Parasti elektriskajās automašīnās apkopes ietvaros nomaina salona gaisa filtru, kas aiztur putekļus un sīkās daļiņas, kā arī bremžu uzlikas, riepas un dažādas balstiekārtas detaļas, piemēram, sviras, bukses u.c.

Elektriskajos auto ir salona apsildes un dzesēšanas sistēma, kurā izmanto līdzīgu dzesēšanas šķidrumu kā iekšdedzes auto, taču būtisko uzbūves atšķirību dēļ nepastāv risks, ka dzesēšanas šķidrums var sajaukties ar eļļu, turklāt tas ilgstoši saglabā savas īpašības, un nomaiņa jāveic ārkārtīgi reti.

Braucot ar elektrisko auto, jums nav jāraizējas par transmisiju, dzinēja dzesēšanu, aizdedzes svecēm vai dažādām siksnām un ķēdēm.

“Elektriskajos automobiļos nav tik daudz regulāri maināmu daļu, cik iekšdedzes dzinēju mašīnās, jo kustīgo daļu gluži vienkārši ir mazāk,” teic Geibriels Šenhars, Consumer Reports auto testu programmas asociētais direktors.

Kad ir runa par bremzēm, elektriskajam auto ir priekšrocības arī šajā ziņā: visos elektriskajos auto tiek izmantota rekuperējošā bremzēšana ar motoru, un tas samazina bremžu sistēmas slodzi un bremžu uzliku nodilšanu.

Modernāks, tātad uzticamāks

Dabiski, ka viens no būtiskākajiem jautājumiem elektromobiļa ekspluatācijā ir akumulatora uzticamība. Tā ir dārga ietaise, kuras svars var sasniegt vairākus simtus kilogramu un kuru svara un izmēra dēļ ir grūti nomainīt. Tālab darbs ar akumulatoru un elektriskās piedziņas elementiem nebūs pa spēkam amatierim, jo šim uzdevumam ir nepieciešamas gan specializētas zināšanas, gan instrumenti.

Tomēr autoražotājiem zināmie elektrisko savienojumu un akumulatoru atteices gadījumi ir pārsteidzoši reti, un modernie modeļi, piemēram, Kia e-Niro un Tesla Model 3, uzticamības pētījumos ir parādījuši lieliskus rezultātus. No otras puses, tā dēvētie pirmās paaudzes elektriskie auto, modeļi, kas izstrādāti pirms pieciem vai vairāk gadiem, šādos pētījumos izcēlušies negatīvā gaismā. Piemēram, autoritatīvā britu izdevuma WhatCar? elektrisko auto reitingos pēdējās vietās parasti ierindojās no 2011. līdz 2017. gadam ražotais Nissan Leaf un Tesla Model S, ko bez būtiskām izmaiņām konstrukcijā ražo kopš 2014. gada.

Elektromobiļa akumulatora nomaiņas izmaksas ir atkarīgas no dažādiem faktoriem, taču maksa par šo procedūru var sasniegt piecciparu skaitli. Akumulatori parasti kalpo 8–10 gadus, un problēmas neparādās pēkšņi; ar laiku akumulatoru kapacitāte pakāpeniski krītas. Tas nozīmē, ka pat ar novecojušu elektromobili var veikt īsākas distances, un tas joprojām būs lētāk nekā braukšana ar iekšdedzes dzinēja auto.

 
Visi komentāri
 
WALA 5.marts 2021 11:47
21 6 Atbildēt

Interesanti gan ka uzticamība nav problēma, taču nez kāpēc visi skrien tikt no tiem štruntiem vaļā krietni pirms 100Kkm sasniegšanas

Ir protams prikols pasākumā kur valdības piemet daļu no budžetiņa pie iekāpšanas EV, bet nu kopsummā par uzticamību nevajadzētu aptaujāt tos kuri ir EV pirmie īpašnieki - tas neparāda vispār neko par EV uzticamību.

Un EV atsaukumus jau izskatas ka arī šādas aptaujas neietver, jo pirmie nopietnie atsaukumi tikai tagad sāk vispār parādīties, par auto kas tapuši nu jau gandrīz 10+ gadus atpakaļ.

Ex 5.marts 2021 12:20
15 5 Atbildēt

Piekrītu, turklāt šis portāls nedaud "lobē" hjundai un citus šķībacainos!

Kādēļ šeit nekur nav rakstu par hjundai atsaukumu uz bateriju maiņu?

Kur tās baterijas paliks? Kā utilizēs un cik daudz piesārņojuma tas ir radījis? Kā tas nākas, ka jauniem auto uzreiz ir jāmaina baterijas?

Asaris 5.marts 2021 17:23
1 9 Atbildēt

Jā, pilni meži ar izmestajiem akumulatoriem.

Ex 5.marts 2021 17:51
6 1 Atbildēt

Es teicu, ka ir pilni meži?

Ko tu te pīksti pie katra elektroauto raksta, ja viņi ir tik labi tad brauc laimīgs un nepļūti!

Es uzrakstiju to, ka iauto nav rakstu par šķibacaino atsaukumiem, tos plastmasas sūdus te tikai slavē bezjēgā.

Bateriju pārstrādi pieminēju tādēļ, ka jebkura auto jauna auto ražošana nav nekas zaļš, un kur nu vel, ja tam auto jaunam esot ir jāmaina tās baterijas.

Upss 5.marts 2021 21:14
1 1 Atbildēt

Nu, bet kurš tad cels sunim asti, ja ne pats?...

HE 5.marts 2021 12:05
13 0 Atbildēt

Daži secinājumi no pieredzes:

1.Elektroauto ir smagāks ,slodze uz piekares detaļām lielāka, biežāk jamaina.Protams LV ceļi...

2.Riepas dilst daudz ātrāk.

3.Bremzes reizi divos gados japārlasa , jo braucam ar rekuperāciju.

4.Regulāri raujot no krustojumiem sāks izdilt motora piedziņas mezgli.

5.E auto labs pilsētā, tāliem ceļiem nepatika.

6.Labi , ja ir iespēja lādēt savā garāžā , kamēr guli auto lādējas.

imzz 5.marts 2021 12:33
1 1 Atbildēt

3.Bremzes reizi divos gados japārlasa , jo braucam ar rekuperāciju. -

Izskatās neloģiski, jo bremzēšana ar rekuperāciju ir bremzēšana ar motoru, resp. bremzes tiek slogotas mazāk.

Laaciz 5.marts 2021 12:40
7 0 Atbildēt

No nelietošanas bremzes sāk bojāties. Zinu cilvēku, kam ir 7+ gadīgs autiņš, ko ņēma salonā jaunu, bet brauc ļoti maz un ar bremzēm ir bijušas problēmas vairākas reizes tiešo no minimālās lietošanas.

reku 5.marts 2021 13:17
6 3 Atbildēt

Redzi draugs ir tāda lieta kā peugeot bremzes vai bmw,audi bremzes.Pirmās sabirst ,sadaļās reizinātājos pat garantijas laikā otrās kalpo daudzus jo daudzus gadus.Tāpat nevar vispārināt elektroauto,tas ir dažādu ražotāju produkts.

aizejošais 5.marts 2021 17:20
4 4 Atbildēt

redzi draugs, ir tāda lieta, kā stereotipi, kam pakļaujamies.

PN - Dacia pie 140 000 km un 3 gadiem vēl joprojām ne tik vien nekas nav bremzēm darīts, bet pat kluči nav mainīti.

reku 5.marts 2021 23:25
2 0 Atbildēt

Bet par daciu es neko sliktu neesmu teicis.Es esmu ievērojis peugeotu un šaubos par franču autobūvi.

ezis71 6.marts 2021 9:19
0 5 Atbildēt

Citrons,11 gadi,220 000 km,oriģinālie aizmugurējie bremžu diski ar gultni bet laikam būs jānomaina,plāni palikuši.

imzz 5.marts 2021 12:36
5 0 Atbildēt

"Consumer Reports analīze arīdzan parādīja, ka autobraucēji, kuru īpašumā ir elektriskās automašīnas ar 400 kilometru un lielāku nobraukuma rezervi, piemēram, Tesla Model 3, Kia e-Niro vai Jaguar I-Pace, uzlādi lielākoties veic mājās. Ja precīzi – to dara 92% (!) lietotāju.

Kas arī bija sagaidāms. Elektroauto iegādes pirmais nosacījums - privātmāja.

HE 5.marts 2021 12:43
5 0 Atbildēt

Citāts: Izskatās neloģiski, jo bremzēšana ar rekuperāciju ir bremzēšana ar motoru, resp. bremzes tiek slogotas mazāk.

No mazlietošanas sāk sprūst vadīklas ...

Krotow 5.marts 2021 15:24
3 1 Atbildēt

Lielākās problēmas masveida ieviešanai ir kāreiz

1) Vidēji 2x dārgāka sākumcena. Attiecīgi mūsu vienkāršajam mirstīgajam ar algu zem 2K€ mēnesī nav ko cerēt pat uz līzingu - banka viņu pasūtīs.

2) Uzlādes vietu trūkums. Tie, kuriem nav privātmājas vai iespējas lādēties darbā, automātiski iedzīvosies lielās problēmās. Ar laiku šis gan uzlabosies, taču daudzstāvenēs dzīvojošajiem auto lādēšana vēl ilgi būs izdzīvošanas kauja gar lādējamo aparātu. Vēl jo vairāk ja lielākajai daļai viņu ienākumi nav tādi lai pirktu jaunākus elektriskos auto ar ātro lādēšanu. P.S. skatos kā blakus nestē pie lādētāja regulāri 2 teslas stāv rindā. Tie abi vien aizņem pagastu kādas 3-4 stundas.

3) Nekāds piedāvājums otrreizējā tirgū. Un no auto ar nobrauktām baterijām arī nav liela jēga. Kāda jēga iegādāties vienīgo auto ar kuru jābrauc arī uz Liepāju un Daugavpili, ja īstais nobraukums no 1 uzlādes baterijai palicis labi ja 150 km.

4) 18" un lielākiem riteņiem riepām cena ļoti kož makā. Komplektā ar ātrāku riepu dilšanu auto svara dēļ parastā riepu maiņa 4-5 gados elektriskajiem auto būs jāveic divreiz biežāk. Paskatieties riepu cenas katalogos un sāciet skaitīt cik tas jums noēdīs no ģimenes budžeta.

Ja īstais plāns ir 70% esošo braucēju nākamo 10 gadu laikā atstāt bez auto, tad gan viss ir čikiniekā.

Tesla ipašnieks shiirs 5.marts 2021 15:31
1 12 Atbildēt

Ņišebrodiem nekad nav labi, jo vislabakais auto ir 15 gadīgs audi ceška tēdēška.

Pļurkt 5.marts 2021 17:04
4 1 Atbildēt

Modernāks, tātad uzticamāks

-------------------

Pilnīgas muļķības!!!!

GTD2 5.marts 2021 17:28
10 3 Atbildēt

nekur netika norādīts cik tad īsti km elektromobīlim ir bateriju resurss, bija tik teikts par garantiju 7 gadi un 150 tukst km. ja tik maz km dod garantiju baterijām tad māc mažas ka pēc 150tūkst to resurss jau sāks samazināties, un tas ir stipri par maz lai atpelnītos dārgais el.mobīlis. Cik saprotu ,ka baterijas mainīt neatmaksājās jo būs dārgāk nekaa pasa auto vertiba, Situacija lidziga ,ka ar akumulatoru rokas el.instrumentiem,kad baterija beigta met araa, kaut pats instruments veel labs

anonimikis 5.marts 2021 17:41
5 7 Atbildēt

7 gadi jau ir daudz. Tas pats Audis saviem hlamiem dod tikai 2 gadu garantiju. Piepirkt par naudu var pagarināto līdz 5 gadi kopā un arī tikai līdz 150k. Pēc tā vien var secināt, ka šie aužu hlami tad jau tiek uzskatāmi par norakstāmiem lūžņiem.

Krotow 5.marts 2021 19:18
1 0 Atbildēt

Auto, kur baterijas forma un ietilpība ļoti atkarīga no auto izmēra, virsbūves formas un jaudas, ir specifisks gadījums. Lai gan to arī var labot - tagad arī bēdīgi slavenajam Nissan Leaf var nopirkt arī lielākas ietilpības aizvietotājbaterijas par jau sakarīgu ciparu.

Rokas instrumentus met laukā jo baterijas katram ražotājam savā formā ar saviem stiprinājumiem un piesuņot tās citur neatmaksājas. Taču instrumentu baterijām ir tikai daži spriegumi - pamatā 14 vai 18 volti instrumentu litija baterijām. Vienots baterijas formāts darba instrumentiem šo lietu uzreiz atrisinātu. Tālāk pats lietotājs lai domā vai lietot 2x dārgāku oriģinālo bateriju, kas urbi griež lopā un tur 5 gadus vai kaut kādu dzeltenu brīnumu, kas puslīdz novelk mēnesi un tad uzsprāgst.

GTD2 5.marts 2021 18:26
7 2 Atbildēt

ne jau galvenais ir garantija bet cik kilometrus ir resurss akumulatoriem ,par to kaut kā klusē. par Audi hlamiem runājot tie pie mums ripo ar nobraukumu 500 tūkst un vairāk. ja el auto baterijas to turētu tad būtu ideāli, bet ja tikai 150 tūkst . tad tas pasākums par dārgu

reku 5.marts 2021 23:31
1 0 Atbildēt

Bet elektro nissan nobraukumi dažiem ir ļoti lieli 300 000 pat.Dažs labs bāleliņš mūža nebrauc ne pusi no tā.

... 7.marts 2021 12:01
3 2 Atbildēt

Tas nozīmē, ka pat ar novecojušu elektromobili var veikt īsākas distances, un tas joprojām būs lētāk nekā braukšana ar iekšdedzes dzinēja auto.

Lieliski - es vairs nevarēšu aizbraukt tur kur man vajag, bet tas būs lēti. Starp citu, kaut kā tiek piemirsts ka lietotiem akumulatoriem pieaug iekšējā pretestība.Tātad lielāka daļa enerģijas aizies zudumos un viens kilometrs izmaksās dārgāk...

Krotow 7.marts 2021 16:05
1 1 Atbildēt

Pašlaik tā ir ka būs loterija - nekad nezināsi kurā brīdī auto pie 50 atlikušajiem kilometriem pēkšņi apstāsies ar 0% atlikušo lādiņu. Tas pats kas telefonos.

Rexx 8.marts 2021 6:57
1 1 Atbildēt

Manuprāt, ne jau elektroauto kā tāds būtu neuzticami (kaut gan no pašreiz lietojamajiem jaunajiem auto lielākā daļa defektu ir tieši ar elektroniku saistīti ), bet gan slodze, ko tie radītu elektrotīklu infrastruktūrai. Pierīgas guļamciematu attīstītāji noteikti nav paredzējuši vairākkārtīgu slodze palielinājumu esošajiem elektrotīkliem.

Krotow 8.marts 2021 16:44
0 1 Atbildēt

Tāpēc jau tie ir guļamciemati. Tajos jāguļ (var arī viens otram virsū) un nekas cits nav jādara.

as 8.marts 2021 14:15
0 0 Atbildēt

Interesanti, ka paskatoties mobile.de, Teslu nobraukumi pāris gados ir virs 400000km!!! Kur viņi brauc tik traki, ka pat pārspēj jebkura taxi dīzeļa nobraukumus????

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 20

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti