Ko iegūst videi draudzīgāku transportlīdzekļu vadītāji? 8

 

Foto: Publicitātes attēls

Deep White | 15.jūlijs 2021 14:56

Ērta braukšana un komforts – tie ir galvenie iemesli, kāpēc cilvēki izvēlas iegādāties personiskos transportlīdzekļus.

Tie, kuriem rūp planētas nākotne, iet vēl soli tālāk un izdara izvēli par labu elektroauto, tādējādi par 100% samazinot sava privātā transporta radīto oglekļa izmešu daudzumu. Kaut arī elektroauto ražošana prasa noteiktus enerģijas resursus, visā auto dzīves ciklā elektroauto ir videi draudzīgāks nekā automašīna ar iekšdedzes dzinēju. Turklāt pilsētā, kur ir regulāri sastrēgumi un blīvāka satiksme, tas ir arī gaisa kvalitātes uzlabošanas jautājums. Lai apziņa, ka esam dabai draudzīgi, nebūtu vienīgais elektroauto īpašnieku ieguvums, SIA “Skandi Motors” elektroauto eksperts Vilnis Debesnieks ir apkopojis piecus būtiskus ieguvumus, ko sniedz elektroauto.

Lai sasniegtu Eiropas Savienības kopīgos mērķus un samazinātu CO2 izmešu apjomu, auto ražotājiem tiek noteikti arvien stingrāki CO2 emisiju ierobežojumi, tāpēc daudzi aktīvi attīsta elektroauto modeļu klāstu, paplašinot pircēju izvēles iespējas.

“Pagaidām daudzi autovadītāji izvēlas elektroauto tieši ekoloģiskā aspekta dēļ, taču domāju, ka tā diena, kad elektroauto iegādāties būs lētāk nekā mašīnu ar iekšdedzes dzinēju, nav aiz kalniem. Dažādās Eiropas valstīs elektroauto izplatība ir atšķirīga, līdz ar to atšķiras arī šī segmenta stimulēšanas pasākumi un noteikumi, kas jāievēro auto īpašniekiem. Latvijā pagaidām elektroauto īpašnieki var izbaudīt virkni atvieglojumu, un nav paredzams, ka tuvākajos gados tas varētu mainīties, jo elektroauto skaits aug stabili, tomēr gana lēni,” stāsta SIA “Skandi Motors” elektoauto eksperts Vilnis Debesnieks.

Mazāki nodokļi gan privātpersonām, gan uzņēmumiem

Kā liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) interneta vietnē pieejamā informācija, privātpersonas, kas ir elektroauto īpašnieki, ir atbrīvoti no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa jeb tā sauktā ceļa nodokļa. Savukārt, ja automašīna ir reģistrēta kā uzņēmuma īpašums, vieglo transportlīdzekļu nodokļa likme ir fiksēti 10 eiro mēnesī neatkarīgi no automašīnas izmēra. Kā skaidro Vilnis Debesnieks – tas ir vidēji no trim līdz pat astoņām reizēm lētāk nekā auto ar iekšdedzes dzinēju.

“Kaut arī vieglo transportlīdzekļu nodoklis, visticamāk, neveido uzņēmuma lielākās izdevumu pozīcijas, gada griezumā tā ir pietiekami liela summa, sevišķi tad, ja uzņēmumam pieder vairāki jaudīgi transportlīdzekļi. “Skandi Motors” pieredzē ir bijuši klienti, kuriem, iegādājoties elektroauto, nodoklis samazinājies teju septiņas reizes. Ar jaudīgāku auto, kas patērē vairāk nekā 10 litru degvielas uz 100 kilometriem, šī starpība var sasniegt pat vairākus simtus eiro mēnesī. Reizinot to ar 12 mēnešiem, iegūstam summu, ar kuru uzņēmums var paveikt ko jūtamu savas izaugsmes labā,” aprēķinājis “Skandi Motors” eksperts.

Noparkojies bez bēdu

Tiem elektroauto īpašniekiem, kuriem diendienā jāuzturas Rīgas centrā, būtisks atvieglojums ir iespēja novietot automašīnas pašvaldības apkalpotajās stāvvietās bez maksas – pat Vecrīgā. Bezmaksas autostāvvietas elektroauto īpašniekiem ir nodrošinātas arī Liepājas pašvaldības maksas stāvvietās.

“Pieņemot, ka cilvēks strādā Vecrīgā un iegādājas pilnu stāvvietas abonementu, jārēķinās ar 250 eiro lieliem izdevumiem katru mēnesi. Protams, piemājas stāvvietā šī summa būs mazāka, taču gada griezumā jebkurā gadījumā tā ir pietiekami liela, lai elektroauto īpašnieks bezmaksas autostāvvietu izjustu kā būtisku atvieglojumu ģimenes budžetā,” stāsta Vilnis Debesnieks. Īpaši svarīgas bezmaksas stāvvietas ir tieši uzņēmumiem – koplietošanas auto uzņēmumiem vai tiem, kas auto izmanto piegādes pakalpojumiem un kam nākas regulāri apstāties Rīgas centrā.

Tiesības lietot sabiedriskā transporta joslas

Braucot ar elektroauto, vadītājiem ir tiesības apbraukt sastrēgumus pa sabiedriskā transporta joslām. “Ja elektroauto satiksmē sāks traucēt sabiedriskajam transportam, droši vien šis atvieglojums tiks atcelts. Bet Latvijā uz to vēl ir gana garš ceļš ejams – tas nenotiks ne šogad, ne nākamgad, un varbūt arī tuvākajos gados nē,” mierina eksperts.

Citi mazi, bet patīkami bonusi – ne vienmēr izmērāmi naudā

Vēl viens neliels, tomēr jauks atvieglojums elektroauto īpašniekiem ir iespēja iebraukt Jūrmalā bez 2 eiro iebraukšanas maksas. Tas gan ir aktuāli tikai pilsētas viesiem un, visticamāk, vien dažas reizes gadā, tomēr tas ir patīkams bonuss. Līdzīgi kā iespēja uzņēmumu transportam bez motora slāpēšanas ērti iebraukt noliktavā, jo auto neizdala izplūdes gāzes. Vai niecīgais trokšņa līmenis, ko nevar novērtēt naudā, taču ietaupītās nervu šūnās gan.

Savi ieguvumi – arī tiem, kuri nedzīvo Rīgā

Lai gan elektroauto visefektīvākais ir tieši pilsētā un arī īpašie atvieglojumi skar galvenokārt rīdziniekus, savas priekšrocības var baudīt arī tie elektroauto īpašnieki, kuri nedzīvo un nestrādā Rīgā.

“Pirmkārt, tās ir krietni zemākas ekspluatācijas izmaksas, jo elektroauto, salīdzinot ar iekšdedzes dzinēja auto, ir krietni mazāk kustīgo detaļu, tehnisko šķidrumu, līdz ar to arī mazāka vajadzība kaut ko mainīt un lētāka uzturēšana. Otrkārt, privātmāju īpašnieki, kuri ierīko savas uzlādes stacijas jeb tā saucamos wall box, “ieliek” pat visspicākajiem Rīgas centra iedzīvotājiem, jo savu auto var ērti uzlādēt mājās, tam izvēloties nakts stundas, kad elektrības tarifs ir viszemākais. Lielākā daļa elektroauto ir aprīkoti ar taimeri, ko var uzstādīt uz 11 vai 12 vakarā, lai uzlādi sāktu tieši tad, kad elektrības cena ir visizdevīgākā. Bet vislielākie ieguvēji ir tie, kuri mājās uzstādījuši saules paneļus un ražo paši savu elektrību – viņiem šīs izmaksas ir minimālas,” elektroauto īpašnieku ieguvumu apkopojumu noslēdz Vilnis Debesnieks.

 

 
Visi komentāri
 
felix65 15.jūlijs 2021 21:23
2 1 Atbildēt

Muļķa statusu iegūst. Beidziet gvelzt niekus.

felix65 15.jūlijs 2021 21:23
0 0 Atbildēt

Muļķa statusu iegūst. Beidziet gvelzt niekus.

Pļurkt 16.jūlijs 2021 8:11
2 0 Atbildēt

Vienīgais ko iegūst ir siers slazdā!!

Opis 16.jūlijs 2021 9:07
2 0 Atbildēt

Uzstādi saules paneļus un pa lēto lādē nāktī

Dienā parasti ar auto tiek braukts vai atrodas ārpus mājas tāpēc lādēšana ar saules paneļiem ir fufelis.YeQT

Mehs 16.jūlijs 2021 11:14
4 0 Atbildēt

Debesnieks nolaidies uz zemes. Tādu batonu stumj ausī. Cik izmaksā solārā sistēma ar tādu jaudu, lai uzlādētu bateriju? 20 gadus liešu par to naudu dīzeli. + man nebūs neestētisks mājas jumts vai izbojāta ainava pļavā. Neticu, ka tai sistēmai nav ekspluatācijas izdevumu. Cik ziemā ir saules laiks, turpretī elektro auto strāvas patēriņš ziemā pieaug būtiski. elektrības cena arī palika superizdevīga fiksētājā jau teju 10 centi (bija 4).

Tedis 16.jūlijs 2021 12:58
0 1 Atbildēt

"Pagaidām daudzi autovadītāji izvēlas elektroauto tieši ekoloģiskā aspekta dēļ..."

Un jūtas zaļi? Tikai tāpēc, ka ignorē faktu, ka ir jāiegūst izejvielas akumulatoru ražošanai un vēlāk šie akumulatori ir jāutilizē.

Vai tik pilnā ciklā ekoloģiskā pēda nesanāk krietni lielāka...

Krotow 16.jūlijs 2021 15:19
0 0 Atbildēt

Lai nu beidz liet. Tik saulaini patiesībā nav un nebūs, jo beigās kādam par bufeti vienalga jāmaksā.

- Mazāki nodokļi gan privātpersonām, gan uzņēmumiem

Varbūt. Jautājums cik daudz un uz cik ilgu laiku.

- Noparkojies bez bēdu

- Tiesības lietot sabiedriskā transporta joslas

- Citi mazi, bet patīkami bonusi – ne vienmēr izmērāmi naudā

Siers peļu slazdā. Sasniedzot kaut kur ap 100K elektroauto Latvijā, šo visu atcels. Tāpat līdzīgi citās valstīs. Jo ceļus u.c. satiksmes infrastruktūru par kaut ko vienalga jāuztur un nodokļus vajadzēs. Pašlaik vinnē agrie adopteri ar bieziem makiem. Plebeji piķos raudādami.

Ak jā, elektrības cena pēdējā laikā kāpj. Kas arī bija paredzēts.

Ekoloģiskā pēda nav tik traka, jo nokautās baterijas pārstrādāt māk arvien labāk. Un caurumu rakšana zemē nav vienīgais litija ieguves veids.

Plāns B 17.jūlijs 2021 14:10
1 0 Atbildēt

Ekonomika diktē, cik izmaksā nobrauktais kilometrs un ticiet man - pat ja sākumā ir jūtams kāds ietaupījums (pieņemsim), tad tirgus visu saregulēs un starpība uzsūksies starpposmos un beigās onka pie stūres maksās tieši tikpat, cik ar dūmiņauto. vai pat vairāk

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Aptuveni 160 000 eiro - BMW piesaka jauno M4 CS (+ FOTO)

Pasūtīšanai M4 CS kļūs pieejams maija beigās, ražošana sāksies jūlijā. Lasīt vairāk

 

Kā jaunajā Škoda Superb Combi jūtas basketbolists? (+VIDEO)

Škoda Superb lielākoties ir dienesta automašīna, taču cik šim uzdevumam gatavs ir jaunais modelis? Tā kā jaunais Škoda Superb Combi ir garš auto, mēs vēlamies noskaidrot, kā tajā jūtas patiesi garš cilvēks. Lasīt vairāk

 

Biedrība: Autovadītāji Rīgā arvien biežāk pārkāpj liegumu braukt pa sabiedriskā transporta joslām 14

Autovadītāji Rīgā arvien biežāk pārkāpj liegumu braukt pa sabiedriskā transporta joslām, lēš biedrība "Izglītības, kultūras un inovatīvo projektu asociācija", kas īsteno kampaņu "Cieni sabiedrisko!". Lasīt vairāk

 

Vai CSN 113. punkts ļauj turpināt kustību pa labo joslu ārpus apdzīvotām vietām? Jā vs Nē 2.DAĻA (+ VIDEO) 49

iAutolv skaidro noteikumus, kas attiecas uz braukšanas kārtību joslās un apsteigšanu apdzīvotās vietās un ārpus tām. Ir arī jautājumi, tādēļ skatāmies video un rakstām savus komentārus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti