Uz ceļiem rudens – kam jāpievērš uzmanība 5

 

Foto: Publicitātes attēls

LEAD | 8.oktobris 2021 13:01

Rudenī autovadītājiem nākas samierināties ar sliktiem laikapstākļiem, kas ietekmē arī braukšanas apstākļus uz ceļa. Migla, mitrums, vētras un stipras vēja brāzmas – šādi laika apstākļi liek autovadītājiem būt vēl modrākiem un gataviem ātri reaģēt uz notiekošo.

Rudens sezona neizbēgami saistīta ar agrāku tumsas iestāšanos, zemākām gaisa temperatūrām un biežām laikapstākļu maiņām. Līdz ar to autovadītājiem jābūt gataviem pielāgoties mainīgajiem braukšanas apstākļiem uz ceļa. Renault Drošas braukšanas skolas eksperti sagatavojuši noderīgu informāciju par to, kam jāpievērš uzmanība rudens sezonā.

BRAUKŠANA MIGLĀ

Kad miglas dēļ redzamība ir ievērojami samazināta, ļoti būtiski auto vadīt vienmērīgi, samazinot ātrumu un neveicot ātrus un nepārdomātus manevrus. Auto vadīšanas ātrums vienmēr jāpielāgo laika un izvēlētā ceļa apstākļiem, pat ja tas nozīmē, ka jābrauc ļoti lēni. Tieši miglas dēļ autovadītājiem ir grūtāk noteikt, ar kādu ātrumu pārvietojas citi satiksmes dalībnieki. Tāpēc ir svarīgi ievērot drošu distanci, jo īpaši veicot manevrus.

“Braucot miglā, miglas lukturi ir jāizmanto atbilstoši situācijai. Ja aizmugurējos miglas lukturus ieslēgsim, kad redzamība ir pietiekami laba, gaisma var apžilbināt aizmugurē braucošo vadītāju. Aizmugurējos miglas lukturus ieteicams ieslēgt tikai tad, kad redzamība ir mazāka par 50 metriem. Arī tālo gaismu izmantošana var nesniegt vēlamo rezultātu – tā vietā, lai panāktu labāku redzamību, mēs tikai izgaismosim miglu, kā rezultātā situācija kļūs tikai sliktāka,” skaidro Ādams Bernards, Renault Drošas braukšanas skolas direktors.

NEUZSĀCIET BRAUKŠANU AR AIZSVĪDUŠIEM LOGIEM

Lieta, no kā rudens sezonā nav iespējams izvairīties, ir mitrums. Tas liek par sevi manīt, radot kondensātu uz logu stikliem ikreiz, kad lietainā laikā sēžamies pie stūres. Pasliktināta redzamība ir ļoti bīstama, tāpēc pirms braukšanas uzsākšanas ir jāpārliecinās, ka logi ir tīri ne tikai no ārpuses, bet arī no iekšpuses. Daudzi no mums, ļoti iespējams, nezina, ka netīri logi aizsvīst biežāk nekā tīri logi.

Aizsvīdušo logu problēmu var atrisināt dažādos veidos. Ļoti labs palīgs ir automašīnā uzstādītais gaisa kondicionētājs. Ja automašīna nav aprīkota ar gaisa kondicionētāju, palīdzēt var siltā gaisa plūsmas ieslēgšana un novirzīšana uz vējstiklu, kā arī aizmugurējā stikla apsilde, vienlaikus atverot logu. Tāpēc rudens sezonas sākumā nepieciešams pārbaudīt auto gaisa kondicionētāja un durvju blīvējumu tehnisko stāvokli, kā arī pārliecināties, ka automašīnas ventilācijas sistēma darbojas pareizi. Tāpat ieteicams auto salonā turēt zamšādas lupatiņu, ar ko nepieciešamības gadījumā var noslaucīt logus. Papildus tam var iegādāties arī veikalos pieejamos pretaizsvīšanas līdzekļus vai speciālus mitruma absorbētājus.

BRAUKŠANA STIPRĀ VĒJĀ

Rudens sezonā bieži vien sastopams stiprs, brāzmains vējš, kas var ievērojami apgrūtināt manevru veikšanu, kā arī pasliktināt ceļu stāvokli un satiksmes plūsmu. Ja tomēr šādos laika apstākļos ir jādodas ceļā, svarīgi savu auto vadīšanas stilu pielāgot konkrētajiem apstākļiem. Jāsamazina ātrums, tādējādi dodot sev vairāk laika, lai reaģētu, ja pēkšņi uz ceļa parādās šķērslis. Ja iespējams, plānojot braucienu, izvairieties no maršruta, gar kuru aug koki, jo vējš var nolauzt koku zarus, tā bloķējot ceļu. Ja brauciena laikā vējš pūš no aizmugures, jābūt īpaši uzmanīgiem, jo stiprās vēja brāzmas var pagarināt bremzēšanas ceļu.

Stipra vēja vai vētras laikā autovadītājiem jābūt īpaši uzmanīgiem klajos ceļa posmos, uz tiltiem vai arī apdzenot citus transportlīdzekļus, piemēram, kravas automašīnas un autobusus. Šādās situācijās autovadītājam ir jābūt gatavam intensīvai vēja iedarbībai. Nedrīkst aizmirst arī par velosipēdistu un motociklistu drošību. Veicot apdzīšanas manevru, ir jāievēro pietiekama distance (vēlams 2-3 m), lai samazinātu risku, ka pēkšņās vēja brāzmas dēļ velosipēds apgāžas.

 

 
Visi komentāri
 
WALA 8.oktobris 2021 16:41
2 0 Atbildēt

Nu es jau nu teiktu - saskaņojiet savas braykšanas prasmes ar riepu un ceļa stāvokli !

Un skataties uz ceļu ka tevi ..., nevis tādos vai citos ekrānos ...

imzz 9.oktobris 2021 16:38
2 0 Atbildēt

Lapām un kļavu sēklām, kas sakritušas spraugā starp vējstikla apakšu un motora pārsega malu. Ieteicams izgrābt, lai neaizsprosto ūdens notekas :-/

650 10.oktobris 2021 15:50
0 0 Atbildēt

-rudenī visnotaļ tālredzīgi būtu iegādāties jaunas (vasaras!) riepas.Varbūt pat ar atlaidi vai tml..Priekš pirmā šķīdoņa un/vai attiecīgi priekš nākamā pavasara iespējamajiem pārsteigumiem.

Latvijānis 8.oktobris 2021 19:46
0 1 Atbildēt

Braucu uz 100+10 gan ziemā, gan lietū, gan putenī. Ja auto iet, tad jāvelk! Esmu krietns kristietis - ja nu kas, tad nākamajā dzīvē būšu gudrāks. Varbūt. Jā.

Meeris 9.oktobris 2021 21:53
2 0 Atbildēt

Ne s*da nevar redzēt, teica latvietis un iespeda gāzi grīdā!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti