Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

AVĀRIJA 6. Spriedze plūsmā 48

 
iAuto | 4.augusts 2013 10:47

Sižeta izvēli rosināja kāds ļoti modrs piektās avārijas pēdējā klipa skatītājs. Tikai viņš vienīgais bija pamanījis vēl vienu konflikta atrisinājuma iespēju. Bez bojātiem bleķiem.

Ieskatieties arī jūs filmiņā vēlreiz. (Ja vajag – trīsreiz). Paskaitiet, cik laika paiet no brīža, kad apdzenošais ierauga šķērsli, līdz sadursmei. Gandrīz trīs sekundes. Un jau otrajā sekundē smagā labajā pusē vairs nav. Vietas un laika apbraukšanas manevram tātad pietiekami. Ātrums neliels. Gatavs šādam aktīvam manevram nav vieglā auto vadītājs. Viņš spējīgs tikai turpināt taisnvirziena bremzēšanu. Un atsisties...

Avāriju, kurās aktīva un precīza iesaistīto pušu rīcība varētu sekas „mīkstināt”, ir daudz. Sākot tām veltītu diskusijas „sesto sēriju” piedāvājam ieskatu notikumā uz Tallinas šosejas.

„KO ES DARĪJU APLAMI?”

Atis Jansons, „Latvijas Avīze”

Precīzu, zinātnisku, juridisku avārijas analīzi žurnālists veikt nevar. Trūkst pilnīgas informācijas. Pat ja esi gadījies notikuma vietā un laikā, ar tevi runās tikai aculiecinieki „no malas”. Vainīgajiem, iesaistītajiem, zinošajiem ir citas rūpes, šoks, sāpes. Visu pašiem pētīt, mērīt, visur bāzt savu degunu tiesības ir tikai policijas darbiniekiem, kuru savāktajiem datiem slepenības zīmogs tiek uzlikts līdz pat izmeklēšanas beigām. Tu vari tikai skatīties (ja pārvari ētiskas barjeras), minēt un būvēt savu pieņēmumu shēmu, kura nez vai būs konkrētajam gadījumam pilnībā atbilstoša.

Bet noderēt tā tomēr var. Pašam un citiem, kuru slidenie mirkļi vēl priekšā. Turklāt šoreiz man pat ir dalībnieka stāsts – virknē trešā auto pasažiere izrādījās darba kolēģe un pati atnāca „pie gudrā eksperta” ar savu un auto stūrētāja (dēla) jautājumu – kāpēc tā notika, ko vajadzēja darīt citādi? Tādēļ, nekādā gadījumā nepretendējot uz tiesneša objektivitāti, bildē krāsojot mašīnītes iztēles krāsās, mēģinu atbildēt.

Spriedze plūsmā

Sestdiena. Maģistrāle A1, Rīga – Saulkrasti. Četru auto virtenīte. Ātrums ap 90. Šķietama drošība un miers. Taču no putna lidojuma jau labu laiku skaidri redzams, ka tur priekšā tas bronzas krāsā brauc līderim dikti tuvu. Tā nevajag! Zaļais cenšas turēties tālāk, taču nu cits sāk stumt viņu. Uzmācas liels melns, ar metru desmit atstarpi. Brīžiem pat tuvāk. Gluži vai dzirdams zaļā auto vadītāja izmisīgais monologs: - Paiet malā? A’ kāda velna pēc? Ātrāk taču arī viņš nepabrauks, jo apdzīt nedrīkst (ass līnija)... „Bronza” atkal par tuvu. Atlaižu. Lielais lien virsū. Drudzis, ne plūsma. Ko darīt? Atbildes nav.

Blīkšķis

„Zaļā” stāsts būs krietni garāks nekā slimās plūsmas izšķīšana. Vienā acumirklī priekšā ir dzelteni, sarkani, tad arī balti uguņi, un „bronza” brauc man pretī, virsū. Bremzēju, atsitos „purns purnā”, stāvu. Labajā pusē grāvī ielido melnais. Kūpu. Bet nedegu. Esmu dzīvs...

Kas tad īsti notika? Sidrabotais līderis sadomāja izpeldēties Dzirnezerā. Pēkšņi „lika pa mēmajiem” un grieza pa kreisi. Un dabūja „bronzu” bagāžniekā (kura vairs nav). Iešķībais trieciens apgrieza sitēju pretējā virzienā, ar jau apdauzīto degunu uz Rīgas pusi. Virsū zaļajam tas, protams, nebrauca, tā tikai izskatījās, taču uz vietas stāvēja gan. Nekustīgs, smags šķērslis tieši ceļā... Paldies Dievam, ka visi dzīvi.

Vainīgie

 Ne administratīvajai komisijai, tiesai vai apdrošināšanas ekspertiem (tie lems paši un varbūt citādāk), bet „labai braukšanas praksei”, uz kuru, cerams, tiecamies visi – vairāk vai mazāk vainīgi sadursmē ir visi četri incidenta dalībnieki.

„Sudrabs” – ar pēkšņo, piedodiet, idiotisko lēmumu nogriezties. Tā var darīt vien stepē vai tuksnesī, kur cits kustīgs objekts nav atrodams kilometra attālumā. Civilizētā un pārblīvētā pasaulē tā nedara. Dzirnezers nekur neaizbēgs. Brauc tam garām, rāmi un prātīgi apgriezies, kur iespējams, ripo atpakaļ un griez pa labi. Iemācies ignorēt savas vai pasažieru lidojošās idejas. „Re, kur foršs krodziņš!”. „Tēti, čurāt gribu!”. „Eu, te vajadzēja nogriezties!”...  Šādi un līdzīgi saucieni ir iznīcinājuši ne tikai bleķus, bet arī dzīvības. Izstrādājiet sevī imunitāti pret tiem – uz ceļa katram lēmumam jābūt savlaicīgam, sekotāju saprastam un pieņemtam.

„Bronza” – tipisks modernās tehnikas un aplamās tēzes „atļauts ātrums ir drošs ātrums” pieviltais. 90 km/h nav mazs ātrums, lai cik maldinoši viegli tajā žūžo labs auto. Ņūtona likums ir mūžīgs un visvarens, bremzēšanas ceļš, šādā režīmā braucot, nav un nebūs mazāks par 35 – 45 metriem. Pielieciet klāt vēl vismaz 10 metrus, kurus (izcilas vadītāja reakcijas gadījumā) auto nobrauc, pirms bremzes pedālis tiek nospiests, un jūs sapratīsiet, cik riskanta ir braukšana pa šoseju ar Latvijā nu jau pieņemtajām un ierastajām (policija par to nesoda) gauži mazajām atstarpēm. Iespējama un puslīdz droša tā ir tikai līdz brīdim, kad plūdumā neiejaucas kāds pēkšņs traucēklis. Doma par Dzirnezera veldzi, piemēram...

„Zaļais” – formāli droši vien tiks atzīts par nevainīgu. Lai gan...  Nez vai viņa distance bija divas sekundes, kā prasa angļu un vācu noteikumi, vai 45 metri, kā māca mūsu autoskolās („importa” prasība, starp citu, vieglāk pakļaujas paškontrolei nekā mūsējā – izskaitīt „viens, divi”, no brīža, kad līderis pabrauc garām kādam stabam, līdz mirklim, kad tur esi tu, ir daudz vienkāršāk nekā pēc acumēra noteikt metrus). Bet vajadzēja gan šo rezervi, jo šķēršļa apbraukšanas prasme šim šoferītim nepiemīt. Vieta manevram bija.

„Melnais” – par distanci jau runājām. Par māku šķērsli apbraukt, ja nobremzēt nav iespējams, arī. Drošas distances nebija. Stūrēšanas prasme – puse no vajadzīgā, jo zaļajam garām trāpīt vien ir par maz. Meistars grāvī neiebrauktu.

 Stūres lielmeistara padoms 

Nesen dzirdēju, kā daiļa dāma mēģina izzināt droša ātruma noslēpumus sarunā ar jums pazīstamo rallija čempionu Ivaru Cauni. Gaidīja viņa droši vien kaut kādas brīnumreceptes un augstākās matemātikas formulas. Dabūja ābeci:

- Pirmkārt, jāiemācās (ja nav laimējies to izdarīt agrā jaunībā) pareizi sēdēt un stūrēt. Deviņas desmitdaļas autovadītāju to neprot, tādēļ kritiskās situācijās nespēj realizēt automobiļa brīnišķīgās manevra iespējas. Esmu pārliecināts, ka lielākā daļa sadursmju nenotiktu, ja histēriskas un primitīvas bremzēšanas vietā braucējs liktu enerģisku, pietiekami plašu, bet maigu un precīzu rīcību ar stūri. To var iemācīties, prasot padomu patiešām labiem braucējiem, vai dažādās auto „augstskolās”. Dārgi? Lētāk par vienu niecīgu bleķu krāsošanu. Grūti? Atzīstiet jau nu – traucē vienkārši slinkums. Vai augstprātība.

Tad slinkojiet lepni tālāk un turpiniet pukoties par stulbeņiem un lempjiem visapkārt. Brauciet ĻOTI LĒNI un ar MILZĪGĀM DISTANCĒM. Neko vairāk jūs nedrīkstiet atļauties. Tikai nedomājiet, ka esiet drošībā – statistika liecina, ka atkāpes no plūsmas vidējā ātruma ir bīstamas abos virzienos. Uz lēno pusi pat bīstamākas.

Ivars Caune demonstrē, kā vajadzētu stūrēt, lai pagrieziens būtu ātrs un precīzs

Citas iAuto avāriju analīzes:

AVĀRIJA 1. Iebrauca pretējā joslā un... šeit >>>

Ivara Caunes viedoklis šeit>>>

Didža Kalnieša viedoklis šeit >>>

AVĀRIJAS 2 un 3. Instinktīvi un – stulbi šeit >>>

AVĀRIJA 4. Grāvī labāk nekā morgā ... šeit >>>

AVĀRIJA 5. Apdzīšana krustojumā šeit >>>

 

 
Visi komentāri
 
es 4.augusts 2013 14:56
2 4 Atbildēt

Literārais stils jau graujošs... nevajadzīga pontošana

solaris 4.augusts 2013 20:50
2 1 Atbildēt

"Lielais lien virsū. Drudzis, ne plūsma. Ko darīt? Atbildes nav."

Nu var trīs, četras reizes strauji, viegli uzsist pa bremzēm - lai aizmugurējo informētu, ka distance par mazu. Ja arī tad nepielec, tad lēnītēm bremzēt, lēnām samazinot ātrumu. Kad viņam arī nāksies bremzēt, tad pieleks. Tad droši vien tūlīt gribēs apdzīt. Bet pirms viņš to dara, pats vari paātrināties, atgriežoties savā iepriekšējā attālumā no priekšējā. Ja šāda mācība vienreiz neizdodas, ar otru reizi pietiek. Galvenais (!) nedrīkst bez iemesla strauji bremzēt. Ļoti lēnītēm. Bet distance arī ir svarīga, nevaja pieļaut, ka kāds pakaļā lien izplūdes gāzes ostīt.

Palaidniex 5.augusts 2013 8:35
5 1 Atbildēt

ir tādi tipāži, kam patīk sēdēt astē "sponsoram" ar mikroskopisku distanci... "Sponsoram" lēnām samazinot ātrumu, parādās neapmierinātība un pat reizēm naida izpausmes astē sēdētāja sejā.

Vislabāk man patiktu tādiem uzdot jautājumu: "Vai degvīnu viņi arī vienmēr tikai par svešu naudu dzer." Jo paši, kad ir nācies apdzīt "sponsorēt" negribētāju, nezkāpēc ievēro krietni vien pieticīgāku ātruma režīmu...

Aigarcix 5.augusts 2013 15:34
1 0 Atbildēt

No "haljavschikiem" var atri tikt valjaa strauji mainot atrumu un joslu,jo ja chalis atpaliek un paliek pliks radaram ,tad vairaak neskrien.Vieniigi jaatceras,ka pats var uzrauties uz radara,bet citaadi labi paliidz.

Palaidniex 5.augusts 2013 8:37
3 0 Atbildēt

starp[ citu - diennakts tumšajā laikā, itīpaši kad ir slapjš, ļoti palīdz arī aizmugurējais miglas lukturis... Lai arī tas ir klaji pret noteikumiem - šito ilgi neiztur. Vienīgais cilvēki ar paškritikas trūkumu un pārāku sevis novērtējumu tad var sākt neadekvāti izpildīies. Tāpēc nav ieteicami...

Jānis 5.augusts 2013 9:27
1 9 Atbildēt

Ui kādi malači, mācītāji :). Idejas pa rubli. Piebremzēt un tad paātrināties, miglenieki. Pierakstīšu blociņā visādam gadījumam. Riktīgi mūsdienīgi pieklājīgas satiksmes varianti. Jūs laikam gribat, lai apdzīšanas manevrs ir kā vecajos laikos ar moskviču. Turam distanci 500m, lai priekšējam nervi nav čupā un kad ieraugām, ka ir 10km brīvas taisnes priekšā, tad sākam ieskrieties un apdzīt, lai pasarg dies nevienu netraucētu :)

Palaidniex 5.augusts 2013 10:41
7 1 Atbildēt

Kādi 500 metri???

Ir tāda grāmatiņā (modernie čaļi gan tādas nelasa) Sobieslavs Zasada drošs ātrums.

Tajā ir aprakstīti iemesli kā un kāpēc ir jāsāk apdzīšana nevis noāķējoties no 5 metrīģā distancē turēta bampera un tikai tad sākot paātrinājumu, bet ieturot normālu distanci un savlaicīgi uzsākot paātrinājumu, lai izgrieztu pretējā joslā jau ar būtisku ātruma starpību...

p.s

ko tā elsošana ar NEKĀDU distanci pakausī dos?

P.P.S.

Un kāpēc uz tukšas šosejas, kur NEKAS NETRAUCĒ apdzīt "sponsoru" atradušie šitā sēž astītē? Tādi jānīši, kas degvīnu tik pa svešu naudu dzer?

Mārtiņš 15.decembris 2013 20:11
1 0 Atbildēt

Ja nu kas, iesaku noskatīties, ko par drošu apdzīšanu saka Haralds Šlēgelmihs, kurš piedalās augstas klases autosacīkstēs. Līdz ar to viņam ir krietni lielāks skills par katru otro komentētāju šeit :)

www.youtube.com/watch?v=ZpROuknzozo

sviests 5.augusts 2013 10:50
2 0 Atbildēt

distances mērīšanai plāusmā vajag skaitīt nevis īso latvisko "viens, divi", bet garāko vācu - einundzwanzig und zweiundzwanzig.

Reizēm tas atsvaidzina un liek piebremzēt, jo labā mierīgā plūsmā ir tendence pielīst tuvu priekšējam negribot.

Palaidniex 5.augusts 2013 11:15
2 0 Atbildēt

piekrītu!

var jau arī skaitīt garo latvisko - divtesmitviens divdesmitdivi... ;)

krix 5.augusts 2013 12:13
0 1 Atbildēt

Sudrbotie svētdienas atpūtnieki ir līdzvērtīgi odiem. Neizmirst, neizmācīsi un pamanīsi tikai, kad sāk pie auss džinkstēt.

Zaļais nepamanīja, ka bronzenieks uzgriež vilciņu? Tad nevajag stresot par savu pakaļu ielas vidū vai censties pārmācīt, kā te iesaka daži komentētāji, skrējēju - būs vairāk laika sekot situācijai priekšā. Ātrums aptuveni 90km/h un nepatīk ka ielien astē. Tad paej pusjoslu pa labi un lai skrējēji skrien.

Melnais ir ne meistars? Atvaino, bet ne katrs Meistars sapratīs, kad "skolotājs" ar ieturēto km distanci, bremzē reāli vai atkal kādu māca. Novācās no ceļa, neielika svētdienas "gudrītim" pa dupsi - ļoti labi. Pats skrēja, pats lāpīs.

Tallinas šoseja ir mana ikdiena un šādi situāciju radītāji iesaistītot arī fūres redzami regulāri. Apdzīt, likumīgi ir maz vietu(posmā kempings Lauču akmens - Gaujas tilts), bet apbraukt "apzinīgos" vietas pietiktu, ja vien tie "apzinīgie" atlaistu mazliet tālāk pa kreisi ass līniju.

Palaidniex 5.augusts 2013 12:21
5 1 Atbildēt

Nu nav mums ne naudas, ne vietām vietas, kur izbūvēt pilnas 4 joslas Tallinas šosejai, nedz arī visi šoferi - gan svētdienas braucēji, gan "profesionāli" fūru stūrētāji grib/spēj iemācīties braukt pa tādu - pusotras joslas ceļu. Abi fakti ir skumji...

Vieni skrien ar pārākuma apziņu, citi velkās ar pārākuma apziņu, daudzi neskatās nedz spoguļos nedz grib padomāt par satiksmi kopumā un savu "devumu" tajā...

Vēl kāds grib atriebties visiem par visu, cits savukārt vispār nedomā par sava transportlīdzekļa vadīšanu, jo pļāpā ar čomiem mašīnāvai lecās ar sievasmāti pa telefonu, cits vispār ir nobijies no visa jau kuro gadu, bet tā arī pa gadiem nav kļuvis pa labākuvadītāju un spītīgi neizmanto sabiedrisko transportu...

Bet pats galvenais - lielākā daļa nekolāmi turās pie domas, ka paši brauc visdrošāk, vispareizāk un pārējie tikai maisās...

solaris 5.augusts 2013 13:02
15 1 Atbildēt

Ja kāds spiežās pakaļā bez distances tikai tādēļ, lai pie pirmās iespējas mani apdzītu, tad nav nekādu pretenziju, nekāda stresa. Kā prot, tā lai apdzen, tā ir viņa darīšana. Te runa ir par to, ka spiežās pakaļā bez mērķa apdzīt - vienkārši tāpat vien, jo tā pieradis braukt bariņā. Tiem tad arī ir lietderīgi atgādināt par distanci.

Varbūt teiksi, ka tādu nav? Raksturošu, manuprāt, tipisku situāciju - tātad, braucu es mierīgi ar kruīza kontroli uz 90 km/h. Aizmugurē viens pietuvojas un brauc kādus 20 m aiz manis. Sākumā domāju, ka meklē taisnu tukšu posmu. Bet nē, paiet tāds posms, šis neapdzen. Nākošajā tādā vietā paņēmu vairāk par labi un uzmidžināju labo pagriezienu - lai taču brauc garām. Nebrauc. Drīz man nācās vienu apdzīt, kas uz 80 km/h. Šis arī to apdzen un turpina aiz manis sēdēt bez distances. Tad arī uzsitu vairākkārt uz bremzes, lai informētu viņu, ka viņš ir pārāk tuvu. Nē, vienalga turpina tāpat braukt. Nezinu, kā tu darītu, bet es tad piebremzēju, lai piespiestu viņu tomēr apdzīt mani. Taču beigās tiku no viņa vaļā, tikai strauji paātrinoties virs atļautā. Nezinu, kāpēc viņš bija pielipis, kaut kāds dīvainis gadījās. Bet man nepatīk braukt barā un nepatīk, ka pakausī elpo. Un atceroties par satiksmes drošību, arī citiem iesaku ievērot distanci gan priekšā, gan aizmugurē.

Spiegs 5.augusts 2013 13:34
0 0 Atbildēt

Daži tā dara, kad brauc šmigā.

Palaidniex 5.augusts 2013 13:40
1 0 Atbildēt

Ļoti pat šoreiz sadalu Solaris viedokli...

Palaidniex 5.augusts 2013 13:42
4 0 Atbildēt

P.S.

Kā tur bija - ja ikviens ievēros normālu distanci sev priekšā un savu uzmanību veltīs ceļam, tad bremzējot pie gājēju pārejas nebūs jāblenž spoguļos vai kāts ša Tev neieliek pakaļā...

krix 5.augusts 2013 14:59
1 3 Atbildēt

neesmu īpaši ievērojis, ka man kāds ilgi elpotu pakausī.

bet, ja nu sēž, un negrib apdzīt, tad OCTA ir manā pusē...

noteikti ir gadījies kādam pielīst par tuvu, kaut vai tāpēc, ka katram autiņam spidometrs rāda savādāk vai cenšos nokļūt galapunktā precīzi norunātajā laikā, bet tāpēc jau nav lieki jāspaida bremze un jāslēgā miglas lukturi. pietiek, ka pamūc pusjoslu pa labi.

Palaidniex 5.augusts 2013 15:19
5 1 Atbildēt

nav jau runa par tiem, kas apdzen, kad pamūc pusjoslu pa labi (ja ir kur). Tie, kas ir gatavi apdzīt - to arī izdara.

Runa ir par "pakausī elpotājiem", kuri to dara uz pat tukšas šosejas un pat pabraucot pa labi un ieslēdzot labo pagriezienu - SPECIĀLI LAIŽOT garām nebrauc. Vai vienkārši intensīvā satiksmē domā ka mazāka distance ir kāda priekšrocība. Man nepatīk ka man nu ir īpaši jārēķinās ar saviem manevriem, tikai tāpēc, ka kādam p[atīk lasīt kas ražojis pakaļstiklu vai tādējādi grib ieekonomēt degvielu...

Visizteiktāk ir tad, ja, piemēram, brauc ar 110 pēc spidometra, tad iesēžās astē tāds "elsotājs", visādi izrādi, ka laidīsi garām - bet nē! Tad lēnām atlaid gāzi un tad nu gan pie kādiem 70 parasti "elsotājs" neiztur un ar nepārprotamu niknumu sejā tomēr apdzen, bet nu tad brauc max 95 pēc spidometra.

Vēl variants - šādi elsotāji pēkšņi prot apdzīt, kad viņu un esošo "sponsoru" apdzen kāds vēl ātrāks, nu tāds, kas gatavs "kruizēt uz 120" pēc spidometra...

krix 5.augusts 2013 16:24
3 0 Atbildēt

Tev taisnība, runa nav par tiem, kas apdzen vai atļauj apdzīt.

Iet runa par tiem, kas ķer kreņķi no tā, ka kāds sāk "elsot" pakausī. Un konkrēti, zaļais aprakstītais pat nemaz nemēģina(vieta tur ir pat bez papildus joslas) pamukt pusjoslu(vai vismaz 1/2 no korpusa platuma) pa labi, tā vietā krenķējas ka viņu grib apdzīt:

... Gluži vai dzirdams zaļā auto vadītāja izmisīgais monologs: - Paiet malā? A’ kāda velna pēc? Ātrāk taču arī viņš nepabrauks, jo apdzīt nedrīkst (ass līnija)...

Ja kāds grib lidot, lai lido. Atļauj to noteikumi vai nē. Kāda velna pēc viņu mācīt un pārdzīvot, ka "elso" pakausī? Palaidi, aizgāja, tad skaties vai atdursies vai nē.

Palaidi, bet neaizgāja, "elsotājs" pats vainīgs, lai viņs krenķējas par savu BM klasi, man ir jāskatās uz priekšu.

Konkrētā gadījumā, melnais no savas OCTA zaļajam zaudējumus nesegs un pašam(bildē kā LC120) pārāk liela skāde arī nebūs, bet apdrošinātājs zaļajam, kurš krenķējās par "elsotāju" un sava auto pakaļu, bet nāksies labot sava auto purnu, kādu daļu no kompensācijas(ja ne 100%) nogriezt pacentīsies.

Palaidniex 5.augusts 2013 19:35
4 0 Atbildēt

Zini, mani tomēr besī visādi braucēji, kas "sēž man uz bampera". Nav autosacīkstes, kur ir cīņa par vietu un simtdaļām un, kur aiz mugures braucējs ir maksimāli koncentēts braucienam.

Jo bums gadījumā, man būs izčakarēta ne tikai nokļūšana tā brīža un tas, ka to segs tā tirliņa OCTA situāciju nekādi nemaina.

Reizēm un ne tikai šædiem gadījumiem, patiešām vajag ko tādu pakaļlogā...

www.buy-led-signs.com/advertising-scrolling-signs.php

krix 5.augusts 2013 21:45
0 2 Atbildēt

Šajā konkrētajā avārijas aprakstā nav neviena Tevis aprakstītā astē sēdētāja. Melnais? Melnais pat neuzšāva pa pakaļu zaļajam, kurš, pēc apraksta pat necentās dot iespēju "lidot". Nebūtu zaļais besījies un palaidis melno, tad būtu laicīgi sapratis, kas notiek priekšā un turpinātu braukt ar neapdauzītu purnu.

Es piekrītu, ka iela nav autosacīkstes, bet besīties dēl kāda, kas sēž astē... Tas noteikti ir tik pat dumji kā besīties, ka nevari tikt garām "apzinīgajam", kas savu joslu noturēs labāk kā Ļeņingradas blokādi.

PS skrienošais uzraksts noteikti noderētu abos besīšanās gadījumos. Varbūt ieviest kā obligātu papildaprīkojumu?

anonimikis 22.februāris 2015 22:12
0 1 Atbildēt

es tādiem dibena ostītājiem parasti pagaidu vietu, kur apdzīt nevar - plūsma pretī intensīva vai likumi, un sāku mežonīgi vilkties bez straujas bremzēšanas.

Uudensputns 5.augusts 2013 13:44
3 0 Atbildēt

Te runājam jau par sekām,bet tam ir cēloņi.Viens no tiem ir nesodāmība,jo cp par distances neievērošanu,par nepareizu aizmugurējo miglinieku lietošanu nevienu nesoda.Diemžēl mūsu sabiedrībā ir iegājies tā,ka tad,ja nesoda,tad drīkst un pofig par citiem.

Autoskolās neuzsver to,ka uz ceļa nedrīkst domāt tikai par sevi un nedrīkst rīkoties mirkļa iespaidā.Vislabāk to var vērot viaduktu vietās,kad kāds(a) paskrien garām uz vai nobraucienam - 9 gadījumos no 10 sākas cirks ar mīcīšanos atpakaļgaitā vai mēģinājumu apgriezties.Skumji,ka šādus gājienus izpilda arī kravinieku stūrētāji.

Arī spoguļu lietošanu vismaz pusei šoferīšu derētu pamācīties - tur reizēm šo to interesantu var ieraudzīt...

Palaidniex 5.augusts 2013 13:57
0 0 Atbildēt

es zināju pāris CP inspektorus, kuri redzot nepamatoti ieslēgtus migliniekus atļāvās iekāpt savā auto, sadzī rokā braucēju ar nevajadzīgi ieslēgtu miglinieku (podumaješ - viena vai divas lampiņas panelī iedegas) un izvālē pēc visas likuma bardzības.

Varētu drīzāk būt diskusija par to kā "pakaļā elpotājam" braucējam "toleranti", bet likumīgi norādīt uz pārāk mazu distanci. Viens no risinājumiem, bet ne pārāk labs ir uzlīme ar maziem burtiņiem - ja šo vari izlasīt, esi piebraucis par tuvu...

:D

Uudensputns 5.augusts 2013 15:07
7 1 Atbildēt

Nelasīs.Ja arī izlasīs,tik un tā brauks tāpat citam pakaļā,kur šādas uzlīmes nebūs tikmēr,kamēr cp nenoštrāfēs vai tiks pie bums.

Te var vilkt paralēles ar auniem kreisajā joslā - tad,kad bij plakāti,tad tiešām šķita,ka situācija uzlabojas.Plakātu nav,viss pa vecam

Uudensputns 5.augusts 2013 13:52
3 0 Atbildēt

Par "spriedzi plūsmā".

Tādā situācijā jebkādiem līdzekļiem pamest šādu kompāniju!Vai nu visus priekšāesošos apdzenot un vnk aizmūkot(to ērti izpildīt ziemā),vai pavākties malā un ļaut sevi apdzīt.To izpildīt grūtāk,jo "es tak te pēc noteikumiem braucu"...Neatpazīstat kādu?:)

Pats nekad neturos šādā barā un neļauju to darīt citiem.

Audit 5.augusts 2013 16:23
3 0 Atbildēt

Tas noteikti bija Vernons!

Palaidniex 5.augusts 2013 16:28
0 0 Atbildēt

Kurš bija Vernons? :)

Audit 6.augusts 2013 8:58
3 0 Atbildēt

Ir tāds dīvainis, kurš visu atbildību grib uzlikt priekšā braucošajam un no csnoteikumiem izņemt punktu par distances ievērošanu.

Palaidniex 6.augusts 2013 9:21
5 0 Atbildēt

Kaut kur tāds muģiks bija manīts gan...

Tagad atceros...

Man ar nekādi negāja kopā auto vadīšana uz priekšu ar nemitīgu rupi par aiz muguras aizmigušo Vernonu...

krix 5.augusts 2013 16:36
3 0 Atbildēt

Spriedzes plūsmā nav, ja plūsmā esošie mierīgi uztver garām lidotājus, un pat "līdējus", kurus atzīšos es arī pieņemu ar grūtībām.

Tāpēc, braucot uz Saulčiem, biju patīkami pārsteigts, cik šogad mierīgi visi pārvietojās Rīgas virzienā pēc Jūras svētkiem Salacgrīvā.

Viena rinda(no Siguldas šosejas līdz Saulkrastu apvedceļam) mierīgi, bez apdzīšanām un līšanas. Izcēlās tikai viens(!) balts 6.sērijas BMW. Pārējie bez vai ar mazu stresu brauca ar saviem 40-50km/h.

Nezinu kā bija pēc Positivus, bet iepriekš pēc Jūras svētkiem vienmēr bija 3 joslu šosejas gonkas...

Uudensputns 6.augusts 2013 0:03
1 1 Atbildēt

Faktiskā atbilde ir šajā rindkopā:

"Paiet malā? A’ kāda velna pēc? Ātrāk taču arī viņš nepabrauks, jo apdzīt nedrīkst (ass līnija)... „Bronza” atkal par tuvu. Atlaižu. Lielais lien virsū. Drudzis, ne plūsma. Ko darīt? Atbildes nav."

Tipisks LV 98,9% auto stūrētāju raksturojums.Diemžēl.

Ja uz pirmo jautājumu atbildētu ar JĀ,tad izpaliktu gan šī avārija,gan daudz citu.Tālāk jau kāda kuram darīšana,kāpēc tas otrs grasās vai jau apdzen - ja tas nebūs likumīgi,viņu sodīs.Un pilnīgi vienalga,kāda līnijas savilktas.Tev,īgņa,nav un nebūs nekādu tiesību aizrādīt apdzītgribētājam.Zvani cp un saki savu sāpi,ja nepatīk,citādi nedrīkst traucēt manevru nekādā veidā.

Aigarcix 6.augusts 2013 10:42
2 0 Atbildēt

Tas i viens,bet tauta aizmirst,ka taadaa vilcienijaa ejot praatigi ir izkaartoties pamiishus,shaha kaartiibaa,tad ar ir iespeeja manevram un laiciigi iefikseet priekshaa notiekosho.Nu bet ,nu katrs mauc kaa uzskata par vajadziigu.:)))

Kanibaals 6.augusts 2013 0:55
0 0 Atbildēt

Nu ja stūrēt samācās pēc UK prasībām, tad nekādi straujie manevri nav iespējami - youtu.be/fei8EZKiOY0

kalfonso 7.augusts 2013 22:24
0 0 Atbildēt

nu jā, tas, kā atoskolās māca stūrēt, der ātrumam līdz 20kmh.

kalfonso 7.augusts 2013 22:27
0 0 Atbildēt

bļoda. nenoskatījos kārtīgi. pa lielam - tas pats sviests, ko pie mums māca

kalfonso 7.augusts 2013 22:33
0 0 Atbildēt

vispār šitiem ir noderīgi video. ja krieviski saprot. te par to stūrēšanu youtu.be/nVP9PZK56J4?t=55s

Crankshaft 6.augusts 2013 19:16
0 1 Atbildēt

Mja, neviens no jums Rietumos ar auto / moci pie stūres NAV BIJIS, viena dir...na! Bērnudārzs! :-)))))

Uudensputns 6.augusts 2013 23:16
0 0 Atbildēt

Ir ir bijis.Un ne vienu reizi vien.Ar moci gan nav sanācis.

Palaidniex 7.augusts 2013 8:05
0 0 Atbildēt

Domā Tu vienīgais pa turieni esi braucis?

Un jā - uz rietumeiropas bāņa austrumeiropieti var pamanīt pa gabalu, nemaz numurzīmes nav jāredz...

J 6.augusts 2013 20:44
0 0 Atbildēt

Nepatīk man lietotājs ar segvārdu Palaidnieks, bet šajā tēmā viņam pilnībā piekrītu un argumentācijai ar'

Raacens 6.augusts 2013 21:35
1 0 Atbildēt

Kaut kas tai bildē nav īsti. "Bronza". manuprāt nevarēja palikt tādā stāvoklī, ja viss notika kā rakstīts. Ja "bronza" uzšāva pa "sudrabu" tad tieši tam būtu jāaiziet pretējā joslā vai jāapgriežas attiecīgi cik viņš paspēja iegriest ceļā. "Bronzai" jau bija jābūt šķersām pret "sudrabu" trieciena brīdī, lai apgriestos, un tad "bronza" nevarēja apstāties starp "zaļo" un "sudrabu". Jā un kā var saprast no zīmējuma "bronza" mēģināja apbraukt šķērsli, kas griezās pa kreisi, rādot pagriezienu, tieši pa kreiso pusi, jocīgi ne.

Crankshaft 7.augusts 2013 8:34
0 0 Atbildēt

Palaidniex

Domā Tu vienīgais pa turieni esi braucis?

Un jā - uz rietumeiropas bāņa austrumeiropieti var pamanīt pa gabalu, nemaz numurzīmes nav jāredz...

J

Nepatīk man lietotājs ar segvārdu Palaidnieks, bet šajā tēmā viņam pilnībā piekrītu un argumentācijai ar'

===========================

Mja, var patikt, var nepatikt, bet es, nobraucis hvz cik km

pa "Eiropām" varu teikt tikai vienu - JĀPIELĀGOJAS "turienes" satiksmes paradumiem :-)Par apdzīšanu - pilnīgi piekrītu, ka "ielīst pakaļā" un sākt apdzīšanu no šīs pozīcijas ir muļķīgi! Tiesa, ne jau tikai LV grēko šai jautājumā, aizbrauciet kaut vai uz Itāliju, un pabrauciet pa "vietējiem" ceļiem ...

Crankshaft 7.augusts 2013 9:18
0 0 Atbildēt

Palaidniex

nav jau runa par tiem, kas apdzen, kad pamūc pusjoslu pa labi (ja ir kur). Tie, kas ir gatavi apdzīt - to arī izdara.

Runa ir par "pakausī elpotājiem", kuri to dara uz pat tukšas šosejas un pat pabraucot pa labi un ieslēdzot labo pagriezienu - SPECIĀLI LAIŽOT garām nebrauc.

-----------------------

Pilnīgi piekrītu - es pats, ja kāds uzkaras "uz pakaļas", papriekšu parādu "labo", ja neatpi...ās, vienkārši piestāju. Lai tak lido, to mācīja vēl padomjlaiku autoskolās! :-)

Vai vienkārši intensīvā satiksmē domā ka mazāka distance ir kāda priekšrocība.

-----------------------------

Nuuuuu .... maza distance un spēja visiem sākt braukt vienlaikus IR Rīetumnieku no bērnības "iezīsta" spēja, ir vietas, kur to nespēj apgūt, pat mūža garumā!:-) :-) :-)

Palaidniex 7.augusts 2013 10:01
1 0 Atbildēt

Nu jā Bavārijā pat 0,8 litru smarts no trešās "starta līnijas" iedegoties zaļajam pamanās uzkaucināt riepas. Tas tikai liek domāt par to, kā startē pirmās divas līnijas...

Cranck 7.augusts 2013 12:30
0 0 Atbildēt

Tieši tā, un, sākot braukt pa "ielu", ir jāpieņem apziņā

aksioma, ka "visi citi ir idioti!". Protams, nav, bet šo

aksiomu vērā ņemt irpat ļoti veicināms ...

LMT 22.februāris 2015 14:15
0 1 Atbildēt

Nu tāds B kategorijas apmācības līmenis vien ir!

kaspars 25.februāris 2015 23:12
0 0 Atbildēt

Tādi nu ir mums tie braucēji. Bieži ir bijis ka braucu ar piekabi un smagu kravu tā ap 85 km/h , tad kāds idiņš strauji pietuvojas bet garām neiet pat tad ja brīvs ceļš un samazinu ātrumu lai ātrāk tiek garām. Un ir tādi dalbajobi kas apdzen un vēl strauji piebremzē priekšā nerēķinoties ar to ka smaga mašīna ar piekabi un kravu tik ātri nevar sabremzēt vai apstāties.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Guandžou motoršovs – 1100 jauni modeļi, 78 pasaules pirmizrādes 4

Ķīnā darbu sācis Guandžou motoršovs, kas piedāvā 1172 jaunu transportlīdzekļu, no kuriem 512 pārstāv new energy vehicles (NEVs) sektoru. Lasīt vairāk

 

Volvo vadītājs ar piekabi apdraud savu un citu dzīvības. Smagi satiksmes noteikumu pārkāpumi! (+ VIDEO) 73

Volvo vadītājs vēlreiz pierāda sen zināmo patiesību, ka riskējot un agresīvi braucot nekāds lielais ieguvums (šajā gadījumā tas līdzinājās nullei) nav iespējams. Lasīt vairāk

 

Superauto vai banāns - ko šodien nosolīja par 6,2 miljoniem dolāru 7

Par 6,2 miljoniem dolāru varētu daudz ko nopirkt, piemēram, jaunāko Bugatti superauto Bugatti Tourbillon un vēl krietni pāri paliktu, taču var nopirkt arī banānu, kas ar līmlenti piestiprināts pie sienas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti