Ar plašāku kontroli un bargākiem sodiem iecerēts mazināt braukšanas ātruma pārkāpumus 120

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 3.jūlijs 2024 19:53

Vidējā braukšanas ātruma radaru skaitu Latvijā plānots palielināt vismaz trīs reizes, trešdien preses konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).

Vienlaikus viņš arī norādīja, ka Latvijā būtu jāievieš sodi, pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu līdz desmit kilometriem stundā.

Briškens sacīja, ka politiskā līmenī ir sākta jauna pieeja ceļu satiksmes negadījumu detalizētai auditēšanai, lai datus apkopotu un attiecīgi sekotu rīcība. Tostarp viņš norādīja, ka ir jāuzlabo autoceļu infrastruktūra un ir nepieciešami monetāri sodi, tostarp arī, pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu līdz 10 kilometriem stundā, tādēļ SM atkārtoti virzīs attiecīgos grozījumus.

Viņš arī minēja, ka bargāk ir jāvēršas pret autovadītājiem, kuri sēžas pie stūres dzērumā.

Briškens sacīja, ka viņš atbalstīs papildu finansējuma un kapacitātes nodrošināšanu Valsts policijai un pašvaldību policijai, jo nepietiek tikai ar sodu sankciju pastiprināšanu, bet šie sodi ir arī jāpiemēro.

VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis žurnālistus informēja, ka pērn LVC ierīkoja pirmos 16 vidējā braukšanas ātruma kontroles posmus, kur var novērot, ka ir samazinājies ceļu satiksmes negadījumu skaits. Savukārt šogad plānots ierīkot vēl 17 posmus, tostarp arī vietā, kur pagājušajā nedēļā notika divi smagie ceļu satiksmes negadījumi.

Savukārt Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks norādīja, ka direkcija kopā ar Valsts policiju turpina sadarbību, kā arī notiek nopietns darbs ar autovadītājiem un autoskolām. CSDD arī iesaistās satiksmes drošības pētniecībā, analizējot ceļu satiksmes dalībnieku uzvedību un padziļināti pētot smagos ceļu satiksmes negadījumus.

Viņš informēja, ka, samazinot vidējo braukšanas ātrumu par diviem kilometriem stundā, Latvijā var glābt 20 dzīvību gadā un ievainoto skaitu samazināt par 400 gadā.

Valsts policijas Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis atzīmēja, ka turpinās pastiprināta uzraudzība vietās, kur pēdējās nedēļas laikā notika smagie ceļu satiksmes negadījumi.

Viņš arī piebilda, ka ikdienā puse no fiksētajiem ceļu satiksmes pārkāpumiem ir ātruma pārsniegšana. Pie tam lielākā daļa ātruma pārkāpēju pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu no 21 līdz 40 kilometriem stundā, kas liek secināt, ka ātrums tiek pārsniegts apzināti.

CSDD dati liecina, ka bojāgājušo satiksmes dalībnieku skaits Latvijā n

 
120 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Original Nja 4.jūlijs 2024 12:36
76 0 Atbildēt

Kārtejo reizi izcelšos ar populāro nepopulāro viedokli - LV avāriju statistikas problēma NAV ātruma pārkāpšana, bet gan nejēdzīgā infrastruktūra ar visiem nejēdzīgajiem ātruma ierobežojumiem, stabiņiem, saliņām un citiem "mierināšanas" pasākumiem.

Tīri lai saprastu, ko domāju:

Ja uz gadu visur uzliktu ātruma ierobežojumu 10km/h, VISI būtu pārkāpēji jau startā, un VISU varētu norakstīt uz ātruma pārkāpšanu. Savukārt, ja nodefinētu, ka uz visām šosejām atļautais ir 110km/h, pārkāpēju būtu izcili maz. No šī var skaidri saprast, ka valstij neinteresē drošība vai avāriju skaita samazināšana, bet gan potenciālā peļņa no radariem vietās, kur ir ieviesti apzināti neloģiski ātruma ierobežojumi, kas provocē pārkāpt un apdzīt, nesot vairāk naudiņas budžetā.

Ja politiķi varētu, uzliktu 50% IIN, taču tas izraisītu pārāk lielu pretestību. Vieglāk ir iekasēt deficītu no sodiem, aizbildinoties ar drošību - īpaši, ja apstākļi tiek mākslīgi radīti tādi, lai pārkāpt būtu viegli, pašam pat neapzinoties.

Šeit lieti noder mūžīgais 90-70-90-70-90 stāsts uz visām Latvijas šosejām, bieži vien vietās, kur tam nav ne loģikas, ne pamatojuma, kas rada ne tikai simtiem situāciju, kur kaut nejaušības dēļ "iekrist" uz sodu, bet arī rada kalnu ar uz 70 braucējiem, kuri nejēdz, kad un kur zīmes darbības zona beidzas, likumsakarīgi, pārējiem radot vēlmi/ nepieciešamību lēnbraucējus apdzīt.

Un vienīgais patiesais risinājums visai šai problēmai, according to LR valdība, ir tikai viens - radari radaru galā, jo vajag taču drošību.

Nē, nē, ko jūs, par peļņu mums nav intereses! Oi, nē, šoseju sakopšanai nav naudas, labāk uzliksim 70 zīmi un radariņu!

khe 4.jūlijs 2024 13:44
73 0 Atbildēt

vienas dzelzceļa līnijas dēļ, tagad neko citu valstī nevarēs būvēt? 

Rīgas apvedceļu, Via Baltica un vēl atsevišķus galveno ceļu posmus par 4 joslu šosejām vajadzēja pārbūvēt jau aizvakar, nevis atlikt plānus visu laiku.

Pati SM piesaka projektus ES finansējumam par miljardiem, bet beigās, nav pietiekami darbinieku/kompetences/spējas maksāt algas, lai papīrus varētu sakārtot un saņemt vajadzīgo naudu, tad nu paliek nauda neizmantota un ministrs tik komentē, ka neesot iespējams finansēt ceļu projektus.

Tam pašam RB tak arī saka, ka neesot finansējuma. Iepriekšējais ministrs ne tikai kladzināja, ka visas viņa un citu iegribas par 85% apmaksās Eiropa, bet arī par atlikušajiem 15% nav interesējies, kur dabūt...  Bet realitātē Eiropas finansējums ne tuvu nebūs 85%, ja grib celt centrālo staciju par miljardu un otro lielāko par pusi no miljarda, kamēr sākotnējais plāns paredzēja, ka kopējās projekta izmaksas LV varētu būt ap 2 miljardiem

ro 3.jūlijs 2024 23:07
68 2 Atbildēt

Idioti.. bargāki sodi mazinās avārijas iespējas? Kāds ir analizējis vai ātrums pēdējās avārijās bija pie vainas? Vai nav tā , ka šaurie LV ceļi drīzāk ir pie vainas..vai nav tā, ka drīzāk ir šoferi, kuri pārguruši sēžās pie stūres, jo priekšniecība nodzen, liekot strādāt n maiņās...kautkā nemanīju nekur rakstām, ka pēdējās visās avārijās kāds plakaniski ar 180 būtu lidojis..nujā..un uzlikt sodu par +10km tak vajag..tas pohuj , ka ceļus nevar saremontēt..bedres un glupi risinājumi ceļu izbūvēs..un tad brīnās kādēl tik daudz agresīvi cilvēki pie mums LV..arī pie stūres..tak kā var savādāk, ja dzīvo valstī, kur vienīgais risinājums 100 dauņiem ir tupa sodīt un sodīt....nevis ko pilnveidot..uzlabot..attīstīt..un tad mēs , autovadītāji, kā lohi plēšam savas riepas uz ceļiem, kuri netiek turēti pienācīgā kārtībā un vēl mūs apcirpt taisās par šausminošiem + padmit km uz ceļa...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kvalitātes aptauja – vācu autoražotāji saraksta apakšā 2

Jaunākajā datu analītiķu pētījumā par nesen iegādātu automobiļu kvalitāti vācu autoražotāji atrodami saraksta apakšā. Izņēmums ir Porsche. Lasīt vairāk

 

Kā, kad un cik? - LVC ar plānu Bauskas apvedceļam (+ FOTO) 13

Šī gada 11. jūnijā Ministru kabinets (MK) ir izdevis rīkojumu, ar kuru tiek uzsākta Bauskas apvedceļa būvniecības projekta realizācija pēc publiskās un privātās partnerības (PPP) modeļa. Lasīt vairāk

 

Līdz pat 38% - ES palielina importa nodevas Ķīnā ražotiem elektroauto 3

Eiropas Savienība (ES) ceturtdien noteica papildu pagaidu nodevas līdz 38% apmērā Ķīnas elektromobiļu importam negodīgu valsts subsīdiju dēļ. Lasīt vairāk

 

Vienīgais Pagani Huayra ar mehānisko pārnesumkārbu (+ FOTO) 8

Itālijas superauto ražotājs Pagani pēc klienta pieprasījuma izstrādājis unikālu superauto Epitome, kas kļūst par pirmo Huayra ar mehānisko pārnesumkārbu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti