Elektroskrejriteņu izīrētāji atbalsta Satiksmes ministrijas piedāvātos grozījumus Ceļu satiksmes likumā 9

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 26.janvāris 2020 10:11

Elektroskrejriteņu koplietošanas pakalpojumu piedāvātāji Rīgā "Bolt" un "Fiqsy" iesaistījušies Satiksmes ministrijas (SM) izstrādāto Ceļu satiksmes likuma grozījumu sagatavošanas procesā un atbalsta tajā iekļautās prasības elektroskrejriteņu vadītājiem, aģentūra LETA noskaidroja uzņēmumos.

"Fiqsy" elektroskrjriteņu iznomātāju SIA "Fitsypro" projekta vadītāja Simona Nasīra aģentūrai LETA norādīja, ka kompānija ir aktīvi iesaistījusies un sadarbojusies ar satiksmes regulējošām iestādēm, lai virzītu drošu un patīkamu skrejriteņu lietošanu sabiedrībā. 

Viņa skaidroja, ka elektroskrejriteņu maksimālais braukšanas ātrums ir 25 kilometri stundā, bet "Fiqsy" jau darbības pirmajā mēnesī būtiski samazināja šo ātrumu drošības apsvērumu dēļ, lai klienti un gājēji sarod cits ar citu ar šāda jauna pārvietošanās līdzekļa parādīšanos Rīgas ielās. Vēlāk "Fiqsy" skrejriteņiem braukšanas ātrums tika nedaudz palielināts, taču tas aizvien ir mazāks par 25 kilometriem stundā. 

Nasīra uzsvēra, ka uzņēmums vienmēr aicina klientus pēc iespējas izmantot velosipēdistu celiņus, pārvietojoties ar skrejriteņiem, bet tur, kur tie nav pieejami, braucot pa gājēju ietvi, ievērot īpašu uzmanību. Tāpat elektroskrejriteņu lietotāji tiek aicināti gan samazināt pārvietošanās ātrumu, gan atcerēties, ka gājējiem ir priekšroka, gan būt īpaši piesardzīgiem pie vārtu vai pagalmu izbrauktuvēm un iebrauktuvēm. 

"Reģistrējoties, katram mūsu klientam ir jāpiekrīt lietošanas noteikumiem, kas paredz, ka lietotājs ir vismaz 18 gadus vecs un neatrodas apreibinošo vielu ietekmē. Patreiz šos noteikumus mainīt neplānojam," pauda Nasīra. 

Arī "Bolt" pārstāvji aģentūrai LETA norādīja, ka uzņēmuma pārstāvji ir piedalījušies darba grupās likumdošanas izstrādes laikā un snieguši ierosinājumus SM, lai atrastu efektīvus risinājumus. Turklāt jau iepriekšējās sezonas laikā "Bolt" elektroskrejriteņu maksimālais ātrums bija 25 kilometri stundā, ko plānots saglabāt arī atsākot darbību šogad vasarā.

"Bolt" pārstāvji skaidroja, ka atbilstoši jaunajiem noteikumiem elektroskrejriteņi tiks pielīdzināti velosipēdiem ceļusatiksmē.

Uzņēmuma pārstāvji norādīja, ka pašlaik Rīgas domē notiek darbs pie saistošo noteikumu izveides, jo ierobežojumu noteikšana konkrētās vietās gan pārvietošanās, gan novietošanas ziņā ir pašvaldību pārziņā. "Ņemot vērā, ka elektroskrejriteņi ir kļuvuši par būtisku sastāvdaļu pilsētvides mobilitātē, krasas izmaiņas, visticamāk, netiks ieviestas," pauda "Bolt" pārstāvji.

Attiecībā uz elektroskrejriteņu lietošanas drošības noteikumiem, "Bolt" pārstāvji pauda, ka pirms brauciena sākšanas ar "Bolt" elektroskrejriteņiem, visi lietotāji tiks informēti par esošo kārtību. Pašlaik platformas lietošanas noteikumi paredz, ka elektroskrejriteņu nomas pakalpojumu var izmantot personas, kuras ir vismaz 18 gadu vecas. Turklāt, katram vadītājam ir pienākums ievērot visus piemērojamos satiksmes likumus un noteikumus, tostarp arī liegumu vadīt transporta līdzekli alkohola reibumā.

Jau ziņots, ka SM izstrādājusi grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz ceļu satiksmē atļaut izmantot elektroskrejriteņus ar konstruktīvo ātrumu līdz 25 kilometriem stundā. 

Likumprojekts paredz, ka elektroskrejriteņus ceļu satiksmē drīkstēs izmantot no 14 gadu vecuma. Vienlaikus, ja persona nav sasniegusi 18 gadu vecumu, lai vadītu elektroskrejriteni, tai jābūt iegūtām velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām. 

Ar elektroskrejriteni būs aizliegts pārvadāt kravu un pasažieri, bet vadītājam alkohola koncentrācija asinīs nedrīkstēs pārsniegts 0,5 promiles.
 

 
Visi komentāri
 
jānis 26.janvāris 2020 12:18
2 6 Atbildēt

arī ja gribi braukt ar elektrisosko skrejriteni vajadzētu nolikt tapat stiksmes noteikumus un iegūt tiesības lai tomēr ievērotu pat elementāras normas,nevis visatļautībā dragāt un visiem spļaut virsū......un tomēr simboliski ceļa nodokli arī samaksāt.....

Zēns no virtuves 26.janvāris 2020 21:31
3 0 Atbildēt

Ja??Un ko vel samaksāt,????Tad davai lai riteņpedārus arī drātē..lai tie arī maksā nodokli un lai maksā visi kas pārvietojas pa ceļiem kas domāti automašīnām,un basta!!!Slimā Valsts sistēma.Dolbajobi sēž un izdomā huiņu,bet Lembergu ietupināt nevar.Pi...dari.

uupis 26.janvāris 2020 22:59
0 3 Atbildēt

No sākuma novāc auto no trotuāra. Trotuāra nestspēja nav projektēta priekš auto masas, bet šoferim ir oajāt uz to!

DD 28.janvāris 2020 10:16
4 0 Atbildēt

Nodokli tad vajag arī no gājējiem - slīpē bruģi, nelieši, un krustojumos brauktuvi arī!

Nāc pie prāta cilvēk - visiem spēkiem jāmēģina izdabūt cilvēkus no automašīnām un jāpriecājas par katru, kas ceļu uz darbu neveic ar 8kv.m. aizņemošu auto, kas piedevām vēl maitā gaisu....

uupis 26.janvāris 2020 23:03
1 3 Atbildēt

Iekš LV gājēju celiņus un trotuārus projektē slodzei ne lielākai par 500 kg. Automašīnu svars sākas no 1 tonnas bet komerctransports vēl vairāk. Visi viņi mīl parkoties uz trotuāra, tādējādi apzināti bojājot segumu. Ko darīt sr šādiem ļaundariem?

imzz 27.janvāris 2020 10:09
2 0 Atbildēt

500 kg uz ko ? Kvadrātmetru ?

Nja 27.janvāris 2020 11:33
2 2 Atbildēt

Neaizmirsti ka auto gadījumā nav pat viena m2, cik liels ir riepas laukums?

Resnis 27.janvāris 2020 18:51
2 1 Atbildēt

500kg ir kā? Uz vienas ielas trotuāra visā tā garumā?

Es kā normāls vīrietis sveru 160kg, pa ietvi pārvietojas sievietes vidēji līdz 70kg un mazie vīrieši, zem 90kg, tur jau vien sanāk krirtni virs 500kg, kur tad lai mēs staigājam?

DD 28.janvāris 2020 10:20
4 1 Atbildēt

Pie visa labā, kas ir šajā pasaulē - neatstājiet savus skūterus uz veloceliņa, nolieciet turpat blakus zālienā - burtiski 20cm. Nav nekā bīstamāka, kā manevrēt uz veloceliņa, uz kura haotiski atstāti skūteri un nez kāpēc arī pārvietojas gājēji. Ja kāds piedzīvo sadursmi dēļ skūtera - aicinu uzreiz vērsties pret domi, kas nav paredzējusi noteikumos punktu par skūteru novietošanu ārpus veloceliņiem. Tas, ka brauc - ir OK, brauc viņi ātri un ar to nav problēu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti