Foto stāstiņš par to, kā vadītāji pārvadā kravas ceļu satiksmē. Vienkārši "KĀ viņi to dara"! Kas nepareizi, par to citā sērijā.
Fotogaleriju skatieties šeit »»
Ēriks Griģis
Foto stāstiņš par to, kā vadītāji pārvadā kravas ceļu satiksmē. Vienkārši "KĀ viņi to dara"! Kas nepareizi, par to citā sērijā.
Fotogaleriju skatieties šeit »»
Ēriks Griģis
Laikam ,ka visās kaut kas pārkāpts.Bet ne visi ir šīs jomas spečjuki,ne visu saprotu,kur pārkāpj. bet ir jautras bildītes.
Domāju sākumā ievietot bildes ar komentāriem. Tad, protams, nebūtu ne jautri, ne saprotami. Tas, ka katrā no redzamajām bildēm ir pārkāpums, par ko savā preventīvajā darbā Zivtiņam pirms 1. septembra būtu jārunā ik brīdi - ir pats par sevi saprotams.
Klusējot par nenostiprināto kravu pārvadājumiem Krastmalā, pāri tiltiem un blakus ceļam uz skolu, tiek dots atbalsts šiem pārkāpumiem!
Tāpēc, sākoties skolas laikam, sargāsim savus bērnus paši, stāstot viņiem arī to, ka neviena pa autoceļiem pārvadājamā krava ne Rīgā, ne Latvijā netiek droši nostiprināta!
Neaizmirsīsim savam pirmklasniekam pateikt, ka aiz lielā automobiļa ripo vēl lielāki riteņi, kas pieder piekabei un kuri griežoties reizēm grib piespiesties pie ietves, uz kuras stāvi TU - maziņais!
Tāpēc no auto, kas aizsedz sauli un kuram pakaļ skrej milzīgi riteņi, ir jāsargās, pat ļoti!
Atminos, Bauskā tieši pirmajā skolas dienā meitenītei pārbrauca pāri piekabes riteņi... Pēc skolas viņa devās mājās. Ielas pretējā pusē viņu gaidīja vecmāmiņa. Meitenīte palaida kravas autiņu un aiz tā skrēja pāri ielai... kad viņai pārripoja pāri piekabes riteņi... Riktīgs sviests...
Ēriks ticis pie jauna fotoaparāta un nospecializējies uz kravu fotogrāfēšanām???
OK, daži pārkāpumi tur ir, citi pat ļoti nopietni!
Tad jau varēja ielīst kādam vieglajam salonā un paskatīties kas tur notiekas! Vēl joprojām bieži redzamas ģimenes kur vecāki piesprādzējušies bet sīkie pa aizmuguri burtiski dzīvojas, lēkā utt, un suņi................. .
Hmm, vispār man ir jautājums par ko ir "piesiešanās" kokvedējiem, apmēram pusei ir saprotams par ko, bet otrai pusei - gribētos uzzināt. Un vēl daži ir tādi (no citām bildēm) gadījumi kur kaut kā arī nespēju saskatīt parkāpumus.
Lielai daļai bilžu, lai saprastu pārkāpumu, tiešām jābūt profesionālim. Pats strādāju autopārvadājumos un 100% varu teikt ka kontrole uz ceļiem, cik tālu tā attiecas uz kravu stiprināšanu un transporta tehnisko stāvokli, ir nepietiekama.
Ja kādam ir jautājumi kāpēc būtu jāpievērš uzmanība - fizikas likumi. Inerce + centrbēdze spēks. Kā domājiet kas notiks ja tas pārkrautais baļķinieks būs spiests ekstrēmi bremzēt? Ja viņam bremzes darbosies, tad siksnas nenoturēs baļķēnus un tie lidos uz priekšu līdz kaut kur atdursies. Līdzīgi arī nenostiprinātie ķieģeļi vai reģipša plāksnes līkumā ar lielu ticamību sagāzīsies vai pat izlidos ārā no fūres. Un tiem kas blakus atradīsies tie tiešām neliksies sīkumi.
Pārkāpums ir labi jakatrā 20-tajā bildē. Un kur vieglais transports?
altuss - arī pareizi nostiprināti baļķi no piekabes absolūti ne pret ko nebalstās !!! Pa strauju braucot līkumā pat tukšu baļķvedēju/puspiekabi utml. var nolikt uz sāniem (ja vien vilcējam nav stabilitātes kontroles, kura gan lielākajai daļai diezin vai ir !!!). Un situācijās kad kādam smagajam auto var nākties apstākļu spiestam norbaukt pa apmali, šīs apmales lielākoties neizturēs kravas auto svaru !!! Tā kā mums viss ir mazliet car vienu vietu, tad nu nez vai ir jāuzskata par šausmīgo pārkāpumu tas ka mēs kraujam baļķus augstāk kā citur Eiropā ( jo pēc CSN pieļaujamais svars bieži vien netiek pārkāpts kaut izskatās ne pa jokam!!!). Protams ja ir tā ka tie baļķi tur savā nodabā kūļājas, vai iet pāri "ragiem" - kā dažas bildēs var redzēt - tad es saprotu ka drāziens ir ļoti pat vietā !!!
Vieglais transports reizēm nejēdz pareizi uzkraut piekabi, kā bildē ar MB busu + "B kategorijas" piekabe ir redzams. Un dažiem citiem piem. tur traktorieļi utml. ir faktiski nenostiprināti !!!
WALA - arī piekabē baļķus var nostiprināt tā ka tiem nav iespēju izkustēties. Nav vienkārši, bet var. Vienīgi 90% šoferu nemāk un uzskata ka 2 pārmestas siksnas spēs noturēt, jo līdz šim jau ir noturēts... Un par pārkrautām a/m vispār cits stāsts.
Cita starpā varu piebilst, ka ir izdotas Eiropas Komisijas vadlīnijas kravu nostiprināšanā. Mazliet pāri 200 lpp garš loģisks sacerējums, kas nav tikai birokrātisks smērējums kā daudzi citi EK izdevumi. Iesaku izlasīt visiem, kas ar pārvadājumiem nodarbojas.
Siksnām ir jānodrošina tikai tas, lai baļķi apgāšanās gadījumā neizbirtu uz ceļa. Nevar tās siksnas atcelt fizikas likumus...
Vai kāds no tiem gudreļiem, kas tarkšķ pa drošību TV, radio un gudri prot citus pamācīt braukšanas prasmēs, īpaši ar nopirktajiem radariem, spēj parādīt savas zināšanas kravu pārvadājumos ar automobiļiem un fočenēs saskatīt vadītāju pārkāpumus katrā no tām?
Reiz lasīju par meitenīti, kuras pašvaldības busiņš mācību gada sākumā veda no Valmieras uz Valku. 6. kilometrā viņa izkāpa un šķērsoja ceļu busiņa priekšā, lai dotos mājās. Garāmbraucošais auto izdzēsa meitenītes dzīvību.
Sola, ka pašvaldībām būs jauni busiņi un vadītāji, kas vedīs skolēnus uz un no skolas.
1. Vai bērni un viņu vecāki tiek apmācīti, lai zinātu, kā apieties ar šiem un šajos autobusos?
2. Vai to vadītāji tiek apmācīti skolēnu pārvadāšanas īpatnībās un satiksmes drošības nodrošināšanā ceļā un pieturvietās.
3. Vai skolēnu uzņemšanas, izkāpšanas pieturvietās ir jau ierīkotas drošības barjeras, lai bērni izkāpjot nevarētu tūlīt autobusa tuvumā šķērsot ceļu? Vai tikai 1. septembrī tiks uzstādīti radari?
Vislabāk man patikās bilde kur krava sagāzusies, toties nākamajā kadrā kļūda tika izlabota, ar otra kravinieka palīdzību, vienkārši tjipa otrs kravinieks pietur, lai negāžas :DDD
""Cirks bez maksas uz ceļiem"", šitādu nosaukumu vajadzēja likt :DDD
vakar viens gudrinieks uz P95 bija izkaisījis 0,5x1m izmēra plakanus armatūras sietus.
daļa bilžu norauj galvu, bet ir virkne kurām ir grūti saprast kas par vainu kravas nostipināšanai un vai vispār ir vaina...
Tā ir, ka ne visi pārkāpumi ir saprotami, ja tu rullzzē ar vieglo! Bet par baļķiniekiem ir skaidrs!
Baļķu kravai ir jābūt aizsargam ar drošības konstrukciju pret baļķu izkrišanu bremzējot no piekabes uz priekšu un uz sāniem, uzsākot vai braucot pa bedrēm - no piekabes un auto uz aizmuguri!
278552. viesis
Pilnīgas muļķības par sānu un aizmugures aizsargiem. Tad jau varbūt vajag aizsargu arī virs kravas, lai braucot pa bedrēm baļķi nelec ārā? Varbūt vispār visu kravu apmetināt ar grošības režģi?
No sāniem ir statnes un saites, no augšas ir saites, kas aizsargā, tā kā par agru tev, viesi 278553, iesaukties - "muļķība"!
Vajag tikai no priekšas un aizmugures aizsargāt, lai nekrīt ārā baļķi.
kas jums viesi - "sapīpējušies", kāda baļķvedējam kravas aizsardzība piekabei priekšā vai aizmugurē, vai tenta puspiekabei ?!?!? Tas ka te ir daudz bilžu kur dažādas kravas ved tām neatbilstošās piekabēs - tas ir atkal cits jautājums !!!
Vienkārši aizsardzība! Neviens baļķis nedrīkst izkrist no kravas!
Kā man patīk šitādi komentētāji:
278557. viesis pirms 13 minūtēm
Vienkārši aizsardzība! Neviens baļķis nedrīkst izkrist no kravas!
-----
Nez kā tu to esi iedomājies realizēt ?!?!? Tas ka krava ir pienācīgi jāsakrauj un jānostiprina - cits jautājums, bet panākt to ka nekad (ne pie kādiem apstākļiem) neviens baļķis neizkrīt - tādu piekabju vienkārši nav !!! T.i. teorētiski šāda piekabes varētu pastāvēt, ja neskaita to ka tad tajās neko iekraut vienkārši nebūtu iespējams !!!
Vai nu sasien tos baļķus, vai aizliek priekšā kautko. Piekabes tirgo visās piekabju tirgošanas mājas lapās un piedāvā dažādas ietaises lai pilnīgi neviens baļķis neizkristu no tās laukā.
Tad jau Tu esi iedomājies, ka auto vadītājs var kautko pārkāpt no noteikumiem, var braukt mazdrusciņ iešņabojies, var pa kādam cilvītim nobraukt vai aizķert, lai redzētu, kā tas kūņojas auto aizmugurē, var pa baļķītim pazaudēt ceļā, lai redzētu, kā citi uz tā nositās vai nošķeļ autiņiem priekšējos ratus!
278561
Ko tu dzer?
Visā pasaulē tā vadā baļķus, gadu desmitiem.
Tu pamēģini iekraut baļķus, aizmetināt ar 10mm dzelzs plāksnēm baļķvedēju no visām pusēm, gala punktā ar autogēnu atgriezt vaļā, un pamēģini notirgot viņus par tirgus cenu.
Nu labāk lai kaut ko dara pie tām kravām un viņu nostiprināšanām, nevis pa grāvmalām mētājas apgāzušies tie smaguči, un vēl nedo dies, kādam kautkas virsū krīt no tām kravām. vismaz kāds par to ierunajās lieku reizi.!
Turpinājums: www.iauto.lv/art/17134/9/?...-%22kludam%22-
Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk
Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk
Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk
Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk
Dažas bildītes tiešām jautras.