Euro NCAP (Eiropas jauno automašīnu novērtēšanas programma) neatkarīgo speciālistu organizācija ir novērtējusi Opel Ampera drošību ar piecām zvaigznēm.
Pirmais Eiropas ražotāja radītais elektriskais automobilis, kas pilnībā atbilst ikdienas vajadzībām, saņēmis maksimālo drošības novērtējumu, tādējādi pievienojoties citiem Opel modeļiem, kurus testējuši Euro NCAP. Opel Ampera pat pārsniedza nepieciešamo punktu skaitu nevainojamam novērtējumam pasažieru, bērnu un kājāmgājēju aizsardzībai, kā arī drošības sistēmu kategorijā. Piecdurvju sedans sasniedza augstāko novērtējumu arī sānu sadursmes testos, pateicoties Ampera modeļa stingrajai virsbūves pamata struktūrai, izturīgajai pasažieru kabīnei un efektīgajai drošības sistēmai.
“Opel jau ilgstoši nodrošina augstākos iespējams drošības standartus, un Ampera ar savām tehnoloģijām lieliski turpina šīs tradīcijas. Augstākā novērtējuma pārsniegšana Euro NCAP testa kategorijā ir unikāls sasniegums, ar kuru mēs lepojamies,” norāda Opel izpilddirektors Karls-Frīdrihs Strake.
Kopš 2009. gada sānu sadursmes tests ir obligāts, un Ampera ir pirmā automašīna, kas ieguvusi maksimālo punktu skaitu tajā. Testa laikā automobilis ar ātrumu 29 km/h sāniski tiek virzīts pretī cietam stabam, tādējādi simulējot sadursmi ar koku. Pasažieri ir pasargāti pateicoties Ampera triecienizturīgajai un stingrajai virsbūves pamata struktūrai. Par drošību sadursmes laikā rūpējas ārkārtīgi izturīgā pasažieru kabīne, kas veidota, lai avārijas gadījumā nodrošinātu iespējami mazāko deformāciju un saglabātu pietiekami daudz telpas izdzīvošanai. Lai samazinātu trieciena spēku, priekšējā, abu sānu un aizmugurējā daļa ir aizsargāta ar enerģiju absorbējošām zonām, kas kontrolēti deformējas.
Pēc sadursmju testiem tika pārbaudīta arī automašīnas elektriskā drošība. Ampera modeļa baterija, kas sevī apvieno 288 prizmas formas litija jona baterijas šūnu deviņās dažādās sekcijās, ir novietota automašīnas centrā un transportlīdzekļa struktūra ir veidota ap to. Pateicoties atjautīgajam automašīnas strukturālajam dizainam, baterija ir prasmīgi pasargāta gan no priekšējās, gan no sānu sadursmes, avārijas rezultātā nodrošinot tās palikšanu savā vietā. Drošības nolūkos, lai kritiskā situācijā izvairītos no strāvas sprieguma, glābšanas dienesti viegli var atvienot automobiļa bateriju. Pēc avārijas Ampera salonā nedrīkst nokļūt elektrolīti, turklāt ne vairāk kā septiņi procenti elektrolītu drīkst atrasties ārpus baterijas.
Ampera aktīvie un pasīvie drošības papildinājumi ietver:
• Standarta četru riteņu bremžu antibloķēšanas sistēmu, vilkmes kontroli, elektronisko bremžu spēku sadales sistēmu, bremžu pastiprinātāju un elektrisko stabilitātes kontroli
• Astoņus drošības spilvenus – priekšējos, sānu, kāju zonas un jumtā iemontētos drošības spilvenus, kas radīti galvas pasargāšanai automašīnas velšanās gadījumā
• Papildus aizmugures skata kameras sistēmu, kuras pārraidītais attēls redzams navigācijas sistēmas ekrānā
• ISOFIX bērnu sēdeklīšu instalācijas sistēmu aizmugurējiem sēdekļiem
• Priekšējo sēdvietu regulējamos galvas balstus, kas nodrošina aizsardzību pret kakla traumām trieciena saņemšanas gadījumā no aizmugures
• Pedāļu atbrīvošanas sistēmu (PRS), kas frontālas sadursmes gadījumā pasargā kāju zonu.
Frontālas sadursmes gadījumā pedāļu atbrīvošanas sistēma (PRS) atkabina sajūga un bremžu pedāļus, mazinot traumas risku kāju zonā. Ampera ir veidota uz General Motors kompaktauto arhitektūras bāzes, uz kuras ir balstīta arī Astra Delta - vēl viens Euro NCAP augstāko atzinību ieguvušais Opel modelis.
Elektriskā mobilitāte ikdienas lietošanai
Ampera ir pirmais elektriskais transporta līdzeklis Eiropā, kas paver iespēju ‘doties jebkur jebkurā laikā’. Piecdurvju sedans tirgū būs pieejams šī gada beigās un ir pietiekami plašs četriem pieaugušajiem un viņu bagāžai. 16 kWh litija jonu baterija nodrošina 111 kW/150 ZS lielu jaudu. Atkarībā no ceļa seguma, braukšanas tehnikas un temperatūras, 40 līdz 80 km var veikt izmantojot tikai elektrisko motoru, un neradot kaitīgās emisijas. Neatkarīgs pētījums rāda, ka 80 procenti Eiropas iedzīvotāju ikdienā nobrauc mazāk par 60 km. Brīdī, kad Ampera baterija ir gandrīz izlādējusies, nemanāmi sāk strādāt benzīna motors, nodrošinot iespēju veikt vairāk nekā 500 km lielu distanci bez vajadzības uzpildīties.
Ahā, kā jau iepriekš iebildu, tagad vairs netiek tik skaļi saukts par elektroauto. Hibrīds tas ir, hibrīds.