Igaunijas "Lux Express" pēc pusotra gada gatavojas ienākt Latvijas iekšzemes autobusu satiksmes tirgū 27

 

Foto: Ekrānbilde

Nozare.lv | 27.jūnijs 2019 12:10

Igaunijas starppilsētu un starptautisko autobusu operators "Lux Express" pēc pusotra gada plāno ienākt Latvijas iekšzemes pasažieru pārvadājumu tirgū, otrdien paziņoja kompānijas valdes loceklis Janno Ritsbergs.

"Lux Express" jau piedāvā autobusu satiksmi starp Rīgu un Daugavpili, kas kursē caur Biržiem Lietuvas ziemeļos.

Ritsbergs žurnālistiem otrdien sacīja, ka Igaunijas iekšzemes autobusu tirgus ir liberāls, bet Latvijas tirgus darbojas atbilstoši iepirkumiem gan reģionālā, gan starppilsētu autobusu satiksmē.

"Līdz šim ticis organizēts iepirkums uz desmit gadiem, un uzvarētājs ar zemākās cenas piedāvājumu uz desmit gadiem ieguvis iespēju apkalpot maršrutus ar nosacījumu, ja kompānija strādā ar zaudējumiem, Latvijas valsts kompensē operatora zaudējumus. Tas principā nozīmē, ka neviens operators Latvijā nav ieinteresēts pakalpojuma vai produkta attīstībā," klāstīja Igaunijas kompānijas pārstāvis.

Viņš norādīja, ka Latvijas jaunā valdība ir sākusi virzīties uz autobusu pārvadājumu tirgus liberalizāciju. No 2021.gada 1.janvāra maršruti, kuros ir spēcīga dzelzceļa satiksme, tiks atvērti komerciālai autobusu satiksmei. Tas visvairāk attiecas uz Rīgas apkārtnes reģioniem.

""Lux Express" ir reāla iespēja pēc apmēram pusotra gada ieiet Latvijas tirgū. Mēs jau esam apstiprinājuši savu interesi Latvijas satiksmes ministram un Latvijas Autotransporta direkcijas vadītājam," sacīja Ritsbergs.

Jau ziņots, ka "Lux Express" no 19.jūnija sācis regulārus pasažieru pārvadājumus ar autobusiem maršrutā Rīga-Birži-Daugavpils, kura izveidē uzņēmums investējis vienu miljonu eiro. Pārvadājumus uzņēmums plāno nodrošināt ar pilnīgi jauniem autobusiem.

Ekspresreisa Rīga-Birži-Daugavpils kopējais brauciena laiks būs apmēram trīs stundas un 25 minūtes. Autobusam plānota pietura Lietuvas pilsētā Biržos, kur tas pavadīs 15 minūtes. Katru dienu ir trīs reisi gan no Rīgas, gan no Daugavpils ar atiešanas laiku plkst.7, plkst.12.30 un plkst.17.30.

"Mēs atradām iespēju savienot Rīgu un Daugavpili ar divu starpvalstu reisu palīdzību," sacīja Ritsbergs, norādot, ka pasažieru interese par braucienu starp abām pilsētām ir liela.

Reisam tiek izmantoti divi šomēnes atklāti autobusu maršruti - Tallina-Rīga-Birži un Birži-Daugavpils.

Savukārt Autotransporta direkcija uzskata, ka šis maršruts ir nelegāls, jo "Lux Express" nav izsniegta atļauja pārvadājumiem maršrutā Rīga-Daugavpils.
 

 
Visi komentāri
 
viencexperc 27.jūnijs 2019 17:20
7 5 Atbildēt

Nordeka ar savu braukšanas stilu vispār nobankrotēs.

Jo tagad ar to brauc vai nu cilvēki ar suicidalām tieksmēm, vai tie, kuriem citas iespējas nav.

Tāpēc es esmu priecīgs, ka igauņi nāk. Nebūs bail tajos autobusos sēdināt savus bērnus.

krix 29.jūnijs 2019 0:07
0 0 Atbildēt

Varbūt arī precīzāk ievēros grafiku un nebūs cilvēkiem, kuriem autobuss ir vienīgais transports, jāierodas pieturā 30min pirms paredzētās pienākšanas. Jo "prinči" var tak ierasties 15min pirms grafika un mierīgi aizrullēt tālāk. Un uzspļaut sarakstam

Vernons 27.jūnijs 2019 19:34
3 12 Atbildēt

Nekā konkrēta. Varbūt paskatīsies cik LUX Express savus busus ir nolicis uz sāniem! LUX Express pat savus vadītājus neprot aizstāvēt.

viencexperc 27.jūnijs 2019 19:42
8 6 Atbildēt

Viena lieta ir - nolikt uz sāniem, bet cita - klaja noteikumu pārkapšana un nievājoša attieksme pret citiem transporta līdzekļiem un pasažieriem.

Vernons 27.jūnijs 2019 19:57
4 13 Atbildēt

Ko nozīmē Notekumu pārkāpšana? Esi vadījis autobusu?

viencexperc 27.jūnijs 2019 19:59
6 4 Atbildēt

ātruma pārsniegšana, distances neievērošana.

Es esmu vadījis kravas auto. Un zinu, cik svarīgi ievērot distanci. Domāju, ka autobusam tas ir pat vēl svarīgāk.

Vernons 27.jūnijs 2019 21:04
4 14 Atbildēt

Protams Distanci ir ļoti svarīgi ievērot! Bet vai Tu bez Distances vērošanas kaut ko citu arī proti pildīt? Piemēram garantēt drošību.

Ātruma pārsniegšana. Kā Tu to mērīji un cik tad tie autobusi iet?

Kaut kā neiet kopā regulārs pasažieru pārvadājums un ātruma pārsniegšana!

Rr19 27.jūnijs 2019 21:53
6 17 Atbildēt

Pastrādā vienu mēnesi uz busa.pēc tam skriesi atpakaļ uz smago,diez vai mēnesi izturēsi.

Kanibaals 28.jūnijs 2019 14:09
16 4 Atbildēt

Kā Nordeka garantē drošību apdzenot purnā tā ka pretimbraucējam jāmūk uz nomales? Kā?

Rr19 27.jūnijs 2019 21:58
6 1 Atbildēt

Tev laikam ar redzi pašvaki,ka redzi tikai Nordekas busus,tāpēc jau ar smago vairs nebrauc.

Pļurkt 28.jūnijs 2019 9:11
13 6 Atbildēt

Tieši tā!! Nordeka šorīt totāli izcēlās.

Izgrieza no sānieliņas (no autoostas) deguna priekšā pa galveno ielu braucošajiem. Vieglajam nācās krasi izgriezt uz pretējo joslu, jo citas iespējas tam nebija, un sabremzēt neieliekot busam sānos nebūtu paspējis. Savukārt man nācās likt pa kaucošajam, jo citādi tam IZDZĪTAJAM pretējā joslā būtu ielicis purnā!!!

Rallijkross ir jātaisa ar reisa AUTOBUSIEM grafika ieturēšanas vārdā??? Grafiks par katru cenu??? Uz citu cilvēku dzīvības rēķina!!

Vēl jo vairāk ka visa tā klope notika uz gājēju pārejas. Ja tur būtu gājēji droši, ka Nordakas buss tos ar purnu būtu nostūmis nost!!

====

Pēc šitā redzētā priekš manis Nordekas busus vada pēdējie debīliķi, kam pat veļuka tiesības būtu jāatņem.

Vernons 28.jūnijs 2019 10:37
5 7 Atbildēt

Iesaku izlasīt CSN 18. punktu "Gājējiem aizliegts"! 1 pret 1 arī auto braucējiem aizliegts priekšā esot šķērslim, autobusa izskatā, kurš iebrauc auto ostā, vilkt garām gar aizmuguri nepārliecinoties par savu drošību! Tev visi citi ir slikti, bet kam deri Tu pats. Žēl ka nedabūji "poti" pakaļā, strauji bremzējot!

Palaidniex 28.jūnijs 2019 11:55
7 5 Atbildēt

Tas neatceļ tik pat skrupulozu CSN ievērošanu stūrējot to kasti. Pirms vaimanā par citiem, iemācīties savējiem tik pat skrupulozi pildīt CSN, kā te paģērē no visiem citiem, bet ne savējiem...

Pļurkt 28.jūnijs 2019 16:58
12 5 Atbildēt

Vernon - pirms DIRST izlasi 55 reizzes ko es uzrakstīju, lai nevajag uz saviem izdomājumiem tev pašam atbildēt!!!!

-------------

Visā tavā slimā suņa murgojumā nav pilnīgi nekā kopīga ar manis uzrakstīto augstāk!!

Vo kur visiem idiotiem idiots!

Rr19 28.jūnijs 2019 17:39
9 0 Atbildēt

Kur ir gājēju pāreja, izbraucot no Rīgas AO, vari parādīt?

Pļurkt 28.jūnijs 2019 20:27
10 5 Atbildēt

Kas ir??? Rīga un pārējie lauki!!!!!

Da simtiem gājēju pārēju ir ārpus tavas jobanās Lielpicānijas!!!

NU bļa kur idiots!! Vēl kaut ko dirš par autobusiem, bet ārpus savas ģerevņas nekad mūžā nav bijis!!

Rr19 28.jūnijs 2019 21:09
6 8 Atbildēt

Es sapratu, no kurienes pats esi. Pirms raksti, uzlāpies.

Pļurkt 29.jūnijs 2019 6:28
0 5 Atbildēt

Savus stulbos vāvuļojumus droši vari paturēt pie sevis - āksts!

Zemesgramata 28.jūnijs 2019 19:00
16 1 Atbildēt

Šis fakts mani priecē. Katru reizi, kad dodos uz EST, izmantoju LuxEx.

Beidzot būs jauns autoparks. Savādāk Šķēle un Savickis dzenā apkārt 10gadīgus lūžņus.

s 30.jūnijs 2019 12:08
6 1 Atbildēt

Loti daudziem Te kaut kādi autobusi izgriež priekšā un apdzen purns purnā, vai tik nav tā, ka paši vieglo šoferi rada šīs situācijas. Kādēl man tā nekad nav gadijies? Autobusu neesmu nekad vadījis, bet zinu vienu, ko redzu ikdienu. Regulāri tiem busiem kāds nozog distanci, seviški pirms luksaforiem, jo autobuss tiešām ir lēnāks un kādam vins vienmēr traucē tādēl nu jāpdzen autobus un jāiespraucas vinam priekšā tieši pirms “sarkanā” - tas tāds regulārs novērojums. Vēl ko es pamanu, ka nevien no izbrauktuves negrib sev priekšā redzēt to lēno divplāksni, tādēl redzot kad autobuss gatavojas izbraukt no pieturas, ir akurāt jāpaātrinās un aiz muguras esošie dara to pašu, un ko tam autobusam darīt, gaidīt vakaru? Protams kaut kad būs jāgriež ārā un vienmēr atradīsies kāda aizvainoties. Nesaprotu tiešām tajā paurī to smadzenu ir tik maz, ka nevar to lēno lūzni palaist? Man arī besī braukt aiz smagā transporta - vini ir lēni, neko nevar redzēt utt., bet nu kaut kādai saprašanai būtu jārodas, redzot to lēno kasti veicot attiecīgo manevru. Protams lohi ir visur, kā vieglo tā smago transporta līdzeklu vadītāju, bet man kaut kā škiet, ka vieglajos auto to lohu ir krietni vairāk...

P.s. Man pie dirsas tie autobusi, manispēc var vinus visus nodot lūznos, es vairāk par to, ka ja vieglā šoferis neredz šīs likumsakarības - lūk tas jau ir bīstami, jo vins droši vien neredz arī daudzko citu...

Pļurkt 30.jūnijs 2019 12:32
0 3 Atbildēt

Izlasi kādas 55 reizes!!!

=========

Pļurkt

Izgrieza no sānieliņas deguna priekšā pa galveno ielu braucošajiem...

Izgrieza nesabremzējoties, tā ka izlidoja uz pretējās joslas pašu apmali, aizšķērsojot pilnīgi visu galveno ielu. Piespiežot vienu auto izbraukt uz pretējo joslu un piespiežot divus auto strauji bremzēt!!

==============

Kam te kas bija jālaiž???

s 1.jūlijs 2019 11:55
0 0 Atbildēt

Tu varbūt pats izlasi, ko es uzrakstiju, kaut 100 reizes.

Jau minēju, ka gadījumi ir dažādi, protams ari starp smago vadītajiem ir daudz lohu, savukārt katru dienu, un vairākas reizes es redzu, kā izpaužas vieglo automašīnu vadītāji.

Pļurkt 1.jūlijs 2019 17:43
1 0 Atbildēt

Kādi dažādi gadījumi?????

Aizej pie okulista pirms lien te dirst vaio iemācies lasīt!!!

Es uzrakstīju konkrētu gadījumu, ko PATS PIEREDZĒJU!!!

Dirs mazāk - āksts!!

s 1.jūlijs 2019 17:51
0 0 Atbildēt

Āksts ir Tev biksēs nabadziņ...

Vernons 1.jūlijs 2019 10:08
0 0 Atbildēt

Nordeka vainīga kad kāds grib braukt pa pretējā virzina tramvaja slidēm!

Ir risinājums, uzliks Rīgas satiksmes departaments zīmi "Dodiet ceļu"!

Neskrien, nebūs strauji jābremzē!

Pļurkt 1.jūlijs 2019 17:46
1 2 Atbildēt

Kārtējais DALBAJOBA MURGOJUMS!!!

Kam jādod ceļš???? Kaut kāda Nordekas debīliķim, kuram grafiks ir svarīgāks par citu cilvēku dzīvībām, pat tad ja tas brauc pa otršķirīgo ielu krustojumā ar galveno ielu!!!

Rr19 1.jūlijs 2019 21:03
1 0 Atbildēt

Pirms raksti,izguli dzērumu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

No 45 750 eiro - Toyota sākusi jaunā GR Yaris iepriekšpārdošanu

Ir sākusies jaunā Toyota GR Yaris iepriekšpārdošana, un tā cenas ir no 45 750 eiro. TOYOTA GAZOO Racing rallija programmā dzimušais un sacīkstēs rūdītais hečbeks debitēja pirms trim gadiem, bet pēc modernizācijas tas ir ieguvis dažādus dizainiskos, tehniskos un konstruktīvos uzlabojumus, kas braukšanu pacels jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 9

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti