Mercedes laiž klajā elektrisko Sprinter (+ FOTO) 20

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 24.decembris 2019 12:05

Mercedes-Benz piedāvājumu papildina eSprinter – kravas furgons, kas ar elektrību spēs nobraukt līdz pat 168 km.

Vispirms tirgū nonāks divi īsās bāzes modeļi ar augsto jumtu, kas būs aprīkoti ar tādu pašu spēka iekārtu kā eVito. Tas nozīmē, ka piedziņas komplektu veido 114 Zs (295 Nm) elektromotors pie priekšējās ass un 41 vai 55 kilovatstundu akumulators zem grīdas. Busiņa gabarīti un ietilpība nav mainījušies: kravas nodalījuma ietilpība – 10,5 kubikmetri, pilnā masa – 3500 kg, garums – 5,93 m.

Ar mazāko akumulatoru eSprinter varēs nobraukt tikai 115 km, taču varēs vest smagāku kravu (līdz 1040 kg), ar 55 kWh akumulatoru tāldarbība sniedzas līdz 168 km, bet kravnesība sarūk līdz 900 kg.

Ražotājs norādījis, ka akumulatoru uzlādei līdz 80% pietiks ar pusstundu, ja to pieslēdz pie ātrās uzlādes iekārtas, turklāt vadītājs var ekonomēt enerģijas patēriņu, izvēloties kādu no četriem rekuperācijas režīmiem, samazinot klimatkontroles iekārtas jaudu vai braukšanas ātrumu ar rūpnīcas ierobežotāja (opcija) palīdzību (80, 100 vai 120 km/h).

Lai atvieglotu klienta izvēli Mercedes izstrādājis speciālu lietotni eVAN Ready, kas izanalizēs visus klienta maršrutus un sniegs atbildi, vai ir iespējams ietaupīt naudu, iegādājoties videi draudzīgos eSprinter un eVito mikroautobusus.

Mercedes-Benz eSprinter cenas vēl nav paziņotas. Salīdzinājumam - elektriskā minivena EQV sākumcena ir gandrīz divas reizes augstāka nekā dīzeļdzinēja analogam.

 

 
Visi komentāri
 
Ojaars 24.decembris 2019 14:00
2 3 Atbildēt

Man personīgi ir pilnīgi po par šo "sasniegumu". Vairāk domāju par to cik liels ir pasaules "lielo" lobijs, ja A.Dambis vēl joprojām nav ticis uz ceļa ar savu pilsētas elektrobusu. Gadu atpakaļ teicās, ka vēl tikai sertifikācija... vēl joprojām nekā.

Žēl, visticamāk daudz pretēji spēki...

Ja kāds zin kurā virzienā būtu jāiekustina, lai Dambim palīdzētu - esmu gatavs atbilstīt. Nav jau mums LV daudz kuri spēj darīt. Diemžēl, žurnālisti neko nedod un pašam man arī nav nekādas informācijas par šī projekta "klupinātājiem".

hmmmm 24.decembris 2019 16:51
1 1 Atbildēt

par so konkreto sasniegumu man ari po, bet ir prieks ka notiek attistiba saja virziena - pec 10-20 gadiem varetu but lietojama tehnologija

HE 24.decembris 2019 16:25
6 2 Atbildēt

Līdz Talsiem netiek...

Conqueror 24.decembris 2019 20:34
4 2 Atbildēt

nu bulciņas pa vecrīgu var izvadāt, kāpēc ne?

didzisk 27.decembris 2019 19:16
1 1 Atbildēt

Tieši tā! Ne tikai bulciņas pa Vecrīgu, arī mēbeles, televizorus utt. pa visu Rīgu. Pāris reizes var nobraukāt, pēc tam palādē un brauc atkal. Sevišķi izdevīgi, ja mašīna pieder pašiem un ved no savas noliktavas, pie kuras var uzstādīt lādētāju. Ziemā iesēdies un pečka silda praktiski uzreiz. Nesmird, kad stāv ar "ieslēgtu motoru". Un var braukt pa sab. joslu - tātad neaizņem parastās joslas. Visiem citiem šoferiem vajadzētu būt tikai priecīgiem.

Frontera 24.decembris 2019 20:38
4 7 Atbildēt

da beidziet,tas vairs NAV furgons,bet gan tosters uz riteņiem.Murgi..biznes un tikai.Ekoloģija????Ja???Tiešām/????Tas viss ir priekš lētām smadzenēm..nozombētai tautai.Es braukāšu ar savu dīzeli ,smirdināšu pasauli un iepūtiet man..neviens nepārliecinās mani ,ka jābrauc ar elektro kastēm.

Kanibaals 24.decembris 2019 22:21
8 7 Atbildēt

Nodoklis tevi pārliecinās.

Frontera 25.decembris 2019 10:13
0 2 Atbildēt

Oky..lai pārliecina..tas neko nedos..paskat,dzērājšoferiem būs shtukas sodi,tāpat palasot komentu visi brauks un pie pakaļas,tāpat man ..nu cik uzliks??500eiro,nu lai..piecsimt es varu gadā atlikt..vairāk jau nebūs.Un vel,kas var atļauties uzreiz nopirkt elektroauto??+guļam rajonos ,kur lādēt auto

Frontera 25.decembris 2019 10:16
2 2 Atbildēt

Visos mikrorajonos tā ir problēma,bomži raus vadus,zagļi zags štekerus..neesam gatavi vel elektrolaikmetam.+plus džeki garažās vairs nevarēs pa dzinējiem rakāties(man patīk to darīt)elektroauto..tur vienkāŗsi nebūs kur rakāties..visi paliks par tizleņiem..

Bet 25.decembris 2019 10:26
0 0 Atbildēt

Ietaupisim uz beznodokļu dīzeļa

Asterix 25.decembris 2019 11:28
5 2 Atbildēt

Nodokļi pārliecinās?! Iedomājaties situāciju, kad, nu pieņemsim, kādi 40% autobraucēju tomēr pārsēdīsies uz eauto. Cik liels izveidosies robs budžetā no neieņemtā pvn, akcīzes un neieņemtā tā saucamā ceļu nodokļa? Kur ņemt naudu? Pareizi!!! Palielinot nodokļus eauto!!! Tā kā prieki būs īsi cienijamie eauto piekritēji!!!

didzisk 27.decembris 2019 19:27
1 0 Atbildēt

Norvēģijā jau 20 gadus elektroauto ir bez nodokļiem. Arī maksas ceļi bez maksas, sabiedriskā transporta joslas pieejamas. Eauto pārdod nenormālos daudzumos, tuvu pie 40% jaunu auto ir elektriskie. Tikai pēdējos 3 gadus kaut ko sāk ierobežot - sastrēgumstundās uz Oslo vairs nedrīkst pa sabiedrisko joslu braukt, iebraukšanas maksa Oslo ir jau sasniegusi 10% no tā, ko maksā dīzeļi.

Var, protams, teikt, ka tas ir noticis pēc pirmā Leaf parādīšanās 2011. gadā, tātad 9 gadu laikā.

Latvijai līdz tam vēl ļoti tālu. Pat ja pēc cenas elektriskie pēkšņi kļūtu vienādi ar parastajiem (kā Norvēģijā), līdz tam, kad tie kļūs par problēmu ir 8-10 gadi.

msh 29.decembris 2019 20:55
1 0 Atbildēt

Tikai 20 un nevis 100?

Jā, elektromobīļus tur pārdod daudz, tik tu piemirsi, kāpēc - jo turīga valsts, bet normālām mašīnām tur ir šausmīgi nodokļi, dēļ kā tie elektromobīļi beigās nemaz tik dārgi nav. Atslēgas vārdi ir arī "tikai pēdējos 3 gadus sāk ierobežot" - jo tikai pirms tiem 3 gadiem tās elektrokastes sasniedza pietiekami lielu procentu.

Bet kad tu stāsti "latvijai vēl tālu", neaizmirsti ka eirokomunisti paredz strauju elektromobilizāciju, spēj to cilvēki pacelt vai nespēj.

Anonīms 25.decembris 2019 12:29
1 5 Atbildēt

Degvielas cenas ātri vai vēlu pārliecinās par elektro kastu lietošanu

Asterix 25.decembris 2019 13:52
4 1 Atbildēt

Vēlreiz! Priekš sevišķi apdāvinātiem un galējo ziemeļu iedzīvotājiem! Nebūs akcīzes no degvielas palielinās elektrības cenu vai citādā veidā aizpildīs robus budžetā. Tāpat kā Latvenergo ir valsts kompānija vai tad no tā Latvijas iedzīvotājiem ir zemākas elektrības cenas. Nebūt nē! Jo visa peļņa aiziet valsts budžetā. Vēl viens piemērs. Auto gāze skaitās it kā ekoloģiska degviela. Neskatoties uz to no 1.janvāra tai arī tiek celta akcīze!!! Interesanti vai nē!!!

msh 26.decembris 2019 9:26
2 0 Atbildēt

Degvielas cenas? Paskatoties cik par kilovatstundu rietumeiropā plēš viena privātā uzlādes ķēde, jāsaka - elektrības cenas pārliecinās par to ka jāatgriežas pie normālām mašīnām. Izdevīgās uzlādes pastāv tikai tad, kamēr lādētājus uzstāda par firmu vai nodokļu maksātāju naudu bet elektrība ir par firmu, nodokļu maksātāju naudu, vai, vismaz noteikta politiski, kā pie mums. Bet tad, kad par kastes uzstādīšanu un amortizāciju būs jāmaksā pašiem elektrozēniem, vēl nesot kastes īpašniekam peļņu - pilnīgi dabiski ja cena ir x2 vai x3 - vēl tik jāsagaida akcīze elektrībai...

Latvietis 25.decembris 2019 15:41
9 2 Atbildēt

Super, kārtējā elektriskā hujņa kas nespēj nobraukt 900km ar vienu uzlādi... Baigā ekaloģija, vienu tādu, lai uzbūvētu viņš piedirš dabu 6x vairāk nekā es ar savu benzīnieku 100gadus brauktu.

Frontera 25.decembris 2019 20:21
9 1 Atbildēt

Nu re..jā,bet daudzi to nesaprot(negrib saprast)jo redz..mode..huiņa tā visa ir..un kamēr kačā naftu,tikmēr mūsu ,manam,tavam laikmetam pietiks...Elektrība nepiekā laba nenoved,nenovedīs..vienkārši tas ir ļooooti labz biznes...un biznes tiek taisīts uz lohiem..diemžēl.

WALA 27.decembris 2019 16:46
0 0 Atbildēt

Tas nu būs apmēram 3x samelots, jo pret dīzeli tas elektro pie ražošanas piedriš apmēram 2 x vairāk. Bet ir viena tiešām būtiska problēma - neviens šobrīd nezina kā veiksies ar tādu lūžņu pārstrādi.

peecis 1.janvāris 2020 2:58
0 0 Atbildēt

Vai drīkst jautāt, ko konkrēti taisies Dambim palīdzēt?

Dambis bija atpalicis jau tad, kad sāka savus projektus: tad, kad Dambis salika savu konstruktoru, izmantojot pirktus risinājumus (labi, ja kontroliera softs un bateriju pakas/softs bija pašu), konkurentiem jau bija pašu izstrādāti motori, kontrolieri/softs, bateriju pakas un softs, speciāli izstrādāti bateriju elementi, pie tam vieglajiem, busiņiem, fūrēm un busiem piemēroti risinājumi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti