Mercedes-Benz piedāvājumu papildina eSprinter – kravas furgons, kas ar elektrību spēs nobraukt līdz pat 168 km.
Vispirms tirgū nonāks divi īsās bāzes modeļi ar augsto jumtu, kas būs aprīkoti ar tādu pašu spēka iekārtu kā eVito. Tas nozīmē, ka piedziņas komplektu veido 114 Zs (295 Nm) elektromotors pie priekšējās ass un 41 vai 55 kilovatstundu akumulators zem grīdas. Busiņa gabarīti un ietilpība nav mainījušies: kravas nodalījuma ietilpība – 10,5 kubikmetri, pilnā masa – 3500 kg, garums – 5,93 m.
Ar mazāko akumulatoru eSprinter varēs nobraukt tikai 115 km, taču varēs vest smagāku kravu (līdz 1040 kg), ar 55 kWh akumulatoru tāldarbība sniedzas līdz 168 km, bet kravnesība sarūk līdz 900 kg.
Ražotājs norādījis, ka akumulatoru uzlādei līdz 80% pietiks ar pusstundu, ja to pieslēdz pie ātrās uzlādes iekārtas, turklāt vadītājs var ekonomēt enerģijas patēriņu, izvēloties kādu no četriem rekuperācijas režīmiem, samazinot klimatkontroles iekārtas jaudu vai braukšanas ātrumu ar rūpnīcas ierobežotāja (opcija) palīdzību (80, 100 vai 120 km/h).
Lai atvieglotu klienta izvēli Mercedes izstrādājis speciālu lietotni eVAN Ready, kas izanalizēs visus klienta maršrutus un sniegs atbildi, vai ir iespējams ietaupīt naudu, iegādājoties videi draudzīgos eSprinter un eVito mikroautobusus.
Mercedes-Benz eSprinter cenas vēl nav paziņotas. Salīdzinājumam - elektriskā minivena EQV sākumcena ir gandrīz divas reizes augstāka nekā dīzeļdzinēja analogam.
Man personīgi ir pilnīgi po par šo "sasniegumu". Vairāk domāju par to cik liels ir pasaules "lielo" lobijs, ja A.Dambis vēl joprojām nav ticis uz ceļa ar savu pilsētas elektrobusu. Gadu atpakaļ teicās, ka vēl tikai sertifikācija... vēl joprojām nekā.
Žēl, visticamāk daudz pretēji spēki...
Ja kāds zin kurā virzienā būtu jāiekustina, lai Dambim palīdzētu - esmu gatavs atbilstīt. Nav jau mums LV daudz kuri spēj darīt. Diemžēl, žurnālisti neko nedod un pašam man arī nav nekādas informācijas par šī projekta "klupinātājiem".
par so konkreto sasniegumu man ari po, bet ir prieks ka notiek attistiba saja virziena - pec 10-20 gadiem varetu but lietojama tehnologija