Scania prezentē vērienīgu risinājumu, kas atbilst nākotnes emisiju standartiem 12

 

Foto: Publicitātes attēls

Scania | 12.novembris 2021 16:38

Ar pilnīgi jauno Euro 6 transportlīdzekļiem paredzēto motoru platformu Scania visu laiku jaudīgākais 13 litru spēka agregāts sola degvielas ietaupījumu līdz pat 8%. Visus jaunos motorus var darbināt ar HVO degvielu, un divus no tiem var pasūtīt lietošanai ar 100% atjaunojamo biodīzeļdegvielu.

Spēka pārvads ietver arī jaunas pārnesumkārbas un asis, kas tiks uzstādītas uz jaunās, modulārās MACH šasijas. Ir pagarināti apkopes intervāli, un dažādu komponentu ilgmūžība ir palielināta līdz pat 30%. Jaunais spēka pārvads ir revolucionārākais inženiertehniskais sasniegums uzņēmuma 130 gadus ilgajā vēsturē.

Jauno platformu pilnībā no jauna izstrādājusi Scania izpētes un attīstības nodaļa, šim darbam veltot piecus gadus. Tā ir pilnīgi jauna visos aspektos, nekas nav pārņemts no līdzšinējās paaudzes.

“Tas, ko mēs šodien piedāvājam, ir ne tikai motoru platforma, bet arī nozīmīga iniciatīva, lai nostiprinātu Scania vadošo pozīciju ilgtspējīga transporta jomā šajā desmitgadē,” saka Aleksanders Vlaskamps, Scania izpilddirektora vietnieks un pārdošanas un mārketinga vadītājs. “Mūsu stingrā koncentrēšanās uz transporta efektivitāti virza mūs pārejā uz dekarbonizētu pasauli, un mūsu jaunais spēka pārvads šajā pārejā dos ievērojamu ieguldījumu.”

Ar jauno motoru, kam dots vārds Super, un pasaulē vadošo dubulto SCR pēcapstrādes sistēmu jaunais spēka pārvads sagatavo transporta uzņēmumu biznesu turpmākajam ceļam – tas ir gatavs atbilst nākotnes paredzamajiem emisiju tiesību aktiem.

Degvielas ietaupījums 8% apmērā ir izdevīgs ne tikai transporta uzņēmumu darbībai, bet arī būtiski samazina nozares radītās siltumnīcefekta gāzu emisijas. Šie dati ir iegūti, jauno spēka pārvadu salīdzinot ar Scania jaunāko13 litru motoru klāstu, kas pieckārt ieguvis Green Truck balvu, tāpēc tik tiešām var teikt, ka pasaulē efektīvākā kravas automašīna ir kļuvusi vēl efektīvāka.

Tuvāk transportam bez fosilajām degvielām

Jauno motoru lietderības koeficients ir aptuveni 50 procenti, rādītājs, kas agrākajiem motoriem bija nesasniedzams. Kā Scania sasniedza iepriekš neiedomājamu efektivitāti?

Aiz iespaidīgā veiktspējas līmeņa slēpjas ģeniāla inženierija un modernāko tehnoloģiju, piemēram, dubulto augšējo sadales vārpstu un Scania Twin SCR AdBlue dozēšanas sistēmas pielietošana. Spēcīgas motora vadības sistēmas uzrauga spēka pārvadu, tādējādi veicinot kopējo ekspluatācijas ekonomiju jebkuros apstākļos.

Zema iekšējā berze kopā ar optimizētu sadegšanas procesu un jaunu nozarē vadošo pēcapstrādes sistēmu ir daži no noslēpumiem, kas izskaidro motoru platformas izcilo veiktspēju.

Degvielas ietaupījums 8% apmērā var dot būtisku ieguldījumu transporta nozares dekarbonizācijā. Tas ir fakts, ka kravas automašīnu nozarei joprojām lielā mērā jāpaļaujas uz iekšdedzes transportlīdzekļiem.

Salīdzinot ar pašreizējām kravas automašīnām, jaunais Scania Super radīs par 8,3 tonnām (7,4%) mazāk CO2 emisiju “no akas līdz ritenim” ciklā (“well-to-wheel”). Salīdzinājumam – ja to pārrēķina vieglo automobiļu ekspluatācijā, runa būtu par pieciem jauniem pasažieru spēkratiem, kas, patērējot 5 litrus benzīna uz 100 km, ik gadu nobrauc 12 000 km.

“Scania klients, kurš izmanto kravas automašīnu ar 500 ZS motoru, redzēs iespaidīgu degvielas rēķina samazinājumu, pat ja salīdzina ar nozarē vadošo motoru paaudzi, ko šobrīd nomainām,” saka Stefans Dorskis, Scania vecākais viceprezidents un Scania Trucks vadītājs. “Jaunie motori būs izcili daudzējādā ziņā, bet personīgi es uzskatu tūlītēju CO2 samazināšanu par vissvarīgāko aspektu. Mūsu jaunie motori acumirklī dos ieguldījumu pasaules dekarbonizācijā un cīņā pret klimata pārmaiņām.”

Sākotnēji jaunais, Euro 6 atbilstošais zemāku apgriezienu motoru klāsts tiks ražots ar četriem jaudas līmeņiem: 420, 460, 500 un 560 ZS, padarot to piemērotu daudziem un dažādiem pielietojumiem. Tos kombinēs ar jaunajām Scania Opticruise pārnesumkārbām (G25 un G33, kas tika ieviestas 2020. gadā) un jaunu Scania aizmugurējo asu klāstu. Visus motorus var darbināt ar HVO degvielu (hidrogenētu augu eļļu), un divus no tiem var pasūtīt lietošanai ar 100% atjaunojamo biodīzeļdegvielu.

Opticruise uzlabotā vadības sistēma nodrošina vienmērīgāku pārnesumu pārslēgšanu. Balstoties uz plašāku un efektīvāku 14 pārnesumu attiecību diapazonu, Scania Opticruise G25CM un G33CM vadības sistēma automātiski izvēlēsies optimālo pārnesumu katrai braukšanas situācijai. Tās ir pieejamas arī 12+2 pārnesumu versijās. Tas nozīmē, ka klientam, izvēloties aizmugurējo asi, vairs nav jāizšķiras starp gaitas uzsākšanu smagos apstākļos un degvielas patēriņa efektivitāti.

Jauns kompakts alumīnija korpuss kopā ar uzlabotu ģeometrisko konstrukciju un eļļas plūsmas sadalījumu to padara par līdz šim vieglāko un klusāko Scania pārnesumkārbas platformu. G33 ir par 60 kg vieglāka un G25 pat par 75 kg vieglāka nekā to priekšgājēji.

Degvielas optimizācijas bloks

Līdztekus jaunajai spēka pārvada platformai debiju piedzīvo arī pilnīgi jauns dīzeļdegvielas tvertņu klāsts, to tilpumam esot no 165 līdz pat 910 litriem. Pamatā ir trīs izmēri (S, M un L), un tvertnēm ir trīs garumi. Tām visām ir jauna D formas konstrukcija, kas ievērojami uzlabo to izturību, un tās rāmim tiek piestiprinātas, izmantojot C formas kronšteinus.

Zemspiediena degvielas sūknis, primārais degvielas filtrs un ūdens atdalīšanas filtrs ir pārvietoti prom no motora un sagrupēti atsevišķā degvielas optimizācijas blokā. Šī iekārta ir uzstādīta primārās tvertnes sānos. To darot, Scania uz visiem laikiem ir atrisinājusi klasisko izaicinājumu par to, kā izmantot visu tvertnē esošo degvielu. 

“Dīzeļmotora degvielas iesmidzināšanas sistēma nedrīkst iesūkt gaisu; tāds risks var rasties, ja ir gara degvielas tvertne, un, braucat kalnā vai lejup, degviela kādu laiku paliek vienā tvertnes galā,” skaidro Scania izpētes un attīstības nodaļas šasiju izkārtojuma un uzstādīšanas vadītājs Ūla Brantefors. “Mūsu degvielas optimizācijas bloks darbojas kā degvielas uztvērējs, kas mazina problēmu, paturot pietiekamu daudzumu degvielas jaunā motora augstspiediena sistēmai. Tas nozīmē, ka esam spējuši palielināt izmantojamās degvielas daudzumu mūsu tvertnē; mums vairs nav jāuztur “rezerves” līmenis, lai izvairītos no gaisa iesūkšanas.”

Lielāka kravnesība un daudzpusība

Jaunā MACH šasija, kas tiek ieviesta kopā ar jauno spēka pārvadu, nodrošina daudzpusīgāku šasijas konfigurāciju optimālam slodzes sadalījumam. Ievērojamais svara ietaupījums no spēka pārvada apvienojumā ar jaunām iespējām, piemēram, palēninātāja nomaiņu pret CRB vai degvielas tvertņu uzstādīšanu dažādās pozīcijās gar šasiju, veicina lielāku kravnesības potenciālu.

Balstīta uz Scania modulārās sistēmas, MACH palielina šasijas izkārtojumu skaitu, atvieglojot virsbūves izveides procesu un radot brīvu vietu papildu komponentiem. 

Tas ļauj labāk integrēt kravas automašīnu un virsbūvi, jo brīvai vietai var piešķirt prioritāti, un tas nodrošina vieglāku un izmaksu ziņā efektīvāku virsbūves uzstādīšanu, kā arī uzlabo saķeri un produktivitāti. Tas arī palielina teorētisko šasijas izkārtojumu skaitu, piedāvā uzlabotu slodzes sadalījumu un spēj pārvietot šasijas smaguma centru. Jaunais izkārtojums tagad ļauj uzstādīt šasijas komponentus (piemēram, degvielas tvertni), sākot no aizmugurējās ass priekšpuses, uzlabojot kravnesības potenciālu.

Automašīnas kopējā masa ir ievērojami samazināta, svara ietaupījumam sasniedzot 294 kg. Motors un pēcapstrādes sistēmas sver par 8 kg mazāk, ātrumkārba – par 43 kg, aizmugurējā ass – par 27 kg, palīgbremzes – par 105 kg, un papildu 118 kg ir ietaupīti, jo nepieciešams mazāk degvielas. Pateicoties jaunajam izkārtojumam, dīzeļdegvielas un AdBlue tvertnes sver par 8 kg vairāk.

R&M ProCare palīdz sasniegt 100% plānoto darbspējas laiku

Jaunās tehnoloģijas tiks apvienotas ar premium servisa pakalpojumu līgumu, kas paredzēts, lai samazinātu biznesam kritiski svarīgo kravas automašīnu neplānotu apstāšanos. Scania Baltics biznesa vienība saviem klientiem prezentē R&M ProCare, kas balstīts uz konkrētās automašīnas ekspluatāciju. R&M ProCare nodrošina profilaktisku komponentu atjaunošanu, lai nodrošinātu maksimālo plānoto darbspējas laiku. Transportlīdzeklis ziņo Scania par savu statusu un aicina rīkoties, pirms notiek bojājums.

R&M ProCare ir piemērojams visām Scania kravas automašīnām, kas izgatavotas, sākot no 2019. gada. Pakalpojuma pamatā ir tas, ka R&M ProCare pieslēgtās kravas automašīnas nepārtraukti 24 stundas diennaktī seko līdzi komponentu stāvoklim un ziņo Scania par to tehnisko stāvokli, nodrošinot preventīvu rīcību un atjaunošanu no Scania puses.

R&M ProCare līgums galvenokārt paredzēts kravas automašīnām, kuras nevar izņemt no ekspluatācijas neparedzētās situācijās (‘vehicle off road’ jeb VOR). Kravas automašīnas, kas veic pārvadājumus Baltijas reģionā, ir ar speciālu virsbūvi vai uzdevumiem, ko regulē saspringti grafiki un sodi par novēlotām piegādēm, ir piemērotākie kandidāti šim premium pakalpojumu līgumam, kura galvenais mērķis ir palīdzēt sasniegt 100% plānoto darbspējas laiku.

Samazinot t.s. VOR gadījumus un pārvēršot visa veida tehnisko apkopi un remontdarbus plānotos servisa apmeklējumos, Scania Baltics savā apņēmībā veidot ilgtermiņa attiecības ar klientiem sper vēl vienu nozīmīgu soli.

Kāpēc Super?

Jaunās motoru platformas nosaukums Super tika izvēlēts kā veltījums Scania iekšdedzes motoru mantojumam.

Radīts un ieviests 1961. gadā, nosaukums laika gaitā ir kļuvis par plaši pazīstamu jaudīgu un degvielu taupošu Scania motoru sinonīmu. Nosaukums Super pirmo reizi tika izmantots, lai atzīmētu turbokompresora ieviešanu, kas bija pieejams kā papildu aprīkojums leģendāro Scania L75 kravas automašīnu 10 litru sešcilindru rindas motoram. Tas ir vārds, kas jānēsā ar lepnumu, un ir lieliski piemērots arī jaunajai, modernajai motoru platformai.

Super nosaukums ir vienlīdz būtisks arī Scania rindas motoriem. No paša sākuma to izmantoja, lai norādītu, ka rindas dzinējs aprīkots ar turbokompresoru.

Tagad tas tiek izmantots, lai klientiem un citiem parādītu, ka šī ir Scania kravas automašīna ar jauno, nozarē vadošo sešcilindru rindas motoru zem tās kabīnes.

Jaunais Scania Super spēka pārvads ir revolucionārākais inženiertehniskais sasniegums uzņēmuma 130 gadus ilgajā vēsturē – un tādas jubilejas vērta inovācija, kādu uzņēmums svin 2021. gadā.

 
Visi komentāri
 
Vilnis Vecais 12.novembris 2021 22:00
1 2 Atbildēt

Prātīgākie kravas auto ražotāji saprot, ka bateriju kravas auto ir utopija dēļ svara, bet ūdeņraža degvielas šūnas tehnoloģija ir pagaidām padārgu un tādēļ tie sāk testēt un ražot iekšdedzes ūdeņraža kravas auto. Vot tas ir tuvākās nākotnes risinājums pirms pilnīgas pārejas uz degvielas šūnas tehnoloģiju.

Bet šie skanija kā dedzināja diegvielu tā dedzina un rada gan globālus gan lokālu izmešus.

Daf ar iekšdedzes ūdeņraža dzinēju jau driz brauks pa ielām

Daudzi citi smago mašīnu un aitobusu ražotāji iet šo ceļu.

WALA 12.novembris 2021 23:11
0 1 Atbildēt

Dedzināt ūdeņradi mazliet pielāgotā iejšdedzes dzinēja nav nemaz tik ekoloģiski kā tev šķiet, taču ja visu to ūdeņradi būtu iespējams iegūt izmantojot saules un vēja enerģijas pārpalikumus, tad to varētu uzskatīt par realatīvi zaļāku tehnoloģiju, taču jebkurš cits ieguves veids, par zaļu nav uzskatāms, un tad H2 svilināšana ir turpat kur ļoti ekonomisks un labs dīzelis !

Pļurkt 14.novembris 2021 14:28
0 0 Atbildēt

Plika ūdeņraža dedzināšana iekšdedzes dzinējos rada vēl vairāk siltumnīcas efekta gāzu kā dīzeļos!!

Degvielas šūnās šo gāzu izdalīšanās patiešām tiek samazināta, BET NE LIKVIDĒTA!!~!

Pļurkt 14.novembris 2021 14:26
0 0 Atbildēt

==dēļ svara==

Tu esi krievu skolu beidzis??

Dūmuradis 13.novembris 2021 10:14
1 0 Atbildēt

Izlasot šo ir skaisrs, ka drīz mēs visi ar to zaļo udenradi aizrīsimies.

www.rechargenews.com/energy-transi...cts/2-1-933755

WALA 13.novembris 2021 11:13
0 0 Atbildēt

Tas ir intersanti ... kamēr nerada "spiedienu" uz elektroenerģijas tirgu, tikko kā "palīdzēs celt cenu" tas pasākums būs tāds pats "knābiens sūdā" kā biomasas audzēšana, kura radīja "spiedienu" uz pārtikas tirgu un tās pieejamību + vēl "palīdzēja" mežus pacirst stipri vairāk ekoloģiski jūtīgākajās zemeslodes vietās ...

Zigis no Mārciema 13.novembris 2021 12:15
3 0 Atbildēt

Ja biogāze ir no pārtikas un pārtikas rūpniecības atkritumie vai tualetes satura, tad biogāze ir tīrakā degviela, bet ja biogaze ir no graudiem vai kukuruzas, kuru var est cilveki un par to vel maksā subsīdiju (OIK), tad tas ir dirsā.

Ja vēja parks saražo enerģiju, kad tā nav vajadzīga, tad aptur vēja parku un tādā gadījumā labāk ir ražot ūdeņradi.

Bet ja vēja parku būs dahu..a, tad tīkls nespēs paņemt pretī visu elektrību, un labākais ko darīt ir ražot ūdeņradi.

Pļurkt 14.novembris 2021 14:33
0 0 Atbildēt

Pārtikas atkritumi ir no bezjēdzīgi tērētas partikas patērētāju sabiedrībā.

Mans vectēvs bija redzējis badu un beidzot ēst VIENMĒR IZLAIZĪJA savus šķīvjus, visas drupačas no galda sarausa sev saujā un iemeta mutē!!! PILNĪGI NEKAS PĀRI NEPALIKA UN NEKAD NEKO ĀRĀ NEMETA!!

=============

Pārāk labi dzīvojam, ja jau ir pārtikas pārpalikumi un atkritumi!

Mixeris 14.novembris 2021 17:19
1 0 Atbildēt

Apelsīnu sulu ražošana?

Kaksis 14.novembris 2021 17:22
1 1 Atbildēt

Daugavgrīvas atvainojos sūdu tīrīšanas stacija?

www.siic.lu.lv/kim/IT/VM_K_1..._12_05_VM7.pdf

ZZZZ 13.novembris 2021 12:08
0 0 Atbildēt

Visādi brīnumi sarakstīti Nav tikai kravnesības cipars tādam aparātam kas domāts kravas pārvietošanai un 0-100 arī iztrūkst Nu labi tas jau nav vajadzīgs, bet slīpuma % gan varēja būt kaut kādos salīdzinājumos

Pļurkt 14.novembris 2021 14:34
0 0 Atbildēt

Iepriekšējam Eiroxxx kravnesība ir tieši par tik mazāka cik čurūdens bākas tilpums!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti