Elektriskais kāpurķēžu gaitas celtnis izstrādāts sadarbojoties japāņu un vācu speciālistiem.
Elektriskā piedziņa pamazām ienāk arī celtniecības un būvniecības tehnikas sektorā. Pierādījums tam ir Japānas Maeda un Vācijas Deutz uzņēmumu sadarbībā radīts modelis CC 1485 ar celtspēju sešas tonnas. Zināms, ka nulles izmešu celtniecības mašīnai ir 40 kW (54 Zs) jauda un 360V piedziņa, bet strāvas krājumi tiek uzglabāti litija-jonu akumulatorā.
Plašākam interesentu lokam CC 1485 tiks prezentēts specializētajā izstādē Bauma 2022, bet ražošanu plāno sākt no 2023. gada.
Acīmredzot šādas tehnikas ražošana ies plašumā, jo Ķelnē bāzētais uzņēmums Deutz paziņojis, ka no nākamā gada sadalīs savu darbību divos segmentos „Classic” un „Green”. Pēdējais ietver elektrisko piedziņu, akumulatorus un ūdeņraža dzinējus. Nākamo desmit gadu laikā vairāk nekā puse no koncerna pārdošanas apjoma veidos tieši „Green” segmenta produkcija.
Nu šādam tas varētu būt OK, jo atsvars tāpat vajadzīgs, hidromotoru piedziņa diezgan daudziem ir izpelnījusies "sudīgi remontējama mezgla" reputāciju utt. Vienīgi nav gan skaidrs kā tiks galā ar strāvas pārvadi, jo hidraulikai eksistē "daudzreiz pa 360 grādi" pagriežami savienojumi, bet elektrībai ar to drusku ir problēmas.
A kurš tev teica, ka tur hidraulikas nebūs? Visa elektrība tur, manuprāt, darīs tika vienu lietu - darbinās hidrosūkņiem!
Man jau liekas, ka hidraulikai 360 ir sarežģītāk/problemātiskāk nekā elektrībai. Daudzi el dzinēji tak rotē lielā ātrumā un viss ok. Bet nu šis ir labs risinājums kompaktai un telpās lietojamai iekārtai. Bet nu nekas tur mega jauns nav. Tak daudzi senie lielie celtņi un ekskavatori darbojās tieši ar el barošanu. Pat auto celtņi uz KRAZ un MAZ bāzes bija elektriski. Objektā viņus pieslēdza 380V un aidā.
Nav jau nekā neizdarāma, BET, šim ir kāpurķēdes, tatad varetu pielaut, ka paredzēts vietam kur ritenu tehnika grimst. Šis protams ari grimst tikai daudz lielaka "purvā" , un ir diezgan klasiski šiem ar "vēderu" skrāpēt zemi, piedzit visas malas ar dubļiem utml. Daudzas vietas ir tika tizlas, ka gribēdams nevar iztīrit/izmazgāt, tādēļ nereti visas hidraulikas trubas, hidromotori utml apakšā ir sarūsējuši tā ka nekas ka minimums vaļā neskrūvējas ... ja vēl nav gluži pats caurrūsējis ...
Drosi vien jau ka vienkāršākais ir tikai aizvietot dzineju ar elektromotoru, un parējo atstāt hidraulisku, tomēr vismaz sevi ar zilu liesmu nebūs tik vienkārši nosvilināt ...