Nesagaidot solītos uzlabojumus pilsētvidē, "Pilsēta cilvēkiem" rīkos protesta gājienu Rīgā 49

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 30.maijs 2022 12:21

Nesagaidot solītos uzlabojumus pilsētvidē, apvienība "Pilsēta cilvēkiem" 1.jūnijā rīkos protesta gājienu Rīgā, aģentūru LETA informēja apvienības pārstāve Gunita Piterāne.

Pašreizējais domes sasaukums Rīgā pie varas ir vairāk nekā pusotru gadu, bet solītās pārmaiņas neesot redzamas, norāda pasākuma rīkotāji.

"Pilsēta cilvēkiem" vēlas mudināt Rīgas domes "pārmaiņu koalīciju" realizēt pozitīvas pārmaiņas pilsētvidē, sevišķi ar satiksmes drošību saistītajā jomā, ne tikai vārdos, bet arī darbos.

Sabiedriskās organizācijas pārstāvji norāda, ka pirms vēlēšanām politiķi reklamējās Tērbatas gājēju ielā un solīja uzlabojumus pilsētvidē un mazaizsargāto satiksmes dalībnieku drošībā. Taču pašlaik "Pilsēta cilvēkiem" esot vīlusies par Rīgā notiekošo šajās jomās. 

Jaunu gājēju pāreju ierīkošana pilsētā notiekot ļoti gausi, kā arī šogad nav plānoti īpaši satiksmes mierināšanas pasākumi pilsētas ielās. 

Tiekot realizēti vai arī tiekot plānoti projekti ar gājējiem un velosipēdistiem neveiksmīgu un pat bīstamu infrastruktūru, piemēram, nedēļas nogalē atklātais tunelis zem Lāčplēša ielas pie Maskavas ielas, izstrādātās ielas Lucavsalā un topošā Austrumu maģistrāle. 

Neesot nekādu plānu Tērbatas ielu veidot par gājēju ielu, Čaka ielā velojosla vienā virzienā dzēsta bez alternatīvas, Krišjāņa Barona, Brīvības un Krišjāņa Valdemāra ielā jūtamu uzlabojumu neesot, un tie netiekot plānoti.

Viena no būtiskām problēmām esot arī sabiedriskā transporta reisu skaita ievērojams samazinājums trūkstošā finansējuma dēļ, kas samazinot sabiedriskā transporta pievilcību un veicinot autotransporta lielāku izmantošanu pilsētā pretrunā pilsētas stratēģijai. 

"Pilsēta cilvēkiem" pauž neizpratni arī par Rīgas domes kopā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju rīkoto kampaņu "Neesi mērkaķis. Brauc kā cilvēks", kas esot bezjēdzīga mazaizsargāto satiksmes dalībnieku kaunināšana.

"Tā vietā, lai Rīgā uzlabotu drošību kaut vai ar tiem pašiem stabiņiem, Rīgas domes institūcijas uzliek par pienākumu gājējiem spiest luksofora pogas, kas izmaksā dārgi, padara pārvietošanos kājām neērtāku un tad vēl piedalās akcijās, nolamājot mikromobilitātes lietotājus par mērkaķiem!" - norāda apvienības "Pilsēta cilvēkiem" valdes priekšsēdētājs Kārlis Krēķis.

Protesta gājiens plkst.17 sāksies Rātslaukumā, no kura piketētāji dosies uz Satiksmes departamentu Ģertrūdes ielā.

Kā aģentūra LETA noskaidroja Rīgas domē, gājiens ir oficiāli pieteikts. Tā maršruts plānots no Rātslaukuma pa Kaļķu ielu, Brīvības laukumu, Brīvības bulvāri, Tērbatas ielu, tad pa Elizabetes ielu uz Barona ielu, pa kuru gājiena dalībnieki ies līdz Ģertrūdes ielai 36. 

Gājiena mērķis esot vērst Rīgas domes un Rīgas iedzīvotāju uzmanību nepieciešamībai padarīt Rīgas pilsētvidi cilvēkiem draudzīgāku un drošāku. 

Gājiens notiks līdz plkst.18, un tajā varētu piedalīties līdz 100 cilvēkiem.

 
Visi komentāri
 
WALA 30.maijs 2022 12:40
2 0 Atbildēt

Pilsēta cilvēkiem laikam taču pat nestaigā pa Rīgas ielām "jo mērkaķu ar ieroci" uz ietvēm ir palicis stipri padaudz ... vismaz 1x dienā redzu kādu kam patīk lauzt to "ietvju" tehniku, vai pat prasti pārkāpt jebkādus noteikumus veidā kurā apdraud savu dzīvību, nerunāsim par visādu stulbošanos apbraucot gājējus vai riteņbraucējus ...

Opis 30.maijs 2022 13:45
2 0 Atbildēt

Stabiņus tak saskrūvēja, tagad viss droši!

Pajāt 30.maijs 2022 13:55
1 0 Atbildēt

Kā braucu pa joslu, tā arī braucu un braukšu.

darklight 30.maijs 2022 14:35
2 0 Atbildēt

Vienīgais, kur viņiem var piekrist, - tas ir par sabiedrisko transportu. Viss pārējais ir totāli suņa murgi.

Mr_Rums 30.maijs 2022 15:00
9 0 Atbildēt

Vienīgais - ko dara tā organizācija, -bojā satiksmi Rīgā. Bruņinieku un Čaka ielas jau izbojāja .... grib ķerties klāt nākošajām. Paši sev zemi rok -kā ar piegādēm uz Bruņinieku ielas posmā līdz Čaka ielai nevienas stāvvietas!

-ja meistaram jāpieved un jāizkŗāmē mēbele, tad, bez noteikumu pārkāpuma to nevar izdarīt.

Un 30.maijs 2022 15:59
4 8 Atbildēt

Tu ved mēbeles katru dienu?!? Nu, ja pieķers, samaksāsi to sodu un dzīvo tālāk.

Mr_Rums 30.maijs 2022 18:38
6 0 Atbildēt

Nu aspratīga Jums loğika.

-tātad legāli kautko izdarīt nevar/nevajag?

Nuja 30.maijs 2022 20:18
3 7 Atbildēt

Legāli - ko? Katram pilsētniekam nodrošināt stāvvietu ielas malā? Nesanāks, auto ir par daudz! Labāk izveidot veloceļus, kurus gan ir iespējams izmantot katram velobraucējam!

WALA 31.maijs 2022 9:40
1 0 Atbildēt

Varbūt pazemes stāvvietas un velo novietnes tiek noteiktas ka obligātas visām Rīgas jaunbūvēm un rekonstrukcijām kur tas uespējams ( un iespējams ur daydzviet, jo bereti iejšpagalmam apakšā jau ir pagrabs "pussabrukšanas" stadijā ...

Soms 30.maijs 2022 15:47
2 1 Atbildēt

Cieni valsti kur dzīvo vai brauc uz staciju, koferi

Valbergs 30.maijs 2022 18:12
6 4 Atbildēt

Ar steigu nepieciešams ieviest iebraukšanas maksu aiz Rīgas dzelzceļa loka un iekasēto naudu ieguldīt pilsētvides uzlabojumos - apstādījumi, veloceliņi, tranzītielu sašaurināšana. Var uzlikt 10eur par caurbraukšanu un šoferīši maksās, ja jau tagad maksā 2eur litrā aci nemirkšķinot.

iJuris 30.maijs 2022 19:37
2 0 Atbildēt

Tad jau analoģiski uzlikt izbraukšanas maksu. teiksim 20 eur.

Un aizliegt sūdzēties par jekbādu preču pakalpojumu sadārdzināšanos šajā supersmalkajā Rīgas centra daļā.

Tu noteikti pat nespēj aizdomāties cik daudz naudas smalkā centra iedzīvotājiem aiztaupa tie kuri pavada daudz laika ceļā, plus vēl par degvielu daudz maksā.

Es saprotu, ka gribētos dzīvot smalkā centrā, kur tikai parki un koki un putni un viss tik skaisti un jauki. Auto nebrauc, kravas neved, miskastes pašas sevi iznes... Nu leiputrija. Bet tā nav, un kamēr Rīgā būs sakoncentrēti lielākā daļa ofisu un biznesu tikmēr šāds scenārijs nav iespējams.

iPrāts 30.maijs 2022 20:22
0 3 Atbildēt

Juris kautkā ļoti apzināti laiž demagoģiju....cik ir piegādes transporta centrā? Cik mistkastnieku? Skaitām, skaitām...un tagad skaitām - cik ir privāto auto?

Nu lūk, te arī atbilde - lai centrs būtu laba vieta, nevajag ierobežot piegādes un pakalpojumu auto. Pietiek ierobežot privāto auto daudzumu. Pie šāda secinājuma nonāks ne tikai Juris, bet jau ir nonākuši pasaules pilsētu plānotāji.

iJuris 30.maijs 2022 22:26
4 0 Atbildēt

Piegādes un atkritumu apsaimniekošana ir tikai maza daļa no tiem kuriem darbs ir braukt pie klientiem, arī elektriķis kurš lampiņu mainīs kādam hipsteram kurš nemāk, brauks ar auto.

Ir vēl vesels lērums profesiju kuri brauc ar auto, ir vesels lērums cilvēku kuriem nav citas iespējas, kuriem darbs un dzīves vieta nav centrs.

Ir daļa kuri dzīvo Rīgā un kuriem vajag atvest kādu lielāku lietu, pirkumu. Ir tādi kuri nedzīvo Rīgā bet viņu klients, vai jebkas ar ko viņam darīšana atrodas Rīgā.

Saproti taču vienreiz, ja biznesus iznestu ārpus centra, tā, lai tur nevienam citam izņemot iedzīvotājus nebūtu jānokļūst, ne es ne tu, un noteikti 90% cilvēku nespētu atļauties tur dzīvot.

Turklāt tad atkal rodas problēma ar veikaliem un apkalpojošo personālu, tas ir tāds apburtais aplis.

Nesaprotu kādēļ ievācas galvaspilsētas centrā un raud ka nepatīk. Laukos vietas diezgan, var ar velo braukt ar kājām iet... Nevienam netraucēsi.

Un vēl vairāk nav skaidrs, kādēļ daži iedomājas, ka pareizs ir tikai viens variants, kādēl grib sedziņu tikai savā pusē?

iPilsēta 30.maijs 2022 22:30
0 3 Atbildēt

Nesaprotu kādēļ ievācas galvaspilsētas centrā un raud ka nepatīk. Laukos vietas diezgan, var ar auto braukt desmitiem km, nekādu sastrēgumu... Nevienam netraucēsi.

... 31.maijs 2022 7:25
2 0 Atbildēt

Nesaprotu, kāpēc pāķi nedzīvo meža malā, kur nebraukā auto, bet atvelkas uz Rīgu, noīrē dzīvokli centrā un tad brēc, ka grib dzīvot kā laukos!

iJuris 30.maijs 2022 23:38
6 0 Atbildēt

saproti pareizi, es nedzīvoju Rīgas centrā, es pat Rīgā nedzīvoju, bet klienti gan dzīvo un veido savus biznesus galvaspilsētā. Tā nu atgriežamies pie tā ko teicu, lai būtu utopiski skaisti un tikai gājeji velo šmelo uc, tas būtu nereāli dārgi. Tie kuri var pavlkt dārgi tie... ai redz kur MMX precīzi saka to pašu.

Un tam klāt atceries, kad tev centrā par kafiju prasīs 15 eur, un lampiņas maiņu 200eur, tad sapratīsi par ko ir runa.

liela daļa Rīgas namu iemītnieku jau pašlaik nevar pavilkt izmaksas. Tad kas būtu vēlāk?

Mr_Rums 30.maijs 2022 18:33
7 0 Atbildēt

10,-€ izbraukšanas maksu vajag uzlikt tiem aktīvistiem ... lai tusējas sava centrā.

Un jā -katru nedēļu vedam mebeles pa dažādiem rajoniem. Ļoti labi var salīdzināt iedzīvotāju dzīves komfortu (ne tikai mēbeļu piegadē). Dzīves kvalitāte zūd uz tadām "uzlabotām" ielām. To es dzirdu tieši no pašiem iedzīvotājiem. Ne pašam ir kur aostāties, ne ciemiņi var atbraukt ... vai arī jaatstāj auto paris kvartālus tālāk.

Būtu vispirms savus pagalmus un vārtus sakopuši. Ja tā turpināsies -tad tā gudrīšu apvienība iznīcinās Centru. Tur, dzīvošana būs ekskluzīvi dārga -jo pakalojumu sniedzējiem nebūs izdevīgi to Narcisu un Egoistu rajonā iebraukt.

Ritvars 30.maijs 2022 19:02
3 5 Atbildēt

Tā arī būtu jābūt, ka pilsētas centrā dzīvošana ir dārga, tāpat, kā iebraukšana. Lētāka tā var būt daudzstāveņu un privātmāju getto. Galvaspilsētai vajag piesaistīt investīcijas un cilvēkus ar naudu, nevis rūpēties par tādu indivīdu caurbraukšanas ērtībām, kuri pilsētas attīstībai pienes apaļu nulli un atbaida biznesu. Tāpat kebabs purčikā būs lētāks nekā restorāns Antonijas ielā, tā ka visi lētuma meklētājiem centrā nav ko līst.

MMX 30.maijs 2022 19:56
13 0 Atbildēt

Kāds krievu ekonomists saviem sajūsmas pilnajiem tautiešiem attiecībā uz importozamešķeņiju reiz teica: "noskaidrojiet kas būs jūsu klients un tad sapņojiet par biznesu".

Tāpat arī šeit - kas būs tie biezie, kas pārcelsies uz pilsētas centru, kurā nav autostāvvietu, pārvietošanās tikai ar videi draudzīgiem transporta līdzekļiem, un citi "Pilsēta cilvēkiem" solītie labumi. Jūsu klients jau sen ir pārcēlies no centra uz Mārupi, Baltezeru un citiem pierīgas reģioniem, kur viņam ir visas savas zemes sniegtās ekstras - stāvvietas, uzlādes stacijas, vīna pagrabi, utt. Centrā viņam labi ja vairs ofiss palicis, un pat tie ir pārceļas ārpus centra.

Ja gribēs uz Antonijas ielas restorānu, tad atbrauks, minēto publiku pat iebraukšanas maksa neietekmēs, kaut gan drīzāk Antonijas ielas restorāns laika gaitā pārcelsies tuvāk savam klientam.

Līdz ar to kas tad ir tas gala klients "Pilsēta cilvēkam" acīs? Cilvēks, kurš var atļauties dzīvokli Rīgas centrā, apmeklēt centra restorānus, bet ikdienā nepārvietojas ar auto? Pašiem šāds salikums neliekas mazliet īpatnējs?

Valbergs 30.maijs 2022 20:12
3 6 Atbildēt

Ielas ir jāsašaurina, atrodot vietu stāvvietām, apstādījumiem soliņiem, velotransportam. Veiksmīgs piemērs ir Lāčplēša iela, Bruņinieku iela. Paliek klusāks, ir plati trotuāri un stāvvietas gar ielas malām, kuras var lietot visi - gluži kā lielo pilsētu centros (nu izņemot štatus un Krieviju).

MMX 30.maijs 2022 20:31
5 1 Atbildēt

Nu lūk, doma jau pareizajā virzienā. Bet vai pirms ielu sašaurināšanas nav jāizdara vēl kaut kāds sīkums? Teiksim normālu apbraucamo ceļu izbūve? Lūk tad kad pabeigs visus šo mega apvedceļu projektus, tad varēsim sašaurināt ielas. Šobrīd čakarējot centru var dabūt tikai vēl lielākus sastrēgumus tajā pašā centrā.

NMPD 31.maijs 2022 9:19
10 1 Atbildēt

Bruņinieku iela ir priekš velo fašistiem, nevis priekš cilvēkiem, kam jānoikļūst uz 1.slimnīcu. Iela ir tā sašaurināta, ka NMPD mašīnas ar visām bākugunīm stāv korķī. Kamēr kāds traumēts velosipēdists NMPD mašīnā nenomirs, tikmēr nesapratīs, ko savārījuši.

Klients 30.maijs 2022 20:25
0 9 Atbildēt

Cilvēki, kas pārvietojas kājām, biežāk ies ēstuvēs un veikalos - netērē naudu auto un pie veikala nav arī jāmeklē iespēja atstāt auto. Tas taču acīmredzami.

Vai nav pienācis laiks atvadīties no postpadomju domāšanas, ka cilvēks bez auto ir nabadzīgs neveiksminieks? Cilvēks, kas izmanto taksometru, var dzīvot pat pilnvērtīgāku dzīvi kā līzinga kompānijas vergs.

Rīdzinieks 30.maijs 2022 20:38
4 12 Atbildēt

Tieši tā, pilsētā auto ir jāpadara par iespējami lielāku apgrūtinājumu, nevis priekšrocību. Prioritāram jābūt sabiedriskajam, koplietosanas, elektriskajam transportam. Tie, kuri vēlās apbraukt centru, tāda iespēja ir - Rīgas, Ķeguma un Pļaviņu HES aizsprosts. Ja ir parāk tālu vai dārgi - braucienu skaits jāsamazina, vairāk laika pavadot pie ģimenes un bērniem.

MMX 30.maijs 2022 20:45
4 0 Atbildēt

Es atkārtošu jautājumu - kas ir tas paredzamais centra iemītnieks? Vai viņš būs ieinteresēts pirkt dzīvokli centrā? Vai viņš varēs atļauties dzīvokli? Vai centra ēkas ir piemērotas tik maksātspējīgam klientam? Vai cilvēka darba vieta ir centrā? Ja darba vieta ir centrā vai pie tās var piekļūt klienti? Vai darba vietai ir pieejama infrastruktūra - telpas, elektrības pieslēgums, utt?

Beidziet šitos sapņus par eiropas metropolēm, pie fakta, ka Rīgai lauki sākas jau 10km attālumā no centra. Neviena postpadomju domāšanas maiņa neizmainīs faktu, ka vidējam labi apmaksātam cilvēkam ir izdevīgāk pārvākties ārpus centra, jo privātmājas sākas 4-5km attālumā no centra. Kamēr pati pašvaldība neizspriedīs kas ir tās klients centram, tikmēr viss šis ir muļķošanās.

BBC 30.maijs 2022 20:56
0 1 Atbildēt

Un tie ir argumenti par labu tam, ka centram ir jābūt pakārtotam autobraucēju vajadzībām....?

WALA 31.maijs 2022 0:24
2 0 Atbildēt

MMX ir diezgan pareiza pieeja, es reiz dzīvoju Rīgā un mēdzu staigāt ar kājām no Valdemāra 120 līdz Centra universālveikalam gadus ~10, kad piedzima pirmais bērns dzívokļa meklējumos nonācām Mārupē, jo Rīgā pārsvarā nebija absolūti nekā sakarīga, vai nu bezjēdzīgs luksus, vai absolūti veci mēsli (šķiet tikai Merkam bija kas sakarīgs, bet ātri tika izķerts) un arī ar ierobežojumu uz auto skaitu utml. (tad man laikam vienu brīdi pat 4 auto bija) + izbraukšana uz abu galu laukiem no Rīgas vienkārši neciešama. Un tagad, uzcēlu privātmāju, kura ir plašāka un krietni lētāka kā tas luksusa gals Rígā, un izskatas ka arī apkure būs vairākkkārtīgi lētāka, jau tagad kolēģis namīpašnieks un exPorsche īpašnieks saka ka liela varbūtība ka no namīpašuma būs jāatkratās, un pat par savu Mežaparka māju domā ko darīt ....

Man vienkārši viss ir kļuvis krietni lētāk, un ar auto varu mierīgi nebraukt uz Rīgu ...

imzz 31.maijs 2022 0:21
3 0 Atbildēt

Viens no galvenajiem iemesliem ir tas, ka centrā ir krutās skolas. Un man grūti iedomāties krutos vecākus, kuri savus krutos bērnus nevestu uz kruto skolu ar kruto auto :-/

Krotow 31.maijs 2022 16:48
0 0 Atbildēt

- tas, ka centrā ir krutās skolas...

Precīzi. Tai skaitā arī daļa augstskolu (LU un RTU gan vācas ārā uz Pardaugavu, radot transporta problemas tur ), praktiski visi vērā ņemamie teātri, koncertzāles un centrālie kino. Teātra un koncerta apmeklējums lietainā un slapjdraņķa dienā pārvēršas ekstrēmā atrakcijā saprotamu iemeslu dēļ.

WALA 31.maijs 2022 0:27
1 0 Atbildēt

Nu jau arī ārpus Rīgas ir un rodas arvien vairāk ... jo daudzi pārceļas prom "no pilsētas cilvēkiem" ...

Jo izskatas ka tā ir tikai tiem kam auto nepatīk principā ...

+ Vèl tikai jāpaceļas telpu nomas izmaksām ... un Rīgā nepaliks arī biznesu ...

MMX 30.maijs 2022 21:32
6 0 Atbildēt

Tie nav argumenti, tie ir bāzes jautājumi, kas jāatbild lai, uztaisot visus šeit komentāros minētos ierobežojumus un iebraukšanas maksas, centrs nenomirtu dabīgā nāvē. Man ir dziļi vienalga ko cilvēki tur centrā veido, galvenais lai nav kliegšana par to, ka centrs izmirst, jo atkal kaut kā trūkst. Šobrīd visi skatās tikai uz to, kā tam visam dabā jāizskatās, bet nedomā par to, kas maksās par to banketu.

Kādam ir plāns kā centrā piesaistīt tos pašus lielos IT uzņēmumus, kuru darbinieki būtu tie maksātspējīgie centra klienti? Un ja šāds plāns pastāv, tad ir arī ideja, kur centrā raut elektrības pieslēgumu, kas panestu normālu datu centru? Kas būs tas bizness, kas to centru uzturēs? Vai plāns ir centrā uztaisīt guļamrajonu, no kura tad katru rītu mašīnu straumes plūdīs kaut kur ārā?

Krotow 31.maijs 2022 16:53
1 0 Atbildēt

Lielajiem IT uzņēmumiem ir laiks no Rīgas kopā ar visu personālu pārvākties uz rajonu centriem un sildīt ekonomiku tur. Valmiera, Cēsis, Jelgava, Liepāja utt. Attālinātais darbs vienai daļai arī vairs nav problēma. Pats birojā parādos tikai pāris dienas nedēļā, ir kadri no Siguldas un Limbažiem, kas strādā no mājām jau 3 gadus un atpakaļ pat netaisās.

... 30.maijs 2022 19:02
6 0 Atbildēt

Plinīgi skaidrs, ka šo ākstu biedrību vada ne visai gudrs cilvēks ar 0 sajēgu par satiksmi, nosaukt šos par "mērkaķiem" ir apvainojums primātiem:

"Tā vietā, lai Rīgā uzlabotu drošību kaut vai ar tiem pašiem stabiņiem, Rīgas domes institūcijas uzliek par pienākumu gājējiem spiest luksofora pogas, kas izmaksā dārgi, padara pārvietošanos kājām neērtāku un tad vēl piedalās akcijās, nolamājot mikromobilitātes lietotājus par mērkaķiem!" - norāda apvienības "Pilsēta cilvēkiem" valdes priekšsēdētājs Kārlis Krēķis."

imzz 31.maijs 2022 0:28
1 0 Atbildēt

Nu, tas ir labais. Tiešām gribētu, lai tiktu paskaidrots sīkāk, kā satiksmes drošību uzlabot ar stabiņiem luksoforu vietā.

Opis 31.maijs 2022 9:15
1 0 Atbildēt

Vispār jau pilsētas centrā parasti nekur neviens nedzīvo, pilsētas centrā visi strādā, un bauda kultūru. Manhetenā nav dzīvojamās zonas, Maskavas sarkanajā laukumā arī neviens nedzīvo. Bet Rīgā uz Brīvības ielas grib futbolu spēlēt, bet uz Tērbatas ielas taisīt mazdārziņus. Prātiņ nāc mājās.

Jāsāk ar to, ka vajag Rīgai sabūvēt apvedceļus, lai tranzīts neiet caur centru un tad jau var domāt par mikromobilitāti.

Citādi mums te kaut kā dīvaini notiek, saceļ mājas pie lidostas un dzelzceļa un tad bļaustās, ka tie stulbie vilcieni un lidmašīnas taisa troksni un vajag aizliegt, ierobežot utt.

Tračums 31.maijs 2022 10:23
5 2 Atbildēt

Jā, Krievijā tā ir. Pilsētas vidū rūpnīca un ap to dzīvojamie rajoni. Normāli ir tā - pilsētas centrs ir atpūtas un dzīvojamā zona turīgiem cilvēkiem, ap pilsētu nostāk ir industriālie parki, vēl tālāk ir daudzstāvu mājas/barakas lētajam darbaspēkam. Ja kāds izvēlās cauri pusvalstij braukt uz darbu, tad tās ir viņa paša problēmas un izvēle un pašam par to jāatbild, nevis pilsētai, valstij vai kam citam. Tāpēc ideja par iebraukšanas/caurbraukšanas maksu ir ļoti apsveicama, jo iespējas apbraukt centru ir.

MMX 31.maijs 2022 11:33
6 0 Atbildēt

Kur ir tās iespējas apbraukt centru? Cik zinu veseli divi šķērsojumi šobrīd ir būvniecības stadijā, lai nopietni varētu sākt runāt par centra apbraukšanu.

Apbraukt centru nozīmē to izdarīt gaitā, gandrīz bez apstāšanās, nevis kā tagad ar n-tajiem sastrēgumiem. Tas, kas šobrīd tiek saprasts ar "Centra apbraukšanu" ir vai nu Rīgas apvadceļa izmantošana, vai sastrēgumu pārcilāšana no vienas Rīgas ielas uz otru. Tas ir viens.

Otra lieta - varbūt nedaudz vajag piebremzēt ar šiem izteikumiem par tiem, kas brauc uz darbu pāri Rīgai? Valstiski neesam tādā ekonomiskajā situācijā lai palikušajiem privāto struktūru darbiniekiem sāktu pārmest nepieciešamību kaut kur braukt. Un valsts un pašvaldības budžets pamatā veidojas tieši no privātā biznesa nodokļiem, līdz ar to tieši pašvaldībai jābūt ieinteresētai vispirms sacelt apvedceļus, un tad domāt par centra slēgšanu nevis otrādi.

Ja ņemam pieredzi no lielajām valstīm tad daram to līdz galam, samazinot centra apbraukšanai nepieciešamo laiku līdz minumumam, nevis aizslēdzot centru un pasakot lai pārējie p*šās paši.

Aivars 31.maijs 2022 12:26
5 0 Atbildēt

Valstī ekonomiskā situācija ir pat ļoti laba. Nekustamie īpašumi tiek izpirkti pat par kosmiskām cenām, lielveikalos rindas, sastrēgumi aug, degvielas cenas arī. Tā ka nauda ir. Pareizi saka, ka galīgi nav problēmu pārcelties dzīvot kur vien vēlies, zvans māklerim un nekustamais tiek samainīts uz citu. Tā ka tupēt auto un lamāt valsti, stabiņus un velosipēdistus ir izvēle, nevis nepieciešamība. Pilsētvidei no tā nav jācieš.

MMX 31.maijs 2022 14:15
4 0 Atbildēt

Valsts ekonomiskā situācija ir laba? Nu uz papīra gan jau, praksē vismaz būvniecība jau palēnām sāk štopēties un klīst baumas par lielu uzņēmumu nespēju norēķināties ar apakšniekiem.

Tas ka cilvēki vēl brauc un ir rindas veikalos neko daudz nenozīmē, ja nezin kāpēc brauc un kas ir pirkuma grozā. Un vēl jau nedrīkst aizmirst faktu, ka tikai samērā nesen tika noņemti visi ierobežojumi lielveikaliem, līdz ar to protams, ka kādu laiku būs rindas, it sevišķi redzot, ka cenas aug nepārtraukti. Es arī šobrīd tērēju proporcionāli vairāk, jo jāpērk lietas, kas tuvā nākotnē var palikt dārgākas (instrumenti, būvmateriāli, utt).

Nekustamie īpašumi arī jāskatās kas tiek pirkts - mājas ārpus Rīgas vai dzīvokļi pilsētā? Cik saprotu jau kovidlaikā Mārupē viss zem 100K Eur tika izpirkts un paneļmāju ražošana arī šobrīd iet uz Urrā. Otra lieta ir ieguldījumi - ņemot vērā, ka akciju tirgi krīt, tad cilvēkiem ar naudu daudz variantu nepaliek.

Es šobrīd ekonomikā redzu cilvēku brīvlaišanu no kovid ierobežojumiem un naudas tērēšanu lai gatavotos kādiem lielākiem sūdiem, līdz ar to šī brīža datus vispār nav jēgas ņemt vērā. Skatīsimies kas notiks tuvojoties jaunajai apkures sezonai un tad runāsim par to, ka naudas ir vairāk kā jebkad.

Pilsētvides sakārtošana protams skan jauki, bet kā jau minēju augstāk - kas ir tās grupas, kam tā pilsētvide tiks sakārtota un vai tās grupas spēs uzturēt biznesu šajā pilsētvidē? Vai infrastruktūras uzlabojumi spēs piesaistīt cilvēkus, kas nodrošinās dzīvību centrā, kam līdzi parādīsies arī biznesi un pakalpojumu sniedzēji, tādā veidā centru padarot nosacīti pašpietiekamu? Vai arī uzliksim iebraukšanas maksu un atstāsim centru tikai vietējiem un tūristiem, jo īsti jau neviens neredz baigo jēgu pārvākties uz to centru? Un šeit galvenais jautājums - vai centra iedzīvotāji kopā ar tūristiem spēs uzturēt to vietējo biznesu, vai dosies tur, kur bizness vieglāk pieejams?

Īsumā - tas ko es neredzu šajos skaistajos sapņos par centra infrastruktūras attīstību ir reāls redzējums par to kā šie uzlabojumi palīdzēs centra attīstībai. Pagājušajā gadā jau pamuļķojāmies ar Čaka ielu - eksperimentāli, bez esošiem datiem un īsti neiegūstot jaunus datus. Nauda iztērēta, visi apmierināti, eksperimentāli pierādīts ka eksperiments bija sūdīgs. Vai Čaka ielā kaut kas no tā mainījās? Laikam jau ka nē

Saeima 31.maijs 2022 15:58
0 0 Atbildēt

Saeima ir rīgas centrā. Tur ir 100 pārstāvji no visas valsts, bet ideju sapratu, vajag visiem sapirkt dzīvokļus vecrīgā, jo ekonomiskā situācija mums afigenna labā! Aivars visiem uzsauc!

Mr_Rums 31.maijs 2022 9:49
2 0 Atbildēt

Kurā teikumā prasīju "katram" ?

-elementāras stāvvietas nav pāris kvartālu ietvaros. Sanāk ka TU pat apstāties nedrīksti , lai bērnu ratus izņemt no bagāžnieka. Jo kāds VeloMāns tieši Tev bļaus virsū, ka esi viņa svēto taciņu aizšķērsojis. Ja vēl būtu sakārtota iekšpagalmu izmantošana, tad savādāk. Paši iedzīvotāji ir šokēti par jauno kārtību. -Atkāpjamies attīstībā uz 30 gadiem, kad katram 100tajam bija auto.

Paga 31.maijs 2022 13:45
0 4 Atbildēt

Kāpēc nevar apstāties? Apstājies satiksmes joslā, izvelc ratiņus un dodies tālāk. Runa jau tik par to, ka nevajag ar auto līst velojoslā, kā daudzi to dara - uztverot velojoslu par tādu kā stāvvietu jo "kad apstājos, tur neviens nebrauca".

Gājējs 31.maijs 2022 15:52
5 0 Atbildēt

Tā kā velokretīni lien uz trotuāra un traucē man tad, kad es eju ar kājām, tad es viņiem atriebjos tajās reizēs, kad braucu ar auto un speciāli apstājos uz velo joslas. Kā man patīk kad viņi čīkst un pīkts, uzreiz tik labi ap sirdi, kad velodandālim kaut kas kremt!

msh 2.jūnijs 2022 0:48
1 0 Atbildēt

Kur tad jāapstājas - vienīgajā satiksmes joslā, to nobloķējot?

Mr_Rums 31.maijs 2022 10:13
1 0 Atbildēt

Jā, tas ir spēcīgs arguments. Bet to sapratīs tikai izglītots cilvēks.

Pilsēta cilvēkiem 31.maijs 2022 10:57
4 0 Atbildēt

Īsumā- gājējs un auto braucējs nav cilvēks.

Cilvēks ir tikai velosipēdists.

Cilvēks 31.maijs 2022 13:46
1 6 Atbildēt

Nu pabimbā vēl naftas asras, autovadītāj.....es pat sākšu tev just līdzi...

Pilsēta cilvēkiem 31.maijs 2022 15:49
5 0 Atbildēt

Domā, ka uzkāpjot uz ciskudriļļa tev k*****s uzreiz paliks garāks?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti