Pirmais rakstīja: kurš tiem dīzeļtroļļiem spēs piepirkt degvielu?
Pirmajam būs visas iespējas nodarboties ar labdarību sabiedrības labā…
Pirmais rakstīja: kurš tiem dīzeļtroļļiem spēs piepirkt degvielu?
Pirmajam būs visas iespējas nodarboties ar labdarību sabiedrības labā…
Cik nu tur tā dīzeļdegviela ? Nav taču tas dizēlis kaut kāds 10-cilindrīgais ? Bet, nav arī jēgas, ja tā motora un degvielas masa visu laiku jāvadā līdzi - cik daudz lieku kilovatu tā tiek nosvilināts. Domāju, ka vasarās brīvdienās un svētku reizēs 3.maršrutu varētu palaist līdz mežaparkam . Iespējami arī citi varianti, pagarinot jau esošos maršrutus. DIEMŽĒL, cik dzirdams, RS runā tieši par pretējo: par reisu un maršrutu samazināšanu. Krīze turpinās.
IkdienasViesis rakstīja: Cik nu tur tā dīzeļdegviela ? Nav taču tas dizēlis kaut kāds 10-cilindrīgais ? Bet, nav arī jēgas, ja tā motora un degvielas masa visu laiku jāvadā līdzi - cik daudz lieku kilovatu tā tiek nosvilināts. Domāju, ka vasarās brīvdienās un svētku reizēs 3.maršrutu varētu palaist līdz mežaparkam . Iespējami arī citi varianti, pagarinot jau esošos maršrutus. DIEMŽĒL, cik dzirdams, RS runā tieši par pretējo: par reisu un maršrutu samazināšanu. Krīze turpinās.
Pilnīgas aplamības! Tas mazmotors tieši tāpēc arī nenormāli patērē! Un vadājot to līdzi, manuprāt, īpaši daudz lieku kilovatu nepatērē, jo paātrinoties iztērētā enerģija parasti tiek atgūta bremzējot.
Bams rakstīja:
Seene rakstīja:
Pirms pļūtī par izmaksām, painteresējies, cik naudiņas par ekskluzīvajiem, ar dīzeli papildinātajiem, trolejbusiem izgāza...
Tas sviests, trolejbuss ar dīzeli, patērē 215g uz 1kw/h jeb 63 litrus soļaras uz 100km...........
Vienkāršā valodā runājot sanāk, ka ekspluatācijā tas ir 1,6 reizes dārgāks nekā autobuss.
IkdienasViesis rakstīja: Domāju, ka vasarās brīvdienās un svētku reizēs 3.maršrutu varētu palaist līdz mežaparkam . Iespējami arī citi varianti, pagarinot jau esošos maršrutus.
Šādu hibrīdtrolejbusu primārais uzdevums un vispārējā ideja tādus uzradot ir/bija, lai neparedzētu gadījumu dēļ maršrutā tie varētu apbraukt notikumu/avārijas vietu un nekavētu kustību. Nu vēl, lai parkos nav jābūvē mega sarežģīti un dārgi kontakttīkli. Tāpēc par dīzeļa ekonomiskumu neviens nedomāja, jo tie nav paredzēti lieliem gabaliem.
Un tikai pāris pilsētās, ieskaitot Rīgu, dadomājās šādas komplektācijas dīzeļtrolejbusus izmantot regulāros maršrutos bez vadiem...
Romā, piemēram, vienīgajā trolejbusu līnijā izmanto trolejbusus ar superkondensātoriem un vienu maršruta posmu pilsētas centrā, kur neļāva karināt vadus, lai tie nebojā pilsētas vēsturisko vērtību, tie brauc uz saviem akumulātoriem.
Starp citu, Romā ir trolejbusi Solaris, tādas pašas garmoškas kā pie mums. Ja jau kāds tā gribēja, tad varēja arī mums tādus, ar autonomo gaitu pasūtīt, vēl jo vairāk, tie tika iepirkti pie mums aptuveni tajā pašā laikā, kad arī Roma tādus pirka.
tas dīzeļmotors trodzim droši vien griež ģeneratoru un ražo strāvu, ne jau piedziņu dod uz riteņiem?
Viena tante teica, ka trolejbusi bez štangas rij ap 50 litriem/100km...
anonimikis rakstīja: tas dīzeļmotors trodzim droši vien griež ģeneratoru un ražo strāvu, ne jau piedziņu dod uz riteņiem?
Jā. Trolejbuss ar dizeļģenerātoru.
Velomens rakstīja: Viena tante teica, ka trolejbusi bez štangas rij ap 50 litriem/100km...
63L/100km..
Bams rakstīja:
Velomens rakstīja: Viena tante teica, ka trolejbusi bez štangas rij ap 50 litriem/100km...
63L/100km..
Nu tas, cik sapratu tagad vidējais - jo bija vadītāji, kas pamanijās visus 95 izspiest... , preotams vēl no svara kad pierubī to ģenģeri un kad slāpē nost...
Mjā, laikam jau tā ģeneratora vietā tomēr lētāks būtu bijis tiešā pieslēguma MAN dīzelis ar automatu. Tad tas hibrīdvariants būtu veiksmīgāks. Kaut kur Za ruļem es nesen lasīju pat tādu hibridtrolejbusa modeli.
IkdienasViesis rakstīja: Mjā, laikam jau tā ģeneratora vietā tomēr lētāks būtu bijis tiešā pieslēguma MAN dīzelis ar automatu. Tad tas hibrīdvariants būtu veiksmīgāks. Kaut kur Za ruļem es nesen lasīju pat tādu hibridtrolejbusa modeli.
Lētāks ekspluatācijā - iespējams
Dārgāks ražošanā un apkopē - vairāk nekā skaidri...
Velomens rakstīja: Viena tante teica, ka trolejbusi bez štangas rij ap 50 litriem/100km...
vairāk
pārpasi tantei cik vēl jamie ielej savos dīzeļbembjos
Biki nokavēju.
Tam verķim, ko mēs šajā topikā apspriežam, 16.maijā palika 130.gadu.
Šeit ir tā brīnuma foto no 1881.gada: tf1.mosfont.ru/...
1881.gada 16.maijā Berlīnes piepilsētā Lihterfeldē tika atklāta pirmā pasaulē elektriskā tramvaja līnija 2,45 km garumā.
Sliežu platums bija 1000mm, strāvas spriegums tam bija 180 volti, dzinēja jauda 5kw, strāva tika pievadīta pa abām sliedēm. Tādā izpildījumā tas darbojās līdz 1890.gadam.
Bams rakstīja: Biki nokavēju.
Tam verķim, ko mēs šajā topikā apspriežam, 16.maijā palika 130.gadu.
Šeit ir tā brīnuma foto no 1881.gada: tf1.mosfont.ru/...
1881.gada 16.maijā Berlīnes piepilsētā Lihterfeldē tika atklāta pirmā pasaulē elektriskā tramvaja līnija 2,45 km garumā.
Sliežu platums bija 1000mm, strāvas spriegums tam bija 180 volti, dzinēja jauda 5kw, strāva tika pievadīta pa abām sliedēm. Tādā izpildījumā tas darbojās līdz 1890.gadam.
incanti kad šie apķērās, ka uz sliedēm uzkāpjot kutina starpeni?
smaidiigais rakstīja:
Bams rakstīja: Biki nokavēju.
Tam verķim, ko mēs šajā topikā apspriežam, 16.maijā palika 130.gadu.
Šeit ir tā brīnuma foto no 1881.gada: tf1.mosfont.ru/...
1881.gada 16.maijā Berlīnes piepilsētā Lihterfeldē tika atklāta pirmā pasaulē elektriskā tramvaja līnija 2,45 km garumā.
Sliežu platums bija 1000mm, strāvas spriegums tam bija 180 volti, dzinēja jauda 5kw, strāva tika pievadīta pa abām sliedēm. Tādā izpildījumā tas darbojās līdz 1890.gadam.
incanti kad šie apķērās, ka uz sliedēm uzkāpjot kutina starpeni?
Pēc neoficiāliem datiem, pirmais kritušais esot bijis kāds zirgs jau tajā pašā dienā.
Savulaik kaut kur lasīju, ka ASV arī pirmajiem elektrotramvajiem strāva bijusi no specialas trešās sliedes. Bet, pēc tam arī šie esot fiksi ieviesuši gaisa vadu līnijas, jo bijis daudz negadījumu ar elektrotraumām.
trakais trolejbuss, IV bubulis!
Tiešām, labā bilde ! To varētu nosaukt par trolejbusu priekšteci. Īstais. Tas man atgādināja vienu elektro braucamlīdzekli no bērnu dienām. Tolaik manam kaimiņu paziņam faterīts bija elektriķis izgudrotājs. Viņš bija uz vācu(mīksto mazriteņu) bērna velosipeda bazes izgatavojis elektromopedu - vecs elektrolux veļas mašinas elektromotors un kaut kāds reduktors+reversivais slēdzis ar 50 m garu vadu....Bet vizināšanās ar to "mopedu" 50 metru diapazonā tolaik bija kaifīga - labs uzrāviens un ātrumiņš bija. Bremzešana pat bija ar dzinēju. Pēc tam to vadu vēl dubultoja - tad bija vēl interesantāk. Protams.,tā braukāšana notika tikai tā fateriša klātbūtnē, kā nekā - 220 V ! Starp citu, pats sev mājas pagalmā viņš bija iekārtojis 60 m apļveida gaisa vadu liniju kā trolejbusiem (vadi ,piekariņi, kontaktgalviņas bijuši īstie-trolejbusu) , un ar divām koka "štangām" aprīkojis kravas furgona rolleri Tula ... O, bija monstrs , bet gāja pilnīgi bez skaņas. Mūs ari izvizināja. Vispār jau izgudrot var visu ko.
cik ta vēl nesen bērnu laukumos bija tramvajiem līdzīgas elektro mašīnas.... kamēr močīja viens bija ok... bet kad sakāpa pilnas visas tačkas tā sprieguma kritums sanāca pa lielu, ņiuhjā negāja vairs
Bamam :
Pēdējā laikā vairāk apspriežam tramvaju vēsturi, kas viennozīmīgi ir pozitivs izglītojošs process. Bet nedaudz arī jātgriežas realitātē. Kaut kā piemirsušies tie agrāk minētie RS termiņi, par VISU jauno vagonu palaišanu uz 6.maršruta līnijas. Driz jau būs gads, kopš sāka kursēt pirmais jaunais vagons. Nesen kadu stundu dienā sēdēju mašinā uz baronenes(gaidīju savu meitu) un pavēroju tramvajus. Reisā manīju tikai divus jaunos tramvajus, vēl viens bija izmēginājuma brauciens. Pārējie vecie vagoni. Kāda tad šobrīd ir situacija - vai visi plānotie vagoni jau sagatavoti un atgādāti pie mums ? Kad visiem vagoniem uz 6.maršruta ir jābūt nomainītiem pret jaunajiem ? Šķiet, ka tie procesi kaut kā ieilgst.
IkdienasViesis rakstīja: Bamam :
Nesen kadu stundu dienā sēdēju mašinā uz baronenes(gaidīju savu meitu) un pavēroju tramvajus. Reisā manīju tikai divus jaunos tramvajus, vēl viens bija izmēginājuma brauciens. Pārējie vecie vagoni. Kāda tad šobrīd ir situacija - vai visi plānotie vagoni jau sagatavoti un atgādāti pie mums ? Kad visiem vagoniem uz 6.maršruta ir jābūt nomainītiem pret jaunajiem ? Šķiet, ka tie procesi kaut kā ieilgst.
Ieilgst. Saražoti ir visi. Pēc šīs ziemas tika veiktas izmaiņas dažos mezglos. Kamēr notestēja jaunumus, laiks pagāja. Tagad veic izmaiņas. Arī atvestajiem. Un arī Prāgas variantam. Tur piegāžu iekavējums vēl lielāks. Izskatās, ka rūpnīca līdz ar to visu netiek galā.
Pašlaik atgādāti ir 13, no kuriem viens vēl "Izmēģinās".
Ved pa 2 gab. mēnesī. Uz līnijas jābūt praktiski visiem, vidēji 12 gabaliem. Bet bieži čehi kaut ko sadomā ķimerēties, tāpēc uz līnijas bieži notiek rotācija jaunais-vecais-jaunais.
Daži tiek izmantoti tā saucamajos 2x-dieniniekos, kuri izbrauc tikai rīta un pēcpusdienas pīķa stundās.
It kā termiņš ir šī gada beigas, kad pa 6.maršrutu visiem 100% ir jābūt jaunajiem. Plus vēl plānotais pagarinājums līdz Ausekļa ielai. Nākamgad pa riktīgam ķersies klāt 11.maršrutam un 2013.gadā 4.maršrutam. Tā vismaz ieplānots.
Bet viss atkarīgs no finansēm. Situācija nav tā labākā.
Piemēram. 4 un 7. trolejbusu maršrutus apvienoja, lai 7.trolejbusa galapunktā vairs nebūtu jāuztur dispečers... kaut kā mēģina ekonomēt. Un kāda kāda situācija būs gada beigās vispār neviens nezin.
Lasu šo tēmu jau kādu laiku - interesanti.
Vēlos Bamam pajautāt, varbūt arī kādam citam ir zināms - kāpēc Rīgas Satiksmes sabiedriskais transports ir zili balti melnā krāsā? Kā tas tika izlemts? Kāpēc piemēram nav Latvijas karoga krāsā vai dzeltenā, kā bija agrāk?
Principā ja ta piedomā, sabiedriskais tagad ir Igaunijas karoga krāsās....
Onslow rakstīja: Kāpēc Rīgas Satiksmes sabiedriskais transports ir zili balti melnā krāsā? Kā tas tika izlemts? Kāpēc piemēram nav Latvijas karoga krāsā vai dzeltenā, kā bija agrāk?
Varbūt tāpēc, ka Rīgas karogs ir balti zils, tik tur zilais tonis citādāks www.riga.lv/... skat. zemāk, par karoga vēsturi.
IkdienasViesis rakstīja: Jā, tramvajs vecrīgā - tie ir interesanti vēstures momenti. Savulaik jau trambulis gāja garām pat vietai, kur pašlaiik Brīvības piemineklis.
Nu tā pa īstam regulāri Vecrīgā tramvajs brauca no 1901. līdz 1914.gadam, kad darbojās viensliežu līnija no Basteja bulvāra pa Smilšu ielu līdz Biržas namam. Tolaik maršrutu numuru nebija un to tā arī sauca - Биржевая линия. Kaut kad ap 1910-1911. gadiem maršrutiem piešķīra numurus un tas kļuva par 4.maršrutu un no Biržas kursēja pa Barona-Matīsa-Čaka līdz Tallinas ielai.
Onslow rakstīja: Lasu šo tēmu jau kādu laiku - interesanti.
Paldies.
Vēlos Bamam pajautāt, varbūt arī kādam citam ir zināms - kāpēc Rīgas Satiksmes sabiedriskais transports ir zili balti melnā krāsā? Kā tas tika izlemts? Kāpēc piemēram nav Latvijas karoga krāsā vai dzeltenā, kā bija agrāk?
Principā ja ta piedomā, sabiedriskais tagad ir Igaunijas karoga krāsās....
Pasaulē diezgan plaši izplatīta prakse.
Ja nemaldos, tad 1997.gadā, kad iepirka pirmos jaunos MB busus, domē kādam dzima ideja pilsētas transportu krāsot pilsētas karoga krāsās. Taču es nezinu, kāpēc starp logiem ir melna krāsa. Toreiz pat dažus Ikarusus nomālēja zili-baltus.
1999.gadā, kad sāka renovēt tramvajus, tos arī pārkrāsoja zili-baltus, bez melnā toņa gar logiem. Tiem gan iesākumā starp logiem bija sarkans tonis līdz kādu dienu kāds no RD deputātiem šādu tramvaju ieraudzīja un sacēla ne mazu brēku- kāpēc Rīgas tramvaji ir Krievijas karoga krāsās?
Arī līdz 2.pasaules karam visi Rīgas autobusi un tramvaji bija zili-balti.
Trakie tramvaji! :D
Katru dienu braucot pie stūres esmu redzējis daudz un dažādus satiksmes negadījumus,bet šī rīta cirks uz Maskavas ielas kad divi tramvaji nesadala ,nevis ceļu,bet sliedes...INDIJA