Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Trakie tramvaji! :D

joop Reģ.: 21.04.2006

Katru dienu braucot pie stūres esmu redzējis daudz un dažādus satiksmes negadījumus,bet šī rīta cirks uz Maskavas ielas kad divi tramvaji nesadala ,nevis ceļu,bet sliedes...INDIJA

 
IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

Tagad jau atkal visā eiropā tramvaji ir modē. Linijas tiek atjaunotas un pagarinātas. Pat brāļi lietuvieši Viļņā veido pirmos tramvaju līniju. Tramvajs tiek atjaunots arī Vašingtonā. Gan jau labākos laikos arī pie mums palaidīs tramvaju uz lidostu, uz Berģiem, uz Purvciemu pa zemitanu tiltu. Vēl labākos laikos varēs uzbūvēt pokazuhas līnijas - vienu līdz Siguldai, otru līdz Jūrmalai: padomjlaiku onkuļu sapnis. 80-tajos gados maskaviešu projektētājiem bija jau gatava ideja elektrovilcienu no Vaivaru - Slokas posma palaist jaunā atzarā uz Kauguriem līdz pat Engurei.... Ulmaņlaikos jau tika sākta dzelzceļa līnijas izbūve uz Kuldīgu. No Ērgļiem bija plānots dzelzceļa turpinājums līdz Madonai. Bija - jo mūsdienu bāleliņi pamanījas nolikvidēt to pašu Ērgļu līniju.

Ideju jau vienmēr bijis vairāk nekā realā piķa. VISOS laikos.

Onslow Reģ.: 29.02.2004
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis rakstīja: Tagad jau atkal visā eiropā tramvaji ir modē. Linijas tiek atjaunotas un pagarinātas. Pat brāļi lietuvieši Viļņā veido pirmos tramvaju līniju. Tramvajs tiek atjaunots arī Vašingtonā. Gan jau labākos laikos arī pie mums palaidīs tramvaju uz lidostu, uz Berģiem, uz Purvciemu pa zemitanu tiltu. Vēl labākos laikos varēs uzbūvēt pokazuhas līnijas - vienu līdz Siguldai, otru līdz Jūrmalai: padomjlaiku onkuļu sapnis. 80-tajos gados maskaviešu projektētājiem bija jau gatava ideja elektrovilcienu no Vaivaru - Slokas posma palaist jaunā atzarā uz Kauguriem līdz pat Engurei.... Ulmaņlaikos jau tika sākta dzelzceļa līnijas izbūve uz Kuldīgu. No Ērgļiem bija plānots dzelzceļa turpinājums līdz Madonai. Bija - jo mūsdienu bāleliņi pamanījas nolikvidēt to pašu Ērgļu līniju.

Ideju jau vienmēr bijis vairāk nekā realā piķa. VISOS laikos.

Jā, es arī braucot uz Kurzemes pusi vienmēr noskatos uz sākto dzelzceļa posmu no Tukuma uz Kuldīgu (nedaudz aiz Tukuma loka uz Ventspils pusi ir uzbērums.

Starp citu, ja pareiz man ir stāstīts un citur rakstīts, tad mazbānītis ir kursējis no Kuldīgas uz Alsungu līdz pat 1974.gadam. Toreiz jau bija arī citi laiki. Nebija tik attīstīta auto satiksme. Tagad visu izšķir finansiālie apsvērumi, kur autobusu satiksmei priekšrocības. Kā arī nepieciešama masveidība un maksātspēja, lai atļautos uzturēt plašas vilcienu līnijas.

kolumbs Reģ.: 27.12.2005
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis rakstīja: Tagad jau atkal visā eiropā tramvaji ir modē. Linijas tiek atjaunotas un pagarinātas. Pat brāļi lietuvieši Viļņā veido pirmos tramvaju līniju. Tramvajs tiek atjaunots arī Vašingtonā. Gan jau labākos laikos arī pie mums palaidīs tramvaju uz lidostu, uz Berģiem, uz Purvciemu pa zemitanu tiltu. Vēl labākos laikos varēs uzbūvēt pokazuhas līnijas - vienu līdz Siguldai, otru līdz Jūrmalai: padomjlaiku onkuļu sapnis. 80-tajos gados maskaviešu projektētājiem bija jau gatava ideja elektrovilcienu no Vaivaru - Slokas posma palaist jaunā atzarā uz Kauguriem līdz pat Engurei.... Ulmaņlaikos jau tika sākta dzelzceļa līnijas izbūve uz Kuldīgu. No Ērgļiem bija plānots dzelzceļa turpinājums līdz Madonai. Bija - jo mūsdienu bāleliņi pamanījas nolikvidēt to pašu Ērgļu līniju.

Ideju jau vienmēr bijis vairāk nekā realā piķa. VISOS laikos.

Jūrmalā reālāks variants ir Kauguru apvadceļš, nekā dzelzceļš vai tramvajs uz Enguri.

Ir pat bijuši lēmumi par to www.jpd.gov.lv/... un laikam arī ietekmes uz vidi novērtējums. Problēma bija ar to, ka sanāk būvēt caur aizsargājamām teritorijām, tad par to ir iebildumi...

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis rakstīja: Tagad jau atkal visā eiropā tramvaji ir modē. Linijas tiek atjaunotas un pagarinātas.

Jāsaka godīgi, ka tur, kur tramvajs tiek atjaunots no nulles, tās lielākoties ir 1-2-3 līnijas.

Es nezinu nevienu piemēru (varbūt slikti meklēju), kur tramvajs tiktu atjaunots tādā paskatā, kāds tas bija iepriekš.

Parīzē sāka no nulles un tagad tur ir 4, savstarpēji nesaistītas līnijas kaut kur nomalēs, kuras papildina metro. Agrāk, līdz 1937.gadam Parīzē maršrutu bija tuvu simtam. Parīze, starp citu bija pirmā lielā pilsēta Eiropā, kur jau 30.gados sāka atteikties no tramvaja. Londonā tramvaju nolikvidēja 50.gados, aizstājot to ar trolejbusiem, kuri 60.gados tika likvidēti un aizvietoti ar dīzeļbusiem

Londonā tagad tā arī ir uzbūvēta tikai viena līnija nomalē.

Berlīnē, pēc atkal apvienošanas uz Rietumberlīni tika uzbūvēta viena ar pusi līnija.

Romā tramvajs pēc 50-60gadu grautiņiem kā palika, tā ir tagad ar 7-8 maršrutiem.

Pat brāļi lietuvieši Viļņā veido pirmos tramvaju līniju.

Nu viņi vēl domā. Nevar izvēlēties -metro vai tramvaju. Jau gadus desmit

labākos laikos arī pie mums palaidīs tramvaju uz lidostu, uz Berģiem, uz Purvciemu pa zemitanu tiltu.

Uz Lidostu varbūt. Pēc gadiem 10. Ar Zemitānu tiltu un Purčiku ir tā, ka nav kur īsti bāzt tos tramvajus centrā. Pēc plāna bija paredzēts, ka Purčika līnija pieslēgsies Barona ielai pretī Daugavas sporta namam pa Ērgļu ielu. Tāpēc Čakene tai vietā ir tik plata.

Ulmaņlaikos jau tika sākta dzelzceļa līnijas izbūve uz Kuldīgu.

Jā, esot pat tilts kaut kur netālu no Tukuma, kas tagad pielāgots autosatiksmei.

Bet uz Kuldīgu gan gribēja būvēt šaursliežu (750mm) dzelzceļu no Tukuma. Jo tolaik Liepāja- Alsunga-Kuldīga bija šaursliežu.

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

Onslow rakstīja:

Jā, es arī braucot uz Kurzemes pusi vienmēr noskatos uz sākto dzelzceļa posmu no Tukuma uz Kuldīgu (nedaudz aiz Tukuma loka uz Ventspils pusi ir uzbērums.

Es zinu, par ko ir runa. Tur vēl pirms gadiem 10 pāri Ventspils trasei bija arī tilts. Tā bija platsliežu dzelzceļa līnija uz padarmijas daļu kaut kur Sātos. Armija uzbūvēja un 1994.gada aizvācoties paši visu demontēja.

Ar Kuldīgas dzelzceļu tam uzbērumam nav nekāda sakara. Diemžēl.

Onslow Reģ.: 29.02.2004
0 0 Atbildēt

Runājot vēl par sabiedrisko transportu, lai tas attīstītos moderni un kvalitatīvi, manuprāt, ir nepieciešama iedzīvotāju piekrišanai to izmantot. Mēs vēl neesam pārdzīvojuši agrāko laiku iedzītos kompleksus. Tagad visiem ir vēlme obligāti ikdienā izmantot privāto transportu, jo ar sabiedrisko braucot tikai bomži utt.

Lai gan rietumeiropā tā nemaz nav, un cilvēkiem šī slimība (fobija) nepiemīt. Domāju, ka dažā labā Eiropas rietumvalstī līdz pat 80% iedzīvotāju, kas ikdienā brauc ar sabiedrisko, vairāk vai mazāk, ir turīgāki par mūsu parketnieku stūrētājiem. Tas tā, manas pārdomās...

spainis Reģ.: 27.04.2006
0 0 Atbildēt

No Kuldīgas dzelzceļa līnijas ir viens tilts, kas nekam nav pielāgots. Tilts nekurienē uz nekurieni.

www.panoramio.com/...

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

spainis rakstīja: No Kuldīgas dzelzceļa līnijas ir viens tilts, kas nekam nav pielāgots. Tilts nekurienē uz nekurieni.

www.panoramio.com/...

Forši, paldies par info. Tātad tilti ir vairāki.

Enciklopēdijā "Kurzeme" bija minēts, ka viens tilts Tukuma tuvumā esot pielāgots auto. Skāde, nevaru atrast to grāmatu vairs

Onslow Reģ.: 29.02.2004
0 0 Atbildēt

Bams rakstīja:

Onslow rakstīja:

Jā, es arī braucot uz Kurzemes pusi vienmēr noskatos uz sākto dzelzceļa posmu no Tukuma uz Kuldīgu (nedaudz aiz Tukuma loka uz Ventspils pusi ir uzbērums.

Es zinu, par ko ir runa. Tur vēl pirms gadiem 10 pāri Ventspils trasei bija arī tilts. Tā bija platsliežu dzelzceļa līnija uz padarmijas daļu kaut kur Sātos. Armija uzbūvēja un 1994.gada aizvācoties paši visu demontēja.

Ar Kuldīgas dzelzceļu tam uzbērumam nav nekāda sakara. Diemžēl.

Skaidrs. Lai gan ģeogrāfiski tas uzbērums iet tieši Kuldīgas virzienā. Kur tad būtu šķērsojis Ventspils šoseju šaursliežu dzelzceļš?

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

Onslow rakstīja:

Starp citu, ja pareiz man ir stāstīts un citur rakstīts, tad mazbānītis ir kursējis no Kuldīgas uz Alsungu līdz pat 1974.gadam.

Jā, toreiz notika masveida šaursliežu dzelzceļu slēgšana. faktiski pēc līnijas "apgriešanas" līdz Alsungai tā kļuva tāda no nekurienes uz nekurieni. Galvenokārt no Kurzemes mežiem pa to veda kokus uz Kuldīgas "Vulkānu". Protams, 70.gados jau bija pietiekami lielas un jaudīgas smagās mašīnas, normāli autobusi un uzturēt šādu dzelzceļu nebija vairs izdevīgi, jo pēc aculiecinieku stāstiem līnija bija nobraukta un prasījās pēc kapitālā remonta.

Tieši tāds pats liktenis piemeklēja līniju Ainaži-Valmiera-Smiltene. Posmu Ainaži-Valmiera slēdza 1979.gadā, Valmiera-Smiltene vēl agrāk. Pašlaik gan vēl ir saglabājies sliežu ceļš posmā Puikule-Dikļi-Zilaiskalns, kuru izmantoja kūdras pārvadājumiem, taču šķiet, ka kūdras fabrika Zilajā kalnā sen vairs nestrādā.

Un tikai tīri nejaušības pēc saglabājās pēdējais Latvijas šaursliežu dzelzceļš Gulbene-Alūksne. Alūksnē bija Padarmijas bāze un uz to ar Bānīti no Gulbenes veda ogles. Tāpēc arī nenojauca. Kaut gan vienu brīdi bija uz slēgšanas robežas un nekas vairs nekursēja.

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

Onslow rakstīja:

Bams rakstīja:

Onslow rakstīja:

Jā, es arī braucot uz Kurzemes pusi vienmēr noskatos uz sākto dzelzceļa posmu no Tukuma uz Kuldīgu (nedaudz aiz Tukuma loka uz Ventspils pusi ir uzbērums.

Es zinu, par ko ir runa. Tur vēl pirms gadiem 10 pāri Ventspils trasei bija arī tilts. Tā bija platsliežu dzelzceļa līnija uz padarmijas daļu kaut kur Sātos. Armija uzbūvēja un 1994.gada aizvācoties paši visu demontēja.

Ar Kuldīgas dzelzceļu tam uzbērumam nav nekāda sakara. Diemžēl.

Skaidrs. Lai gan ģeogrāfiski tas uzbērums iet tieši Kuldīgas virzienā. Kur tad būtu šķērsojis Ventspils šoseju šaursliežu dzelzceļš?

Godīgi sakot - nezinu. Apmēram tai vietā kaut kur jau vajadzētu. Esot kaut kādas vecās, 30.beigu gadu kartēs tā līnija iezīmēta, bet kur tādas kartes atrast- hvz.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Bams rakstīja:

Tieši tāds pats liktenis piemeklēja līniju Ainaži-Valmiera-Smiltene. Posmu Ainaži-Valmiera slēdza 1979.gadā, Valmiera-Smiltene vēl agrāk. Pašlaik gan vēl ir saglabājies sliežu ceļš posmā Puikule-Dikļi-Zilaiskalns, kuru izmantoja kūdras pārvadājumiem, taču šķiet, ka kūdras fabrika Zilajā kalnā sen vairs nestrādā.

Ainažos jau palikusi ne tikai stacijas ēka, bet arī viens no Semaforiem.. Kuram nezinātāji pavelk garām...

rekur līnijas beigas www.panoramio.com/...

rekur pats semafors

s4.postimage.org/...

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

Palaidniex rakstīja:

Ainažos jau palikusi ne tikai stacijas ēka, bet arī viens no Semaforiem.. Kuram nezinātāji pavelk garām...

Tikai pa 30 gadiem viss ir baigi aizaudzis.

Bildes no 70.gadiem

narrow.parovoz.com/...

narrow.parovoz.com/...

narrow.parovoz.com/...

narrow.parovoz.com/...

narrow.parovoz.com/...

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

never vaļā...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Bams rakstīja:

Godīgi sakot - nezinu. Apmēram tai vietā kaut kur jau vajadzētu. Esot kaut kādas vecās, 30.beigu gadu kartēs tā līnija iezīmēta, bet kur tādas kartes atrast- hvz.

Hmm, kartes varētu atrast LNB krājumā Jēkaba 6/8 Vecrīgā - mums dažādu laiku kartes ir, un principā kaut kādā laika periodā tās pat ir domā digitalizēt.

ValdisM Reģ.: 09.11.2005
0 0 Atbildēt

Bams rakstīja:

Onslow rakstīja:

Bams rakstīja:

Onslow rakstīja:

Jā, es arī braucot uz Kurzemes pusi vienmēr noskatos uz sākto dzelzceļa posmu no Tukuma uz Kuldīgu (nedaudz aiz Tukuma loka uz Ventspils pusi ir uzbērums.

Es zinu, par ko ir runa. Tur vēl pirms gadiem 10 pāri Ventspils trasei bija arī tilts. Tā bija platsliežu dzelzceļa līnija uz padarmijas daļu kaut kur Sātos. Armija uzbūvēja un 1994.gada aizvācoties paši visu demontēja.

Ar Kuldīgas dzelzceļu tam uzbērumam nav nekāda sakara. Diemžēl.

Skaidrs. Lai gan ģeogrāfiski tas uzbērums iet tieši Kuldīgas virzienā. Kur tad būtu šķērsojis Ventspils šoseju šaursliežu dzelzceļš?

Godīgi sakot - nezinu. Apmēram tai vietā kaut kur jau vajadzētu. Esot kaut kādas vecās, 30.beigu gadu kartēs tā līnija iezīmēta, bet kur tādas kartes atrast- hvz.

man laukos stāv tāda karte.

Šacursliežu dzelzsceļy toriez bija tiešām daudz -pat uz Dungagu un šķiet ka līdz Kolkai arī bija

ValdisM Reģ.: 09.11.2005
0 0 Atbildēt

Bams rakstīja:

Onslow rakstīja:

Bams rakstīja:

Onslow rakstīja:

Jā, es arī braucot uz Kurzemes pusi vienmēr noskatos uz sākto dzelzceļa posmu no Tukuma uz Kuldīgu (nedaudz aiz Tukuma loka uz Ventspils pusi ir uzbērums.

Es zinu, par ko ir runa. Tur vēl pirms gadiem 10 pāri Ventspils trasei bija arī tilts. Tā bija platsliežu dzelzceļa līnija uz padarmijas daļu kaut kur Sātos. Armija uzbūvēja un 1994.gada aizvācoties paši visu demontēja.

Ar Kuldīgas dzelzceļu tam uzbērumam nav nekāda sakara. Diemžēl.

Skaidrs. Lai gan ģeogrāfiski tas uzbērums iet tieši Kuldīgas virzienā. Kur tad būtu šķērsojis Ventspils šoseju šaursliežu dzelzceļš?

Godīgi sakot - nezinu. Apmēram tai vietā kaut kur jau vajadzētu. Esot kaut kādas vecās, 30.beigu gadu kartēs tā līnija iezīmēta, bet kur tādas kartes atrast- hvz.

lūk arī shematiksa karte ar 1939.gada līnijām:

www.luzeri.com/...

ValdisM Reģ.: 09.11.2005
0 0 Atbildēt

Bams rakstīja:

Onslow rakstīja:

Bams rakstīja:

Onslow rakstīja:

Jā, es arī braucot uz Kurzemes pusi vienmēr noskatos uz sākto dzelzceļa posmu no Tukuma uz Kuldīgu (nedaudz aiz Tukuma loka uz Ventspils pusi ir uzbērums.

Es zinu, par ko ir runa. Tur vēl pirms gadiem 10 pāri Ventspils trasei bija arī tilts. Tā bija platsliežu dzelzceļa līnija uz padarmijas daļu kaut kur Sātos. Armija uzbūvēja un 1994.gada aizvācoties paši visu demontēja.

Ar Kuldīgas dzelzceļu tam uzbērumam nav nekāda sakara. Diemžēl.

Skaidrs. Lai gan ģeogrāfiski tas uzbērums iet tieši Kuldīgas virzienā. Kur tad būtu šķērsojis Ventspils šoseju šaursliežu dzelzceļš?

Godīgi sakot - nezinu. Apmēram tai vietā kaut kur jau vajadzētu. Esot kaut kādas vecās, 30.beigu gadu kartēs tā līnija iezīmēta, bet kur tādas kartes atrast- hvz.

lv.wikipedia.org/... :Latvijas_dzelzcelu_karte.jpg

ValdisM Reģ.: 09.11.2005
0 0 Atbildēt

un vispār:

lv.wikipedia.org/...

tagad varēs vēl 100 lapas drukāt par trakajiem dzelzsceļiem

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

Bams

Mums bija 15. Turklāt pēc 2WW.

12 -Jugla

13-Mīlgrāvis

14-Upju stacija ķīpsalā

15-Ķengarags.

=================

Starp citu, vai tikai uz Upju staciju tramvajs negāja pa

tūlīt pēc kara uzcelto t.s. "Koka tiltu" tagadējā Vanšu

tilta trasē? Es vēl pavisam maziņš būdams atminu, ka tiku šim tiltam braucis pāri. Un Ķīpsalā, pretī Upju stacijai, apmēram zem tagadējās Valdemāra ielas trases,

bija viens no lielajiem Rīgas "malkas plačiem". Kurināmo

tolaik pa Rīgu vadāja ar tādiem īpašiem kravas tramvajiem. Sliedes Ķīpsalā bija redzamas vēl ilgi ...

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

Crankshaft rakstīja:

Starp citu, vai tikai uz Upju staciju tramvajs negāja pa

tūlīt pēc kara uzcelto t.s. "Koka tiltu" tagadējā Vanšu

tilta trasē? Es vēl pavisam maziņš būdams atminu, ka tiku šim tiltam braucis pāri.

Interesanta informācija. Jūs pa to tiltu esat braucis ar tramvaju? Kāds tas varētu būt gads? Jo manā rīcībā ir informācija, ka lai arī tiltu uzbūvēja, tas bija no koka un izrādījās par švaku regulārai tramvaju satiksmei.

Tāpēc 14. tramvaja maršruts oficiāli pēc papīriem kursēja pa Akmens tiltu, Slokas ielu, tad pie tagadējā Martima nogriezās pa labi uz Grīna bulvāri, šķērsoja Raņķa dambi un pa Balasta dambi brauca līdz Upju stacijai. Bet ir dažas neskaidrības. Sk.zemāk.

Un Ķīpsalā, pretī Upju stacijai, apmēram zem tagadējās Valdemāra ielas trases,

bija viens no lielajiem Rīgas "malkas plačiem". Kurināmo

tolaik pa Rīgu vadāja ar tādiem īpašiem kravas tramvajiem. Sliedes Ķīpsalā bija redzamas vēl ilgi ...

Arī interesanta informācija. Ir aculiecinieki, kuri apgalvo, ka pāri Zunda kanālam trams tomēr nekursēja. Pēc Jūsu info sanāk, ka brauca un bija par kravas līnija. Kādi gadi tie varētu būt?

IkdienasViesis Reģ.: 24.02.2003
0 0 Atbildēt

Redzams, ka pie Nacionālā teātra sliežu rekonstrukcija norit itin strauji - viena virziena sliedes vienā līkumā jau tiek demontētas, pat kontaktvads ar visiem vecajiem turētājiem jau noņemts. Vai tas varētu nozīmēt, ka itin drīz jaunie tramvaji būs manāmi arī pie Nacionālā ?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nav par tramvajiem bet ar gana incantas bildes:

bermont.files.wordpress.com/...

bermont.files.wordpress.com/...

ir redzami ledus laušanai speciāli \"būvējumi\" kuriem bija jāaizsargā tilti.

Te vēl šāda publikācija

www.diena.lv/...

- tā kā tramvaju kustība pa pontoniem vai tamlīdzīgi neizklausās pārāk reāli !!!

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

BTW ja kādam ir laiks, tad

www.zudusilatvija.lv/...

var pameklēt varbūt ko interesantu šīs bildes atklāj + ja kādam ir ar ko padalīties - LNB tas arī ir interesanti !!!

Bams Reģ.: 28.02.2005
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis rakstīja: Redzams, ka pie Nacionālā teātra sliežu rekonstrukcija norit itin strauji - viena virziena sliedes vienā līkumā jau tiek demontētas, pat kontaktvads ar visiem vecajiem turētājiem jau noņemts. Vai tas varētu nozīmēt, ka itin drīz jaunie tramvaji būs manāmi arī pie Nacionālā ?

Ne tik drīz. Darbi jāpabeidz 1.septembrī. Sliedes liks betona plāksnēs, tāpēc darbi ieplānoti visai vasarai. Vadi arī vēl nav nomainīti. Teikšu tā: šogad tur ar jauno varēs braukt.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti