tev tas reitings tomēr būs nepelnīti nonullēts
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
tev tas reitings tomēr būs nepelnīti nonullēts
Kia Cee'd SW 1,6 66kw crdi no 5 siltā pavasarī līdz 6,5 aukstā ziemā.
Renault Megane II grandtour 1,6 benz, 7,5 ja uz šosejas nebrauc ātrāk par 100km/h katri nākamie 10km/h maksā 1 papildus litru uz simts kilometriem.
Ford Focus 1,8TD 66kw 6,5l neatkarīgi no braukšanas stila.
Ford Focus C-max 1,6 TDCI 80kw 5,5-6 litri.
Ar visiem nobraukti vismaz 50k kilometri.
anonimikis rakstīja: tev tas reitings tomēr būs nepelnīti nonullēts
Es jau arī par to pārdzīvoju. Nejūtos pelnījis...
Nesen veicu "pētījumu" - veicu braucienu Rīga-Tallina-Rīga divos režīmos - turpceļā centos maksimāli ievērot atļauto ātrumu, atpakaļceļā braucu "tā lai nav garlaicīgi" - ar +20-30 km/h.
Auto 2012. gada Toyota Auris (1. paaudzes modelis) 1.6 benzīns, 6 pak. ātrumkārba.
Turpceļš aizņēma ~4 stundas (no Rīgas izbraucu 8:00), vidējais degvielas patēriņš 5,6 l/100km, pa ceļam veicu vien pāris apdzīšanas manevrus - daži kravas auto brauca uz ~80km/h.
Atpakaļceļš aizņēma ~3,5 stundas (no Tallinas izbraucu 13:00), vidējais degvielas patēriņš 7,6 l/100km, pa ceļam veicu desmitiem apdzīšanas manevrus, kad no 6. pārnesuma pārslēdzu uz 4. vai pat 3. un tad "pedal to the metal".
Secinājums - šitā skrienot patērē 2Ls vairāk uz katriem 100 km, bet laika ziņā ietaupās vien pa 10-15 minūtēm uz tiem pašiem 100 km.
Salīdzinājumam - pirms vairākiem gadiem braucu no Rīgas uz Viļņu ar tik pat pajaunu Toyota Corolla (1,4 benzīns), tad tai vidējais patēriņš sanāca 7,3 litri uz 100 km, lai arī brauciens bija visai ātrs - ~300km ~3 stundās, pa Lietuvas "bāni" izprovēju, uz cik max tas auto iet (tuvu pie 180 km/h).
Lietotājs zhuks minēja AstraClassic G 2.0DTi- vid. 5.8l , esmu ar līdzīgu auto - Vectra B 2.0 DTi nobraucis >150tkm, varu minēt, ka patēriņš ir pieredzēts visdažādākais, un varu vien citiem ieteikt pārāk neskatīties, kādus vidējos patēriņus te piemin, jo ļoti daudz kas ir atkarīgs no braukšanas ieradumiem un maršrutiem, pa kuriem pārvietojaties.
Minēšu dažus piemērus (ar patēriņu uz 100km):
1. Gluda Jūrmalas šoseja ~4,5l braucot uz 90 km/h;
2. 210 km brauciens Sigulda - Subate, pārsvarā pa 1. kategorijas ceļiem, nepārsniezdot atļauto ātrumu ~4,9l;
3. Pārvietošanās ikdienā no mājas Āgenskalnā uz darbu Ķīpsalā, 4-5 km vienā virzienā, puse no tā pa korķiem ar 1. pārnesumu (2006., 2007. gados) - vid patēriņš ziemā sanāca pat 9,5l - brauciena laikā auto tik knapi uzsilt paguva.
4. Pārvietošanās ikdienā pa mazpilsētu (Siguldu) - vairāki 2-3 km gari (īsi ) braucieni pa dienu, 2-3 reizes nedēļā braucieni uz Rīgu, pa šoseju uz ~110 km/h (cauri centram no Juglas līdz Pārdaugavai) - vidējais patēriņš no pagājušā rudens līdz šodienai - 7,2l.
Vēl par to pašu braukšanu pa šoseju - Sigulda-Rīga - braucot ar +20-30 km/h var aizbraukt ~10 minūtes ātrāk, bet jārēkinas, ka dīzelis aiziet kādu 1-1,5 litrus vairāk, finansiālā ziņā tas noteikti nav īpaši izdevīgi, drīzāk atbalstu mierīgu braukšanas stilu, ievērojot pietiekamu distanci, nesaprotu tos "māksliniekus", kas pa divu joslu brauktuvi brauc viens otram garām ar pāris km/h ātruma starpību - ieguvums no tāda ātruma tiem pierīgas braucējiem ir vien sekundēs mērāms, ko ātri pazaudē pie pirmajiem krustojumiem Rīgā.
Pamatīga sala laikā kādu mēnesi bija vw 1,4 benzīns golfs . Manā tradicionālā maršutā 6,3
Golfus ražo jau vairāk kā 30 gadus, derētu tomēr precizēt.
kas tur ko precizēt - pirmais golfs kabriolets baltā krāsā
sarashkins rakstīja: Golfus ražo jau vairāk kā 30 gadus, derētu tomēr precizēt.
Braucu 2011 gada februārī , golfam uz tāfeles bija 17 000 km . Tātad 6-ais , ražots gan jau 2010 Tas bija no nomas ko piešķira apdrošinātājs kamēr manu ravu remontēja .
Opel Combo 2004. 1.7 di ~4.8 pa šoseju, ~6.5 pa pilsētu.
Kad sāka tuvoties 300 000 noskrējienam, tad pa pilsētu sāka ēsti visus 8.0 litrus.
Volvo V70 2003. 2.4 dīzelis - reāli neesmu mērijis, bet panelī rāda, ka pa pilsētu 6.2 un ārpus pilsētas var noekonomēties līdz 3.4, ja velkās uz 80 km/h.
Nav jau ja mazā klase,bet ja piemin Volvo V70.
Tad manā īpašumā jau devīto gadu,viens un tas pats auto,apsolūts bezproblēmu auto. Ja nerēķina kašķi ar kondicionieri,kas patērējis viss vairāk naudas
AUDI 100 92 gada 115zs. Vidējais zem 8/100. Vienalga vai ziema,vai vasara ar šad tad ieslēgtu AC(cik nu mums tās vasaras). Bākas pietiek vairāk kā 1000km.
Jēga no tiem mazmotoriem,mazmašīnām,ja patēriņš ir līdzīgs?
Tagad tik rodas dilēma,kas moka jau trešo gadu,ko ņemt vietā? Auto resurss tālu nav nobraukts,bet gribas ko citu. Zinu,ka jebkurš jaunāks modelis būs sliktāks(izdevumu ziņā).
Skaidrs ka mazmašīnu neņemšu. iedomu topā ir FORD(Mondeo),Avensis,S80(?) visi pēc 2010 gada.
Meriva 1,7 dīzelis
uz šoses 6 litri (braucu mazliet virs atļautā - 115)
Pilsētā - 7 litri - braucu tik pat agresīvi kā ar velo
BMW 320 2004. 2,0d(čipots) vidēji 5,5l/100. Pa šoseju ap 120km/h, Volvo s80 2005 2,4d vidēji 5,4l. VW touran 2010 1,6d 6.5 l, Toyota Hilux 2011. 10,5 l Yeti 2,0d 2012. 6,3 l . Tāda ir mūsu ikdiena
Tad jau sanāk, ka Velomenam strauja braukšanas stila dēļ vidējais degvielas patēriņš ir 1 - 1,5 litrus lielāks nekā man.
Straujais stils pamatā atkožas pilsētā, ārpusē ar bembi īpašu atšķirību patēriņā nejūtu.
Vienīgi gribu piebilst, ka ir būtiski kā tiek izmantota ātrumkārba.
VWfans rakstīja: Tad jau sanāk, ka Velomenam strauja braukšanas stila dēļ vidējais degvielas patēriņš ir 1 - 1,5 litrus lielāks nekā man.
Nē Velomenam ir 1,7 dīželis tavam takš 1.3 nemotors.
Kanibaals rakstīja:
VWfans rakstīja: Tad jau sanāk, ka Velomenam strauja braukšanas stila dēļ vidējais degvielas patēriņš ir 1 - 1,5 litrus lielāks nekā man.
Nē Velomenam ir 1,7 dīželis tavam takš 1.3 nemotors.
Patēriņā tiem morotiem (reālajā dzīvē) starpības tikpat kā nav... Drīzāk ir kā fans rakstīja - tas litrs ir uz sēņošanas rēķina.
Reiz bija Citroen C3, 1,3 l benzīnnieks, manuālis. šķiet, ka kādos 6,8 l/100 km vidēji iekļāvos. Maršruts pārsvarā Jaunolaine - Rīga, 2 reizes biju uz tuvo Eiropu aizšāvis.
Bija vēl arī Honda Jazz, 1,3 benzīnnieks, manuālis. Vidēji kādi 7,5-8 l/100 km. Maršruts pārsvarā Olaine - Rīga - Olaine. Kad Jazz sāka pārsvarā tikai pa Olaini vizināties, tad patēriņš visi 10 l/100 km sanāca.
Māsa tikko nopirka 2004.gada Toyota Yaris dīzelīti. Redzēs, vai iekļausies visapjkārt dzirdētajos 4,5 l/100 km
Bija man tā laime jūzot 2008 gada VW Polo ar 1.4 Tdi, trīscilindru monstru. Nu noliktajos 7.5L uz 100km reti kad iekļāvās.
Patreiz lietojamais Skoda Yeti ar 2.0 TDI 110Zs versija. Vidēji 6.5l/100km patreiz sanāk. Vīkendā speciāli sēņoju kruīzā ap 98 km/stundā uz Jelgavu un atpakaļ, bija 5.9 L patēriņš.
Vēl joprojām lietošanā esošais Opel Vectra B Caravan ar baudāmo 2.0 DTI, vidēji 6.3- 6.9 uz simtu sanāk.(klimats strādā visu laiku)
Autiņus principā sanāk lietot 80% Rīga. Izbraukumi ārpus Rīgas tik spēj līdzsvarot normām noliktos degvielas patēriņus.
Secinājums: nemotorus(tas ir zem 1.8 L, benzīns vai dīzelis) ir vērts pirkt tikai lai sev ietaupītu ceļa nodokļa naudu. Vairāk es jēgas nesaskatu, jo nemotors ir bīstams dzīvībai pie mūsu "dīvainās" braukšanas kultūras
bobcat rakstīja:
nemotorus(tas ir zem 1.8 L, benzīns vai dīzelis) ir vērts pirkt tikai lai sev ietaupītu ceļa nodokļa naudu. Vairāk es jēgas nesaskatu, jo nemotors ir bīstams dzīvībai pie mūsu "dīvainās" braukšanas kultūras
Ne jau tilpumā ir stāsts... Viens otrs, kā tu izteicies, nemotors, veiktspējas ziņā ir labāks par tavu 2.0 TDI. Bet man gan liekas, ka, ja tev būtu iedots tas pats Yeti ar 1.6 TDI, tad teiktu, ka visi, kas ir zem 1.6, ir nemotori, vai ne tā?
Nesen bija iespēja pamēģināt septīto trusi ar šo motoru. Patīkami pārsteidza. Katrā ziņā, normālam lietotājam pilnīgi pietiek un vēl mazliet pāri paliek.
Starp citu, Jetijam 1.6 jaudas ziņā ir tikai 5 ZS mazāk, griezes moments vispār - tikai par 1 Nm mazāk pie tiem pašiem apgriezieniem. Uzrāviens - līdz simtam pussekunde mazāk. Stipri šaubos, vai kāds Yeti lietotājs to vispār jūt. Jautājums - priekš kam tāds 2.0 TDI 110 ZS vispār vajadzīgs?
Manai vecajai merivai pat 1.7 dīzelis ar 100 zirgiem.
Kad palietoju Caddy ar 68 (!?) zirgiem, tad gan jutu, ka ir par švaku.
GB12 rakstīja:
Patēriņā tiem morotiem (reālajā dzīvē) starpības tikpat kā nav... Drīzāk ir kā fans rakstīja - tas litrs ir uz sēņošanas rēķina.
Pēc tehniskajiem datiem starpība ir gandrīz puslitrs, tas tieši attiecas uz reālo dzīvi, neskatoties uz to, ka patēriņš kā tāds absolūtās mērvienībās reālajā dzīvē nav sasniedzams. Lai fans izbrauc ar 1.7 tad varēs salīdzināt.
Degvielas patēriņš - braukšanas ieradumi
Dažādām automašīnu grupām ir vidējo patēriņu rāmis. Tas viss iet, protams, kontekstā ar auto cenu, komfortu, segmentu, stilu, braukšanas baudu un ieradumiem, kvalitāti, drošību utt. Labprāt uzsāktu diskusiju par ko mēs esam gatavi maksāt no 4 līdz pat 20ls un ... par 10o km.
Nu piemēram:
Maza klases auto, A, B segments.
VW up!, Peugeot 208, Chevrolet Aveo arī te.
Testos jā, bet ikdienā neesmu daudz braucis ar šiem auto, pēdējais bija Toyota Yaris 2012 gada, kas tomēr radīja patēriņu līdz pat 8 litriem benzinā (ziemā), kas ir par daudz. Būtu labi līdz 6 l.
Interesents jaunpienācējs šeit ir Opel Adam ar kuru pabraukāju Budapeštā. Par maz, lai saprastu reālos pateriņus, bet pietiekoši, lai redzētu plašās komplektācijas iespējas un labo izpildījumu.
Šis segment kopumā nav man, bet esmu izvirzījis mērķi - vienu vasaru izbraukt ar Mini Cooper S. Varbūt tieši šo auto paņemšu priekš sevis. Te uzreiz pateikšu, ka iekšējais dizains man galīgi nepatīk ar visu lielo laimes ratu priekšgalā. Runa ir par motoru un braukšanas baudu, ko tas varētu sniegt.
Uzraksti savas pārdomas par mazo klasi, patēriņa pieredzi un braukšanas baudu.
Turpinājumā būs par plašo kompakto segmentu C ar Hyundai i30, Honda Civic, Kia Cee`d un VW Golf, kas paliek lielāks un lielāks.