Vajag atstāt uz kalniņa (ja nav AK).
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Vajag atstāt uz kalniņa (ja nav AK).
Nav nekādu pārliecinošu argumentu, bet jau otrajai mašīnai esmu uzlicis Deta Senator, jo kaut kā uzrunāja cenas un atsauksmju attiecība. Par ko sūdzēties nav - strādā... Vairāk pieredze kopš tiem laikiem, kad akumulatori bija deficīts, nav - visas pārējās mašīnas, kas ir bijušas, esmu pārdevis tālāk ar to pašu akumulatoru, kas bija iekšā pērkot. Iepirkšējais arī ziemā bez problēmām grieza 3.0 dīzeli, tagadējais 4.0 benzīnu. Piebildei - esmu viens no tiem, kas akumulatorus nekopj - braucu, kamēr iet, ja vajag, nopērku jaunu - neredzu jēgu iespringt par lietu, kas maksā tik cik viena uzpilde vai pusriepa
Kurš ir labākais auto, kur pirkt? Un tā par jebko.
Akumulatoram ir jābūt atbilsotšam un strādājošam. Tāpat kā jebkam iekš auto. Ar labu aķi, sliktām svecēm, vadiem, degvielu, filtriem tāpat to auto nepielaidīsi šādā laikā. Pirkt vajag atbilstošu aķi, savādāk var pazaudēt garantiju uz viņu.
Vienmēr pirku DETA. Vienu reizi - arī BOSCH.
Visi kalpo vienādi super.
Tagad, piemēram, pkp.lv pat akcija - ja atstāj veco akumulatoru, viņi jaunajam labu cenu iedos utt.
Uzskatu, ka akumulatoram jābūt labam un to daļēji saistu ar cenu. Ir ļoti laba pieredze ar Deta Senator un tagad ir Varta. Bet varbūt Depo piedāvātie arī strādā labi un ilgi...
Degvielas filtri jauni! Kvēlsveces visas darbojas! Degviela ziemas! Un tad, ja akumulators bijis siltumā, derēs arī vecais.
Dīzelim no svara starta jauda. Par lielu nebūs!
Vajag meklēt visizdevīgāko un pēc izmēriem vislielāko akumulatoru kāds fiziski ielien vajadzīgā vietā, kurš ir vissmagākais, ar lielāko ietilpību un starta strāvu(kas nav mazāka par ražotāja noteikto).
Nupat nopirku Deta Exide Premium, griež ļoti labi un ir ar lielāku starta strāvu, kā pārējiem. Lielāki parametri dod arī lielāku rezervi un ilgāk kalpos.
Un jā ģeneratoram ir vienalga cik liels ir akumulators, pielādēs arī lielāku, jo jālādē atpakaļ jau tikai tik daudz cik iztērēts auto startējot, un tas nav atkarīgs no akumulatora lieluma. Tas ir mīts, ka akumulatoru nedrīkst likt lielākas ietilpības.
Kanibaal, tu esi lohs. piedod.
Pamegjini uzlikt kautkadu 240 Ah akjiiti. pabrauc dien dienaa 5 km. nosprags vins tev gada laikaa!
priekš 5 km dienā mašīna VISPĀR nav vajadzīga!
2,5 km vienā virzienā un tik pat atpakaļ var mierīgi aiziet kājām.
Tadā režīmā visām mašīnam arī degvielas patēriņš būs 30-120% lielāks kā ražotajs norādījis, DPF un katalizatoriem arī būs viedoklis
Nu, mīnusiņu licēji, pastāstat, kā neiesilušam motoram izmainās degvielas patēriņš, kas notiek ar EGR, neiesilušiem katalizatoriem, kvēpu filtriem, dzinēja eļļošanu it īpaši ziemā... Laikam nekad neesat redzējuši ar ko atšķiras pilsētas daktera režīmā braukta auto izplūdes trakta piesārņojums un tādam pat auto, kurš brauc garus gabalus pa šoseju...
Par lielas ietilpības startera akumulatoru gan piekritīšu. Šķilt dzinēju ar mazu vai lielu akumulatoru tiek patērēti +/- vieni un tie paši ampēri, vai īsss stars ar lieliem apmēriem, vai nedaudz ilgāks ar maziem laiks reiz ampēri aptuveni sniegs vienu un to pašu rezultātu un uzlādēt notērēto gan lielam gan mazam akumulatoram vajadzēs pēc formulas tikai šoreiz A ražojot ar ģenģeri jo jaudīgāks ģenģeris (un lielāki vidējie apgriezieni), jo īsaku laiku vajadzēs pielaišanā notērētā atgūšanai... Un nav svarīgi jālādē mazliet no liela vai daudz no maza akumulatora.. Piemērs ar pudelēm ir ļoti pat vietā... Neatkarīgi no tā kāds pudeles tilpums - cik nolēji tik jāatlej atpakaļ.
Shiiris jau pats lohs tā arī nemācēs bez tirshanaas paskaidrot savu "viedokli".
Nepiekrītu!
Tā ir katra individuāls lēmums būt auto vai nē.
Piemēram, mana ģimene. Nobraukums ar otru (ģimenes) auto ir a 500 km/mēnesī
Bet es nekādā gadījumā negribu, lai mana sieviete izmanto kaut kādus taksometru uzņēmumus, ja kaut kur (netālu) jābrauc. Tā ir attieksme. Ja kādam sava VIŅA ir maz vērta, var sūtīt savu dāmu uz sabiedrisko vai pat kājām. Vēl vairāk, ja ar bērnu/-iem. Man VIŅA ļoti dārga, attiecīgi pilnīgi vienalga, cik izmaksā tās retās reizes, kad auto tiek lietots. Un vēl mazāk interesē, cik degvielu patērē utt.
Cilvēkam 5 km dienā (katru dienu) nostaigāt ir daudz veselīgāk un to ļaut būtu lielākas rūpes par dārgu cilvēku, kā tā cilvēka pakaļas pielīmēšana pie mašīnas/takša vai sabtransa beņķa to pašu 5 km nobraukšanai...
Es saprotu nelāgi laikapstākļi, šausmīga nakts maskačkā vai citi veselības/dzīvības riski ir iemesls kāpēc aizbraukt, bet ja uz galvas negāžās lietus, nav vētra, tad 5 km dienā noiet arī sīkajam ir tikai un vienīgi veselīgi!
Tas tagad tizleņi aug, kuri 500 metrus nav spējīgi noiet un neko smagāku par paijājamo telefonu nespēj pcelt...
Ja reizi nedēļā janobrauc 100 km, tad 500 km mēnesī ir saprotami un tas ir gan neiespējami noiet, gan mašīnai patiks
Muļķības!
Staigāt, protams, ir veselīgi. Tas arī tiek darīts!
Bet ne jau darbiem, ārstiem un darīšanām pa vidu, ne jau slapjā laikā utt.
Ok, tēma bija par akumulatoriem.
Rezumē, manuprāt, jau pateicu.
Ja pa dienu jāpāvietojas ārpus telpām TIKAI 5 km bez smagiem instrumentiem utt, tomēr labāk kajām! Piemēram, man līdz bodei ir 600 m no mājas, līdz otrai 350 m, kopā 950 metri. Aiejot uz abām - 2 km kā nočaukst! Un neesmu baigi nostaigājies!
Pilsētas centrā 5 km var izrādīties vēl arī ātrāk/lētāk, ja vēl jāmeklē vieta, kur par naudu to lamatu noparkot...
Toties viena ķoooķa šubā uz bodi laida ar vienvietīgu elektrobīli. Izskatījās recīgi - stikla būris rovna ķoooķas izmērā ar 4 ratiem pa stūriem un ātrums kā klibai pastniecei... Un stūre kā fellerim
Darbā kolēģis savam BMW katru ziemu maina akumulatoru, ikdienā mājas-bērnudārzs-darbs-bērnudārzs-mājas tā traktortehnika(lasi dīzelis) nepagūst pat uzsilt, tie ir knapi 10km pa dienu. Pa brīvdienām varbūt aizbrauc, kur tālāk, bet ar to nepietiek, lai akumulators būtu vienmēr uzlādēts, tā kā ilgāk par gadu šādas mocības neiztur. Tur pat nav ko ieteikt.
Laikam es arī esmu no tādiem
Un pie tam vēl arī ar BMW braucu.
No mājām līdz darbam (birojam) ir max 10 min. brauciens.
Jā, neveselīgi auto, jā - nepagūst pat uzsilt.
Toties to visu atkompensēju, veicot garos braucienus. Un liekot dzinējam kārtīgi pastrādāt tad!
Auto kalpo jau gandrīz 2 gadus tādā režīmā
Kā reiz tas kalpos ilgi un labi. Auto starta akumulatori ir paredzēti seklām izlādēm un jo mazāk to izlādē, jo vairāk izlādes ciklus izturēs. Ja izdzer 0,5L no 0,5L pudeles un tikpat no 2L pudeles, tad abās jāielej atpakaļ 0,5L, lai būtu pilns. Pirmajā gadījumā pudele ir tukša, bet otrajā nav pat pustukša.
Likt lielizmēra aķi vienkārši nebūs ekonomiski lietderīgi un fiziski tam nebūs vietas, bet citādi nekāda vaina nebūs ielekot labāku.
Es braucu katru dienu pa 2-4 reizēm pa 5 - 10km. Gadās arī tālāki braucieni. Ieliku bosh iet jau otro gadu. Nereizi nelādēju, ne reizi neņēmu ārā lai sasildīt. Dīzelis, bet pielec pagaidām normāli. Pasildi sveces 10 sekundes, nospied sajūgu ( bremzi automātiem) un darbini. Motors noraustās, bet ierūcas. Pirmās sekundes vēl kaut kas paklab. Vislabākie akumulatori skaitās optima. Nākošo es pirkšu tādu. ( protams paslīti)
Optima ir dziļizlādes akumulatori un nebūs tā labākā izvēle auto darbināšanai, tiem nepatīk biežas seklās izlādes.
Tāpēc tos liek automašīnās kur ir rijīgas audiosistēmas nodrošinot labus izlādes cklus, dabū strādāt vilkmes akumulatoru režīmā...
Tiesa jaunajiem MB ir redzēti arī Litija akumulatori, diez cik tādi maksā un kā sastāv ar to uzlādes izlādes un termokontroles elektroniku...
2.0 TDI ar 300 tkm nobraukumu pirms ziemas ieliku Baren (ar labu atlaidi 90 EUR). Startē bez problēmām, pat pēc brīvdienu nekustināšanas.
Nu tas, ka startē jauns aķis pēc -20 un otro gadu bez problēmām nav mēraukla. Tam tā ir jābūt. Piemēram Toyota tikai šovasar nomainīju akumulatoru, tā 7 gadus strādāja un 150 000 km. Vienus salus vajadzēja papildus uzlādēt.
Nu par temu, uz auto (219 tk km) ir ražotāja akumulators kopš 2008.12. Visu laiku veic savas funkcijas, tas nav ticis aiztikts, (veiktas apkopes). Ari vakar naktī, pēc trīs dienu stāvēšanas lidostas stāvvietā piešķīla auto (dīzelis), ar pirmo startēšanu, tiesa ne visi cilindri uzreiz sāka strādāt, bija -17C. šorīt apskatīju ražotāju tas ir VARTA 12V 72 Ah 380 A nekāds modelis nav norādīts, laikam ražotāja pasūtījums.
Uz jaunajiem auto no ražotāja ir "bezapkopes" akumulatori ar želeju jau sen. Kas īsti domāts ar daudzināto "apkopi" ? Elektrolīta blīvuma mērīšana un destilētā ūdens pieliešana ? Vai tad mūsdienās ar to vēl kāds krāmējas ?
Pēc instrukcijas, lai nezaudētu garantiju, to ir jādara. Un regulāri jāuzlādē pilnu ar lādētāju (intervālus netceros). Instrukciju nobāzu dziļi, dziļi un neko no tā nedaru. Moča aķi gan nepaslinkoju apkopt, noliekot uz ziemu.
Ja par daudz labs motors, katrreiz iedarbojas no viena vai diviem kloķvārpstas apgriezieniem , tad autobraucējs var neuzzināt, ka viņa auto akumulators jau zaudējis 50% kapacitāti.
Yuasa , izplata APE + netā , seu prātu nefisu un nagus nesaldēju , nopirku un ieskrūvēju ''pa dārgo'' pie dīlera .
P.S. ja ir iespējas /vērts - ņem AGM želeju .
P.S.S. visās ,mūsu bodēs nopērkamajās , Detās/uxjetās Vartās/uxjartāš Bosch/uxjosch esmu novīlies... Ja viņš ira no autofabrikas iekš jaunpirktā autõ , tad ir labs , ja pērk aftermārketā tad nezkāpēc sūc,
Man arī ir Yuasa, bet, tā kā ikdienā sanāk 5 starti uz 15km, šobrīd otro ziemu pats neizvilka, nācās uzlādēt.
Profilaktiski palādēt reiz pa reizei ar lādētāju ir veselīgi arī vēl labam akumulatoram.
Man 100ah DETA senators ir izturējis tik nevilvēcīgu izrīkošanos, ka kauns, vairakas reizes ir bijis izlādēts līdz ļoti zemam spriegumam un tād atdzīvināts, tehniski parasts aķirs mirst pie pirmās tādas pārizlādes, par Detu biju šokā.
Bija exide 92 AGMs, ar izturīgs maita, bet tam vai nu vajadzīgs specifisks lādētājs, lai atdzīvinātu ja pārizlādēts vai kuļibnu metodes piespiest uzlādēties ar mazjaudas lādētāju (ja cita nau), jo gatavs uzņemt lielus A, ko mazjaudas lādētājs nesaprot un nespēj turēt...
Ir gadījies reanimēt sasalušu (līdz vižņiem, ne klucī, kas saplēš) Vartu. Uz auto multimetrs rādīja 0,2V spriegumu. Pēc atsilšanas pacēlās līdzx ~2V un nākamajā dienā pēc elektrolīta līmeņa pielabošanas bija gatavs lādēties un pēc tam arī piešķilt auto. Cik zinu, īpašnieks neņēma vērā ieteikumu tomēr nopirkt jaunu un līdz pavasarim (no februāra) nobrauca. Par tālāko likteni nezinu.
Man 5+5km ikdiena tam Yuasas autõ .Šitik stulbam režīmam prasās AGM želeja ~100+ eur, bet neder pēc izmēriem - vienīgā ''želeja'' kuru varētu iemānīt Odisey par ~380eur, kas nu bikiņ par traku šķiet ,tādi nu tie japāņi ira ... Iepriekš 5 gadi Yuasa izturēja , arī tagad galīgs mironis nebija , bet starta strāva nokritusies no 390 uz 290 Amp. un pie -20'C bija so so ...°
Uzliku lādeties -vairāk par 2A ''neēda''' un pēc pāris stundām bija ''paēdis'' , bet starta strāva ir neatgriezeniski pakāsta un palielos aukstumos tas ir labi sajūtams .
Starp citu, www.pkp.lv tagad tirgo DURACELL. Interesanti izskatās bateriju krāsās
Ja jāpērk auto, ar kuru braukt ilgi - jāņem labu zīmolu.
Ja vajag īsākam laikam (piem., ja plāno tikai pāris gadu ar konkrēto auto braukt) - var arī "lēto" galu ņemt bez riska.
Par labu zīmolu tu tikai pārmaksā par pašu zīmolu, tā uzbūve jau visiem puslīdz vienāda.
Izdevīgi ir AD Baltic akumulatori, laba kvalitāte un arī garantija 3 gadi, ja nu kas.
Sznajder ar nav zemē metams, laba kvalitāte/cena attiecība.
želejas akumulatoru vienīgā atšķirība no parastajiem ir tāda, ka pagāžot tos uz sāna elektrolīts netek ārā. aktuāli laivām, piemēram.
Ja ir Saule stāvvietā www.autogeek.net/10-watt-solar-charger.html
uz šiem jau sen skatos un brīnos. kā pie vella var uzlādēt aķi ar 12v, kurus tiem paneļiem uzrāda
12v ir nominālā strāva tāpat kā akumulatora 12V. Akumulators pie 12V ir tikpat kā tukšs.
Savukārt neregulēts saules panelis vaļējā ķēdē dod ārā 16-20V, bet tā kā strāva ir maza ieslēdzot ķēdē akumulators to kompensē. 5W saules paneli var droši slēgt pa taisno pie 50Ah AKM.
Jau kādu labu laiku klasiskie skābes akumulatori tiek ražoti ar ļoti īsu kalpošanas laiku - no 2 līdz 3 gadiem, tā teikt, galvenais, lai nokalpo garantijas periodu. Ražotāji to viegli aprēķina pēc skābes un svina daudzuma. Tāpēc mēs iesakām uzstādīt jaunās paaudzes akumulatorus - AGM. Tie ir paredzēti start-stop sistēmām un dzīvojamiem treileriem, kur ir lēna un ilgstoša izlāde. AGM akumulatori ir kvalitatīvi, kalpo 5...7 gadus bez problēmām. Piemēroti īsiem pārbraucieniem, ātri uzlādējas un nepaliksiet "zaļumos" ar tukšu akumulatoru.
-------------------------------------------------------------
Mūsu Klienti Brauc! www.auto-apkopes-serviss.lv
Pilnīgas muļķības, jebkuru akumulatoru var nobeigt gada laikā, ja to regulāri izlādē tukšu.
Īss kalpošanas laiks dažiem modeļiem ir tāpēc, ka svina vietā tiek lietota svina pasta, kas viegli nobirst no svina režģa, ja akumulators tiek mocīts. Bet šādus akumulatorus viegli atšifrēt pēc svara. Viegls akumulators nav nekāda laba zīme.
Laukā - 20. Šorīt dīzelis pieleca ar pirmo, akumulatora nomaiņa pirms 2 gadiem - Varta. Es gan tomēr 2x aizdedzi pagriezu līdz pusei, lai sveces uzsilst.
Mūsdienās bateriju ražotāji mulsina cilvēkus ar to, ka bateriju reklamē kā "praktiski neapkalpojamu" , aizgriežņus pārlīmē ar uzlīmi un iesprauž "maģisko aci". Bet lētie , zem 100 EUR akumulatori, manuprāt, nemēdz būt VRLA ( gela ), tiem tāpat zūd ūdens tvaiku veidā vai sadaloties uzlādējot. Un būtu ļoti derīgi pēc kāda laika noplēst uzlīmes un pārbaudīt elektrolīta līmeni, vajadzības gadījumā pielejot destilēto ūdeni, un akumulators labi kalpos daudz ilgāk.
Nu un pa kurieni šie tvaiki aizceļos ja ventilācijas aķim nav? Nav jau izslēgts ka tur ir iebāzts kāds mazs platīna gabaliņš lai ūdeņradi sakombinētu atpakaļ ar skābekli...
Visiem akumulatoriem, kam ir šķidrais elektrolīts, ir arī iespēja gāzēm to atstāt. Citādi jau elektrolīts , respektīvi ūdens ( sērskābe, kā zināms ir negaistoša ) neizzustu. Tiem "neapkalpojamiem" akumulatoriem tieši ir elektrolīta līmeņa kontroles lodziņš, un kad tas ir gaišs, tas nozīmē, ka elektrolīta līmenis jau sen ir kritiski zems un jāpērk jauns aķis. Kaut gan šāds akumulators starteri , ja nav lieli mīnusi laukā, vēl griež.
Šorīt -28. Sveces uzsildīju nedaudz ilgāk nekā parasti ziemā un pieleca ar pirmo reizi. Dīzelis nestē, aķis - bosh, pirkts pirms trīs gadiem.
Principā piekrītu kanibāla domu graudam par fiziski lielāko aķi. Golfā šobrīd ir 72 Ah trešais deta senators - pirkts tika priekš audī, fiziski platākais kas lien B3 aķa kastē, bet zemākais no abiem augstumiem [augstākais bija 77 Ah], jo bija doma iebāzt zem pakaļas ķebļa. Beigās pirms gada -19 grādu salā mikroaķītim nespējot uzgriezt motoru, tas senators nonāca golfā - bik par lielu ir, bet vietas līdz ar nagiem pietiek. Vēl sintētika karterī, un par uzgriešanu nav jāuztraucas, pat ja vajadzētu.
Tur jau tā lieta, ka nekas sliktāk no tā nebūs. Ražotājs jau ieliek mazāko iespējamo akumulatoru kāds iespējams. Tā kā rezerve par ļaunu nenāk. Mīnuss protams, ka lielāks akumulators dārgāks, bet tā starpība atspēlējas, kad nepaliec bez auto.
Uzskatāms salīdzinājums akumulatora jauda atkarībā no temp:
Vispār, ar motora, kurš labi startējas ,iedarbināšanu tiks galā pat tāds aķis, kurš jau ir nosprādzis vismaz par kādiem 80% . Respektīvi , uz akumulatora norādītais kapacitātes cipars sen jau pieder vēsturei, bet autobraucējs to var nepamanīt.
Protams - bet pie noteikuma ja tas motors ir viegli griežams. Savulaik septītā gada sākumā dabūju priekš A80 nopirkt jaunu aķi, 64 Ah deta senatoru, jo -15 grādu salā vecais aķis nespēja pagriezt 1.8 karburatornieku ar 15w40 minerāleni tajā, un arī jaunais grieza pasmagi. Seši gadi vēlāk, tas pats aķis jau ir tik saguris ka 3 5w spuldzītes [vai varbūt 10w, neatceros] spēja viņu nosēdināt sausu pa kaut kādām 12 stundām - -15 grādi, 2.3 piecu katlu špricmotors [viens katls vairāk un kompresija augstāka] ar 5w40 tajā - grieza kā prieks
Ne jau kapacitāte griež starteri, bet gan strāva(CA un CCA). Kapacitāte nodrošina, ka ir rezerve, ja ar pirmo nepiešķiļas.
Uzskatu kad aķis jāpērk pie auto dīlera.Kad bija Fabia tad Karlo motors piedāvāja Deta aķus ar 4 gadu garantiju,tas pats aķis citās bodēs tika piedāvāts ar 3 gadu garantiju.Vēl pie Karlo varēja iegādāties tos aķus ko Škodām uzstāda rūpnīcā,tie jau gandrīz uz pusi dārgāki kā Deta.Man tāds aķis kalpoja 8 gadus bez krenķiem, varbūt viņš vēl kalpo jaunajam auto īpašniekam.
Ja tu esi gatavs pārmaksāt par garantiju, dari tā. Ir lasīts ka tas, ka oriģināldetaļas no OEM detaļām mēdz būt 150-200% dārgākas ir ne jau tikai autoražotāja uzcenojuma dēļ, bet arī dēļ tā, ka priekš autoražotāja oriģināldetaļām ražotājs vēl uztaisa kādu papildus kvalitātes kontroli - līdz ar to, te arī rodas tā starpība - vai tu pērc DETA OEMu, kuram, protams, ir tie trīs gadi [lētajām sērijām divi; tā kā pašam ir senators mašīnā, tad arī ir grāmatiņa atvilktnē, kurā palūrēt], vai sirsnīgi piemaksā par vēl vienu gadu - un paturi prātā ka lai garantija būtu spēkā, jādara tur tās pārbaudes.
Es, personīgi, izvēlos normālu ražotāju detaļas/dzelžus lai pēc tam nav jādomā par kaut kādu "garantiju". Vieglāk saviem nerviem
Kurš ir labākais akumulators, kur pirkt?
Tā kā ārā ir pamatīgs sals, daudziem nelec auto. Ko darīt? Kādus akumulatorus iesaki, vai kā labāk salā piestartēt auto?