Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Mēs esam par braukšanas ātruma palielināšanu Latvijā uz 110, 120 un 130 km/h

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Ceļu policija un CSDD brīdina par ātrumu, ātruma pārsniegšana, bīstami, daudz bojā gājušo utt. Jā, Latvijā ir daudz bojā gājušo pret iedzīvotāju skaitu, bet kas tam ir par iemeslu??? Viegli ir uzvelt visu ātrumam, turklāt to ir viegli nomērīt un piemērot sodu. Bet varbūt pienācis laiks analizēt patiesos avāriju iemeslus un jāsāk tas būtu ar pilnvērtīgu informācijas ievākšanu negadījumos, kad ir gūtas smagas traumas un bojā gājuši cilvēki! Kā tiek organizēt un galvenais plānota satiksme uz Latvijas ceļiem un vai mēs ieraudzīsim zīme 110 km/h, 120 km/h, 130 km/h un vairāk?

 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
lynx85 Reģ.: 21.12.2005
12 0 Atbildēt

Precīzos ciparos īpaši neizplūdīšu, bet nedēļu pabraukāju tā speciālāk pievēršot uzmanību "plūsmai"

Tātad, maršruts Saulkrasti-Krāslava, turp-atpakaļ. Turp ceļā čilloju ar lēno plūsmu ar 85-95, atpakaļ palaidu kopā ar steidzīgajiem 105-110kmh

Kas palika atmiņā, vien dažas epizodes:

1) Pie mazās Juglas tilta avārija, neliels stūķītis, mēs, kas griezīsim uz Ogres pusi nost no apvedceļa, savācamies labs bariņš. Plūsma tā ka uz tiem 90 velk, pārsvarā viens otram bamperi ostīdami - es tā kā gribētu lielāku distanci sev. Protams, drīz jau viens mani nodzen un tālāk netiek. Nolamājos, atkal palielinu distancīti - mani apdzen vēl divi. Bet - tajā ceļa posmā no Rīgas apvedceļa līdz lielajam tīnūžu aplim tie apdzinēji nekur nav tikuši - pirmais brauc laukā no apļa, kad es tajā iebraucu, mans zaudējums - 12 sekundes. Vai 12 sekundes bija tā vērtas lai es to ceļa posmu ostītu bamperi un visu laiku raustītos - domāju ka nē. Ja kāds šāda situācijā arī apdzen, tad parasta šofera nepatika pret tādu apdzinēju ir balstāma aizspriedumos, ne racionāli pamatojama.

2)Epizode nr2 - jau atceļā, posms Pļaviņas - Koknese. Braucu ar lēno plūsmu, bet mūs gana daudzi dzen. Taisnākajos gabalos no 8-10 auto vilcieniņiem 4-5 iet uz apdzīšanu. Faktiski ir divu dažādu ātrumu plūsmas, bet skaitliski vienādos izmēros. Satiksme nav necik intensīva, neskatoties uz svētdienas dienu - esmu pārāk agri izbraucis lai ietiktu kopējā laucinieku tranzīta stūķī, kas dodās uz Rīgu aizvadīt kārtējo darba nedēļu. Nu lūk - padomāju arī es - dzīšu es kopā ar ātrajiem. SAvācāmies mēs tāds izklaidus vilcieniņš no 6 auto, kas dzen visas fūres un lēnos - ap 110kmh ejam. Man apnika - pāris epizodēs līdz 140-150 nodzinu viņus visus, pie jaunā asfalta kas pie likteņdārza konstanti 100 (tas jau pie tās zīmes 70 ir +30). Tātad, būt steidzīgajam nozīmē būt gatavam aizmaksāt pēc pastāvošā cenrāža +30 +60. Es tā bieži negribu

3) Šī epizode ar konkrētiem skaitļiem. Koknese - Tīnūži, jaunās šosejas aplis -aplis galos. Uzbraucu virsū 15.35. Satiksme ne cik intensīva nav, fūres maz, vieglie salipuši bariņos pa 3-6, tuvāk Rīgai jau pa 8-12gab. Sākotnēji ejam divatā, viens audis aiz manis sponsorējās visu ceļu, te tā godīgāk 105-110. Pāris fūres, pāris vieglie "lēnie" nekā interesanta un intensīva - tiekam līdz pirmajam fotoradaram, esam sadzinuši nākamo vilcieniņu, kas arī velk nedaudz virs simta - protams, kā te iepriekš jau bija pieminēts, kādam tak pat no tāda uz 100kmh ejoša vilcieniņa vajag sadzēsties uz 78 un salikt kārtīgu stūķi bamperis pie bampera no vismaz 10 auto... Gods kam gods, beidzās radara zonas nepārtrauktā līnija, mums jau ir tieši 90 un vēl pēc kādiem 300m jau atpakaļ kruīza ātrums 105. Masveida apdzīšanas nenovēroju. Pie nākamā radara esam nedaudz paretojušies, izbraucam pilnīgi bez raustīšanas un liekas bremžuguņu zibināšanas uz 88kmh. Tālāk jau drīz tās dažas vietas kur zīme 70 - tur mūsu vilcieniņš iebrauc ar konstantu 100. Tīnūžu gala aplī iebraucu 16.09

Secinājums - cik tur tos 60km nobraucu ar fikso plūsmu 35min laikā. Braucot kopā ar fūrēm būtu jāpavada 45min. Lai ietaupītu vēl 5min, būtu jāvelk visu ceļu ar konstantu 120, kas pierīgas gala "70" vietās nozīmē +50.

Jāpiebilst, ka laiks mums bija ideāls, skaisti apmācies, sauss. Jāpiebilst arī ka, braucot ar visu ģimeni, šajā maršrutā esmu pie lēno plūsmas, nu tiem, kas brauc ap 95 un ITKĀ maisās pa kājām tiem ātrajiem Vismaz šajā braucienā man, kā ātrajam, netraucēja NEVIENS lēnais

Vēl daži vārdi par plūsmu - ar copes kolēģi nedaudz šo jautājumu apspriedām tajos retajos brīžos, kad zivis nekērās - kas tad ir plūsma? No cik liela skaita auto kompaktā vilcieniņā tad sākas tā plūsma? 5? 10? Cik tālu var saredzēt? Kas liek domāt ka es braucu ar plūsmas ātrumu, nevis tie lēnākie ir plūsma, kurai pielāgoties vajadzētu tieši man? Arī šajā forumā nereti tiek pieminēts ka "lēnie" taisa stūķus un traucē "plūsmai" - bet vai tad tie lēnie jau tad nekļūst par PLŪSMU jo kautkas ir licis braukt tajā konkrētajā ātrumā jau veselam baram? Ja viņi man priekšā nevar apdzīt, varbūt arī man, kas nupat pietuvojās no aizmugures, to nevajadzētu darīt, jo tas, visnotaļ iespējams, nav vairs izdarāms bez lieka riska šajos apstākļos? Kāpēc vienmēr ar "plūsmas ātrumu" tiek attaisnota tā nedaudz fiksākā paskriešana?

Vēl nedaudz par tiem, kas ātrumu vēlas jo citādi miegot ciet. Ko es varu pateikt - ejat nervus ārstēt, citu neko.

aansis Reģ.: 23.11.2012
1 4 Atbildēt

"Vēl nedaudz par tiem, kas ātrumu vēlas jo citādi miegot ciet. Ko es varu pateikt - ejat nervus ārstēt, citu neko."

Šis gan interesants uzskats. Parasti gan tieši stress un nervozitāte rada bezmiegu un norāda uz nepieciešamību ārstēt nervus. Miegainība, ķermenim atrodoties ērtā pozā, kas neprasa fizisku piepūli, un kaut kam monotonam pievērsta smadzeņu uzmanība, ir rādītājs, ka ar nervus sistēmu viss kārtībā. Kādēļ neviens nesūta ārstēt nervus bērnus, kas braucot mašīnā aizmieg?

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
5 1 Atbildēt

Ja cilvēks lieliski apzinās, kas ir monotonijas stāvoklis un braucot pie stūres nespēj neko iedomāties izdarīt, lai šo efektu novērstu - nu tad tiešām - laiks pie daktera. Stresa un nervozitātes nomocītie kā reiz migs pie stūres ciet jo viņu ikdienu nomoka bezmiegs - atkal - vai nu pie daktera, vai maini dzīvesveidu.

Par bērniem - arī neveiksmīgi - kāds bija tas sindroms, kas neļauj pievērst uzmanību ilgāk par 15min? Tagad tādiem izstrādā speciālas programmas, agrāk tupēja dvoješņiku solos...

Vēlreiz atkārtošos - ja šoferis uzskata ka miegainība pie stūres ir norma - ej pie ārsta vai sēdies sabtransā.

Un ja miegainības novēršanai nespēj izdomāt neko citu kā pārkāptu ātrumu vai riskantas apdzīšanas, tad nu tas gluži normāli nav. Ir dzirdēti stāsti - "braucu naktī, pamodos purns purnā fūre taurē - uhh, cik žirgts biju nākamo pusstundu!" Un mēs vēl spriežam par atļautā ātruma pacelšanu...

aansis Reģ.: 23.11.2012
2 3 Atbildēt

Ko tad piedāvā tādu izdarīt, lai šo efektu novērstu. Nu tādu, kas pēc būtības nenovērstu uzmanību vienlaikus no auto vadīšanas?

Bet patiesībā jau tavs viedoklis ir diezgan skaidrs. Tu gari un plaši apraksti konkrētus ciparus. Vienlaikus pats saki, ka ar savu ģimeni mašīnā izvēlies savādāku ātrumu, nekā braucot viens. Tas nozīmē tikai vienu - tev nav nekāda izpratne par atļautā un drošā ātruma atšķirībām, piedevām esi gatavs riskēt ar citu dzīvībām, ja vien tava ģimene nav apdraudēta. Esi gatavs izvēlēties ātrumu, kuru pats neuzskati par drošu, ja potenciālie cietēji tev ir sveši. Mans braukšanas stils nemainās no tā, vai braucu viens vai ar jebkādiem pasažieriem - es izvēlos braukt ar drošu ātrumu - un tas var būt gan lielāks, gan mazāks par konkrētajā posmā atļauto - atkarībā no ceļa apstākļiem un auto, ar ko braucu.

Par bērniem pavisam kaut ko jauc. Kāds sakars nespējai pievērst uzmanību ar komfortablu monotoniju, kurā nav kam pievērst uzmanību.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
2 0 Atbildēt

NU ļoti skaisti ja tev viss skaidrs arī par manu drošo ātrumu. Citi varbūt sapratīs ka es vienkārši neesmu ar mieru biežāk braukt par tādu cenrādi. Droši braukt konkrētajos laikapstākļos un satiksmes intensitātē es varu arī ātrāk, bet ne par to stāsts.

Par gulētājiem pie stūres - aizejam pie laba ergonomikas speciālista un liela daļa problēmu būs atrisināta.

Es, protams, saprotu, cilvēki ir dažādi, ir tādi, kas, piemēram, nav piemēroti darbam pie konveijera, ir tādi, kam neder nakts darbs, ir tādi, kam stress un adrenalīns ir kā dopings (sportistiem ļoti vērtīga fizioloģiskā īpašība) - bet ja tu miedz ciet pie auto stūres - meklē profesionālu palīdzību nevis atrunājies ar vienmuļo ainavu/ātrumu...

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Braukšana ar vai bez ģimenes maina cenrādi? Un ko tad ergonomikas speciālists piedāvās - paliktnīti ar adatām?

Un nav runa par stresu un adrenalīnu. Tikai nepieciešamību kaut minimāli koncentrēt savu uzmanību. Ko iemācīs tas tavs profesionālis - braukt stresaini, iekrampējoties stūrē, kā to dara daudzi? Atrast kādu papildus nodarbošanos - piemēram, rakstīt īsziņas?

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
3 0 Atbildēt

Cenrādis nemainās, mainās mans tolerances slieksnis to apmaksāt un tērēt laiku gaidot protokolu. Ja mēs esam 4 cilvēki mašīnā - vai manu egoistisku VĒLMJU dēļ man likt viņiem klausīties manas sarunas ar policaju tā vietā lai mēs sarunātos savā starpā braucot? Tas ka centies izraut kādu frāzi no konteksta un piešūt man "nedrošu braukšanu" - tas nerada vēlmi tev vairs ko pierādīt un taisnoties.

Par replikas otro daļu - es neesmu mediķis, kur nu vēl speciālists, padomus varu dot no sērijas "viena tante teica". Bet atkārtošos vēlreiz - ja šoferis (nevis pasažieri) BRAUCOT kļūst miegains, TAS NAV NORMĀLI. Tad ir jārok dziļāk un jānoskaidro, KĀPĒC. Vai tās ir veselības problēmas kas neļauj izgulēties naktī, vai vēl kas - labāk vērsties pēc profesionālas palīdzības. Punkts.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Pat neesot mediķis, lūdzu paskaidro, kādēļ tev liekas, ka situācijā, kurā ir radīti visi apstākļi komfortablam miegam, nav normāli, ja tas nāk?

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
3 0 Atbildēt

Šī situācija ir tā, kad tu vadi paaugstinātas bīstamības ierīci, kuras vadīšanai nepieciešams iziet apmācību un atestāciju? Tas vien nav normāli, manuprāt.

Es personīgi esmu divreiz aizmidzis pie stūres, abas reizes pamodies jau pretējās puses(!!) nomalē, bet bija dzīvē iespēja uzzināt ko jaunu un pēdējos 8 gadus sajuties miegains esmu tikai vienu reizi.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Bla... bla... Tipa tā apziņa, ka kabatā ir tiesības, kas citiem nav, palīdz saasināt uzmanību. Miegainība pie stūres ir absolūti normāla no fizioloģiskā viedokļa. Jā, tā nav savienojama ar pašu vadīšanas faktu un tieši tādēļ jau ir jādomā, kā to novērst.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
2 0 Atbildēt

Beidzot pats atzīsti ka to vajag novērst. Es saku, ka to vajag novērst jau saknē, nevis tad kad zem plakstiņiem jau špickas jāstutē... Visa tā atšķirība.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Sakne ir piespiedu režīms, ko organisms uztver kā cenšanos aizmigt - nekustīga ērta pozā, skaitot aitas.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Stress un nervozitāte rada bezmiegu guļot (naktī vai dienā, vienalga). Savukārt braukšana komfortablā mašīnā, pēc labām pusdienām, kad vēl spīd saule veicina miega bada ārstēšanu. Kāpēc bērns guļ mašīnā, bet neguļ virtuves krēslā?

Šādi neizgulējušies, stresaini autovadītāji arī ir tie nepacietīgākie uz ceļiem. Iekāpuši dzelzs zārka "bruņās" cenšas būvēt satiksmi pēc saviem, individuālajiem noteikumiem.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Opā - tev ir polsterēts virtuves krēsls, kas vēl piedevām līgani šupojas?

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Nu bet es par ko? Tāpēc arī stresu "dzēš" guļot pie stūres.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Ko tu to stresu pin klāt visu laiku? Nespēj iedomāties, ka tāds var arī nebūt?

Nortel Reģ.: 16.03.2007
1 0 Atbildēt

Vai tavs teksts:

"Šis gan interesants uzskats. Parasti gan tieši stress un nervozitāte rada bezmiegu un norāda uz nepieciešamību ārstēt nervus. Miegainība, ķermenim atrodoties ērtā pozā, kas neprasa fizisku piepūli, un kaut kam monotonam pievērsta smadzeņu uzmanība, ir rādītājs, ka ar nervus sistēmu viss kārtībā. Kādēļ neviens nesūta ārstēt nervus bērnus, kas braucot mašīnā aizmieg?"

Kāreiz cilvēkam ar sakārtotu nervu sistēmu PIE STŪRES miegs nenāk. Pie stūres guļ stresainie, bezmiega nomocītie.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Pie stūres nāk miegs arī tiem, kam braukšana nerada stresu vai pietiekamu piepūli, lai noslogotu uzmanību. Protams, ka savas taisnības pierādīšanai esi gatavs tādus samest vienā maisā ar miega bada nomāktajiem, kas ir spējīgi atslēgties jebkurā puslīdz piemērotā vietā.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
3 0 Atbildēt

Tieši tā - VESELAM cilvēkam NAV PROBLĒMU noturēt adekvātu uzmanības līmeni uz ceļa notiekošajam, neatkarīgi, vai brauc plūsmā uz 120 vai viens pats uz 70. Ja žoperītim ir hronisks miega trūkums, pie vainas nebūs pārāk mīkstie auto beņķi vai pārāk siltā rudens saule bet gan dzīvesveids, kas tādu miega trūkumu rada, ar stresu vai bez (kā gan mūsdienās nemēdz būt).

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 1 Atbildēt

Pats nejūti sava apgalvojuma absurdu? Kā ir iespējams noturēt adekvātu uzmanības līmeni, ja situācija uz ceļa prasa mazāk, nekā vajag, lai smadzenes saprastu, ka tā nav šūpuļdziesma? Cilvēkam, kam nenāk miegs, iesaka skaitīt aitas, bet cilvēkam, kam jāuztur nomodu arī jāskaita aitas? Pasaki taču, kas jādara papildus auto vadīšanai, lai noturētu to adekvāto uzmanības līmeni.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
4 0 Atbildēt

Šķiet, es nebūšu pirmais kas jautā - stulbs vai izliecies? Ja pie stūres nāk miegs, aizej parunā ar kādu speciālistu, sāc kaut ar ģimenes ārstu lai assinspiedienu pamēra, kaut. Es neesmu speciālists lai ieteiktu ko konkrētu. Es jau kādu komentāru iepriekš rakstīju, ka cilvēki ir dažādi - pārlasi vēlreiz. Tev, pēc uzkāpšanas uz varžacīm spriežot, piemēram, ar 90% varbūtību varu prognozēt, ka migsi ciet arī pie konveijera strādājot, bet tas ir tikai mans diletanta minējums, spriežot pēc apvainošanās, kāda sekoja kad ieteicu stūres gulētājiem meklēt medicīnisku palīdzību...

Nortel Reģ.: 16.03.2007
3 0 Atbildēt

Kurš normāls cilvēks pēc pilnvērtīga 8h naktsmiega guļ pa dienu? Es jau bērnudārzā (pēc savas atmiņas un citu nostāstiem) nevarēju ciest pusdienlaika gulēšanas.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 2 Atbildēt

Jebkurš, kam veselība kārtībā. Nav runa par to, ka šādu miegu organisms prasa. Bet iemigšana, ja tiek uzspiests miega režīms, fizioloģiski ir pavisam normāla. Tieši tam, kas nespēj iemigt atbilstošos apstākļos, būtu jāiet pie ārsta.

Frontera Reģ.: 12.12.2019
0 0 Atbildēt

Ideāls komentārs!!tieši tā..vienkārši es nesaprotu arī tādu lietu,ka piemēram,svetdienas dienā kāds tev dzen nost,steidzas ,dzēšas kaut kur untt,beigās tāpat pēc pāris km es viņu sadzenu..Kapēc tā??Sajūta tāda,ka kaut kas ar nerviem nav kārtībā,varbūt tādiem lidotājiem vajadzētu kaut kādas tabletes padzert vai kā savādāk??Vai vienkārši tu nevari braukt pēc noteikumiem,jo tu sajutīsies apdalīts,tev vajag "zīmēties" ,laikam blakus sēž jauniņa celka kurai slapja kāstarpe un nu .aiziet!!!!Esmu KINGS!!!Ielu karalis!!...debiliķi viņi visi ir,neesmu no lēnajiem ,bet nepārkāpju CSN..jā..ja neviena pretīm nebrauc un nevienam uz brīdi netraucēju,tad piemetu ogles bik..,bet tiem kas dzēšas tik tuvu bamperim untt..nu čaļi..no sākuma vajadzētu sakontaktēties ar psihologu savu(ja ir tāds)nu ..un tieši tādi lidotāji ir bieds uz ceļiem,tie ir tie kas rada avārijas situāciju.Piemērs-Tīnūžu ceļa posms..sieviete ar Gofu dudina 90,vinai klāt dzēšas viens ar Tuaregu ..pie paša bampera..sieviete sabijās nobremzēja straujāk..tas dalbajobs protams ar lidotāja reakciju ielidoja viņai aizmugurē Golfam,no sitiena dolabjobs aizlidoja grāvī,Golvs pretējā joslā bet par laimi neviens pretī nenāca.Rezultāts:Golfs lupatās,debiliods arī sasists,bet vaino Golfu!!Piebraucām klāt ..viss tika tam daunim pateikts,kas viņš ir un kas būs nākotnē.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
6 0 Atbildēt

Tas jau ir pierādījies, ka ātrāk braucot nekāda prakiska ieguvuma minūtēs īsti nav.

Viens labs un ļoti uzskatāms piemērs ir Jelgavene, no Jaunolaines krustojuma līdz Vienības gatvei vari forsēt CSN ar teju vai jebkādu ātrumu visiem garām, toties vai nu pie Ozolciema ielas krustojuma vai (pilnīgi noteikti) pirms Graudu ielas krustojuma - ar garantiju satiec visus, ko apsteidzi ar joni, uz Rīgu braucot

Damn Reģ.: 07.12.2003
0 1 Atbildēt

Ir ieguvums - ātrāk var tikt uz kafijas pauzi, bet lēnākais braucējs tikai būs ticis līdz pieturas vietai, kad ātrākais braucējs turpinās ceļu.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
4 3 Atbildēt

Kā jau te daži minēja - cilvēkam ar stabilu nervu sistēmu nav problēmu ievērot CSN. Problēmas ar ievērošanu ir stresainajiem, dzīves piesmietajiem, ar dažādām slimībām sirgstošajiem (hemeoroīdi, potences proeblēmas). Protams, arī jaunajiem vadītājiem, kuriem vienkārši vajag izrādīties, bet arī šeit apakšā ir psiholoģiska un cita rakstura problēmas.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
1 0 Atbildēt

Muļķības. Tā ir drīzāk sava veida adrenalīna gūšana (CSN parkāpšana un risks "uzrauties"; auto vadīšana pastiprinātas koncentrēšanās apstākļos utt.)

Arī pie visiem ideālajiem faktoriem cilvēkiem PATĪK braukt ātrāk nekā atļauts.

Miljoniem cilvēku visā pasaulē

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
11 3 Atbildēt

tad jau palielināt legāli atļauto ātrumu kā reiz nedrīkst. Jo šiem cilvēkiem atkal vajadzēs ātrāk, lai tikai gūtu adrenalīnu. Un tas jau kļūs pārāk bīstami citiem.

Tā kā lai paliek kā ir tie ierobežojumi.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
10 0 Atbildēt

Daudz reižu izmēģināts: braucot garāku gabalu, piemēram Rīga - Varšava godīgi ar 90 - 95 km/h un, puslīdz korekti ievērojot ātruma ierobežojumus, vidējais ātrums ir labi ja 77-78 km/h.

Šo pašu maršrutu veicot ar apmēram 110 km/h vidējais ātrums ir ap 83-84 km/h. Tas nebūt nepieaug par 15, 20 km/h, bet, labākajā gadījumā par 5-6, un pieaugums visvairāk būs atkarīgs no vispārējās plūsmas un mākas apdzīt pie pirmās izdevības! Daudziem jau šeit sanāks riskantie manevri!

Paaugstinot braukšanas ātrumu līdz 120 - 130 km/h, tajā pat gabalā, vidējais ātrums pieaugs vēl par 4-5 km/h, taču bīstamo apdzīšanu kļūs vēl vairāk un daudziem jau tā būs liela problēma, taču, apdzenot ar kavēšanos, vidējais ātrums pieaugs labi ja par 2-3 km/h. Tātad - apmēram 86-87 km/h. Nobraucot 600 km tās, protams, būs pāris desmit minūtes, toties cik daudz stresa un riska.

Šāda braukšana neļauj pārvietoties ar pastāvīgu ātrumu un ir daudz nogurdinošāka par to - bez regulāras straujas bremzēšanas un straujiem paātrinājumiem, nemitīgi galvā rēķinot - paspēšu, vai nepaspēšu! Ja vēlaties nokļūt, piemēram, Roterdamā vai Parīzē, jums, braucot nevienmērīgi, biežāk pa ceļam nāksies apstāties, izlocīt kājas, atpūtināt acis (un nervu sistēmu), kas, kā jau pieminēju, nogurst straujāk. Pateicoties tam - vienmērīgais braucējs Parīzē, iespējams, iebrauks kādu minūti ātrāk... Secinājums - ja steidzies, ir "jāmauc" ar vismaz 160 - 180 km/h, apzinoties sekas, "krimināli" pārkāpjot visu un visur. Tad ieguvums būs dubultīgs, piemēra - Liepāja Rīga apmēra 1 st 25 min, Ainaži Tallina - apmēram tas pats. Ieguvums ap 1 st 20 min, bet par to, ja noķer, būtu jāsēdina cietumā!

Esam nonākuši miega jautājumam. Teikšu, ka ne visi cilvēki spēj sevi koncentrēt monotonai nodarbei, kāda ir arī braukšana vienmērīgā tempā. Tam nepieciešamas treniņš un apzināšanās, ka braukšana ir tikai nosacīti monotona, jo situācija var mainīties sekundes simtdaļā - tātad - augstu koncentrēšanās spēju, neraugoties uz ķermeņa nekustīgo pozu, jāsaglabā ilgstoši.

Kad sniedzu konsultācijas par auto vadīšanu, savus "apmācāmos" no sākuma "iesēdinu" automobilī pareizā pozā, iemācu saregulēt sānskata spogulīšus. Uzreiz piebildīšu, ka tas nav ne "ar pieri stiklā un zobiem stūrē", ne arī pusguļus pozīcija, ar ko grēko liela daļa tie, kas uzskata sevi par braukšanas asiem! Pareiza pozīcija pie stūres, pareizi saregulēti spogulīši, sapratne, kā jāskatās uz ceļu, kas ir, un kas nav uz ceļa jāredz, jau nodrošina drošu braukšanu un ilgstošu spēju koncentrēties un nenogurt.

Vēl viena metode trenēt sevi ilgstoši braukt, nezaudēt koncentrēšanos un neiemigt, ir fiziskā sagatavotība.

Pagājušā gadsimta astoņdesmitajos praktiski visi autoralliji notika pa nakti. Sākās ap 5iem pēcpusdienā un finišējām ap 10iem no rīta. Distance par 800 līdz 1000 km bija pavisam ierasta. Ticiet man - cīņa ar miegu rīta stundās, līdz uzausa saule, bija briesmīga. Kādi tik "žmuriki" nerādījās! Tad sākām aktīvi skriet krosiņus, peldēt un citādi uzlabot fizisko formu. Problēma atrisinājās un sagaidīt rītu kļuva daudz vieglāk.

Tā miegošanās ir "galvā", nepareizā pozā pie stūres un ķermeņa fiziskajā sagatavotībā.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
2 0 Atbildēt

"Tā miegošanās ir "galvā", nepareizā pozā pie stūres un ķermeņa fiziskajā sagatavotībā."

Tieši tā! Katram pašam būtu kritiski jāizvērtē pēc savām spējām, varbūt ofisa planktonam jau divas stundas pie stūres ir tik nogurdinošas, ka kāds taisnāks posms jau ver acis ciet, bet tā nav norma! Un tieši miegošanās pie stūres ir signāls ka ar veselību vai psihi kautkas nav gluži kārtībā, nevis jāstāsta ka gulēšana pie stūres ir fizioloģiska vajadzība mazkustīgā procesa dēļ.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 2 Atbildēt

Atkal jau velc deķi uz savu pusi. Didzis Kalnietis pareizi saka: "ne visi cilvēki spēj sevi koncentrēt monotonai nodarbei, kāda ir arī braukšana vienmērīgā tempā. Tam nepieciešamas treniņš". Ne jau nogurums to miegainību rada, bet tieši otrādi - pārlieka atslābināšanās. Vidusmēra vadītājam nonākot šajā situācijā būs drošāk nedaudz palielināt ātrumu, lai braukšana radītu pietiekamu sasprindzinājumu uzmanības noturēšanai. Tā nav pārguruma un miega bada radītā miegainība, kam palīdz pagulēt 15 min. pirms braukt tālāk. Man tas nav aktuāli - esmu braucis naktis (gan ne rallijos, bet koplietošanas ceļos) un zinu to sajūtu no rīta, austot gaismai - tas ir pavisam kas cits - to labāk nemaz nemēģināt, pirms ir pietiekamas zināšanas un treniņš, kā to monotonitāti pārvarēt. Bet kuros kursos to māca? Kur ir kaut viens speciālista padoms publicēts? Nu tā - jau jau sūtat pie "ārsta" tad vismaz pasakiet pie kāda!

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
7 0 Atbildēt

Piedod! Pie psihoterapeita...

Par braukšanas psiholoģiju un principiem šo to apgūt - arī šajās diskusijās pie datora, ja ieklausās citos!

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Ko piedot? Nebūšu tik pārliecināts par to, ka šādu psihoterapeitu būs viegli atrast, ja tāds vispār ir. Un arī šeit, tu vienīgais vispār esi pieminējis, ka tā ir nevis slimība, kā pārējie uzskata, bet normāla situācija, kuras pārvarēšanai nepieciešamas zināšanas un treniņš. Manas zināšanas par to, kā tikt galā, nāk no aviācijas - no pazīstamu amatierpilotu stāstītā par to, kā lidmašīnas lidojumam jāseko gaisā - kur apstākļi ir vēl monotonāki. Bet KUR to māca parastam autovadītājam? KUR vispār kāds pasaka to, ka VAJAG mācīties? Šajā forumā?

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
1 0 Atbildēt

Es to saku teju katrā savā komentārā! Daudzi citi arī!!!

Damn Reģ.: 07.12.2003
4 2 Atbildēt

Nobraucot 600 km tās, protams, būs pāris desmit minūtes, toties cik daudz stresa un riska.

--------------------------------------------------------------------

Tev 120..130 km/h rada lielu stresu, citam tas ir normāls ātrums. Pilnīgi nekādas problēmas nesagādā - dinamiski apsteigt lēnāk braucošu un turpināt ceļu ar tiem 120..130 km/h

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
0 0 Atbildēt

Man nesagādā, bet esmu pietiekami pieaudzis, lai redzētu un atpazītu tos, kuriem sagādā.

Ir patīkami, ka sevi uzskati par to, kam 130 ir ok!

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
3 1 Atbildēt

Esmu no tiem, kuri darba lietās ik pa laikam brauc uz Warszawa. Un man par Poliju ir savs sakāmais.

Jau sen, sen atpakaļ Polija izcēlusies ar anormālu daudzumu fūru un ne to vieglāko satiksmi. Kā arī ar pilnīgu CSN anarhiju.

Braukt Polijā strikti pēc CSN ir teju vai mocības, kam kategoriski nepiekrītu.

Piemērs.

Rinda ar fūrēm.

Vai nu velcies starp tām ar ātrumu ~80kmh vai arī apdzen tās (pa vienai, uzreiz kolonnu - te būtiska tikai auto jauda), lai beidzot var sākt braukt RAITI. Apdzenot kolonnu, ne reizi vien gadījies >150, un Polijā tas ir pilnīgi normāli

Fūres brauc konstantā ātrumā arī cauri ciematiem Kam es neesmu gatavs nekādi. Tātad, jāparūpējas, lai neviens nesēž aizmugurē vai arī - pašam jāvelkas stipri aizmugurē.

Vēl piemērs.

Polijā ir masa jaunu ceļu ar ātrākiem ātruma limitiem.

Piemēram, pa autobāni oficiāli drīkst 140, bet vai domājat, ka tā arī visi brauc? Muļķības - daudzi tur min grīdā un velk arī 200+ (jo ceļi ir > pat par Vāciju). Protams, parādās arī netrafarētie CP, bet neesmu sastapis masveidā.

Nekad nevaru piekrist tiem, kuri aģitē braukt Polijā pēc CSN. Tiksiet tur morāli iznīcināti

Tāpēc es Poliju vienmēr esmu uztvēris un arī turpinu uztvert kā vietu, kur beidzot var atvilkt no visas sirds!

Starp citu, pa visām reizēm, kad esmu tur bijis - tikai 1 reize sods (par 157, apdzenot kolonnu).

Ar mīlestību uz dzīvi, lai dzīvo arī ne tik skurpuloza CSN likumpaklausība

VWfans Reģ.: 21.02.2004
5 3 Atbildēt

Es nepiekrītu. Nedomāju, ka ārzemes ir vieta, kur izskrieties. Tomēr svešā vietā jāuzmanās vairāk, un sastapties ar citas valsts policistiem ir piņķerīgāk un neērtāk!

Tātad, ja paskriet, tad darīt to Latvijā, kur ir zināmi vietējie apstākļi!

Un par fūrēm Polijā. Nu mans novērojums vasarā bija, ka apdzīvotās vietās nemaz tik ļoti tās ātrumu nepārkāpj un no muguras nespiež. Ar 55 km/h var braukt absolūti komfortabli.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
1 0 Atbildēt

Diezgan aizdomīga Tev tā filozofija! Es par Poļu bāni un skaisti renovēto 50., vai jebkuru citu divu joslu ceļu nerunāju.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Kas aizdomīgs?

Es Polijas satiksmi pazīstu jau ilgus gadus (agrāk braucu ar nopirktajiem auto no Vācijas uz mājām).

Kaut viens punkts, kur man par Polijas satiksmi nav taisnība?

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Šis: "Kā arī ar pilnīgu CSN anarhiju." Anarhija tur nav bijusi nekad un šobrīd es teiktu, ka satiksme ir sakarīgāka nekā pie mums. Gribi anarhiju - aizbrauc uz Palermo

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Ātruma ievērošanas ziņā ir gan anarhija.

Vēl piemērs.

Jaunais Warszawa apvedceļš ar jumtiem virs tā - tur masveidā cilvēki brauc arī 120-130! Bet tas ir pilsētā!

Kur zīme laikam tomēr nav autobānis.

Jau rakstīju, daudzi fūristi cauri ciematiem brauc ar 80.

Es teiktu, ka lielāku ātruma nerespektēšanu vēl jāpameklē.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Es tak tev teicu, kur meklēt, ja gribas izbaudīt ātrumpārkāpējus. Tajos Varšavas "jumtos" atļautais ir 100, līdz ar to nekādi pārkāpumu rekordi priekš tādas kategorijas ceļa nesanāk. Ar GPS 120 tur biju stabili starp ātrākajiem kreisajā joslā. 130 spidometrā būs tikai tiem, kam līkas riepas Izņemot fūres ciematos, arī Polijā jau sen masveidā vairāk par +20 nebrauc. Trakie deviņdesmitie ir pagājuši un ātrbraucējiem ir legāli ceļi, kur izskrieties.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Polijā ir lieliski sakārtoti arī ātruma ierobežojumi

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
3 0 Atbildēt

Prasīji, kurā punktā Tev nav taisnība. Praktiski visos, jo uz Poliju un braukšanu raugies kā neirotiķis skarbo 90o sākumā. Droši vien aiz ieraduma no tiem laikiem.

Pamēģini tur pabraukt kā normāls cilvēks, un sapratīsi, ka ir korektāk kā pie mums. Pilnīgi 100% piekrītu Ansim!

Pirmkārt - fūres, ja brauc rindā vairāk par trim, ļoti korekti ievēro distanci, lai var atgriezties rindā, ar 80 caur tiem klasiskajiem Poļu miestiem brauc, ja ir sazinājušies pa rācijām un zina, ka CP tuvumā nav. Šī ir vēl viena strīdīgā lieta, kur "plūsma", kas sastāv no pat tikai vienas, vai divām fūrēm pārkāpj, un Tev vajadzētu piemēroties šai "plūsmai", jo galīgi nav prāta darbs viņus tīši bremzēt - viņiem tāls in ilgs ceļš braucams, kas, pēc patreizējiem kravu pārvadāšanas likumiem, nebūt nav vienkārši. Vajadzētu cienīt, bet Tev to varētu būt pagrūti saprast, jo tik bieži braucot caur Varšavu, un esot tādam specam, nepamanīt "jumta bāņa" atļauto ātrumu - tas liecina par to kāds "profs" esi...

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Vai es kādu esmu aizskāris? Kādēļ tad tāds tonis, Didzi?

OK, vēlreiz ātruma zīmēm pievērsīšu uzmanību pavisam drīz, kad atkal braukšu uz Warszawa.

Es tikai par reālo satiksmi Polijā.

Pēdējo reizi biju tur jūlijā.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
2 0 Atbildēt

Aizskāris neesi, bet viedoklis, ka Polija ir īstā vieta kur "izpausties", nav pieņemamas nekādā kontekstā.

Tavs komentārs šajā gadījumā ir "pilnīgi garām"!

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

OK

Lai būtu nepieņemami, es tikai izteicu savu viedokli, pamatotu ar reālu visai regulāru braukšanu tur.

Lai Tevi iepriecinātu - šodien braucu relaksēti no Ventspils uz Jūrkalni, mani apdzina visi, bet es spītīgi nekur neskrēju

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
0 0 Atbildēt

Tas priecē!!!

Vai tas nozīmē, ka mācies?

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Laikam esmu radījis par sevi nepareizu priekšstatu, jo mēdzu braukt arī tā. Bet ne visu laiku.

Kaut gan patīk man braukt visādi.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
8 0 Atbildēt

Gribu vēl iejaukties diskusijā par psiholoģiju, kam, neapšaubāmi arī ir saistība ar miegainību - visas lietas ir galvā!

Riskēdams izsaukt kārtējos aanša uzbraucienus, tomēr atkārtošos - Tev ir psiholoģiska rakstura problēmas, kas rezultātā var izsaukt arī pārmērīgu agresivitāti pie stūres. Esmu nedaudz mācījies psiholoģiju, tāpēc uzzīmēt indivīda "psiholoģisko portretu", man nav pārlieku grūti. Izskatās, ka ar Tavu arī neesmu daudz kļūdījies!

No iepriekšējās sievas izšķīros tieši tāpēc, ka savas domas, vai iedomas apstiprināšanai vai uzspiešanai, viņa izmantoja jebkurus argumentus, arī pilnīgi neloģiskus, vai savas slimās fantāzijas iedomu augļus - lai tikai pierādītu savu taisnību. Visbiežāk, kā arī šajā gadījumā ar Tevi - būtībā ne par ko! Galvenais, lai Tu justos uzvarējis, lai Tev paliktu Tava kategoriskā viedokļa, Tavas taisnības "pēdējais vārds" jebkurā situācijā.

Domāju, ka visiem veseli domājošajiem bija skaidrs jau ar pirmo lynx85 komentāru, ko viņš ar to domā un vēlas pateikt, kam sekoja Tavi "precizējošie" komentāri un it kā uz diskusiju partnera stulbumu norādošie jautājumi. Vienīgais ieteikums - pieslēdz galvu un apvaldi savu "ego". Arī uz ceļa!

Šeit varu piekrist gan lynx85, gan Nortel - stress, kompleksi, problēmas, garīgā nestabilitāte pastarpināti var radīt miegainības sajūtu, vēlmi braukt ātrāk, apdzīt, lamāt citus ceļu satiksmes dalībniekus, kuri visi nedara kā es, tāpēc, automātiski, viņiem nav taisnība un visi pārējie ir muļķi...

Stabilai nervu sistēmai auto "mīkstie dīvāniņi" neizraisīs neko citu, kā komfortu. Miegainībai ir citi iemesli.

Par gulēšanu - ja, tālāku gabalu braucot, automobilī visi, gan bērni, gan pieaugušie, izņemot auto vadītāju, ir saldi iemiguši, tas liecina, ka jau māki tīri labi braukt - bez stresa, pārliecinoši, bez bīstamiem manevriem, neradi uz ceļa bīstamas situācijas. Līdzbraucēji to instinktīvi jūt!

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 1 Atbildēt

Klau, ja raksti par sevi, nesauc klāt manu vārdu. Saprotu, ka esi uzvilcies tik ļoti, ka pat nepamanīji, ka piekrītu tavam viedoklim, kurš ir pretrunā ar Lynx un Nortel teikto, tomēr tu viņus piesauc, lai tik neizrādītos, ka TEV nav pēdējais vārds Tas nekas, ka tavs viedoklis pat nav apstrīdēts. Bet attiecībā uz mani nonāc pretrunās pat viena komentāra ietvaros.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
3 0 Atbildēt

Paldies, ka šad tad piekrīti arī man ! Uzvicies neesmu, jo vispār esmu no tiem mierīgajiem psiholoģiskajiem tipiem.

Runa bija par Tavu diskusiju par stresu, miegainību un "mīkstajiem" dīvāniņiem, kurā ielaidies ar lynx un Nortel.

Bez tam - nekad neesmu teicis, ka Tev vispār un nekad nav taisnība. Bija pat komentārs, kuru ne tikai uzslavēju, kā teicamu, bet pat divus ieliku.

Bieži pie vainas ir veids un argumenti, kādus izmanto - ne vienmēr korektus. Tāpat - ne vienmēr vajag šādus argumentus izdomāt vēl un vēl...

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
5 0 Atbildēt

Un atkal jums nepalīdzēs atļautā ātruma palielināšana. Jo tad celsies monotonās plūsmas ātrums un, lai braukšana radītu sasprindzinājumu, jums atkal būs jāpaceļ savs vidējais ātrums. Tā kā šis arguments neder. Varbūt tas vispār ir invaliditātes paveids un ir jāvērtē, vai šādiem cilvēkiem drīkst izsniegt vadītāja apliecību?

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
2 0 Atbildēt

īsi un konkrēti, piekrītu ikvienam burtam!

Pieminēt šo kā argumentu, kāpēc vajadzētu celt max ātruma limitus - pilnīgi garām! Ja pie stūres sāc miegoties, brauc tikai tik īsus gabalus, cik spēj. Jūti ka sāc lipt ciet - apstājies un pavingro, vai padzeries, bet tas ka kļūsti miegains nekādi neattaisno to ka vajadzētu celt ātrumu, dinamiskāk (nereti - arī riskantāk) apdzīt un tamlīdzīgi sākt ķert adrenalīnu koplietošanas satiksmē. Ir savādāki 101 veidi kā palikt možam pie stūres. Ja neproti - nu tad meklē palīdzību no malas.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Kurš tad tādu argumentu pieminēja?

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
4 0 Atbildēt

Tēmu lasi visu, vai arī pēdējos padsmit komentus vien? Es, nez kāpēc, spēju atcerēties ka tāds arguments tika pieminēts iepriekšējās lpp, tāpat kā es spēju nemiegoties pie stūres... Man tas problēmas nesagādā. Un neuztver to visu tik personīgi/saasināti. Šis (un iepriekšējais) mans komentārs jau nu tiešām nebija uzbrauciens tev.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Es uztveru personīgi? Tieši Tu no mana aizrādījuma, ka Tu iedomājies sūtīt pie ārsta veselus cilvēkus, jo nesaproti problēmas būtību, izsecināji, ka es par to esmu personīgi apvainojies. Nē, man gluži vienkārši nepatīk šāda nostāja, par ko izteicu viedokli, bet man personīgi nav problēmu negulēt pie stūres.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
6 0 Atbildēt

Esmu pret atļautā ātruma palielināšanu Latvijā, izņemot vietas, kur tas nepamatoti samazināts!

Un ne tāpēc, ka lielāks atļautais ātrums varētu radīt problēmas man, bet gan tāpēc, ka tas varētu radīt nepārvaramas problēmas citiem!!!

p.s. Un ne jkau manis dēļ...

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
4 0 Atbildēt

Labi, štrunts ar to gulēšanu. Ko es ar to savu penteri no rīta biju domājis - par plūsmu, kungi, parunāsim! Kas tas par zvēru un ko ziemā ēd? Kad plūsma ir tie auto, ko ātrākais ir panācis, tā saukto "vilcieniņu" ? Kā jau te lapas augšpusē rakstīju, varbūt tiem ātrajiem vajadzētu pielāgoties tam baram lēnāko nevis čortoties ka viņi man traucē skriet?

aansis Reģ.: 23.11.2012
1 2 Atbildēt

Plūsma ir tāds mistiks brīnums, ko jāiemācās. To nevar aprakstīt ar striktiem noteikumiem. Vēl trakāk - tā atšķiras valstīs kas brauc pēc šķietami vienādiem noteikumiem. To ir grūti iemācīties egoistiem. Bet visgrūtāk egoistiem, kas piedevām ir burta kalpi, jo ir ļoti viegli egoismu neredzēt, ja tas no saprāta un loģikas slēpjas aiz likuma burta.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
3 0 Atbildēt

Nu tad varbūt dažiem, kas apelē ar faktu ka "lēnie" traucējot "plūsmas" ātrumam, būtu jāsauc lietas īstajos vārdos un jāsaka ka lēno vilcieniņš traucē man skriet?

Re kur augstāk gari aprakstītais mans piemērs - faktiski bija divas plūsmas (85-95kmh kopā ar fūrēm un ātrākie 105-115kmh) kas dotajos satiksmes intensitātes apstākļos viena otrai pilnīgi netraucēja. Kas notika tuvāk vakaram, kad uz Rīgu spieto viss darbaļaužu tranzīts - nu tad varbūt kāds kādam arī traucēja, nebiju klāt.

Mēs te vairākās tēmās jau diskutējam par lēnajiem, par lēnajiem kreisajā pusē, par pārāk lēno ātrumu (šī pat tēma - "dodiet mums 130") - bet kad reiz ātrais skrējējs, attapies pret lēnāko "vilcieniņu", spēs savaldīt to savu ego lai netaisītu padsmit apdzīšanas bet pievienotos tai lēnākajai plūsmai? Jo tad jau tā ir plūsma, vai ne tā?

aansis Reģ.: 23.11.2012
2 1 Atbildēt

Nē, tā nav plūsma, tas ir "vilcieniņš", kurā visi brauc piespiedu kārtā pielāgojoties viena dīkdieņa ātrumam. Atpazīt atšķirt tādu var pēc mazām distancēm un masveida apdzīšanām, tiklīdz rodas iespēja.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
3 0 Atbildēt

Vai masveida apdzīšanas ir nepieciešamība, vai dažu indivīdu vēlme? Manā iepriekš pieminētajā piemērā, samērā intensīvas satiksmes apstākļos, dzenot kur var un arī kur nevar (par laimi, bez avārijām, vien atgriežoties tur kur bija) tie dzinēji vinnēja nieka 12 sekundes posmā Rīgas apvedceļš-Tīnūži. Vai 12s tajā gabalā ir tik svarīgas lai nepievienotos mierīgi braucošam vilcieniņam?

aansis Reģ.: 23.11.2012
2 1 Atbildēt

Masveida apdzīšanas ir vairuma nevēlēšanās pakļauties viena indivīda tizlumam. Varbūt arī tā nav nepieciešamība, bet viena indivīda vēlme braukt lēni nav ne ar ko labākā par viena indivīda vēlmi braukt ātri.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
2 0 Atbildēt

Ar ko Tava vēlme braukt ar 103 km/h ir pārāka par manu vēlmi braukt ar 86 km/h???

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
2 0 Atbildēt

Nav jau runa par vēlmi kādam kautkā braukt. Es vairāk jautāju par to, kad vienam ātrajam panākot vilcieniņu, principā ņemot, tas vilcieniņš jau ir vairākuma plūsma. Kā jau teicu, manā piemērā tie fiksie skrējēji pret tiem egoistiem lēnajiem vinnēja 12 sekundes. Tas bija būtiski lai lektu visnotaļ riskantās apdzīšanās? Nedomāju vis.

aansis Reģ.: 23.11.2012
2 0 Atbildēt

Vilcieniņš nav vairākuma plūsma. Plūsma atšķiras no vilcieniņa ar to, ka tās dalībnieki labprāt izvēlas šādu braukšanas ātrumu. Vilcieniņā viens ir izvēlējies ātrumu, kuru pārējie ir spiesti ievērot pret savu gribu. Praksē tas nozīmē saspiešanos blīvā virtenē, kurai gan priekšā gan pakaļā ir brīva šoseja un kurā katrs cenšas atrast mirkli apdzīšanai. Veiksmes gadījumā to izveic secīgi, bet ļoti bieži gadās, ka aiz "lokomotīves" brauc nemotors, bet astē kāds jaudīgs, kuri vēl satiekas vienā punktā apdzenot.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 2 Atbildēt

Ar to, ka savu vēlmi neuzspiežu citiem. Toties tava vēlme spiež citus braukt lēnāk par atļautajiem 90 vai arī pārkāpt.

Konuss Reģ.: 10.02.2015
5 0 Atbildēt

Tīri teorētiski:

Situācija - sešu auto kolonna kas brauc ātrumā 95 - 100 km/h. Tu kolonnai pietuvojies no aizmugures ar 110-120km/h un ar vairākiem piegājieniem pakļauj šos sešus auto vadītājus riskantiem manevriem - apdzīšanai, kas tomēr izjauc šo sešu braucēju vienmērīgo braucienu. Kurš šajā situācijā kam ko uzspiež?

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Tīri praktiski - neko nekam nepakļauju un nejaucu. Ar riskantu apdzīšanu nenodarbojos un vienmērīgo braucienu varu izjaukt tikai gadījumā, ja paši to jau ir izjaukuši, izveidojot vilcieniņu. Tā kā 100-120 nav mans ātrums, šādi braucēji mani parasti apdzen. Un lai vai cik tas neliktos dīvaini - nemaz ar to netraucē.

Konuss Reģ.: 10.02.2015
4 0 Atbildēt

Es te provocēju domu uz to - kuram tad ir kaut kas no kaut kā jāpaģēr - lielākam pārkāpējam no mazāka, mazākam no lielāka, vai tam, kurš ievēro noteikumus. Vai tam, kurš kreisā joslā iet ar 110 km/h garām plūsmai, kas brauc ar 100 km/h, ir jāspiež grīdā, jo viņam no muguras pietuvojies šoferis, kurš grib braukt ar 130 km/h un signalizē ar tālajiem, vai nav? Tas vietā, kur atļauti ir 90 km/h. Protams - visvieglāk un mierīgāk ir piekopt principu "dod ceļu durakam", bet, kopumā skatoties, ikdienā šādas un līdzīgas situācijas ir ļoti daudz. Un kurš tad beigu beigās ir tas duraks - tas, kurš brauc pēc CSN, vai tas, kuram tas traucē.

Atzīstu, ka pats neesmu nekāda avs un ar ātrumu grēkoju - pārsvarā psiholoģisku iemeslu dēļ. Bet allaž turu prātā, ka manas atkāpes no CSN ir tīri un vienīgi mana darīšana un mans risks, cenšoties pēc iespējas mazāk ietekmēt tos, kuri ievēro CSN.

aansis Reģ.: 23.11.2012
2 0 Atbildēt

Ātrākajam kreisajā joslā nevajadzētu signalizēt ar tālajiem, bet lēnākajam atcerēties, ka jāskatās spoguļos un josla jāatbrīvo pēc iespējas ātrāk. Elementārs savstarpējās pieklājības princips, neatkarīgi no ātruma. Tiklīdz Tu šim principam gribi papildus piesiet klāt konkrētu ātrumu un mērīt pārkāpēju krāniņus, savstarpējā cieņa jau ir zudusi.

Bet duraks ir tas, kas brauc nesaprātīgi. Gan tas, kas brauc pakaļ savai nāvei, gan tas, kas taisnību meklē likuma burtā.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
4 0 Atbildēt

Un atkal te iekarsuši cilvēki spriedelē

Man jāstrādā, es pa retam.

Galvenā tēmas būtība - ne jau visur palielināt max ātruma ierobežojumu. Sakārtot adekvāti ceļa stāvoklim un infrastruktūrai. Viss!

Ātrās šosejas ir arī mums -> novākt zīmi 90 (vasarā - arī 100 nav griesti)!

Ārpilsēta un pilsēta - lai viss paliek!

Vēl ir jāstreso?

k442 Reģ.: 22.02.2014
0 1 Atbildēt

Šis arī izklausās visnotaļ prātīgi!

No sevis gribētu piebilst vēl vienu - esmu pamanījis, ka pēdējos pāris gados atjaunotajos ceļu posmos (kaut vai tā pati A 9 - Liepājas šoseja) nemaz netiek žēlota baltā krāsa nepārtauktās ass līnijas zīmēšanai, salīdzinot ar situāciju pirms remonta, līdz ar to vairs neatļaujot apdzīšanu tādos gabaliņos, kur agrāk tas bija atļauts. Rezultāts - lielāka iespēja "vilcieniņu" veidošanai, kopējo satiksmes drošību diezvai tā uzlabojot. Uzskatu, ka blīva satiksme vienmēr ir sliktāka par izretinātu transporta plūsmu (bet tas jau vairāk velk uz satiksmes organizāciju kopumā, ne max ātruma palieklināšanu D)...

Vernons Reģ.: 18.02.2014
2 0 Atbildēt

Neviens neieminējās par jebkāda ātruma samazināšanu. Liepājas šoseja. Cik tad ir ātruma samazināšanas joslas? Sajūta tāda ka nedzīvojam Eiropā. Ceļu no Mārupes uz Jaunmārupi izprojektēja un ātruma samazināšanas joslas izveidoja. Nekas neiet kopā liels ātrums un tā samazināšana loģiski un cilvēcīgi nav iespējams.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
2 1 Atbildēt

Raksti ar pieturzīmēm, neko nevar saprast, ko ar to savārstījumu vēlējies teikt. Kas nav loģiski un cilvēcīgi iespējams? Kas neiet kopā?

Vernons Reģ.: 18.02.2014
1 0 Atbildēt

Ceļu infrastruktūra esošam ātrumam!

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
3 0 Atbildēt

Par līnijām piekrītu - pie mums tās pindzelē teju kā ienācis prātā, bez pārdomāta aprēķina par plūsmām un apdzīšanām. Tai pat laikā - vakar tuvojoties Klidziņai manu smuko busiņu (apm. 95 km/h) noķēra vienlaicīgi divi. Viens nespēja sadūšoties apdzīšanai pie Dendroloģiskā parka pēc neveiksmīga mēģinājuma, kaut uzmirkšķināju viņam labo pagriezienu, otrs - sagaidīja, kad beidzot no kalniņa novilkta nepārtrauktā līnija un stājas spēkā ierobežojums 70 (kaut man tobrīd vēl ap 80) un "papūta" garām mums abiem. Ļoti apšaubāma darbība!

Šodien - Baldone - Ķekava, remontētajā posmā vēl arvien 70. braucu ar apm. 75. Garām pabrauca divi, tad tas otrais vēl garām pirmajam, beigās tas pirmais atkal garām tam otrajam, bet abi vienalga visu to remontēto gabalu nobrauca man 200 m priekšā. Iemeslus un loģiku nesapratu, ja nu vienīgi princips - apdzīt busiņu...

Par plūsmu būtu, manuprāt, tā, ka, ja kāds brauc - 10, vai 20 km/h zem atļautā ātruma, un aiz viņa ir savācies apdzīt nespējīgo vilcieniņš, to nevar uzskatīt par plūsmu, bet gan "nemākulīgu indivīdu tusiņu"! Jā apdzīt nav iespējams pretējās kustības intensitātes dēļ, tad šīs pats vilcieniņš kļūst par plūsmu konkrētajā ceļa gabalā. Tāda plūsma sastāv no vismaz 8-10 visādiem braucējiem, bet apdzīšana patiesi nav īpaši reāla. Iekārtojies astē, jo apdzenot, izņemot adrenalīnu, neko neiegūsi, pārējie iegūs stresu. Parasti šādi posmi nav ļoti gari un ilgi. Man garākais zināmais Baloži - Ķekava 10 km.

Ātrā plūsma ir tad, kad vismaz 90% automobiļu, un to ir gana daudz, nu teiksim, ik pa 50 m vai mazāk, cik tālu acis redz abos virzienos, brauc ar 120 km/h. Tad var uzskatīt, ka jau tie, kuri izdomā braukt ar atļauto 90, neievēro plūsmas noteikumus un to bremzē radot bīstamas situācijas.

Kaut kā tā

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
2 0 Atbildēt

Vispār es gribu teikt, ka atbalstāmi ir pilnīgi visi braucēji uz ceļa. Ātri un lēni. Neviens īsti ilglaicīgi netraucē.

Ātrajam jāprot tikt garām, lēnajam - aizbraukt galamērķī mazāk stresainam

Peace!

aansis Reģ.: 23.11.2012
1 0 Atbildēt

Runājot par plūsmu - vismaz priekš sevis nonācu pie secinājuma par definīciju. Tā ir vienā ātrumā braucošu auto virkne, kas savstarpēji ievēro 2 sekunžu jeb vācu tā saukto "halbe-tacho" distanci. Pie 90 km/h tā ir 50m! Braukšana blīvāk jau ir vilcieniņa veidošana, šīs distances samazinājums ir pieļaujams tikai apdzīšanas vajadzībām. Tūlīt būs bļāvēji, ka tur "noteikti kāds ielīdīs" - un jā, tiešām ielīdīs, tikai tas ne nieka netraucē, jo plūsmas apdzinējam šādā gadījumā ir pietiekama "kabata" lai apdzītu plūsmā braucējus pa vienam, distanci nebūt nenozogot, bet uz laiku "aizņemoties". Ja godīgi biju gana pārsteigts, ka šīs diskusijas rezultātā paskaitot sekundes, izrādījās, ka distancē, ko instinktīvi uzturu, ja netaisos apdzīt, ir šīs divas sekundes. Un tā ir ievērojami lielāka, nekā ierasts mūsu vilcieniņa braucējiem, kas sevi grib saukt par plūsmu.

k442 Reģ.: 22.02.2014
0 0 Atbildēt

Piekrītu, prātīgi teikts!

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
1 0 Atbildēt

Nevar nepiekrist! Pie reizes arī atbilde Vernonam par distances zagšanu... ... "distanci nebūt nenozogot, bet uz laiku "aizņemoties"!!!!!

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Vernonam atbilde švaki sanāks, jo viņš ir vienā maisā sametis pilnīgi visu, kas viņam jebkādā veidā samazina paša iecerēto distanci - pat līdz tam, ka priekšējais ir vainīgs, ja nepaātrinās, Vernonam tuvojoties. Rezultātā panāk tieši to, ka īstos "distances zagļus" nevar atšķirt no Vernona iedomātajiem. Bet diemžēl par īstajiem ir taisnība - ļoti daudz ir tādu, kas ir gatavi ielīst "logā" uz palikšanu - kaut vai pēdējā brīdī pirms krustojuma pārkārtojoties priekšā bremzējošam lielgabarīta transportlīdzeklim, kas savu vienmērīgo bremzēšanu ir izrēķinājis līdz stoplīnijai, bet pēkšņi nākas apstāties 10m ātrāk.

Vernons Reģ.: 18.02.2014
0 0 Atbildēt

Jums katram savas emocijas un situācijas vērtējums. Man tādu vērtējumu ir tuvu diviem simtiem.

Bet kāpēc lai neielīstu kādam priekšā? Atbildība par savas rīcības sekām un sasisto auto pēcpusi tiek garantēta no policijas! Vainīgs katrs otrais! Katrs pirmais - "svētā govs".

CSN nevar būt tik īsi - "ievēro distanci"!

CSDD velti izmeta no CSN ceļu satiksmes Likuma 19. pantu!

19. 09. 2016. braucu garam kārtējai sadursmei uz Jelgavas ceļa, krustojums ar ceļu uz Mušķiem.

apollo.tvnet.lv/zinas/avarija-uz-jelgavas-sosejas-satiksme-atjaunota/743801

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
1 0 Atbildēt

Kas Noteikumos bija 19. likums?

k442 Reģ.: 22.02.2014
0 0 Atbildēt

Vecajos CSN 10. punktā bija teikts apmēram tā - vadītājam jārīkojas tā, lai neradītu bīstamas situācijas un nenodarītu zaudējumus (Vernona mīļākais citāts ); šāda prasība joprojām ir spēkā Ceļu satiksmes likuma 19. pantā vienā no daļām...

Vispār es, būdams jurists, uzskatu, ka ir pilnīgi pareizi nedublēt un neiekļaut CSN tās normas, kas jau iekļautas Ceļu satiksmes likumā; cita starpā, manuprāt tieši tāpēc no iepriekšējo CSN satura tika izslēgti diezgan daudzi terminu skaidrojumi, kuri jau bija paredzēti likumā.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
0 0 Atbildēt

Paldies!!!

Vernons Reģ.: 18.02.2014
0 0 Atbildēt

Ar sadursmi, nenesot par to atbildību!

Man patīk Somija. Visi brauc ar vienādu ātrumu un vienādu distanci. Un ja kāds tur kaut kā "izceļas", tad tas noteikti nav soms.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
4 0 Atbildēt

Vēl viena apakštēma ātruma palielināšanai uz Latvijas ceļiem - šodien trīs reizes sastapos ar "ausu sildītājiem".

Ir braucēji, kuriem nemana, ka viņš braucot runā pa tālruni, taču šodien atkal sastapos ar tiem, kam jau braukšana pati par sevi aizņem 110% no pieejamā resursa, bet viņš vēl atļaujas tās laikā lietot viedierīci. Rezultātā kustās abām joslām pa vidu ar ar atlaistu gāzes pedāli, sasniedzot apaļus 30 atļauto 70 vietā.

Kas notiks, kad šitiem atļaus braukt ar 130, ko?!

aansis Reģ.: 23.11.2012
1 0 Atbildēt

Nevis "kad šitiem atļaus", bet kad atļaus citiem un "šitie" joprojām brauks uz 30

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
2 0 Atbildēt

Gan, gan...

VWfans Reģ.: 21.02.2004
7 0 Atbildēt

Jā, to mobilo telefonu lietošanu pie stūres es neizprotu. Pavērojot ceļabiedrus, dažkārt rodas sajūta, ka daži, īpaši dāmas, uzskata, ka ikdienas brauciens ar auto ir īstais brīdis, kad izpļāpāties pa telefonu. Jo runā pa to reāli ilgi!

Pirms dažām dienām viena šāda sieviete ar Škoda-Superb bija nostājusies Jaunolainē pie luksofora Rīgas virzienā. Un, startējot Rīgas virzienā, turpināja pļāpāt pa telefonu. Bet tanī situācijā tāpat no vadītāja ir nepieciešama uzmanība un piedomāšana - vai ieskrieties ātrāk un palikt kreisajā joslā, vai darīt to lēnāk un pārkārtoties pa labi, kurā tieši brīdī to visu darīt.

JanisGrinhofs Reģ.: 20.04.2013
3 0 Atbildēt

Nevar pie mums diemžēl palielināt braukšanas ātruma limitu.

Lielā autovadītāju daļa nav pietiekoši kvalificēta, lai droši iekļautos šajā plūsmā. Didzim lielisks piemērs. Lielai daļai ir maza pieredze, bet viņi to neapzinās. To pierāda satiksme uz ceļiem un ielām. Braucēji paļaujās, ka nekas ar mani nenotiks. Visi paļaujas uz kādu trešo spēku, kurš situāciju glābs, ja vajadzēs. Šie braucēji bieži nenovērtē reālo situāciju uz ceļa, varbūt nemāk novertēt. Man liekas, ka šī ir lielākā problēma,ne plika ātruma p'ārsniegšana. Bet uzskatu tas nopietns iemesls, lai saglabātu esošo kārtību, lai gan pats gribētu lai limitu palielina. Taču negribu atrasties starp pilsoņiem, kas trauksies pa lielceļiem ar 130 , nezinot ko darīt, ja pēkšni radīsies kādi sarežģījumi.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
2 0 Atbildēt

Diemžēl ļoti bieži, kad uz ielas/ceļa pamani kādu, kas reāli uzvedas aizdomīgi - brauc ne pa savu joslu, pārkārtojas neadekvāti, pēkšņi sāk bez redzama iemesla samazināt ātrumu, atlaižot gāzes pedāli, nerāda pagriezienu rādītājus, "nestartē" normāli no krustojuma, bremzē pēdējā brīdī, čunčina lēnu garu pa otro joslu, utt, izrādās, ka pilsonis ir aizņemts ar viedierīces dīdīšnu...

Viens no klasiskiem kretīnisma piemēriem gadījās pirms pāris nedēļām. Pēkšņi viens tāds gudrinieks apstājas ielas vidū. Iela ne no tām lielākajām, kustības maz, tomēr šādi tādi auto pārvietojas, bet šis tur pa vidu stāv un kaut ko ņemas ap savu komunikatoru.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 1 Atbildēt

Runājot par viedierīču lietošanas aizliegumu tā kā tas ir definēts CSN (pēc likuma burta), to pārkāpj lielākā daļa autovadītāju. Es vispār nepārkāpju tikai ļoti retos izņēmuma gadījumos. Ak jā - domāts taču ir skaisti - lai nerakstītu īsziņas u.tml. Bet uzrakstīts ir konkrēti - aizliegts LIETOT. PAVISAM. Nevis tā kā telefonus - var lietot, ja nav jāņem rokās.

Cik vadītāji lieto Waze? Vai jebkuru citu navigāciju viedtelefonā? Tas ir AIZLIEGTS! Man vispār grūti - radio ir viedierīce. Nākas braukt klusumā vai lietot (klausoties) un pārkāpt. Nu labi - pieņemsim, ka skaitās tikai "glāstīšana" - tāpat es kļūstu par pārkāpēju, mainot radiostaciju vai skaļumu, bet tas, kam ir parasts analogais radioaparāts var to darīt nepārkāpjot CSN.

Kā tad īsti ir šajā situācijā - CSN vajag ievērot pēc būtības vai tomēr burtiski?

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
4 1 Atbildēt

Domāju, ka pēc būtības, jo radio klausīšanās, īpaši mūzikas, praktiski nenovērš uzmanību no ceļa. Waze, cita navigācijas ietaise nav aizligta - tā daudzos gadījumos palīdz braukt un atgādina par atļauto ātrumu, nogriešanās aizliegumu, norādot pareizo apbraukšanas ceļu. Īpaši jauki kaut kādā svešā lielpilsētā, kur sekosi līdzi norādēm un savlaicīgi ieņemsi pareizo joslu, vai nogriezīsies. Tātad - būtībā tas ir palīgs braukšanā un noteikumu ievērošanā. Tā nav diskusija ar sievu, cik sāls zupai jāpieliek, kas pilnībā novērš uzmanību no braukšanas!

aansis Reģ.: 23.11.2012
1 2 Atbildēt

Skaidrs ar tevi... Daži CSN punkti pēc burta, citi pēc būtības. Galvenais, lai katrs šoferis zin, kā ar tevi sazināties, kad jānoskaidro, kurš punkts jāievēro pēc burta, kurš pēc būtības

k442 Reģ.: 22.02.2014
2 0 Atbildēt

Didzi un ansi, atcerieties - pārlieka aizraušanās ar oponenta personīgu kritizēšanu, nevis ar argumentu atspēkošanu, pazemina diskusijas kvalitāti un tuvina tās līmeni tirgus kašķim!

P. S. Nekā personīga DD

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
3 0 Atbildēt

Kaut arī ir teiciens, ka strīdos dzimst taisnība, tad šajā gadījumā pilnīgi Tev piekrītu un atvainojos visiem, ka esmu ar Ansi ielaidies bezjēdzīgās, citiem neinteresantās un pat nebaudāmās diskusijās1

Apņemos laboties!!!!

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
1 0 Atbildēt

Pēc burta tur, kur nav iespējams kaut kā kaut ko pārprast, apstrīdēt, vai, kas viennozīmīgi atbilst situācijai - max ātruma ierobežojums, aizliegums apdzīt, nogriesties kādā virzienā, vai braukt norādītajā virzienā, braukšanas virzieni pa joslām utt. Pēc būtības tur, kur noteikumu punkts nav, un nevarēja būt paredzējis visas situācijas, nevarēja noteikt precīzus metrus, km/h, visas pieejamās ierīces un tamlīdzīgi. Tas tā, lai katram šoferim nav jāzina, kā mani atrast, ja kaut kas nav skaidrs...

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 1 Atbildēt

Tagad sanāk, ka max ātruma ierobežojums tavuprāt viennozīmīgi atbilst situācijai, noteikumu punkts ir paredzējis visus faktorus un tava iepriekšējā piekrišana manam viedoklim bija nepatiesa?

Un beigu beigās esi pretrunā ne tikai manam, bet pat savam viedoklim - kur Kasiņam stāstīji par pielāgošanos fūru ātrumam Polijā!

Kā lai veido diskusiju ar argumentiem, ja viens un tas pats cilvēks brīvi maina savu viedokli uz pretējo?

JanisGrinhofs Reģ.: 20.04.2013
1 0 Atbildēt

Akli ievērot noteikumus vajag tikai liekot eksāmenu apliecības iegūšanai. Nevar uzrakstīt noteikumus katrai situācijai uz ceļa. To ir bezgala daudz un tās mainās. Tāpēc esmu neizpratnē, ka jaunajiem autoskolu apmeklētājiem jāmācās kaut kādas situācijas, nesaistītas ar CSN. tas tikai sagrozīs censoņiem galvas. Situācija uz šosejas nekad nebūs tāda kā uz bildītes. Atkārtoju nav runa par CSN. Runa par kokiem ceļmalās, saules stariem, krūmiem un arī auto starp tiem. Jāizvērtē situācija un jārīkojas pēc vajadžibas nepārkāpjot CSN pamatprincipus. Spilgts piemērs distance!

Vlads Reģ.: 31.08.2006
1 0 Atbildēt

Viss mainās tikai max. atļautais ātrums vienmēr ir viens?!

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
2 0 Atbildēt

xx89 rakstīja: Nevar pie mums diemžēl palielināt braukšanas ātruma limitu.

Lielā autovadītāju daļa nav pietiekoši kvalificēta, lai droši iekļautos šajā plūsmā. ... Lielai daļai ir maza pieredze, bet viņi to neapzinās. To pierāda satiksme uz ceļiem un ielām. Braucēji paļaujās, ka nekas ar mani nenotiks. Visi paļaujas uz kādu trešo spēku, kurš situāciju glābs, ja vajadzēs. Šie braucēji bieži nenovērtē reālo situāciju uz ceļa, varbūt nemāk novertēt. Man liekas, ka šī ir lielākā problēma,ne plika ātruma p'ārsniegšana. Bet uzskatu tas nopietns iemesls, lai saglabātu esošo kārtību, lai gan pats gribētu lai limitu palielina. Taču negribu atrasties starp pilsoņiem, kas trauksies pa lielceļiem ar 130 , nezinot ko darīt, ja pēkšni radīsies kādi sarežģījumi.

Lasot šo, nevaru nepiekrist xx89! Arī es vēlos atgriezties pie kvalifikācijas tēmas. Te gan ir pastarpinātais jautājums par "Nemirstīgajiem Kāšķejiem", pēc principa, jo "krutāks" parketnieks (vai kāds cits auto no dārgo gala), jo esmu "nemirstīgāks". Nez kāpēc pirmie, kuri sakrīt pa grāvjioem pie pirmās atkalas ir tieši šie visātrāk braucošie, vispārliecinātākie par savām spējām un drošajiem ātrumiem!

Cik daudzi no mums - pārliecinātajiem, ir tādi, kas, automobilim saslīdot, turpina spiest gāzes pedāli un piekontrē stūri to "nepārgriežot", vai "nepārturot", nevis atmet vai nospiež bremžu pedāli. Daudzi uzreiz iebrēksies - atkal autosports! Nekā! Normāla situācija atkalā, vai uz slidena ceļa, kas mūs atkal negaidot pārsteigs pēc pāris mēnešiem. Apdzīšana pa sniegotiem ceļiem un pat nelieli "špūrīti". Rezultātā vēl viens ātruma palielināšanas piekritējs grāvī.

Pareizi - nav obligāti jāapdzen, ja ceļa apstākļi tādi, braucam visi ar 70. Kā tad ar to bļaušanu uz "lēnajiem" vilcieniņu veidotājiem? Izrādās - paši kļūstam par vilcieniņu veidotājiem!

Atstāt distanci, par ko nupat lamājām pārējos, lai tie, kas var un māk tiek garām! Diez vai - tos uzreiz ierindosim "dullo skrējēju" kategorijā, un gānīsim par distances zagšanu!

Nu! Kā tad ir? Cik ir tie, kas pa ziemu ar visu šo tiek galā, pie kam droši, un nenonāk "pretējā ierakuma pusē", līdzko uzkrīt pirmais sniegs?! Te jums varētu būt atbilde, cik daudzi reāli būtu gatavi atļautā ātruma palielināšanai vasarā (par ziemu runāt nenākas!!!)!

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Vernons rakstīja: Neviens neieminējās par jebkāda ātruma samazināšanu. Liepājas šoseja. Cik tad ir ātruma samazināšanas joslas? Sajūta tāda ka nedzīvojam Eiropā. Ceļu no Mārupes uz Jaunmārupi izprojektēja un ātruma samazināšanas joslas izveidoja. Nekas neiet kopā liels ātrums un tā samazināšana loģiski un cilvēcīgi nav iespējams.

Nu un kāda iksa pēc uz liepājas - rīgas šosejas ātruma samazināšanas joslas taisīt? Tā ir kaut kāda dzīva ātrgaitas šoseja?

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti