Precīzos ciparos īpaši neizplūdīšu, bet nedēļu pabraukāju tā speciālāk pievēršot uzmanību "plūsmai"
Tātad, maršruts Saulkrasti-Krāslava, turp-atpakaļ. Turp ceļā čilloju ar lēno plūsmu ar 85-95, atpakaļ palaidu kopā ar steidzīgajiem 105-110kmh
Kas palika atmiņā, vien dažas epizodes:
1) Pie mazās Juglas tilta avārija, neliels stūķītis, mēs, kas griezīsim uz Ogres pusi nost no apvedceļa, savācamies labs bariņš. Plūsma tā ka uz tiem 90 velk, pārsvarā viens otram bamperi ostīdami - es tā kā gribētu lielāku distanci sev. Protams, drīz jau viens mani nodzen un tālāk netiek. Nolamājos, atkal palielinu distancīti - mani apdzen vēl divi. Bet - tajā ceļa posmā no Rīgas apvedceļa līdz lielajam tīnūžu aplim tie apdzinēji nekur nav tikuši - pirmais brauc laukā no apļa, kad es tajā iebraucu, mans zaudējums - 12 sekundes. Vai 12 sekundes bija tā vērtas lai es to ceļa posmu ostītu bamperi un visu laiku raustītos - domāju ka nē. Ja kāds šāda situācijā arī apdzen, tad parasta šofera nepatika pret tādu apdzinēju ir balstāma aizspriedumos, ne racionāli pamatojama.
2)Epizode nr2 - jau atceļā, posms Pļaviņas - Koknese. Braucu ar lēno plūsmu, bet mūs gana daudzi dzen. Taisnākajos gabalos no 8-10 auto vilcieniņiem 4-5 iet uz apdzīšanu. Faktiski ir divu dažādu ātrumu plūsmas, bet skaitliski vienādos izmēros. Satiksme nav necik intensīva, neskatoties uz svētdienas dienu - esmu pārāk agri izbraucis lai ietiktu kopējā laucinieku tranzīta stūķī, kas dodās uz Rīgu aizvadīt kārtējo darba nedēļu. Nu lūk - padomāju arī es - dzīšu es kopā ar ātrajiem. SAvācāmies mēs tāds izklaidus vilcieniņš no 6 auto, kas dzen visas fūres un lēnos - ap 110kmh ejam. Man apnika - pāris epizodēs līdz 140-150 nodzinu viņus visus, pie jaunā asfalta kas pie likteņdārza konstanti 100 (tas jau pie tās zīmes 70 ir +30). Tātad, būt steidzīgajam nozīmē būt gatavam aizmaksāt pēc pastāvošā cenrāža +30 +60. Es tā bieži negribu
3) Šī epizode ar konkrētiem skaitļiem. Koknese - Tīnūži, jaunās šosejas aplis -aplis galos. Uzbraucu virsū 15.35. Satiksme ne cik intensīva nav, fūres maz, vieglie salipuši bariņos pa 3-6, tuvāk Rīgai jau pa 8-12gab. Sākotnēji ejam divatā, viens audis aiz manis sponsorējās visu ceļu, te tā godīgāk 105-110. Pāris fūres, pāris vieglie "lēnie" nekā interesanta un intensīva - tiekam līdz pirmajam fotoradaram, esam sadzinuši nākamo vilcieniņu, kas arī velk nedaudz virs simta - protams, kā te iepriekš jau bija pieminēts, kādam tak pat no tāda uz 100kmh ejoša vilcieniņa vajag sadzēsties uz 78 un salikt kārtīgu stūķi bamperis pie bampera no vismaz 10 auto... Gods kam gods, beidzās radara zonas nepārtrauktā līnija, mums jau ir tieši 90 un vēl pēc kādiem 300m jau atpakaļ kruīza ātrums 105. Masveida apdzīšanas nenovēroju. Pie nākamā radara esam nedaudz paretojušies, izbraucam pilnīgi bez raustīšanas un liekas bremžuguņu zibināšanas uz 88kmh. Tālāk jau drīz tās dažas vietas kur zīme 70 - tur mūsu vilcieniņš iebrauc ar konstantu 100. Tīnūžu gala aplī iebraucu 16.09
Secinājums - cik tur tos 60km nobraucu ar fikso plūsmu 35min laikā. Braucot kopā ar fūrēm būtu jāpavada 45min. Lai ietaupītu vēl 5min, būtu jāvelk visu ceļu ar konstantu 120, kas pierīgas gala "70" vietās nozīmē +50.
Jāpiebilst, ka laiks mums bija ideāls, skaisti apmācies, sauss. Jāpiebilst arī ka, braucot ar visu ģimeni, šajā maršrutā esmu pie lēno plūsmas, nu tiem, kas brauc ap 95 un ITKĀ maisās pa kājām tiem ātrajiem Vismaz šajā braucienā man, kā ātrajam, netraucēja NEVIENS lēnais
Vēl daži vārdi par plūsmu - ar copes kolēģi nedaudz šo jautājumu apspriedām tajos retajos brīžos, kad zivis nekērās - kas tad ir plūsma? No cik liela skaita auto kompaktā vilcieniņā tad sākas tā plūsma? 5? 10? Cik tālu var saredzēt? Kas liek domāt ka es braucu ar plūsmas ātrumu, nevis tie lēnākie ir plūsma, kurai pielāgoties vajadzētu tieši man? Arī šajā forumā nereti tiek pieminēts ka "lēnie" taisa stūķus un traucē "plūsmai" - bet vai tad tie lēnie jau tad nekļūst par PLŪSMU jo kautkas ir licis braukt tajā konkrētajā ātrumā jau veselam baram? Ja viņi man priekšā nevar apdzīt, varbūt arī man, kas nupat pietuvojās no aizmugures, to nevajadzētu darīt, jo tas, visnotaļ iespējams, nav vairs izdarāms bez lieka riska šajos apstākļos? Kāpēc vienmēr ar "plūsmas ātrumu" tiek attaisnota tā nedaudz fiksākā paskriešana?
Vēl nedaudz par tiem, kas ātrumu vēlas jo citādi miegot ciet. Ko es varu pateikt - ejat nervus ārstēt, citu neko.
Mēs esam par braukšanas ātruma palielināšanu Latvijā uz 110, 120 un 130 km/h
Ceļu policija un CSDD brīdina par ātrumu, ātruma pārsniegšana, bīstami, daudz bojā gājušo utt. Jā, Latvijā ir daudz bojā gājušo pret iedzīvotāju skaitu, bet kas tam ir par iemeslu??? Viegli ir uzvelt visu ātrumam, turklāt to ir viegli nomērīt un piemērot sodu. Bet varbūt pienācis laiks analizēt patiesos avāriju iemeslus un jāsāk tas būtu ar pilnvērtīgu informācijas ievākšanu negadījumos, kad ir gūtas smagas traumas un bojā gājuši cilvēki! Kā tiek organizēt un galvenais plānota satiksme uz Latvijas ceļiem un vai mēs ieraudzīsim zīme 110 km/h, 120 km/h, 130 km/h un vairāk?