Ansis, protams, zina, un ar visām niansēm, jo - kurš tad vēl...
Un jā - tik ļoti neatšķiras, vismaz Eiropā.
Sodu paaugstināšana varētu uz laiku kādu daļu auto vadītāju disciplinēt, taču sodu bardzība no aizvēsturiskiem laikiem nav novedusi pie noziedzības mazināšanās, vai izskaušanas - tādu piemēru neatminos.
Problēma tā, ka agrāk vai vēlāk jebkurš pārkāpējs saprot, ka viņam nav īsā striķītī piestiprināts kārtības sargs, līdz ar to , nesodāmības sajūta uz pārkāpumiem tendētajiem piezogas gana drīz.
Visa vaina ir audzināšanā un domāšanā - sabiedrības psiholoģiskajā veselībā. Jau rakstīju - vide audzina cilvēku. Vide arī tādā nozīmē, kā apkārtējo uzvedība, kultūra, intelekts. Zemas kultūras un intelekta sabiedrībās par noziegumiem var arī jebkuru sodīt ar nāvi, tāpat tajā valda haoss un noziedzība.
Tāpēc arī vienmēr atgādinu - sāciet ar sevi!
Mēs esam par braukšanas ātruma palielināšanu Latvijā uz 110, 120 un 130 km/h
Ceļu policija un CSDD brīdina par ātrumu, ātruma pārsniegšana, bīstami, daudz bojā gājušo utt. Jā, Latvijā ir daudz bojā gājušo pret iedzīvotāju skaitu, bet kas tam ir par iemeslu??? Viegli ir uzvelt visu ātrumam, turklāt to ir viegli nomērīt un piemērot sodu. Bet varbūt pienācis laiks analizēt patiesos avāriju iemeslus un jāsāk tas būtu ar pilnvērtīgu informācijas ievākšanu negadījumos, kad ir gūtas smagas traumas un bojā gājuši cilvēki! Kā tiek organizēt un galvenais plānota satiksme uz Latvijas ceļiem un vai mēs ieraudzīsim zīme 110 km/h, 120 km/h, 130 km/h un vairāk?