Mēs esam par braukšanas ātruma palielināšanu Latvijā uz 110, 120 un 130 km/h

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Ceļu policija un CSDD brīdina par ātrumu, ātruma pārsniegšana, bīstami, daudz bojā gājušo utt. Jā, Latvijā ir daudz bojā gājušo pret iedzīvotāju skaitu, bet kas tam ir par iemeslu??? Viegli ir uzvelt visu ātrumam, turklāt to ir viegli nomērīt un piemērot sodu. Bet varbūt pienācis laiks analizēt patiesos avāriju iemeslus un jāsāk tas būtu ar pilnvērtīgu informācijas ievākšanu negadījumos, kad ir gūtas smagas traumas un bojā gājuši cilvēki! Kā tiek organizēt un galvenais plānota satiksme uz Latvijas ceļiem un vai mēs ieraudzīsim zīme 110 km/h, 120 km/h, 130 km/h un vairāk?

 
DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
15 0 Atbildēt

Ansis, protams, zina, un ar visām niansēm, jo - kurš tad vēl...

Un jā - tik ļoti neatšķiras, vismaz Eiropā.

Sodu paaugstināšana varētu uz laiku kādu daļu auto vadītāju disciplinēt, taču sodu bardzība no aizvēsturiskiem laikiem nav novedusi pie noziedzības mazināšanās, vai izskaušanas - tādu piemēru neatminos.

Problēma tā, ka agrāk vai vēlāk jebkurš pārkāpējs saprot, ka viņam nav īsā striķītī piestiprināts kārtības sargs, līdz ar to , nesodāmības sajūta uz pārkāpumiem tendētajiem piezogas gana drīz.

Visa vaina ir audzināšanā un domāšanā - sabiedrības psiholoģiskajā veselībā. Jau rakstīju - vide audzina cilvēku. Vide arī tādā nozīmē, kā apkārtējo uzvedība, kultūra, intelekts. Zemas kultūras un intelekta sabiedrībās par noziegumiem var arī jebkuru sodīt ar nāvi, tāpat tajā valda haoss un noziedzība.

Tāpēc arī vienmēr atgādinu - sāciet ar sevi!

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
12 0 Atbildēt

Argumentēti bargie sodi tomēr ir atturējuši.

Jo zemāks IQ, jo labāk attur.

Nu nestrādā humānisms mežoņu sabiedrībā - NESTRĀDĀ! Kad sabiedrība paaugās, var atlaist grožus, bet pakāpeniski.

Arī Vācijā panāktais "ornungs" uz "bāņiem" nebija vienas dienas panākums. Arī tur vēl joprojām poličiem ziņo par dīāiniem braucvējiem, hands-free nelietošanu un arī tur raustās no soda punktiem...

Par cilvēku galvām un sabiedrību piekrītu - galvā ir "čuras". Un tā šoreiz gluži nav CSDD kompetence.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
9 0 Atbildēt

OK! Bet cilvēces vispārējā attīstība daudzu tūkstošu gadu garumā balstījusies ne uz soda sistēmām, bet tieši uz kultūru, audzināšanu un izglītību...

Šeit pieminam Vāciju, Igauniju, Zviedriju. Pamatā tomēr, cik zinu, tā kārtība tur valda pateicoties ieaudzinātajai kultūrai, tradīcijām un mentalitātei, jā - arī Igaunijā. Protams - sodi disciplinē.

Runājot par Vāciju, Austriju, Zviedriju - var teju dienām nobraukt, bet poličus nepamanīsi. Atliek notikt mēsliem, vai agresīvi uzbraukt - augstākais 15 min laikā poliči ieradīsies. Norvēģijā gan viņu fizisko klātbūtni jūti nemitīgi, nerunājot par to, ka 5 min nepaies, ja kaut kas būs noticis, kad šie būs klāt!

Mūsu jaukajā zemē - cilvēki ziņo par reāli bīstamu braucēju pie kam viens pēc otra. Paiet pusotra stunda - beidzot avārija, kāds cietis utt. Vēl pēc pusstundas atbrauc arī poliči... Velns parāvis - vai mēs valsts policijai par TO naudu maksājam?!

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Sodi disciplinē tikai tad, ja tie ir adekvāti. Diemžēl mums ģeometriskā progresijā pat vienā jomā ( CSN) tie tiek audzēti izlases veidā nepareizo motīvu dēļ - ātrums budžeta papildināšanai un alkohols "pokazuhai". Kur ir fēnotāji bīstamos ceļa posmos tur, kur labāk ķeras. Kur ir policija, kad cilvēki ziņo par bīstamu dzērājšoferi - reidos ar 0.001% efektivitāti? Kur ir līdzvērtīga kontrole un sodi par citiem pārkāpumiem? Un visbeidzot, kur ir līdzvērtīga policejiska kontrole vienlaikus ar tiesisko bardaku citās dzīves jomās? Atkārtošos, bet kādēļ vidusmēra likumpaklausīgs pilsonis ir sistemātisks pārkāpējs tieši vienā dzīves jomā? Pēkšņi mainās viņa dzīves vērtības vai varbūt tomēr tiesiskais regulējums un sistēma atšķiras?

Q

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
4 0 Atbildēt

Nu nez - satiksme ir tikai viens griezums vispārējā valsts nesakārtotībā, bezatbildībā un "drusciņ jau var" sistēmā, draugu un blatu sistēmā, kukulīšu stumdīšanā un pašlabums pāri visam sistēmā

Ar to nav jānodarbojas tikai CSDD.

Un te nu atkal ir iemesls ar savu piemēru sākt mainīt sabiedrību jebkurā sfērā...

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 3 Atbildēt

Piekrītu - vajag. Bet nepiekrītu, ka tupu likumu burtiska ievērošana ir pareizais ceļš. Jā tā ir diezgan laba organizētu protestu forma, bet ne vairāk. Būtu tādi protestētāji, kas Vecrīgā grautiņu rīkoja, tā vietā uzorganizējuši kādu interesantu tuvās ievērošanas akciju, efekts būtu graujošs. Bet individuālā kārtā tikai sev dzīvi sačakarēsi. Pamēģini, piemēram, protestēt pret ielu remonta bardaku vienatnē, ievērojot CSN - nu tā - apbraucot visus norobežojuma stabiņus pa likumīgo nevis loģisko pusi.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
6 0 Atbildēt

Mēsls un liekulis! Nolādēts, tups "kings"! Lūk kur ir šī dubultā morāle un meli, ko nemitīgi pārmet citiem! No visiem pieprasi noteikumu un likumu ievērošanu, pie kam to, kas tev šķiet svarīgi, lai varētu darīt, kā tev ērtēk un attaisnotu savas izdarības, kad vajadzīgs ar likuma burtu, kad vajadzīgs - ar loģiku. Tikai tavu loģiku, ne pārējo. Apbraucot norobežojuma stabiņus pa loģisko pusi, jo tu tači visu zini labāk, tev noteikumu un pārējo viedoklis neinteresē, ja tie ir pretrunā ar tavu loģiku. Bet no pārējiem paģēri noteikumu ievērošanu, skurpulozu ātruma noturēšanu, nedod Dievs, braukt -5, kā atļauts - tas tavā sajēgā jau ir pārkāpums. Tā nav dubultā morāle?!

Un jā - atbilde par ātruma ievērošanu un plūsmām. Tie abi ir noteikumu punkti, kas var nonākt pretrunā viens ar otru, un tad man jāizvēlas, ko pārkāpšu, jo abus vienlaicīgi ievērot nav iespējams. Es izvēlos to pārkāpumu, kas nečakarēs kustību un pārējos autovadītājus! Tu, spriežot pēc tavām atbildēm, to, kas pierādīs, ka tu esi noteicējs, lai vai cik un ko tu tajā brīdī sačakarēsi. Tev tas vienalga, jo par citiem dzīvē neesi domājis!

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 1 Atbildēt

Atkal tu par sevi? Ne es viens pārkāpju CSN, braucot taisni gar remonta stabiņiem, nevis slalomā, kā to prasa uzstādītās un CSN. Bet loģika izrādās tikai mana... Jā, es viens atzīstu, ka tas ir pārkāpums... Tu savā tupumā uzskati to par CSN ievērošanu. Un atrodi kaut vienu reizi, kad es esmu bijis par to lai noteikumus ievērotu skrupulozi, paģērētāj! Pats vairs nespēj izsekot savai kažokā grozīšanai, ko pārmet citiem.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
7 0 Atbildēt

Aha - labākais ceļš ir tupa nospļauties uz likumu (kad ērti), to ievērot un pildīt, kad ir labs noskaņjums un gribvēšana vai kamēr milicis (maita tāds) vēro, bet vienlaikus tupa paģērēt no apkārtējiem likumu stiktu ievērošanu attiecībā pret tevi, kundziņ...

Es pareizi izlasīju?

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
6 0 Atbildēt

Jā! Vai tad Anša bildi priekšā neieraudzīji... ?

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
6 0 Atbildēt

Atbilde bija tieši par Anša "viedokli", lai nebūtu pārpratumi!

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Nē, pat ļoti nepareizi, bet nekādu dižo lasītprasmi no tevis arī negaidīju.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
3 0 Atbildēt

Nu nezinu, nezinu par to tavu viedokli! Pamatā esmu no tevis redzējis tikai sevis un citu kritizēšanu un gānīšanu, tūkstošiem jautājumu, lai varētu turpināt visus saukt par tupiem, divkosīgiem, meļiem utt. Kur tur tas viedoklis?

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
6 0 Atbildēt

Sodi tomēr disciplinierē.

Cik ir alga policim LV un EE

Cik profesija prestiža?

Kas iet strādāt uz CP

Kā to ietekmē CSDD? Iekšlietu ministrija?

Bet par to, ka informē un miliči nebrauc operatīvi - tā tas notiek arī ar parasto policiju un PP... Ir gan pozitīvi piemēri

GB12 Reģ.: 29.03.2011
5 0 Atbildēt

Nedrīkst sodīt un punkts. Aansis teica, ka tad, ja neļaus pārkāpt noteikumus, cilvēki sāks uz ielām kakāt, kā tas esot laikam Oslo...

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Lūk jums piemērs ne no satiksmes, kur likumpārkāpējs saņem pēc likuma burta pelnītu sodu. m.tvnet.lv/article/627577

Vai tiešām ir pareizi, ka KNAB, nespējot tikt paši galā ar sevi un patiesajām korupcijas lietām, šādi rīkojas?

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
3 0 Atbildēt

Aizmirsa tev paprasīt?

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Palasi cilvēku komentārus - nevajadzēs man personīgi atkal apvainojumus piemeklēt. Es neredzēju nevienu, kas šajā pasākumā saskatītu tiesiskuma triumfu un vēlmi pašam kļūt par godprātīgālu pilsoni. Tieši otrādi - cilvēki aicina ziedot naudu, lai kompensētu pārkāpējai piemēroto sodu.

Bet nu, protams, man jau vienīgajam savā slimajā prātā liekas, ka kaut kas nav pareizi.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
2 0 Atbildēt

Vernon. Labi es saprotu, CSN neievērošana peļņas un attīstības vārdā ir saprotama. Bet padomā par cik varētu palielināties peļņa, ja vadītājs no reisa atgrieztos bez slapjā atlikuma kannās savam privātajam kūpošajam dīzelim. Degvielas patēriņa norma ļoti disciplinē vadītājus. Jo tā mazāka, jo retāk notiek avārijas, retāk lūzt auto u.t.t. Citiem vārdiem, peļņa un attīstība norauj jumtu.

Vernons Reģ.: 18.02.2014
1 0 Atbildēt

Varbūt kādam slapjais atlikums ir 1 vai 2 litri, varbūt! Nav mums normas degvielai ir izsekošanas iekārta. Sakarā ar parka nomaiņu pret Setrām un dažiem MB autobusiem degvielas patēriņš ir ievērojami samazinājies ne viss litros bet tonnās, dienā!

CSN ir jāievēro! Neredzu vajadzību pārkāpt Noteikumus.

aansis Reģ.: 23.11.2012
1 3 Atbildēt

Neredzi vajadzību? Tad vai nu esi akls vai tāpat kā Didzis zini slepeno metodi likumīgai tāda krustojumā izbraukšanai, kur viss aizkrāsots ar baltajām līnijām, ko citiem nevar stāstīt. Jo par tādu pārkāpumu tak pienākas nāves sods. Es tikko ( kopā ar visiem) Barona ielā 3x pārkāpu apbraucot remonta stabiņus. Ko man tagad darīt - skriet uz policiju ar atzīšanos un sarakstu ar visu pārējo pārkāpēju numuriem?

Rekur pat, kā izrādās, divkosīgais Palaidnieks, kas tagad mani ir gatavs nolīdzināt ar zemi, pats par to agrāk ir cepis rakstus: www.iauto.lv/lasitaju-pieredze/raksti/11450-lasitajs-ka-lai-tic-cela-apzimejumiem-foto

Satiksmes organizācijā nekas nav mainījies, bet tagad tomēr varot braukt pēc CSN. KĀ tieši?

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
4 0 Atbildēt

Un kur Te divkosība?

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Var to krustojumu izbraukt, ievērojot CSN? Pats izkļuvi no strupceļa atpakaļgaitā pēc fotografēšanas?

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
6 0 Atbildēt

Papēti bildi kārtīgi!

Vai to var iegūt no vieglā auto?

Es to bildi bildēju kā gājējs speciāli izejot uz ielas. Tas bija ejot uz Teātri.

Es arī norādīju, ka zīme ir uzstādīta nepareizi, nevis to ka es tur braucu. Un te acīmredzami nepareizi uzstādīja zīmi džumšuti, kam nav izpratnes par zīmēm un priekšnieks nepakontrolēja.

KUR TE DIVKOSĪBA?

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 2 Atbildēt

Jā, var - manam reģistratoram skats uz dzīvi ir tieši no šāda skatu punkta. Ja uzņēmi kā gājējs, atvainojos par šo daļu, ko nepareizi sapratu. Tālāk atbildēšu uz jautājumu par divkosību - pa punktiem.

1) Tu apgalvo, ka var braukt ievērojot CSN, bet atsakies paskaidrot, kā tas jādara šajā krustojumā (šajā izpratnē nav nozīmes, kas zīmi uzstādījis - CSN neparedz zīmju ignorēšanu, ja nepatīk uzstādītājs).

2) Tu saki, ka kārtīgam pilsonim jāziņo iestādēm par pārkāpējiem, nevis jāraud internetā - vai papildus rakstam uzrakstīji iesniegumu RDSD par zīmi un iesniegumu policijai par pārkāpējiem, kurus pieķēri notikuma vietā?

3) Nu tā godīgi - ja būtu tomēr bijis pie stūres, vai būtu izkļuvis no situācija, ievērojot CSN, vai tomēr "tupa nospļāvies uz CSN un aizbraucis pēc savas egoistiskās loģikas"?

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
5 0 Atbildēt

Speciāli Tev tiepšam atbildu:

Man pie vienas vietas ko Tavs reģistrators un no kurienes filmē.

Kā izbraukt krustojumu, ja tajā ir uzkārties luksofors un visiem rāda sarkano?

Jā uzrakstīju e-pastu uz RDSD par nepareizi uzstādītu zīmi, jo sazvanīt nebija iespējams, darbu veicēja kontaktu objektā nebija. Gaidīt policiju nebija laika, jo sākās izrāde. Bet jautājums formulējums neko labu par tevi neliecina.

Būtu pie stūres domātu. Ticamāk rīkotos kā tad, ja būtu bojāts luksofors.

Bet aizvien nožēlojamāk sāc izskatīties...

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Speciāli tev paskaidroju, man vienalga, ko tu domā par manu reģistratoru, bet šādu bildi no mašīnas ir iespējams uzņemt.

Un kas vainas jautājumu formulējumam? Tas, ka grūti saņemties un atbildēt - jā, es šajā situācija būtu pārkāpis CSN. Jeb kā tu rīkotos bojāta luksofora gadījuma - mēģinātu izdzenāt visus aiz tevis stāvošos, lai vari no kvartāla izkļūt atpakaļgaitā? Gaidītu remontstrādnieku un bloķētu satiksmi, līdz viņi atbrauktu?

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
10 0 Atbildēt

Ansi! Pats patiesi nejūti, ka kļūsti jau apnicīgi tups?!

Nu pārkāptu, ja nav citu variantu! Ne tev ne man, ne kādam citam nav jāatbild par nepareiziem marķējumiem, nepareizi izliktām zīmēm, slikti sarakstītiem CSN, jo, ja tie ir sazīmēti, uzstādīti un uzrakstīti nepareizi, pretrunīgi vai neizpildāmi, tad jārīkojas pēc saprāta, lai lieki nekavējot citus, pats un citi DROŠI nokļūtu mājās. Un nevajag izgudrot situācijas, lai kādam pierādītu, ka viņš ir vai nu muļķis, vai pārkāpējs, vai kas vēl ne.

To, ka tev ir vienalga, ko domā pārējie,varēji arī nepieminēt - to mēs visi tāpat jau zinām!

Un nelīksmo par manu divkosību, meliem, atzīšanos pārkāpumos, vai ko vēl tavas slimās smadzenes izlasīs. Es vienkārši neesmu tups un nesagudroju slimas situācijas, lai kādam kaut ko pierādītu. Drīzāk šādos gadījumos cenšos citiem ieteikt, kā būtu jārīkojas, lai, nesačakarējot dienu visiem, DROŠI tiktu līdz mājām!!! Pieleca?

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 1 Atbildēt

O, jā. Malacis! vispirms uzstādi man diagnozi, jo es redz negribu ievērot CSN, bet esmu gatavs pārkāpt CSN, kad man tas ir izdevīgi. Tagad pats savā apnicīgajā tupumā atzīsti, ka rīkotos tieši tāpat. Piesakies par palātas biedru vai kā? Es redz izgudroju situācijas. Laikam labi izgudroju, ja Timrots tās filmē un Palaidnieks fotografē. Nešaubies, jau sen pieleca kas tu esi - un ja nebūtu pielecis, pats uzrakstīji: Mēsls un liekulis!

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
7 0 Atbildēt

Jo tālāk, jo tupāk.... doh...

Pastāsti kā tieši notiek noteikumu pārkāpums neizpildāmas un nepareizi uzstādītas pagaidu ceļa zīmes dēļ? Ko rakstīs milicis protokolā ja huļigāni pa nakti samainījuši pagaidu zīmes vietām, nekvalificēts džumšuts uzstādījis nepareizo zīmi, jo tam visas vienādas?

Vai nepareizi/pretēji noteikumiem/absurdi uzstādīta pagaidu zīme patiešām uzskatāma par pildāmu/ievērojamu?

Vai tomēr loģiska un droša tās saprātīga nepildīšana - "pārkāpšana" - tomēr nav uzskatāma par pārkāpumu?

Bet nu jau paredzu nākamo komentāru, kurā teju lasu kārtējo tiepšas murgojumu, pilnīgu lažu - kaut kādu tupu principu ģenerētu murgu no cilvēka, kurš savus REĀLOS pārkāpumus (braukšanu ar +10, nebremzēšanu pirms luksofora, no citiem paģērētu labās joslas ieņemšanu un citus murgus negrasās pildīt un to visu attaisno ar mākslu un nespēju to pildīt) nunekādi nevēlas pats atzīt...

Tā teikt - auni ir un paliek auni. Pie kam jo vairāk uz sava principa uzkāpuši, jo grūtāk pašlepnumam atzīt, ka apgalvojumi, iegansti, un poza aizvien attālinās no veselā saprāta un loģikas... Un ka notiek aizvien dziļāks brauciena auzās...

GB12 Reģ.: 29.03.2011
4 1 Atbildēt

Mums laikam ir dzimis jauns Vadonis...

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
6 0 Atbildēt

Tieši tāpat padomāju, senais teātris.

Dekstera lomā ansis, kā Pirmais šoreiz Didzis...

osiitis Reģ.: 13.08.2016
3 1 Atbildēt

Manuprāt, vajadzētu palielinat ātrumu kur ir vismaz 3 joslu katrā virzienā. Tādu kā Jurmalas šoseja. Ja negrib visu palielināt, piemēram, 120/130km/h , tad varētu veikt atseviški jaunu zīmi taisīt.

Kreisā/Videjā/Labā joslas. 130km/h/110km/h/100kmh. Lai tie lidotaji lido pa kreiso joslu un varbūt būs saprašana ka kreisajā joslā nav jāvelkas uz 90km/h un traucēt citiem satiksmi.

Varētu arī citādākus atrumu ieviest, kā 90-100-110.

osiitis Reģ.: 13.08.2016
0 2 Atbildēt

Bet nu kur ir 1 josla katrā virzienā, kaut tas pats tīnuži Tur vienkārši palielināt uz 100 vai 110km/h.

Ceļiem ar 2 joslu katra virzienā. Kreisā/Labā 120km/h 100km/h. Tā lai nav frontalās sadursmes.

iAuto Reģ.: 17.07.2001
6 1 Atbildēt

Uz divu joslu ceļiem (katra savā virzienā) bez sadalošās drošības sētas vairāk par 100 km/h būtu parāk bīstami likt. Bet 100 km/h ir apspriežams variants.

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Varu pačukstēt, ka neskaitot ielas, Latvijā ir viens tāds ceļš ar 6 joslām - taisni šis arī ir. Pie tam ne stipri garš.

msh Reģ.: 16.04.2007
3 0 Atbildēt

Eu čaļi! Man liekas ka man drīz vajadzēs veikalā ņemt nevis cepumus, bet popkornu. Bet jūs, lūdzu, bik nolaidiet tvaiku un sāciet nedaudz maigākos toņos, savādāk arī popkorns būs par vāju....

GB12 Reģ.: 29.03.2011
3 0 Atbildēt

lynx85 rakstīja: Tieši tāpat padomāju, senais teātris.

Dekstera lomā ansis, kā Pirmais šoreiz Didzis...

A msh palicis... Vēl tikai sviesta un kakša pietrūkst...

Nortel Reģ.: 16.03.2007
4 0 Atbildēt

osiitis rakstīja: Manuprāt, vajadzētu palielinat ātrumu kur ir vismaz 3 joslu katrā virzienā. Tādu kā Jurmalas šoseja. Ja negrib visu palielināt, piemēram, 120/130km/h , tad varētu veikt atseviški jaunu zīmi taisīt.

Kreisā/Videjā/Labā joslas. 130km/h/110km/h/100kmh. Lai tie lidotaji lido pa kreiso joslu un varbūt būs saprašana ka kreisajā joslā nav jāvelkas uz 90km/h un traucēt citiem satiksmi.

Varētu arī citādākus atrumu ieviest, kā 90-100-110.

Domā 130 uz Jūrmalas šosejas tur, kur 3-jā joslā tā peļķe ir Jūrmalas virzienā, vai miglas zonā, vai varbūt līkumā ar negatīvo slīpumu Rīgas virzienā, kur pļavās jau vairāki auto pabijuši?

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
8 0 Atbildēt

Doma nav slikta - uzliekam Jūrmalenei gar malām žogu, kur var, lai zvēri neskrien uz ceļa un necieš, un tad atgūstam tajos 10 km to savas dzīves nokavēto minūti caur peļķēm un miglu...

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
6 0 Atbildēt

Vaiiii, kāda gara un laikam jau sasāpējusi diskusija te izveidojusies. Bet tā ātruma tēma jau apspriežama ilgus gadus.

Manas domas tādas, ja padomju laikā uzbūvētie ceļi pie toreizējās (atpalicība attīstībā!) tehnikas pieļāva braukt ar ātrumu "x", kāpēc neatļaut ātrumu "y" pie mūsdienu tehnikas masveidības? Paātrināmies ātrāk, bremzējam straujāk, manevrējam stabilāk, riepas - daudz labākas utt.

P.S. Kaut arī piekrītu, ir vairākas nepilnības, kas jāņem vērā - piem., peļķes kreisajā joslā stipra lietus gadījumā vai migla agros rītos - ārvalstīs tam izgudroti "viedās" ceļazīmes, kas izmaina atļauto ātrumu, pieskaņojoties ārējās vides faktoru iedarbībai vai citiem ceļa apstākļiem.

P.S.S. Bet neticu, ka Igaunijā, Lietuvā, Polijā u.c. ir pilnīgi nejēdzīgi autovadītāji - bet tur viss JAU notiek (pat lēnajā Igaunijā pie Tallinas atļauts 110, Lietuvā pa bāņiem atļauts 130, bet Polijā vispār mega daudz jauno ceļu ar zīmi 120-140). Kas mums citādāk?...

msh Reģ.: 16.04.2007
3 0 Atbildēt

TAS ka mums nav to autostrāžu, ja neskaita jūrmaleni un to vienas šosejas gabaliņu, pa kuru jābrauc, braucot uz cēsīm vai valmieru. Tādēļ tava klavas klabināšana ir pilnīgi bezjēdzīga, jo tu uztraucies par pāris trīs desmitiem kilometru ceļu.

Attiecībā par pārējo filosofiju - atver savas actiņas. It kā redzams ka tu dzīvo savā mazajā pasaulītē, kurā visi brauc ar max 5-10 gadus vecām mašīnām, bet par spīti tam, ka tu lieto šo forumu, tu kaut kā nespēj saredzēt ka pat arī tik jaunas mašīnas visas nav vienādas. Paņemsim kaut vai fana fabiju - "paātrināmies ātrāk" - par ko tā fabija ātrāk paātrinās - ātrāk par trešo žiguli ar 1,45l motoru tā fabija paātrināsies? "bremzējam straujāk" - gan jau arī tagad ir jaunas mašīnas, kuru bremzēšanas spējas atkal nebūs labākas par to pašu trešo žiguli - galu galā, jaunievedumu trūkuma un ekonomijas dēļ es baidos ka visādiem tirgus apakšgala lētučiem var atrast bremzes, kas līdzīgas mana golfa bezbremzēm, ar kurām, lai sadzēstos no 95 lai, nekavējot vidēji dzīvu plūsmu, nogrieztos uz sānu celiņa, ir ļoti apdomāti un spēcīgi jāmin pedālis grīdā. "manevrējam stabilāk" - reku jau "gada auto" puse mašīnu sastāv no pseidodžipiem, mašīnām ar paaugstinātu klīrensu un paaugstinātu jumtu, lasīt - paaugstinātu smaguma centru - kas stabilitāti nekādīgi neuzlabo, tieši otrādi - ar kašteli ir sanācis pabraukt tikai vienreiz, pirms kādiem 9 gadiem ar svaigu hujdaja tukšonu - nu, stabilitāte varētu būt kā tam pašam trešajam žigulim - viens ir augsts, otram ir mīksta piekare - kaut gan labs jautājums, kas ekstrēmā situācijā drīzāk izmestu kūleni, žigulis vai tukšons. "daudz labākas riepas" - nu jā, kamēr jaunas. Man uz golfa ir, droši vien, kādus desmit gadus vecas debica riepas - ar ko, tavuprāt, tās riepas varētu būt labākas par līdzvērtīga protektora dziļuma padomju riepām? Visdrīzāk ne ar ko. Pačukstēšu arī ka cilvēki, kas brauc ar mašīnām, kam ir 15 gadi vai vairāk, ļoti bieži pērk lietotas riepas, ne par velti tajā pašā stiliņā tirgus sadaļā ir atsevišķs disku un riepu topiks. Es pats personīgi esmu savulaik nopircis trīs lietotu riepu komplektus - A80 laikos kaut kādus divus dažādus pārus, kādus, neatceros, un tolaik arī neko nejēdzu, bet nu viens no tiem pāriem pēc ziemas bija izmetams, jo, ja nemaldos, iedzīvojās bumbuļos, A90 laikā vienu vasareņu komplektu, 5-6 mm, atvestus no norvēģijas, pēc vecuma varēja redzēt ka kāds tur bija nomainījis, jo ieteicamie seši gadi bija pagājuši, un vienu ziemeņu komplektu, kādus 8-9 gadus vecas, bet ar labu protektoru un naglām. Nu un vēl divas reizes ir tikuši nopirkti lieto disku komplekti, uz kuriem bija kaut kādas mizas, kas tika lietotas.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
1 1 Atbildēt

Nepiekrītu galīgi.

Jo manis pieminētie piemēri - pārsvarā parastas 2 joslu vienā virzienā šosejas. Gluži kā pie mums stipri padaudz šoseju (nevis 1-2).

Mani gan tas maz uztrauc, Latvijā vairs ilgstoši neskrienu.

Ir kaimiņos stipri lielāka ātruma brīvība, ko var netraucēti izbaudīt

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
5 0 Atbildēt

Lūdzu nepārmet man faktu, ka esmu jau citas mērķa grupas cilvēks. Man nav, par ko kaunēties - viss sasniegts tikai ar savām smadzenēm.

Taču, kā pretarguments acīmredzami "vājāk ekipētu" autovadītāju spiedienam (?) braukt ātrāk - un atkal, tas tā nenotiek nekur. Tam domātas labās joslas, kur var netraucēti dudināt arī lēnāk.

Reizēm rodas sajūta, ka neesi bijis ārpus LV. Tas nav pārmetums, drīzāk secinājums. Un atkal, nekā slikta - tikai novērojums. Lasām mēs Tevi, "msh", kā atvērtu grāmatu

VWfans Reģ.: 21.02.2004
7 0 Atbildēt

Msh taču ir iespēja pašaut nepilnus simt kilometrus uz dienvidiem un tikt uz baudāmā leišu bāņa!

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Un? Arī tev man jāatgādina lai tu izlasi virsrakstu? Un ko man darīt uz tās leišu autostrādes? Man mašīna ir transporta līdzeklis, nevis veids, kā notriekt pēdējo naudu, degvielā - man nav ne vismazākā iemesla braukt pa to autostrādi, jo otrā tās galā nav man nekā saistoša. Ja kas, tad lietuvā ir trīs lielas pilsētas, nevis ūdensgalva un dažas nelielas pilsētas - ja man akurāt vajadzētu kādu pakalpojumu vai preci, kas lietuvā būtu pieejams tuvāk vai lētāk nekā latvijā - tas atrastos tepat klaipēdā, kura no manis atrodas tikpat tālu cik liepāja.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 1 Atbildēt

Ā, un, starp citu, fan - kas vispār uz autostrādes var būt baudāms? Iespēja urbināt degunu un skaitīt vārnas? Es varētu daudz lielāku kaifu ķert tepat uz šosejas, vēljovairāk, uz rīgas šosejas - vajadzētu tik braukt ar tukšu mašīnu uz kasiņam mīļajiem 110, kas būtu kādus 10 kmph ātrāk nekā plūsmas ātrums un varētu ļoti daudz apdzīt, lasīt, liela daļa ceļa sastāvētu no - ceturtais robs, pedālis grīdā, patīkams paātrinājums, paejam cēli garām 2-3 mašīnām, piektais robs, manevra beigas. Bet es personīgi dodu priekšroku 95 kmph, nav ko ar huiņu bez vajadzības nodarboties.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
2 0 Atbildēt

Ķēdes izturibu vērtē pēc tās vājākā posma. Un to,vājāko posmu ir gauži daudz!

Mums vidējais autoparka vecums ir padsmit gadu un emeša apraksta autoparka lielāko daļu...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Es tev nevis pārmetu to, ka tu vari ieķert līzē jaunas lētā gala mizas, bet to, ka tev uz acīm ir rozā brilles, un tu domā ka visa latvija ir tavā situācijā. Reku palaidnieks īsi un kodolīgi pateica mana posta jēgu. Neesmu bijis ārpus latvijas? Nu ja ar mašīnu, tad ne tālāk par klaipēdu, jā - bet kāds sakars te ar kaut ko, kas ir ārpus latvijas? Izlasi tofika nosaukumu - "ātruma palielināšana latvijā". Man principā ir pie dirsas, kas ir ārpus latvijas, hoķ piena un ķīseļa lielgabali uzstādīti gar ceļa malām, attaisi logu, atver muti un tek mutē - jo kad es pagriežu sava golfa atslēgu, es braucu pa latviju - ja 2014. gada zvēru karalim ir opcija "teleportieris", un kad tev vajag aizbraukt uz veikalu pēc piena, tu pagriez atslēgu un pukš, tu jau brauc pa lietuvu, poliju vai vāciju uz veikalu, tad tas ir savādāk

Un runājot par labajām joslām - man atkal rodas sajūta ka tu dzīvo vai nu jūrmalas rīgas galā, vai arī tur kaut kur uz valmieras pusi, tb tu regulāri brauc pa tām pāris latvijas šosejām, kur nopietnu gabalu vienā virzienā ir vairāk par vienu joslu - jo es neredzu jēgu filosofēt par "labo joslu", tb kaut ko, kā uz vismaz 95% latvijas ceļu nav. Ceļamala nav josla.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
3 0 Atbildēt

Nu bet kur problēma - ātra braukšana ir maksas pakalpojums. Brauc ātri un maksā. Tieši tā pat kā ar kredītiem un līzingiem, Gribi dzīvot pāri savu iespēju robežām - maksā.

Mūsu problēma esam mēs paši - latvieši. Un šī problēma jāsāk risināt jau ģimenē. Nevieni CSN vai sodi neizmainīs mentalitāti...

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
1 0 Atbildēt

Nortel rakstīja: Nu bet kur problēma - ātra braukšana ir maksas pakalpojums. Brauc ātri un maksā. Tieši tā pat kā ar kredītiem un līzingiem, Gribi dzīvot pāri savu iespēju robežām - maksā.

Mūsu problēma esam mēs paši - latvieši. Un šī problēma jāsāk risināt jau ģimenē. Nevieni CSN vai sodi neizmainīs mentalitāti...

Nu reiz ar prieku piekrītu arī Nortelam! Labāk nepateiksi! Viss sākas ar ģimeni un audzināšanu.

Bez tam - nav nekāda pamata mērīties "krāniņiem" par auto vecumu - kurš teiks ka 15 vai 20 gadu vecs Passat, būmeris vai subis neiet?!

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 1 Atbildēt

No kalna pa vējam jau jebkurš iet

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
1 0 Atbildēt

Jāsaka - kaut ko esi palaidis garām! Šajā gadsimtā ražotāji ir spiesti "aizrauties ar ekonomiju un ekoloģiju", kas neiet soli solī ar trakiem ātrumiem un paātrinājumiem. Pagājušā gadsimta beigās tas nebija tik aktuāli, tāpēc tika saražoti diezgan daudz "spridzekļi", kas skaisti skrien vēl arvien!

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Nerunājot vēl nemaz par to ka pirms 20-30 gadiem ražoja vieglākas mašīnas ar izturīgākiem motoriem.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
1 0 Atbildēt

Vernona skola - braukt atkalā...

www.delfi.lv/news/national/criminal/

Lasītākie raksti

Jaunie raksti