Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Mēs esam par braukšanas ātruma palielināšanu Latvijā uz 110, 120 un 130 km/h

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Ceļu policija un CSDD brīdina par ātrumu, ātruma pārsniegšana, bīstami, daudz bojā gājušo utt. Jā, Latvijā ir daudz bojā gājušo pret iedzīvotāju skaitu, bet kas tam ir par iemeslu??? Viegli ir uzvelt visu ātrumam, turklāt to ir viegli nomērīt un piemērot sodu. Bet varbūt pienācis laiks analizēt patiesos avāriju iemeslus un jāsāk tas būtu ar pilnvērtīgu informācijas ievākšanu negadījumos, kad ir gūtas smagas traumas un bojā gājuši cilvēki! Kā tiek organizēt un galvenais plānota satiksme uz Latvijas ceļiem un vai mēs ieraudzīsim zīme 110 km/h, 120 km/h, 130 km/h un vairāk?

 
1.. 2 3 4 5 6 7 8 9 10
DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
15 0 Atbildēt

Ansis, protams, zina, un ar visām niansēm, jo - kurš tad vēl...

Un jā - tik ļoti neatšķiras, vismaz Eiropā.

Sodu paaugstināšana varētu uz laiku kādu daļu auto vadītāju disciplinēt, taču sodu bardzība no aizvēsturiskiem laikiem nav novedusi pie noziedzības mazināšanās, vai izskaušanas - tādu piemēru neatminos.

Problēma tā, ka agrāk vai vēlāk jebkurš pārkāpējs saprot, ka viņam nav īsā striķītī piestiprināts kārtības sargs, līdz ar to , nesodāmības sajūta uz pārkāpumiem tendētajiem piezogas gana drīz.

Visa vaina ir audzināšanā un domāšanā - sabiedrības psiholoģiskajā veselībā. Jau rakstīju - vide audzina cilvēku. Vide arī tādā nozīmē, kā apkārtējo uzvedība, kultūra, intelekts. Zemas kultūras un intelekta sabiedrībās par noziegumiem var arī jebkuru sodīt ar nāvi, tāpat tajā valda haoss un noziedzība.

Tāpēc arī vienmēr atgādinu - sāciet ar sevi!

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
12 0 Atbildēt

Argumentēti bargie sodi tomēr ir atturējuši.

Jo zemāks IQ, jo labāk attur.

Nu nestrādā humānisms mežoņu sabiedrībā - NESTRĀDĀ! Kad sabiedrība paaugās, var atlaist grožus, bet pakāpeniski.

Arī Vācijā panāktais "ornungs" uz "bāņiem" nebija vienas dienas panākums. Arī tur vēl joprojām poličiem ziņo par dīāiniem braucvējiem, hands-free nelietošanu un arī tur raustās no soda punktiem...

Par cilvēku galvām un sabiedrību piekrītu - galvā ir "čuras". Un tā šoreiz gluži nav CSDD kompetence.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
9 0 Atbildēt

OK! Bet cilvēces vispārējā attīstība daudzu tūkstošu gadu garumā balstījusies ne uz soda sistēmām, bet tieši uz kultūru, audzināšanu un izglītību...

Šeit pieminam Vāciju, Igauniju, Zviedriju. Pamatā tomēr, cik zinu, tā kārtība tur valda pateicoties ieaudzinātajai kultūrai, tradīcijām un mentalitātei, jā - arī Igaunijā. Protams - sodi disciplinē.

Runājot par Vāciju, Austriju, Zviedriju - var teju dienām nobraukt, bet poličus nepamanīsi. Atliek notikt mēsliem, vai agresīvi uzbraukt - augstākais 15 min laikā poliči ieradīsies. Norvēģijā gan viņu fizisko klātbūtni jūti nemitīgi, nerunājot par to, ka 5 min nepaies, ja kaut kas būs noticis, kad šie būs klāt!

Mūsu jaukajā zemē - cilvēki ziņo par reāli bīstamu braucēju pie kam viens pēc otra. Paiet pusotra stunda - beidzot avārija, kāds cietis utt. Vēl pēc pusstundas atbrauc arī poliči... Velns parāvis - vai mēs valsts policijai par TO naudu maksājam?!

aansis Reģ.: 23.11.2012
1 0 Atbildēt

Sodi disciplinē tikai tad, ja tie ir adekvāti. Diemžēl mums ģeometriskā progresijā pat vienā jomā ( CSN) tie tiek audzēti izlases veidā nepareizo motīvu dēļ - ātrums budžeta papildināšanai un alkohols "pokazuhai". Kur ir fēnotāji bīstamos ceļa posmos tur, kur labāk ķeras. Kur ir policija, kad cilvēki ziņo par bīstamu dzērājšoferi - reidos ar 0.001% efektivitāti? Kur ir līdzvērtīga kontrole un sodi par citiem pārkāpumiem? Un visbeidzot, kur ir līdzvērtīga policejiska kontrole vienlaikus ar tiesisko bardaku citās dzīves jomās? Atkārtošos, bet kādēļ vidusmēra likumpaklausīgs pilsonis ir sistemātisks pārkāpējs tieši vienā dzīves jomā? Pēkšņi mainās viņa dzīves vērtības vai varbūt tomēr tiesiskais regulējums un sistēma atšķiras?

Q

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
4 0 Atbildēt

Nu nez - satiksme ir tikai viens griezums vispārējā valsts nesakārtotībā, bezatbildībā un "drusciņ jau var" sistēmā, draugu un blatu sistēmā, kukulīšu stumdīšanā un pašlabums pāri visam sistēmā

Ar to nav jānodarbojas tikai CSDD.

Un te nu atkal ir iemesls ar savu piemēru sākt mainīt sabiedrību jebkurā sfērā...

aansis Reģ.: 23.11.2012
1 3 Atbildēt

Piekrītu - vajag. Bet nepiekrītu, ka tupu likumu burtiska ievērošana ir pareizais ceļš. Jā tā ir diezgan laba organizētu protestu forma, bet ne vairāk. Būtu tādi protestētāji, kas Vecrīgā grautiņu rīkoja, tā vietā uzorganizējuši kādu interesantu tuvās ievērošanas akciju, efekts būtu graujošs. Bet individuālā kārtā tikai sev dzīvi sačakarēsi. Pamēģini, piemēram, protestēt pret ielu remonta bardaku vienatnē, ievērojot CSN - nu tā - apbraucot visus norobežojuma stabiņus pa likumīgo nevis loģisko pusi.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
7 0 Atbildēt

Mēsls un liekulis! Nolādēts, tups "kings"! Lūk kur ir šī dubultā morāle un meli, ko nemitīgi pārmet citiem! No visiem pieprasi noteikumu un likumu ievērošanu, pie kam to, kas tev šķiet svarīgi, lai varētu darīt, kā tev ērtēk un attaisnotu savas izdarības, kad vajadzīgs ar likuma burtu, kad vajadzīgs - ar loģiku. Tikai tavu loģiku, ne pārējo. Apbraucot norobežojuma stabiņus pa loģisko pusi, jo tu tači visu zini labāk, tev noteikumu un pārējo viedoklis neinteresē, ja tie ir pretrunā ar tavu loģiku. Bet no pārējiem paģēri noteikumu ievērošanu, skurpulozu ātruma noturēšanu, nedod Dievs, braukt -5, kā atļauts - tas tavā sajēgā jau ir pārkāpums. Tā nav dubultā morāle?!

Un jā - atbilde par ātruma ievērošanu un plūsmām. Tie abi ir noteikumu punkti, kas var nonākt pretrunā viens ar otru, un tad man jāizvēlas, ko pārkāpšu, jo abus vienlaicīgi ievērot nav iespējams. Es izvēlos to pārkāpumu, kas nečakarēs kustību un pārējos autovadītājus! Tu, spriežot pēc tavām atbildēm, to, kas pierādīs, ka tu esi noteicējs, lai vai cik un ko tu tajā brīdī sačakarēsi. Tev tas vienalga, jo par citiem dzīvē neesi domājis!

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 1 Atbildēt

Atkal tu par sevi? Ne es viens pārkāpju CSN, braucot taisni gar remonta stabiņiem, nevis slalomā, kā to prasa uzstādītās un CSN. Bet loģika izrādās tikai mana... Jā, es viens atzīstu, ka tas ir pārkāpums... Tu savā tupumā uzskati to par CSN ievērošanu. Un atrodi kaut vienu reizi, kad es esmu bijis par to lai noteikumus ievērotu skrupulozi, paģērētāj! Pats vairs nespēj izsekot savai kažokā grozīšanai, ko pārmet citiem.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
7 0 Atbildēt

Aha - labākais ceļš ir tupa nospļauties uz likumu (kad ērti), to ievērot un pildīt, kad ir labs noskaņjums un gribvēšana vai kamēr milicis (maita tāds) vēro, bet vienlaikus tupa paģērēt no apkārtējiem likumu stiktu ievērošanu attiecībā pret tevi, kundziņ...

Es pareizi izlasīju?

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
6 0 Atbildēt

Jā! Vai tad Anša bildi priekšā neieraudzīji... ?

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
6 0 Atbildēt

Atbilde bija tieši par Anša "viedokli", lai nebūtu pārpratumi!

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Nē, pat ļoti nepareizi, bet nekādu dižo lasītprasmi no tevis arī negaidīju.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
3 0 Atbildēt

Nu nezinu, nezinu par to tavu viedokli! Pamatā esmu no tevis redzējis tikai sevis un citu kritizēšanu un gānīšanu, tūkstošiem jautājumu, lai varētu turpināt visus saukt par tupiem, divkosīgiem, meļiem utt. Kur tur tas viedoklis?

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
6 0 Atbildēt

Sodi tomēr disciplinierē.

Cik ir alga policim LV un EE

Cik profesija prestiža?

Kas iet strādāt uz CP

Kā to ietekmē CSDD? Iekšlietu ministrija?

Bet par to, ka informē un miliči nebrauc operatīvi - tā tas notiek arī ar parasto policiju un PP... Ir gan pozitīvi piemēri

GB12 Reģ.: 29.03.2011
5 0 Atbildēt

Nedrīkst sodīt un punkts. Aansis teica, ka tad, ja neļaus pārkāpt noteikumus, cilvēki sāks uz ielām kakāt, kā tas esot laikam Oslo...

Frontera Reģ.: 12.12.2019
0 0 Atbildēt

Tieši tā

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Lūk jums piemērs ne no satiksmes, kur likumpārkāpējs saņem pēc likuma burta pelnītu sodu. m.tvnet.lv/article/627577

Vai tiešām ir pareizi, ka KNAB, nespējot tikt paši galā ar sevi un patiesajām korupcijas lietām, šādi rīkojas?

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
3 0 Atbildēt

Aizmirsa tev paprasīt?

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Palasi cilvēku komentārus - nevajadzēs man personīgi atkal apvainojumus piemeklēt. Es neredzēju nevienu, kas šajā pasākumā saskatītu tiesiskuma triumfu un vēlmi pašam kļūt par godprātīgālu pilsoni. Tieši otrādi - cilvēki aicina ziedot naudu, lai kompensētu pārkāpējai piemēroto sodu.

Bet nu, protams, man jau vienīgajam savā slimajā prātā liekas, ka kaut kas nav pareizi.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
2 0 Atbildēt

Vernon. Labi es saprotu, CSN neievērošana peļņas un attīstības vārdā ir saprotama. Bet padomā par cik varētu palielināties peļņa, ja vadītājs no reisa atgrieztos bez slapjā atlikuma kannās savam privātajam kūpošajam dīzelim. Degvielas patēriņa norma ļoti disciplinē vadītājus. Jo tā mazāka, jo retāk notiek avārijas, retāk lūzt auto u.t.t. Citiem vārdiem, peļņa un attīstība norauj jumtu.

Vernons Reģ.: 18.02.2014
1 1 Atbildēt

Varbūt kādam slapjais atlikums ir 1 vai 2 litri, varbūt! Nav mums normas degvielai ir izsekošanas iekārta. Sakarā ar parka nomaiņu pret Setrām un dažiem MB autobusiem degvielas patēriņš ir ievērojami samazinājies ne viss litros bet tonnās, dienā!

CSN ir jāievēro! Neredzu vajadzību pārkāpt Noteikumus.

aansis Reģ.: 23.11.2012
1 3 Atbildēt

Neredzi vajadzību? Tad vai nu esi akls vai tāpat kā Didzis zini slepeno metodi likumīgai tāda krustojumā izbraukšanai, kur viss aizkrāsots ar baltajām līnijām, ko citiem nevar stāstīt. Jo par tādu pārkāpumu tak pienākas nāves sods. Es tikko ( kopā ar visiem) Barona ielā 3x pārkāpu apbraucot remonta stabiņus. Ko man tagad darīt - skriet uz policiju ar atzīšanos un sarakstu ar visu pārējo pārkāpēju numuriem?

Rekur pat, kā izrādās, divkosīgais Palaidnieks, kas tagad mani ir gatavs nolīdzināt ar zemi, pats par to agrāk ir cepis rakstus: www.iauto.lv/lasitaju-pieredze/raksti/11450-lasitajs-ka-lai-tic-cela-apzimejumiem-foto

Satiksmes organizācijā nekas nav mainījies, bet tagad tomēr varot braukt pēc CSN. KĀ tieši?

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
4 0 Atbildēt

Un kur Te divkosība?

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Var to krustojumu izbraukt, ievērojot CSN? Pats izkļuvi no strupceļa atpakaļgaitā pēc fotografēšanas?

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
6 0 Atbildēt

Papēti bildi kārtīgi!

Vai to var iegūt no vieglā auto?

Es to bildi bildēju kā gājējs speciāli izejot uz ielas. Tas bija ejot uz Teātri.

Es arī norādīju, ka zīme ir uzstādīta nepareizi, nevis to ka es tur braucu. Un te acīmredzami nepareizi uzstādīja zīmi džumšuti, kam nav izpratnes par zīmēm un priekšnieks nepakontrolēja.

KUR TE DIVKOSĪBA?

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 2 Atbildēt

Jā, var - manam reģistratoram skats uz dzīvi ir tieši no šāda skatu punkta. Ja uzņēmi kā gājējs, atvainojos par šo daļu, ko nepareizi sapratu. Tālāk atbildēšu uz jautājumu par divkosību - pa punktiem.

1) Tu apgalvo, ka var braukt ievērojot CSN, bet atsakies paskaidrot, kā tas jādara šajā krustojumā (šajā izpratnē nav nozīmes, kas zīmi uzstādījis - CSN neparedz zīmju ignorēšanu, ja nepatīk uzstādītājs).

2) Tu saki, ka kārtīgam pilsonim jāziņo iestādēm par pārkāpējiem, nevis jāraud internetā - vai papildus rakstam uzrakstīji iesniegumu RDSD par zīmi un iesniegumu policijai par pārkāpējiem, kurus pieķēri notikuma vietā?

3) Nu tā godīgi - ja būtu tomēr bijis pie stūres, vai būtu izkļuvis no situācija, ievērojot CSN, vai tomēr "tupa nospļāvies uz CSN un aizbraucis pēc savas egoistiskās loģikas"?

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
5 0 Atbildēt

Speciāli Tev tiepšam atbildu:

Man pie vienas vietas ko Tavs reģistrators un no kurienes filmē.

Kā izbraukt krustojumu, ja tajā ir uzkārties luksofors un visiem rāda sarkano?

Jā uzrakstīju e-pastu uz RDSD par nepareizi uzstādītu zīmi, jo sazvanīt nebija iespējams, darbu veicēja kontaktu objektā nebija. Gaidīt policiju nebija laika, jo sākās izrāde. Bet jautājums formulējums neko labu par tevi neliecina.

Būtu pie stūres domātu. Ticamāk rīkotos kā tad, ja būtu bojāts luksofors.

Bet aizvien nožēlojamāk sāc izskatīties...

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

Speciāli tev paskaidroju, man vienalga, ko tu domā par manu reģistratoru, bet šādu bildi no mašīnas ir iespējams uzņemt.

Un kas vainas jautājumu formulējumam? Tas, ka grūti saņemties un atbildēt - jā, es šajā situācija būtu pārkāpis CSN. Jeb kā tu rīkotos bojāta luksofora gadījuma - mēģinātu izdzenāt visus aiz tevis stāvošos, lai vari no kvartāla izkļūt atpakaļgaitā? Gaidītu remontstrādnieku un bloķētu satiksmi, līdz viņi atbrauktu?

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
10 0 Atbildēt

Ansi! Pats patiesi nejūti, ka kļūsti jau apnicīgi tups?!

Nu pārkāptu, ja nav citu variantu! Ne tev ne man, ne kādam citam nav jāatbild par nepareiziem marķējumiem, nepareizi izliktām zīmēm, slikti sarakstītiem CSN, jo, ja tie ir sazīmēti, uzstādīti un uzrakstīti nepareizi, pretrunīgi vai neizpildāmi, tad jārīkojas pēc saprāta, lai lieki nekavējot citus, pats un citi DROŠI nokļūtu mājās. Un nevajag izgudrot situācijas, lai kādam pierādītu, ka viņš ir vai nu muļķis, vai pārkāpējs, vai kas vēl ne.

To, ka tev ir vienalga, ko domā pārējie,varēji arī nepieminēt - to mēs visi tāpat jau zinām!

Un nelīksmo par manu divkosību, meliem, atzīšanos pārkāpumos, vai ko vēl tavas slimās smadzenes izlasīs. Es vienkārši neesmu tups un nesagudroju slimas situācijas, lai kādam kaut ko pierādītu. Drīzāk šādos gadījumos cenšos citiem ieteikt, kā būtu jārīkojas, lai, nesačakarējot dienu visiem, DROŠI tiktu līdz mājām!!! Pieleca?

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 1 Atbildēt

O, jā. Malacis! vispirms uzstādi man diagnozi, jo es redz negribu ievērot CSN, bet esmu gatavs pārkāpt CSN, kad man tas ir izdevīgi. Tagad pats savā apnicīgajā tupumā atzīsti, ka rīkotos tieši tāpat. Piesakies par palātas biedru vai kā? Es redz izgudroju situācijas. Laikam labi izgudroju, ja Timrots tās filmē un Palaidnieks fotografē. Nešaubies, jau sen pieleca kas tu esi - un ja nebūtu pielecis, pats uzrakstīji: Mēsls un liekulis!

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
7 0 Atbildēt

Jo tālāk, jo tupāk.... doh...

Pastāsti kā tieši notiek noteikumu pārkāpums neizpildāmas un nepareizi uzstādītas pagaidu ceļa zīmes dēļ? Ko rakstīs milicis protokolā ja huļigāni pa nakti samainījuši pagaidu zīmes vietām, nekvalificēts džumšuts uzstādījis nepareizo zīmi, jo tam visas vienādas?

Vai nepareizi/pretēji noteikumiem/absurdi uzstādīta pagaidu zīme patiešām uzskatāma par pildāmu/ievērojamu?

Vai tomēr loģiska un droša tās saprātīga nepildīšana - "pārkāpšana" - tomēr nav uzskatāma par pārkāpumu?

Bet nu jau paredzu nākamo komentāru, kurā teju lasu kārtējo tiepšas murgojumu, pilnīgu lažu - kaut kādu tupu principu ģenerētu murgu no cilvēka, kurš savus REĀLOS pārkāpumus (braukšanu ar +10, nebremzēšanu pirms luksofora, no citiem paģērētu labās joslas ieņemšanu un citus murgus negrasās pildīt un to visu attaisno ar mākslu un nespēju to pildīt) nunekādi nevēlas pats atzīt...

Tā teikt - auni ir un paliek auni. Pie kam jo vairāk uz sava principa uzkāpuši, jo grūtāk pašlepnumam atzīt, ka apgalvojumi, iegansti, un poza aizvien attālinās no veselā saprāta un loģikas... Un ka notiek aizvien dziļāks brauciena auzās...

GB12 Reģ.: 29.03.2011
4 1 Atbildēt

Mums laikam ir dzimis jauns Vadonis...

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
6 0 Atbildēt

Tieši tāpat padomāju, senais teātris.

Dekstera lomā ansis, kā Pirmais šoreiz Didzis...

osiitis Reģ.: 13.08.2016
4 1 Atbildēt

Manuprāt, vajadzētu palielinat ātrumu kur ir vismaz 3 joslu katrā virzienā. Tādu kā Jurmalas šoseja. Ja negrib visu palielināt, piemēram, 120/130km/h , tad varētu veikt atseviški jaunu zīmi taisīt.

Kreisā/Videjā/Labā joslas. 130km/h/110km/h/100kmh. Lai tie lidotaji lido pa kreiso joslu un varbūt būs saprašana ka kreisajā joslā nav jāvelkas uz 90km/h un traucēt citiem satiksmi.

Varētu arī citādākus atrumu ieviest, kā 90-100-110.

osiitis Reģ.: 13.08.2016
0 2 Atbildēt

Bet nu kur ir 1 josla katrā virzienā, kaut tas pats tīnuži Tur vienkārši palielināt uz 100 vai 110km/h.

Ceļiem ar 2 joslu katra virzienā. Kreisā/Labā 120km/h 100km/h. Tā lai nav frontalās sadursmes.

iAuto Reģ.: 17.07.2001
8 1 Atbildēt

Uz divu joslu ceļiem (katra savā virzienā) bez sadalošās drošības sētas vairāk par 100 km/h būtu parāk bīstami likt. Bet 100 km/h ir apspriežams variants.

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Varu pačukstēt, ka neskaitot ielas, Latvijā ir viens tāds ceļš ar 6 joslām - taisni šis arī ir. Pie tam ne stipri garš.

msh Reģ.: 16.04.2007
3 0 Atbildēt

Eu čaļi! Man liekas ka man drīz vajadzēs veikalā ņemt nevis cepumus, bet popkornu. Bet jūs, lūdzu, bik nolaidiet tvaiku un sāciet nedaudz maigākos toņos, savādāk arī popkorns būs par vāju....

GB12 Reģ.: 29.03.2011
3 0 Atbildēt

lynx85 rakstīja: Tieši tāpat padomāju, senais teātris.

Dekstera lomā ansis, kā Pirmais šoreiz Didzis...

A msh palicis... Vēl tikai sviesta un kakša pietrūkst...

Nortel Reģ.: 16.03.2007
4 0 Atbildēt

osiitis rakstīja: Manuprāt, vajadzētu palielinat ātrumu kur ir vismaz 3 joslu katrā virzienā. Tādu kā Jurmalas šoseja. Ja negrib visu palielināt, piemēram, 120/130km/h , tad varētu veikt atseviški jaunu zīmi taisīt.

Kreisā/Videjā/Labā joslas. 130km/h/110km/h/100kmh. Lai tie lidotaji lido pa kreiso joslu un varbūt būs saprašana ka kreisajā joslā nav jāvelkas uz 90km/h un traucēt citiem satiksmi.

Varētu arī citādākus atrumu ieviest, kā 90-100-110.

Domā 130 uz Jūrmalas šosejas tur, kur 3-jā joslā tā peļķe ir Jūrmalas virzienā, vai miglas zonā, vai varbūt līkumā ar negatīvo slīpumu Rīgas virzienā, kur pļavās jau vairāki auto pabijuši?

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
9 0 Atbildēt

Doma nav slikta - uzliekam Jūrmalenei gar malām žogu, kur var, lai zvēri neskrien uz ceļa un necieš, un tad atgūstam tajos 10 km to savas dzīves nokavēto minūti caur peļķēm un miglu...

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
6 0 Atbildēt

Vaiiii, kāda gara un laikam jau sasāpējusi diskusija te izveidojusies. Bet tā ātruma tēma jau apspriežama ilgus gadus.

Manas domas tādas, ja padomju laikā uzbūvētie ceļi pie toreizējās (atpalicība attīstībā!) tehnikas pieļāva braukt ar ātrumu "x", kāpēc neatļaut ātrumu "y" pie mūsdienu tehnikas masveidības? Paātrināmies ātrāk, bremzējam straujāk, manevrējam stabilāk, riepas - daudz labākas utt.

P.S. Kaut arī piekrītu, ir vairākas nepilnības, kas jāņem vērā - piem., peļķes kreisajā joslā stipra lietus gadījumā vai migla agros rītos - ārvalstīs tam izgudroti "viedās" ceļazīmes, kas izmaina atļauto ātrumu, pieskaņojoties ārējās vides faktoru iedarbībai vai citiem ceļa apstākļiem.

P.S.S. Bet neticu, ka Igaunijā, Lietuvā, Polijā u.c. ir pilnīgi nejēdzīgi autovadītāji - bet tur viss JAU notiek (pat lēnajā Igaunijā pie Tallinas atļauts 110, Lietuvā pa bāņiem atļauts 130, bet Polijā vispār mega daudz jauno ceļu ar zīmi 120-140). Kas mums citādāk?...

msh Reģ.: 16.04.2007
3 0 Atbildēt

TAS ka mums nav to autostrāžu, ja neskaita jūrmaleni un to vienas šosejas gabaliņu, pa kuru jābrauc, braucot uz cēsīm vai valmieru. Tādēļ tava klavas klabināšana ir pilnīgi bezjēdzīga, jo tu uztraucies par pāris trīs desmitiem kilometru ceļu.

Attiecībā par pārējo filosofiju - atver savas actiņas. It kā redzams ka tu dzīvo savā mazajā pasaulītē, kurā visi brauc ar max 5-10 gadus vecām mašīnām, bet par spīti tam, ka tu lieto šo forumu, tu kaut kā nespēj saredzēt ka pat arī tik jaunas mašīnas visas nav vienādas. Paņemsim kaut vai fana fabiju - "paātrināmies ātrāk" - par ko tā fabija ātrāk paātrinās - ātrāk par trešo žiguli ar 1,45l motoru tā fabija paātrināsies? "bremzējam straujāk" - gan jau arī tagad ir jaunas mašīnas, kuru bremzēšanas spējas atkal nebūs labākas par to pašu trešo žiguli - galu galā, jaunievedumu trūkuma un ekonomijas dēļ es baidos ka visādiem tirgus apakšgala lētučiem var atrast bremzes, kas līdzīgas mana golfa bezbremzēm, ar kurām, lai sadzēstos no 95 lai, nekavējot vidēji dzīvu plūsmu, nogrieztos uz sānu celiņa, ir ļoti apdomāti un spēcīgi jāmin pedālis grīdā. "manevrējam stabilāk" - reku jau "gada auto" puse mašīnu sastāv no pseidodžipiem, mašīnām ar paaugstinātu klīrensu un paaugstinātu jumtu, lasīt - paaugstinātu smaguma centru - kas stabilitāti nekādīgi neuzlabo, tieši otrādi - ar kašteli ir sanācis pabraukt tikai vienreiz, pirms kādiem 9 gadiem ar svaigu hujdaja tukšonu - nu, stabilitāte varētu būt kā tam pašam trešajam žigulim - viens ir augsts, otram ir mīksta piekare - kaut gan labs jautājums, kas ekstrēmā situācijā drīzāk izmestu kūleni, žigulis vai tukšons. "daudz labākas riepas" - nu jā, kamēr jaunas. Man uz golfa ir, droši vien, kādus desmit gadus vecas debica riepas - ar ko, tavuprāt, tās riepas varētu būt labākas par līdzvērtīga protektora dziļuma padomju riepām? Visdrīzāk ne ar ko. Pačukstēšu arī ka cilvēki, kas brauc ar mašīnām, kam ir 15 gadi vai vairāk, ļoti bieži pērk lietotas riepas, ne par velti tajā pašā stiliņā tirgus sadaļā ir atsevišķs disku un riepu topiks. Es pats personīgi esmu savulaik nopircis trīs lietotu riepu komplektus - A80 laikos kaut kādus divus dažādus pārus, kādus, neatceros, un tolaik arī neko nejēdzu, bet nu viens no tiem pāriem pēc ziemas bija izmetams, jo, ja nemaldos, iedzīvojās bumbuļos, A90 laikā vienu vasareņu komplektu, 5-6 mm, atvestus no norvēģijas, pēc vecuma varēja redzēt ka kāds tur bija nomainījis, jo ieteicamie seši gadi bija pagājuši, un vienu ziemeņu komplektu, kādus 8-9 gadus vecas, bet ar labu protektoru un naglām. Nu un vēl divas reizes ir tikuši nopirkti lieto disku komplekti, uz kuriem bija kaut kādas mizas, kas tika lietotas.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
1 1 Atbildēt

Nepiekrītu galīgi.

Jo manis pieminētie piemēri - pārsvarā parastas 2 joslu vienā virzienā šosejas. Gluži kā pie mums stipri padaudz šoseju (nevis 1-2).

Mani gan tas maz uztrauc, Latvijā vairs ilgstoši neskrienu.

Ir kaimiņos stipri lielāka ātruma brīvība, ko var netraucēti izbaudīt

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
6 0 Atbildēt

Lūdzu nepārmet man faktu, ka esmu jau citas mērķa grupas cilvēks. Man nav, par ko kaunēties - viss sasniegts tikai ar savām smadzenēm.

Taču, kā pretarguments acīmredzami "vājāk ekipētu" autovadītāju spiedienam (?) braukt ātrāk - un atkal, tas tā nenotiek nekur. Tam domātas labās joslas, kur var netraucēti dudināt arī lēnāk.

Reizēm rodas sajūta, ka neesi bijis ārpus LV. Tas nav pārmetums, drīzāk secinājums. Un atkal, nekā slikta - tikai novērojums. Lasām mēs Tevi, "msh", kā atvērtu grāmatu

VWfans Reģ.: 21.02.2004
7 0 Atbildēt

Msh taču ir iespēja pašaut nepilnus simt kilometrus uz dienvidiem un tikt uz baudāmā leišu bāņa!

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Un? Arī tev man jāatgādina lai tu izlasi virsrakstu? Un ko man darīt uz tās leišu autostrādes? Man mašīna ir transporta līdzeklis, nevis veids, kā notriekt pēdējo naudu, degvielā - man nav ne vismazākā iemesla braukt pa to autostrādi, jo otrā tās galā nav man nekā saistoša. Ja kas, tad lietuvā ir trīs lielas pilsētas, nevis ūdensgalva un dažas nelielas pilsētas - ja man akurāt vajadzētu kādu pakalpojumu vai preci, kas lietuvā būtu pieejams tuvāk vai lētāk nekā latvijā - tas atrastos tepat klaipēdā, kura no manis atrodas tikpat tālu cik liepāja.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 1 Atbildēt

Ā, un, starp citu, fan - kas vispār uz autostrādes var būt baudāms? Iespēja urbināt degunu un skaitīt vārnas? Es varētu daudz lielāku kaifu ķert tepat uz šosejas, vēljovairāk, uz rīgas šosejas - vajadzētu tik braukt ar tukšu mašīnu uz kasiņam mīļajiem 110, kas būtu kādus 10 kmph ātrāk nekā plūsmas ātrums un varētu ļoti daudz apdzīt, lasīt, liela daļa ceļa sastāvētu no - ceturtais robs, pedālis grīdā, patīkams paātrinājums, paejam cēli garām 2-3 mašīnām, piektais robs, manevra beigas. Bet es personīgi dodu priekšroku 95 kmph, nav ko ar huiņu bez vajadzības nodarboties.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
2 0 Atbildēt

Ķēdes izturibu vērtē pēc tās vājākā posma. Un to,vājāko posmu ir gauži daudz!

Mums vidējais autoparka vecums ir padsmit gadu un emeša apraksta autoparka lielāko daļu...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Es tev nevis pārmetu to, ka tu vari ieķert līzē jaunas lētā gala mizas, bet to, ka tev uz acīm ir rozā brilles, un tu domā ka visa latvija ir tavā situācijā. Reku palaidnieks īsi un kodolīgi pateica mana posta jēgu. Neesmu bijis ārpus latvijas? Nu ja ar mašīnu, tad ne tālāk par klaipēdu, jā - bet kāds sakars te ar kaut ko, kas ir ārpus latvijas? Izlasi tofika nosaukumu - "ātruma palielināšana latvijā". Man principā ir pie dirsas, kas ir ārpus latvijas, hoķ piena un ķīseļa lielgabali uzstādīti gar ceļa malām, attaisi logu, atver muti un tek mutē - jo kad es pagriežu sava golfa atslēgu, es braucu pa latviju - ja 2014. gada zvēru karalim ir opcija "teleportieris", un kad tev vajag aizbraukt uz veikalu pēc piena, tu pagriez atslēgu un pukš, tu jau brauc pa lietuvu, poliju vai vāciju uz veikalu, tad tas ir savādāk

Un runājot par labajām joslām - man atkal rodas sajūta ka tu dzīvo vai nu jūrmalas rīgas galā, vai arī tur kaut kur uz valmieras pusi, tb tu regulāri brauc pa tām pāris latvijas šosejām, kur nopietnu gabalu vienā virzienā ir vairāk par vienu joslu - jo es neredzu jēgu filosofēt par "labo joslu", tb kaut ko, kā uz vismaz 95% latvijas ceļu nav. Ceļamala nav josla.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
3 1 Atbildēt

Nu bet kur problēma - ātra braukšana ir maksas pakalpojums. Brauc ātri un maksā. Tieši tā pat kā ar kredītiem un līzingiem, Gribi dzīvot pāri savu iespēju robežām - maksā.

Mūsu problēma esam mēs paši - latvieši. Un šī problēma jāsāk risināt jau ģimenē. Nevieni CSN vai sodi neizmainīs mentalitāti...

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
1 0 Atbildēt

Nortel rakstīja: Nu bet kur problēma - ātra braukšana ir maksas pakalpojums. Brauc ātri un maksā. Tieši tā pat kā ar kredītiem un līzingiem, Gribi dzīvot pāri savu iespēju robežām - maksā.

Mūsu problēma esam mēs paši - latvieši. Un šī problēma jāsāk risināt jau ģimenē. Nevieni CSN vai sodi neizmainīs mentalitāti...

Nu reiz ar prieku piekrītu arī Nortelam! Labāk nepateiksi! Viss sākas ar ģimeni un audzināšanu.

Bez tam - nav nekāda pamata mērīties "krāniņiem" par auto vecumu - kurš teiks ka 15 vai 20 gadu vecs Passat, būmeris vai subis neiet?!

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 1 Atbildēt

No kalna pa vējam jau jebkurš iet

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
1 0 Atbildēt

Jāsaka - kaut ko esi palaidis garām! Šajā gadsimtā ražotāji ir spiesti "aizrauties ar ekonomiju un ekoloģiju", kas neiet soli solī ar trakiem ātrumiem un paātrinājumiem. Pagājušā gadsimta beigās tas nebija tik aktuāli, tāpēc tika saražoti diezgan daudz "spridzekļi", kas skaisti skrien vēl arvien!

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Nerunājot vēl nemaz par to ka pirms 20-30 gadiem ražoja vieglākas mašīnas ar izturīgākiem motoriem.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
1 0 Atbildēt

Vernona skola - braukt atkalā...

www.delfi.lv/news/national/criminal/

iAuto Reģ.: 17.07.2001
1 0 Atbildēt

Tēma pirms 3.5 gadiem!

GB12 Reģ.: 29.03.2011
2 0 Atbildēt

Un kas šajā sakarā ir panākts? Vai vismaz izdarīts?

Freijers Reģ.: 06.09.2018
2 0 Atbildēt

Manuprāt 100 (vietām pat vairāk) būtu jābūt by default uz visām šosejām, kur katrā virzienā ir vismaz 2 joslas un kustības virzieni atdalīti...tagad, it kā to pieļauj vasaras sezonā, paldies vismaz par to. Prakse rāda, ka tādā gadījumā nav obligāti ierastie +10 plūsmai, jo ātrums jau ir relatīvi liels (tieši tāpat, kā neviens nenesās uz 200 uz LT bāņiem).

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
4 1 Atbildēt

Nepiekritīšu. Diemžēl mums ir ļoti slikts autovadītāju "komplekts" - nav vienota mentalitāte, kā rezultātā neveidojas vienota plūsma, bet gan agresiju provicējošs bardaks. Skandināvi, piemēram, visi "sēņo", kamēr visi itāļi "brauc". Toties mums ir sajaukums no abiem braucēju tipiem, kas nepārtraukti nonāk konfliktā. Ko ar to darīt, visticamāk, neviens nezina. Tādēļ katrs mēģina stumt kaut kādu lokālu sīkproblēmas risināšanas ideoloģiju, kas situāciju kopumā nekādi nerisina.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
1 1 Atbildēt

Kā reizi tas konflikts, jeb tā iespējamība uz minētajiem ceļiem ir mazāka, jo ir lielāka iespēja sēnēm nesavākt vilcieniņus un ātruma diference vismaz nerada vajadzību pēc apdzīšanas, bet gan apsteigšanas.

Papildus - minētie sēņotāji, manuprāt, ir saradušies tieši pēdējos 10-15 gados, vismaz vairumā. Un lēna braukšana nav vienīgais aspekts, bet tas šeit būtu oftopiks.

Kas vēl būtu sarunas vērts - kāpēc joprojām ir ceļi, kuru satiksmes intensitāte aizvien vairāk diferē ar to caurlaidību un plūsmu - kas varētu būt viens no faktoriem, kāpēc kaut to simtu neizdodas sasniegt!

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
3 0 Atbildēt

"Kā reizi tas konflikts, jeb tā iespējamība uz minētajiem ceļiem ir mazāka"

Diemžēl "ekobraucēji" bāņos rada ļoti bīstamas situācijas, jo spoguļus ignorē principā - pastāvot valdošajam uzskatam, ka "steidzīgajiem nekur nav jāskrien". Ceļa nedošana, mainot joslas, ir bīstama, ņemot vērā ievērojamo ātruma starpību un sekojošu masveida avāriju izraisīšanu.

"Papildus - minētie sēņotāji, manuprāt, ir saradušies tieši pēdējos 10-15 gados, vismaz vairumā."

Jā, šī kultūra ir ievazāta no skandināvijas un daļai sabiedrības tā ļoti patīk. Diemžēl procesā, kad satiksmes kultūra pie mums adaptējās no PSRS standartiem, neizveidojās viens modelis, bet sabiedrība sadalījās divās grupās - ziemeļeiropas un viduseiropas modelim atbilstošās.

"kāpēc joprojām ir ceļi, kuru satiksmes intensitāte aizvien vairāk diferē ar to caurlaidību un plūsmu"

Mums ir nežēligi slikta "bagāža" ceļu kopgarumā pret iedzīvotāju skaitu/IKP. Rezultātā viss budzēts notērējas to lāpīšanā, neatliekot pietiekamiem resursiem attīstībai.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
2 0 Atbildēt

Jāpiekrīt.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Leišiem šis komplekts ir vēl sliktāks ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tas tev tā liekas, jo pārstāvi ziemeļnieku versiju un Lietuva arī šajā ziņā ir tuvāka Viduseiropai, tieši tāpat kā Igaunija - Ziemeļeiropai. Abās ir jūtama atšķirība no Latvijas attiecīgajā virzienā. Man, personīgi, Lietuvā patīk labāk, nekā Igaunijā. Bet jāņem vērā, ka es jūtos komfortabli pie stūres Dienviditālijā un Maltā, un izjūtu diskomfortu Skandināvijā.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 1 Atbildēt

Nekāda sakara ar "ziemeļniekiem" vai "dienvidniekiem". Liepājas - klaipēdas šoseja, posms starp palangu un klaipēdu, divas atdalītas joslas katrā virzienā, bet parastas šosejas statuss; pāris garos posmos pat ierobežojums 70. Parasta situācija - labā josla iet uz 85-90 [tur kur tie 90 ir atļauti], bet pa kreiso joslu močī diezgan daudz indivīdu, kuriem liekas ka ir palaiduši garām zaļo kvadrātu ar divām brauktuvēm un tiltu uz tās, un močī ar autostrādes cienīgiem ātrumiem - vai vismaz ar lielceļa cienīgiem ātrumiem. Man, kam pierasts daudzmaz ievērot CSN un parasti brauc ar +5 - +8, tas sagādā zināmas neērtības - jo manam golfam, izsakoties taviem terminiem, zem haubes ir ziemeļnieciska atmosfēra, nevis dienvidniecisks turbiķis, kurš apsteigšanas situācijā mašīnā esošos salīmētu ķebļos un vienā rāvienā uzrautu tos vpizdu racing maucēju +40 - tāpēc nākas diezgan uzmanīties kādam tādam neizlīst priekšā. Nē nu zināma taisnība tev ir - nav arī mans golfs tik švaks, bet nu ja tev kā dienvidniekam patīk skaļi motora rēcieni un tahometra bulta kas tuvojas galam, man kā ziemeļniekam ne pārāk...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
4 1 Atbildēt

Daļēji pareizi aprakstīji šo sakaru. Diemžēl tev braukšanas pieredze ir ļoti šaura, lai saprastu, ka esi tipisks skandināvu braucējs. Par motoriem gan galīgi neko neesi sapratis - skandināvu auto ar jaudīgi ar turbīnām, bet dienvidniekiem blusas ar nemotoriem. Man par šo atšķirību apgaismība radās Vīnē, gadus 20 atpakaļ. Rīgā esmu pieradis, ka esmu jau krustojuma otrā pusē, kad pārējie vēl meklē kā saštepselēt ātrumus un sāk izkustēties no vietas. Tas brīdis, kad saproti, ka Vīnes satiksmē sirma kundze ar mazo fiatiņu izkustas tikpat naski, paliekot uzrāvienā blakus tev, ko majās mēdz saukt par agresīvu braucēju, sākumā liekas diezgan nesaprotami. Un tad ar laiku aptver - viņai arī pensijā esot, dzīvē ir labākas lietas ko darīt, nekā bezjēdzīgi nosist laiku sēžot automašīnā, samazinot krustojumu caurlaidību un veidojot nevajadzīgus korķus.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Spriežot pēc taviem aprakstiem no manis skandināvu braucējs būs švaks - vienīgā starpība no tiem taviem dienvidniekiem būs tāda ka es nenodarbojos ar motora zāģēšanu un necenšos nekur aizlidot.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Būs OK. Citas starpības jau nav. Skandināvi nenodarbojas ar motora jaudas izmantošanu un nealkst savlaicīgi nokļūt galamērķī - iespējams tādēļ, ka tur nekā intersanta nav. Tas lieliski korelē arī ar viņu alkohola lietošanas paradumiem - ne jau no jēgpilnas dzīves rodas vēlme piedzerties.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Hm. Tevi latvijā cepisti nemēdz bieži aizturēt tāpat vien, lai pārbaudītu dokumentus un tā? Tas, manuprāt, ir diezgan uzkrītoši kad kāds no krustojuma aizbrauc ar nikni rēcošu V8 motoru...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nav man un nekad nav bijis "nikni rēcošs V8 motors". Tas viss ir tavās iedomās. Uzkrītoši? Varbūt tā liekas Latvijas skaudīgajiem sēņotājiem, bet, acīmredzot, ne cepistiem.

Kopš ir ieviesušies netrafarētie, mana kontaktēšanās ar CP ir beigusies, jo viņi vairs nestāv visos stūros, liekot pūst trubiņā. Kādēļ šāda stratēģijas maiņa, man nav ne jausmas. Vienīgā saskarsme pēdējā gada laikā - dzinās pakaļ ar bākugunīm, lai sastādītu protokolu par ielas šķērsošanu pie sarkanās gaismas... ar kājām Tik ĻOTI vajadzēja plānu pildīt, ka rakstīja oficiālu brīdinājuma protokolu gājējam.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Tavs čeroki tik švaks ka tikai seši katli? Bet nu jā, bez šaubām ka uzkrītoši - tu tak saki "pilnu potenciālu", tātad jāgriež līdz vismaz 4k, un tā kā tev tur laikam tomāts, tad vispār labi - nevis kā tava austriešu tantiņa, kurai apzināti jāgriež pilns pulkstenis, tev tik jāiemin grīdā un kārba pati zāģē motoru - labi ka cepisti skatās uz otru pusi kad tur viens sporta režīmā aizteš

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tev būtu par maz, ja? Man par daudz, gribu mazāk. Vēl vairāk būsi pārsteigts, uzzinot, ka džips ir piemērots bezceliem, ne sacīkšu trasei un dinamikā atpaliek no Carguru Yaris.

Un braukšana nesēņojot nav nekāds sporta režīms.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
6 1 Atbildēt

Būtu jābūt elektroniskām zīmēm tajos posmos, šoziem gandrīz visu ziemu varēja droši uz 100 braukt, bet 100 zīmi lepni atklās 1.maijā

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
1 5 Atbildēt

kamēr deģenerāti kurina radarus, elektroniskas zīmes diez vai liks.

feciic Reģ.: 09.05.2008
2 0 Atbildēt

Lai arī ir divas joslas katrā virzienā nav sakārtoti pievadceļi-ir gan kreisie gan labie bez ieskrējiena joslām, uzbrauktuves no laukiem utt.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
1 3 Atbildēt

un uz visiem latvijas ceļiem ir atļauts braukt ar pajūgiem

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
1 0 Atbildēt

Cik tad tev tie pajūgi ir gadījušies. Man parasti kūdras ķemeru posmā viens roms braukalēja ar pajūgu, lampiņas viņa ratiem nebija

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Man tur ir pāris reiz gadījies sirsnīgi bremzēt, jo reku Alnis kāpj jau grāvī tepat pie paša ceļa- abet 3gab mani dārgie "priekšābraucēji" )(neko nepārkāpdami)( lepni aizbrauc kruīzā tam garām...

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

Uz ceļa bīstama ir starpība starp ātrāko un lēnāko - vairāk par 100kmh nevar likt, ja lēnākie ir ar 0

650 Reģ.: 25.01.2017
4 0 Atbildēt

Pie katra "atļaujamā" ātruma ir būtiski paaugstinātas prasības pamatprincipu ievērošanai.Mums plūsmas pamatprincipi ir principā iemīti principiālā podā.Katrs ne to ka pats sev prokurors,bet tieši ļooti grib būt par noteicēju attiecībā uz Citiem.Milicijas dalība plūsmas disciplinēšanā ir teju apaļa Nulle.Vizions Zero..

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

CP jāpārtrauc par ātruma kontroles dienestu. No 190t protokolu 73t par ātrumu, vēl 22t gājējiem, kas noteikti ir ļoti sabiedrībai bīstami pārkāpēji.

Bet esošā infrastruktūra ar pieslēgumiem, apgriešanās vietām, bez ieskriešanās un bremzēšanas joslām, īstenībā negribu, ka pa to ļauj braukt ātrāk

650 Reģ.: 25.01.2017
2 0 Atbildēt

Mums GADU DESMITIEM ir žļembāta novecojusi krievulaikā par sviestmaizi un dibena tiesu ierīkotā infrastruktūra.Tie, kuriem (bija) stratēģiski jāplāno,jāseko līdzi laikam un vecās lietas pakāpeniski jāuzlabo- viņi nedarīja gandrīz neko.Pareizāk, viņi saņema algu un ierastā stilā par jebko aizbildinājās ar demagoģiski globālo "naudas trūkumu"- kas mums ir pašsaprotams,universāls, nepieradāms un neapgāžams Arguments.Braucēji gadu desmitiem maksā pilnīgi visus uzliktos slogus pilnā apjomā- abet naudas nav (un Nebūs!).

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Nogriešanai un uzgriešanai nebūt ne vainas, vai arī arī tā būtu drošāka, ja nebūtu tizleņi, kas slēdz pagriezienu 10 sekundes pēc tam kad sākuši bremzēt...vai arī nesaprot ko tas trijstūris nozīmē pirms viņš no sava grants ceļa izlec kādam priekšā un tā apmulst, ka pa akseleratoru uzspiest ar nespēj.

Bremzēšanas joslas arī pilsoņi nemāk lietot, jo sabremzējās uz 70 un tad lepni ielien tur (labi, mēdz slidenākas drusku ziemā būt).

Ja būtu saprātīgs plāns par tiem 100, varētu jau gadu/divus iepriekš CSDD exāmenos iedresēt iekļaušanos plūsmā.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Nu reku ir no drona uzfilmēts tas apvedceļa megaaplis uz jelgavas šosejas.Ko tur "saskatām"? Pareiz- to pašu, ko Jebkur citur.

Kaut vai pie lidostas viadukta.Daudzi nemāk (vai,drīzāk, vnk nezin "un (vai)" negrib) cilvēcīgi mijiedarboties.Šodn viņš brauca pa Galveno- kā fīrers pirms puskilometra ieņēma "nogrieziena" joslu un uzspļāva uz tiem kuri (šodien) grasījās (no tās pašas joslas!) izgriezties/ieskrieties.Rīt būs tāpat, tikai otrādi- jo sliktums taču nekur nepazūd.Tas cirkulē pa likteņa apli.Šodien Tu, aber rīdien jau Tevi..

Skaidri saprotams jebkuram daudzmaz Domātājam. Infrastruktūra neatbilst, ieskrējiena un nogrieziena tīkotāji konfliktē.Viņu ir kļuvis dafiga DAUDZ.Kopējā ABIEM domātā "josla" ir sen par īsu,savstarpējo darbību algoritms NAV nedz ieaudzināts, nedz arī tiek popularizēts.Nefig Skriet. Punkts.Pants.Universāla atbilde- es priekšnieks, tu lohs.Rītdien būs Otrādi - Es/Tev klusībā atdarīšu par šodienas "ciešanām" !

Likvidēsim Medusceļa krustojumu.Ok.Reāli sakot, Lohu savstarpējās razborkas nevis likvidēsim,bet vnk pabīdīsim 3km tālāk.Lai ta viņi tur pi/saas, kā nu kurš māk..

taaneko Reģ.: 30.07.2008
8 2 Atbildēt

Viena būtiska nianse. "Ātrais" braucējs ja vajadzēs var gan 10, gan 30 min pabraukt ar ātrumu 50 vai pat 30 km/h. "Lēnais" braucējs DROŠI braukt ātrāk nespēj principā.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
4 0 Atbildēt

Ir šosejas, kur ātrums būtu palielināms, viennozīmīgi. Dzīvojot līdzi laikam. Citādi Igaunijā (piem., pirms Tallinas 2 joslas katrā virzienā) pat ziemā (!) atļautais ātrums ir 110 Mums - vasarā - max 100. Kuram te vēl gribas pasmieties par lēnajiem igauņiem?

anoagask Reģ.: 18.06.2019
3 0 Atbildēt

man liekas igauņiem tur bija elektroniskās zīmes.

Tikai latvijā ziema un slidens ceļš iestājas pēc MK noteikumiem, nevis pēc faktiskajiem apstākļiem

aigi Reģ.: 01.08.2005
0 0 Atbildēt

elektroniskās zīmes principa būtu jābūt uz visām lielajām šosejām. Jo tagad jau nav citu variantu, maina ar rezervi.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

Pat tagad var rūķi mašīnā iesēdināt un nomainīt zīmi 1x dienā - laika prognozes ir diezgan uzticamas

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
3 0 Atbildēt

Vēl ideja, paaugstinot max ātruma limitu līdz atbilstošākam, pārkāpumus ierobežot ar niknākiem naudas sodiem. Teiksim, ļaujot braukt pa Jelgavas, Ogres vai Jūrmalas šosejām (piemērs tikai) ar ātrumu 120, attiecīgi sparīgi čekojot, lai netiek braukts ātrāk par kādiem 130 - argumentējot, jau ir gana ātri. Sodi varētu būt palieli, uz mata kā patlaban par ātruma pārsniegšanu pilsētā (x2) - nepatīkami noteikti. Pieļauju, ka līdzīgi kā Lietuvā pa ātrgaitas ceļiem, būs liela daļa arī lēnāku braucēju, kuriem tas par ātru - kādam bail, kādam degvielu tērēt žēl utt. Tiem nav nekā darāma pat kreisajā joslā utt.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 1 Atbildēt

Sodus ir nevis vēl tupa jāskrūvē uz augšu, bet gan tie jāpārvērš par koeficientu ar kuru reizināt mašīnas, ar kuru izdarīts pārkāpums, vērtību. Pāris simtu eiru sods, par kādu tev būtu nospļauties [zinot ka tu baidies tikai no punktiem] diezgan smagi satricinātu manu ceturkšņa budžetu, nu tas tā, piemēram - cik kosmiskos augstumos tu vēl sodus gribi saskrūvēt?

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
3 0 Atbildēt

Tu maldies, man žēl sodos pat 80 eur maksāt

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Tiešām? Diezgan labi atceros tavu komentāru, kur tu rakstīji par kaut kādu sodu, kur tu neuztraucies par naudu, bet par iedotajiem punktiem.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Sodu žēl, par punktiem uztraucas. Pretrunas nav

iciks Reģ.: 29.05.2013
2 0 Atbildēt

Nu, nu. Tipiska nabaga domāšana - sliktie bagātie, lai maksā vairāk, jo nav krietni, ka viņiem ir nauda. Neaizmirsti, ka tam visam ir arī otra puse - visticamāk tas bagātais ir uzņēmējs, kas nodokļos nomaksā stipri vairāk par Tevi un valstij no viņa daudz lielāks labums, nekā no Tevis.

Manuprāt, risinājums situācijam, kad biezajiem sodi vienaldzīgi ir ieviest niknākus sodus par atkārtotiem pārkāpumiem kādā laika periodā. Piemēram, 20 EUR par pirmo reizi, 30 pa otro, 50 par trešo un pēc laika jau būs 500, 1000 vai 10000. Vai brauc ar S klases mersi, vai ar Audi 80.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 3 Atbildēt

Pats stulbākais, ka ātri braucot nesanāk diži ātrāk nokļūt galamērķī, kā braucot iespējami nemainīgā ātrumā. LV robežās vispār dažu minūšu intervāls

taaneko Reģ.: 30.07.2008
2 0 Atbildēt

Nebūs taisnība. Uz luksaforiem vien var savinnēt pārdesmitus minūšu.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 1 Atbildēt

Jā,protams, kā nu ne.Piem.,ja Tavs nemainīgais labais ieteicamais ātrums ir 86km/h.Bet man ļoti patīk 74.Protams, ka aiz manis braucot tev viss "izdosies".

Par luksoforiem sen ir skaidrs.Tas atkarīgs no satiksmes kavētāju kopējā daudzuma konkrētajā ceļagabalā.Lēnās vilkšanās entuziasti pieraduši tīksmināties par tiem, kuri pabrauca normāli garām, bet tomēr kapitulēja pret lohu pārspēku tuvākajā luksoforā.Tos, kuri tomēr "paspēja" arī tur, tos viņi neredz.Tapc viņiem "pamatoti" liekas, ka tādu vienkārši nav.

Kādreiz zinoši cilvēki publiski stāstīja- lai saglabātu plūsmu,kaut kādam daudzumam pie zaļā cikla vajadzētu uzsākt kustību praktiski vienlaikus.Būtu iztālēm domīgi jāvēro pašu luksoforu, nevis priekšāgulētāja bamperi.Nu vismaz ka 3-4 izkustētos.Mums izkustās labi ja divi.Jo Trešais vienkārši Guļ (ēd,drirš,baksta,cūkā..).

Ja kādā diennakts laikā posmā no olaines vai ķekavas līdz rīgai visi stāv uz vietas,es izvēlētos no rīta celties divas stundas vēlāk.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
2 0 Atbildēt

Neuzskatu sevi par lielu skrējēju vai ņipro braucēju, bet nereti pie luksofora gadās izkustēties divreiz - tad, kad liekas ka jābūt, un tad, kad priekšējais beidzot sāk...

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Lynx jau pareizi pateica. Es arī mēdzu skatīties uz luksoforu, bet ko man tas dod, ja nākas bremzēt, jo priekšējais neaizbrauc tā, kā man labpatiktos?

Uzskatu Tevis aprakstīto situāciju par samērā utopisku. Varbūt šaurāka cilvēku grupa būtu spējīga savākties un startēt visi reizē, bet ne jau raiba sabiedrība, kur viens ir lēnīgs, otrs noguris, trešais niknais braucējs, bet ceturtais vispār 3. dienu pie stūres.

650 Reģ.: 25.01.2017
2 0 Atbildēt

Vienā galā utopija, bet no otra apmēram tā būtu vēlams.Varētu saprast, ja kāds vienas mašīnas korpuss paliktu tajā diž/apdomas laikā, bet ne teju viena staba attālums.Reāli ja nenodarboties ar blakus lietām vai tīši ja neuztiept citiem to savu lēnīgumu,tad problēma būtu krietni mazāka.Var mierīgi braukt arī automātā, ja ar trešo aci vērot notiekošo kaut vai trešās priekšāesošās mašīnas attālumā.

Ja tur kāds pirmo stundu uz ielas vai vēl kādas personības iezīmes izpaužas- vajadzētu popularizēt Pareizu uzvedību.Iestāstīt atšķirību starp nesteigšanos un pieklājību.Bet ne bezgalīgi cackāties un pieradināt- ka tas ir normāli un tam lēnajam nav pašam itin nekādu pienākumu.

Tīri kā sports- rindā apstājies reāli cilvēcīgā attālumā no priekšābraucēja un mēģini šo attālumu ievērot, kad viņš uzsāk kustību.Tāpat jau savus dažus metrus asfalta pa starpu redzēsi- tā, lai pats kādā suudā nebrauktu.Pat tupa kruīzkontrole strādā uz šāda principa.Nevis pie izkustēšanās klaji atpalikt, tad ieskrieties un visu laiku nemitīgi raustīties. Labu braucēju apkārtējie redz un saprot no visām pusēm.Cienīga un nekaitinoša uzvedība izstarojas arī uz apkārtējiem.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Nuuuu... svētdien pamēģināju uz Liepāju. Izbraucu ap 12:30... Waze rādīja, ka galā būšu 15:04... braucu pārsvarā ar 120-130 km/h, apdzīvotās vietās atļautais plus apm. 10 km/h. Galā biju 14:40.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Tas laiks no kura punkta līdz kuram?

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Mārupes iela -> Lielais Dzintars. Es gan dikti precīzi nenofiksēju izbraukšanas laiku... varbūt 5 minūtes ātrāk, varbūt 5 min. vēlāk... bet stāsts par to, ka, šādā režīmā braucot, galā nonācu 20 minūtes ātrāk kā bija plānots. Uz 200 km un 2.5 stundām, domāju, diezgan normāli.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Nepiekritīšu - nebija 20 minūtes, max pa ceļam esošajā benzīntankā uzpildīties un pamīzt, un tāpēc diezgan bezjēdzīga izklaide. Salīdzinājumam - man aizbraukt no juglas līdz liepājai [agrā rīta stundā, protams], braucot kruīzā uz 97, aizņem nepilnas trīs stundas - tu no jūtami tuvāka punkta kā "simtpiecinieks" aizbrauci divarpus stundās - ieguvums praktiski nekāds...

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Varbūt arī bija vairāk pēc 12:30... točno neatceros. Fakts bija tāds, ka sākumā Waze rādīja, ka galamērķi sasniegšu 15:02 vai 15:04, natceros, tad tas laiks visu laiku saīsinājās, līdz es galā ierados 14:40... nevienā tankā nestājos un nemīzu, tas viss jau bija izdarīts. Pieļauju gan, ka tu, lai pakasītos, tūlīt mēģināsi iestāstīt, ka svētdienas vidū dikti mainījās satiksme, un tāpēc...

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Nebija bail no netrafarētajiem? Pēdējā reize, kad tā skrēju, bija brauciens uz Kuldīgas raj. pie radiem. Muļķīgā veidā uzrāvos pilnīgā nekurienē, bet tiku pie punkta un 80 eur soda, ko ātri nomaksāju un ieguvu dāsnu 50% atklaidi. Kopš tā brīža principā lūkoju tā vairs neskriet. Jā, man bail gan no punktiem, gan naudas soda - to man šobrīd gudrāk izlietot citiem mērķiem.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

Nuuuu. bija ļoti jāsteidzas - uz koncertu jāpaspēj... 2 reizes, kad pretī nāca Subaru Forester un vienu reizi, kad Superb, tad gan atmetos. Bet tie nebija poliču autiņi.

Interesanti, ka tieši uz Liepājas šosejas tādi lojāli auto vadītāji - liek Waze tos poličus. Uz citiem ceļiem to tā nevar novērot. Kopš septembra 3 reizes esmu uz Liepāju braucis, un visas 3 reizes diezgan smuki bija salikts, kur...

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
0 0 Atbildēt

Tas somu paņēmiens, ka sods par ātruma pārsniegšanu ir koeficients no algas, tas ir ieviešams LV. Piemēram 0,1. Ja vid. braucējs pelna 1000 € uz rokas mēnesī, tad pārsniedzot ātrumu par 20 km/st , maksātu 100€. Tas jau būtu iedarbīgi. Teiksim, IT programētājs pelna 5000 € mēnesī, tad viņš maksātu 500 €. Tas jau pavisam būtu iedarbīgi.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
2 0 Atbildēt

Un zaķis ar x6 neko nepelna. un uzņēmējs arī nepelna, bet dzīvo no dividendēm.

Mašīnas vērtība ir daudz vienkāršāk.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Droši zini, ka vienkāršāk? Ko darīt ar šoferiem, kas stūrē dārgu tehniku, kas nav viņu?

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Kamēr mašīna ir vieglais - to pašu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Saki? Tātad par pārkāpumu ar jaunu hibrīdu, kas iznomāts par pāris eiro, jāsoda bargi. Un tāpat - iestāžu soferīšus, kas saņem mazliet vairāk par minimālo... Galvenais, ka mums ar tevi lēti, jo braucam ar veciem auto?

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Tik grūti iekāpjot nomas vai darba mašīnā nemīt pedāli grīdā?

Nē, es šādu variantu atbalstu nevis dēļ tā, ar ko es braucu, bet dēļ tā, kas brauc un/vai kam pieder visādi lidojošie X6...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Skaudība, nepadomājot ka smagāk cietīs ne jau X6? Es vispār neatbalstu sodīšanu, kas faktiski ir problēmas novēršanas aizstāšana ar atriebību. Bet nu tev, kā dievticīgam cilvēkam skaudība un atriebība galīgi nepiestāv.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Man patīk tava kladzināšana "skaudība, skaudība", pat ja skaidri pasaka ka man nekas neskauž. Tātad, atkārtoju vēlreiz - man nekas neskauž; kas man tavā piemērā būtu jāskauž - braukšana ar darba vai nomas mašīnu? Tātad, davai, pastāsti - kādā darbā - nu varbūt vienīgi izņemot uniformā tērpta šofera - S600 pilota darbā - tu pilotēsi vieglo mašīnu kas dārgāka par X6? Un kurā nomā tu brauksi ar masīnu kas dārgaka par X6? Tu man liekas ka nesen nobrauci divus kvartālus ar nomas mašīnu kas 3x lētāka par X6...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nu neliek tev taču X6 mieru... Vari jau neskaitāmas reizes apgalvot, ka neskauž - varbūt pats tam noticēsi. Jo tev nav svarīga pati doma, ka dzīvē daudz vairāk cilvēki stūrē mašīnas, kuru iegādes vērtība nekādi neatbilst viņu materiālajam stāvoklim, bet tieši X6 ir būtiskai dēļ kura tev ir vienalga, ka nesamērīga sods tiks piemērots citiem.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
1 0 Atbildēt

skatos tev arī X6 sāp...

Bet, tas skandināvos, kurus mēs te gribam bieži par piemēru, kā reizi spodi ir atbildtoši ienākumiem. Tā kā mums ar ienākumu un materiālā stāvokļa pierādīšanu iet grūti (šis mums no skandināviskā nepatīk), būtu tikai normāli savu koeficientu skalu vieglajiem auto, savu skalu kravas auto, pie kam arī īpašniekam/turētājam piestādāmu atsevišķu sodu, lai nedzen tādos reisos, kuru izpildei ir jāpārkāpj darba/atpūrtas režīms un/vai ātrums.

Es zinu daudzus, kam pat svešs dārgāks auto uz ceļa liek justies "svarīģākam". Mums daļai vadīāju tāda psiholoģiska īpatnība. Lielākajai daļāi auto vadīāju tas nekādi neizmainīs ne ikdienu, ne budžetu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Man sāp, ka ar atrunu par X6 aizstāv ideju no kuras visvairāk cietīs tie, kam nav tas X6.

Man sāp, ka cilvēki nepatver idejas absurdu - manā konkrētajā gadījumā tas nozīmētu, ka nopelnīšu kāds 20x lielāku sodu, ja braušu ar nomas autiņu, nekā ar to, ar ko pārvietojos ikdienā. Pamatoti? Kāda ir šādas sistēmas jēga, izņemot pliku vēlmi "aptīrīt bagātos"? Tai nav nekāda sakara ar satiksmes drošību - bet kārtējā marksistu cīņa pret buržujiem.

Un, kad piesauc tādas frāzes, kā "skandināvos, kurus mēs te gribam bieži par piemēru", atceries, ka tas ir tiešs aicinājums uz šķiru cīņu - sadalot sabiedrību "mēs" un "jūs" (kam tas skandināvu modelis riebjas).

Frāze "lai nedzen tādos reisos, kuru izpildei ir jāpārkāpj darba/atpūrtas režīms un/vai ātrums" izklausās cēli, tomēr detr tikai tam, lai noveltu atbildību no ierēdņu vainas par absurdo "darba/atpūrtas režīmu" uz uzņēmēju pleciem. Vēl viens marksisma domāšanas princips. Un neienāk prātā, ka tieši tas režīms daudz ko sačakarē - fūre nevar apstāties jebkur - un ko darīt, ja aprēķinātais maršruts līdz stāvlaukumam kļūst nesasniedzams laikā dēl tā, ka cepisti ir uztaisījuši mākslīgu, neplānotu korķi ar kārtējo pokazuhas reidu?

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

No kuriem reāli saņemtajiem sodiem Tu nevari izvairīties?

Nu tā - kuri no Tev personīgi piestādtajiem sodiem bija no pirksta izzīšti?

Ja nepārkāpj noteikumus, par kuriem reāli saņem tos sodus - ir taču pilnīgi pie vienas vietas cik liels, skarbs vai nepaceļams ir tas sods. Ne tā?

Ierēķināt savā ģimenes burdžetā sodus un tagad gausties ka tādu sodu izmaksu pieaugumu neesi plānojus, saknē neizklausās baigi gudri.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nesaņemu regulārus sodus. Nevaru izvairīties no falsificētiem pārkāpumiem kurus neesmu izdarījis.

Pēdejais sods kā gājējam par nenoliedzami izdarītu pārkāpumu - auto vērtība 0. Priekšpēdējais sods par ātrumu ar auto tika falsificēts. Tā ir mana pēdējo 4 gadu bilance - mans uzstraukums par marksistu soda bataljonu ideoloģiju galīgi nav saistīts ar manu personīgo sodu vēsturi.

Tu smalki piesauc tīšu pārkāpšanu, lai noslēptu, ka patiesībā jau saruna ir par iznīcinoša soda piemērošanu par sīku neuzmanību. Soda samērīgums ir būtisks priekšnosacījums, lai tam vispār būtu jēga.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

par to darba un atpūtas laiku - nevajag visu sarēķināt līdz minūtei, tad neplānotu (un velti neplānotā) maršruta veikšanai kavējumu neierēķināšana ir transporta un loģistikas uzņēmuma fēleris. Ieplānot, ka viss notiks pa diedziņu - muļķīgi!

Braukt uz Vāciju ar fūrēm, ko tehnisā apskate uz ceļa izbrāķē kā nelietojamu - arī ir ierēdņu nelietība?

Aizmidzis fūrists, kas ievelk pretējā joslā arī ir ierēdņu sazvērestība?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tās minūtes ir ļoti dārgas un par katru "rezervi" ir jāmaksā. TEV, kā piegādātā gala produkta patērētājam.

Kāds sakars tehniskajai apskatei ar režīmu? Pievilki kaut ko nesaistītu, lai tik neviens nesaprastu par ko vispār ir runa?

Jā. Jau izskaidroju kādā veidā. Lidmašīnām tāds marasmātisks režīms nepastāv un rezultātā izrādās, ka piloti nemēdz tā vienkārši aizmigt. Ja tupie fūru režīma ieviesēji būtu paskatījušies kā šo problēmu risina biznesa "ģilde" ar civilās aviācijas standartiem, varētu radīt jēgpilnu regulējumu, nevis šobrīd ieviesto absurdu.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Jā - lidmašīnu piloti nemitīgi aktīvi līkumo biezā satiksmē... Piemēra saucējs.

Es necerēju ka sapratīsi, manispēc, domā kā gribi.

Bet aizmiguši fūristi ir reāla problēma.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Jā, lidmašīnu pilotam vispār darbs kā divus pirkstus apčurāt. Tieši tādēl par pilotu var kļūt katrs, kam ienāk prātā. Vai pareizi sapratu?

Un vai tad kāds apstrīd, ka aizmiguši fūristi ir problēma?

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
3 0 Atbildēt

Tā, tīri interesei, tev dzīvē vispār kaut kas labs arī ir, ko valdīšana sniedz?

No vienas puses, ierēdņu bari, jeb marksisti, kā tu apgalvo, ir uzspieduši šoferiem kaut kādus noteikumus, kas, tavuprāt ir nelabi, vai nav pietiekami labi. Un piesauc vēl izmaksas, kas palielināsies, ja uzraudzība paliks vēl stingrāka.

No otras puses, kā paraugu tu piesauc avioindustriju. Kur uzraudzība ir daudz stingrāka par šoferēšanas uzraudzību. Līdzi nesot attiecīgas izmaksas.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 1 Atbildēt

Netaisos iegrimt ar tevi poltikas pamatprincipu apspriešanā. Esmu minimālas varas piekritējs un uzskatu, ka valsts vara ir sliktākais veids jebkuras problēmas risinājumam, tadēļ pielietojams tikai tad, ja patiešām nav citu risinājumu.

Elementārs piemērs - brīvajā tirgū dranķīgus lēmumus pieņemošs uzņēmējs bankrotē un viņa vietā nāk spējīgāks. Statistika rāda, ka vidējais pozitīva rezultāta rādītājs lēmumu pieņemšanā ir tikai ap 25%. Pārējie (absolūtais vairākums ir pieņēmuši kļūdainus lēmumus un bankrotējuši). Kāds process nodrošina ierēdņu konkurenci un šo 75% slikto lēmumu atfiltrēšanu? Pareizi - nekāds. Tieši pretēji - politika un korupcija samazina pat tos 25%.

Bez jebkādām sazvērestības teorijām - elementārs personīgas atbildības trūkums garantē, ka ierēdņu vairākums pieņem sliktus lēmumus.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Brīvais tirgus mēdz pāraugt ne tik brīvā, kad saaug ar varas struktūrām, tad nav nekā, kas to ierobežo. Wild west vai 90. gadu Krievija. Otrā spektra galējībā ir boļševiku Krievija, Kuba, un ZKoreja.

Mēs esam kaut kur pa vidu, un tur arī ir jāpaliek, jo nez vai kaut kas labāks ir izdomāts.

Kaut vai - kā brīvais tirgus spētu noregulēt ceļu būvi, jebkuru infrastruktūru, kas visiem nepieciešama? Nez kāds tad būtu vidējais ātrums?

Ieskatam:

www.youtube.com/watch?v=vLfghLQE3F4

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 3 Atbildēt

Jā, tieši tā - "kad saaug ar varas struktūrām". Un drošākais ceļš, kā šo novērst, ir neradīt tās varas struktūras, kurām ir iepēja saaugt.

Un kā jau minēju, es neuzskatu, ka visās jomās ir iespējama decentralizācija. Vienlaikus - tieši tā, kā civilajā aviācijā, kuru minēju - regulējošā institūcija nav pakļauta valsts varai, bet gan ir kaut kas līdzīgs tam, ko agrāk sauca par "ģildi" - t.i. konkurējošu biznesu vienošanās par standartiem, lai visiem kopā bizness būtu iespējams.

Arī interneta regulējošā institūcija nav saistīta ar valsts varu (nejaukt ar lokālas cenzūras mehānismiem).

Problēma rodas regulējošo funkciju atdodot ierēdņiem, kam nav nekāda personīga atbildība par rezultātu. Rezultātā rodas korupcija u.c. fenomeni, kas ir tieši saistīti ar politisko varu.

Tomēr vissvarīgākais ir aptvert, ka ierēdniecībā korupcija patiesībā ir maza problēma. Jo pat tās pilnīga apkarošana sasniedz... 25% kvalitāti.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Var sameklēt arī gadījumus, kad konkurējošie biznesi saaug vienā monopolā, un viņu 'ģilde' nodarbojas tikai ar to, lai jaunus spēlētājus neielaistu tirgū. Nesaku ka tā ir, bet, piemēram ASV autoindustrijai ir tādas pazīmes.

Tā ka nav viennozīmības tajā jautājumā, kā tev iznāk, ka ierēdnis = slikti, brīvais tirgus = labi.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nu jā - ja vienā pusē ir iespējami slikti izņēmumi, bet otrā slikti ir pēc definīcijas, tad situācija nav viennozīmīga un abas puses ir vienlīdz sliktas. Tā?

Pastāstīsi sīkāk par šīm pazīmēm ASV autoindustrijā? Nu tā pēc definīcijas, kas (izņemot politisko varu) spēj radīt jēdzienu "ASV autoindustrija".

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 1 Atbildēt

Par šo es jau uzrakstīju iepriekš. Kāda motivācija pelnīt vairāk, ja daudz naudas jānomaksā nodokļos (vairāk, nekā minimālās algas saņēmējam), ja sodi ir stipri lielāki kā citiem u.t.t.? Kādreiz kaut kāds Nokijas šefs samaksāja astronomisku summu, par ko cits varbūt samaksātu 50 eur. Taisnīgi?

Ja ir vienlīdzība, visi vienlīdzīgi arī maksā un ja liekas, ka biezajiem nospļauties uz sodu - lūdzu, uzlieciet par atkārtotu sodu laika periodā lielāku sodu. Un pēc dažām reizēm arī biezajam sods nebūs nieka 20 eur.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
2 0 Atbildēt

Lv ir tik reta kontrole, ka uzrauties atkārtoti ir jācenšas īpaši. Vairàk pelni, brauc ar labāku auto, ēd dārgākos restorānos, maksā lielākus sodus - viss godīgi.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Zini - arī uz sevišķi nomarķēta stacionārā radara uzrauties arī "jācenšas īpaši". Bet tak krīt...

iciks Reģ.: 29.05.2013
2 0 Atbildēt

Pajautāju cilvēkam, kas pārzina mana darba autoparku, vai radaru sodi gadoties? Kā nu ne, gadoties un, kas ir interesanti, ļoti daudz esot braucēju ierastajos maršrutos, nereti netālu no mājām.

Tā ka droši vien tie braucēji tiktāl pieraduši, ka kaut kā sanāk aizmirst par tāda radara esamību un kādreiz kāja mazliet smagāka un - re, sods.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Reāli jau iedarbojas kaut vai oficāli izrakstīts Brīdinājums.Par kārtu labāk, nekā bezpersoniski atsūtīta kvīts, kad tās saņēmējs sen ir aizmirsis, kur tas bija un par ko.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
2 0 Atbildēt

Brīdinājumā ir arī laika sods, 15-20min "uz soliņa"

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
2 0 Atbildēt

Estiņos tā jau esot, tikai kādas 45min jāpastāv dīkstāvē

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 1 Atbildēt

Forši palielināt ātrumu, zinot ka mēdz notikt šādi...

www.tvnet.lv/6897605/miega-bads-ka-navejoss-ierocis-uz-cela

Grafiks pāri līķiem... (y)

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Redzi katram kompromisam ir savas problēmas, man arī nepadodas ilglaicīgi braukt ar 80 km/h vai 90km/h - es prasti sakot "miegu' ciet, lai cik izgulējies nebūtu. Skaidrs ka tik ļoti lai ievilktu pretējā neguļu, bet reakcijas asums toč tuvojas nullei. Tā diemžēl notiek ja pierod braukt riktīgi ātrāk.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Jā - grafiks pāri līķiem. Brauksi ilgāk - sodīs par režīma pārkāpšanu. Apstāsies - sodīs par stāvēšanu neatļautā vietā.

Vienlaikus - ātruma palielināšana samazina miegainību. Nekas nav labāks iemidzināšanai, kā vienmuļa šūpošanās siltā ērtā dīvānā, kas neprasa nekādu koncentrēšanos. Es garos nakts braucienos klausos kaut kādas lekcijas, kur jāiedziļinās saturā un jādomā līdzi - tas ievērojami novērš miegainību.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 1 Atbildēt

Tā kā neatļauti palielināts ātrums un sūdīgi izplānoti maršruti būtu valstu sazvērestība...

Katram ir savs ieradums, pie kāda ātruma tas neiemieg, bet tas vairāk ir pieraduma efekts, un - jā - nekas nav grūtāks par pieraduma un rutīnas maiņu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 2 Atbildēt

"sūdīgi izplānoti maršruti" ir sūdīgi izdomāta regulējuma sekas. Ierēdņu tupums nav nekāda sazvērestība.

Nē, tas nav "pieraduma efekts". Tas ir vadītāja prasmju un ātruma kombinācijas objektīvs faktors. Braucot ar ātrumu, kas prasa koncentrēšanos, miegs nenāk.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
4 1 Atbildēt

Bradypus visur saskata sazvērestību

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Nemelo. Sazvērestības ir tev. Es savos uzskatos balstos uz loģiskiem un saprotamiem procesiem

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
3 3 Atbildēt

Tu vispār neesi spējīgs saskatīt atšķirību starp meliem un maldiem.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Domā? Tu esi informēts par to, ka neticu sazvērestības teorijām, tādēl tas vairs nav tavs maldīgais uzskats, bet gan apzināti meli. Un ar skaidru mērķi - ja nav argumentu, jāķeras pie personālijām.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
4 0 Atbildēt

Ja par tēmu, tad uzskatu, ka Latvijā ir maz vietu, kur būtu vērts palielināt ātruma limitus, tur, kur to var darīt, vasarā jau palielina uz 100 kmh, attālumi mums ir salīdzinoši mazi, līdz ar to kapitālieguldījumi, lai pielāgotu ceļus lielākam ātrumam, nav attaisnojami, it īpaši, kamēr ceļu kvalitāte ir ļoti dažāda.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tieši tā. Un neuzskatu, ka tu šādu uzskatu paud tādēļ, ka esi kādas sazvērestības dalībnieks.

1.. 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti