Mēs esam par braukšanas ātruma palielināšanu Latvijā uz 110, 120 un 130 km/h

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Ceļu policija un CSDD brīdina par ātrumu, ātruma pārsniegšana, bīstami, daudz bojā gājušo utt. Jā, Latvijā ir daudz bojā gājušo pret iedzīvotāju skaitu, bet kas tam ir par iemeslu??? Viegli ir uzvelt visu ātrumam, turklāt to ir viegli nomērīt un piemērot sodu. Bet varbūt pienācis laiks analizēt patiesos avāriju iemeslus un jāsāk tas būtu ar pilnvērtīgu informācijas ievākšanu negadījumos, kad ir gūtas smagas traumas un bojā gājuši cilvēki! Kā tiek organizēt un galvenais plānota satiksme uz Latvijas ceļiem un vai mēs ieraudzīsim zīme 110 km/h, 120 km/h, 130 km/h un vairāk?

 
kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
5 2 Atbildēt

"3. Somijā ir lieli sodi. Satiksme diez ko paralizēta neizskatās, kad pēdējoreiz tur biju"

Es teiktu, tur braukt ir reāli drausmīgi tizli, garlaicīgi un ūberpareizi, ka labprāt tur vairs pie stūres vairs labprātīgi nesēstos. Pie FR tā tauta teju vai mirst no bailēm saņemt kārtējo punktu (laikam bija tā, ka pie 3 punktiem jāatvadās uz laiku no autovadītāja apliecības), fui

msh Reģ.: 16.04.2007
0 3 Atbildēt

Just how bad could it be? (c) Jeremy Clarkson. Izklausās pēc latvijas, kur no trases noņemti lidotāji.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tev patiktu.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 1 Atbildēt

Visdrīzāk īsti nesaskatītu starpību, jo tādu assu, kuri mani vispirms apdzen, bet pēc tam nomet pa nažiem, jo fočiks, nebūtu - abet visi pārējie būtu.

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Somijā esmu 1x bijis un pirms gadiem 8, bet cik atceros, pa kaut kādiem reģionālās nozīmes ceļiem, kur mēs braucām ar to viņu atļauto ātrumu, šie parasti laida ātrāk. Radaru bija padaudz, droši vien gan ne visi bija īsti, bet nu tomēr.

Iespējams, tagad ir kas mainījies un soda arī skarbāk, jo toreiz kaut kā nelikās, ka viņi būtu tādi, kā Tu saki. Brauca +/- normāli.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Uz Helsinku - Tamperes ceļa diezgan daudzi brauc virs atļautā... kādus 10-20 km/h.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
0 3 Atbildēt

Kas tanu? Ko piesienas somiem? Bet kam ir čempiini rallijā un F1? Somiem...

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 1 Atbildēt

Ja tu vēl varētu mums "dumiķiem" cēloņsakarību ķēdi kaut kā saprotamāk pasniegt ... Kāds tur tas sakars starp lēnbraukšanu un čempioniem īsti ir ?!?!?

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 1 Atbildēt

Runājot par lēnbraukšanu, es nereti sniegotos ziemas kalnu ceļos dažādās valstīs esmu redzējis vietējos lēnbraucējus, tajā paša laikā pa pilnīgi nepazīstamu ceļu man nav bijusi nepieciešamība braukt tik lēni, un tie ātrumi braucot no kalna lejā pa nekaisītiem kalnu serpentīniem ir ļoooooti tālu no atļautā ātruma. Tas pats ir arī LV es nespringstot ziema braucu 90+ pa sniegu, vajag apdzīt arī 120 nav nekāda problēma. Tad kāpēc domājat ka teiksim vaditajiem ar tadu pat pieredzi ikdienā 110 km/h butu problēma, ātrāk ļoti reti kurš brauc, bet protams brauc, un es vienalga negrasos viņus nosodīt - nekā bīstama tur nav. Ir protams arī kadri kurus nebūtu slikti noņemt no trases, bet nu tie dara muļķības arī pie maziem ātrumiem...

Uggga Reģ.: 04.01.2006
1 0 Atbildēt

Padalīšos arī ar savu pieredzi 20km liekā riņķošanā pa Rīgu. Tas bija kaut kur 2000o pašā sākumā, nesen biju ticis pie savas pirmās mašīnas, braucu no Jūrmalas uz Imantu. Aiz Sky apmetu apkārt (bija tāda opcija), iegriezu pie Sky un vajadzēja nākošajā krustā griezt pa kreisi, Zolitūdes ielā, laikam. Pa to maršrutu biju braucis tikai kā pasažieris un pa dienu, bet manā gadījumā bija nakts un lietus. Tā nu nokļuvu privātmāju rajonā un vairs nesapratu, kur atrodos, tikai brīžiem sapratu, ka jau ne pirmo apli taisu

Tajā laikā par kaut kādu navigāciju varēja tikai sapņot, bet beigu beigās kaut kā kļūdas sākumpunktā nonācu un galā tiku.

Kalvis99 Reģ.: 13.09.2017
0 1 Atbildēt

Jā es ar visu waze aizbraucu nevis uz amserv bet maskačku ar pietiekami cilpainu atpakaļceļu no krastmalas. Nepaskatījos ekrānā un tumsā griez "pa labi" neticēju offroad krūmos. goo.gl/maps/6q4TW4zKPKA44vCG6

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Jep Amsev ir viltīga tā piebraukšana, vai nu pa krūmiem, vai pirms DUS un atpakaļ tipa "pa ietvi" ( tā uzskatās pec ietves, bet ur patiesībā brauktuve un ietves tur vispār nav !)

maps.app.goo.gl/QPDBTzcf1SGcCVbVA

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
4 1 Atbildēt

Vispār interesanti, cik dažādas situācijas katrā valstī. Daudz kur ir braukts, zināms secinājums izveidojies.

Kā jau rakstīju, visvairāk man riebjas Somijā, pie kam to es ne tikai pats secināju, bet arī no vietējiem somiem, kas reāli "mīž'' no pat vismazākā iespējamā ātruma pārkāpuma, pie FR nometot ātrumu zem atļautā utt. Es ar nomas auto un arī ar savu auto (krietni senāk) nekad neesmu tur braucis tik prātīgi, iespējams, man veicies.

Igaunijā esmu vismaz reizi mēnesī jeb 12 reizes gadā. Jā, satiksme ir ar tendenci būt baigi pareiziem (un FR reāli soda pat pie +3km/h virs atļautā), bet arī tur atrodami ne mazums ātro braucēju vai precīzāk - atsaldētāku braucēju Man ir teikuši, tie 100% ir slāvi pie stūres. Varbūt. Kaut vietējie.

Lietuva ir interesanta valsts. Arī esmu tur vismaz 12 reizes gadā. Visticamāk, biežāk. Uz ārpilsētas šosejām pilnīgi katrā braucienā gadās kāds vietējais džigits, kam patīk izcelties ar gūzmu pārkāpumu (ātrums, līnijas, ceļazīmju ignorance utt.) Lieki bilst, ļoti daudz tādu, kuri naturāli smejas par 90 ātrumu, pieļauju, brauc arī ar 120+ bez stresa. Pa autobāņiem būtu jābrauc ar 130 vasarā. Kā liecina mana pieredze, es tur mēdzu ik pa laikam izskrieties, bet - es nebūt neesmu pats ātrākais. Jo labāka tehnika, jo Lietuvā autobāņu kreisā josla aizņemtāka Apgalvotu, ka tur brauc arī stipri virs 200km/h - ceļa segums un kustības intensitāte bieži vien to pieļauj. Tomēr jāuzmanās no CP, viņiem jauna partija nikno Audi, kam uzdevums kursēt tieši pa bāņiem

Polijā visnotaļ raita satiksme, protams, tur ir tūkstošiem fūru un vasarā - arī traktoru un kombainu. Ne īsti pilsētā kāds precīzi ātrumu ievēro, ne ārpus pilsētām. Vēl nupat Warsaw ar taxi pa tuvu pilsētas centra 3 joslu maģistrāli taxi veda mani ar ātrumu pie 100. Neraustās viņi galīgi nemaz. Pa ātrgaitas ceļiem brīvi un bez stresa viņi brauc arī ar 170+ Pa retam kādu noķer, tomēr diezgan bez stresa viss notiek.

Horvātija ir patīkama valsts transportam ļoti labo ceļu un mierīgās CP uztveres dēļ Pieļauju, tādēļ tur tik daudz ražotāju testu. Izbraukājot krustu šķērsu gan, savulaik ceļojot, gan nesen Camry testos - neviena paša CP, nekāda stresa par ātrumu ne pilsētās, ne ārpus. Patīkami, maksā tik par ceļiem un baudi.

Ukrainā pats pie stūres nemēdzu braukt, ir man uzticams taksists ar Camry Kijevā un viens cits ar mazu Renault sedanu Dņeprā, no kuriem uzzinu visu. Tur ātrumu neviens nepārbauda. Kas noved pie visatļautības uz ceļiem, arī. Pilnīgi dzin uz noteikumiem. Ja vien sodot par līnijām, luksofora signālu, varbūt smagajiem citiem pārkāpumiem.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

Kopumā plus mīnus var piekrist, arī ir braukts ar auto visās minētajās valstīs. Arī Ukrainā, pie tam... Ar UA ir tā, ka ekipāžu uz ceļiem diezgan daudz, bet jā - īpaši laikam ātrumniekus neķer... man pašam netīšām sanāca pabraukt garām poliču mašīnai ar 120 km/h vietā, kur atļautais bija 90. Tie pēc brīža man it kā sekoja, es domāju, ka nu tūlīt būs iepazīšanās ar hoholu nacionālajām īpatnībām, bet viņi mani apdzina un aizlaida tālāk savās gaitās. Bet kopumā, nenovēroju tur daudz ātruma pārsniedzējus, jo ceļi tur ir vienkārši drausmīgi - tā īsti nav kur ieskrieties.

Es gan teiktu, ka kaitinošāka satiksme par Somiju ir Norvēģijā.

Un jā, Polijā esmu 2 reizes noķerts... tiesa, ne uz bāņa.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 1 Atbildēt

Nez, man Somija tomēr liekas kaitinošākā - Norvēģija un Zviedrija arī brauc piesardzīgi, bet kaut kā veido organiskāku plūsmu.

Protams, salīdzinot ar Vācijas līmeni, kur visi vienotā draudzīgā plūsmā atvelk pa šauro 2m joslu ar +50km/h (t.i. 100 pie atļautā 50) viņiem izpratne par vienotu plūsmu ir švaka - var ļoti just, ka satiksme ir veidota ar represijām, nevis savstarpējo cieņu.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
4 0 Atbildēt

vācijā visvairāk fascinēja remonts uz bāņa, kur plūsmu iespiež 2m+1.7m platās joslās, un visi brauc uz 70 vai 90. LV tur būtu luksofors un 30

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Kaut kas līdzīgs ir novērojams Īrijā - kalnainos un līkumainos ceļos, kur normāli pabraukt var ar labi ja 30-40 km/h, uzlikti ātruma ierobežojumi "70".

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 1 Atbildēt

īri mīkstie, UK visur ir 60mph=96kmh. Tur gan arī vadītāji domā līdzi un izvēlas drošu ātrumu, nevis ieliek kruīzā +10 un postē sašutuma pilnus rakstus, ka ceļa līkums negarantēja

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 1 Atbildēt

brīnums, ka esi atpakaļ, un nesēdi tajā 'paralizētajā' satiksmē.

As šo vēlost vērst uzmanību, ka tev ir tieksme visu, kas tev personīgi nepatīk, krietni pārspīlēt

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Malacis. GB12 un kasinsh79 kritizē satiksmi Somijā un Norvēģijā, bet tev arī tas ir iemesls pateikt kaut ko par manu personu, kas tev personīgi nepatīk.

Kādēļ neuzdod šo pašu jautājumu viņiem?

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 1 Atbildēt

tu nepamanīji? Viņi satiksmi nesauca par paralizētu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Ok, ok. Atvainojos, ka izmantoju tev nepatīkamu vārdu. Kādu drīkst, lai domu saprastu ne tikai citi, bet arī tu?

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 1 Atbildēt

Kāpēc melo, ka satiksme Somijā ir paralizēta augsto sodu dēļ?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Citātu, lūdzu. Izskatās, kā tu pats melo (kā jau ierasts).

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 3 Atbildēt

pats neatceries, ko gvelzi? Tipiski.

Bradypus

24.02.2020 12:44

Litri: 4425, Līmenis: 1

Reģ.: 09.06.2017

"Somijā ir lieli sodi. Satiksme diez ko paralizēta neizskatās" Izskatās jau gan.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Un? "Izskatās" ir viedoklis! Viedoklis nevar būt meli. Tieša cēloņsakarība nekur nav minēta - to tu piemeloji klāt, kā jau parasti. Jo tevi neinteresē iedziļināšanas viedoklī un argumentēta diskusija, bet izmanto katru iespēju ad hominem uzbrukumiem, lai aizstāvētu savu ideoloģiju.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
1 1 Atbildēt

Ko satraucās par somiju, tepat latvānijā bardaks ceļu satiksmē ir daudz lielāks....

650 Reģ.: 25.01.2017
1 1 Atbildēt

Ārpusē vērojot, es parasti priecājos tieši par braucēju savstarpējām attiecībām.Īpaši par nemitīgo sadarbību pie joslu maiņas šosejas ātrumos un par pareizu rīcību, ja notiek iekļaušanās no kādas piebrauktuves.Tas ir sen zināms, ka pat tādam vidēji/labam LV braucējam šos elementus katrā braucienā nākas krietni atsvaidzināt.Ir labi, ja viņš reaģē uz draudzīgu ieteikumu, bet ir gadījies arī, ka uzvedas tīri po-latviski un par to tad ir klaji jāaizrāda.Jo ne jau visi ir pieraduši braukt labā omā un "mācīties" no apkārtējiem labajiem piemēriem.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Ne s.da. Austrijā un Vācijā vairojas ekobraucēji - kas neskatās spoguļos, mainot joslas no fūres aizvēja - jo ātrajiem nav nekur jāskrien. Itāļi kopš Tutor ieviešanas uz bāņiem ir sākuši braukt absolūti haotiski. Vienīgi Polijā patiess prieks par progresu. Tur tiešām gan ceļi, gan braucēji virzās uz labo pusi.

Bet nekāda "atsvaidzināšana" tur nav nepieciešama. Grūtāk ir atgriezties tajā satiksmē, kas valda uz ziemeļiem no Polijas.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 1 Atbildēt

Es neteicu, aka TEV ir nepieciešams kaut/kas.Es teicu, ka DAUDZIEM TIEM, kuri tur pa savu dzīvi ir nokļuvuši varbūt pāris reižu un kuri nespēj normāli pabraukt un saprast ne tur ne te.Es konkrēti teicu no SAVAS "pidredzes"- par ko esmu PATS pārliecinājies, nejauši nokļūstot kādā blakussēdētāja vai vienkārša līdzbraucēja postenī.Reāla Problēma, un viņa reāli IR ! Ja normāls vadītājs uz 500km pieļauj teiksim 5-6 tehniskas kļūdas (bez kurām neiztiek NEVIENS!), tad tāds viens otrs tas ierindas LV braucējs itin mierīgi šo rezultātu pārspēj pat 10 un 20mit kārtīgi.

Tutors itālijā ir herviņzin cik padsmit gadus.Cita lieta, ka ir izpletusies plašumā pati tā teritorija, kurā tas tur ir un cēlušies sodi.Itālis ir bailīgs pēc būtības,un, tieši tāpat kā vid/stat lv-ietis, pa lielam maz saprot, no kā tad īsti viņam jābaidās.Haotiska braukšana- tas ir līdzīgi kā pie LV fotoradara.Viens ,jēgu pārmiizis,velkas visu ceļu, cits piebremzē 70 metrus pirms tā suuda- jo saprot kā tas suuds strādā.Vietējais itālis ar jebkuru vecu hlamu savā ikdienas teritorijā appsipīs jebkuru ārzemnieku, tieši tāpat kā tas Polis, kurš pus5cos no rīta ar savu sprinteri vai kabluku pilnā pedālī aizvelk pa tumsu tev nafig garām uz saviem ierastajiem 170.

Ekobraucēji drošvien tie ir tie paši austrumoiropas pirdorasi un visādi čigāni,kuri iebrukuši no otras puses.Pus-ukraina ir beidzamjos dažos gados noemigrējusi uz turieni, un neba jau tie labākie eksemplāri.Morāle un vērtības ir degradējušās, bet paši tie mīkstie/glumie "saimnieki" joprojam turpina izrādīt toleranci un viesmīlību.Ja mēs runājam ar itāliju, tad tur jau gadus desmit ķīniešu un dažādu nigeru uz ielas gaisā dienas laikā ir saskaitāms vairāk, nekā pašu itāļu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

"Tutors itālijā ir herviņzin cik padsmit gadus."

Jā un mana pirmā lielā pieredze Itālijā bija brauciens līdz Sicīlijai (t.i. izbaudot visas ziemeļu un dienvidu atšķirības) pirms Tutor ieviešanas. Līdz ar to varu salīdzināt, kā Tutor ir mainījis braukšanas paradumus:

Pirms Tutor un tur, kur tas nav ieviests, lēnie turas pa labi, ātrie pa kreisi un diezgan jēdzīgi sadala bāni dažādiem ātrumiem.

Tutor rezultātā izveidojas trīs braucēju kategorijas - pareizie, lēnākie, kas brauc pēc spidometra ar Tutor atļauto maksimālo, praktiskie, vidēji ātrie, kas brauc ar navigācijas aplikācijām, kas sarēķina ar kādu ātrumu drīkst braukt, lai iespējami ātri bez soda nokļūtu galā un lidotāji, kas izmanto iepspēju atvilkt ar pedāli grīdā, lai tankštellē pirms Tutor izejas labākajā gadījumā uzpīpētu, bet sliktākajā - iedzertu alu. Un pilnai laimei - katra no šīm grupām izmanot VISAS joslas, savstarpēji braucot slalomā - 100km/h kreisajā, 130 km/h vidējā un 200km/h labajā ir tas, ko Tutor ir dzīvē panācis.

P.S. Tiem, kas nezin - Tutor ir vidējā ātruma kameru sistēma, kas tiek izmantota Itālijas bāņos.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 1 Atbildēt

Manuprāt tādam normālam un ar pareizo galvu domājošam braucējam tas Tuftors diezin vai sagādās kādas lielas raizes.Vel neba jau kurš katrs spēs to 130/vid noturēt kā tādu, plus ir arī kāda 5% tolerance.Mūsu LV ekskursantam ir krietni lielākas iespējas tur uzrauties uz sodu no neprognozējama pārvietojamā radara vai tapt nofilmētam par iebraukšanu limitētā trafika ZTL zonā.Tas ir gluži kā tāds viņu nacionālais business.

Vēl būt rekomendējams "saprast", ka drusku gan atšķiras tie "nerakstītie" likumi uz 2joslu un 6joslu autostrādes.Un jo īpaši attiecībā uz fūru uzvedības paradumiem.Kādiem lēnāk/gribošajiem vieglajiem arī būtu jāizturas atbildīgāk pret savu orientāciju telpā un laikā.Tas pats gan būtu jāievēro uz līdzīga vairākjoslu ceļa Polijā vai jebkur citur.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

"Manuprāt tādam normālam un ar pareizo galvu domājošam braucējam tas Tuftors diezin vai sagādās kādas lielas raizes."

Laikam nesaprati - es te nerakstu par personīgajām raizēm par Tutor, bet par to, kā tas ir izmainījis satiksmi kopumā. Un tā satiksme, kas ir tagad ir viennozīmīgi bīstamāka un stresaināka jebkuram braucējam.

"Vel neba jau kurš katrs spēs to 130/vid noturēt kā tādu, plus ir arī kāda 5% tolerance."

Jā, tieši tā. Lēnie nespēj. Vidējie notur ar aplikāciju palīdzību (tajās var norādīt pat to tolerances % vai soda apmēru, kuru esi gatavs maksāt). Ātrie atvelk un dzer alu. Rodas trīs dažāds plūsmas.

"Mūsu LV ekskursantam ir krietni lielākas iespējas tur uzrauties uz sodu no neprognozējama pārvietojamā radara vai tapt nofilmētam par iebraukšanu limitētā trafika ZTL zonā."

Jā, bet no šiem ir jāuzmanās ārpus Tutor. Tā darbības zonās nav ne viena, ne otra. ZTL ir tik tizli organizēts, ka vietējie jau ir pieņēmuši faktu, ka regulāri kāds (ne tikai ārzemnieki) atduras un šaurā ieliņā mēģina tikt atpakaļ, izraisot haosu, jo kameras ir nepielūdzamas - tās nepieļauj kļūdas labošanu apgriežoties tam piemērotā vietā 10m iekšā zonā. Pārvietojamie, kā runā, pēc skaļajiem krāpšanas skandāliem ir diezgan maz - mentus ne pārāk interesē to godīga lietošana. Neatceros, kad/vai vispār tādus pats būtu dabā redzējis - tikai Waze brīdinājumus, kas izrādās nepatiesi.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 1 Atbildēt

Šis skaidrs, ka jebkura kontroles sistēma izceļ lohus un nesapratējus.Viens tur kko "sporto",lai apčakarētu un ieturētu max/nesodāmo, bet cits ir pārmiizis jēgu un raisa haosu.Viņš vnk neorientējas ne telpā, ne laikā un ne jēdzienos.

Pirmais tas vienkāršākais un praktiskā ziņā "noderīgais" te būtu tieši ciparveida spidometrs,apvienojumā ar zināšanu, cik tam konkrētajam auto +/- reāli viņš rāda.

Tagad taču ir pat tādi ne īpaši dārgi vispārzināmi un plaši pieejami videoreģistrātori,kuri uzrāda gan ātrumu, gan fotoradarus, gan vel arī v/vid zonas ar visu to konkrēto ātrumu.Plus vēl distanci līdz priekšābraucējam un joslu līnijas ir spējīgi piefiksēt.Nekādas maģijas, viss skaidrs un saprotams.Katrs tagad varētu jebkuru savu/nesavu un kaut vai visvecākā modeļa auto pienācīgi aprīkot, bet acīmredzot lielākajai daļai tā Loha loma ir ierastāka.

atrabotka Reģ.: 24.05.2017
1 0 Atbildēt

msh rakstīja: Neaizmirsti ka tas bija pirms astoņiem gadiem, ar faktisko braucēja stāžu ap 3 gadiem [pa lielam norullētu pa A11], pirmo reizi pašam aizbraucot uz dižo pilsētu. Tu savos studiju gados pirmo reizi aizbraucot uz rīgu gan jau visu zināji, ja arī nekad tur nebiji bijis, vai ne? Bet kopš tā laika šis tas ir "mazliet" izmainījies, tapēc pēc tā mana divpadsmitā gada vasaras brauciena vari nemaz nemēgināt spriest par to, kā es braucu.

Zaķusalu es izmantoju, jo tajā nestē mani gaidīja vietējais, ar kuru uzbraucot uz salenieka sanāca sazvanīties, un viņš to ieteica darīt.

Es arī nosaprotu, kapēc pie tā, ka pirmo reizi jauns būdams iebraucot Rīgā apmaldies vai ne tur aizbrauc, vaino pašu pilsētu vai satiksmes organizāciju? Itkā tu tādā pašā situācijā iebraucot Berlīnē, Londonā vai Varšavā tu visu atrastu perfekti un aizbrauktu kur vajag. "Dižā pilsēta" tāda provinces pilsēta salīdzinājumā ar Eiropas pilsētām vien ir. Ja protams dzīvo dziļos laukos, tad liekas, ka uz baigo metropoli esi atbraucis un plusā visur saskati tikai slikto. P.S. Pats neesmu rīdzinieks.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 1 Atbildēt

Izrādās,ka Lietuvā ir lietošanai atļauti radardetektori...Vēl izrādās, ka (c)Somija, kas pazīstama ar precīzu ātruma kontroli, uzliek jaunus sodus tiem, kas brauc pārāk lēni.Somijas portāls Verkkouutiset paziņo par jauninājumu. Somijā īpašās vietās tiek uzstādītas zīmes, kas ierobežo minimālo... Par to vietnē Twitter ziņoja Ceļu policijas Satiksmes drošības nodaļas priekšniece Denīze Pasttersteina...Izrādās, ka šīs inovācijas mērķis ir apkarot autobraucējus, kuri brauc pārāk lēni un traucē satiksmi. Dažās transporta artērijās šādas automašīnas traucē satiksmi un rada ārkārtas situācijas...(/c)

2020. gada 23. februāris 8:00

Skaitykite daugiau: www.15min.lt/gazas/naujiena/gatve/netiketa-nauji-suomiski-greicio-matuokliai-fiksuos-vaziuojancius-per-letai-automobilius-221-1280234?

Uggga Reģ.: 04.01.2006
0 0 Atbildēt

Kaut kur Latvijā vēl ir minimālā ātruma ierobežojuma zīme? Savulaik bija Melturu kalnā otrajā joslā, ja nemaldos, 50km/h. Citur neesmu manījis.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Tādas varētu likt vietās, kur ir ierobežota lēngaitas satiksme - piemēram, uz maģistrālēm. Latvijā nekā tāda nav un gan traktori, gan velosipēdi var vienā mierā vizināties un attiecīgi tāda zīme ir visai neiespējama.

650 Reģ.: 25.01.2017
2 2 Atbildēt

Regitra direktora vietnieks Saulius Šumins: “Lietuvā, nokārtojot praktisko braukšanas pārbaudi Regitrā,ja braukšana bez iemesla ir pārāk lēna, proti, 15 km/h lēnāk, nekā atļauts,tas tiek uzskatīts par kritisku kļūdu, kas neļauj nokārtot eksāmenu.Tādējādi, ja students kārto Regitra eksāmenu Viļņas Rietumu apvedceļā, kur maksimālais atļautais ātrums ir 90 km/h, tiek reģistrēta kritiska kļūda, ja students brauc ar ātrumu mazāk nekā 75 km/h. Tā paša iemesla dēļ kā Somijā - satiksmes traucējumu dēļ."....

Somijā gan izskatās, ka tikai ir plānots un ka tiek sagatavota augsne- no kāda 1.jūnija stādīšot arī elektroniskas mirgojošas zīmes, kuras brīdināšot tos aizmigušos.

Jautājums- KUR un KĀ tas "mūsējais" braucējs iegūs šo te visai noderīgo pieredzi.Kurš tagad vispārējās demagoģijas un melu gaisotnē viņam ieskaidros un norādīs uz vismaz kaut/kādu vajdzību kaut ko tādu "iemācīties".Ja gadiem ilgi viņam ticis viņa galvā ar trulu pr-metu cieti iedolbīts, ka viņam ir tiesības uz jebkādām savas personības izpausmēm tieši uz lēno pusi.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

Ārzemes galvenais likums - brauc kā visi

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Kā nu kurās. Ne visur ir iespējams "kā visi". Itālijā, piemēram, vienīgais "visi" ir savstarpējā cieņa izvēlēties dažādu braukšanu. Jo "visi" spektrs ir no sarūsējuša, ar makgaivereni salīmēta, Fiata līdz spožam Ferrari. Braucot ar "parastu" auto sanāk būt kaut kur pa vidu.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

Latvijā kā visi būtu jūrmalenē braukt pa vidējo joslu un nebremzēt pie dzeltenā

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Namaz ar ne - ir daudzi, kas brauc pa labo (ātrāko) joslu un daudzi, kas bremzē jau pie zaļā.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Vot, Itālijas satiksme gan mani besī... 2x tur ir braukts... daudz agresivņiku, taurē vairāk kā LV, pilns ar kreiso joslu dr..ītājiem... nu labi, pārsvarā viņi palasās malā, kad kāds piebrauc klāt, bet, nu, tomēr...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Bet man patīk - jo es novērtēju to "pārsvarā viņi palasās malā, kad kāds piebrauc klāt". Tas nozīmē, ka seko satiksmei, rēķinās ar citiem un necenšas uzspiest savu "pareizo" braukšanu.

Mani besī sterilā skandināvu braukšana. Pēc likuma burta un bez cilvēcības.

Diemžēl Latvijā mēs braucam pa vieniem ceļiem un besījam viens otru.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Jā, tikai tie kreisās joslas kruīzētāji palasās malā jau tad, kad tev ir nācies bremzēt vai, dažos gadījumos, arī uzmidžināt. Ja tas notiktu laicīgi, tad jau būtu labi.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

nu jūrmalenē pa labo brauc vismaz 2x mazāk nekā pa vidējo

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tad kā - pa vidējo brauc "visi" vai "2x vairāk"? Vai arī nesaredzi atšķirību?

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

vai lvc sensoriem nav datu pa joslām - tad varētu atrisināt šo diskusiju.

Nebraucu tur sastrēgumu laikos, brīvdienās vidējā ir pilna, kreisā dažas mašīnas, labā josla praktiski tukša

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Es vienmēr braucu pa labo - tā ir jābrauc saskaņā ar CSN un tā ir ātrāk. Netaisos braukt kā "visi". Neesmu vienīgais, kas tā brauc, tadēļ nevaru piekrist definīcijai "visi".

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

nevis visi, bet nospiedošs vairākums

Es arī pa labo, bet tad iestājas 113. pants:

113. Ārpus apdzīvotām vietām uz ceļiem ar divām vai vairākām braukšanas joslām vienā virzienā aizliegts apsteigt tajā pašā joslā priekšā braucošo transportlīdzekli pa labo pusi, izņemot gadījumu, ja tas rāda kreisā pagrieziena signālu un ir uzsācis manevru.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
3 0 Atbildēt

Nekas tur neiestājas. Tu nevari apsteigt "tajā pašā joslā priekšā braucošo", ja tas brauc pa CITU joslu.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
1 0 Atbildēt

tev taisnība, 100 aitasgalvas neprot precīzi noformulēt to, ka apsteigt drīkst tikai pa kreiso pusi. Bet vācijā neiesaku mēģināt pa labo šaut garām - var dārgi beigties

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Jā, Vācijā tas ir aizliegts. Bet jāatceras, ka Vācijā dārgi beigsies arī braukšana pa vidējo, ja labā būs brīva. Līdz ar to problēma nav aktuāla, jo policija primāri kontrolē sākotnējo pārkāpumu.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
1 0 Atbildēt

man liekas nekur civilizētā pasaulē nav atļauts pa labo pusi iet garām, jo tas ir pretrunā jebkurai loģikai. Arī LV ir bijis mēģinājums aizliegt, bet neveiksmīgs

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Lūk interesanta poļu versija: atkarīgs no joslu skaita. www.strefakulturalnejjazdy.pl/2013/06/czy-mozna-wyprzedzac-z-prawej-strony.html

Bet bildes interesantas - uzsver "tajā pat joslā braucošo", tāpat kā mūsu CSN. Nav īsti skaidrs, kā interpretējams gadījums, ja brauc pa savo joslu bez jebkādas pārkārtošanās. Praksē neaktuāli - Polijā turēšanās pie labās malas tiek ievērota ļoti rūpīgi un nekāda apsteigšana pa labo pusi nenāk prātā. Ir gadījies nobraukt vairāk kā 1h ar 150km/h (ar parasto, ne adaptīvo cc), nepieskaroties nevienam pedālim - darba dienā, kopā ar fūrēm.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

poļiem bija arī tās debilās pusjoslas, no kā iedvesmojās viabaltica profilam.

Ir atļauts vai nav - saprātīgais izkārtojums uz ceļa nozīmē, ka apsteidz pa kreiso pusi - visiem drošāk.

Bet strikta labā josla nav arī nekāda panaceja - ja ir bieži pieslēgumi un liela plūsma, tad vidējā un kreisā josla brauc taisni, bet labā josla brauc nost/iekļaujas plūsmā.

UK noteikumos ir teikts, ka uz daudzjoslu šosejas ir jāļauj iekļauties plūsmā. LV noteikumos teorētiski labā josla maksimāli blīva, kreisā josla tukša, un iekļauties nevar

650 Reģ.: 25.01.2017
0 1 Atbildēt

Bet lūk LVLohi "ievēro" to labo rindu tieši Tur, kur viņiem no tās būtu jāizvairās.Jo viņiem tā sistemātiski ir ticis teikts un iedolbīts,ka potenciālais lunis vienmēr ir tieši pretendents uz ieskriešanos/iekļaušanos.Nav mācīts saprast un par citiem domāt, kur nu vēl uztraukties par kādu tur plūsmu.

Šis mums vēl konkrēti izpaudīsies tajā debilajā jaunolaines aplī ar apvedceļu, kad tur drīzvien satiksies nobraucošie mājās steidzošie savus 7km papļūtījušie M-ciema apbraucēji ar jūrmalas virzienu kārojošajiem uzbraucējiem no jelgavas virziena.Pastāvošā kārtība jau tika ar dronu nofilmēta- viss notiek pēc LV kanoniem,tā ka atliek tik "gaidīt"...

650 Reģ.: 25.01.2017
0 1 Atbildēt

No -15 uzreiz uz +20, vai kā? Viņš brauc kā visi/LVijā, pa labo rind,abet no katras iebrauktuves viņam kāds lien sānos.Viņam tak 1mā roka uz visu,viņš Galvenais,bet tur neviens tas maita nestājas.Tās iebrauktuves ir kādas 20gab/100km...

Viņš brauc pa kreizo rindu.Neko nepārkāpj.Bet no vidējās tie svimpji mauc vislaik viņam sānos...Ielien vidējā,ok, bet tikko taisās vienu apsteigt- te viņam tagad jau tie pa kreiso joslu maucošie tēmē jau otros sānos...Kāds ir tas ilgtermiņa veiksmes procents,un/vai cik ātri ir jāpierod? Kas ir tas primārais- pierast vai saprast?

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Nekreņķējies, arī pie mums eksāmenā skatās, vai bez vajadzības nebrauc par lēnu.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 1 Atbildēt

Sajūti Atšķirību! Tas, ko Tu te "pa sētas durvīm zem galda" stāsti, ka "pie mums", un tas, ko oficiālos plašsziņas līdzekļos gaišā dienas laikā regulāri raksta "pie viņiem".Kā/ko un cik būtiski atšķirīgi popularizējam un demagoģējam.

Tas, ko es te vakar ievietoju un par ko kāds apbižotais nezkāpēc salika mīnusus - tas ir nevis ka "es kreņķējos", bet gan 1:1 copy/paste no Lietuvas lielākā plašsaziņas līdzekļa.Es varu saderēt uz dajebko, ka 99% šīs te tēmas dalībinieku (mani pašu ieskaitot!) līdz vakardienas vakaram šo sensaci(o)nālo informāciju nezināja.

Vadošie un valdošie un šķidru pļūtošie LV demagogi un likumības uzraugi varētu krietni pamācīties uzvesties gan no Lietuvas cp, gan no viņu cssd/Regitras.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 1 Atbildēt

Nu nez man jau šķiet ka izņemot pāris āpšus ko gadās satikt 24stundu laikā, pie mums brayc ļoti normāli. Piesipties jau vienmēr var atrast pie kā, bet vai tā ir lietderīga "laika pavadīšana" - baidos ka ne. Jā uzlabot šo un to noteikti vajag, bet revolūcija ir galīgi lieka !

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Pāris 24h laikā? Manos Msh veltītajos video ir 5 gab. 6 minūtēs! Un tie video ir veltīti motora apgriezieniem, nevis āpšu medībām! Un skaitā pat vairāk, jo vienā gadījumā pārkāpj VISI kadrā iekļuvušie - t.i. demonstrē, ka zīmes neskatās vispār, jo ir pilnīgi skaidrs, ka tie nav agresīvie, bet mudaki.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Tu vienkārši pārāk lēnu brauc, man acīmredzot lielākā daļa āpšu iepaliek tajā zonā kur vairs acīs nekrīt

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Nu nu... Pastāsti, kurā no 5 uzskaitītajiem gadījumiem varēju no šo āpšu piefiksēšanas (kamera piedevām redz daudz šaurāku skatu uz ceļu, nekā es pats) izvairīties, braucot ātrāk!

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Bija sen atpakal tads labs prikols, ja pareiz atceros liftets Dodge Ram, man ar bija iesēdies astē, bet nu tik tuvu ka aš nekomfortabli, bet nu šitāds "ķēms" aizmugures spoguļos kolosāli disciplinē vadītājus - visi (arī es) ātri pavācās malā.

Tiesa ja būtu kada iemesla pēc jābremze - būtu ielicis man pa pakaļu, bet ju efekts labs.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Bet ja nopietni, tad laikam jau ar "dibena smadzenēm" jūtu kur tulīt kads izpildīsies "interesanti", salu tilta remonta zonā tā kadam pārītim aklu vadītāju esmu aizvilcis priekšā, jo tautieši dzeltenās līnijas ignorē pat tad kad tās ir labi saredzamas. Un ja nedotu pa pedāļiem tad auto sāns būtu jāpārkrāso. Un vēl tā pārliecība - ka domā ka brauc pareizi un atļaujas vēl taurēt ...

p.s. uz salinieka gan arī svītru un zīmju mākslinieki tika izcēlušies ar visa veida "asprātībām", tā ka var jau saprast mazliet arī tos kas tajās "lamatās milzu lempjiem" iekrīt.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Kuri tie visi - tuvojoties deglava tiltam?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Jā.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Tur kāda no tām zīmēm aizliedz atgriezties atpakaļ labajā joslā?

Es, protams, tur daru tāpat kā visi citi - pārkārtojos laicīgi, jo nah man riskēt cenšoties iebāzties pareizajā joslā pirms tilta.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Malacis! Turpini darīt kā visi!

imgur.com/a/CMthpPz

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Klau, msh - izskaidro, lūdzu, savu apgalvojumu "Uzskatāms piemērs tas pimpja gājiens uz matīsenes"

Kas tika izdarīts nepareizi? Kā vajadzēja rīkoties? Kādēļ?

youtu.be/-FvUq8mK0Dg?t=22

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

tur bija dzeltenais + primklasnieks varēja aizsegā pabeigt šķērsot ceļu/krustojumā varēja būt kāds auto vai mopēds, kas pabeidz manevru, un kam ir priekšroka

nekad nevajag apsteigt/apdzīt ar pārāk lielu ātruma starpību - tas laupa manevra

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

visticamāk šoferis redzēja, ka neviena nav, jo sēž augstāk, un viņam ir plašāks redzes lauks kā GoPro.

PN - es vienmēr tur tā daru, ja ir iespēja.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Nebija tur nekāda pārāk liela ātruma starpība - ne velti msh pat piezīmēja, ka paātrinājums nav pietiekams RPM diskusijas kontekstā.

Krustojumā iebraucu pie zaļā, ar gatavību nepieciešamības gadījumā apstāties PIRMS krustojuma un šķērsoju krustojumu kārtīgi pa sevis izvēlēto labo joslu, esot gatavībā dot ceļu, ja nu gadījumā notiktu tas retais gadījums un kreisās joslas braucējs izdomātu braukt taisni un vēl spētu izkustēties tik ātri, lai tas būtu nepieciešams. Retu reizi tā notiek un tādā gadījumā pietiek mazliet samazināt ātrumu un pārkārtoties AIZ. Nekad dzīvē vēl Latvijā nav bijis tāds gadījums (kuram esmu gatavs - apstāties aiz krustojuma savā joslā un dot ceļu visiem, kam nepieciešams), kad būtu gadījies vairāk par vienu, kas spēj izkustēties. Pārkārtojos atpakaļ uz kreiso joslu tikai aiz krustojuma, nevienam netraucējot.

Tātad vēlreiz - nepiedomājot klāt lietas, kas nenotika. Kas tika izdarīts nepareizi, kā vajadzēja rīkoties un kādēļ?

anoagask Reģ.: 18.06.2019
1 0 Atbildēt

taisnība, ātrums nebija pārāk liels, kādi 35.

Bet atceries, ka brauc ar bobiku, kurš bremzējas sliktāk kā 2. golfs

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Es nekad nebraucu ar mašīnu par kuru nezinātu, kā tā bremzējas. PN. Ja nav ko teikt pēc būtības, nemēģini izdomāt sviestu. Konkrētajā situācijā gan bobika, gan 2.golfa bremzes nebūtu vājā vieta - jo par mitru nelīdzenu bruģi tu pat neizdomājies. Es gan.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Stāvēt rindā kopā ar pārējajiem, atstājot labo malu priekš tiem, kas grib nogriezties pa labi, un, pēc krusta, ja tur vēl velkas, tad kost pa kreiso pusi nost. Šis tavs gājiens pārāk smird pēc tiem krievu viģikos redzētajiem gājieniem, kur pohujā pa ceļa nomali apdzen.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Kāds ir modelis mašīnai, kurai iztraucēju nogriešanos pa labi? Kāds ir segums tai nomalei?

Atkal smird pēc skaudības, kuru nespēj pamatot.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 1 Atbildēt

Jā, es to nespēju pamatot - mani tā mēreni šokē ka šādi gājieni notiek tepat latvijā, un mani pārsteidz ka šādi izpildās un agresīvi savu "taisnību" pamato indivīds kuram nav veca beha, trenūzenes, zema piere un trūcīgas latviešu valodas zināšanas. Jā, tavus argumentus augstāk izlasīju - uzskatu ka par šādu gājienu vajadzētu smagi drāzt pēc līdzīgas loģikas, kā man ar velosipēdu neļauj braukt pie sarkanās - jo lai arī tādus gājienus var izdarīt ar prātu, tu vienlaicīgi rādi piemēru pietiekami daudziem idiotiem, kas to darīs bez prāta pielietošanas.

Skaudība? Mans golfs nav tik garlaicīga mašīna ka man neaizmigšanas nolūkā vajadzētu šādi riskēt "ieraut dirsā apenes"

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Tu pat nespēj adekvāti paskaidrot, kas ir "tāds gājiens", jo viss kas tev ir - personīga nepatika, kas ir iemels kāda drāšanai.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Bet kas tur ir jāpaskaidro, tāpat nav skaidrs? Tu vēsā mierā ieņēmi labo pozīciju, balstoties uz cerību ka visi izkustēsies lēni un/vai labajā ielas mala būs tukša pietiekami ilgā gabalā, jo manevra sākumā pārliecība par šiem abiem punktiem tev nebija. Pieņemsim ka tu saki taisnību un ieraujot apenes dirsā, nomestu pa nažiem - cits idiots, iespējams, mēģinātu vienkārši ielīst. Jā, man tiešām ir personīga nepatika pret varbūtību ka kāds man mierīgi taisni braucot varētu mēģināt mani paņemt uz svaru, piedevām no labās malas. Šī ir tāda ļoti nekaunīga tā CSN punkta, kurš nosaka ka "vadītāji paši nosaka braukšanas joslu skaitu", jeb kā tur bija, traktēšana, atrunājoties "ā bet tur parasti visi brauc pa kreisi un lēni izkustas".

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nē, nav gan skaidrs. Ir divas joslas, kuru eksistenci tu neapstrīdi - pats piedāvā no labās joslas braukt pa labi. Tikai nez kādēļ esi iedomājies, ka kaut kas nosaka, ka tikai no kreisās joslas var braukt taisni. Saskaņā ar CSN un jebkādu saprātīgu domāšanu - taisni var braukt no abām joslām un nogriezties no katras uz savu pusi.

Jā, es vēsā mierā (tik tālu pareizi) izvēlējos savam braukšanas virzienam atbilstošo joslu un, ievērojot nepieciešamo piesardzību (tev tagad nākas apmest kažoku uz otru pusi, jo iepriekš izsmēji, ka nav tur nekāds "pedālis grīdā") šķērsoju krustojumu.

Lai attaisnotu savu nespēju adekvāti izvērtēt situāciju, tev tagad nākas izdomāt visādu sviestu par "paņemšanu uz svaru", "apeņu ieraušanu dirsā" un "nomešanu pa nažiem".

Ja reiz joslu skaita noteikšana ir nekaunīgais elements šajā situācijā, tad tu esi tieši tāds pat nekauņa, jo pats šo joslu pieskaitīji, tikai izlēmi noteikt, ka tajā atļautais braukšanas virziens ir nevis saskaņā ar CSN, bet tikai pa labi - t.i. tā kā tu deklarēsi.

Pats tajā pat laikā "darīsi kā visi" un brauksi pa sabiedriskā transporta joslu, kuru es, atšķirībā no visiem un tevis, ievēroju.

Un kaut kā beigu beigās sanāk, ka es esmu agresīvais, bet tu paraugs visiem satiksmes dalībniekiem.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Jā, kaut kas nosaka to braukšanu no kreisās joslas taisni - veselais saprāts. Tā labā josla ir nevis josla, bet "josla" - tā ir tikai iedomāta, un beidzas pie pirmās mašīnas uzreiz aiz krustojuma. Lietojot tavu loģiku, uz "pusotras joslas" šosejām, ja nodils malu nepārtrauktās līnijas, drīkstēs visiem pa labo pusi močīt garām - es pat nejutīšos pārsteigts ja tu tādu iespēju labprāt izmantotu.

"Lai attaisnotu savu nespēju adekvāti izvērtēt situāciju..." - nē - lai attaisnotu savu izpildīšanos, tiek izdomāti visādi sviesti - sporCkārs, 185 zs uz divām tonnām vienmēr izkustas ātrāk par visiem citiem un tāpēc var droši maukt kaut kādiem četriem vai cikiem tur garām, jo iespējamība ka kāds tur priekšā būs arī ar divu tonnu sporCkāru, tik 300 zirgiem, ir 0%...

P.N. Tu citās valstīs šitā arī dari? Ā, pareizi - tur tas ir aizliegts, tāpēc tā nedari, bet šeit tas tieši nav aizliegts, tāpēc jāizpildās - pēc tam atkal jāpačīkst cik pie mums slikta satiksme, tas nekas ka pats tā bardaka veidošanā piedalies.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Aizliegts?! Nu tak pārstāj gvelzt - tajā visā nev neviena pārkāpuma ne pēc vienas valsts likumdošanas. Un, piemēram, tajā pašā Šveicē tev būs apmēram 3 sekundes līdz aizmugurējā tauri, ja tā nedarīsi un un iedomāsies savā paštaisnajā tizlumā kavēt satiksmi.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Cik vietās šveicē ir šāds tipisks dižās pilsētas bardaks? Es tajā variantā saskatu ne mazāk, ne vairāk kā apdzīšanu pa labo pusi - ko aizpagājušajā dižās pilsētas apmeklējumā, braucot pa to pašu ielu, kā jau zini, divas reizes arī piedzīvoju. Labi padomājot, liepājā uz sitiena nāk prātā vismaz viens līdzīgs krustojums - graudu/lielās ielas krusts pret kurzemi - abet tā ir liepāja, tur mašīnas gar malu nemētājas un tāpēc iespējamība ka pa kreisi novietosies kāds, kurš grib braukt taisni, ir precīzi 0%.

Lai tas tavs gājiens būtu uzskatāms par normālu, tur tās zīmes kas ļauj braukt tikai pa kreisi un taisni vietā bija jābūt zīmei kas izveido divas joslas, kreiso pa kreisi un labo taisni lai novērstu iespējamību ka no kreisās pozīcijas brauc taisni. Šobrīd tu vienkārši pohujā apdzen pa labo pusi ar atrunām "visi tāpat izkustas lēni un brauc pa kreisi" un "ja tā nenotiks, es taču pagūšu nobremzēt".

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nē Šveicē nav "šāds tipisks dižās pilsētas bardaks". Tur nav tik provinciāla un mierīga satiksme. Šveicē ir JĀBRAUC, ja negribi izbaudīt tauri un dusmīgus skatus.

Un jā protams, ka piedzīvoji. Jo kā pilnīgs mudaks, krustojumā, kurā ir divas braukšanas joslas un tikai divi atļautie braukšanas virzieni, izlēmi kavēt satiksmi, izvēloties savam braukšanas virzienam neatbilstošo joslu. 1+1 = 2. Pat "dižās pilsetas bardakā".

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

tur ir satiksme joslās, nomierinies. 90% no visiem kreisajā stāvošajiem griež pa kreisi uz Valmieras ielu

feciic Reģ.: 09.05.2008
0 0 Atbildēt

Un vēl tikpat gabaliņu iepriekš uz vagonu ielu, arī tur kreisā josla parasti griežas, “izpildos” tur tieši tāpat kā video autors. Ja nu tur tiešām kāds/i veikli startē taisni tad atmetos un sagaidu brīvu logu.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Es arī īsti te problēmu neredzu - ja autors, citiem netraucējot, spēj krustojumu šķērsot - jo labāk.

Vēl jo vairāk nav saprotams, kāpēc jāpiemin pagrieziens pa labi, kas tur nemaz nav paredzēts.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Man gan ir saprotamas - vajag taču kaut kā attaisnot savu viedokli, kas patiesībā ir prastā skaudība, ka kāds māk tikt uz priekšu ātrāk un vēl izrādās, ka bez pedāļa grīdā u.c. agresīviem manevriem.

Un šitā sabojāji visu saldo ēdienu ar aizliegto labo pagriezienu Gribēju mazliet pietaupīt vēlākam, kad "izskaidros" savu braukšanu pa sabiedriskā transporta joslu cita vietā...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Tu vari izbeigt to savu "parasto skaudību"? Jā, to ka tev jāstumdās pa dižo pilsētu ar mašīnu un to ka tu atrodies tādā vāveres ritenī ka visu laiku kaut kur jāielien, jāiespraucas, jāizlien, jāaplien utt - nu tur ir riktīgi ko skaust. Žēlumu tur vienīgi varētu just, ne skaudību - cilvēciņš jājas tajā dižās pilsētas satiksmē ar mašīnu, lai arī pats tur dzīvo - ja mani tiešām tāds liktenis kādreiz piemeklēs, tad es lietošu tai vietai piemērotu transportlīdzekli - tu jau zini kāds tas izskatās

P.N. Par pedāli grīdā mēs jau noskaidrojām - pedāli grīdā min tava motora vadības bloks tavā vietā

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Grūti izbeigt acīmredzamo. Tagad sāksi savu salieķi slavēt... Man, atšķirībā no tevis, ir arī normāls velosipēds, mocis un vēl sievas mašīna pa rokai - braucu ar to, kas katram konkrētajam braucienam ir piemērotāks. Arī ar nomas mašīnām, takšiem un sabiedrisko.

Paskaidro labāk tās divas zīmes, kuras nepamanīji, skatoties video, kuru vari atkārtot un nopauzēt pēc vajadzības. Kā tu brauc reālā satiksmē, kur nav pauzes un atkārtojuma, un vai tev vispār nevajadzētu drošības pēc atgriezt CSDD tiesības?

core Reģ.: 03.01.2017
0 0 Atbildēt

Tas ir pipec, lauķis sāks regulēt kā kuram braukt pa Rīgu, un vēl pēc viņa izdomātajiem noteikumiem nav pirmā reize kad viņš uzstāj, ka kreisā josla ir pa kreisi un taisni, bet labā pa labi. Loģika kāda? Lai tie kam vajag taisni gaidītu aiz viena kreisā veicēja? Tā bieži var sagaidīt dzelteno un vispār nepārbraukt pāri krustam, kamēr pa labo vesela strīpa var paspēt. Un šajā konkrētajā gadījumā tas vispār ir smieklīgi

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Jā, lauķim pēc liepājas mierīgās un daudzmaz sakārtotās satiksmes mēdz dižajā pilsētā iestāties kultūršoks par to kā tur atsevišķi indivīdi tajā bardakā izpildās, kamēr tipisks dižpilsētelis pie tā ir pieradis.

core Reģ.: 03.01.2017
0 0 Atbildēt

Kā reiz tas indivīds, kas izpildās esi tu. Un man bail iedomāties, kādi korķi būtu ja visi sāktu braukt tik mierīgi kā liepājā, un būtu ar mieru pagaidīt dažus luksoforus lai aizbrauktu taisni, kamēr citi nogriežas pa kreisi, un nevis pie pirmā aizbraukt pa brīvu joslu.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Bez šaubām - diezgan komiski ka man būtu jāapskauž tava izstrādātā pipelēšanās māka - tev drīzāk vajadzētu apskaust mani ka man pietiek laika lai nevajadzētu viskautkur ielīst un aplīst

Kā var nepamanīt? Nu tā elementāri. Man nav pierasts tādā pilnīgā bardakā braukt, bet ir pierasts nepazīstamās vietās, sevišķi vēl ar divām joslām katrā virzienā, vērot mašīnas apkārt [lai kādu nedabūtu sānos] un darīt kā citi. Tagad pateicoties tev es esmu atklājis ka tur tā rūķu strīpa ir domāta autobusu joslas izveidei, un tur kaut kur tālu, ielas malā, ir zīme kas izveido autobusu joslu, un kuru lai pamanītu, man būtu jābūt ar noslieci braucot ar 60 kmph pa divu joslu ielu pētīt veikalu skatlogus - tā, bļin, tajā dižajā pilsētā satiksmi organizē... Daudz loģiskāks risinājums lai nodrošinātu ātrāku autobusu un trolejbusu nokļūšanu uz sašaurinātā tilta būtu kaut kas līdzīgs tam, kā uz VEF tilta, ķieģelis ar darbības laiku, jau sākot no krustojuma, un tādējādi vieglāk pamanāmu. Te gan jāpiebilst ka es parasti uz deglava ielas uzbraucu no nīcgales ielas dārziema puses, lasīt - es uz deglava ielas rodos jau kreisajā joslā un man nav laika pētīt kaut kur patālu esošas, neloģiskas zīmes - un nevarētu teikt ka es tur diži bieži braucu. Man slinkums vēlreiz skatīties to viģiku - tā autobusu joslas zīme nejauši nav uzreiz pēc gājēju lukša?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Lauķim ir ataisnojums visam. Nu jūs pat labāk par visiem zin, kā pareizāk dižās pilsētas satiksmi organizēt.

Bet īstenībā - nevis tev 'pietiek laika', bet tava dzīve ir tik tukša un bezjēdzīga, ka esi gatavs to "piepildīt" ar absolūti nevajadzīgi mašīnā pavadītu laiku, piedevām to vēl uzspiežot citiem.

Un... Strādā gaterī, jo pat tik tupai iestādei, kā RDSD, neesi piemērots.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Pēdējais teikums - bomba Redzi, ar to strādāšanu RDSD ir viena problēma - viņi nav atvēruši manā ciemā filiāli, tāpēc es pie viņiem strādāt nevaru

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Vari, ja gribi - ierēdņi-viesstrādieki ir ierasta parādība.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 1 Atbildēt

Bet es to negribu - kāpēc man tas būtu jāgrib? Garu gabalu braukāšana uz noteiktā vietā esošu darbu ir viena no stulbākajām iespējamajām nodarbēm.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nu re, jau atkal kažoks uz otru pusi... Tu pirms tam rakstīji, ka NEVARI. Negribēt ir cieta lieta un, iespējams esi pamanījis, es esmu PRET šo procesu un pilnībā piekrītu, ka "Garu gabalu braukāšana uz noteiktā vietā esošu darbu ir viena no stulbākajām iespējamajām nodarbēm."

Tieši tāpat, kā brīvas joslas neizmantošana, kavējot satiksmi, ir vēl viena no stulbākajām iespējamajām nodarbēm.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Tai diskusijai nebūs ne gala, ne rezultāta.Ja kādam ir videoreģistrātors,labāk lai ievieto šeit "savu" kompilāciju- kā konkrēti viņš Pats brauc.Cik pieklājīgs/vērīgs un kā izvairās no visiem tiem naidnieku un papuasu radītajiem pārpratumiem.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Kā tad nav rezultāta - msh tagad ir "parādā" paskaidrojumu par divu zīmju nepamanīšanu būs grūtāk stāstīt, ka "viņš jau tos CSN ievēro, bet tie citi...".

Un nevajag reģistratoru - mans video ir filmēts ar parastu telefonu turētājā. Ja vēl ir par pāris eiro no Ali nopirkts Bluetooth OBD puļķis, var pat smukus telemetrijas datus dabūt virsū uz video ;)

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
0 0 Atbildēt

sveiks, Bradypus! man vajag šito Bluetooth OBD puļķi! iemet man lūdzu te saiti uz to verķi! paldies!

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

#Aliexpress US $2.79 30%OFF | XTOOL 2019 Bluetooth V1.5/V2.1 Mini Elm327 obd2 scanner OBD car diagnostic tool code reader For Android Windows Symbian English

a.aliexpress.com/_d8kQ84r

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Šo neieteiktu stradās tikai ar torque aplikāciju. Pērc tikai tādu kam ir bildes ar "iekšām" un nav apaļš melns kleksis virsū mikrokontrolierim ka arī versiju 1.5 .

ELM327 2.1v ir viltojumi un ķīnieši atkoduši kā apšmaukt pircējus lai uz visām komandām lasitājs atbild ar ok lai izskatās ka atbalsta visus protokolus, bet reāli tur pat nav 1.4v līdz ar to neatbalsta CAN.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
2 0 Atbildēt

ELM327 ir standarts nevis čips. Programmatūra tāpat tiek darbinata uz parasta PIC mikrokontroliera. Visa sāls ir programmā, kura tagad ir aizsargāta pret kopēšanu, iepriekšējo ķīnieši pamanījās nokopēt. Oriģinālais čips maksā ne letàk par 30eur.

Labākie kloni izmanto to pašu PIC (PIC18F25K80) un oriģinālo programmu tā kā darbojas stabilāk nekā pakaļdarinājumi uz citu kontrolieru bāzes kur šmaucas ar komandu atbalstu.

Šis varētu būt labāks kandidāts -

a.aliexpress.com/_d8B5JiB

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Būs zināt Savējo nopirku kā pagadās, nezinot šādas detaļas, bez īstas vajadzības, tikai intereses pēc. Strādā ne tikai ar Torque, bet arī ar citām Android aplikācijām. PC uz mašīnu stiept neesmu mēģinājis. Līdz šim neesmu sastapies ar kļūdu, ko nespētu nolasīt un nodzēst, bet nu tas droši vien saistīts ar vecā amerikāņa vienkāršību. Kas lācītim vēderā - nav ne jausmas, ir zils un dara to, kas mani interesē

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Drošvien trapijās 1.5 versija. Tās problēmas vairāk uz VW grupu attiecas, jo citas versijas nenodrošina CAN ar flowcontrol. Tādas nianses tagad zinu, jo nevarēju nesen vienu Reno nolasīt dēļ kreisā lasitāja.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

core rakstīja: Tas ir pipec, lauķis sāks regulēt kā kuram braukt pa Rīgu, un vēl pēc viņa izdomātajiem noteikumiem nav pirmā reize kad viņš uzstāj, ka kreisā josla ir pa kreisi un taisni, bet labā pa labi. Loģika kāda? Lai tie kam vajag taisni gaidītu aiz viena kreisā veicēja? Tā bieži var sagaidīt dzelteno un vispār nepārbraukt pāri krustam, kamēr pa labo vesela strīpa var paspēt. Un šajā konkrētajā gadījumā tas vispār ir smieklīgi

"Tas ir pipec, lauķis sāks regulēt kā kuram braukt pa Rīgu, un vēl pēc viņa izdomātajiem noteikumiem"

Nu, ne velti vienu brīdi klīda pa netu tāds retorisks jautājums - kāpēc tie, kas vislabāk zina, kā jāvada valsts (šajā gadījumā - kādai jābūt pareizai satiksmei) vāc zāģu skaidas Liepājpuses gateros?

Bet regulē jau ne tikai, kā braukt, bet ar ko braukt, kur dzīvot, kā dzīvot utt. iedomājies, kā valsts izskatītos, ja visi pilsoņi būtu tādi kā msh...

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
2 0 Atbildēt

Mūzvecais jautājums drīzāk ir cits - vai pilsētas gaiss dara brīvu? Jeb, cik minūtes / gadus / paaudzes padzīvojis pilsētnieks drīkst justies labāks / citādāks / lepnāks par lauķi?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
3 2 Atbildēt

Gaiss? Nē, nedara. Atšķirība ir domāšanas veidā - "lauķis" patiesībā nav dzīvesvietas apzīmējums, tāpat kā "blondīne" nav matu krāsa. Kalpa domāšana nepieļauj brīvību. Bet brīvi domājošs cilvēks var dzīvot laukos, nekļūstot par "lauķi" tieši tapat, kā dzīvošana pilsētā pati par sevi nepadarīs par "pilsētnieku".

Man nav nekāda naida pret "lauķiem", kas ir apmierināti ar savu dzīvi. Slikti ir tad, kad tie sāk mācīt citiem, kā jādzīvo un uzspiest savu taisnību.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 1 Atbildēt

Jā, iedomājies, valsts izskatītos vienkārši šausmīgi - valsts ārējais parāds samazinātos, dižajā pilsētā sastrēgumu vairs nebūtu, cilvēki brauktu ar adekvātām mašīnām un dzīvotu mājās, nevis būtu pie padomju paneļu mājām saliktas strīpas ar pseidodžipiem - vienkārši ārprāts. Nē, labi ka tādi msh ir maz, vismaz var džipā pasēdēt dižās pilsētas sastrēgumā

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Jā - tevis teiktais vārdos izklausās labi. Jo tu esi iedomājies ka pastāvētu tā idilliskā mazpilsētas dzīve, kādu nodrošina mūsdienu progress, kurā ietilpst "dižās pilsētas".

Tavā utopijā tu joprojām brauktu ar pajūgu un sveces gaizmā drāztu koka vīriņus, nevis sēdētu pie datora, internetā slavējot provinciālismu.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Priekš kam mūsdienu progresā tās lielpilsētas ir vajadzīgas, neskaitot situāciju, kur tās izveidojas, jo savādāk nevar izvietot esošo cilvēku skaitu uz pieejamās platības - ? Citās tēmās pats cītīgi runā par attālinātajiem birojiem utt

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Šobrīd vairs nav vajadzīgas un tieši tādēļ runāju par to, ka valstij vajadzētu pēc iespējas pretdarboties tālākai urbanizācijai, nevis to veicināt. Tomēr vēsturiski, kā pats norādi, tās bija nepieciešamas un tas, ar ko tu nodarbojies - noniecini vēsturi un tos labumus, kurus šobrīd izmanto.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Pārsimt gadus senā pagātnē anglijā bija spēkā kārtība - lai tu varētu balsot parlamenta vēlēšanās, tev bija jābūt īpašumam par x mārciņām, ciparu neatceros - cipars bija mazs, bet tam laikam vērtība - liela. Internetā es esmu šur tur, no noteiktiem personāžiem novērojis viedokli ka es nedrīkstu paust savu personīgo viedokli - citreiz tas tieši balstās uz to, ar kādu mašīnu es braucu, citreiz mazliet abstraktāk, bet nu doma ir skaidra - ja tev nav īpašumā x pakas, savu personīgo viedokli paust nedrīkst. Tā kā šeit, kā redzams, ir vismaz divi šīs augstās kārtas pārstāvji sapulcējušies, tu un kodols, es vēlētos precizējumu - virs cik tūkstošiem drīkst paust savu viedokli, un zem cik nedrīkst - varbūt jābrauc uz kādu novērģiju vai zviedriju pastrādāt, papelnīt naudu lai drīkstētu... Ja man nav īpašumā šo tūkstošu, man personīgais viedoklis, bez izpaušanas, drīkst būt? Kāda cita augstās kārtas pārstāvja personīgajam viedoklim drīkstu piekrist, vai arī tas ir aizliegts?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Vispār jau doma nav slikta - balsstiesības proporcionāli iepriekšējā periodā nomaksātajiem nodokļiem. Un tikai tiem, kas nav apgrozīti turpat valsts budžetā (t.i. ierēdnis, kas saņem algu no valsts budžeta, NAV uzskatāms par nodokļu maksātāju).

core Reģ.: 03.01.2017
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja:

core rakstīja: Tas ir pipec, lauķis sāks regulēt kā kuram braukt pa Rīgu, un vēl pēc viņa izdomātajiem noteikumiem nav pirmā reize kad viņš uzstāj, ka kreisā josla ir pa kreisi un taisni, bet labā pa labi. Loģika kāda? Lai tie kam vajag taisni gaidītu aiz viena kreisā veicēja? Tā bieži var sagaidīt dzelteno un vispār nepārbraukt pāri krustam, kamēr pa labo vesela strīpa var paspēt. Un šajā konkrētajā gadījumā tas vispār ir smieklīgi

"Tas ir pipec, lauķis sāks regulēt kā kuram braukt pa Rīgu, un vēl pēc viņa izdomātajiem noteikumiem"

Nu, ne velti vienu brīdi klīda pa netu tāds retorisks jautājums - kāpēc tie, kas vislabāk zina, kā jāvada valsts (šajā gadījumā - kādai jābūt pareizai satiksmei) vāc zāģu skaidas Liepājpuses gateros?

Bet regulē jau ne tikai, kā braukt, bet ar ko braukt, kur dzīvot, kā dzīvot utt. iedomājies, kā valsts izskatītos, ja visi pilsoņi būtu tādi kā msh...

Negribu to iedomāties

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Diemžēl nevajag pat visus tādus. Pilnīgi pietiek ar 51% vēlēšanu dienā.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
1 0 Atbildēt

nu šitā ir baigā aktuālā problēma... pēdējās vēlēšanās piedalījās cik % ? sanāk ka vēlēšanās mazākums nobalso par ne gluži tiem, par kuriem vajadzētu nobalsot...

un tad kož pirkstos, ka ir visādi kaimiņi savēlēti...

bet paši ta nepiedalījās vēlēšanās....

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Ir viena problēma ar to piedalīšanos - šobrīd tas faktiski ir tikai un vienīgi "uzticības balsojums" valdošajai sistēmai, kuras ietvaros vēlēšanu rezultāti izmaina tikai personālijas. Tieši tiem, kas šajās farsā piedalās nav tiesību iebilst par rezultātu - viņi ir savu balsi atdevuši par pastāvošās kārtības atzīšanu.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Nu mans skatījums ir drusku pragmatiskāks (protams nosacīti), vai man šī iekārta un personāži ļauj dzīvot un nopelnīt - tā kā atbilde ir jā, tad īsti sūdzēties nav pamata, jā var būt labāk atsevišķos aspektos, bet kā jau droši te būsit panījuši - es ticu pakspeniskai evolūcijai, nevis revolūcijai !

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tu kaut kā esi palicis pusceļā starp īstermiņa un ilgtermiņa domāšanu. Ja tici evolūcijai, tad ir jādomā nevis vai tev ļauj dzīvot un pelnīt šodien, bet kā būs tad, ja šie personāži īstenos savus mērķus. Evolūcija ir tikai abstrakts jēdziens lēnām pārmaiņām - tā pati par sevi nenosaka virzienu un to vai pārmaiņas notiks uz labo pusi.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nenoliedzami šis precīzāk raksturo manis teikto, ber tad atkal cik gadi ir īstermiņš un cik ilgtermiņš, man pēdējos gadus 20 ir tikai labāk, kā būtu ja būtu pie citiem kadriem - xz, varbūt būtu labāks valsts apmaksāts darbs, nebūtu pārgājis atpakaļ privatajā utt. utjpr. tad nebūtu tur kur esmu, darītu kaut ko citu iespējams nebūtu uzcēlis sev māju utml.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nav jādomā par konkrētu termiņu, bet uz ko galā ved attīstības vektors. Arī PSRS laikos palika arvien labāk, nenoliegsi taču, ka Gorbačova laikos bija labāk, nekā Staļina.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Varu tikai piekrist, vienīgi vai ir iespējams tā pietiekami precīzi noteikt to attīstības "trajektoriju", jo par vektoru to kas veidojas no politikas, likumiem, ieviesējiem un politikai pakļautajiem mijiedarbojoties to visu nosaukt "roka neceļas".

Par Staļins vs Gorbačovs pieeju - neesmu pieredzējis, tapēc nebūs korekti spriest, taču Staļins pēckara apstākļos izdarīja to ko cits visticamāk nespētu pat gribēdams. Par metodēm var strīdēties, bet domāju bez viņa CCCP piejas tas brīnums nekad nebūtu noticis ...

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 0 Atbildēt

Par to tiešām vajag strīdēties.

Vari taču salīdzināt, sagrauto Rietumvāciju, (un Rietumeiropu) un sagrauto Austrumvāciju, (un Austrumeiropu).

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ko tu gribi salīdzināt štatu finansētu atjaunošanu un CCCP kura kara laikā kapitāli dabūja iekšās pati finansētu atjaunošanu ?

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Jā, kāpēc ne? Pirms tu pasludini Staļinu par lielisku menedžeri, padomā, ko tāda resursiem bagāta valsts kā Krievija būtu sasniegusi bez viņa represijām.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ne gluži tā, problēmas pats arī daudz sataisīja dēl savas paranojas, bet pēc tam savākt to krievu daļu kas ir pilnīgi raspizdjaji, cepuri noņemu, nu vai kaut ka ta. Tajā pašā laika skaidri arī saprotu ka karaspēka miljoni tika tupi noslepkavoti. Vai bez tā varētu sakaut vāciešus - maz ticams, bet nu caur konkrētiem līķu kalniem,

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Par daudz uzmanības konkrētai personībai. Pilnīgi visi sociālistiskās ideoloģijas režīmi ir pierādījuši, kas noved pie totalitārisma un personas kulta. Ja būs pamata ideoloģija, persona atradīsies - vēsturē nav zināms gadījums, kad tas nebūtu izdevies. Tikai cilvēkiem, lai attaisnotu sociālistisku domāšanu, ļoti gribas vainot kādu citu pie bēdīgajām sekām - un tad nu beigās vienmēr vainīgais izrādās Vadonis.

Vadonis sociālismā ir tas pats, kas Dievs reliģijā. Kārtību nosaka vērtību sistēma un pūlis, kas tai tic un īsteno, bet pūlim ir vajadzīga personifikācija ko pielūgt.

Salīdzinājumam - militārās diktatūras, kas radušās no varas pozīcijām, nevis ideoloģijas, nav īpaši dzīvotspējīgas un diezgan ātri krīt vai pārvēršas ideoloģiskās diktatūrās.

core Reģ.: 03.01.2017
1 0 Atbildēt

msh rakstīja: Jā, iedomājies, valsts izskatītos vienkārši šausmīgi - valsts ārējais parāds samazinātos, dižajā pilsētā sastrēgumu vairs nebūtu, cilvēki brauktu ar adekvātām mašīnām un dzīvotu mājās, nevis būtu pie padomju paneļu mājām saliktas strīpas ar pseidodžipiem - vienkārši ārprāts. Nē, labi ka tādi msh ir maz, vismaz var džipā pasēdēt dižās pilsētas sastrēgumā

Un kur visi tie cilvēki tās mājas ņemtu?

atrabotka Reģ.: 24.05.2017
0 0 Atbildēt

Bradypus rakstīja: Klau, msh - izskaidro, lūdzu, savu apgalvojumu "Uzskatāms piemērs tas pimpja gājiens uz matīsenes"

Kas tika izdarīts nepareizi? Kā vajadzēja rīkoties? Kādēļ?

youtu.be/-FvUq8mK0Dg?t=22

Bradypus

Nekas nebija nepareizi. Es tieši tāpat būtu rīkojies.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Nu redz - satiksme ir pilna ar cilvēkiem, kas tevi par šādu rīcību uzskata par pimpi. Katram, nenoliedzami, ir tiesības uz viedokli un tieši tāpat katram ir tiesības ignorēt citu viedokli. Tomēr mani interesē, kādēļ šāds viedoklis veidojas un vai ir kas darāms, lai atrastu kopīgu izpratni par lietām, jo nevienam nav nekāda labuma karojot.

Diemžēl vismaz šeit saņemtā atbilde liek domāt, ka tas ir strupceļš. Cilvēks ir lepns, ka neredz ceļazīmes, jo satiksme divās joslās paņem visu viņa uzmanību un ir nepieciešami vairāk sastrēgumi un lēnāka satiksme, lai nodrošinātu viņam ērtības, ierobežojot pārvietošanos pa vienu joslu, kuru spēj pārskatīt bez ārkārtējas piepūles.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Bradypus rakstīja: Nē Šveicē nav "šāds tipisks dižās pilsētas bardaks". Tur nav tik provinciāla un mierīga satiksme. Šveicē ir JĀBRAUC, ja negribi izbaudīt tauri un dusmīgus skatus.

Un jā protams, ka piedzīvoji. Jo kā pilnīgs mudaks, krustojumā, kurā ir divas braukšanas joslas un tikai divi atļautie braukšanas virzieni, izlēmi kavēt satiksmi, izvēloties savam braukšanas virzienam neatbilstošo joslu. 1+1 = 2. Pat "dižās pilsetas bardakā".

Bez šaubām - 4-5 mudaki izvēlas nepareizo joslu, un viens pa labo pusi apdzinējs izvēlas pareizo. Kas tas ir, ja ne nepareiza satiksmes organizācija?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Divas joslas un divi virzieni. Ja kāds nespēj to sadalīt, un brauc taisni no joslas, kurā griežas pa kreisi, tad laikam tiešām saucams par mudaku.

Pareiza organizācija tavā skatījumā būtu uzlikt zīmi, ka visiem jāstāv korķī vienā joslā, lai tev nebūtu par grūtu saskaitīt.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Tur taču vēsturiski ir izveidojies ka matīsnieki uz/centru normāli brauc pa 2 joslām.Oficiāla dalījuma tur (drošvien Apzināti) nav, jo brauktuve pārāk šaura.Ja tā kreisā Lohu rinda sastājas pārāk gara un izvietojas ne-max tuvu viduslīnijai, tad labās joslas kārotājs automātiski sāk izskatīties par Līdēju.Es labāk nostātos visam pa Vidu- hern jūs man kāds vispār kur aizbrauktu ;P

core Reģ.: 03.01.2017
0 0 Atbildēt

msh rakstīja: Pārsimt gadus senā pagātnē anglijā bija spēkā kārtība - lai tu varētu balsot parlamenta vēlēšanās, tev bija jābūt īpašumam par x mārciņām, ciparu neatceros - cipars bija mazs, bet tam laikam vērtība - liela. Internetā es esmu šur tur, no noteiktiem personāžiem novērojis viedokli ka es nedrīkstu paust savu personīgo viedokli - citreiz tas tieši balstās uz to, ar kādu mašīnu es braucu, citreiz mazliet abstraktāk, bet nu doma ir skaidra - ja tev nav īpašumā x pakas, savu personīgo viedokli paust nedrīkst. Tā kā šeit, kā redzams, ir vismaz divi šīs augstās kārtas pārstāvji sapulcējušies, tu un kodols, es vēlētos precizējumu - virs cik tūkstošiem drīkst paust savu viedokli, un zem cik nedrīkst - varbūt jābrauc uz kādu novērģiju vai zviedriju pastrādāt, papelnīt naudu lai drīkstētu... Ja man nav īpašumā šo tūkstošu, man personīgais viedoklis, bez izpaušanas, drīkst būt? Kāda cita augstās kārtas pārstāvja personīgajam viedoklim drīkstu piekrist, vai arī tas ir aizliegts?

Neesi iedomājies, ka kādreiz, ja nav ko teikt, drīkst arī paklusēt?

Varbūt tomēr pamēģini atrast labāk apmaksātu darbu? Savādāk tieši tu esi tas, kas regulāri dala cilvēkus kārtās, pēc tā cik viņiem nauda, un ar cik dārgu mašīnu brauc. Izskatās, ka tomēr tev par šo ir baigā sāpe sirsniņā, jo, izņemot tevi, šeit par naudu vispār neviens nerunāja.

Izteikt viedokli drīkst vienmēr, bet nenāktu par ļaunu reizēm to savu verbālo caureju mazliet pafiltrēt, jo tu šeit nosauci par svimpjiem visus tos, kas nebrauc pēc tevis izdomātiem, satiksmi čakarējošiem noteikumiem.

Jūs tur gaterī arī esat simpji, ka dēļus zāģējat ar lentzāģi nevis fuksīti.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
0 0 Atbildēt

Joks ir tāds ka uz bruģa matīsa ielā nekrāso ceļa horizontālos apzīmējumus

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
0 0 Atbildēt

Varēja taču iebruģēt krāsainus akmeņus!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti