Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

"ATGĀDINĀJUMS" autobraucējam

650 Reģ.: 25.01.2017

Labdien, nupat būtu beidzamais laiks te izveidot tēmu par aktuālākajiem drošības pasākumiem un ieteicamākajiem uzvedības algoritmiem atkarībā no konkrētās sezonas (vai dienas) īpatnībām.Tā, lai cilvēks var izlasīt un atsvaidzināt savu atmiņu.Varbūt tīri tā no praktiskā un psiholoģiskā viedokļa, uz brīdi iztiekot bez kādiem skaļiem saukļiem.

Es reiz kaut kur lasīju to atziņu, ka jebkuram braucējam esot visnotaļ derīgi izlasīt cita braucēja pieredzētu (patiesu..) notikumu vai uzklausīt kādu derīgu pieredzi.Tipa kā "izbraukt ar viņu" kādu tur to atstāstīto ceļagabalu.Salīdzināt ar sevi,padomāt ko un kā pats būtu darījis.Jo "sen nekustinātas" (pat labās) lietas ar laiku vienkārši tiek aizmirstas.

Pa ceļu vienmēr ir drošāk braukt tad, ja zinām uz kurieni tas ceļš iet.Tumsā kaut ko ieraudzīt ir vieglāk, ja zinam uz ko konkrēti un visupirms tur būtu jāskatās.Pirmš šķēršļa ir vieglāk apstāties, ja esi iedomājies ,ka tas tur varētu būt un vismaz aptuveni savā prātā tam sagatavojies.Ja esi sagribējis lēkt no tilta- tak būtu vajadzīgs zināt, vai tieši tajā vietā apakšā nav vecā tilta pāļi.Kur to uzzināt, ja neuzklausīt kādu "iepriekš ielekušo" vai vismaz "daudzus lēcējus pazīstošo"? Vai kā?

Vai vajag līst citu braucēju dvēselēs un informēt viņus par sevis ieraudzītu apdraudējumu vai kustošu apbraucamu objektu? Ar ko atšķiras "pozitīva" baiļu sajūta un gatavība reaģēt no bezjēdzīgas "raustīšanās no visa" ?

Ar ko atšķiras reāli pozitīvi noderīgs ieteikums no populisma un savu spēju prasti bravūrīgas reklamēšanas? Ja pieņemt, ka pieredze rada notrulināšanos- kas būtu jādara konkrēti Pieredzējušajiem braucējiem, lai nenonāktu to "piekusuši notrulināto" statusā?

Ar ko atšķiras tas uzmanīgi nedrošais kurš "pagaidām kaut ko nemāk" no tā, kurš "māk visu", bet pie katras mazākās izdevības uzstājīgi mēģina to (sev...) pierādīt? Cik reizes pēc kārtas un cik procentos gadījumu var cerēt uz Veiksmes klātbūtni? Kas būtu jādara un par ko jādomā gadījumos, kad kādam "veicas" nonstopā un vairākkārtīgi? Varbūt tomēr pastāv kādas augstākas matērijas,ar kurām vajadzētu censties apieties tā nopietnāk un atbildīgāk?

Vai vispār protam viens otru dzirdēt un savureiz uzklausīt? Kurš gan to te spēj objektīvi iztiesāt- vai kāda konkrēta tēma ir galvenokārt vajadzīga pašam tās ierosinātājam, vai tomēr kāds labums te būtu katram izlasītājam vai viedokļa izteicējam.Kam vispār ir vajadzīga pieredze kā tāda, ja nav kam to izstāstīt? Un ja nemak vai ja vnk negrib stāstīt? Vai ir jēga kaut ko stāstīt tam, kurš nespēj sadzirdēt? Cik reizes un vai vispār ir jēga kaut ko atkārtot un kur ir robeža starp padomu un uzbāzību? Utttt....

 
1 2
jjjj Reģ.: 13.04.2018
3 0 Atbildēt

Mana teorija, kuru pats esmu izdomājis un cenšos ievērot - katrs ceļa posms un katrs manevrs satur savu koeficientu - "avarēšanas varbūtību". Piemēram, braukšana pa taisu ceļu 0,001, pa līkumotu 0,002. Labais pagrieziens neregulējamā krustojumā 0,01, kreisais pagrieziens 0,03, bet kreisais pagrieziens, izbraucot uz galveno ceļu, kur katrā virzienā pa divām kustības joslām (kā Medemciemā), piemēram 0,5. Braukšana bez apdzīšanas - viens drošības koeficients, ar apdzīšanu - lielāks, ar apdzīšanu uz līkumota un tumša ceļa - daudz lielāka varbūtība avarēt. U.t.t.

Un tātad - ja mums ir jāaizbrauc no punkta A uz punktu B, bet eksistē vairāki maršruti, kā šo ceļu izbraukt, kā izvēlēties īsto maršrutu? Mana teorija - katrā maršrutā visu posmu nedrošības koeficienti summējās. Tātad, ja var izvēlēties, braukt pa maršrutu, kur ir vai kur nav kreisais pagrieziens, vai summāri šie nedrošīnas koeficienti ir lielāki (ceļš šaurs, līkumains, bedrains, nedroši pagriezieni) ir jāizvēlas tas maršruts, kur nav kreisā pagrieziena, u.t.t., kur maršruta summārā drošība ir lielāka, kaut arī laika ziņā šis maršruts var būt par pāris minūtēm ilgāks. Protams, ja vajag, ir iespējams braukt pa jebkuru maršrutu un nekas slikts nenotiks, bet ja tas jāveic 100 un vairāk reizes pēc kārtas, tad "sliktajā" maršrutā ilgtermiņā - avarēšanas iespējamība būs lielāka, nekā braucot pa drošāku, kaut arī nedaudz ilgāku maršrutu. Ja ir iespēja izvēlēties - vai no Ulmaņa gatves nogriezties pa kreisi uz Vienības gatvi, vai Medemciemā izgriezt pa kreisi no negalvenā, vai izvēlēties citu, alternatīvu maršrutu - es parasti cenšos izvēlēties citu maršrutu.

Tas tā - viens no maniem nerastītajiem likumiem (vadītāja stāžs 44 gadi, 1 avārija).

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
8 0 Atbildēt

Piekrītu par tiem koeficientiem. Bet varu papildināt ar maniem padomiem.

1. Jāskatās, kas notiek priekšā. Nevis uz - priekšā braucošo automobīli, bet tālāk, priekšā. Tad tev nebūs pārsteigums, ka priekšējais strauji nobremzē, vai dara kaut kādu "negaidītu" manevru.

2. sliktas redzamības laikā jābrauc pa ceļa vidu, vai tuvu tam. Priekšā braucošā auto lukturus tu ieraudzīsi daudz ātrāk, nekā kādu gājēju gar ceļa malu.

( Vadītāja stāžs ~ 20 gadi. 0 avāriju)

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Par to pirmo - šausmīgi viegli teikt - pilni ceļi ar divu veidu svimpjiem - vieni ir notonējuši aizmugurējos stillus. otri sapirkuši pseidodžipus un tamlīdzīgus ērmus. Tad ko darīt - braukt ar MTZ-82 lai ar garantiju visiem [izņemot smagos] redzētu pāri?

arba Reģ.: 16.12.2002
0 0 Atbildēt

dzīvē esmu notriecis 3 gājējus !

viens gāja precīzi pa joslas vidu naktī pie ķeguma !

divi skrēja pāri Biķernieku ielai rudenī, lietū, vēlā vakarā un skrēja no kreisās puses !

tā kā abos gadījumos uzmanīšanās no ceļa malas mani (un arī viņus ) neglābtu

650 Reģ.: 25.01.2017
0 1 Atbildēt

Ok, katram savs.Te viencexperc ar savu punktu No.2 atgādina vienu būtiski svarīgu principu.Ka nevis kaut kā vnk braukt,bet piedomāt.Kad un kā un pa kurieni.Pa tumsu ceļa malā sastapt meeslus ir 28x lielāka iespēja, nekā ceļa vidū.Kustīgs vairākkājains objekts ja izleks no labā grāvja- braucot gar labo apmali domāt stipri iespejams ka būs par vēlu.Nesoties caur nakti pofigā, jāskatās ir nevis uz bedrēm degungalā, bet vairāk ka grāvī un mežā.Ja drusku nozagt sev kreiso pusi un ja tas ķēms kāpj akurāt no kreisā grāvja- tur tomēr paliek vieta un laiks pārdomām.

Ko ir sevī jāpārbauda un savā galvā jāsaprot- tas ir par to daudzināto sānu redzi vai perifēro skatienu.Spēju saskatīt un izsekot vairākus objektus vienlaicīgi.Mums visiem tā spēja piemīt- bet izmantot to var vienīgi papildus piedomājot ar smadzenēm.Vieniem smadzenes ""pieslēdzas" vieglāk un pat autopilotā, bet citi vispār nezina, ka viņas ir "jāieslēdz".Tu vari datora ekrānā ar domām un skatienu tik sirsnīgi ieurbties, ka tu vairs neredzēsi nedz televizoru fonā ne dzirdēsi ko kāds no mājieniekiem tev garāmiedams pateiks, ne īsti kurš no viņiem tev gāja garām.Ja tu kaujoties fokusēsi skatienu konkrēti uz pretinieka dūrēm,tak dabūsi pa purnu jau nākamajā sekundē. Ja uzdevums izvairīties no 2 sitējiem- jāskatās ir kaut kur viņiem pa vidu.Uz nekurieni.Un jādomā ar smadzenēm.Ja lasīt šo textu datorā un drusku pieslēgt smadzenes, pēkšņi taps redzamas daudzas apkārtējās detaļas istabā- aizkari vienā pusē, televizors otrā,paklājs uz grīdas utt.Skaties uz aikzaru= paturi prātā datoru, ja pašķielē uz uz televizoru- mēģini paturēt prātā gan datora bildi, gan paklāju uz grīdas.Tieši tāpat ir uz ceļa un vēl jo svarīgāk ja tumsā.Redzes fokusam visu laiku ir jāklejo pa perimetru, bet uz sekundi kaut kam pievēršot konkrētu skatienu, prāts ne uz mirkli nedrīkst atslēgties no pārējās apkārtnes.Ja skaties uz objektu priekšā- Izstiep uz sāniem abas rokas un papūlies vienlaicīgi saskatīt abas plaukstas.Ja visu to pateikt nezinātājam, viņš tacu pirmajā brīdī smiesies- ko te nafig muļķibas un nafig savu galvu piebāzt un taa...

Gudri garāmgājēji mums stāsta- vajagot neskatīties pretimbraucošās mašīnas gaismās.Bet kas viņiem traucē padomāt vienu gājienu tālāk- pateikt, ka tieši pretimbraucošās mašīnas gaismas stars (pareizi regulēts,protams) var lieliski izgaismot tavas puses apmali ? Un akurāt tieši tajā attālumā, kurš tev nepieciešams svarīgas informācijas savlaicīgai iegūšanai un (iespējams) savureiz kaut kāda tur lēmuma pieņemšanai..

Beidzamajā laikā augstu vilni ir piedzīvojusi mērkaķu evolūcija.Kas "aizmirsuši" svarīgo aicinājumu tumsā aktīvi lietot tālo gaismu. Vienmēr un visur (kaaaadreiz...) drošības xperti tika uzsvēruši- kad viens auto apdzen (apsteidz) otru, apdzenamā auto vadītāja uzdevums un cilvēciskais pienākums ir ar savu tālo izgaismot ceļu ABIEM.Līdz brīdim, kamēr (pieklājīgais) ar tuvo gaismu braucošais apdzinējs ieslēgs savus tālos.Ar To viņš "saka" tam apdzītajam- ir ok, es redzu, slēdz ārā savējos.Bet nee- tak ne tur tas apdzītais vispār kur tur kko saprot kas notiek, ne arī apdzinējs rīkojas saprotami- tas pēc 200 metriem tikai attopas ka neko neredz uttt.Cits kāds kārtējais okultisma speciālists mums reku vienkārši velk visu vakaru pa mežu uz +30 ar tuvajiem, tam vnk viss ir pofig.

Vēl kas- kamēr mēs skatījāmies krievu video un mēģinājām cits citu pārspēt izteicienos, tamēr klusībā ir tapis visu laiku visvērtīgākais publiskais video par uzvedību tumsā.Kas ir tā autors- protams, tas pats, kuru te aktīvi un dedzīgi un jo miljons reizes ir mēģināts visos iespējamajos veidos nozākāt un apkakāt.Kaut gan drīzāk ka mums vajadzētu viņam sirsnīgi atvainoties par visu to nesmuko.Jo (mums) vnk NAV cita/spējīgāka, kurš būtu no sevis spējīgs izspiest kaut ko vienkāršajai auto/tautai noderīgu. Šodien te kāds kaut ko pārslēdza un nejauši to ieraudzīju televizorā tv6, laikam kaut kāds atkārtojums bija 31.okt sižetam.Vienkārši šedevrāls gabals,tā autoram īstenībā kādu Ordeni vajadzētu piekarināt... skaties.lv/auto/raidijums-zebra/automasinai-uz-cela-nav-jabut-ka-ziemassvetku-eglitei-jeb-zebra-skaidro-ka-pareizi-jalieto-gaismas/

jjjj Reģ.: 13.04.2018
4 0 Atbildēt

Kaut kur esmu dzirdējis, ka dzīvnieki, kuri savā starpā nekomunicē ar skaņas palīdzību, savstarpējai saziņai izmanto ĶERMEŅA VALODU. Piemēram bites. Arī ceļa satiksmē, visiem tās dalībniekiem arī ir sava "ķermeņa valoda" un mācēšana to nolasīt - arī tas ir veids, kā palienināt savas kustības drošību. Šī "ķermeņa valoda" ir automašīnas specifiskā kustība vēl pirms pagrieziena rādītāja ieslēgšanas un vēl pirms manevra uzsākšanas. Nezinu, kā ir tagad, bet man šofera kursos pirms ... gadiem par to, točna, nestāstīja neko.

Piemēram, no aizmugures strauji kāds pietuvojas un sāk raustīties pa labi un pa kreisi. Viss skaidrs! Pietuvojās steidzīgais un grib skriet garām. Vai arī - pa blakus rindu braucošais izlīdzina ar mani ātrumu un sāk spiesties manā virzienā pie savas joslas malas - viss skaidrs- grib pārkārtoties. U.t.t. Domāju, ka šādu piemēru ir ārkārtīgi daudz, tos nav iespējams uzskaitīt, jo daudzus mēs pat paši neesam gatavi nodefinēt, jo apjaušam tikai tādā, kā zemapziņas līmenī. Domāju, ka tiem, kuri tikko ieguvuši tiesības, šādas nojautas, kā automašīnu "ķermeņa valodas lasīšana" nevarētu būt, jo viņai nav no kurienes rasties. Tā veidojas tikai ar gadiem un varētu būt visaptverošā termina "pieredze" viena no sastāvdaļām.

feciic Reģ.: 09.05.2008
3 0 Atbildēt

ar laiku vienā maršrutā braucot pēc braucēja uzvedības satiksmē var pat noteikt aptuveno galamērķi-Ogres virzienā pirmie vingrot sāk Dārziņu iemītnieki, pēc tam Salaspils, tālāk jau tā masa izšķīst.

Pašu "jušanu" nevar iemācīt, tādēļ ka tā ir pārāk niansēta un vienmēr nedarbojas 1:1 dažādā satiksmes situācijās, par to var runāt un stāstīt lai kādam varbūt atvērtu acis.

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
4 1 Atbildēt

Visiem jāmācās ķīniešu valoda. Portāls drīz pāries tikai uz to.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
5 0 Atbildēt

Tas gan. Ir jājūt ar muguras smadzenēm. Arī jāredz teju neieraugāmais utt. Ar gadiem kļūsti “aizdomu pilns” satiksmē. Sevišķi pēc A kategorijas kursiem Ar domu, brauc tā, it kā visi grib Tev uzbraukt virsū.

Vernons Reģ.: 18.02.2014
5 0 Atbildēt

Nedari otram to, kas Tev pašam ļoti nepatiks!

CSN komunikācijai uz ceļa nulles vērtībā! Pie lieliem ātrumiem būtu jābūt ļoti savlaicīgiem brīdinājuma signāliem!

Ātruma samazināšanai jābūt speciālām joslām. Neguli uz ceļa un nenoguli situāciju uz ceļa, tad arī būs gana labi.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Praktiski visam var piekrist, sevišķi pirmajam teikumam.

jjjj Reģ.: 13.04.2018
0 0 Atbildēt

Vernons: "Pie lieliem ātrumiem būtu jābūt ļoti savlaicīgiem brīdinājuma signāliem! "

Mums Latvijā nav lielo ātrumu. 100 km/st, kas ir lielākais atļautais - tas nav "lielais ātrums".

Vernons Reģ.: 18.02.2014
2 0 Atbildēt

40 km/h = 11 m/sek

80 km/h = 22 m/sek

90 km/h = 25 m/sek

120 km/h = 33 m/sek

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
1 1 Atbildēt

Tagad paskaties, cik svarīgi ir ja neievēro distanci pie tādiem ātrumiem.

Vernons Reģ.: 18.02.2014
0 4 Atbildēt

Nu "bļin" nokaitināji!!! Es Tevi piesiešu Tevis vadītam auto aizmugurē, lai Tu par savām necilām kļūdām samaksātu ar savu dzīvību!

Kāds ir ātruma samazināšanas proces? Cik laicīgiem jābūt brīdinājuma signāliem? Ja ātrums atšķiras divas reizes, cik reizes atšķiras bremzēšanas ceļi bremzējot!? Ir vēl arī CSN 106. punkts.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
2 0 Atbildēt

Pirmkārt būt uzmanīgam, bet nu tas ir visu laiku. Tie ceļu drošības koeficienti jau rodas tikai, ja bieži tos lieto...LV un Pierīgā jau daudz dažādu šoseju un ceļu un zina tos tikai tie, kas biežāk lieto.

Otrkārt ir jāvēro sev apkārt un tas galvenokārt ir attiecināms uz citiem "satiksmes dalībniekiem" - šoferiem. Ja kāds priekšā raustās, ģorgājās u.c. izceļās, tad tādam ir ar steigu jāiet garām, jo brīnumi tur var būt visādi un parasti arī ir, jo tas, kas paliek aiz muguras Tevi apdraudēt,traucēt vai ietekmēt praktiski nevar.

Trešais būtu tāds, kā atgādinājums, tiem ar jauniem auto un jaudīgām gaismām - tagad tumšais laiks, esiet tik jauki un izslēdziet savas tālās laicīgi - nevis kā te viens la.lv farizejs propogandē pie 150-200 metriem, reāli spiež laukā acis. Tieši tas pats ir ar tiem, kam naktī pakaļā jākarājās, es palaidīšu, bet nevajag sēdēt 8-9 metrus aiz auto, traucē.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Tam, kurš brauc “daudz” vai “ātri”, principā ir tikai viena ideja- braukt individuālā režīmā.Pēc iespējas izvairoties no mijiedarbības ar apkārtējiem.Nekādu lieku emociju, nekādas tur mācīšanas vai iesaistes konfliktos.Pēc iespējas mazāk blakus nodarbību braukšanas laikā.Jebkura komunikācija atņem uzmanību.Jābūt ir “iekšā” braukšanas procesā.

Ir lietas, no kā var izvairīties (mēģināt) tikai ar sajēgu un sesto prātu.Tapc dažādi pētnieki ir zīmējuši grafikus un lējuši it kā ūdeni vairāku lapu garumā, kad par to runā.Pašai izvairiīšanās fiziskajai Darbībai ir mazāka jēga kā notikuma priekšvēsturei.Svarīgi ir pamanīt apdraudējuma situācijas rašanos un vis/svarīgāk ir saprast tālāko attīstību un vēl-vis-svarīgāk ir veikt savu pretdarbību tādā apmērā, lai tev nebūtu jāpielieto reāla reakcija un reāls izvairīšanās manevrs.Ja neesi izpildījis pirmos trīs, tad beidzamo to izvairīšanos uz refleksu pamata tu veic jau krietnā riska grupā būdams un tur labi ja 1/10 kādam piemīt tās reālās faķīra spējas.Ja viens stāv lauka vidū pie potenciālās izbrauktuves, tev ir uzdevums prognozēt, nevis vilkt pofigā tam metru gar degunu un cerēt ka viņš nebrauks un paļauties uz savu apbrauktspēju vai uz nemitīgu veiksmi.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Zelta vārdi, kas diemžēl nedalec visādiem kolektīvistiem, skolotājiem, sēņotājiem un priekšā līdējiem....ir cilvēki, kas vienkārši grib braukt, braukt un izbaudīt, iespējams arī laiku ieekonomēt + vēl kādu ainavu redzēt - un tas viss nav izdarāms braucot čupā, vagonos - un mani nebeidz izbrīnīt tie, kas tā dara, viens otram pie bampera salipuši, kaut ceļš pieļauj arī citu kustību, bet nu katram savs.

Protams gadās jestrāka un tolerantāka braucēju grupa, kur distance un saprātīgs ātrums ir cieņā, jā tāda ir pat patīkami braukt, diemžēl gadās tas reti.

jjjj Reģ.: 13.04.2018
0 0 Atbildēt

Freijers: "+ vēl kādu ainavu redzēt - un tas viss nav izdarāms braucot čupā, vagonos ".

Ir iespējams braukt čupā, "vagonos" un baudīt dabu, u.t.t. - tad, ja ir adaptīvā kruīza kontrole. Tad - bez problēmām!

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Iespējams, tāda ekstra diemžēl nav...un esmu spiests raustīties līdzi citiem.

msh Reģ.: 16.04.2007
3 2 Atbildēt

Braucot pie stūres vispār ir jāskatās uz ceļa, nevis jāapbrīno vārnas. Nu labi, man ir tāda vīrieša domāšana, man viegli teikt - to ka ir iespējams arī citāds variants, redzu no savas sievas, kas apjūsmo visādus skatus, kur es neko sevišķu neredzu

Freijers Reģ.: 06.09.2018
1 0 Atbildēt

Eu nevar būt ne....un kā tieši skatīšanās otram pakaļā to atvieglo ? Skatu jau var arī virs ceļa baudīt, jo tapat vēlams skata diapozonu ik pa 10 pamainīt - tālāk tuvāk,utt.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 1 Atbildēt

Es pa šito verētu pus dienu drirst, vnk šodn nav laika domāt;).Es esmu "ticējis kādam" piem 600 reizes.Bet ir izrādījies, ka apm 585 gadījumos esmu viņā vīlies.Tu vari ticēt (varbūt) kādam tur kādā austrijā vai polijā (ja tu pats neblato un nelien uz nazi).Pie mums ticēt (diemžēl) ir samērā problemātiski.Vari tur kko būt pacietīgs vai tolerants, bet tiklīdz tu viņu sāc mērīt pēc savas mērauklas, viņš tev drīzvien liks vilties.Pie kam, kā likums tādā brīdī, ka tu būsi jau "iejuties" un padomājis kko tur tipa jā, lūk, ka "šitais" varbūt ir tas ok.Ne visiem var/vajag braukt garām,bet jāpatur prātā, ka viņam pārlieku ticēdams, vari pats itin viegli par muļķi tapt.Pie mums (turklāt!) jāņem vērā, ka tevi kā "drusku ātrāko" pretendentu centīsies apjāt kāds aptuveni no tieši tās pašas kategorijas.Turklāt, ja viņam tas nesanāks, viņš kļus tīši riebīgs un dusmīgs.Es nezinu kāpēc, bet tā ir.Pieklājība un iejūtība mēdz protams savureiz izpausties, bet tas nu ir rets gadījums.Pie šādas jaukas "tikšanās"(sākot no zināma līmeņa) "vinnēt" var vairs tikai tas, kurš (tobrīd) ir noskaņots atļauties vairāk ko pārkāpt un vairāk uz kaut ko uzspļaut.Šis viss ir lipīga slimība- ja tā ļoti iejusties lomā, tad nevar mierīgi vairs pabraukt nekur, pat ja tev tobrīd it kā nav iemesla kkur skriet.

Piemēram, braukt kādam no muguras, tipa ka viņš tas tavs tobrīd sponsors.Bet nafig tas ir jādara, viņam dibenā lienot? Viņš reku riskē, tu meklē labumu- tak esi tolerants, vismaz nelien viņam spogulī,neliec visu laiku stresā būt.

Brauc 3 auto pa mežu. Nakts, tumšs,hvz, utt.Viens lepni brauc pa prekšu- nedz viņš tālo gaismu māk lietot, nedz vienmērību ieturēt.Nedz viņam īsti tur rūp kaut kas tur to divu astēsēdētāju drošība.Ne viņš pat ātri brauc ne tur ko.Bet viņš acīmredzami vēlas kādu "vadīt", tas ir redzams pa gabalu.Momenti pamazām krājas.Vienā brīdī točna redzi, ka vnk lohs.Nu un ko, tu aiz viņa tā tālu/ilgi cietīsies?Tamēr tev pašam viens astē piebrauc- sak, kas jums te, nafig, notiek.. Ja tev iekrīt tur kaut kādu iemeslu dēļ katru gandrīz vakaru būt uz tā ceļa un ja tavs prāts tajā situācijā saskata totālu neatbilstību? Pļurināsi tur kā ceturtais vai stāsies uzpīpēt, vai kā? A ja tev pa to vakaru 30 tādi gadās? Vienmēr ar katru tādu sevi lauzīsi un audzināsi? Jēga?

Nupat- reku kaut kādā tur Ādažu pavalstī viens ar spoguli aizķēra Gājēju.Tas pakrita, otrs aizmugurē braucošais viņu nekavējoties sabrauca.Vai tas pPirmais "rūpējās" par to savu aizmugurējo? Ar slaidu loku saprotami apbrauca, ar pagrieziena ieslēgšanu pabrīdināja? Otrs, tas kurš brauca "aiz" - vai tas ieturēja saprātīgu distanci un sev savā prātā "atskaitījās" tipa ko es (pats) ,aiz viņa braukdams, redzu/neredzu? Protams, diezin vai,vnk acīmredzot kaut kam skaistam "ticēja", gan jau...

druknais1 Reģ.: 04.06.2006
5 0 Atbildēt

Tev gan ir akna, šitos palagus sadrukāt! Es Tavā priekšā noņemu cepuri. Man ar vienu pirkstu klabinot tas prasītu veselu nedēļu. Nekā personīga, bet nu bieži vien no Tavas puses tāds ūdens vien ir saliets.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 1 Atbildēt

Klāj vaļā savu versiju, par ko konkrēti tas "ūdens" ? Kaut kas te ir nepareizi vai neiedomājami? Es varbūt tur kaut kādu "savu" varonīgu zirgaspēku,megametru vai gigawatu ciparu katrreiz komplektā uzbāzīgi nosaucu vai ko? Varbūt vienkārši tā- ja ir ko teikt, tad vajadzētu teikt.Lai katrs izstāsta "savu" versiju.Pusgadsimta stāžs te taču katram otrajam ir, tikai jautājums kāda "citiem" no tā ir jēga.Pierādīt arī neviens nekam neko nevar, tas ir sen noskaidrots.Vienīgi ja mēģināt vaļsirdīgi izstāstīt.Ticēt vai nē- to katrs lai pats izlemj.

druknais1 Reģ.: 04.06.2006
0 0 Atbildēt

Ko Tu cepies? Viss jau varbūt ir OK. Var taču īsāk, kodolīgāk. Ne vienā vārdā neesmu teicis, ka ir kas ne tā. Es tos Tavus romānus līdz galam vienkārši neizlasu. Domāju, es neesmu vienīgais.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 1 Atbildēt

Ok, es vnk par to, ka jebkurā vietā, kur tikko kaut kas tāds kā tipa "zinātniski interesants" ir sarakstīts, katrreiz komplektā nāk vairākas garas lapas ar muldēšanu.Savācās vairāki krievu izcelsmes profesori, sarakstīja teju veselu gāmatu, bet beigās uzzīmēja tikai vienu vien ievērības cienīgu apkopojošu grafiku ar secinājumiem.Laicīga un pareiza situācijas prognozēšana samazinot risku iekļūt negadījumā par 43%.Reālas priekšdarbības,kas paspētas pielietot uz tās pirmās prognozes pamata- vēl par kaut kādiem tur 42%.Kamēr izdaudzinātā pārcilvēciskā sagatavotība centimetru apstūrēšanas un galēji beidzamās sekundes bremzēšanas iemaņās nesot vien 3% veiksmes.Nu kā lai te nemuld (?), tak kaut kā būtu jāpārstāsta šitāda "sensacionāla" lieta...

braucu Reģ.: 27.08.2018
1 0 Atbildēt

Es pagaidam esmu beidzis gāzt, gandrīz visu laiku ir slapjš un/vai tumšs, nekāda gāšana nesanāk...nē nu var jau braukt visiem garām, bet tikai bieži ir tā ka redzēt ņihuja nevar. Braucu uz 90 un ārstēju nervus, ziniet kāda ir lielākā atšķirība? Normāli braucot tu noskaties uz mudakiem priekšā, kas nejēdz apdzīt fūri, bet braucot uz 90 tu viņus redzi spogulī, jo viņi nejēdz apdzīt tevi Dažreiz aizbraucu uz priekšu vienkārši tāpēc ka ZB ka spīdina spoguļos.

braucu Reģ.: 27.08.2018
0 0 Atbildēt

Un otra atziņa ir - kā jums liekas uz cik ir jābrauc lai nepanāktu kārtējo vilcieniņu? Uz 90?? Diemžēl ir parāk liels ātrums un ja gribi tādu turēt, tad bieži tāpat jābrauc tai bandai garām, jo tie brauc uz 80 vai hujzin cik. Skarbi.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Tur jau tā lieta, ka tie vagoni uz 90 nebrauc...labākajā gadījumā uz 85, jo čupā ātrums no pirmā uz leju samazinās, tāpēc visi šie "ja es braucu ar maksimālo atļauto, nevienam nav mani jādzen" ir tukša mazpisāna aizskartā super ego gvelzšana. Par to mitrumu nezinu, tāpat dienišķais simts (ziemenes jau kādu brīdi virsū), tumsā gan nesanāk, sevišķi tuvās pierīgas pļavu šosejās, kur nav jēguši torturārus un veloceļus izbūvēt, var visādi stāvi iznirt....un der piesargāties, optika jau arī nav kā dažam labam.

Vernons Reģ.: 18.02.2014
0 1 Atbildēt

CSN 100. punkts: "Jāapbrauc šķērslis, kuru spēja pamanīt!" Kā Tu spēji pamanīt šķērsli, kurš nav radījis apstākļus sevi atpazīt? Tiesiskā paļāvība netiek "potēta" TV ekrānos. Tā nekad nav bijusi un vēl ilgi nebūs! Par sadursmi ar gājēju, pasargā "Kriminālprocesa Likuma" 377. panta 1. un 2. punkti! Kas segs auto vadītājam zaudējumus???

Arī LAPK 149. panta 4. punkta "Agresīva braukšana" no 2018. gada 5. jūlija ieviesa korekciju, ka nevarēs vairs kāda stulbo rīcību norakstīt uz "Distances izvēli"!

Esi katrai situācijai saimnieks, ne vis upuris un tad būs gana labi!

druknais1 Reģ.: 04.06.2006
0 0 Atbildēt

Tā domāt var tikai burta kalps, vai vienkārši robots.

Vernons Reģ.: 18.02.2014
0 0 Atbildēt

Tikai darbs un nekā personīga! Bet ja nopietni, tad tas ir vienīgi pareizais ceļš, lai kādu attaisnotu. Likumu pārkāpšana veicina progresu. CSN klusē par brīdinājuma signāliem un to lietošanu, kas nepieciešami samazinot ātrumu! Kurš no mums ir robots un kurš Likuma kalps?

Divus rudeņus no vietas CSDD caur autobusu vadītajiem izdalīja 10 000 zaļās vestes ar atstarotājiem, kopā 20 000. Nu un kur Tu viņas redzi? Es kaut kā nemanu atgriezenisko saiti ieraudzīt pasažieri, gājēju, vai riteņbraucēju.

druknais1 Reģ.: 04.06.2006
0 0 Atbildēt

Var redzēt, Tev ar kaut ko tādu nav nācies saskarties. Pēc tam ar to ir jāsadzīvo un tas nav viegli.Izlasīt noteikumus un maukt visiem virsū,nu Tu man piedo!

Vernons Reģ.: 18.02.2014
0 0 Atbildēt
650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Vernon, kā Tev liekas- lai no tā Brieža izvairīties , kāda īpašība sevī jāattīsta? Ar ko sākt? Kas te ir svarīgāk, vai trenēt vadāmo sānslīdi, vai labāk ka spēju brauciena laikā domāt labas domas?

Vernons Reģ.: 18.02.2014
1 1 Atbildēt

Nekāda izvairīšanās!!! Kā gāji pa savu joslu tā ej un strauji bremzē. Būs nebūs sadursme, tas ir detaļas. Vismaz zaudējumi būs mazāki un cilvēki būs dzīvi. Tāda ir pieredze. Brauc aiz smagā, kurš nakti pietiekami ātri brauc. Ātrums jāizvēlas situācijai! Parasti ikviena sānslīde kļūst nevadāma.

braucu Reģ.: 27.08.2018
1 0 Atbildēt

Ja var izvairīties tad jāizvairās, nevis jābrauc virsū. Virsū var braukt fūristi, viņiem nav pat jābremzē, bet vieglais auto dabūs govi salonā, tieši savā sejā.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Tikai, ja kādu aizķersi, izvairoties - dabūsi pats regresu pēc pilnas programmas

braucu Reģ.: 27.08.2018
0 0 Atbildēt

Nu labi, bet ja neizvairīsies, var sanākt šitā i.imgur.com/WD7oT.jpg

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Visādi būs slikti. Es jau pats arī lūkotu izbēgt no sadursmes. Tikai tas vērtēts tiks citādi...

Vernons Reģ.: 18.02.2014
0 0 Atbildēt
braucu Reģ.: 27.08.2018
2 0 Atbildēt

Te var loģiski paredzēt ka jāuzmanās, kad tups stirnis tev izleks priekšā nepaspēsi pat bļe pateikt.

Vernons Reģ.: 18.02.2014
0 0 Atbildēt

Piekrītu!

Vernons Reģ.: 18.02.2014
2 0 Atbildēt

braucu Reģ.: 27.08.2018
3 0 Atbildēt

Vienīgais ko var paredzēt ir ka tupās stirnas skrien baros, ja skrien viena tad liela iespēja ka sekos vēl citas.

MJanis Reģ.: 16.07.2004
0 0 Atbildēt

Par tupajiem stirnulopiem runājot - viņi noteikti skries tev PRIEKŠĀ !!!!!

Vairākas reizes pārbaudīts variants ..... Ganās bariņš baltdiršu pa lauku, tikko tu esi uz ceļa attiecībā pret viņiem perpendikulārā pozicijā, tā šamie izdomā tevi apsteigt un šķērsot ceļu tev pie priekšas lukturiem.

Apstājos - šie arī apstājas ..... sāku braukt - šie atkal mēģina tikt man priekšā ...... Palielinu ātrumu - šie arī ( nu jau kādā 30 grādu leņķī pret manu trajektoriju ) .... vienalga cenšas tikt man priekšā. .........

---------------------------------------------------

Četri reāli gadījumi no pagājušā gada ziemas sākuma. Lauks un ceļš katru reizi tas pats.

jjjj Reģ.: 13.04.2018
0 0 Atbildēt

Labs video!

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Šis ir kas? Kapc nav apsriests? Pie "krievu grafika" apelējot- Kas tur apm 3-4 sekundē ir/nav saskatāms?Filmētājam viduvējs video, bet toties slotas strādā.Bet (Ja) pieņemt, ka kāds brauc aiz filmētāja auto un drusku tā kā rubina degunu vai kko garšīgi šņakstina?

www.delfi.lv/video/aculiecinieks/autovaditajs-pedeja-mirkli-izvairas-no-frontalas-sadursmes-uz-a1-sosejas.d?id=50517885

MJanis Reģ.: 16.07.2004
0 0 Atbildēt

" (Ja) pieņemt, ka kāds brauc aiz filmētāja auto un drusku tā kā rubina degunu vai kko garšīgi šņakstina? "

-----------------------------------------------------------------

Pēc Setras teorijas - vainīgs filmētājs ...... nebija piesējies sava auto pakaļā un laicīgi nerādīja signālus

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Es to tā pa "nopietno" domāju...Tev ir versija? Vainīgs kāds būtu tad ja būtu.Bet tā kā )šoreiz( nav, nu tad nav.Vienkārši situācija hrestomātiska un 10000x vairāk vērta apspriešanai, nekā viens otrs krievijas izcelsmes video.Šis vēl ir tikai īsto notikumu pats sākums,ārā vēl ir vasara. Tur nevis kas vainīgs, bet kā palikt dzīvam un uz kurieni skatīties tieši šajā līkumā un slapju starmešu jūklī tur uz tā trulā pusjoslu ceļagabala.Tas jau 4tajā sekundē bija skaidrs, ka tur kāds kādu ļoti grib nosist.Tad, kad tirzājam kurā situācijā pa kuru brauktuves daļu vajadzētu "censties" trāpīt, tad ir csn un katram ir sava teorija.Bet kad reāli vajag pienākt galapunktā veselam, tad jau pavisam cita teorija sākas.

Ja vienīgā "naktsdzīves gudrība" ir visur kladzināt ka nevajag skatīties svešas mašīnas gaismās, nu tad te (diemžēl) tā tieši gaismu vērošana izvirzās galēji primārajā plānā.Un (diemžēl) bez sava veida "ūdensliešanas" tas nav izskaidrojams.Kā arī vēl citi piemēri pamazām krājas- gan šorīt, gan šovakar,utt..

MJanis Reģ.: 16.07.2004
1 0 Atbildēt

Nav man laika aizrauties ar teorijām - kad jābrauc, tad arī braucu. Medkomisijā acu ārsti man šķielēšanu nekonstatēja, bet šajā tumsas periodā es pats to izjūtu - kreisā acs kontrolē pretīmbraucošā auto kreiso lukturi ( ne tiešā tēmējumā, bet tā atspulgu uz brauktuves ) - labā acs velk pa nomali .... Pretīmbraucošā miglas lukturi reizēm mēdz radīt ilūziju, ka uz nomales KĀDS ķermenis kustās - tas liek pietuvināt labo zoli bremzes pedālim. ......... u.t.t. .

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Nu tur tieši uz tā jaukā ceļa tā arī ir, ka tumsā pa apmali braukt nav labi, bet no otras puses cilvēks nevar saprast kas viņam nāk pretīm.Tīri tā sarežģīti ir konstatēt no pretimbraucošās rindas kurš lukturu pāris pēķšņi atdalīsies un sāks braukt divās rindās.Bet tieši to ir jācenšas pētīt un saprast.Tur tie morālie kropļi, kas to trīsrindu veidošanu dara pat tumsā un slapjumā, būtu kastrējami un turpat pa malām pakarināmi.Šim braucējam bija samērā tīrs stikls, bet viņš vienalga konstatēja beidzamajā brīdī.Pagājušā reize šeit apspriestā bija, kad tieši tādā pašā līkumā turpat netālu šaize sanāca pat gaišā dienas laikā.Un nezkāpēc neviens drošības xuexperts nav nācis klajā ar biklo aicinājumu apdomāties.Tur tas joprojām tā notiek nonstopā.

Jebkurš vidēji statistiskais "līkumu ņēmējs" ir skaidrs ka līkumā instinktīvi pieturēsies drīzāk pie iekšmalas un jebkurš vidusmēra braucējs būs galēji izbrīnīts, kad tādā momentā kāds pretimbraucējs vispār ir dadomājies ieņemt viņa likumīgo trajektoriju.Un ko nozīmē nedrošam braucējam līkumā likt lieki raustīt stūri.

Mums reku labo līkumu iekšmalas ir izgrauztas pat uz relatīvi platām šosejām, ta kur nu vel uz vietējās nozīmes ceļiem.Apļu nobrauktuvēs cilvēki masveidā nemāk uz asfalta trāpīt pat ar 25 km/h.Nav kas propagandu izvērš- autožurnāli un kosmosa portāli reklamē citas lietas, tur nav laika ar lohiem ņemties.Neviens vairs neatgādina, ka "sportu" vajag izvērst tā, lai sevi radinātu neuzbraukt uz līnijas.Nefig maukt, lai pamēģina ierakstīties, tur pietiks ar atļauto un pašam interesanti būs.Nevis ka kreisajā līkumā tīšām tēlot Papuasu un pretimbraucēju nobiedēt un ar labo riteni nospiest uz apmales vai likt viņam gar ceļmalas žagariem spoguli strīķēt.Pag, drīz būs tie izgrauztie caurumi pilni ar ūdeni un ar apledojušām malām, gan jau.

Televizors teica patiesību- ja kāds neslēdz ārā aizmugurējās miglas, brauc viņam ar tālajiem no muguras.Pofig.Tālāk var tādā pat garā turpināt.Brauc viens ass līkumā pa tavu joslu- ta parauj viņam pusmetru virsū, redzēs ko šis darīs.Ja ar nesankcionētiem vai nenoregulētiem lukturiem- tālos purnā bez vārda runas, paši tak zinam kur tajā brīdī jāskatās utt.Paskat cik kretīnu brauc ar vienu lukturi.Un tak ne jau tie nabagi,kuriem bamperis jāņem nost lai tajā caurumā savu p iebāztu.Un ne tie, kam 2eur nav zeķē un 5min laika statoilā iebraukt lampiņu paprasīt.Kāds ir kādreiz redzējis, ka viens centīgs milicis tādu būtu vienureiz apstādinājis? Kur? ;P

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Nezinu cik Tu, jau iepriekš par familiaritāti atvainojos, esi manījis tās pakaļējās miglas, bet manā pieredzē tādu gadījumu ir gaužām maz, pats veinreiz pēc miglas joslas aizmirsu izslēgt, neko smagais pasignalizēja - viss ok. Ar tiem vienačiem arī kkā ir aprasts, grūtak ir saprast, bet nu var 95% pieņemt, ka šajā laikā ar moci pa šoseju nebrauc, gabarīts jau parasti deg arī. Mani persnīgi daudz vairāk traucē tālo nepārslēdzēji, jo tas tiešām reāli traucē, protams objektīvi ar nullīti nebraucu un stikls arī savu laiku ir nodzīvojis. Ja redz līkumā/braucot kalnā pretī gaismas - ir tik grūti pārslēgt tās gaismas, nereti jāsignalizē, lai slēdz ārā savus prožekotorus...nu nav tas īsti korekti pret pārējiem, tāpat kā hrenonu karinātāji. Šeit manuprāt ir jārunā par pieklījbas trūkumu uz ceļa vispār, kas ir daudz lielāka problēma par selektīvu (ko viegli kontrolēt un līdz ar to monetizēt) CSN pantu ievērošanu. Piemēram tie paši, atvainojiet kretīni, kas iebrauc aplī, jo es pa otro joslu braucu un uzber gāzi, lai cilvēks netiek no otrās jolas pirmāja un spētu nogriezties - dēļ tādiem, reizēm, ja ir intensīva satiksme un līdz 1/2 apļa jābrauc, es nečakarējos un tā arī nobraucu.

Es nedomāju, ka "dots pret dotu" princips ko labu satiksmes drošībai nesīs, var jau būt, ka kāds apdomāsies...bet būtu autoskolām jāsāk kursantos ieaudzināt kāda braukšanas ētika, prognozēšanas māksla - starp citu savulaik eksāmenos par vilkšanos (10 km/h zem atļautā) deva punktus un pareizi darīja.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Pie tā ka tev pretī braucošie laicīgi nepārslēdz gaismas, esi vainīgs tu, ar to ka tavai mašīnai ir švaki tālie. Manam golfam tālie ir ar 230w kopjaudu, un spuldzes darbojas zem tām paredzētajiem nominālajiem spriegumiem - gaisma ir laba, un mani uz šosejas ciena kā pretībraucošu fūri. Kad man pēc mana golfa sanāk braukt ar kādu svešu mašīnu [kam parasti ir sliktāki tālie] pa tumsu, es ļoti izteikti sajūtu starpību - uzreiz pretī braucošie pārslēdzas stipri vēlāk.

Ja kas, tad tas iet vēl tālāk - cik liela iespējamība ka tu pārslēgsies ja tev pretī brauc velosipēdists ar vesti, bet bez lukturiem? Mana pieredze kā tādam velosipēdistam savulaik rādīja ka iespējamība ka kāds pārslēgsies ir ap 50% - un mana pieredze kā autovadītājam rāda, ka tam ir pamatojums - nu labi, es cenšos redzot vesti pārslēgties, bet uz šosejas kur ir stabiņi, ieraugot velosipēdu ar vairākiem atstarotājiem, bet bez vestes, ir grūti iebraukt ka tas ir velosipēds, nevis kāds stacionārs objekts.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Paldies par viedokli.No diskusijas rodas sapratne.Taisnība, Nav viņu (beidzamajā) laikā to pakaļasmiglu cienītāju tik daudz.Kāpēc- da tapc, ka Propaganada ir nesusi augļus.Tai skaitā tur tas Televizors, ko te ar sajūsmu "reklamēju".Jo ir bezgala patīkami, kad redzi ka tomēr atrodas kāds, kurš nemiizh to skarbo Savu Taisnību savureiz pateikt.Tā kā ir, ne vnk kā parasti ka no lohiem priekš lohiem.

Mācības došana te ir kā piemērs.Mācītājs vienmēr bojā savu auru.Tas viss krājas.Bet no otras puses- tak Kādam tajā/šajā mežā tomēr ir savureiz jātēlo to sanitāru.Kurš tobrīd brīvāks- tas lai uzņemas.Kam šoreiz jāskrien un nav laika- tas lai nākamreiz pārņem to pienākumu.Mācīt var pamācoši un var arī neatgriezeniski.Es varu savureiz kādam 10cm gar spoguli nobraukt, bet nekad neiešu viņa priekšā tīšām pa mēmajiem likt.Jo Nevajag tā zemiski aizskart un pazemot cilvēkā pirmatnējos instinktus un vērtības- godu, ģimeni un tml.Jo par to var sagaidīt pretīm šāvienu pat no šķietama loha.

Un, pamācīt potenciālo to advancēto nelieti, kurš,līkumā pzdorallistu tēlojot, tavai meitenei kādreiz nogriež viņas likumīgo metru ,tas ir viens, bet kko tur tīši biedēt dzīvas satiksmes jūklī ir cits.Lohu pālieku nobiedējot, tu nekad nezini ko viņš no sevis var izprovocēt.Tu aizbrauksi, bet tavas auras bojājums tev paliks.Ja ne citādi, tad iespējams nākamajā vakarā pie saviem vārtiem suņa suudā iekāpsi.

Golfam ir viena no visu laiku labākajām gaismām.Jo pec idejas tālajam ir jābūt fokusētam uz tālumu.Nevis ar lieku oreolu uz koku galiem, kā tagadējiem bixenoniem.Jo "derīgs visam" nmēdz būt tikai suuds.Man "reiz bija" auto ar 720w, es kad kāpu ārā savureiz kko paregulēt, man bikses karstumu juta metra attālumā.Uz šosejas tolaik naktī nedega gaisma, es redzēju 14 stabus tālumā.Tagad skaties ka labi lai pusi redzam.Laiki mainās, nav tur ko raudāt un mērīt.

Lai izvairītos no apžilbināšanas, vajag pašam aktīvi lietot tālos.Lai pretimbraucējs nezīlē- vai tev tiešām tālie, vai vnk tuvajos suudi sabāzti un nav pārregulēti.Ieliekot nightbreakerus parasto spuldžu vietā,vajadzīgs ir pārbaudīt.Jo ideja mainās.Tos liek tie, kuriem gaismas par maz, tapc bijusī vecā nespodrā spuldze var būt bijusi pusmetru augstāk spīdoša.Tikko spožāka spuldze, katrs lieks greizs centimetrs var kaitēt pretimbraucējiem.

Visu laiku vislabākais ieteikums- izslēdz tos tālos, kad tev no pretimbraucēja rodas diskomforts.Un izslēdz savus, ja tavs pretimbraucējs to izdara pirmais.Protams, ir lohi un novirzes var būt, bet nu ideja skaidra.Nav ko metrus mērīt un grafikus zīmēt, pietiks ar cilvēcību.Reljefa un līkumu gadījumos 2 gali- sākumā esi informatīvs (lai pretimbraucējs aiz uzkalniņa tevi laicīgi jūt), bet īpaši bīstamās nepārredzamās vietās savus 1000w labāk uz mirkli izslēdz.Jo pie tāda sava spožuma Tu vari neieraudzīt, ka tev pretim brauc kāds taupīgais teorijas nezinātājs ar tuvajiem vai viens lohs vispār ar vienu lukturi.Viņš kādu iemeslu dēļ var braukt arī pa Tavu joslu/pusi- jo viņš "zin", ka tur neviens pretīm nebrauc.Pofig, vai nesties vai uz -30 braukt,pamatprincipus vēl neviens nav atcēlis.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Tur jau tā lieta, ka runa ir par cilvēcību, nevis kam vairāk vai mazāk un ko cienīt - gaismu pirms līkuma var redzēt pat vissūdīgāko, es pirms tā jau pārslēdzos, kādēļ kāds nevar tāpat ...liels jautājums. Bija reiz 3ais golfs, nekādas pārdabīgas gaismas spējas tur neredzēju - audi 80 tās ir pat labākas. Ar optiku vispār ir tā, ka tā reiz ir lieta, kas paliek arviena labāka jaunam auto...kaut vai tas, ka var ar priekšējām miglām, kas labi izgaismo ceļa malas braukt.

Ar sūdīgām (nenoregulētām) gaismām jau kādu brīdi vairs TA nelaiž cauri.

Par to mācīšanu...neko citu, kā vien negatīvu enerģiju citiem un rezultātā beigās arī sev neiegūsi, tāpēc es to nepraktizēju - nav arī laiku vērts tērēt. Kādu pabrīdināt ir cita lieta.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Nūūū... Kā jau teicu - labi pretībraucoši tālie dod lielāku motivāciju pretī braucošajiem pārslēgties. Es aizmirsu izskatīt to variantu ar kalnā vai līkumā braukšanu - jā, arī tur pie mums viss ir +/- kārtībā - kamēr tu sēdi aiz lukturiem, kuri dod laukā adekvātu lūmenu daudzumu. Es šitos gājienus jau kādu laiku atpakaļ esmu pasācis - redzot ka aiz līkuma kāds nāk pretī ar tālajiem, paprasīt pārslēgšanos, pārslēdzoties - vismaz 2 no 3 to ierauga un pārslēdzas pirms es vēl esmu to pretībraucēju ieraudzījis. Atgriežoties pie vienkārši laicīgas pārslēgšanās - man ir problēma kas pretēja tavai - tev pretī braucošie nepārslēdzas laicīgi - man pretī braucošie bieži vien pārslēdzas kāda kilometra attālumā, kas reizēm ir par tālu, un es speciāli vēl pavelku pāris trīs simtus metru ar tālajiem, jo nah tik garu gabalu ar tuvajiem braukt...

Attiecībā par vecām mašīnām - labi tālie no fofāgena grupas ir B2/B3 Audi 90, B4 ar pilnajiem lukturiem [kuri no rūpnīcas nāca V6], kupejām, C3 A200, mk1, mk2 golfiem, pieņemu ka arī astoņdesmito gadu polo - JA tam visam vēl kā jumtiņu uzliek resnus vadus un relejus. Tevis piesauktajam trešajam golfam kā reiz standartā apgaismojums ir sūdīgs, drošinātāju kastes konfigurācijas dēļ, un tur releji dod graujošu uzlabojumu - bet diemžēl mk3 vairs nav normālas tālās pieejamas; tiem lukturiem, kuros ir divas spuldzes, viena veido tuvo, otra tālo staru, tā ka pie ieslēgtiem tālajiem tur ir 110w tuvais stars un 110w tālais stars - tikmēr mk2 ir 120w izkliedēts tālais stars no lielajiem lukturiem, un 110w tālais stars kā divi punkti, no papildniekiem. Optika, vismaz fofāgena grupas aparātiem, nekur neuzlabojās - stikla aizvietošana ar plastmasu nav uzlabojums, bet H1 tuvās gaismas spuldzes aizvietošana ar ksenonu uzlabo tuvo gaismu, bet ne tālo - vot tagad vienīgi pēcējajā piecgadē ar Led Matrix lukturiem beidzot ir laba tālā gaisma, tikai diemžēl tas lukturu pāris maksā kā desmit gadus veca, normālā stāvoklī esoša mašīna...

P.N. "Ar sūdīgām (nenoregulētām) gaismām jau kādu brīdi vairs TA nelaiž cauri." - kā redzams, tas neko nedod - ja tev galvenie žilbinātāji ir tie, kas pret taviem blāvajiem lukturiem pārāk vēlu pārslēdzas, mani galvenokārt žilbina pretī braucošie, kam viens lukturis par augstu skatās, un es tādus redzu diezgan daudz...

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Vakar agrais rīts braucienā uz Tallinu. Patiešām, diezgan daudz sliņķu, kam deg tikai viens tuvo gaismu lukturis. Viens stulbenis nodzina mani malā pie nepārtrauktas līnijas, apdzīdams fūri Es gan braucu ar baudu, izmantodams VW Dynamic light assist pēc pilnas programmas - starp citu, tas novirza/pārslēdz staru savlaicīgi - tas arguments tomēr, aizstāvot “kruto gaismu īpašniekus”.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

kasinsh79,vai tās jaunās brīnumgaismas laicīgi reaģē arī uz smagsvara transporta kabīnes augšējiem gabarītiem, kad tāds sāk "uznirt" reljefaina ceļa apstākļos tavā priekšā?

Ja par to Golfu un citiem vecākas paaudzes auto- protams labs ir jebkurš tas, kam ir oem paredzēti tālie papildlukturi.Bet vecs xenons ir paredzēts tikai vienam- pēc iespējas drīzākai novietošanai miskastē.Kādi 4 gadi ir maksimums, ko tas suuds spēj daudzmaz atbilstoši novilkt.Visiem veciem/suudīgiem lukturiem ir viena kopīga īpašiba- citiem acīs tie spīd jebkurā gadījumā,kaut arī pats neko diži neredzēsi pat 200w lampu tur iebāžot.

Vēl ir viena jocīga, bet pēc būtības loģiska lieta- kad/ja pavadīt tumsā garas stundas,ir reāls pamats teorijai, ka relatīvi ātra savstarpēja tālo izslēgšana mazāk nogurdina acis.Lieki bez jēgas lietojot un saņemot pretim pārāk lielu gaismas daudzumu, mazāk ko redzēsi tad,kad nāksies lietot tikai tuvos vai kad būsi jau viens uz ceļa.Vismaz pirmajā momentā. Tas ir tāpat ,kā ar lieku enerģijas tērēšanu dažādai "pārmācīšanai".Ja tev tālie ir megaLabi, bet tuvie nekādi- tad vispār viss ir bezjēga.

Ja noskaņoties uz pārslēgšanos pēc iespējas tuvākā attālumā,vismaz pusē gadījumu būs viedokļu atšķirība un potenciāls konflikts ar pretimbraucēju.Es vairumā gadījumu izslēdzu pirmais.Ja to pirmais izdara viņš- es cenšos reaģēt pēc iespējas momentā.Šis ir tāds labs pozitīvi uzmundrinošs moments, ja sanāk pārslēgties praktiski vienlaicīgi.Un tad jūties pilnīgi drošs par to, ka tev otrs tāds pats normāls kadrs brauc pretim. Ja viņš tomēr ir kaut kāds pārspīlētājs- es vienalga izslēdzu tīri sporta pēc.Ja esmu drusku jocīgs, bet ja neesmu tomēr galīgs āksts- tātad man ir jāizdara secinājumi un jāprot savā prātā izvērtēt.Ja tam manis izvēlētajam pārslēgšanas brīdim katrs gandrīz otrais "nepiekrīt", tātad vaina tiešām ir manī.Ja tas ir taisns garā meža gabals,pēc laiciņa uz pāris sek var ieslēgt, lai papētītu situāciju.Tikko esi papētījis- visdrīzāk ka viņš no savas puses izdarīs to pašu. Nekāda konflikta, viss būs skaisti.Kādreiz tas tika pasniegts kā tāda īpaši savstarpēji saprotoša uzvedības ētika.Vēl ir, ka/ja tev jaudīgi tie tālie, pretimbraucēji bieži vien izslēgs ātrāk- jo tu viņam dedzini acis.Ne tāpēc ka lohs, bet viņš vnk vēlas tevi "palūgt" uz sapratni.

Pēc būtības,100 vai 130w halogēna spuldze ir nesankcionēta lietošanai satiksmē.Ja ņemam piem tālos papildlukturus ar 37,5 gaismasspēju, tad to ieslēgšanas brīdī vispār nekāda cita gaisma nedrīkst tev degt.Jebkura pat ja pārdomāta un ja nekolhoza "uzlabojuma" gadījumā ir tomēr jāapzinās ētikas moments.Vispār vienā ziņā ir labi, ka visa šī savā ziņā "sērga" pieder pagātnei, jo relatīvi jaunākiem auto ne kurš katrs ies savu bamperi urbt un bojāt.Turklāt, ja vēl jaunākiem, tad nekad nevari būt pārliecināts ko par to teiks borta dators.Tajā pat laikā kaut kādā Zviedrijā lielākā daļa brauc ar papildniekiem.Jo dažādu zvēru uz ceļa tur ir vairāk nekā braucēju.Tipa ka vilku barā labāk ir ka mēģināt gaudot līdzi;)

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Atbildot, jā. Neviens fūrists vēl man nav izrādījis neapmierinātību. Labais ir arī, pietuvojoties kādam no aizmugures - mani tālie izgaismo ceļu abpus viņa auto vēl krietnu attālumu uz priekšu (viņam aizmugurē mana auto gaismas “pietušējot”). Braucot pretī, mans kreisais lukturus izgaismo ievērojami manu kreiso ceļa malu (pretimbraucējam - labo ceļa nomali), kā arī manu labo pusi. Pretimbraucējam mani lukturi acīm netraucē, tie staru “pietušē”. Fantastika

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Nu, ja viņš spēj saprast tos lukturus kas fūrēm uz jumta, tas tiešām ir fantastiski.Mans to nespēj, bet instrukcijā tā arī ir rakstīts, ka intensīva reljefa apstākļos var būt novirzes no normas.Nu to reljefu es domaju piem kā tipiski tas gabals no robežas lidz Suwalkiem,kur katra kalna galā pretim būs fuure.Protams, ka 4-5 gadi ir tehnoloģijām graujoša starpība.

Par to kreiso malu tas skaidrs,acīmredzot to tiešām kāds r speciāli tā izgudrojis.Ja ar labu pat parastā xenona gaismu kāds mums pretim brauc, tak viņa gaismās mums tā labā mala ir pa lielu gabalu saskatāma ārpus mūsu tuvo gaismu robežas.Jautājums tikai, kurš to ir/nav savā prātā tā ievērojis un iemanījies savā labā izdevīgi izmantot.Iespējams viens otrs drīzāk pagriež galvu mežā vai aizžmiedz acis;)

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Turklāt, ja vēl jaunākiem, tad nekad nevari būt pārliecināts ko par to teiks borta dators.

Neko viņam nav jāsaka - ja papildniekus vienos caur releju, kuru ieslēdz, hvz, "kaut kas", diez vai kāda sistēma piefiksēs releja spolītes radīto slodzi, vai arī to ka papildus vati tiek ņemti no borta elektrosistēmas.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Jā, skaidrs,ok.Tu man atsūti bildi, kad būsi ieraudzījis vai saskaitījis te kaut vai kādus tur 3-4g vecus f10 vai c7 ar oem xenona vai tur vecā parauga led un ar uzstādītiem papildniekiem.Būtu interesanti pavērot, ja kaut vienu tādu to dalbaēbu tev izdotos piefiksēt.Tur tas viens bamperis ar visu to kas viņā iekšā maksā tik, cik 3-4gab golfi braucošā stāvoklī.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

3-4 gadus vecām mašīnām neviens neko neliek, jo tādu mašīnu īpašnieki lielākoties ir no tiem, kas tikai ķeblī pirst māk - šitādas lietas jāmeklē mašīnām no 10 gadiem un uz augšu - teiksim, vienam zināmam karakteram vecāki braukā ar T5 - tur ir diožu stienis priekšā pielikts...

P.N. Tu nejauši neesi ESPoff?

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Vo tu gan negants, tak liecies mierā.Tak uzklausies kādreiz kad tāpat pa-pacanski ka pamuldēt, nav tur ko katrreiz tos īpašniekus gānīt.Ne visi ir lohi.T5 tas ir viens, bet citam tas bampers ir fiziski ka neiespējami vispār tur ko pielikt.Kurš ja ne dalbaēbs tev ies kosmosa cenu maksājošu bamperi bojāt vai komplicētu gaismu vadību kolhozā modificēt.Pirmā parauga led lai nomainītu pret bixenon vai ja bix pret prastiem halog tur pus mašīna jaizjauc un vadības bloks krietni jāpārprogrammē.Un ir lietas, ko bez diilera servisa vispār her izdarīsi vai iekalibreesi.Turklat, oem lukturiem ir gaismasspēja 27,5 ta ko tur vispar var pielikt, lai iekš kopējā 75 ierakstītos.Un ko var, ja pat miglinieku nav kā tādu un visi bampera caurumi aizņemti ar citām ierīcēm.Kurš vispaar tur ies kādu to papildus meeslu skrūvēt, lai uz TA ņemtu nost.Nunafig.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Vakardien braucot uz dižo pilsētu, pirms saldus bija mazs piedzīvojums. Pirms zirņiem priekšā rodas smuks E46 tūrings, tieši šis te, kas šajā vecajā sludinājumā www.ss.com/msg/lv/transport/cars/bmw/330/dcjlf.html , tik ar koši sarkaniem ļitakiem, un velkas uz ~85 - man kruīzs uzlikts uz 95, protams, nokožu šo - izbraucam cauri zirņiem, šis mani nokož - un atkal velkas uz 85 - apdzenu - šis apdzen, apdzenu, šis vēl ņemas gāzi spiest - šis apdzen - apnika šitā huiņa, tā kā nebija nekur jāsteidzas, izstājos no viņa bērnudārza, uzliekot kruīzu uz kripatu mazāku ātrumu par viņējo, pēc kāda laiciņa šis nogriezās uz saldu.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Viens līdzīgs duraks aptuveni pēc Saldus ir manīts, tiesa ne tik reizes kā Tev.

Spiest grīdā pie apdzīšanas (ja tas tiek darīts apzināti - mēdz ari nolohoties) ir ļoti smaga mazvērtības trauma, kura būtu no satiksmes jāizolē. Ir protams fimpeļi, kas apdzen/izlec priekša un velkas arī...

No offence, bet Tu ar saviem 95 km/h esi ātrs priekš vidējā Kurzemes braucēja, mans novērojums no vasaras.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Normāls ātrums, nesanāk sevišķi daudz apdzīt...

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Kā vispār var kādu nokost, ja tu viņu neesi noķēris?Un ja tu esi noķēris- tātad kādu ilgāku gabalu esi braucis ātrāk par viņu.Šis ir tipisks novērojums, ka ātri vien noķer un pēkšņi jūti ka viņš sāk braukt ātrāk.Acīmredzot ir arī tādi savureiz "mācību guvušie".kad apdzinējs dzen kilometru ar +2, bet, priekšā nokļuvis, pēkšņi sāk braukt lēnāk, nekā apdzenamais brauca pirms visas tās epopejas.

Un ne jau vienmēr apdzen dēļ ātruma kā tāda.Iespējams (visdrīzāk) ka priekšābraucējs vnk ir āksts.Ja nesakrīt principiāli viedokļi, labāk jau no tāda tālāk.Cits neprot vienmērīgi braukt, cits taisnā gabalā vēlas braukt pa 3km/h ātrāk par priekšābraucēju, bet ,tikko kāda situācija vai ja smagajam garām jātiek, tā sākas čakars.Ja lēni apdzen- varbūt cilvēks vnk negrib riskēt ar saviem +30.Bet, ja jau reiz esi apdzinis, būtu jāizjūt morāla atbildība.Tak ja gribēji būt Pirmais, nu ta lūdzu brauc, nevis tur kko čakarējies.

Cits- kā jau tecu, ka Katrs piedzīvota notikuma taisnīgs apraksts palīdz tā izlasītājam tapt par gramu gudrākam.Un ne jau "es" to principu izdomāju.Kā arī, katrs pat cilvēcīgs ieteikums var izraisīt virtuāli negatīvu pretdarbību.Piem.,Es te 16x kritizēju zaļo sētu pie Skaja.Un to, ka briesmas ieraugot, mazs procents garāmbraucēju attopas pabrīdināt aizmugurē esošos.Jo pati tā ideja ir idiotu apzelēta un pašā saknē ar kājām gaisā izkropļota.Katrs atbild par Sevi.Vienlaikus, šīs te tupās psiholoģijas nākamais solis paredz to, ka/lai "katrs" pats arī sevi sargā, jo "man" uz to visu ir vnk po-uj.Bet, simtkārt ir tomēr pierādījies, ka reālu briesmu gadījumā tieši kādam no tobrīd tuvumā esosajiem var izrādīties tā izšķirošā loma negadījuma novēršanai.Un, kad kaut kas tomēr vienureiz misējas "man", vot luuk tad es tomēr gribētu ka "cerēt uz sapratni".Pat vienreiz te biju zinātnisku grafiku ievietojis, ko neviens tā arī pa nopietnam nepakomentēja.

Un par to sētu uz jšosejas.Kura, kā te jau minējām, atrodas miljardus apgrozošās rīgas rātes valdījumā.Vakar īsi pirms pusnakts braucu, kko tur savā galvā domāju,pofig, ne kur skrēju ne ko.Gabaliņu priekšā redzu dažus auto.Bet ne tā ka diži tuvojos vai ka jāapsteidz, vnk vēl ir pofig.Un te peekšņi tumšākajā vietā redzu, ka nupat jau gandrīz ka jau MANAI joslai teciņus pāri dodas viens Pim...Tumšās buksēs, tumšā jakā un ar kartona Kafijas krūzi rokā.Jo viņš ,acīmredzot, dzīvo kkur tur dārzos zem plēves,un tajā tankā uz līkuma ir dabūjis to krūzi un tagd ir pārejai no šīssaules uz To ir izvēlējies vietu, kur beidzas tās sētas fragments.Aptuveni turpat, kur tika fotografēts šovasar nelaimes gadījums,kura foto te 2x tiku ievietojis, to cauro sētu kritizēdams.Lūk jums "sakarība",un šis ne pirmo reizi ir novērojams.Jo pats piesauci, pierunājāji, aizskāri, kosmisko negativitāti pret sevi pavērsi,savu auru un savu karmiski mistisko aizsardzību pabojāji.Tāpēc labāk ka mazāk runāt.Pat ne to ka/ja es ieraugu tādā vietā tumsā ka viens tas potenciālais p-dars slāj gar malu un gatavojas kko šķērsot- nu pletj, tak tu paņem uzspīdini tālos, vai pagriezienu uzmirkšķini vai vel sazin ko/jebko, lai aizmugurē esošos pabrīdināt vai/vismaz viņu uzmanību lai pievērst.Bet neee, mums labāk katrs lai par sevi atbild.Protams,izņemot To gadījumu, kad vienureiz MAN PAŠAM kko no citiem vajadzēs.

Es vispār domāju, ka beidzamais brīdis ir visiem sev karināt video un sākt vākt foto un te publicēt un apspriest.Jo šāds te caurās/sētas/sindroma apraksts nepārprotami var kādam noderēt- ja piem tas kāds ir pavadījis dienu stresā rīgā un tagd reku atviegloti/beidzoot dodas mājup pa šo te Kurzemes virziena meeslagabalu.Tiktikko "atslābinājies", tiktikko ka uz 90 un taa.Uz KO viņam tur skatīties un KO viņam paturēt prātā?

Freijers Reģ.: 06.09.2018
1 0 Atbildēt

par to par sevis atbildēšanu...ir suga, kas ir izaudzināta/izaugusi ar betona kaklu un māk tikai stiklā un spidometrā skatīties, viss pārējais pilnīgi po..uj, un visas šīs radarizācijas tādus tikai vairo un veicina, jo viņi jau nepārkāpj (vismaz ne monetizējamos CSN pantus), tikai tizli brauc. Tādiem, kas notiek aizmugurē - kādi vēl naher spoguļi - pilnīgi neinteresē, kas sānos ne tik....Kā reiz atkal nesen bija gadījums, kad no teritorijas jāizbrauc, kreiso vajag, protams pirms luksofora viena zoss tā feini priekšā piebraukusi ar teju auto distanci, aizmugurē esošais atstājis labu spraugu, šai mirkšķinu, lai pavelkas uz priekš un es pirms luksofora ārā tieku...tak pilnīgs powers, nemaz savu betona sprandu nepagrozīja. Vienreiz šādai grūtgalvīgai dāmai kāpu laukā zīmju valodā paradīt, lai pirms pārbrauktuves pakustina savu kasti, lai no teritorijas var izbraukt.

Tas pats uz štrāsēm - reti kurš brīdina, par zvēriem, lampām vai da jebko, reti kurš smagais dod zīmi par tīru ceļu apgonam, utt. Tas nav pienākums protams, bet labais tonis gan.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Lūk kā ir- cilvēkiem nepatīk, ka "lej lieku ūdeni", tajā pat laikā zinātnieki ko dara- viņi "tikai lej".Lai ko saprastu- vienam saprotmam teikumam ir pa virsu 10lpp ūdens. Lūk diplomēta nopelniem bagātā psiholoģijas pētnieka garadarbs: citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.458.4050&rep=rep1&type=pdf

Un lūk viens grafiks, deļ kura "ir vērts" to murgu pašķirstit:

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Īsāk sakot, savu lodi nedzird un savu zvēru neredz

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

650 04.11.2018 15:54 Es reiz kaut kur lasīju to atziņu, ka jebkuram braucējam esot visnotaļ derīgi izlasīt cita braucēja pieredzētu (patiesu..) notikumu vai uzklausīt kādu derīgu pieredzi.Tipa kā "izbraukt ar viņu" kādu tur to atstāstīto ceļagabalu.Salīdzināt ar sevi,padomāt ko un kā pats būtu darījis.Jo "sen nekustinātas" (pat labās) lietas ar laiku vienkārši tiek aizmirstas.

650 06.11.2018 15:19 Laicīga un pareiza situācijas prognozēšana samazinot risku iekļūt negadījumā par 43%.Reālas priekšdarbības,kas paspētas pielietot uz tās pirmās prognozes pamata- vēl par kaut kādiem tur 42%.Kamēr izdaudzinātā pārcilvēciskā sagatavotība centimetru apstūrēšanas un galēji beidzamās sekundes bremzēšanas iemaņās nesot vien 3% veiksmes.

-------------------------

Tas gan ir pareizi. Manuprāt, ir šāda te loģiska sakarība - ir kaut kāda teorija, fakts, piedzīvota vai citu izstāstīta situācija. Tad tas viss tiek apspriests, izdomāts, tiek minēti visādi argumenti, pretargumenti, ir pārdomas, secinājumi. Varbūt tas viss tiek apspriests krustu šķērsu, varbūt tik pa ausu galam padzirdēts. Un tad iestājas reāla situācija uz ceļa, kuru tas braucējs vai nu sasaista dabā ar to izdzirdēto vai kārtīgi apspriesto, vai ne. Tad seko vai nu tie preventīvie pasākumi, tur, lēnāka braukšana, ja tumsā nāk pretī vesela rinda auto ar nenoregulētām gaismām vai īpaša uzmanība, ja parādās stirna, vai mazāks ātrums pilsētā ar šaurām ielām pirmajā septembra nedēļā. Nu un tad vai nu ir vai nav tās situācijas, kur padomāt īsti nav laika un visu nosaka daži pareizi refleksi dažu sekunžu laikā un veiksme. Griezt pa labi, pa kreisi, uz nomales, nedarīt neko, bremzēt taisnā līnijā, cik nervi tur un tad braukt grāvī vai nedarīt neko, braukt taisni, samazinot, nemainot vai pat palielinot ātrumu. Dažu sekunžu refleksi.

1 2
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti