Latvijas valsts ceļi pārbūvēs Medemciema krustojumu uz Jelgavas šosejas; iedzīvotāji neapmierināti 85

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 29.janvāris 2020 15:09

VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) plāns Medemciema krustojuma pārbūvei uz Jelgavas šosejas izraisījis vairāku desmitu vietējo iedzīvotāju sašutumu, trešdien novēroja aģentūra LETA.

LVC Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns trešdien preses konferencē informēja, ka jau ir noslēgts līgums par Medemciema krustojuma pārbūvi, kur darbus plānots sākt šā gada aprīlī-maijā. Paredezēts, ka šajā krustojumā satiksmes drošības uzlabošanai tiks likvidēts kreisais pagrieziens no Medemciema uz Jelgavu, kā arī kreisais pagrieziens no Rīgas uz Medemciemu.

Projekta realizācijai ir paredzētas 45 dienas un darbus veiks SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība Igate". Kopējās projekta izmaksas ir 161 689 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

Plānots, ka nokļūšanai no Medemciema uz Jelgavu būs jāpagriežas pa labi Rīgas virzienā un pēc 800 metriem uz šosejas būs izveidota apgriešanās vieta braukšanai pretējā virzienā.

Savukārt, lai no Rīgas nokļūtu uz Medemciemu, būs jābrauc garām esošajam krustojumam četrus kilometrus Jelgavas virzienā līdz divlīmeņu krustojumam ar Rīgas apvedceļu. Šajā krustojumā būs jāpagriežas braukšanai pretējā virzienā un jāmēro četri kilometri līdz Medemciemam.

Uz preses konferenci bija ieradušies vairāki desmiti vietējo iedzīvotāju, kuri ļoti skaļi pauda savu sašutumu un neapmierinātību ar krustojuma pārbūves plānu. Iedzīvotāji uzsvēra, ka ar viņiem neviens nav runājis par šiem plāniem un viņu viedoklis nav ņemts vērā. Iedzīvotāji uzskata, ka LVC ir izvēlējušies lētāko un iedzīvotājiem visneizdevīgāko risinājumu.

Braucot no Rīgas uz Medemciemu kaut vai vienu reizi dienā, ceļš pagarināsies par astoņiem kilometriem, norādīja Medemciema iedzīvotāji. Viņi ir aprēķinājuši, ka tas katrai ģimenei radīšot 50 līdz 100 eiro papildus izdevumus mēnesī. Iedzīvotāji uzsvēra, ka, viņuprāt, daudz pieņemamāks risinājums satiksmes drošībai, kas neapgrūtinātu iedzīvotājus, būtu apļveida krustojuma izbūve, vai arī luksoforu uzstādīšana šajā krustojumā.

Zaļaiskalns norādīja, ka uz šādiem ceļiem ārpus apdzīvotām vietām apļveida krustojumus nebūvē. Savukārt lēmumu neuzstādīt luksoforus Zaļaiskalns skaidroja ar to, ka netālu atrodas divlīmeņu krustojums, kas atrisina kreisā pagrieziena problēmu.

Iedzīvotāji uzsvēra, ka šajā gadījumā Medemciemā vajadzētu uzstādīt ceļazīmi "Apdzīvota vieta", taču Zaļaiskalns norādīja, ka, braucot pa Jelgavas šoseju, apbūve gandrīz nav pamanāma, tāpēc šāda ceļazīme netiks uzstādīta.

Tāpat iedzīvotāji norādīja, ka, piemēram, Jaunolainē dzīvo daudz mazāk cilvēku, taču tur ir gan ceļazīme "Apdzīvota vieta", gan arī uzstādīts luksofors.

Medemciema iedzīvotāji pauda gatavību savākt parakstus pret šādu LVC pārbūves plānu, vienlaikus gan atzīstot, ka tas, visticamāk, iecerēto pārbūvi neietekmēs.

LVC informēja, ka Jelgavas šosejas posmam pie Medemciema ir veikta satiksmes drošības izpēte, kas norāda uz to, ka kreisais pagrieziens tur būtu likvidējams. Savukārt vēl vienas apgriešanās vietas izveide starp Medemciemu un divlīmeņa šķērsojumu nepaaugstinās satiksmes drošību, bet otrādi, jo ikviena apgriešanās vieta uz intensīvas satiksmes šosejas ar četrām braukšanas joslām ir potenciāli bīstama vieta. Turklāt, papildu apgriešanās vietas izbūvei nav pamata, ņemot vērā to, ka no Medemciema līdz divlīmeņu šķērsojumam ir tikai nedaudz vairāk nekā trīs kilometri.

Salīdzinot ar 2018.gadu, satiksmes intensitāte uz Jelgavas šosejas 2019.gadā ir palielinājusies par 12,7% un sasniedza 13 646 automašīnas diennaktī. Kreisais pagrieziens ir viens no visbīstamākajiem manevriem, un uz tik noslogotas šosejas manevra bīstamība stipri pieaug, skaidroja LVC.

LVC uzsvēra, ka Medemciema krustojums ir viena no satiksmes drošības viedokļa problemātiskākajām vietām valsts autoceļu tīklā. Valsts policijas dati liecina, ka kopš 2015.gada tur notikuši 28 ceļu satiksmes negadījumi, kuros ir viens bojā gājušais, viens cilvēks guvis smagus miesas bojājumus, bet 13 cilvēki - vieglus miesas bojājumus.

 
Visi komentāri
 
Janka 29.janvāris 2020 15:16
12 0 Atbildēt

beidzot!

Jau cik gadus par šo domā, tad beidzot ir nonācis līdz izpildei. Ir dažās reizes sanācis izpildīt kreiso gan no Rīgas puses, gan no Medamciema puses - nu nebija patīkami.

Gunvaldis 29.janvāris 2020 20:48
4 3 Atbildēt

Janka,atsaucies Emma,tāpat laid pa kreisi!

braucējs 29.janvāris 2020 15:36
1 6 Atbildēt

vai es kļūdos, vai Lietuvā un Polijā uz E67 ir dafiga apļveida krustojumi ārpus apdzīvotām vietām....?

ventiš 29.janvāris 2020 15:43
1 13 Atbildēt

"..Zaļaiskalns norādīja, ka uz šādiem ceļiem ārpus apdzīvotām vietām apļveida krustojumus nebūvē.."

un kā ta' ar tem 2 lielem apļem uz Ventiš cēļ' pie Tukum..? A?

anonimikis 29.janvāris 2020 15:55
20 2 Atbildēt

tur ir ceļš ar 4 joslām?

nomiks 29.janvāris 2020 16:02
25 1 Atbildēt

Braucu tur gkatru rītu un valaru. No rītiem nav aktuāli, bet no darba mājās braucu tieši caur Medemciemu. Tas pagrieziens no Medemciema uz Jelgavas pusi ir vienkārši briesmīgs. Īpaši tumšā diennakts laikā un slapjos apstākļos. Jau sen bija laiks tur aizliegt kreiso pagriezienu. Šis krustojums ir paņēmis tik daudzu cilvēku dzīvības. Gan to, kas šķērso šoseju kā gājēji (neizmantojot speciāli paredzēto pazemes tuneli), gan to, kas gājuši bojā transportlīdzekļu sadursmes rezultātā.

BRAVO Latvijas valsts ceļiem!

Vari tikai ieņirgt par tiem iedzīvotāju aprēķiniem par 50-100 EUR mēnesī extra izmaksām. 30 dienas x 8 km ir 240 km mēnesī. Pat, ja patērē degvielu 10 l/100 km, tie ir ap 35-40 EUR mēnesī.

Bez tam uz Medemciemu var braukt arī no otras puses - Ķekavas ceļa caur Baložiem.

Un pat, ja tie ir 35 EUR mēnesī, tā ir normāla cena, ko maksāt par drošību. Ja nē, var jau braukt arī satiksmes autobusu. To neviens neplāno atcelt

VWfans 29.janvāris 2020 16:05
19 2 Atbildēt

Kādi 50 eiro sadārdzinājums??? Ja reizi darbdienā plus 8 kilometrus braukt, tad tie būtu plus 170 km mēnesī un plus 10 litri benzīna par 13 eiro!!! Vai dīzelim plus astoņi litri par 10 eiro mēnesī.

Frontera 29.janvāris 2020 19:27
3 3 Atbildēt

Beidz čīkstēt vienreiz...un cik tu nodzer weekendos???

ezis71 29.janvāris 2020 20:33
4 1 Atbildēt

Latvietis ir feniņdrāzējs viņš pērk dīzeli bet tie 8 km pa štrāsi ir ļoti veselīgi DPF filtram,tā kā vairāk plusu nekā mīnusu.

7 GPU 30.janvāris 2020 0:20
3 2 Atbildēt

nespried pēc sevis,.apeiku .isēj

Kot 30.janvāris 2020 8:23
0 4 Atbildēt

Aprēķins pareizs, ja brauc pa taisnu ceļu ar stabilu ātrumu. Uzsākšanas/bremzēšanas, kuras te draud tā netēķinās

Vismaz 2-3x vairâk. Tā, ká līdz 50€ mēnesī var arī aizvilkt. It sevišķi, ja brauc biežāk nekâ 1x dienâ. Bet nu tas tâ.

Krustojums tur protams briesmīgs, šaubu nav, bet piedāvātais risinájums arī tak sebe... pa lēto, pārnesot finansu slogu uz iezīvotájiem. Tipa- aizvērām, tālāk skataties paši ká ērtāk. ????

Caur Baložiem brauk varētu būt vispār jautrība no Rīta uz Rīgu, ir pāris reizes gadījies.... tur korķītis pailgs... ????

Bradypus 30.janvāris 2020 9:34
5 0 Atbildēt

"pa lēto, pārnesot finansu slogu uz iezīvotájiem."

No šīs vietas, lūdzu, sīkāk... No kā tas finansiālais slogs tiek noņemts, pārnesot to uz iedzīvotājiem?

HE 29.janvāris 2020 16:14
5 0 Atbildēt

Vācijā zem šādiem ceļiem izbūvē tuneli , lai nebūtu kreiso pagriezienu.

divpedālnieks 29.janvāris 2020 20:04
11 0 Atbildēt

Bet šeit ir Latvija,šeit ir Gaujmala-nepamanīji,ko?

Eduards 29.janvāris 2020 16:14
3 0 Atbildēt

Tunelis, blakus gājēju.....

650 29.janvāris 2020 20:56
5 0 Atbildēt

....ko tur blakus lieki rakņāties, laižam pa to pašu esošo- kopā ar gājējiem un vēlams bez marķējuma/apgaismojuma

Damn 29.janvāris 2020 16:14
15 0 Atbildēt

Tiklīdz kādam Rīgā aizliedz kreiso pagriezienu tā arī bļāviens, ka nevar vairs savā pagalmā iebraukt un esot jābrauc lieki km. Sen bija laiks.

Frontera 29.janvāris 2020 19:28
2 1 Atbildēt

Nu tieši tā..LV dzīvo čīkstekļi..santīmu pisēji un krahabori..sīkstuļi

manjana 29.janvāris 2020 20:03
4 0 Atbildēt

Rīga atplētusi rīkli aprīt Medemciemu?Sakaņa rulez?Nē,zaļzemnieki,no zagšanas paguruši,uzmeta arī Sakaņu.Pagaidām vēl nē!

Nja 29.janvāris 2020 16:19
10 0 Atbildēt

Kā vienmēr, gribam ceļu kā eiropā, bet uz citu rēķina. Kāds ir pētijis ik pēc cik km eiropā uz lielajiem ceļiem ir iespēja apgriezties? Man šķiet šis attālums ir normāls. Protams, var runāt par paralēlu ceļu kurš ir domāts šādiem maziem pievadceļiem. Uz Apvedceļa arī tie kreisie, sen būtu jābūvē cits un esošais ar mazajiem pieslēgumiem lai paliek.

iciks 29.janvāris 2020 16:34
11 0 Atbildēt

Krietni!

Skaidrs, kādam allaž šādas lietas rada neērtības, bet čakarēt pamatplūsmu, kas ir milzīga, lai dažiem nebūtu jātērē... 100 EUR mēnesī (kas izklausās fantastiski ) - tas nav īsti nopietni.

kukumbērs-kamambērs 30.janvāris 2020 0:15
4 1 Atbildēt

Tātad Medemciemā nedzīvo neviens čiekurs,kura dēļ vajag piežmiegt Jelgavas joņotājus.

Bradypus 29.janvāris 2020 16:55
9 1 Atbildēt

Mazliet interesē kādu kosmosu tur taisās būvēt... Vajag savienot divas esošas barjeras 50m garumā un noņemt noaminīt pāris c.z. Principā izdarāms vienā dienā.

"Projekta realizācijai ir paredzētas 45 dienas un darbus veiks SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība Igate". Kopējās projekta izmaksas ir 161 689 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN)."

Palaidniex 29.janvāris 2020 17:03
5 0 Atbildēt

Varbūt pirms jaunās apgriešanās vietas ir paredzēts izbūvēt bremzēšanas un ieskrējiena joslas. Kuras protams vienā dienā var uztaisīt ieklājot asfaltu pa tiešu uz zālāja. Var mēģināt sabūvēt ko nopietnāku, tam vajag mazliet vairāk laika.

Bradypus 29.janvāris 2020 17:16
5 1 Atbildēt

Vienā dienā var 3km garumā noraut trīs joslām asfaltu, novērst defektus betona pamatklājā, ieklāt jaunu asfaltu un sazīmēt CHA (Novērots Vīnē). Bet tev protams interesē tikai zebras, nevis tas kādēļ šādam megaprojektam vajag 45 dienas, kuru laikā nešaubīgi būs spēkā virkne satiksmi trucējošu ierobežojumu.

iciks 30.janvāris 2020 8:49
5 0 Atbildēt

Un cik ilgi to projektēja?

Ja ņem vērā to, ka projektos ir arī saskaņošanas fāze ar visādiem komunikāciju īpašniekiem u.tml. - nekā dīvaina neredzu.

Bradypus 30.janvāris 2020 9:36
1 0 Atbildēt

Projektēt un rīkot iepirkumu konkursus var cik vien ilgi vēlas - tas netraucē satiksmei. Problēmas rada neadekvāti realizācijas termiņi, kuru laikā tiek ierobežota satiksme.

iciks 30.janvāris 2020 10:20
5 0 Atbildēt

Piedošanu, likās, ka 45 dienas ir projektēšanai.

Neņemos spriest, kādi apsvērumi ir dienu noteikšanā, taču viens ir skaidrs, ka īsti pateikt - 3 dienās, jo Vīnē tā var, nav iespējams. Kaut vai to pašu klimatisko apvērumu pēc - var uznākt lietaina nedēļa, var divas. Paiet šīs 14 dienas, bet būvniekam nav reālu iespēju neko darīt, taču laiks iet.

Ja paģērēs īsu termiņu, gan jau būvnieki pieteiksies, vien pēc risku izanalizēšanas paprasīs jau citu cenu.

Bradypus 30.janvāris 2020 13:35
0 0 Atbildēt

Protams, ka citu cenu. Un labāk pa lēto un ilgi, jo stāvēšana pusotru mēnesi papildus sastrēgumos taču nevienam zaudējumus nerada, vai ne?

Ak jā, piemirsu, ka Vīne ir Ēģiptē un tur nemēdz būt lietainas nedēļas.

Patriots 29.janvāris 2020 17:12
3 11 Atbildēt

Citur var būvēt apļus,pie mums ka parasti ne.

Janka 29.janvāris 2020 17:31
16 0 Atbildēt

dēļ dažiem simtiem iedzīvotāju tagad būvēt krietni dārgāku (un vietas ziņā vairāk aizņemošu) apli, lai vairāk kā desmit tūkstoši transportlīdzekļu katru dienu pirms tā bremzētu un pēc tam paātrinātos? Jūs to nopietni domājat? Tikai tādēļ, lai tiem dažiem simtiem transportlīdzekļu nebūtu jānobrauc lieki 8km?

Jurks 29.janvāris 2020 20:07
6 2 Atbildēt

Nav ko braukalēt uz Rīgu.Neienāca prātiņā?Jelgavā divi cietumi.Vai tad darbs vai vietiņa Tev neatradīsies?

aigi 29.janvāris 2020 17:16
3 5 Atbildēt

vispār jau apli varēja izbūvēt, tikko biju Polijā un tur uz 4 joslu šosejas ir vairāki apļi, ja nemaldos Lietuvā arī bija.

Bet tas, protams, ir laiks un izdevumi.

iciks 30.janvāris 2020 8:55
8 0 Atbildēt

Var visu ko, bet VAI VAJAG? Apļiem optimāla skaitās situācija, ja visiem zariem ir līdzīga satiksmes intensitāte. Tā gadās reti, bet nu būtu vēlams, lai tā ir vismaz nav pārāk atšķirīga.

Šeit sanāktu tā - visai lielajai pamatplūsmai jācieš dēļ dažiem braucējiem no Medemciema un tas nav īsti pareizi.

GB12 29.janvāris 2020 17:32
4 3 Atbildēt

Tas, ka tā vieta ir tizla, ir skaidrs... pats esmu daudz reizes tur braucis un piedzīvojis ne vienu vien avārijas situāciju. Bet kur ir problēma tādu pašu apgriešanās vietu 800 metrus no krustojuma, kas būs Rīgas pusē, izbūvēt otrā? Taču nav nekāds kosmoss izmaksās...

Agris 29.janvāris 2020 18:04
6 0 Atbildēt

apgriešanās joslas izbūve noteikti sastāda lielāko daļu izmaksu (pieņemsim 100k Eur). Iztērēt 100k un taisīt apgriešanās joslu pēc 800 metriem, ja vēl 2.5km tālāk ir droša apgriešanās josla, kur nav jāšķērso pretī braucēju trajektorija nešķiet pareizi.

darklight 29.janvāris 2020 18:02
7 1 Atbildēt

Skaidrs, ka kreisais no Medemciema uz Jelgavu bija jālikvidē jau sen. Bet kāpēc nevar atstāt no Rīgas uz Medemciemu? Ja paliktu pagrieziens tikai vienā virzienā, tad arī viss bardaks tajā krustojumā beigtos. Galu galā tur pat nebūtu problēmu izbūvēt atsevišķu joslu šim pagriezienam.

atrabotka 29.janvāris 2020 19:02
4 0 Atbildēt

Es arī par šo iedomājos un piekrītu tev! Bet laikam izdomāja, ka ja [kaut kā] sakārto, tad jādara līdz galam.

Janka 30.janvāris 2020 9:53
8 0 Atbildēt

zinot mūsu braucējus, atrastos gana daudz tādu, kas mēģinātu tāpat izveikt kreiso tur, kur to nedrīkst.

Labs piemērs bija pie Piņķiem Jūrmalas šosejas remonta laikā (uz Rīgas apvedceļa), kad bija izveidota apgriešanās vieta. Apgriešanās vieta bija pirms izbraukšanas no Piņķiem, tak cilvēkiem bija slinkums izbraukt uz Jūrmalas šosejas, tad nogriezties uz apvedceļa (Salaspils virzienā) un tad apgriezties (lieki 2km), tā vietā sākumā braukāja pa zāli un nedaduz zem ķieģeļa pret spalvu (pretējā virzienā nāk 2 joslas), kad LVC salika stabiņus, lai nebrauc pa zāli, tak tāpat pabrauca garām un grieza zem ķieģeļa visai plūsmai pertī, šoreiz gan pabrauca tos 20m vairāk pret spalvu. Vai vispār brauca poa joslu, kas paredzēta, lai no apvedceļa iebruaktu Piņķos pat tad, kad tur nāca mašīnas pretī.

Mums uz ceļiem der tikai tādi risinājumi, kas izslēdz iespēju tos apbraukt.

atrabotka 29.janvāris 2020 18:55
4 8 Atbildēt

Izvēlējās lētāko risinājumu. Būtu tiltu uzcēluši pāri - apmēram tā, kā tas ir uz Tallinas šosejas pie Ādažiem. To apgriešanās vietu braucot no Medemciema uz Jelgavu vēl varētu saprast, bet braukt 8km pa tukšo lai aizbrauktu uz Medemciemu - diez kas jau nav..

Palaidniex 30.janvāris 2020 10:11
5 0 Atbildēt

Un kādas būtu "zelta" satiksmes pārvada izmaksas, salīzinot ar šo?

krampītis 29.janvāris 2020 19:17
1 1 Atbildēt

ideālais risinājums bija uzbūvēt tādu pašu tiltu kā Ādažos pie Apelsīna

atrabotka 29.janvāris 2020 19:18
1 2 Atbildēt

Vajadzēja sākt ar plūsmas mērīšanu - cik daudz mašīnas tad diennakts/nedēļas laikā izbrauc/iebrauc Medemciemā caur šo krustojumu. Attiecībā no tā, tad arī izdarīt secinājumus - atļaut šādu vienkāršu risinājumu vai domāt par tilta vai cita risinājuma būvniecību.

Frontera 29.janvāris 2020 19:30
1 2 Atbildēt

Bet kādēļ LV visi komentos protestē,bet ne dabā????

iksveceē 29.janvāris 2020 19:58
7 0 Atbildēt

Nu tad brauciet "arī satiksmes autobusu".Būs tīrāk uz ceļa.

Valerijāns 29.janvāris 2020 20:00
7 1 Atbildēt

Ja izbraucot no Jelgavas, iespiež pedālī grīdā un atlaiž Tīrainē,tad kaut kādi Medemciema ļauži neskaitās.

Vietējais 29.janvāris 2020 20:04
3 3 Atbildēt

Varēja vienreiz pielikt punktu ikrīta/vakara auto tranzītam caur Medemciemu. Tā ir lielākā problēma. Kameru pie iebraukšanas, kameru pie izbraukšanas. Ja stundas laikā piefiksējas abās, uzlikt sodu.

msh 29.janvāris 2020 20:09
2 0 Atbildēt

Kāpēc tas notiek?

Vietējais 29.janvāris 2020 20:15
2 0 Atbildēt

To bīstamību tajā krustojumā rada tikai tranzītnieki, kam rītos-vakaros svilst kalpa pakaļa, liekot to ātri apdzēst, pārkāpjot n-tos CSN, lai tikai iesistu kādu minūti un nestāvētu lielajos Vienības gatves korķos.

gunbox 30.janvāris 2020 9:38
2 0 Atbildēt

Muļķības. Caur Medemciemu tikai tāpēc brauc, ka Ķekavas šosejas satiksmes organizēšanu līdz A7 ir duraks plānojis ar diviem luksoforiem, kuri cikliski pārklājas un veido km garu korķi. Salīdzinoši ar to vietu, Vienības gatve ir ideāli izbraucama ar visiem kreisajiem pagriezieniem. Un kreisie tikai tiem ir bīstami, kuri nejēdz braukt un ievērot CSN. Diemžēl tādu ir pārsvars.

GB12 30.janvāris 2020 9:53
5 0 Atbildēt

Savā laikā, kad tur ātrāk par 10 km/h pabraukt nevarēja, nekāda tranzīta nebija Varbūt jāārda asfalts nost?

Bradypus 31.janvāris 2020 14:39
0 0 Atbildēt

Un kāds būs tas pārkāpums, par kuru sodīt piedāvā? Varbūt vajag tādu pašu mehānismu ierīkot Rīgā un sodīt visus Ādažniekus, kas uz darbu Mārupē atļaujas braukt tranzītā?

msh 29.janvāris 2020 20:08
2 7 Atbildēt

Jā, tas krustojums, bez šaubam, ir sviestains. Bet mani fascinē dižās pilsētas mazohistu priecāšanās par to ka aizliegs kreiso - pirmie komentāri pa lielam ir saucieni "dziļāk! stiprāk! jā! jā!".

Vai nu apgriešanās vietu gabaliņu uz TDIgavas pusi, vai tiltu, nevis priecāties par to ka kārtējo reizi kaut ko aizliedz un sačakarē.

Bradypus 30.janvāris 2020 9:46
2 1 Atbildēt

Bet mani fascinē, ka tu atkal pamanies piesaukt "dižo pilsētu". Man, kā "dižās pilsētas" iedzīvotājam personīgi ir dziļi pie vienas vietas šī krustojuma organizācija, jo braucu tur izņēmuma kārtā. Sajūsmā spiedz viesstrādnieki no Jelgavas.

msh 30.janvāris 2020 12:30
0 5 Atbildēt

Un kas tevi fascinē? Tā ir dižā pilsēta, kas ir vienīgā vieta latvijā, kur masveidā ir aizliegti kreisie pagriezieni - un tikai tie, kas pie tāda marazma ir pieraduši, var būt sajūsmā ka kaut kur vēl aizliedz kreiso pagriezienu. Es pamatojumu sajūsmai neredzu - kreisā pagrieziena aizliegšana ir vienkārši lētākais variants cīņai ar sekām - "tie kas grib griezties pa kreisi, rada rindas un sastrēgumus? Aizliegsim pagriezties pa kreisi!" - tikai cilvēks ar labām apvidus zināšanām var priecāties par šādu risinājumu - man, kas pieradis maršrutu rēķināt pēc principa "īsākais maršruts no punkta A līdz punktam B", tas rēbuss, kas jāatrisina lai kaut kor aizbrauktu dižajā pilsētā, nesajūsmina.

iciks 30.janvāris 2020 13:10
3 0 Atbildēt

Loģiski var izskaidrot, kāpēc tieši dižajā pilsētā aizliegti daudzviet kreisie pagriezieni - lielāka braucēju skaita dēļ. Ja katrā iespējamajā krustojumā sāktu krāties šādi "kreisie braucēji", satiksme pamirtu.

Nav nekas dīvains, ka lielajai satiksmes plūsmai uz pamatceļa (27 vai 30 tūkst. auto diennaktī, kā tiku skatījies) nevajadzētu čakarēt dzīvi skaitliski mazāka braucēju apjoma dēļ.

"tikai cilvēks ar labām apvidus zināšanām var priecāties par šādu risinājumu" - šie braucēji tiešām pārzina apkārtni, jo viņi tur brauc katru dienu. Gan neapmaldīsies.

Bradypus 30.janvāris 2020 13:43
2 0 Atbildēt

Piedod, visu laiku grūti sanāk iedomāties šādu interpretāciju. Kreisie pagriezieni intensīvā pilsētas satiksmē tiek aizliegti visā civilizētajā pasaulē, kuru tu diemžēl neesi redzējis un visticamāk nekad neesi izbaudījis to sajūtu, kas rodas atgriežoties mazajā provinciālajā Rīgā no kāda Eiropas izbrauciena.

Ja neesi dzirdējis - tavai apvidus nepārzināšanas problēmai mūsdienās ir pāris labi risinājumi - Waze vai Google. Kad es sāku iepazīšanos ar lielpilsētu satiksmi, tādi vēl nebija izdomāti - kādreizējā maldīšanās naktī, lai atrastu ceļu cauri Varšavai ir jautras atmiņas.

msh 30.janvāris 2020 22:33
0 1 Atbildēt

Civilizētajā pasaulē, vismaz apvienotajā karalistē, kreisos pagriezienus [labi, tie tur būtu labie pagriezieni ] nevis aizliedz, bet NOVĒRŠ. Vai zini tādu krustojuma veidu, ko sauc par apli? Otrais civilizētās pasaules risinājums laikam būtu divvirziena ielu pārtaisīšana par vienvirziena ielām - kas gan arī ir bišķi muļķīgs variants, bet vismaz prognozējamāks. Tev nez kādēļ patīk lētais variants - uzliek sarkanu zīmi ar nosvītrotu bultu un pisieties kā gribat.

darklight 30.janvāris 2020 22:57
0 0 Atbildēt

Nu te jau arī novērsīs. Uzbūvēs barjeru pa vidu un būs novērsts

msh 31.janvāris 2020 0:19
1 0 Atbildēt

Nejauc vajadzības novēršanu ar varēšanas novēršanu.

Palaidniex 31.janvāris 2020 9:15
0 0 Atbildēt

Pabraukājot pa lielāko Kauņas ielu, nezinātājam ir īsts izaicinājums, jo nekad nezini kura josla ies tikai taisni , no kuras tikai pa kreisi un kurā ir savlaicīgi jālūr vai neuzrausies uz pa kreisi griežošo joslā kur var gan taisni, gan pa kreisi.

Kreizie pagriezieni pāri daudzjoslu ielām pēc definīcijas ir bumba ar laika degli, kā arī nekādi neatvieglo satiksmi pārējiem...

msh 31.janvāris 2020 20:44
0 0 Atbildēt

Varētu padomāt ka rīgā maskavas iela, d-pils virzienā, būtu labāka - un tā pat nav lielākā...

Kanibaals 29.janvāris 2020 20:45
2 0 Atbildēt

Salaspilī arī derētu nolikvidēt to luksoforu.

Nja 29.janvāris 2020 21:14
3 0 Atbildēt

Salaspili var glābt tikai tunelis, šoseja ir jāierok un augšā parasta pilsētas iela. Te vispār visā valstī jāpieņem kaut kādi mēri. Nu ja ir šoseja, tad tikai ar viaduktiem taisam nobrauktuves, nevis saceļ visu ko un tad sakarina zīmes, luksaforus utt. Izcils piemērs ir Ādaži, vienreiz šoseju jau pārcēla, būs arī otrā reize?

buku-bē 30.janvāris 2020 0:18
5 0 Atbildēt

Mīļais Nja,paskaties pa labi braucot no Rīgas.Tu jau esi zem ūdens līmeņa,zelta tuneļa racēj.BEt uz tava rēķina,kādēļ gan ne.

Nja 30.janvāris 2020 6:56
2 0 Atbildēt

Pļaviņu HES tunelis zem ūdens, un? Jeb labāk atstāt visu kā ir, ik pēc 1km visādus kreisos? Eiropas līmeņa maģistrāles nav lēts prieks. Lēti ir viena josla ar kreisajiem, tad jau nav ko čīkstēt, ja jau viss būs dārgs, citās valstīs tas nebūtu šķērslis drošai satiksmei.

Bradypus 30.janvāris 2020 9:48
1 0 Atbildēt

Pļaviņu HES tunelis vienmēr ir VIRS ūdens, ja skatamies no tā noteces viedokļa. Purvā iegremdētam tunelim būs jānodrošina sūkņi ar pietiekamu rezervi ārkārtas ūdens pieplūdei.

Nja 30.janvāris 2020 12:32
0 0 Atbildēt

Paklau, ir tuneļi zem jūras līmeņa, iegremdēti jūra, viss notiek, kur problēma? Izmaksas? A kāda jums starpība, labāk ka tiek iztērēts tur kur tu klāt netiec? Labāk, lai tērē ceļiem, tas ir redzams ieguvums.

Tas līdzīgs stāstam, B saka A: "Ja tu nesmēķētu tev būtu Ferrari". A:"kur ir tavs Ferrari?"

Bradypus 30.janvāris 2020 13:33
0 0 Atbildēt

Ir. Var. Ar attiecīgām izmaksām. Es nesaku, ka nevajag, tikai norādu uz nekorektu salīdzinājumu ar HES tuneli. Ja vēlies aizstāvēt tuneli, dari to jēgpilni.

P.S. Savas pārdomas par tuneli uzrakstīju jau iepriekš - finansiāli jēdzīgs risinājums būtu neliels tunelis vieglajiem ar ierobežotu augstumu - smagie tur braukā tikai izņēmuma kārtā un var apbraukt līkumu.

Nja 30.janvāris 2020 14:12
1 0 Atbildēt

Te aizgāja offtopic par Salaspili. Un HES nav tika konrkēta vieta, tas ir viss tā baseins, grunstūdeņu novade utt. Starpcitu, Salspilī šoseja ir virs zivju ceļa, vai kā to grāvi sauc dambim otrā pusē, tāpēc nevajag te nemaz fantazēt par nezko neiespējamu. DUS arī jāizpilda konkrēti normatīvi par degvielas glabāšanu, kas ir zem zemes. Nav tur tā ka iedor lāpstu un Daugava.

goo.gl/maps/Dh5zc6yifqbakaPaA

www.google.com/maps/@56.8490...7i13312!8i6656

Freijers 29.janvāris 2020 21:58
1 5 Atbildēt

LVC ir attapušies, ka kreisie bīstami un nu uzbrūk tiem visur - pie Ogres, Saulkalnes un nu arī Medemciemā...it kā doma pareizi, bet realizācija, kā vienmēr caur dirsu - jeb kā neērtāk cilvēkam, lieki 4 km pierīgā ir daudz un nedaudz vairāk ieguldot to var arī cilvēcīgāk atrisināt.

Tepat blakus raksts, par to, ka pierīgas ceļi absolūti neatbilst esošajai satiksmes intensitātei....

VWfans 29.janvāris 2020 23:01
6 1 Atbildēt

Es kartē izmērīju precīzāk, cik liels līkums sanāk, ja liedz kreiso pagriezienu no Rīgas puses uz Medemciemu. Tas līkums ir 7,2 km.

atbilde dīzeļgeitai 30.janvāris 2020 0:24
6 4 Atbildēt

Nu tad nodibini Medemciema līkuma fondu,pats to uzturi,un Tevi ievēlēs.Būtu labāk savus zobus iztīrījis.Šis kartē mēra precīzāk.Kādā kartē,kretīn?!Par mērījuma kļūdu esi dzirdējis?Urinēt un gulēt!!

nomiks 30.janvāris 2020 6:34
6 0 Atbildēt

Manuprāt, VWfans ir tieši PAR satiksmes izmaiņām un NEPIEKRĪT Medemciema iedzīvotàju uzpūstajiem aprēķiniem

VWfans 30.janvāris 2020 13:09
2 0 Atbildēt

Jā, es esmu PAR to kreiso pagriezienu slēgšanu.

Palaidniex 31.janvāris 2020 7:59
0 0 Atbildēt

Tas nav normāli uz 4 joslu auto ceļa, ar sadalošo joslu atļaut prastu pagriezienu pa kreisi, ne no tād nogriezties, ne uz tāda uzgriezties.

Tie medemciema ekonomisti nolaisīs podā visu savu ekonomiku, aiz aizsega nepamanot kādu braucēju un, labākajā gadījumā uzrīkojot tikai dzelžu ņurcīšanui...

gunbox 30.janvāris 2020 9:29
4 6 Atbildēt

Skatos, ka šeit komentētāji arī nav īpaši gudrāki par to LVC ākstu, kuram zinības par ceļu būvi ir kaut kas nesasniedzams.

Tur ir elementārs risinājums, kuram ir vieta un arī jau daļēja izbūve. Zem asfalta ir gājēju tunelis. Šo tuneli paplašināt līdz divām joslām un palaist abus kreisos pagriezienus pa apakšu un problēma atrisināta, kā arī būtu sakārtota kaut viena vieta.

Bet vai tad kādam interesē kārtība? Labāk pārcelt bīstamu posmu uz citu vietu, lai būtu vēl kāda lokācija, no kuras nākošās pārcelšanas vai pārplānošanas varētu iesūkt nāsī valsts naudu. Visa ceļu būve ir pakārtota istermiņa risinājumam un šī iemesla dēļ LVC vajadzētu uz mieta uzspraust pie Rīgas vārtiem ik vienu, kuram tur pēdējos 15 gadus ir bijušas balss tiesības pie projektu apstiprināšanas.

Bradypus 30.janvāris 2020 9:43
3 0 Atbildēt

Ar tuneli pie mūsu "profesionāļu" līmeņa lielākā problēma ir augstums - dzīt zemē, lai ievērotu standartus, nebūtu prātīgi, savukārt nestandarta augstums, kas pietiekams vieglajiem, ir acīmredzams zem akmens tilta - neskatoties uz kliedzošajiem brīdinājumiem.

P.S. Īpaši Palaidniekam - "fun fact" - krastmalā gājējus notriec retāk, nekā kāds iejājas tiltā, neskatoties uz to, ka iespēja notriekt gājēju tur ir visiem (piedevām tur tūristi un krogos apskaidrotie klīst vairumā, ārpus sastrēgumstundām +20 ir norma), bet tilta augšu var aizsniegt tikai retais.

gunbox 30.janvāris 2020 10:13
1 1 Atbildēt

Medemciemu caurbraukt nedrīkst kravas auto, tātad tuneli ne augstāku kā priekš busa. Un ja kāds "profesionālis" ir tā ieņēmis, ka nezina sava auto augstumu, tad jāņem nost tiesības uz mūžu bez iespējas pārkārtot un tas ir likumdošanā jāparedz. Kā arī tur cita risinājuma nav. Ja aizvērs šo izbraukšanu, tad Ķekavas korķi pagarinās uz vēl pāris kilometriem. Vajadzīgi ir vismaz 3x 0.7l vodkas, lai izdomātu ko tik idiotisku, ka uz 4 joslu šosejas būtu ar kaut ko drošāka apgriešanās vieta tur, kur nav zaļās zonas, kur bremzēšanas joslu iebāzt.

Janka 30.janvāris 2020 11:30
3 1 Atbildēt

Kāds skars Ķekavas korķim ar šo krustojumu?

No Medamciema uz Rīgu aizbraukt šis risinājums neietekmē, No Medamciema uz Jelgavu praktiski arī ne (800m x2 neskaitās ietekme). Vienīgā sajūtamā ietekme ir no Rīgas uz Medamciemu (7.2 km kā VWFans nomērīja jeb nepilnas 5 minūtes), bet tur, izņemot pašus Medamciema iedzīvotājus nevajadzētu būt daudz braukt gribētājiem. Ja no Pārdaugavas vajag uz Ķekavas apli vai kaut kur aiz tā, tad ātrāk būs pa Rīgas apvedceļu. Ja vajag uz Baložiem vai pašu Ķekavu,t ad, jā, arī tajā virzienā par 5 minūtēm paildzinās maršruts, bet cik tad ir tādu braucēju, kas šādā virzienā brauc? Diez vai tik būtisks, ka stipri pieaugs sastrēgumi pie izbraukšanas no Rīgas uz Ķekavu.

un apgriešanās joslu noteikti uztaisīs tādu kā pie Dalbes, kur abas joslas pārkārtojas pa labi un izveidojas kabatiņa bremzēšanas joslai. Nav foršākais risinājums, bet ir stipri drošāks par apgriešanās vietām, kas ir uz tās pašas šosejas jau Rīgas teritorijā.

gunbox 30.janvāris 2020 16:30
0 0 Atbildēt

Redz, ja tu, cilvēk, neesi braucis konkrēto vietu sastrēgumu laikā, tad tavs viedoklis ir zemē nosviests laiks. Vai arī esi no tiem, kuri labāk pastāv sastrēgumā, ka to vienkārši apbrauc. No rīta Medemciemu izmanto tie, kuri brauc no Ķekavas uz Pārdaugavu, jo tie divi Baložu pagrieziena un Maksimas noliktavu luksofori ir gadsimta idiotiskākais risinājums organizēšanā. Vakarā no Rīgas āra braucot, dažos gadījumos šie luksofori izveido korķi jau plkst.15:00, kurš tā pat cikliski noslogojas līdz plkst. 20:00. Caur Medemciemu un ārā caur Titurgu uz Ķekavas pusi vispār nav korķa. Ja iepriekš no Rīgas puses varēja šo A7 korķi apbraukt caur Rāmavu un izgriezties pie Maksimas noliktavām, tad tagad luksoforu ir noregulējuši, ka tas caurlaiž 5 auto un arī tur tagad veidojas korķis. Caur to pusi Slāvu apļa braucēji izmanto pagriezienu Rāmava uz Katlakalnu, ja vien Dienvidu tilta vēl viens gadsimta idiotisms ar diviem miniatūriem leļļu spēļlaukuma izmēra apļiem nav aizkorķēts divās rindās. Tad gan ir veiksmīgs risinājums, kuru gan daudzi vēl nav atklājuši - braukt tālāk un pa labi ārā, tad apgriezties un iekšā atpakaļ uz Dienvidu tilta pusi un tad jau caur Rāmavu.

Palaidniex 30.janvāris 2020 10:14
2 1 Atbildēt

Profesionāli kurinātāji ir īpaša kasta. Tie ar ilggadīgui haļavu reāli notrulinās. Austrālijā tiem pat taisa videoprojekcijas, lai neieteš pārāk zemā tunelī...

Bradypus 30.janvāris 2020 14:04
0 1 Atbildēt

Un kā tas izskaidro, ka gājējus tomēr pamana labāk, kā tuneli, kas ir aprīkots ar pamanāmības elementiem, kuri pārspēj jebkuru krutāko gājēju pāreju?

Ar tik lielu naidu pret tiltu, kas pārspēj pat mīlestību uz bleķiem, kuru tu pielūdz?

gunbox 30.janvāris 2020 9:43
1 2 Atbildēt

...piebildīšu, ka nobraukšana tur būtu jāizveido ar ļoti garu atsevišķu joslu un norobežojumu, lai netraucētu šosejai. Bet LVC tas noteikti būtu par sarežģītu, jo nav jau plānotāja.

WALA 30.janvāris 2020 10:22
2 0 Atbildēt

Nez es ar īsti negribētu kratities tos 8km, jo mani tadi "bīatamie" pagriezieni nekad nav satraukuši. Bet no citas puses saprotu ka ap Medemciemu baigi daudz mēju nesacelsi - purvs, tā ka nez vai ir jega taisīt ari transporta megabūvi. Tehniski gan nezaprotu kadēļ nevaretu uztaisit tuneli ar vienu joslu un luksaforu, bet nu katram jau savs "rublis" tuvāks.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 2

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti