Elektroauto uzlāde mājās: kas jāņem vērā, pirms pievienot vadu kontaktligzdai 41

 

Foto: Publicitātes attēls

Deep White | 11.maijs 2021 11:23

Vai elektroauto var uzlādēt, pievienojot standarta kontaktligzdai? Vai, auto uzlādes laikā cepot kūku, izsisti korķi ir mīts? Un vai elektrības rēķins neapēdīs visu ģimenes budžetu?

Kas jāņem vērā, uzlādējot elektroauto mājas apstākļos, skaidro SIA “Skandi Motors” elektroauto eksperts Vilnis Debesnieks.

“Jebkuru mūsu reģionam paredzēto elektroauto var uzlādēt no standarta kontaktligzdas. Cits jautājums, cik ērti tas ir un vai to darīt vienmēr ir droši. Te jāsaprot, ka strāvas apjoms, kas vajadzīgs elektroauto uzlādei, ir līdzvērtīgs tam, kas darbina jaudīgu eļļas radiatoru, tējkannu vai citu “ēdelīgu” ierīci. Pirms pievienot auto standarta kontaktligzdai, būtu jāizvērtē, cik gatava šādam pavērsienam ir jūsu mājas elektrosistēma. Vienlaikus tas, protams, ir finansiāli izdevīgāk, nekā doties uz publiskajām uzlādes stacijām,” saka Vilnis Debesnieks, SIA “Skandi Motors” elektroauto eksperts.

Lai uzlāde no standarta kontaktligzdas būtu droša

Ja jums pieder elektroauto, tad jums ir arī viss nepieciešamais tā uzlādei – parasti elektroauto ražotāji komplektā nodrošina vismaz vienu uzlādes vadu, ar ko automašīnu pievienot kontaktligzdai. Un kontaktligzda atradīsies katrā mājā. Ar ko tad īsti jārēķinās, ja savu vai iznomātu auto vēlaties uzlādēt mājās?

“Jo lielāks akumulators, jo vairāk laika vajadzēs uzlādei. Elektroauto akumulatoriem ir atšķirīga kapacitāte – 28 kWh, 62 kWh, jaudīgākajiem modeļiem pat 80 kWh, kas norādīts automobiļa tehniskajā specifikācijā. Jārēķinās, ka elektroauto no standarta kontaktligzdas spēj paņemt ap 2 kWh. Tātad būs vajadzīgas attiecīgi  ap 14, 31 vai pat 40 stundām, lai auto šādi uzlādētu. Elektrības patēriņš uzlādes laikā ir apmēram tāds pats, kā tad, ja jūs attiecīgi 14, 21 vai 40 stundas bez pārtraukuma darbinātu vidējas jaudas gludekli. Kontaktligzdai un elektrības vadiem ir jābūt spējīgiem šo slodzi izturēt,” skaidro Vilnis Debesnieks. Viņš piebilst – drošībai dažos auto uzlādes vados ir iestrādāts vadības bloks, kas kontrolē temperatūru un, ja vadi pārkarst, uzlādi automātiski atslēdz. Tad var gadīties, kā pirms dažiem gadiem kādam klientam, kurš auto uzlādes vadu bija iespraudis parastā pagarinātājā blakus sildītājam un tējkannai: pēc pilna uzlādes laika akumulators bija uzlādēts knapi līdz pusei, jo pārslodzes dēļ uzlāde tika automātiski pārtraukta.

“Ja vienlaikus ar auto uzlādi sadomāsiet cept krāsnī kūku vai kartupeļus vai darbināt citas jaudīgas ierīces, var gadīties, ka izsit drošinātājus. Tāpēc elektroauto pie standarta kontaktligzdas uzlādēt var, bet, ja plānojat to darīt regulāri, vēlams izsaukt elektriķi un pastāstīt, ka jums nepieciešama kontaktligzda ar lielu pastāvīgu slodzi. Speciālists izvilks atsevišķus slodzei atbilstošus vadus un iekārtos piemērotu kontaktligzdu, lai pa vidu nejauktos citu ierīču pieslēgumi,” iesaka Vilnis Debesnieks.

Mājās var ierīkot arī vidēji ātras uzlādes staciju

Ja auto plānots uzlādēt regulāri un dzīvojat privātmājā, ir vērts apsvērt vidēji ātras uzlādes stacijas jeb tā saucamā wall box ierīkošanu. Tā ir speciāla kontaktligzda kastītes formātā, ko piestiprina uz mājas ārsienas. Tas gan noteikti jādara speciālistam, kurš izvilks no sadales skapja vajadzīgos vadus un izveidos pieslēgumu, norāda Vilnis Debesnieks. Iespējams, vajadzēs arī pārskatīt pieslēgumu un palielināt strāvas jaudu.

“Šim risinājumam ir vairākas priekšrocības. Pirmkārt, viss uzlādei nepieciešamais ir turpat uz vietas, jums nav katru reizi jāņem ārā no auto bagāžas nodalījuma vadu ritulis un katru reizi jāritina tas atpakaļ. Otrkārt, uzlādes laiks ir 3 līdz 5 reizes īsāks nekā no standarta kontaktligzdas. Ja vakarā pieslēdzat auto ar 64 kWh akumulatoru, tā uzlādei vidēji būs vajadzīgas 7–9 stundas,” skaidro Vilnis Debesnieks. Viņš stāsta, ka šobrīd ir pieejams ļoti plašs wall box piedāvājums, un arī cenas, salīdzinot ar nesenu pagātni, ir kritušās – šobrīd šāda uzlādes punkta ierīkošana svārstās no apmēram 500 līdz 1500 eiro (atkarībā no stacijas papildu iespējām – datu pārraide, regulējama jauda, autentifikācija u. c.) plus uzstādīšanas izmaksas. Turklāt ierīce jāuzstāda tikai vienreiz – elektroauto pēc kāda laika varbūt arī nomainīsiet, bet uzlādes punkts kalpos ilgi.

“Vidēja ātruma uzlādes stacijas šobrīd ir plaši izplatītas arī publiski pieejamās vietās, un to kļūs arvien vairāk, jo Ministru kabineta noteikumu Nr. 331 “Noteikumi par Latvijas būvnormatīvu LBN 208-15 “Publiskas būves”” 5.1 Prasības elektromobilitātei paredz, ka publiskās ēkās ar vairāk nekā desmit autostāvvietām jābūt vismaz vienam elektrotransportlīdzekļu uzlādes punktam, bet katrai piektajai automašīnu stāvvietai jāparedz kanāli elektrības kabeļiem, lai nepieciešamības gadījumā varētu ierīkot elektrotransportlīdzekļu uzlādes punktus,” stāsta Vilnis Debesnieks. Viņš piebilst –  arī iepriekš tā bijusi jau ierasta prakse un, piemēram, lielie tirdzniecības centri šādu iespēju nodrošina jau kādu laiku.

Uzlāde mājās – ietaupījums ģimenes budžetā

Vēl viens būtisks ieguvums, uzlādējot elektroauto mājās, ir finansiālais ietaupījums. Publiskajā telpā šobrīd tiek piekoptas dažādas prakses – daži tirdzniecības centri klientiem piedāvā bezmaksas uzlādi, citi lūdz samaksāt par stāvvietu, bet ne par uzlādi, vēl kāds piekopj praksi iekasēt simbolisku samaksu par patērēto elektrību. Toties maksas uzlādes vietās, kādu Rīgā ir vairākums, tomēr jārēķinās ar uzcenojumu.

“Izdevīgāk uzlādēt auto noteikti ir mājās, jo tur jāmaksā tikai par patērēto elektrību. Rīgā strauji attīstās elektroauto uzlādes punktu tīkls, jo galvaspilsētā arī mīt visvairāk elektroauto lietotāju. Savā telefonā iespējams ielādēt speciālu lietotni, kur var redzēt visas stacijas un izmaksas, kas būs atšķirīgas. Vidēji ātrā uzlāde publiskās uzlādes stacijās izmaksā apmēram 20 centu par 1 kWh, kamēr mājās tie ir apmēram 15 centi. Ja jums ir mainīga tarifu likme, nakts stundās elektrības cena ir vēl izdevīgāka, turklāt var uzstādīt uzlādes taimeri, piemēram, uz pulksten 11 vakarā. Šādā gadījumā maksāsiet varbūt pat tikai 5–10 centus par kilovatstundu. Īpaši ieguvēji ir tie, kam mājās uzstādīti saules paneļi un kas elektrību ražo paši,” atšķirības skaidro Vilnis Debesnieks.

Viņš arī iesaka uz publisku uzlādes punktu noteikti ņemt līdzi savu uzlādes vadu, jo tie parasti ir bez iebūvētiem uzlādes vadiem, taču ir kontaktligzda, kur vadu pievienot.

Kā ar ātrās uzlādes staciju?

Tiem, kuri sapņo par ātrās uzlādes staciju mājās, Vilnis Debesnieks iesaka to aizmirst. Lai cik vilinoši šķistu uzlādēt mašīnu stundas laikā, ātrās uzlādes stacijas darbina augstsprieguma strāvas padeve, tāpēc mājās to ierīkot nav iespējams.

“Tas gan arī nav vajadzīgs,” saka Vilnis Debesnieks. “Jaunākās paaudzes elektomobiļi ar vienu uzlādi pieveic vidēji vismaz ap 200 kilometriem un jaudīgākie auto – pat vairāk nekā 600 kilometru. Dzīvojot pilsētā, autovadītāji savās ikdienas gaitās lielākoties brauc mazāk par 100 kilometriem un auto uzlāde ir vajadzīga, iespējams, tikai pāris reižu nedēļā vai pat reizi divās nedēļās.”

Viņš piebilst – daudzi autovadītāji joprojām dzīvo vecu stereotipu varā, kas veidojušies pirmās elektromobiļu paaudzes laikā un jau sen vairs neatbilst patiesībai: “Pirms septiņiem gadiem šie autovadītāji teica – kad ar vienu uzlādi varēs nobraukt 300 kilometru, tad es varbūt padomāšu. Šodien ar šiem auto var nobraukt 500 kilometru, un tagad skeptiķi saka – tad, kad varēs nobraukt 1000... Gan šos vadītājus, gan visus citus aicinām izmēģināt testa braucienu ar elektroauto, kas ietver arī iespēju izmēģināt uzlādi, lai gaisinātu jebkuras šaubas par tā veiktspēju!”

 
Visi komentāri
 
imzz 11.maijs 2021 11:45
5 1 Atbildēt

"Jārēķinās, ka elektroauto no standarta kontaktligzdas spēj paņemt ap 2 kWh" Atkal jaucam kW ar kWh. Un kāpēc tikai 2kW, ja reiz, piemēram, cepeškrāsns spēj paņemt 3,5 kW ?

Pļurkt 11.maijs 2021 11:54
3 7 Atbildēt

Kuš, kuš!!!! To takš teica elektroauto SPECIĀLISTS!!

anoagask 11.maijs 2021 12:22
6 1 Atbildēt

rozetes max jauda ir 2.3kW. Ieliekot naglu drošinātāja vietā, var arī 5kW paņemt, jautājums tikai kur sāks kust un degt

didzisk 11.maijs 2021 16:16
6 0 Atbildēt

Mana cepeškrāsns ņem 2,2 kW un ir iesprausta parastā rozetē. Plīts virsma (indukcijas) gan ir iesprausta cita izskata rozetē un teorētiski spētu paņemt ap 4-5 kW. Spraudnis ir lielāks, ar daudz masīvākām kājām. Sadalē sēž 25A drošinātājs un līdz virtuvei iet 6 mm2 vadi.

Eksistē lādētāji, kas karājas uz kabeļa un kurus var spraust zilajās industriālajās rozetēs, tad var dabūt arī lielākus ampērus, bet standarta kastīte, kas nāk līdzi, auto nopērkot, vairāk kā 10A (2,2 kW) no tīkla ņemt nevar/nedrīkst, citādāk nodedzinās kabeļus, rozeti, savienojumus, vai labākajā gadījumā izsitīs korķus. Tāpēc tās ražo uz 10A.

Pļurkt 11.maijs 2021 11:52
4 7 Atbildēt

Nu re - iegādāts elektro-auto un vēl palikuši tikai daži sīkumiņi..... Štuka uzlādes kastes uzlikšanai, vēl kāda štuka visas mājas elektroinstalācijas pārbūvei, vēl kāda štuka.... vien, otra, trešā pievada līdz mājai rekonstrukcijai...

Kas tur liels...

Krotow 11.maijs 2021 12:03
0 2 Atbildēt

Ne jau visai mājai. Taču elektrotīkla ievadu mājā pirms un ap lādētāju gan nāksies pārtaisīt.

Pļurkt 11.maijs 2021 12:39
1 8 Atbildēt

... aha - un ja visa instalācija ir zem reģipša un iepīta siltumizolācijas slānī?

Krotow 11.maijs 2021 15:11
2 0 Atbildēt

Tad ir kapec tavam glaunajam remontam

Pļurkt 11.maijs 2021 17:36
0 2 Atbildēt

Nu bet par to arī ir tā sāpe!!!

Krotow 11.maijs 2021 12:04
0 1 Atbildēt

Privatmājām ar elektrisko auto, ja negrib sēdēt tumsā 380V/20A 3-fāzu pieslēgums tad būs minimālā prasība

Pļurkt 11.maijs 2021 12:37
2 3 Atbildēt

3-fāzu pieslēgumam ir krietni lielāka abonetmaksa kā vienfāzu!

Ja vienu fāzi slogosi maksimāli (lādējot auto) un ilgstoši, bet pārējās tā pa svētdienām un ta uz pāris stundām, tad ko par to teiks elektrokompānija?

20 A ir 2,2 kW neatkarīgi no tā vai ir 3 vai 1 fāze!

Tik pat labi var taisīt pieslēgumu 40 A 1-fāze.

GTD2 11.maijs 2021 16:58
5 0 Atbildēt

nu gan biki jauc 20A vienfāzes tīklā ir atuveni 4.8kw; bet trisfāzes aptuveni 10.8kW; pa lielam pietiktu ar 16A piewslegumu kas ir aptuveni 3.8kW, bet tad gan neko citu dižu vairs nevarēsi darbināt lādēšanas brīdī starp citu standarta rozete ar ir tik 16A, . ja pataisno ir 3x2.5 kv kapara kabelis pieslegt tad ar lādesanu problēmām nevajadzētu būt

Pļurkt 11.maijs 2021 17:34
0 2 Atbildēt

Pardon - 10 A ir 2,2 kW neatkarīgi no tā vai ir 3 vai 1 fāze! Saputrojos.

Auto lēno lādētāju slēdz pie vienas fāzes - tā ka pilnīgi pajāt vai mājās ir 3 vai 1 fāze. Vienīgi vienu fāzi var atstāt tikai auto lādēšanai, bet pārējās 2 izmētāt pēc vajadzības.

Es lietoju it kā 16 A rozetes, bet ik pa 2 - 3 gadi mainu rozeti kuru izmantoju veļas automātam, bet tur ir akurāt 2,2 kW un tas ir 10 A!! Apogļojas izkūst utt. Tas pat ir ar elektrisko plītiņu uz 2,5 kW. Vienīgi boilerim izmantotā rozete stāv jau vismaz 20 gadi, jo tur ir tikai 1,5 kW!!

znatoks 11.maijs 2021 20:16
1 0 Atbildēt

nu tu tak esi cirvis.

apogļojušās ir tavas smadzenes, tās tev vajadzētu mainīt, nevis veļasmašīnas rozeti.

Pļurkt 11.maijs 2021 20:50
0 0 Atbildēt

Atšujies stupbeni!!!!!!!

Ne jau visas rozetes pirktas bodē un uz kurām ir trekniem burtiem rakstīts 16 A tur kaut vai 10 A.

Grūti sajēgt, kamēr ar pirkstu nav iebadīts???

Savas smadzenes paskaties, stulbeni!

GTD2 11.maijs 2021 20:52
4 0 Atbildēt

tā gluži nav ja Tev būs trīs fāzes 10A pieslēgums tad jauda Tev būs aptuveni 5kW nevis 2.2kW, parasti veļas automātiem nav problēmu ar standarta rozeti , kaut ,ka tur nav kārtībā

Pļurkt 12.maijs 2021 8:17
1 0 Atbildēt

1. Vai lēno uzlādi var pieslēgt pie 3-fāzu rozetes un izmantot visas 3 fāzes?

2. .... un ko es rakstīju - "Ne jau visas rozetes pirktas bodē un uz kurām ir trekniem burtiem rakstīts 16 A tur kaut vai 10 A."

R(8) 11.maijs 2021 12:50
6 4 Atbildēt

Rietumeiropa tas jau ir oficali , lai tu savas majas garaza spetu uzladet e-auto ir vajadzigs ievilkt 3 fazes + vel elektouzlades kaste , izmaksas tam ir 5tk euro , jo pa velti to neviens nedara , bet ar to vel nekas nebeidzas , ta ka tu esi ievilcis industrialo elektroliniju privatmaja , tad tavs majas kopejais ikmenesa elektrorekins ir palicis dargaks pa 60% , tad sac rekinat cik tev is tas izmaksa un vai tas ir to verts

Pļurkt 11.maijs 2021 17:45
1 5 Atbildēt

Tieši tā!!!

Šeit mītošie bļauri šito nesajēdz un prasti rēķināt 2. klases līmenī arī nejēdz!

Kamēr tev ir mājele (ar 2 - 3 istabām un virtuvi, un tualeti sirsniņmājā, un kamēr vari atļauties iespraust auto lādēšanu visparastākajā 10A rozetē tikam tas ir salīdzinoši lēti.

BET kā ir jāsāk pārbūvēt mājas pieslēgums un jāsāk maksāt par industriālo pieslēgumu, tā visa ekonomija ir pilnīgā pakālā!!!

... un ja vēl piemet klāt paša auto pasakaino cenu....

... nu bet ja man to elektrisko sūdauto uzdāvināja... tad varu apsvērt to uzreiz nepārdot!

Slinkais 12.maijs 2021 9:35
0 0 Atbildēt

lieliem pieslēgumiem ir arī lētāka pati elektrība. man ir 50A ievads. nu bija izdevība to sakārtot, un kopumā španis sanāk lētāk nekā 20-25A ievadiem

11.maijs 2021 13:05
4 1 Atbildēt

arī nepateica galveno. Cik A jaudai vajag wallbox am, viena vai 3 fāzes un cik jābūt vadu min skersgriezumam no sadales līdz box...

didzisk 11.maijs 2021 15:21
7 3 Atbildēt

Ok, veči, drusku precīzāka informācija.

Parastai rozetei, kā likums, pieļaujamā strāva ir 10A, tas ir, ap 2,2 kW jauda. Piedevām parastā uzlādes kastīte, kas karājas uz kabeļa, kā likums ļauj lādēt ar 10 A. Esmu redzējis tādas, kas iet līdz 13 A, kā arī tādas, kas ļauj regulēt 6/8/10A. Tātad pats lielākais, ko varētu izspiest no parastās rozetes, būtu drusku zem 3 kW. Jārēķinās, ka ilgstoši (daudzas stundas) slogojot vienu līniju, visi vadi un savienojumi sakarst vairāk nekā, piemēram, lietojot veļas mašīnu ar 2 kW jaudu. Tāpēc atsevišķās valstīs (Norvēģijā noteikti) regulārai lādēšanai jābūt izdalītai līnijai no sadales kastes, uz atsevišķa drošinātāja, uz kura citi patērētāji nesēž. Ieteikums ir uzstādīt sienas kastīti.

Auto iebūvētais lādētājs var ņemt pretī 1 fāzi vai 3 fāzes. Pa katru no tām 16 vai 32 A. Tāpēc lielākajai daļai jauno auto ir 11 vai 22 kW lādēšana ar trim fāzēm. Tiem, kas iet ar 1 fāzi, sanāk 3,6 kW (paši pirmie Nissan Leaf lētākās komplektācijās) vai 7,2 kW (visi pārējie Leaf).

Attiecīgi, sienas kastītei arī ieteicams sēdēt uz 3 fāzēm, ja vien pats auto prasa to, citādi auto reklāmā ierakstītie 11 kW un 5 stundas pilnai uzlādei pārvēršas par 3,6 kW un 15 stundām.

Šīs uzlādes kastītes šobrīd tiek ražotas pilnā sparā un manējo 3 gadus atpakaļ uzstādīja par 14000 kronām (1400 EUR), mūsdienās konkurence lielāka un var iekļauties zem 1000.

Shiirs 11.maijs 2021 18:05
4 5 Atbildēt

Kādi idioti šeit raksta komentārus. Zeme atveries.

Pat nezinu ko rakstīt. Vienā vārda var raksturot šitos demagogus - idiņi arlielo I.

R(8) 11.maijs 2021 19:11
6 2 Atbildēt

Idiots ir tas, kurs neaptver , ka nekas dzive nav pa velti , pat ja esi dabujis zilu aci , tad to esi par kautko ari nopelnijis , e-auto ir biznesa projekts kurs pelna naudu uz idiota rekinu ekologijas varda , ja tu to vel neesi sapratis , tad esi garigi slims cilveks

8(R) 11.maijs 2021 19:49
3 4 Atbildēt

Shīrs ir ne tikai garīgi slims, bet arī pēc velna neglīts.

Hohma 11.maijs 2021 20:03
2 3 Atbildēt

Galvenais idiņš pats pieteicās

R8 brālēns 11.maijs 2021 20:19
4 4 Atbildēt

mans brālēns ir bomzis un tāpēc heito EV. vins vēljorpojam dirš sausajā atejā un dzīvo ar ruberoīdu apsistā būdā ar 1fāzu 10A pieslēgumu.

vins ir pasipējs pa žizni, jo ir slinks, resns un mīl regulāri iedzert. papildus vins vēl mīz biksēs, bet tas ir cits jautājums...

WALA 12.maijs 2021 9:03
1 1 Atbildēt

Un vienalga dzīvo ekoloģiskāk par Šīri, pat ja Šīrim ir BEV. ;)

Loģika 11.maijs 2021 21:23
2 2 Atbildēt

Protams ka nav kārtībā. Pirmkārt jau ar smadzenēm. Jo tas bomārs dzīvo zaru būdā kura ir apsista ar ruberoīdu savukārt elektroinstalācija viņam ir tā kas no 1965. gada. Un pie visa vins vaino rozeti. Un jauda vinam arī ir vienāda visam, gan 1 fāzei, gan 3 fāzēm. Un mājsaimniecības standarta elektropieslēgumu vins uzskata par dārgu ekstru, tie būtu nepilni 7 eiro mēnesī vairāk.

Bet ja dirš kastē ar vāku, tad ko var gribēt. Tur arī rodas eksperta viedoklis par RV uzlādi...

R(8) 11.maijs 2021 21:51
3 2 Atbildēt

Izdari secinajumu , nez kapec 95% eiropas iedzivotaju ir tik stulbi , ka vel joprojam izvelas ieksdedzes dzineju un kapec tie gudrisi , kas ir iegadajusies tos e-auto jau pec 6 menesiem vinas tirgot nost un atgriezas pie ieksdedzes dzinejiem , ta ka tavas 65 gada metodes uz viniem nedarbojas

Patiesība 11.maijs 2021 22:22
3 2 Atbildēt

No pirksta izzīdi šo info?

Varbūt labāk pakonsultē ko darīt, kad karstajos vasaras mēnešos kastē, kur tu no rīta dzemdē struņķi un arī visticamāk šīs savas gudrības, iemetās baltie tārpi? Kā ar viņiem cīnīties? Ir kāds iedarbīgs tautas līdzeklis? Jautāju jo gribu rakstīt blogu par to kā dzīvo nākotnes tehnoģiju rksperti.

didzisk 11.maijs 2021 22:52
3 0 Atbildēt

Dažās valstīs ir valdības subsīdijas, kas jāatmaksā, ja auto pārdod agrāk kā pēc pusgada. Tur sanāk, ka auto cena pirms PVN uzrēķināšanas ir zemāka kā Norvēģijā. Savukārt, Norvēģijā ievedot, PVN elektriskajiem nav jāmaksā. Līdz ar to šādu subsidētu ir izdevīgi tieši pēc pusgada pārdot norvēģim. Vismaz tā es esmu sapratis.

Pļurkt 12.maijs 2021 8:32
0 2 Atbildēt

Eu, loģika - lasīt māki vai tikai izliecies????

Cik lielu strāvu paņem tējkanna ar jaudu 2,2 kw, ja tā ir pieslēgta 1-fāzu instalācijā un cik lielu strāvu ja tā ir pieslēgta vienai fāzei 3-fāzu instalācijā?

Tev viss ir kārtībā ar tavām smadzenītēm?

Jeb sagribējās iedirst un iedirsi!

Shiirs 12.maijs 2021 8:55
3 1 Atbildēt

Negribu pat iedziļināties jo tu pat 16A un 10A rozetes neatšķir pamuļķi. 10A nebūt nav tas pats kas 16A tu savu veļasmašīnu 16A rozetē nemaz iebāzt nevari. Vienfāzu 16A rozetei ir pavisam cits standarts, tu fiziski bez pārejas mājsaimniecības iekārtas nepieslēgsi, dalbajob.

R(8) 11.maijs 2021 22:19
3 2 Atbildēt

Var redzet , ka tu sava dzive neesi samaksajis nevinu komunalo rekinu , ja spried ka tas tev izmaksa tikai 7 euro menesi , tada necivilizeta valsti ka Austrija , lai ievilktu 3 faes kads sava privatmaja ir jarekinas ar lieliem izdevumiem , jo nevins to pa velti nedara , Austrija 3 fazes skaitas industriala elektroenergija un privatpersona , kas to velas ievilkt sava maja , tas elektroenergijas tarifs palielinas pa 60% , videji man ikmenesa elektrorekins ir 160 euro menesi , ja pieskaitu tos 60% , tad aptuveni tas jau ir 260 euro menesi bez e-auto lietosanas , bet ja tu katru vakaru stepselesi to e-auto , tad vel vari mierigi pieskaitit 150 euro klat , beigu beigas tie ir 400 euro elektrorekins menesi , velkot kopa visus maksajumus es taja e-auto neredzu nekadu ekonomiju

Komunālie rēķini 11.maijs 2021 22:24
4 2 Atbildēt

Redzu ka tu vēl dzīvo padomju laikos večuk. Aizej nomaini labāk rozeti savai "maļutkai".

Pļurkt 12.maijs 2021 9:07
0 0 Atbildēt

lvportals.lv/skaidrojumi/2...elektribu-2016

Drusku ieskatam, ja grib dzīvot "zaļi"!

WALA 12.maijs 2021 9:13
0 0 Atbildēt

Vienīgais ko skaidri zinu, ka nekādas elektro kastes kas lielākas par 10000mAh es mājās netaisos lādēt. Viss kas prasa jau kW jaudu, kad tam pienāks laiks - būs 3 fāzu izvads uz āru vismaz 5+ metri prom no mājas ...

Un kamēr aviācijas attieksme pret Litija baterijām būs šāda:

www.faa.gov/news/fact_she...Don%20baggage.

Tikmēr manā garažā neatradīsies nekas, kas būtu lielāks par akumlatora skrūvgriezi, vai ko var nodzēst ar vienu normāla lieluma ugunsdzēšamo.

Kanibaals 12.maijs 2021 13:19
0 0 Atbildēt

A benzīnu var bagažā pārvadāt?

WALA 12.maijs 2021 14:48
1 0 Atbildēt

Vai degviela var pašaizdegties ?

Pļurkt 12.maijs 2021 16:18
1 0 Atbildēt

Kāds sakars benzīnam ar akumulatoru?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti