5 neērti jautājumi par elektroauto 16

 

Foto: Publicitātes attēls

Volkswagen | 17.augusts 2021 12:39

Ilgtspējīgs, aizraujošs un videi draudzīgs – ar šiem argumentiem vien nepietiek, lai izskaidrotu patieso elektroauto vērtību un to nozīmību tuvākajā nākotnē.

Lai arī elektriskie automobiļi turpina aizvien vairāk iekarot neskaitāmu automašīnu entuziastu sirdis – Volkswagen elektroauto tirgus daļa 2021. gada pirmajos sešos mēnešos Baltijas valstīs pieaugusi par 11%, joprojām ir vairāki neērti jautājumi, uz kuriem automašīnu entuziasti izvairās sniegt atbildes, neskatoties uz faktu, ka lielai daļai potenciālo elektroauto pircēju ir bažas attiecībā uz šo automašīnu iegādi. Aicinām iepazīties ar populārākajiem mītiem par elektroauto, kurus skaidro e-mobilitātes eksperts Matīss Zemītis.

Elektrisko automobiļu apkopes ir sarežģītas, nepieejamas un dārgas

Nē – elektrisko automobiļu apkopes patiesībā ir krietni vienkāršākas un pieejamākas nekā automašīnām ar iekšdedzes dzinējiem, jo elektroauto vidēji ir vismaz septiņas reizes mazāk detaļu, kas nozīmē, ka ir mazāk potenciālu problēmu, kurām jāseko līdzi un laiku pa laikam jānovērš. Tas arī nozīmē, ka servisa centrs jāapmeklē retāk, kas arī ilgtermiņā būtiski samazina automašīnas uzturēšanas izmaksas. Tiek ietaupīta ne tikai nauda, bet arī samazināts vides piesārņojums. Kas var būt labāks par to? Var pat apgalvot, ka elektrisko automobiļu īpašnieki var aizmirst par regulāriem dīlera centru apmeklējumiem. Elektriskie automobiļi ir tik vienkārši un praktiski, ka ir pilnībā nepamatoti apgalvot, ka to apkopes un remonti ir sarežģīti, nepieejami vai dārgi.

Ir grūti atrast uzlādes punktus

Patiesībā uzlādes punkti ir krietni vien pieejamāki, nekā tas var šķist cilvēkiem, kuri ikdienā nepārvietojas ar automobiļiem. Salīdzinājumam, Latvijā kopumā ir 233[1] degvielas uzpildes stacijas un 140[2] ātrās uzlādes punkti, turklāt šo uzlādes punktu skaits šobrīd strauji palielinās. Mēs varam prognozēt, ka uzlādes punktu skaits drīzumā sasniegs un pārsniegs degvielas uzpildes staciju skaitu, kas nozīmē, ka uzlādes punktu būs vieglāk atrast nekā benzīntanku. Svarīgi arī norādīt, ka Latvijā uz galvenajiem lielceļiem ātrās uzlādes punkti ir izvietoti ik pēc 40 km, kas padara braukšanu ārpus pilsētām ērtāku. Cilvēki ikdienā vidēji nobrauc 50 km, kas nozīmē, ka automašīnu nav nepieciešams tik bieži lādēt, tāpēc pašreizējais uzlādes staciju skaits Latvijā jau ir vairāk nekā pietiekams, lai kliedētu bažas.

Ar elektrisko automobili iespējamais nobraukšanas attālums samazinās, ja tas tiek lādēts pārāk bieži

Tieši pretēji – elektriskajos automobiļos ir izmantoti litija jonu akumulatori, kam ir citāda uzbūve un tehnoloģija salīdzinājumā ar mobilo telefonu akumulatoriem. Šādus akumulatorus ir vēlams ik pa laikam uzlādēt, kā arī neatstāt pilnībā izlādētus. Lai nodrošinātu elektriskā automobiļa akumulatoru ilgtermiņa veiktspēju, elektroauto lietotājiem vajadzētu uzturēt akumulatoru uzlādes līmeni robežās no 20% līdz 80%. Akumulatorus uzlādēt pilnībā ieteicams garākiem braucieniem. Visiem Volkswagen elektrisko automobiļu akumulatoriem ir astoņu gadu vai 160 000 km garantija, kas ir visai svarīgi, jo vienas automašīnas vidējais garantijas periods nozarē ir vien pieci gadi. Svarīgi minēt, ka pat pēc astoņu gadu ilgas elektriskā automobiļa izmantošanas automašīnai joprojām būs vismaz 70% no sākotnējās akumulatoru ietilpības. Šāda garantija kliedē bažas par automašīnas akumulatora mūžu un sniedz papildu pārliecību par produktu un tā ilgtspējību.

Elektriskā automobiļa lietošana sliktos laikapstākļos nav droša

Automobiļa akumulators ir pilnībā izolēts, hermētiski noslēgts alumīnija kapsulā, tāpēc tas ir pilnībā drošs. Ar elektroauto var droši braukt sliktākajos laikapstākļos vai pat cauri dziļākām peļķēm. Gadījumā, ja automašīnas elektriskajā sistēmā tiek konstatēta tehniska problēma, augstsprieguma akumulators automātiski tiek atslēgts no augstsprieguma elementiem. Arī uzlādes process vētras laikā ir drošs – uzlāde tiks sākta vien pēc droša savienojuma izveides. Pirms šī procesa lādētājs pārbauda konkrēto avotu un cik daudz elektroenerģijas no tā var iegūt, tad veic apmaiņu starp komunikācijas blokiem un tiek sākta uzlāde.

Elektriskais automobilis avārijas gadījumā ir bīstamāks

Ja elektriskais automobilis aizdegas, tā akumulators deg ilgu laiku un to ir krietni grūtāk nodzēst, taču tas uzreiz neaizdegas un neeksplodē, kā tas var būt gadījumos ar iekšdedzes dzinēju automašīnām, tāpēc tas ir krietni drošāks. Visi Volkswagen ID sērijas automobiļi jau standarta aprīkojumā tiek piedāvāti ar dažādām drošības sistēmām, kuru mērķis ir samazināt negadījumu iespējamību. Svarīgi norādīt, ka elektrisko automobiļu vadītāju braukšanas stils ir mierīgāks ar tendenci braukt ekonomiskāk, lai pēc iespējas ilgāk saglabātu augstu iespējamo nobraukšanas attālumu, jo tas arī ir atkarīgs no braukšanas stila. Krietni piesardzīgāka braukšana arī samazina negadījumu risku.

 

 

 
Visi komentāri
 
Pētnieks 17.augusts 2021 13:06
14 1 Atbildēt

Viss iepriekš minētais ir pretrunā ar šo pētījumu:

iauto.lv/zinas/pasaule...mus-ipasniekam

Autoram 17.augusts 2021 14:03
15 1 Atbildēt

Kā var dzīt šādu fufeli?

1) elektrisko automobiļu apkopes patiesībā ir krietni vienkāršākas un pieejamākas nekā automašīnām ar iekšdedzes dzinējiem, jo.... TIEŠĀM? Cik daudz LV ir apmācīti speciālisti un iekārtas lai reāli notestētu akumulatoru, motoru, motora vadībaz bloku?

2) Latvijā kopumā ir 233[1] degvielas uzpildes stacijas un 140[2] ātrās uzlādes punkti... Vienā uzpildes stacijā pusstundas laikā var uzpildīties vismaz 10 auto un nobraukt ~1000km ar vienu uzpildi. Plus vajadzības gadījumā iesviest bagažniekā kanniņu vēl kādiem 300...40km. Cik elektro auto var uzlādēt šai laikā, cik lielam nobraukumam? Un cik ilgi jāgaida ja priekšā trāpījies vēl pārītis?

U.t.t.

Nav jau tā ka elektro auto nekam neder, bet tā arī jāsaka, ka jālādē mājās (darbā), jāplāno brauciens...

2)

Rexx 18.augusts 2021 7:16
5 1 Atbildēt

1. Vētras laikā, utt. Jūs riskējat palikt bez braucamā, kad dažàdu iemeslu dēļ ir iespējami elektropiegādes traucējumi.

2. Pieaugot eauto skaitam, pieaug slodze elektroapgādes infrastruktūrai, līdz ar to pieaug iespēja kaut kam sabojāties.

3. Šobrīd pastāvošās eauto privilēģijas ir tikai šobrīd. Pieaugot eauto skaitam, tādu vairs nebūs. Valsts budžets nebūs ar mieru.

4. Kā pilsētas transports eauto ir pat ļoti piemērots, lietošanas īpatnību dēļ.

... 18.augusts 2021 9:24
2 0 Atbildēt

4. Kā pilsētas transports eauto ir pat ļoti piemērots, lietošanas īpatnību dēļ.

_______

Drīzāk - kā piepilsētas. Vai vismaz pilsētas privātmāju iedzīvotājiem. Ja neskaita atsevišķus izņēmumus, daudzstāvu mājas iedzīvotājiem tas nav risinājums.

Bet īstā mērķauditorija (vismaz šobrīd) ir relatīvi turīgi firmu īpašnieki, kas dzīvo piepilsētas privātmājā un kuriem vajag parkoties centrā. Pērkot e-auto uz firmu ir plānotas reāli dāsnas nodokļu atlaides

Elektrība 18.augusts 2021 10:21
2 0 Atbildēt

Ja būs elektropiegāde traucējumi, tad savu dīzeli/benzīnnieku arī neuzpildīsi, jo sūknis tankštellē arī nestrādās

hm 18.augusts 2021 12:13
2 1 Atbildēt

Vai tad tankos nav ģeneratori? Degvielas tiem pietiktu...

Bono 18.augusts 2021 10:37
1 0 Atbildēt

Redzēju video dzīvokli un to, kas palika no tā, kad tur uzsprāga elektro skūteris. Mu naāa...

Krotow 18.augusts 2021 11:44
0 0 Atbildēt

Skūterī savukārt bija suņhuičai izcelsmes baterija, kas arī uzsprāga.

Grynch 18.augusts 2021 13:25
2 0 Atbildēt

Ar 2006 gada Ford, kuru Vācijā nopirku par 800€ , no Brēmenes uz Bausku braucu apm. 20 stundas. Iztērēju ap divām bākām dīzeļa. Cik ilgā laikā varētu to veikt ar Elektroauto? Cik maksā elektroauto un uzlādes? Trijās diennaktīs tikšu galā?

Mjā 18.augusts 2021 15:32
1 2 Atbildēt

Un tagad tu ar 2006.g. dīzeli veiksi genocīdu pret baušķeniekiem?

WALA 18.augusts 2021 16:56
2 0 Atbildēt

Es gribētu uzdot citu jautājumu, vai ir kāds "ērts" jautājums EV kontekstā ?

Pārsvarā gan dzirdu tikai izceltus tos faktus, kuri ir ērti EV, un neērtie tiek "piemirsti".

Kaspars 18.augusts 2021 18:30
3 0 Atbildēt
Kaspars 18.augusts 2021 18:35
0 0 Atbildēt

ja sito noskatisies sapratis kas tagad notiek , un video beigaas cik vini videi labi

imzz 19.augusts 2021 0:01
1 0 Atbildēt

"elektroauto lietotājiem vajadzētu uzturēt akumulatoru uzlādes līmeni robežās no 20% līdz 80%"

Tātad, prātīgs saimnieks par 100% uzskatīs tos 80%, un pareizi vien būs. Līdz 100% labāk nelādēt. Pirmais, ilgmūžība , lai ko arī reklāmās neapgalvotu, otrkārt gaisa sildīšana ( par ko arī tiek samaksāts, saprotams, jo lietderības koeficients, piedzenot bateriju līdz 100% noteikti ir mazāks nekā starp 20% un 80% )

... 19.augusts 2021 11:05
1 0 Atbildēt

Tas nozīmē, ka reāli var izmantot tikai 60% no deklarētās akumulatora ietilpības...

Rexx 19.augusts 2021 15:44
1 0 Atbildēt

Bingo.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti