Visi komentāri - Autobraucēju ievērībai: uz ceļiem var sastapt meža dzīvniekus, kuri iznāk pēc sāls

Autobraucēju ievērībai: uz ceļiem var sastapt meža dzīvniekus, kuri iznāk pēc sāls

 

Foto: iAuto.lv

LVC | 15.janvāris 2021 9:47

Vēršam autovadītāju uzmanību, ka, iestājoties pastāvīgiem ziemas laika apstākļiem, kā pēc intensīvas snigšana un valsts ceļu apstrādes ar sāls maisījumu uz ceļa biežāk var sastapt meža dzīvniekus, kuri nāk pēc sāls un sāls ūdens.

Lai uzlabotu braukšanas apstākļus uz valsts autoceļiem ziemas periodā, kā pretslīdes materiālu izmanto mitro sāli. Tehniskā sāls sastāvā ir vismaz 90% nātrija hlorīds (NaCl), kas nodrošina ledus kausēšanu. Sāls var būt ar piemaisījumiem, tie var būt sulfāti (līdz  3%) un ūdenī nešķīstošas daļiņas (līdz 2%), kas ir saistīts sāls ieguvi un transportēšanu. Kaisīšanas brīdī kravas automašīnās ierīkota sistēma sajauc NaCl ar NaCl šķīdumu ūdenī.

“Dzīvniekiem sāls ir nepieciešams kaulu augšanai, muskuļu attīstībai un citiem svarīgiem procesiem. Latvijā dabā nav sastopami sāls atsegumi, tāpēc viņi laiza sāli gar ceļmalām, tā ir iespēja uzņemt nepieciešamos mikroelemetus,” skaidro Latvijas Lauksaimniecības universitātes (LLU) Veterinārmedicīnas fakultātes dekāns Kaspars Kovaļenko. Viņš norāda, ka pārsvarā pēc sāls ceļmalās dodas pārnadži, proti, brieži, stirnas, aļņi, mežacūks u.c. Šis sāls nav kaitīgs dzīvnieku veselībai, jo faktiski pēc sastāva ir līdzīgs tam, ko lauksaimnieki izmanto lopkopībā.  

“Mednieki izvieto dzīvnieku barotavās tā saucamo laizāmo sāli priekš meža dzīvniekiem, bet diemžēl viņi nespēj to ātri atrast un paiet laiks, kamēr viņi pierod pie vietas, kur tas tiek izvietots. Ceļmalās sāls ir vieglāk pieejams, ” piebilst K. Kovaļenko.

Pieturoties stabiliem ziemas laikapstākļiem arī turpmākajās dienās ceļi tiks apstrādāti ar sāli, līdz ar to dzīvnieku interese par to saglabāsies.

“Ieraugot meža dzīvniekus ceļa malā, autovadītājiem ieteicam samazināt braukšanas ātrumu, jo dzīvnieka reakcija un kustības nav paredzamas. Ātruma samazinājumam ir jābūt diezgan pamatīgam, lai nepieciešamības gadījumā autovadītājs spētu vai nu ātri apstādināt transportlīdzekli, vai nu veikt drošu apdzīšanas manevru,” stāsta Drošas Braukšanas Skolas (DBS) vadītājs Jānis Vanks. Īpaši uzmanīgiem autovadītājiem ir jābūt krēslas stundās, kad redzamība pasliktinās.

Arī Latvijas Mednieku savienības valdes priekšsēdētājs Jānis Baumanis stāsta, ka gadījumā, ja autovadītājs ceļmalā vai uz ceļa ir pamanījis meža dzīvnieku ir jāsamazina ātrums, bet nedrīkst veikt straujus manevrus. “Ja dzīvnieks neiet prom, var mēģināt pīpināt vai pavisam lēnām apbraukt, bet kā jau minēju nekādā gadījumā nedrīkst veikt straujas kustības. Īpaši šobrīd, kad ceļi var būt slideni, pat neliela dzīvnieka strauja apbraukšana, var beigties ar avāriju,” uzsver J. Baumanis.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 20

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti