Visu laiku lieliskākā Driver's Car ? Šis ir jaunais BMW Z5 - automobilis, kuru labāk zinoši speciālisti jau paspējuši nodēvēt par The finest driving machine ever built by BMW - kas, saprotams, nozīmē VISPĀR labāko Drivers Machine....
Radīta kā M Coupe aizstājēja, jaunā BMW sporta kupeja, apvieno iezīmes gan no drīz gaidītā jaunā Z3, gan arī no visiem labi zināmā X Coupé konceptauto. Lai arī priekšējie starmeši ir manāmi novatoriski izmainījušies, salīdzinot tos ar analogiem pašreizējā BMW modeļu gammā, aizmugures lampu dizains ir gaidāms esam visai līdzīgs kā paraugiem demonstrētiem uz X Coupé. Z5 tēmē visai augstu - Porsche 911 esot viens no galvenajiem mērķiem, tāpat arī tuvākajā nākotnē klajā nākošām kupejām no Japānas, ieskaitot Mazda RX-8, Honda NSX un Nissan GT-R. Izpildījums un vieglās 2+2 BMW kupejas spējas būšot visai iespaidīgas. Šī nebūt nebūs daudzu kubikcentimetru automašīna, ar nieka 2.2 litru motora tilpumu. Tas attīstīs 245 zs (180 kW) jaudu un būšot gandrīz tikpat ātrs kā giant-killing M3, ar 0-100 km/h akselerācijas laiku zem 5.6 sekundēm... Kas, protams, kā parasti liks domīgi kasīt pakaušus mazlitrāžas turbomotoru ražotājiem. Kupejai būšot izcilas manevrētspējas. Tā tiks aprīkota ar uzlabotu SMG sekvenciālo transmisiju, kura jau sevi lieliski parādījusi iekš M3. Un, kas varbūt dažam labam būs vislielākais pārsteigums - šim BMW būšot ļoti konkurētspējīga cena. Tas maksāšot apmēram tikpat cik pašlaik BMW 330Ci. Šis auto nebūt nav nekāda sensācija no BMW. Manīgākie jau 'nopeilējuši' šo projektu 1999. gadā, kad Bavāriešu menedžeriem bija steidzami jātiek galā ar Rover problēmām. Tajā pašā laikā, kuluāros tiek apspriesta arī lielas V8 coupé laišanu klajā, tēmētu uz Jauguar XKR pozīciju, kā arī ar V10 aprīkotu leģendārā M1 aizstājēju. Taču pēc pēdējās informācijas, lielā Z29 V8 kupeja tomēr drīzāk konkurētu ar Z8 un jauno 6. sērijas kupeju, savukārt V10, zināms kā M2, tomēr ir atzīts par pārāk dārgu - bavāriešiem joprojām smeldz piedzīvotie zaudējumi ar astotās sērijas E31 kupeju. Z5 ir bāzēts uz to pašu platformu, uz kuru tuvākajā nākotnē redzēsim jauno Z3. Lielos vairumos tiks izmantots alumīnijs, un daudzas virsbūves detaļas (piemēram motora pārsegs un durvju paneļi) būs kevlara. Šo iemeslu dēļ kupejas svars, domājams, būs tikai mazliet virs 1000 kg. BMW sadarbosies ar BBS, kurš apņēmies izveidot īpaši vieglus disku komplektus, tādējādi vēl vairāk uzlabojot piekares efektivitāti. Kā esam pieraduši ar BMW - lai arī motors ir novietots priekšā, proporcionālais svaru sadalījums pa asīm, izsvarotība, lieliski norāda uz BMW inženieru tipisko risinājumu, novietojot motoru iespējami maksimāli atpakaļ. Tādējādi arī tiek panākta lieliska vadāmība. Protams, automobilis tiks aprīkots ar uzlaboto DSC uzparikti (ABS, CBC, DBC, ASC), un, domājams, neizpaliks arī Dynamic Drive un EDC-C (iespējams, kā papildaprīkojums). Jā, tradicionāli BMW - pašpārliecinātie to visu varēs atslēgt. Gaidāms, ka BMW izmantos savu lielo pieredzi F-1 sacensībās ar dažādiem mārketinga trikiem. Piemēram, uz motoriem būs kādi logotipi par godu BMW sadarbībai ar Williams utt. Prognozējams, ka kupeja būs nopērkama jau 2003. gada beigās. Dzirdētas arī runas par pilnīgi negaidītiem BMW gājieniem iekš V8 kupeju segmenta ar izcili novatoriskiem risinājumiem, gaidāmiem apmēram 2008. gadā. Ja tā ir tiesa, tad domājams, ka tajā tiks izmantots pilnīgi jaunais M3 V8 dzinējs, kura montāža sāksies līdz ar jaunās trešās sērijas parādīšanos - tātad 2006. gadā. Perfectyon, perfection@bmwmail.net- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Par šo auto komentāri varētu būt lieki!