Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Šofera dienasgrāmata.

gunbox Reģ.: 23.12.2016

Uzmeikošu vēl vienu spama vietu, kur padalīties par šofera dienu. Būtu forši, ja šeit nediskutētu bet vienkārši iemetam stāstu, cik "patīkama" Latvijā ir braukšanas kultūra.

 
msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Kontrole svētku periodā? Sestdien stūrējot tandēmu Palangā dabūju iepūst bezkontakta trubā Palangas pašvaldībnieki, četri gabali, stāvēja veloceliņu krustpunktā un stādināja nost braucējus šmigas pārbaudei. Stādījās priekšā, paprasīja piekrišanu, pateica kā pūst, iepūtu, novēlēja laimīgu ceļu, kaut kā tā. Pie tā kāda publika ar dažādiem divu riteņu braucamajiem tur pārvietojas, nemaz nejutos pārsteigts.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

msh rakstīja: Nosauc piemēru tādai mašīnai. Man saistošajiem vagmobīļiem bremzes uzblīda kopā ar svara pieaugumu līdz neadekvātiem izmēriem...

Piemēru cik uziet - principā jebkurš amerikānis. Jā - Eiropas un arī Japānas autobūve bremzē, kamēr ASV mauc ar gāzi grīdā

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

1984 rakstīja: Kvalificētu speciālistu totāls trūkums šodienas civilizētajā pasaulē - šoferi, auto mehāniķi, virpotāji, metinātāji utt.... Ko redzu, skatoties uz savu jaunatni un viņu līdzcilvēkiem - ir TOP līmenis (gaišās galvas) un zemākais slānis, kuri spēj kraut kastes un nest maisus. Vidusslāņa, kuri varētu kļūt par kvalificētiem speciālistiem, praktiski nav

Jjjjap. Ja runājam par šofera darbu, tas jau arī neskaitās tāds prestižs. Kad kārtoju C kategoriju un vairākiem teicu, tad arī bija tādas replikas kā - nu, un ko tu ar to darīsi? Iesi stūri grozīt?

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Manējie vairums ļoti atbalstīja, jo neviena jauna kvalifikācija nekaitē. Vienīgais ar skepsi bija tēvs - bijušais tālbraucējs.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Vakar pārliecinājos ka pamperbiksis - tā ir diagnoze - veselais saprāts un pašsaglabāšanās instinkts lielākajai daļai to cilvēku ir miris. Situācija - braucu ar pitonu pa Palangas - Vidmantu veloceliņu; veloceliņš Liepājas - Klaipēdas un Palangas - Šauļu šoseju pārvada vietā skauj rampas un diezgan asos leņķos ieiet šaurā tunelī zem Liepājas - Klaipēdas šosejas - es piebraucu pie tuneļa tajā pusē kur ir tīrs 90 grādu pagrieziens priekš manis pa labi, kad man deguna galā no tuneļa izbrauc divi blakus braucoši pamperbikši - būtu es bijis bik ātrāks [max 20 metri pietrūka], es būtu ar vienu saticies - tunelis tik šaurs ka divi pretī braucoši var izmainīties un izeja nepārredzama, nē, brauc blakus un pa tādām trajektorijām it kā brauktu pa vienvirziena veloceliņu... Mošk veloķiveres pieaugušiem cilvēkiem vajag aizliegt lai palaistu dabisko atlasi...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Ko niekojies... Alpu serpentīnos šie mierīgi mauc līkumos lejā pa ceļa vidu ar pārliecību, ka visi autovadītāji paspēs noreaģēt. Un autovadītāji to arī dara. Pieļauju, ka ne ar tām labākajām emocijām, jo noteikti visiem mazajiem lūznīšiem, kas tur braukā, nav nekāda "hill assist", kas to apstāšanos stāvā līkumā padara vieglu.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Drusku par savstarpējo sapratni - A6 pirms Ikšķiles, braucu kreisajā jolā, kādu nepilnu km priekšā labajā traktors ar zīmi -laikam ceļu labo vai kko citu dara, pa labo joslu ripinās divi, neliekas ne zinis, es drusku pieberu, lai reiferī visi iekļautos, bet pēkšņi otrais arī sāk ātrāk, kādus metrus 300 pirms šķēršļa ieslēdz virzienu, tad laikam spogulī paskatījās, sāk kko brezēt, lai nav asas izjūtas nometu arī es. Bet visa runa par to, ka laikam skills uz iekļaušanos arī jūtami krities, cik reizes sanāk, ka kāds no ieskrējiena joslas ripinās (+/- tikpat cik pamatjoslā braucošie) un rauj ārā pēdējā brīdi, cits arī grib tā darīt, bet tad nominstinās - vai nu nav pieņemts spoguļos skatīties, vai arī nespēj ātrumu konstatēt tajā, vai arī nekoordinējās bremzi/gāzi piespiest (vai arī nestrāda tur kas). Par to, ka nu jau "palaist" no laipnības daudzu prāt ir kļuvusi par normu un lien, kur vien var, nerunāšu - tas gan pilsētās pārsvarā notiek.

JanJan Reģ.: 07.02.2018
4 0 Atbildēt

kasinsh79 rakstīja: Manējie vairums ļoti atbalstīja, jo neviena jauna kvalifikācija nekaitē. Vienīgais ar skepsi bija tēvs - bijušais tālbraucējs.

Mūsdienās izteikta problēma, ka praktiskie darbi bieži vien tiek uzskatīti par "zemkas kvalifikācijas", par melnstrādnieku, par neizglītoto profesiju utml. Smieklīgākais, ka jauns un savu arodu labi apguvis metinātājs, visticamāk pelna vairāk, kā tipiskais biroja darbinieks ar augstāko izglītību. Cilvēks jau nenodala grāvja racēju un sētnieku no dārgas tehnikas operatora, metinātāja utml.

Kaut kā tas ir iegājies cilvēkiem prātos, ka nu metinātājs tas taču ir tur kaut kāds kaimiņu Saša dzērājs utml. Bet ne jau tikai mums tāda problēma, citur tieši tas pats, kur tos pašus tālbraucējos sauc par prostitūtu slepkavām vai vnk par neizglītotajiem pāķiem. Un vispār - strādāt ražotnē taču ir prastās tautas darbs.

Ja tagad būtu ~19 gadi un domātu, ko darīt, ļoti iespējams, ka apsvērtu variantu mācīties kaut ko ļoti tehnisku, nevis kaut ko vispārīgu universitātē (ekonomika, dažāda veida sociālās zinības, juristi utt).

Mazliet humorīgi - man te pie mājas labu laiku notika komunikāciju būvdarbi, varēja labi redzēt ieņēmumu līmeni un hierarhiju. Bija strādnieki, kas brauca ar strādnieku busu, bija kas atbrauca ar motorolleru utml. Tad bija lielā racēja operators, kas brauca uz darbu ar smuku audi A6.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
2 0 Atbildēt

Cik zinu, līdzīgi ir arī Vācijā - CE kategorijas šoferis pelna vairāk par ofisa cilvēkiem. Tobiš, transporta firmā autovadītājs pelnīs vairāk par dispečeri vai loģistikas speciālistu.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Pilnīgi noteikti tā arī ir. Vēl piemērs ir UK. CE kategorijas šofera alga (un īpaši vēl ar ADR apliecību) ir jūtami lielāka par laba speciālista (vidējā līmeņa menedžera) atalgojumu. Lūk, tā.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
1 0 Atbildēt

Mans labs čoms, pēc profesijas mērnieks, šobrīd pabeidz metinātāja kvalifikācijas apmācību. Es ieguvu C95 kategoriju, būdams ar ekonomikas maģistra diplomu. Tādu piemēru nav mazums. Pilnīgi pie kājas daža laba uzskati - stereotipi. Manas zināšanas ir mana vērtība un ieguvums.

Esmu pirms kāda gada pabijis savā skolā pastāstīt par dzīves gājumu no skolas līdz šim brīdim. Tā arī teicu - esiet labs speciālists! Traktorists vai ārsts. Uzņēmējs vai amatpersona. Bet - esiet labākais

eidis Reģ.: 07.11.2001
1 4 Atbildēt

Stereotipi ne stereotipi, bet šofera profesija pēc laika izzudīs. Taviem bērniem nav jēgas uz to skatīties, jo ielidos. Tāpēc ir tikai likumsakarīgi un laikmetīgi, ka publika sāk to uzskatīt par mazāk perspektīvu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
5 4 Atbildēt

Ja pusmūžā turpina apgūt jaunas profesijas (nevis papildus prasmes jau zināmajām), nekas labs no tā vairs nesanāk. Uz vecumu ir jāspēj mācīt jaunos, nevis pašam būt mūžīgajam studentam.

WALA Reģ.: 19.06.2002
3 12 Atbildēt

Tās nu gan Bradypus ir pamatīgas muļķības, ja tu pastāvīgi nemācies, tavas zināšanas noveco/zaudē aktualitāti, un tu vairs tā īsti neko noderīgu iemācīt nevienam nevari.

Jā protams būs arī profesijas, kurās pamatlietas nemainīsies, tomēr mūsdienās arvien vairāk profesiju kuras ir pastāvīgi mainīgas un 5 gadu ciklā jau esi "novecojis" ...

JanJan Reģ.: 07.02.2018
3 0 Atbildēt

Tas gan. Mūsdienās arī 35-40 gadīgam programmētājam var būt problēmas atrast sakarīgu darbu, ja viņš pēdējos 15 gados neko jaunu nav iemācījies. Jāmācās ir visiem - gan 20 gadīgajiem, gan 50 un 60+.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
5 3 Atbildēt

Ko par tevi liecina, ka nespēj pamanīt pat to ko īpaši uzsvēru - mācīšanos savā profesijā?! Nošķirot to no profesijas maiņas...

Klasika... Lai varētu apstrīdēt manis teikto, vispirms ir jāsamelo par to, ko esmu teicis

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 11 Atbildēt

Tu laikam švakri pārzini profesiju klasifikatoru, un reālo "jauno" profesiju ir vêl par pāris kārtām vairāk, tā ka pat ja esi atstājis vietu iespējai izlocīties, tas nenozīmē ka esi pateicis kaut ko "apstrīdamy", vai vēl jo vairāk neapstrīdamu ...

Tā tīri ilustrācijai praktiski darot vienu un to pašu darbu esmu mainījis "profesiju" vismaz reizes 4, neskaitot IT drošības jomu. Sākot ar telekomunikāciju inženieri utt.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
8 5 Atbildēt

Kādam mudakam ir jābūt, lai tieši norādot izņēmumu par mācīšanos SAVĀ profesijā - lai tādi kā tu nepārprastu, to tik un tā ir "pārprastu". Un pēc tam par komentāru, kas ir rakstīts par pusmūža cilvēka ar augstāko izglītību pārkvalificēšanos par šoferi, jāizlokās piesaucot kaut kādas "jaunas" profesijas?!

Kur rodas tā tupā vajadzība melot? Agrāk vismaz tu biji viens no retajiem, kam bija savādāks viedoklis, bet šis kretīnisms nepiemita. Kas notika?

WALA Reģ.: 19.06.2002
5 8 Atbildēt

Kādam tieši zābakam ir jābūt, lai nesaprastu to ka Kasinjam tā šofera kategorija ir tāds pats bonuss izglītībai kā teiksim man piem. Openshift apgūšana.

Jeb Bradypus deguns ir iebāzts tiktāl mākoņos vai arī pakaļā , ka neko tālāk par degunu un vaigiem neredz??? Pēkšņi pašam analoģijas šķiet grūti aizsniedzama lieta ???

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 1 Atbildēt

WALA rakstīja: Kādam tieši zābakam ir jābūt, lai nesaprastu to ka Kasinjam tā šofera kategorija ir tāds pats bonuss izglītībai kā teiksim man piem. Openshift apgūšana.

Jeb Bradypus deguns ir iebāzts tiktāl mākoņos vai arī pakaļā , ka neko tālāk par degunu un vaigiem neredz??? Pēkšņi pašam analoģijas šķiet grūti aizsniedzama lieta ???

Ārkārtīgam. Tādam, kurš nesaprot, kādēļ sakarīgam cilvēkam ar pieredzi un izglītību ir "jāattīstās" uz leju, taisoties darīt savas jomas zemāko kvalifikāciju, nevis izglītoties virzienā uz augšu - lai ar savu pieredzi organizētu šo darbu, lai uzlabotu šoferu darba apstākļus un rezultātu.

MMX Reģ.: 03.03.2022
4 0 Atbildēt

Attīstība uz leju bieži vien ir noderīga, lai attīstītos uz augšu. Mēs paši pārmetam visādiem ierēdņiem, ka tie redz nesaprot parasto tautu, ka menedžeri nesaprot savus darbiniekus, bet tas izpratnes trūkums rodas tieši tajā apstāklī, ka augstāk stāvošie/sēdoši no saviem augstumiem nespēj izprast zemāk notiekošo, jo paši nav ar rokām neko darījuši.

Vadītājs bez reālas sajēgas to pašu šoferu darbā, nu ne sūda nespēs uzlabot, labākajā gadījumā uztaisīt kādu pahazuhu, ka redz kaut kas tiek darīts lietas labā.

Par kvalifikācijas celšanu bez pieredzes uz zemes var runāt lielajos starptautiskajos uzņēmumos, kur var atļauties lielu spraugu starp pašu augšu un apakšu, bet nejau Latvijā.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Vismaz šis ir par tēmu, lai arī man grūti piekrist. Jā, protams, ir tāda problēma, kā mini ar piezemētības trūkumu. Bet tam ir arī otra puse - ja tiešām nav spēju nolaisties no tiem "augstumiem" un iegūt sajēgu bez tik personiskas iedziļināšanās, kā profesionālās kvalifikācijas kursi un personīga šādu darbu darīšana, tad kaut kas nav kārtībā ar to, ka cilvēks ir ticis pie maģistra grāda - tas jau būtu akmens izglītības sistēmas lauciņā.

MMX Reģ.: 03.03.2022
3 0 Atbildēt

Man pašam ir maģistrs inženierzinātnēs un pēc savas pieredzes varu teikt, ka reāla izpratne par nozari rodas tikai caur darbu visos līmeņos. Maģistrs dod iespēju redzēt jautājumu plašāk un rast sakarīgākus risinājumus, bet tas nekādā veidā nenosedz kaut kādus svarīgus nozares sīkumus, kas ir redzami tikai reālā darbā cilvēkiem uz zemes. Ārpus akadēmiskās vides cilvēkam ar doktora un maģistra izglītībām ir jāspēj risināt visi jautājumi savā nozarē un vismaz 70% blakus nozarēs, līdz ar to katra zināšanu un pieredzes kripata palīdz.

Attiecīgi šobrīd es jebkuru papildus pieredzi vai izglītību uzskatu vairāk par iespēju pamainīt skatu punktu uz kaut kādām savām lietām, nevis, ka man reāli nepieciešama tā papildus izglītība.

Tās pašas tiesības - cilvēkam kurš ir šoferis, tas ir ienākumu avots, cilvēkam ar maģistra gradu un adekvātu pieredzi savā nozarē, tās tiesības ir gan rezerves variants, gan arī dziļāka izpratne par to pašu loģistiku, jo viens ir ofisā dirst uz šoferi, ka viņš lohs nemāk braukt, bet jau kaut kas pa visam cits ir pašam sēdēt pie stūres, dabūt tās tiesības un pēc šīs pieredzes jau savādāk runāt ar to pašu šoferi un tālāk arī ar savu vadību.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Nu redz - ja maģistra izglītība ir saprotama kā formālas iekaltas zināšanas (kas diemžēl mūsdienās ir arvien izplatītāks fenomens), tad tev taisnība. Bet faktiksi maģistra grādam ir jānodrošina izpratne par jomu, kurā ietilpsts spēja saskatīt gan kopsakarības, gan skatu punkta precizēšana, uzklauost citus. Diemžēl tieši nespēja aptvert ka pa vidu starp "dirst uz šoferi" un "pašam sēdēt pie stūres" ir vēl arī "spēt uzklausīt un uzprast šofera problēmas" ir lielākā nelaime.

Maģistra grāds nav nekāda "akadēmiskā vide". Akadēmiskā vide sākas pēc maģistra - kad cilvēkam ir jāizdara izvēle šo maģistra grādu pielietot praksē vai teorijā - turpinot ceļu uz doktorantūru, kas jau ir akadēmiskā vide.

MMX Reģ.: 03.03.2022
0 0 Atbildēt

Starptautiskajā vidē maģistrs lielākoties ir akadēmiskais grāds, PSRS sistēma savu darbību jau sen ir beigusi.

Profesionālās zināšanas caur izglītību rodas tikai šādā secībā: tehnikums + prakse->bakalaurs+prakse->pirmā līmeņa profesionālais bakalaurs+prakse. Šie cilvēki parasti uz maģistriem neiet, jo profesionāli ar to pietiek, bet vadītājos negribās.

Akadēmiskais bakalaurs+maģistrs jau ir ceļš uz zinātni vai vadību, pie nosacījuma, ka personāžs ir pietiekami apķērīgs un gatavs mācīties visu atlikušo dzīvi. Tiekot līdz maģistram cilvēkam ir jābūt pietiekamai teorētisko zināšanu bāzei, lai viņš spētu strādāt un attīstīties gan savā gan saistītās nozarēs.

Un 5-6 gadu laikā bakalaurā+maģistrā var iemācīt gan visu teoriju, gan saprast šofera problēmas, it sevišķi nozarēs, kas nav tieši saistītas ar šoferiem, ir kā minimums neiespējami. Bet ar to arī izglītots cilvēks atšķirās no muļķa, ka ja viņš redz trūkumus savā izglītībā viņš tos cenšas pielāpīt.

Man pat pasniedzēji ir minējuši kaut ko no sērijas, ka saniedzot maģistra grādu cilvēkam ir jābūt tādam zināšanu apjomam, lai viņš saprastu savus zināšanu trūkumus un izmantojot savu zināšanu bāzi spētu tos novērst.

MMX Reģ.: 03.03.2022
0 0 Atbildēt

neliela korekcija - pirmā līmeņa profesionālais bakalaurs aizstājas ar otrā līmeņa profesionālo bakalauru

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Malacis. Esi sapinis vienā kopumā "ceļš uz zinātni vai vadību". Bet to, ka vadītāju un zinātnieku ceļi šķiras tieši šajā vietā neaptver. Un tieši šī ir problēma. Zinātniekam nekas netraucē līdz mūža beigām savu pasaules uztveri vēl vairāk sašaurināt. Vadītājam ir jāprot viss tevis minētais, ieskaitot mācīšanos visu atlikušo dzīvi. Tikai tā mācīšanās nav "atpakaļgaitā" - priekš tam ir jābūt spējai piesaistīt adekvātus padomdevējus un spēt sarunāties ar "vienkāršajiem" cilvēkiem - lai nerastos iepriekš minētā neizpratne no "augstumiem" - bet tas ne tuvu nav tas pats, kas personīga pamatlīmeņa prasmju apguve visos iesaistītajos arodos.

MMX Reģ.: 03.03.2022
1 0 Atbildēt

Nē, reālajā dzīvē vadītāja un zinātnieka ceļi šķiras tikai brīdī, kad pats cilvēks aiziet tīri zinātnē vai tīri profesijā. Ja Jūs būtu mazliet pasekojis to pašu augstskolu mācībspēku gaitām, tad piefiksētu, ka liela daļa ir tādu, kas reizē ir arī profesionāļi savā nozarē, līdz ar to akadēmiskā vide un profesionālā darbība viena otru neizslēdz.

Tālāk - sevi cienošam maģistram vai doktoram nesagādā ne mazākās pūles mācīties arī atpakaļgaitā, ja viņš uzskata, ka tas viņam ir nepieciešams. Ja Jūsu uzskatā izglītotam cilvēkam apgūt kaut kādas "zemākas" profesijas ir kritiens atpakaļ, tad vai nu Jums trūkst dzīves pieredzes vai izglītības. Es varu piekrist domai par to, ka lieliem cilvēkiem jāmācās lielas lietas, bet jāņem vērā, ka gudrs cilvēks arī no vienkāršām zināšanām var izvilkt sev kaut ko noderīgu, bet doma, ka kaut kas ir zem, piemēram, maģistra līmeņa jau liecina par tādu vispārēju izpratnes trūkumu par izglītību un attīstību.

Par padomdevējiem - jau iepriekš minēju, ka lielās starptautiskās kompānijās cilvēki var attīstīties arī tīri tikai uz augšu. Tad var domāt arī par padomdevējiem un tamlīdzīgām lietām. Latvijas izmēros izdevīgāk ir attīstīties nevis padziļināti vienā jomā, bet pa druskai no vairākām. Mums praktiski nav nevienas nozares, kas 160h mēnesī spētu nodarbināt 1 ar specifiskām prasmēm apgādātu darbinieku, varbūt tikai IT, līdz ar to ilgtermiņā labāk būt ekonomikas maģistram ar smagā tiesībām nekā elektrotehnikas maģistram ar novirzienu augstsprieguma līniju zibensaizsardzībā.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Izglītots cilvēks saprot, ka viens no visierobežotākajiem resursiem ir laiks un to velta, lai attīstītu sevi plašāk un tālāk, nevis atpakaļgaitā. Zemāku profesiju apgūšana, ja vien tas nav hobija nolūkos, ir veltīgi izšķiests laiks, kas nenes labu ne pašam, ne sabiedrībai.

Ja cilvēks ar maģistra līmeņa izglītību plāno strādāt par šoferi fiziski smagā režīmā mūža otrajā pusē, tad principā ir skaidrs, ka viņa mūža resurss un sabiedrības ieguldījums tajā ir izniekots. Ja cilvēkam ar maģistra izglītības līmeni ir nepieciešams pašam personīgi tērēt laiku lai iegūtu kvalifikāciju un praksē apgūtu šofera prasmes tikai tādēļ, lai aizstātu empātiju un spēju sadzirdēt un risināt šofera problēmas no "augstāka" punkta - ir vēl sliktāk.

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 4 Atbildēt

Es tev varētu "ar pirkstu" parādīt divus savus klasesbiedrus( no kuriem ar vienu kopā ļoti daudz mulķību kopā sastrādāts) abiem ar tādu pat izglītību kā Kasiņam bija izcils darbs saistīts ar starptautiskiem auto tirdzniecības uzņēmumiem, un viņu karjera aizskrēja neaizsniedzami tālu priekšā manējai, līdz brīdim, kad man nezināmu iemeslu dēļ abi palika bez darba, un tagad viņi ir faktiski sākuši savu dzīvi gandrīz no nulles, jo mainīgajos apstākļos arī problēmas ģimenes dzīvē nebija tās mazākās ...

Un es pazīstu vēl pārīti ar līdzīgiem stāstiem, kur cilvēks tuvu tam lai kļūtu par valdes locekli vai taml. un tad tikusi pielikta "kāja priekšā" ...

Jā visi atkal nostājušies uz kājām, jauna ģimene, bet ar turību vairs palielīties nevar ...

Pie tam vienam no viņiem stabili palīdzējis tas ka ir turpat visas iespējamās kategorijas uz sauszemes un arī ūdenī visam kas neprasa veselu apkalpi ...

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 3 Atbildēt

P.S. pazīstu protams arī tādus, kuri starptautiskos uzņēmumos ir tikai pacēlušies, un šobrīd ir uzņēmumu līdzīpašnieki un protama lieta daudz turīgāki par mani ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Oho... No šīs vietas lūdzu sīkāk. Kas tā par izglītību un karjeru, kurā "aizliekot kāju priekšā" var tikt vaļā no izglītības un pieredzes, lai sāktu dzīvi gandrīz no nulles?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 1 Atbildēt

Konkrēti uzreiz 3 ekonomikas maģistri (2 skolas biedri un viens ex-kolēģis, tad viņš vēl studēja) , viens no viņiem tagad ir valdes loceklis (tas pats ar gandrīz visu veidu transporta tiesībām) , bet kā pats teica - palīdzēja atgriešanās pie skolas laiku aizraušanās - fizikas. Pārējiem 2 joprojām palika klasiska "ekonomista" nodarbošanās, atsāka no maza nenozīmīga pārdošanas speciālista ... no kuriem atkal vienam šobrīd daļēji pieder tipogrāfija ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Interesanti - atsauce uz formālo izglītību, dalību valdē, nevis skaidrojumu par karjeru. Kādēļ? Tādēļ, ka manas aizdomas ir pamatotas un runa ir par politisku silto vietiņu karjeru, nevis reāli nopelnītu? Kas vispār ir "klasiska "ekonomista" nodarbošanās"?!

Un ko reāli darīja cilvēks, kuram nācās atsākt no "maza nenozīmīga pārdošanas speciālista"?

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 4 Atbildēt

Karjera sākumā strādāja ar auto sertifikāciju, sāka ar ASV importiem, otrs sāka bankā (kura nosprāga) pie karšu sistēmām, trešais strādāja telko helpdeskā kamēr vēl mācijās.

Bet tas ka tu skrien ar savām muļķībām visam pa priekšu ir "izcili" , tas nekas ka normāls cilvēks varētu pieļaut, ka problēma ir nevis aprakstītajos cilvēkos, bet gan faktā, ka man ne ne tik dziļu zināšanu par viņu precīzu CV, ne arī laiks un vēlme izplūst par tēmu ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Jā, pareizi norādi uz problēmu. Neko nezini, bet piesauc kā piemērus. Kad jāpamato, ko ar to vēlējies pateikt - visi citi vainīgi. Bet ar ko viss sākās? Ar pataloģiskiem meliem, kuru mērķis nekādi nav saprotams.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 10 Atbildēt

Es zinu vairāk kā pietiekami ... BET, paliksim pie tā ka es sameloju ...

Neesi pelnījis ne gramu vairāk no mana laika ...

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
3 0 Atbildēt

Gan jā, gan nē. Es nodrošinos nebaltai dienai. Kad izglītības līmenim jeb dzīves latiņai var nebūt nekādas vairs nozīmes. Otrs variants - ja kādreiz uzsākšu savu uzņēmējdarbību - man būtu jāvar pašam sēsties pie stūres kaut vai lokāli (nebraucot reisos pašam pie stūres).

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
6 0 Atbildēt

Nu tad paskaidro, lūdzu, kā tu ar augstāko izglītību ekonomikā esi iedomājies to nākotnes pasauli, kurā sēšanos pašam pie stūres joprojām reglamentēs 95 kods, bet viss pārējais būs tik sabrucis, ka nopelnīt varēs tikai ar fūru stūrēšanu, nevis loģistikas organizēšanu?

Man kaut kā liekas, ka pie pozitīvā attīstības scenārija tieši stūrētājus aizstās roboti u.c., kurus vajadzēs organizēt. Bet pie negatīvā - stūrēsi to, kas kustēs, ja vispār būs ko pārvadāt un nevienu neinteresēs tava kvalifikācija pēc kaut kādas sabrukušas pasaules standartiem.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Sanāca aizdomāties par to, kas tad īsti ir cilvēks, kas "nezināmu iemeslu dēļ palika bez darba, un tagad ir faktiski sācis savu dzīvi gandrīz no nulles".

Traģiskais variants - smaga trauma, amnēzija, jāmācās no jauna staigāt un runāt. Saprotami. Traģiski. Reti.

Hipsteru variants - vecāku/paziņu sagadāta "karjera" pelnot neadekvātu naudu siltā vietiņa uz kuras rēķina sagrābti kredīti patēriņam. Krīzes apstākļos protekcija nestrādā un neadekvātais dzīves līmenis pāriet bankas īpašumā ar mīnusa zīmi. Prāts tukšs kā bija pirmstam, materiālais stāvoklis no nulles. Ticami.

Politiskais variants - strauja karjera politiskos amatos, kas beidzas ar krišanu nežēlastībā un mantas konfiskāciju. Šādam cilvēkam tiešām dzīve ir jāsāk "no nulles".

Vairāk variantus neredzu. Nu varētu vēl pievilkt aiz ausīm vienu - nevieksmīgu biznesu, zaudējot investīcijas. Bet šāds cilvēks nekad to neuzskatīs par sākšanu "no nulles" - tieši otrādi, uzskatīs, ka ir guvis milzīgu pieredzi, ko liks lietā tālākajā karjerā.

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 1 Atbildēt

Cik lielā mērā tas attiecas uz manu augstāk aprakstīto - visi esam "pāķi" kas uz Rīgu atnāca 90tajos mācīties LU un te palikām "uz dzīvi", nevienam no mums nebija nekā izņemot dažādas nelielas darba pieredzes (man dator klases asistenta, citam lauku darbi utml.)

Bet vispārīgi runājot esi piemirsis "apbižoto" kategoriju - "kāju aizlika priekšā" īpašnieka dēls/znots/vedekla/radagabals/citādi vajadzígs cilvis, kuram vajadzēja iedot siltu vietiņu ...

Un tad vēl ir 10mitiem normālu atlaišanas iemeslu, kā piem. uzņēmumu apvienošanās rezultātā atbrīvošanās no dublējošamies kadriem ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Tu kautkā spītīgi centies radīt iespaidu, ka labam speciālistam ar spējām atbilstošu algu, kas nav ar "gāzi grīdā" parāvis kredītus, atlaišana ir kas vairāk, kā neplānots atvaļinājums.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Kā lai saka, tas ir psiholoģiski grūti sagremojams stāvoklis, kad no "augsta plaukta" esi spiests saprast, ka tajā pašā līmenī tu neesi gaidīts, un kamēr pieņem faktu pats, un sāc ar ko zemāku tikmēr sieviete kas radusi lepni dzīvot sameklê "labākus medību laukus", tie 3 stāsti ir pārāk paradoksāli līdzīgi.

Tajā pat laikā mans bračka -ekonomists, jā absolūti labprāt ņem "šos atvaļinājumus" ... arī ar visiem kredītiem utml.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Ja tajā pašā līmenī "neesi gaidīts", tad ir jāaptver, kas esi kaut kādu iemeslu dēļ atradies tur, kur tev nebija jābūt. Kas zīmīgi - pareizi norādi ka šādiem cilvēkiem kopdzīve ir veidota ar pērkamām sievietēm.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Lai kā varbūt "niezētu nagi" ielīst citu prātos un domās - kvalifikācija man par zemu.

Viss ir iespējams, un 1x dzīvē labam čomam/ex-kolēģim ir gadījies skaidri pateikt, tiec no sava BMW ko nevari atļauties un tās "palaistuves" kam tas BMW svarīgs - vaļā, ko arī jams izdarīja, un sāka dzīvot normālu dzīvi un pamazām pacēlās, tiesa ar sievu gan izšķīrās tāpat pāris gadi atpakaļ, jo šis tas "paslīdēja" ar auklīti ...

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Bet atgriežoties pie šoferēšanas tēmas - šodien šķiet TPS (throtle pos sensors) izdomāja galīgi safisties, iznāca no rīta pāri pus Rīgai klibot (limp mode ar ~1100 apg/min.)

Sāksies eksperiments, ar ko var aizvietot minēto detaļu yz 2,2 cdti Hondas, orģināls-465EUR.

(nobraukums 330Kkm). Ja būs kas incants provēs apraxtīt ... sensoru ar provēs pajaukt, kas jamam vēderā.

P.S. Protams neizdevušās eksperimenta gadījumā nopirx jaunu, bet tad raxtīt īsti nebūs par ko

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Pa dienu biju norāvis aķi nost, lai kļūdas noreseto (permanent protams paliek), un tagad absolūti norm. režīma braucu mājup ... Mājas pieliks pie diaga pastisies kādas kļūdas palikušas ...

mefisto Reģ.: 22.05.2017
0 0 Atbildēt

Bradypus rakstīja: Sanāca aizdomāties par to, kas tad īsti ir cilvēks, kas "nezināmu iemeslu dēļ palika bez darba, un tagad ir faktiski sācis savu dzīvi gandrīz no nulles".

Traģiskais variants - smaga trauma, amnēzija, jāmācās no jauna staigāt un runāt. Saprotami. Traģiski. Reti.

Hipsteru variants - vecāku/paziņu sagadāta "karjera" pelnot neadekvātu naudu siltā vietiņa uz kuras rēķina sagrābti kredīti patēriņam. Krīzes apstākļos protekcija nestrādā un neadekvātais dzīves līmenis pāriet bankas īpašumā ar mīnusa zīmi. Prāts tukšs kā bija pirmstam, materiālais stāvoklis no nulles. Ticami.

Politiskais variants - strauja karjera politiskos amatos, kas beidzas ar krišanu nežēlastībā un mantas konfiskāciju. Šādam cilvēkam tiešām dzīve ir jāsāk "no nulles".

Vairāk variantus neredzu. Nu varētu vēl pievilkt aiz ausīm vienu - nevieksmīgu biznesu, zaudējot investīcijas. Bet šāds cilvēks nekad to neuzskatīs par sākšanu "no nulles" - tieši otrādi, uzskatīs, ka ir guvis milzīgu pieredzi, ko liks lietā tālākajā karjerā.

Tev jau tādi ekstrēmākie scenāriji.

Par šo tēmu nupat aktuāls BBC raksts:

www.bbc.com/worklife/article/20220705-the-over-qualified-workers-struggling-to-find-a-job

Šī lieta ir aktuāla arī pie mums. Tu vari tikt līdz valdei vai padomei. Ja pēc tam kaut kādu iemeslu dēļ pazaudē darbu, pēc tam ir grūti tikt citur. Personāldaļa skatās šķībi un kandidātiem, kas iepriekš ieņēmuši augstus amatus.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

"Personāldaļa skatās šķībi un kandidātiem, kas iepriekš ieņēmuši augstus amatus."

Ne gluži. Tikai uzskata par vajadzīgu šo situāciju intervijā apspriest. Un jā - ja to vien spēsi paskaidrot, ka esi bijis augstā amatā un izmests, būsi pierādījis savas kvalifikācijas trūkumu. Un iespējams būsi pārsteigts - arī to kompetento valdītāju un padomotāju trūkst - ja esi patiešām kvalificēts šādam līmenim, arī tur tevi pārpirks, nevis atlaidīs.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Diemžēl gana daudzus pieviļ tieši psiholoģijas problēmas, ne kvalifikācija ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Cilvēkam ar psiholoģijas problēmām nevajadzētu nonākt ne augstos, ne personālvadības amatos.

Ja esi dabūjis augstu amatu, kurā tev nevajadzēja būt, nebrīnies par sekām. Ja gadās satikt neadekvātu personāla speciālistu - ej tālāk, tādu ir maz un nākamais būs normāls.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Cik tieši reizes dzīvē esi "pakritis un piecēlies" un "nesaviebty" ģīmi gājis tālāk ...

Ir tikai neliels procents cilvēku, un vēl mazâk vīriešu kuri to pārvar "nesāpīgi " ... nu jeb uztver kā dzīves mācību un mierīgi soļo tālāk ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Pietiekami.

Un kāpēc tas procents ir tik mazs? Vai ne tādēļ, ka tava sociālistiskā ideoloģija tādus mērķtiečigi ražo, jo ir vajadzīgs lumpenproletariāts?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 6 Atbildēt

Tiksim ar vienu lietu skaidrībā - sociālistiskai ideoloģijai ar to nav nekāda sakara, ne ražošanu, ne arī pašu faktu.

Sakars tam ir tikai ar nereālistiskām ekspektācikām un sabiedrības "spiedienu" pēc "ideāliem", lai kādi tie arī kuram nebūtu ...

Man par to dziļi nospļauties, bet vairāk kā pietiekami cilvjiem tas sagādā problēmas ...

P.S. un mani tikai priecē tie izņēmumi, kuru spēj viegli ar to tikt galā ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Jā jā. Tiksim skaidrībā - pie visa vainīgi pūstošie kapitālisti, ekspluatatori un buržuji. Padomju vara parūpēsies par proletariātu!

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 6 Atbildēt

Nē nu ja tev tā paliek labāk stum to savu tuftu, tik nu rēķinies arī ka tevi "pa pilnu" neņems neviens kaut cik domājošs cilvēks. Nezin kāpēc ir pasaulē bez jēgas pašnāvību, un kapitālismā psihologi un analogi profesionāļi labi pelna ... droši vien ka uz neeksistējošu psiholoģisku problēmu rēķina ....

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nu jā... Katram savs. Man gan sliktāk liekas tie miljoni sociālisma upuru, bet var jau būt, ka ļaunāk kā mirt darba nometnē vai golodomorā ir aiziet psie psihologa... Interesanta tev vērtību skala.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 5 Atbildēt

Man atkal šķiet pārāk "tālu ķertas" šīs tavas muļķības, un attiecīgi līdzīga nelaime ir arī tiem pašiem ASV Republikāņiem, stumj tik daudz tuftas ar FUD "astē", ka visas jēdzīgās idejas jau vairs neviens par pilnu neņem ...

Ir jākaro ar stulbumu, ir ar saprātu jāpieiet vides piesārņošanai, enerģētikai utml. taču biedējot tautu ar "komunismu" tu arvien spēcīgāk iepotē cilvēkiem, ka tas var būt vienīgais ceļš un glābiņš ...

No tā varu secināt tikai to ka vai nu pats par varēm centies (varbūt neapzināti) tautu uz to nosvērt, vai arī esi vienkārši dumjš Republikāņu elektorāta pārstāvis ... citādi to iztulkot NAV iespējams ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Labāk lai esmu dumjš republikānis, nekā radījums, kas spēj attaisnot miljonus upuru.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

+1 Lai vai kā visnotaļ cieníjama atbilde !

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
3 1 Atbildēt

Vispār jau panākumiem bagātie menedžeri ar labām un izcilām sarunāšanas, caursišanas, pārdošanas spējām psiholoģiski nav nekāds "parastais" pilsoņa tips. Ir pat autori, kas tādiem meklē un atrod visadas iezīmes un pazīmes.

Nezinu, ko tirgo, menedžē vai organizē Bradypus, bet viņa spēja darboties ar datiem, faktiem reizēm ļauj noprast, ka viņam nesagādā nekādas problēmas visu ko iestāstīt un reāli pastāvošas lietu sakarības ietirgot un iestāstīt pavisam citā veidā. Situācija ar stāstu par sliktajām Saules baterijām, kas tik daudz vietas aizņem, salīdzinot ar lauksaimniecibas zemēm, cik tur visa kā var izaudzēt, apēst, nokurināt vai saliet bākā. Parēķinot, izrādās, ka simtkārt neefektīvāka tā fotosintēze energokultūrām par Saules baterijām, kļūdījās pilsonis Bradypus. Un kas, bišķi pietjūnē kaut kādu malējo palīgteikumu un tik uz priekšu. Viss kārtībā, kļūdu nav.

Kas attiecas uz smagā auto tiesībām - tā tak laba lieta, tagad pat, ja vajag, var pats atvest, piemēram, granulas, malku vai kādus būvmateriālus. Derīga prasme.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

"var pats atvest, piemēram, granulas, malku vai kādus būvmateriālus"

Tērēt vairāk kā tūkstoti, lai šad tad atvestu kādu granulu, malku vai būvmateriālus? Nu nu... Nerunāsim par to, ka šādā gadījumā tas smagais auto tak arī ir kaut kur jādabū. Es pat nezinu, ir kādas kompānijas, kuras izīrē kraviniekus?

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

kravenieku bez vadītāja maz kur uz īri var dabūt. Bet busu, kur mierīgi var iekraut 2 tonnas, ar piekabi, kur var iekraut vēl divas - daudz kur.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Atkarīgs no galiem. Ja man būtu attiecīgas kategorijas apliecība, es droši vien varētu gan aizņemties smago mašīnu kopā ar "vannu", gan arī baļķvedēju...

core Reģ.: 03.01.2017
0 0 Atbildēt

Kuru izvēlētos granulu palešu vai būvmateriālu atvešanai, vannu vai baļķvedēju? Un lai brauktu ar vannu nepietiks ar C kategoriju.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Ar samosvala Kamazu jau pietiks.

core Reģ.: 03.01.2017
0 0 Atbildēt

Par vannām parasti sauc lielās puspiekabes, ne parastus samosvalus, un pēc msh kometa šiet ka viņš arī tādu domāja. Bet es vairāk par to, ka ar tādu varētu būt ļoti "ērti" vest kaut ko, kas ir uz paletēm sakrauts

Bet nu skaidrs, ka čalis, kā parasti, nepadomāja pirms komentēja, gribēha pazīmēties ar saviem "galiem"

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Kuram tuvāka zīmēšanās, kuram citas lietas. Gābešņika doma bija ka nevar dabūt smago mašīnu jo, lūk, nevar iznomāt, manējā ka nevajag obligāti nomāt.

Un jā, gābešņika pēdējais komentārs arī ir spēkā - kad tā labi padomā, ar attiecīgas kategorijas vadītāja apliecību kabatā kamazu es arī varētu dabūt...

core Reģ.: 03.01.2017
0 0 Atbildēt

Nu tava doma, kā parasti, ir diezgan muļķīga un ne pa tēmu, jo tas ka tev ir pieejama vanna vai baļķvedējs nekādi nepalīdz augstāk minētajā situācijā un ja vajadzēs atvest granulas, tad tāpat būs jāmeklē cit mašīna

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Pilsonis Bradypus nodarbojas ar propagandas meļu provocēšanu. Ja reiz tev nākas tālāk melot un sagrozīt manis teikto, tātad trāpīju taviem meliem sāpīga vietā.

P.s.šodien skaitīju uz Vācijas Jāņa elektroauto. Tiku tieši līdz 2. Un no tiem tāpat viens anglis. Nez, kādēļ tie vācieši nebraukā ar tiem superauto? Viņiem tak uzlādes tīkls esot fantastisks! Nu jā - pilnīgi visi sastaptie lādētāji stāvēja neizmantoti, bet DUS tikmēr rindas...

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Es gan redzēju diezgan daudz. Uz bāņiem ne tik ļoti, bet pilsētās un uz reģionālajiem ceļiem to ir dafiga. Lielākoties Teslas un VW id3/id4. Vācijā elektroauto ir daudz. Vēl uzkrītoši daudz to ir Nīderlandē.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Ja kādam vajag vai vajadzēs pa tēmu C95 kategorijas autovadītāju, piemēram, kādam brīvdienu vai vakaru konkrētam darba uzdevumam/-iem braucienam/-iem v.tml. - dodiet ziņu. Šoreiz laikam vēlme braukt pie stūres un uzturēt iemaņas man primāra. Es katrā ziņā tādu piedāvājumu izskatītu.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Tu tahogrāfa karti jeb čipu izņēmi? Bez tās tu nevari veikt pārvadājumus.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Pie reālas vajadzības izņemšu Neesot ilgi šobrīd (no reālam atsauksmēm).

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Man pagāja gandrīz 2 nedēļas. Pie "reālas vajadzības" diez vai kāds haltūras piedāvātājs gaidīs tik ilgi.

1984 Reģ.: 30.11.2021
0 0 Atbildēt

Ja auto ražots līdz 2006.gada 1.maijam, tad karti nevajag. Tā gadagājuma auto ir taho ar papīra diagrammām, tautā tās dēvē par šaibām.

1984 Reģ.: 30.11.2021
0 1 Atbildēt

GB12 rakstīja: Cik zinu, līdzīgi ir arī Vācijā - CE kategorijas šoferis pelna vairāk par ofisa cilvēkiem. Tobiš, transporta firmā autovadītājs pelnīs vairāk par dispečeri vai loģistikas speciālistu.

Tas nav pareizi, ar tādu apmaksas sistēmu mēs esam atbriduši atpakaļ uz PSRS

robchix Reģ.: 04.03.2002
4 0 Atbildēt

Es gan domāju, ka tas cilvēks kas ar savu darbu tālu no mājām ar gulēšanu un barošanos dievs viņu zin kur, ar milzu atbildību par auto, kravu un apkārtējo drošibu, nodrošina firmas ienākumus tajā skaitā atalgojumu tam dispečeram un loģistikas speciālstam ir pelnījis arī atbilstošu atalgojumu. Ja vēl loģistikas specīālists ir samērā līdzvērtīgs speciālists, ja tiešām tāds ir savā jomā, tad nu dispčers absolūti nav salīdzināms darbs.Kas notek, kad visādiem krēslos pirdējiem sāk maksāt stipri vairāk par darba darītājiem, mēs varam paskatīties...ka izrādās nav to šoferu par mazajām naudām. Tepat Latvjā izrāās nav autobusu vadītāju dažās firmās, kas savinnē konkursus.

1984 Reģ.: 30.11.2021
0 0 Atbildēt

Tas krēslā pirdējs (ja viņš profesionāli veic savus pienākumus, neiet runa par visāda veida luņiem) nodrošina stūrētāju ar darbu, lai tam būtu ko vest, un lai no tā visi gūtu ienākumus. No tās pašas sērijas - arī servisa vadītājam jāsaņem vairāk nekā mehāniķim. Atalgojumam gan jābūt adekvātam visos līmeņos. Par PSRS - mans tēvs bija darbnīcu vadītājs ar algu 180 rub, tajā pat laikā metinātāji saņēma ap 400. Atbildību līmeņi un nervu slodze nesalīdzināma, to visu es bērnībā redzēju no malas.

darklight Reģ.: 29.10.2013
2 0 Atbildēt

Tu jau te tagad jauc pirkstus ar citiem locekļiem. Par servisu/ darbnīcu/ whatever vadītājiem jautājumu nav. Runa ir par dispečeriem, pavadzīmju drukātājiem un vēl visādiem "menedžeriem".

1984 Reģ.: 30.11.2021
0 0 Atbildēt

Es tak skaidri un gaiši rakstīju - neiet runa par visāda veida luņiem, runa ir par zinošiem, protošiem un varošiem speciālistiem

robchix Reģ.: 04.03.2002
0 0 Atbildēt

Atalgojumiem ir jābūt samērīgam. Tikpat labi ja nebūs kas tos pārvadājumus veic, tad visi nodrošinātāji varēs sevi nodrošināt kaut kā nebūt sevi paši, ar to, ko nu māces. Visiem Liepājas autobusu parka un Nordekas dispečeriem un pārējiem iesaistītajiem kantoros pašlaik būtu jāsēž bez ienākumiem, jo netiek nodrošināti desmitiem reisu, par kurem ir uzvinēts konkurss. Jo nav to šoferu, kuriem taču nevajag saņemt tās "milzu" algas. Diez tiem profesionālajiem krēslos pirdējiem tagad ir liela nervu slodze un atbildība? Tomēr man kaut kā liekās ka viņu cietā alga nemainīsies!

1984 Reģ.: 30.11.2021
0 0 Atbildēt

Tikpat labi varam parakt tālāk - ja nebūs kas mantu saražo, izrok utt - tad arī nevajadzēs nevienu vedēju un nevienu vešanas organizētāju. Lūdzu, 1991.gads, varen plašās sabrukums - šoferu bezdarbnieku bija melnais tūkstotis, krietna daļa no viņiem veiksmīgi nodzērās. Daļēji arī 2009.gada dižķibele, aina kādu brīdi bija līdzīga. Tas otrs periods gan bija krietni īsāks

robchix Reģ.: 04.03.2002
1 0 Atbildēt

Un vēl. Tie dispečeri un loģistikas speciālisti ir kāda uzņemīga cilvēka noorganizēts pasākums, lai šis cilvēks varētu uz to taisīt lielu biznesu. (tas protams ir ļoti primitīvs skaidrojums) Ja nebutu šada organzācija,tie šoferi bez ienākumiem nepaliktu. Vnk process kravu piegādātātājiem un saņēmējiem būtu krietni sarežģītāks. Arī protams šoferiem. Bet šā vai tā, kravas būtu un būtu agrāk vai vēlāk piegādātas. Tātad domājam, kas procesā ir svarīgāks, darba darītājs vai tas, kas pa lielam no viņa darba barojās.

Pa lielam, tas attiecās arī uz fāterīti, darbu vadītāju un metinātāju. Nebutu kas metina, tavs fāterītis varētu saudzēt savus nervus un atbildību parādīt audzējot kartupeļus. Jo arī bez fāterīša, metinātāju atrastu tas, kam vajag ko metināt. (atkal, tas protams ir primitivizēti, bet lielās bumbās tā ir) Un nedomāju ka tas metinātājs tāpēc nopelnītu stipri mazāk.

eidis Reģ.: 07.11.2001
3 0 Atbildēt

Te nu tu maldies. Ja nebūs loģistikas speciālista, šofera darbs nomirs uz līdzenas vietas. Redzi tie krēslā pirdēji nodarbojas ar piegādes izmaksu samazināšanu, kas nodrošina precei samērīgu gala cenu. Nepareizi organizējot šo, pieprasījums pēc pievestās preces var pazust. Sākas pašapgāde kā tas bija PSRS laikos. Vajadzīgās lietas izgatavo pats no pagalmā pieejamām lietām un šoferim paliek ļoti maz darba.

robchix Reģ.: 04.03.2002
3 0 Atbildēt

Aizmirsu to pieminēto tēzi _ lai visi gūtu ienākumus! Mums taču ir skarbais kapitālisms, kāpēc ienākumi ir jāgūst visiem? Piecelies no galda un sēdies pie stūres! Negribās? Negribās nedēļas pavadīt ārpus mājām, ģimenes, pārtikt kā no sanāk, gulēt kabīnē utt utml. Bet gribās lielu algu, 8 stundu darba dienu un vakarus ģimenes lokā, deklarējot ka bez viņiem šoferi nomirs badā. A skuju! Pagaidām gan izskatās ka bez šoferiem kā suga izmirs tieši pārējie. Ko ik pa brīdim reāli parāda notiekošais.

1984 Reģ.: 30.11.2021
1 0 Atbildēt

Lai normāls bizness rullētu un kustētos - ir jānopelna katram ķēdītes loceklim. Skarbais kapitālisms, ar dažu ķēdes locekļu nesamērīgu rijību, agri vai vēlu beidzas, un parasti beidzas sūdīgi. Ja kas, māku un varu pie stūres pasēdēt, māku un varu pie galda pasēdēt un procesu pakustināt. Par šoferiem - viņu trūkst visā tā sauktajā civilizētajā pasaulē. Postpadomju telpa nu jau arī ir izkāsta, tagad gudrās galvas met skatus uz Centrālāziju, Indiju, Filipīnām.... uzņemsim šos viesstrādniekus, ko teiksi?

DJ40 Reģ.: 23.11.2016
0 0 Atbildēt

1984 rakstīja: Tikpat labi varam parakt tālāk - ja nebūs kas mantu saražo, izrok utt - tad arī nevajadzēs nevienu vedēju un nevienu vešanas organizētāju. Lūdzu, 1991.gads, varen plašās sabrukums - šoferu bezdarbnieku bija melnais tūkstotis, krietna daļa no viņiem veiksmīgi nodzērās. Daļēji arī 2009.gada dižķibele, aina kādu brīdi bija līdzīga. Tas otrs periods gan bija krietni īsāks

2009 čīkstētāji sēdēja bez darba, es samainīju darbu bez problēmām( vecajā darbā alga sāka kavēties par 2 mēn.bet darba netrūka) no viena smagā izkāpu un nākošā dienā jau braucu jaunajā darbā...... jaunajam šefam tā arī prasīju- aiz vārtiem tak rinda ar vismaz 1000 driveriem, kur probl. atrast vietā? Viņa atbilde- čīkstētāji....

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 0 Atbildēt

Ehh ar Hondas TPS pagaidām nekā intersanta nebūs - Atnāca Acura TL , CR-V utml. TPS verķis pa 63EUR (vs 400+ konkrēti šim auto), kamēr ķimerējos ap vadiem, vecais TPS vairs negļučī.

Samēriju abiem TPS sprieguma līknes, atšķiras (lineāri) par 0,04 V un "bedres" vairs nav.

Braucu ar veco, jaunais "kabatā" ja vajadzēs nomainīšu kaut ceļā.

JanJan Reģ.: 07.02.2018
0 0 Atbildēt

Šī rīta humors - Rīgas pašvaldība beiiiidzot sākusi tīrīt smilšu kalnus ielas malās pēc ziemas kaisīšanas. Nu tad beidzot, mums te jau uz asfalta nezāles sāk augt. Nedēļas sākumā uzliek zīmes, ka apstāties aizliegts. Vienā ielas pusē tās zīmes kaut kā saliktas vairāk, tur cilvēki kārtīgāk ievēro, ielas otrā pusē zīmju skaits ir mazāks, tur kaut kā neviens tās zīmes nepamana. Tā kā ielas malu iztīrīt nevar, nu tad beidzot policija atbraukusi un sākusi līmēt plāksterus. Tagad skaties, kā entie cilvēki pēc kārtas brīnās, neko nesaprot un skriet bildēt ar telefonu ielas malu pie tuvējās veikala iebrauktas - NU KĀ, BET ZĪMES TAČU NAAAV!!!!!

Izskatās, ka ļoti daudzi autobraucēji nemaz nezina, ka iebrauktuve blakus teritorijā neaptur dažādu ceļa zīmju darbību (CSN 269.punkts).

P.S. pirms kāds saka - nē, principā visas mašīnas te uzradušās ir pēc aizlieguma zīmju uzlikšanas, varbūt kāda 1 vai 2 ielas garumā ilgāk stāv.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja: Es gan redzēju diezgan daudz. Uz bāņiem ne tik ļoti, bet pilsētās un uz reģionālajiem ceļiem to ir dafiga. Lielākoties Teslas un VW id3/id4. Vācijā elektroauto ir daudz. Vēl uzkrītoši daudz to ir Nīderlandē.

Nu un ko no tā var secināt? Vācietis var atļauties divus auto - vienu bāņiem un otru ar ko aizbraukt uz pilsētu. Ekoloģiski?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

1984 rakstīja: Lai normāls bizness rullētu un kustētos - ir jānopelna katram ķēdītes loceklim. Skarbais kapitālisms, ar dažu ķēdes locekļu nesamērīgu rijību, agri vai vēlu beidzas, un parasti beidzas sūdīgi. Ja kas, māku un varu pie stūres pasēdēt, māku un varu pie galda pasēdēt un procesu pakustināt. Par šoferiem - viņu trūkst visā tā sauktajā civilizētajā pasaulē. Postpadomju telpa nu jau arī ir izkāsta, tagad gudrās galvas met skatus uz Centrālāziju, Indiju, Filipīnām.... uzņemsim šos viesstrādniekus, ko teiksi?

Visrijīgākais ķēdes posms ir pabalsti. Tieši tādēļ sociālisms noved pie trūkuma un bada. Kapitālisms, savukārt, ir tik efektīvs, kā noved pie situācijas, kurā dīkdieņi var tikt pie naudas sociālisma stumšanai.

1984 Reģ.: 30.11.2021
0 0 Atbildēt

Ko vari piedāvāt- mazgadīgos, vājos, simos, vecos un nespējīgos vienkārši likvidēt? Kā radīt apstākļus, lai neveidotos dīkdieņu un parazītu slānis?

Vispār jau manis rakstītais bija par sainmieciskās darbības veicējiem, ne par pabalstiem

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Piektdien aina Brocēnu Viršos - iebraucu uzpildīt gāzi, gāze, protams, pirmajā sūknī - pie sūkņa pa kreisi, paripinājies pāris metrus uz priekšu bet joprojām aizņēmis vietu stāv VW T-Roc, redzams ka iekšā kaut kas sēž - pa labi, ar ieslēgtiem lukturiem bet nevienu iekšā sēž Mūsa Motors piederošs elektrisks XC40, laikam no pistoles ielējis pārdesmit litrus elektrības. Nu neko, tā kā gāzes uzpildīšana ir elastīgāka nekā citām degvielām, apmetu otrādi un šķībi piestūmos tam fofāgenam pie pakaļas un sāku pildīt - kad biju līdz pusei, tas ņēma un aizbrauca, izrādās, tur jau bija pilna mašīna, tikai vadītājs dročīja telefonu un, nodročījis, aizbrauca - ar XC40 brauca kaut kāds īblis uz gadiem 50 ar sievieti un bērnu.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Bradypus rakstīja:

GB12 rakstīja: Es gan redzēju diezgan daudz. Uz bāņiem ne tik ļoti, bet pilsētās un uz reģionālajiem ceļiem to ir dafiga. Lielākoties Teslas un VW id3/id4. Vācijā elektroauto ir daudz. Vēl uzkrītoši daudz to ir Nīderlandē.

Nu un ko no tā var secināt? Vācietis var atļauties divus auto - vienu bāņiem un otru ar ko aizbraukt uz pilsētu. Ekoloģiski?

Tā bja atbilde uz "kāpēc vācieši nebraukā ar tiem superauto?" Braukā, un kā vēl...

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti