Šofera dienasgrāmata.

gunbox Reģ.: 23.12.2016

Uzmeikošu vēl vienu spama vietu, kur padalīties par šofera dienu. Būtu forši, ja šeit nediskutētu bet vienkārši iemetam stāstu, cik "patīkama" Latvijā ir braukšanas kultūra.

 
msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

1984 rakstīja: Ko vari piedāvāt- mazgadīgos, vājos, simos, vecos un nespējīgos vienkārši likvidēt? Kā radīt apstākļus, lai neveidotos dīkdieņu un parazītu slānis?

Vispār jau manis rakstītais bija par sainmieciskās darbības veicējiem, ne par pabalstiem

Deviņpadsmitajā gadsimtā tam risinājums bija nabagmāja - nejauks iestādījums kurā izmitināt tos kas nav spējīgi nopelnīt sev iztiku un/vai kam nebija uzturētāji - attiecīgi akurāt neviens badā uz ielas nemira un tajā pašā laikā nevienam darba spējīgam cilvēkam neradās vēlme nestrādāt jo pabalstu, protams, nebija.

1984 Reģ.: 30.11.2021
1 0 Atbildēt

XIX gadu simtenis ne tuvu nav etalons, kuram būtu jālīdzinās. Palasi tā laika literatūru kā tolaik dzīvoja. Ja godīgi, tad es neredzu risinājumu kā izskaust gan parazītu slāni, gan bezmēra alkatīgos. Laikam tikai katra cilvēka apziņa, bet uz ko tādu cerēt ir pilnīga utopija

Volx Reģ.: 22.11.2018
1 1 Atbildēt
WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Kāpēc nepieciešama motora piebraukšana - "brakein"( labs vizuāls piemērs uz ģeneratora):

Pie reizes arī - ko nozīmē labs invertora ģenerators.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Šī vieta bija forša Norvēģijā, bet ziemā/pavasarī ļoti bīstama:

1984 Reģ.: 30.11.2021
0 0 Atbildēt

Skaista, bet skarba zeme. Ko klimatisti saka, kāds iemesls Troļļu Takas atvēršanai mēnesi vēlāk kā parasti? CO2 emisijas un globālā sasilšana?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Klimatisti (dikti gribējās uzraxtīt klimaksisti) tur var gari un plaši muldēt, bet inženieri droši vien varētu apstiprināt manu teoriju par erozijas ietekmi uz šo kavējumu.

1984 Reģ.: 30.11.2021
0 0 Atbildēt

Erozija notiek nepārtraukti un visur. Pasaule mainās, visu laiku mainās

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Es tik par faktu, ka atdaloties lielākam klints bluķim, vai lielākam skaitam, tas atstāj būtisku ietekmi uz asfaltbetona segumu un norobežojumiem uz kuriem tā "erodējusī masa ir uzkritusi" ...

1984 Reģ.: 30.11.2021
0 0 Atbildēt

Daudz sniega, erozija, lavīnas, nogruvumi.... no vias pa druskai

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Kamēr mēs dauzamies pa citām valstīm, citi brauc uz Latviju, Siguldu un Rīgu, un pat pamanās iemūžināt vēsturisko "Titānika" nojaukšanu atbrīvojot vietu Rail Baltic infrastruktūrai:

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

Ehhhh, es arī jau kuro gadu ģenerēju ideju par busa iegādi un pārbūvi, tā teikt, vanlaifera dzīves pabaudīšanai, bet visu laiku citas finansiālās prioritātes, kā dēļ šo atlieku. Bet balti apskaužu cilvēkus, kuri to ir izveikuši.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Es ar vienu aci ar sekoju, pārsvarā busi ne pārāk stāvoklī, vai drusku par dārgu. Es sev skatos uz extra garo un augsto kādu jau ar gatavām 6 vai 7 vietām. Bet nu ar atrodas 35 citi iemesli kur naudu "noplītēt"...

Un galvenais laukos jāsakārto 12*6 metru garaža, lai beidzot vismaz vienu auto tur var iedzīt

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 0 Atbildēt

T.s. 'vanlife' ideju nupat pieķēpāts pilns jūķūps. Popularitāte, zinies. Ir pamēģināts, aš pirms gadiem 20... Ar vecu, 80. gadu merša ambulanci uz Mongoliju, Baikālu, un atpakaļ. Pēc tam līdz pat pagājšgadam 'saimniecībā' bija vidēji liels kemperis. Atziņas? 1) Jo kemperis lielāks, jo ērtāk pašam, un grūtāk kaut kur iebraukt. 2) ērti max diviem! Kā sākas jezga ar bērniem, tā par ērtībām +- var aizmirst, jeb, no 'vanlaifa' paliek tikai rūpes par tā šķūņa uzturēšanu, un reti brīvdienu izbraukumi. 3) tehnoloģijas noveco tik ātri! 4)pašlaik nekāda vanlaifa objekta nav, bet paturam prātā iespēju uz pensijas gadiem - ja tādi būs - visu nahren pārdot, un uzbūvēt 'vanlaifa' objektu - diviem.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Par tām tehnoloģijām taisnība. Bet interesanti - gan Vācijā, gan Nīderlandē, gan Luksemburgā kemperu uz ceļiem ir ļoti daudz. Un redz arī visādus astoņdesmito/deviņdesmito gadu, piemēram, Ducato Fiatus vai Ford Transitus.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Var arī kaut ko šitādi mēģināt izbūvēt, ja divatā brauc... Lētāk yb nav problēmu ar iebraukšanu kaut kur.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Par kādām tehnoloģijām te ir runa?

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Busu vajag, kaut vai tāpēc, ka, ja pabraukā ar bērnu/-iem pa LV, vienkārši naturāli nav universālī (manā gadījumā A6 C6) vietas visām pekelēm un sākās krāmēšana piramīdā, beigās vēl majās atbraucot tas auto pamatīgi jāsakārto, lai darba nedēļai sagatavotu.

Par kemperi pašam arī labu laiku ir vēlme, jo LV ir daudz foršu vietu kur gar jūras krastu (pieņemu, ka arī pie ezeriem, mežiem, purviem, kur nu katram sirds vairāk kāro) nokempot un universālis, ja brauc 3/4 šim pasākumam ir par īsu manuprāt, ideāli, ja kempers ar navarotiem - elektrību, ūdeni vēl šo to. Cik dzirdēts tad daudzi vnk pielāgo busus t.i. upgreidojot tos ar visām nepieciešamajām ekstrām. Pamatā jau tad ir jautājums, kur ņemt par normālu naudu normālu materiālu.

P.S. tūrisma busa/kempera noma LV ir neeksistējoša un, ja ir, tad pilnīgi garām - lētāk ir viesnīcā par to dienas naudu palikt.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
2 0 Atbildēt

Bija trips uz Liepāju, jāsaka tā, ka A9 ir kļuvusi krietni vien nepatīkamāka, kā kādreiz, laikam, jau Ventspilnieces (A10) remonti ir turienes idiotus sadzinuši uz A9, jo sanāca vismaz 3/4 situācijas, kad jāmet nost, jo pretīm braucošais ambālis vai nu nemāk/nevar laikā apdzīt vai ir izdomājis, ka šim vairāk jāsteidzas - pa redeli tādiem, neko vairāk. Tapat, kkur aiz Saldus pēkšņi uz ceļa izplanē veca X5 miskaste un sāk visu ceļu - burtiski - noklāt baltiem dūmiem, kādus km nosmirdināja un laikam izdomāja, ka nav viss rihtig un dūmi nepazūd un nostāja malā. Pašā Liepāja gan satiksme patīkama pēc pierīgas, ja neskaita dažādus LT velkoņus, bet nu viņiem jau tā jūra mazāk...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ir ir ta V-pils štrāse atstajusi iespaidu uz Liepājas, un tiešām ļoti nepatīkamā veidā ...

650 Reģ.: 25.01.2017
4 0 Atbildēt

KampaņDemagogandonu plati izvērstā darbibība "dod" augļus.Lohi vairs nesaprot, ar kādu ātrumu tad (tagad, ;p) viņi "drīkst".Un kādā veidā un par/ko viņus tagad Jās.

Ja tā ir fūre- tagad tā velkas vairs ne ar 86, bet jau teju uz visi 68. JO - tai pa priekšu velkas vieglais... Attiecīgi kāds no aizpakakaļā savāktās "delegācijas" protams ka neizturēs un mēģinās tam visam suudam tikt garām.Un protams, ka vismaz pusē gadījumu viņš netiks atpakaļ rindā- jo tie velkošies tiešām sava vairumā izrādīsies lohi,turklāt vēl dusmīgi uz visu passauli.

Tā ka jāturpina veiksmīgi iesāktais, ka katra apdzīšana ir noziegums, 3 minūtes/gadā neko nekam neizšķir un par jebkuru +1kmh ir (būs) katrreiz Jāmaksā.Visiem lohiem jābūt vienādi vienlīdzīgiem un jābrauc (jāstāv) vienā (lohu) Rindā.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
2 0 Atbildēt

Pats dzenu un gana daudz, tajā skaitā veselus vagonus, ja rodas tāda iespēja, jo tādos braukt ir vienkārši nebaudāmi, taču nekad tīšām nelecu otram purnā, ja nevar apdzīt tad nevar - tieši tas pats pirms līkumiem, augšupceļā (sevišķi pirms līkumiem), utt. Par lossību uz ceļa var tikai piekrist, bet tā vairojās no visām frontes pusēm - uz katriem 5-10 divplākšņiem un marinētājiem būs viens kamikadze - lidotājs.

Nerunājot par to, ka ražas laika 20-30 km/h traķi uz šosejām arī brīnumus ražo ka maz neliekas.

650 Reģ.: 25.01.2017
3 0 Atbildēt

Jā.Kā šodien atceros, senos krieva laikos lassīju kaut kādu grāmatu par auto "vadīšanu".Aka tāds misters Zasada tur uzstājās,vienīgi ka ar citādu vārdu un krievs.

Cita starpā bija secināts- ja tev liekas, ka kāds "tev" maisa braukt, nu labāk ātrāk tiec no tās kompānijas na/uj prom.Ja netiec prom- labāk iebrauc tankā, paēd/padzer tur kādus suudus un nomierinies,pofig.Uzpīpē kaut vai.Lai viņš aizbrauc pietiekoši tālu.Jo jau pie nākamās vistuvākās iespējas viņš tev noteikti ka pamaisītu vēl vismaz 3x.Izrādās,pilnīga 600% patiesība.Vienīgi ja katrreiz tā darīt, drošvien atbrauksi galā pēc trim dienām,appīpējies un pārēdies/apkākājies. Tāpat tika teikts, ka nav pieklājīgi kādu dzīt ar +1kmh un vēl šis tas tajā pat garā.Ieskaitot to, ja pretimbraucējs izslēdza tālos- nesip mozgus un nemēri tur kādus attālumus,netēlo pārgudru lohu.Vienkārši izslēdz savējās un norij to krupi.Bet nee,te tak nav (vairs) ne krievu, ne arī (kur nu vēl..) Lohu.

Tāpat reku pirms pacmit gadiem kāds visnotaļ diplomēts x-perts tepat iekš iA sludināja, ka pa Siguldas šos varot braukt visu ceļu ar tālajiem.Tur,lūk,reku,esot Zaļā josla pa vidu.Kā Europpā.Jā, žēl ka tur tie Korejas koka stabi ppju izskatā nav gar ceļmalu sassprausti, iespējams kāds/sevi atpazītu ;P

Tagad mums cits/xperts pa Saulkrasten Bundesštrasse nupat izbraucis.Ārprāts, e bio meģ,kass tur notiek,kādus 30g viņš tur cilvēks nebij braucis! Cik ("mums") tur bijis sodīto pa šo laiku "par nepārtrauktās šķērsošanu", palaižot apsteidzēju? Gadījumā nav bijuši pat kādi tv sižeti,kur tas ticis aprunāts? Un ar kādu secinājumu tas tika runāts? Kā tika "ieteikts"? Un Kuŗš (mums) to suudaceļu tādu iz-projektēja un ekspLohtācijā nodeva? Laikam (atkakakal) kāds tas tur Timorots vainīgs, vai (varbūt) tas muudzis Kirštopāns.Kuŗš visus LV-iešus (visai tālredzīgi) nosauca par Lohiem ;pp

ZB, vienākārši tagad tiem pašiem Lohiem ir beidzot veiksmīgi piejāta pilna galva un darbības redzamība un Kampaņa iet plati pa visu ģīmi.Viss cits (mums) ir izcīnīts, atlicis tikai tas +1.Tūliņ būs, vēl drusciņciņ.Dziņ dziņ..Bravo, Varoņi!

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Par to "tikšanu" prom no tādām kompānijām, pilnīga taisnība, laiks kas veltīts atpūtai ceļmalā vai kādas kapejas baudīšanai ir krietni vien patīkamāks nekā vagonā aiz bremžu pedāļu spaidītājiem pavadīts, nerunājot par to, ka tāda satiksmes konfigurācija ir nedroša un distanci tādā sūdā ievērot praktiski nav iespējams (ja vien kāda adpatīvā kruize vai kas līdzīgs nav), jo ātrums tiek nemitīgi raustīts - mainās atļautais, kāds vienkārši biksēs ieliek, kad jāizmainās, kādam vēl jānogriežās vai jāpalūr vai arī laizāmais telefons jāpaglāsta, utt.

Un pretēji visādiem demagogiem, kas "māk" izdalīt km ar km/h un bazūnēt, pazaudēt laiku tā var ļoti daudz, sevišķi, ja ceļā kādas pārbrauktuves/luksofori, utt.

Diemžēl liela daļa ne paši māk braukt (par kādu baudu nerunājot, tā laikam palika vēsturiskā (ne)materiālismā), ne arī vēlas citiem to ļaut.

650 Reģ.: 25.01.2017
4 0 Atbildēt

Lai (reāli) varētu nokļūt galamērķī pēc iespējas ātrāk, būtu jādzen katru un pie katras vismazākās iespējas.Vienīgi ka šāds paradums drīzvien pielīp un sāk izpausties "automātiski".Vajadzētu pafiltrēt,varbūt kādā vismaz atsevišķā gadījumā var no tā atturēties.Kaut vai tīšām piedomājot, sevis audzināšanas nolūkā.

Jebkurš daudzmaz adekvāts "vērtētājs" nespēs apstrīdēt TO, ka vairumu neapdomīgo apdzīšanu izraisa tieši lēno braucēju klātbūtne.Protams, jautājums cik nu kuram tam "dzinējam" piemīt savaldība un cik (greizs) kuram acumērs un aprēķins.

Šodien praktiski NAV iespējams tā vienkārši apdzīt fūri.Jo vairumā gadījumu aiz tās ir "apdzīt/negribētāju" rinda, kā arī nav vēl zvanīts, vai pašam fūrmanim kāds (vieglais) nevelkas pa priekšu.Viss ir sarežģījies,ir jauni blakusapstākļi un Lohu daudzums uz katru tekošo assfalta metru vismaz ir 2kāršojies.Ar to ir jārēkinās.Turklāt, daļa no tiem ir gana dusmīgi,tāpēc var sagaidīt visādus agrāk ne tik ierastus brīnumus.

Pierādīt (jebkāda) "sava" viedokļa pareizību šodien var tikai tas, kuram ir kāds "savs" massu zombizācijas līdzeklis (-ļi),kur šo viedokli Paust.Demagogu rīcībā šodien ir gandrīz "visi" iespējamie līdzekļi, bet oponentiem praktiski nav palicis teju neviena.Ar viedokļiem komentāros taču nekādi nevar apgāzt propademogandonu oficiālās publikakācijas, ta kaut tu izstiepies.

darklight Reģ.: 29.10.2013
2 0 Atbildēt

Ja fūre brauc pa šoseju uz 70 km/h, tad 99%, ka pa priekšu viņai brauc vieglais. 60% gadījumu tas būs Volvo. Aiz fūres arī noteikti kruīzēs kāds Volvo un pat nemēģinās apdzīt.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
3 0 Atbildēt

Šodien, precīzi Aiz tantes pasvaigā Audi A4 bija lērums auto. Garu ceļa posmu. Arī fūres, domājams, viņai poļu šoferi veltīja kādu sulīgu vārdu.

GK1968 Reģ.: 14.11.2018
1 0 Atbildēt

Par tantēm iekš šikiem auto ta skaidrs, nekas jau nemainīsies. Bet nu kad vairumā tantīšonkuļu sāk izpildīties, tad vēl mazliet cemme paliek. Piemēram, taisnā ceļa posmā brauc ar +10, tieši pirms s-veida līkuma vai apļveida kustības vēl apsteidz mani un tad gan sākas bikšu pielikšana un vilkšanās... Tiešām nav iespējams paredzēt, ka tikko apsteigtam mopēdam līkumā būsi traucēklis? Vienīgo prieku atņem - jā, mopēds nav ātrs, bet pagriezienos ar to daudzkur praktiski nav pat jāpiebremzē un manevri tuvu max pat nedeldē tā transportlīdzekļa riepas!

650 Reģ.: 25.01.2017
3 0 Atbildēt

Jā, lūk, (laika)prognozes pamazām strauji sāk (pie)pildīties.Sīkiem, bet visai pārliecinošiem solīšiem dodamies laikmetam atbilstošā populārā virzienā.Nah/uj, tāteikt : degpunkta.tv3.lv/degpunkta-dazadi/divi-autovaditaji-sosejas-vidu-izkaujas-viens-nonak-slimnica/

ps.,- pievērsiet Uzmanību virsrakstam- Divi autovadītāji šosejas vidū izkaujas; viens nonāk slimnīcā.Un ņemiet vērā- ja kāds (Jums,tev,man,viņam,viņai) šodien iePišš ar nūju pa zobiem (kuli,nierēm,aknām)- tas nozīmē vienīgi to, ka "jūs Abi".Jā.

core Reģ.: 03.01.2017
0 0 Atbildēt

Tieši to pašu padomāju par to virsrakstu.

Noskatījos to video, un atkal (kā parasti) jautājums, kāpēc video sākums nogriezts, kāpēc nav parādīts kas notika minūti pirms tam? Vai tiešām pats tik nevainīgi apsteidza? Varbūt tomēr ilgstoši jau uzprasījās?

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Lai kas būtu "iepriekš" noticis,es presonīg ļoti sensitīvi "uztveru" šādus gadījumus.Tas īstenībā norāda uz to, kādi kolhoza laiki te atgriežas (ir jau klāt!) un kāda ir (lohu) bezpēcība ko ietekmēt.Lohs var dabūt tikai pa purnu.Iespējams vēl arī materiālā ziņā.Tapc vajg filrēt (savu) bazaru un nelīst akurāt uz eccēšām. Nogaidīt.Varbūt/kādreiz...

Hrestomātisks paraugs- kā "jārunā" ar lohu.Kā ir jākāpj "ārā".Tai 1jai kustībai jābūt "plavno" ietrenētai, kā durvju atvēršanas turpinājumam.Bez pauzes, vienā "līnijā".Kā "iepriekšējajā" publiski pieejamajā pamacībā- kur taksists kāpa ārā uz Kalnciem g-ves un bez pauzes vnk iepsisa pa muti oponentei.Par (varbūtējo/taisnīgo) "sodu" (mēs,prottams) nezinam- jo (Lohiem!) ir jāzina tikai TO, ka pamuti/dabūt turpmāk varēs arvien biežāk.

Experts Irbītis kārtējoreiz tāds normāls experts.Viens no pusotra/atlikušajiem,kurš māk eksperta cienīgi izteikties, nepazemojot klausītāju. Atsķirībā no dazīem citiem Ākstiem.

Ps,- jā, nekadi tādi ZemesAizsargu reidi sen nava bijuši.Kampaņas,tāteikt,pietrūkst..Kad visus shitos te nūju,kūju un garo hūju vadātājus sasēdināt "rākom", ar seju ceļmalas skābenēs (mārrutkos).

1984 Reģ.: 30.11.2021
1 0 Atbildēt

Zini, atļaušos oponēt - man Zināmie ZemesAizsargi vairāk iederas tajā randžrovera mietaino vadītāju kategorijā, pilsoņi ar gēnos ieliktu visatļautību. Bet, jā, signāli galēji nepatīkami, sabiedrības degradācija uzņem apgriezienus, kā to vērst uz labu, nav ne jausmas....

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Nu tak atceries pirms 30g.Iedo tu (loham,jebkādu) Varu, drīzumā saņemsi augļus.Ir cilvēki, kuri par katru cenu vēlēsies iegūt jebkādu iespēju kontrolēt citus.Tāpēc (kā šobrīd) ir vecu vecais pārbaudītais mehānisms.Sakarā ar (savu) mazspēju izraudzīties daudzmaz adekvātus "kontrolētājus",atceļam jebkādu kontroli principā.Esam taču demokrātijas europopā.Kur jebkuram (pat sievietei vai kādam svešam mazgadīgajam draņķim) "viedokļu nesakrītības" dēļ drīkst (nesodīti,argumentēti) iepsist papurnu.

Jāpaprasa būtu palīdzība bārdainajiem kaukāziešiem- tie visu nokārtotu "pēc pamatjēdzieniem" un iespējami īsos termiņos.

Kā savulaik laivu izbraukuma laikā paručiks Rževskis jautāja savai līdzbraucējai- vai viņai kādreiz/kāds esot iepsisis ar slapju airi tieši pa pī... -tāpat, vnk sarunas uzturēšanai ;P

1984 Reģ.: 30.11.2021
1 0 Atbildēt

Kontrole varbūt atcelta nav, atcelta ir robeža, Kurai Kāpjot Pāri, Pavisam Pelnīti Var Dabūt Pa Purnu. Tā teikt, iekļaujošā sabiedrība ir izveidota, kurā visādi frīki ar beisbolenēm var justies pavisam komfortabli

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Nu pareiZ ir, kā "toreiz" lohi nezināja cik skaitlisks LVijā ir (nelatviski nerunājošo) bandītu kontingents, tāpat viņi (lohi,to) nezin arī šodn.

Redzēsim"sabiedriskās veselības" indikakāciju- vai un/vai cik ilgā laikā "adbildīgās iestādes" to bandītu identififficēs un aizturēs.Vai sodīs, cik stipri un par/ko.Jā.Un/vai un par/ko (mums) tiks noorgānizēta nākamā KAMPAŅA..

1984 Reģ.: 30.11.2021
1 0 Atbildēt

degpunkta.tv3.lv/degpunkta-satiksme/kautins-uz-sosejas-policija-joprojam-mekle-agresivo-range-rover-soferi/

Ar sabiedrības veselību tā ir kā ir.... tāds sīkums kā skaidri redzama un salasāma Auto Valsts Reģistrācijas Numura Zīme, tas neko nepalīdz...

1984 Reģ.: 30.11.2021
0 0 Atbildēt

Jā.Un/vai un par/ko (mums) tiks noorgānizēta nākamā KAMPAŅA..

Nākamā kampaņa varētu būt kā mūsu bērnībā - Ātri brauksi - lēni nesīs...

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Par šo gan bija vismaz 1 apakšversija."Ķiše jeģeš- h uj dajeģeš"

1984 Reģ.: 30.11.2021
0 0 Atbildēt

www.delfi.lv/auto/celu-reportieris/video-riga-policija-begosu-mopedistu-aptur-ar-notrieksanu.d?id=54638544

Te vēl viena indikācija sabiedrības veselībai (morāli garīgajai)

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tehniski ir liela varbūtība ka zaglis, tādus mēdz ļoti skarbi "likt gar zemi". Bet ja nē tad nu ... labak neizteikšos ...

1984 Reģ.: 30.11.2021
0 0 Atbildēt

Kā paskaidroja Valsts policija, mopēdists nepakļāvās policijas prasībai to apturēt un uzsāka bēgšanu, turklāt izrādījās alkohola reibumā un ar vadītāja tiesību liegumu.

Ne tas pozitīvākais tēls, izrādās. Vai tāpēc viņu jāmēģina sakropļot....?

core Reģ.: 03.01.2017
4 0 Atbildēt

Malači, tā ar visiem vajadzētu, vai ar mopēdu, vai ar auto. Patiess prieks par policijas darbu.

1984 Reģ.: 30.11.2021
1 0 Atbildēt

Jā. Man arī patiess prieks par sabiedrības garīgi morālo veselīgo veselību

MMX Reģ.: 03.03.2022
1 0 Atbildēt

Kāda te vairs garīgā veselība - tāds termins jau sen ir pametis čatu vairākās jomās. Citējot kaut kur pa TV dzirdētu frāzi - ceļu policists saņem tikpat cik sētniece. Tad ko mēs gaidam no šiem cilvēkiem?

Kaut kādi random čaļi sakaujas uz Siguldas šosejas - nu jau arī pilnīgi normāli. Es jau labu laiku apsvēru vadāt maņķirovku līdzi, ja nu kādam pēkšņi nepatīk mans braukšanas stils un viņš vēlas aprunāties par šo tēmu. Mēs te uz ceļiem jau pilnā gāzē dodamies Krievijas braukšanas kultūras virzienā, ar atšķirību, ka mums mazāk policijas.

Es varbūt sabiezinu krāsas, bet visos dzīves virzienos redzams, ka palielinās cilvēku egoisms, bezatbildība, pohujisms, visa veida izvairīšanās no atbildības un citas "pozitīvas" īpašības, kā rezultātā redzam to ko redzam un nākotnē nekas arī neuzlabosies. Visi sapņi par "stingro roku" novedīs tikai pie tā ko redzam Krievijā, kad cietumā var tikt par dajebko, jo "cietā roka" jau nāk no tās pašas tautas, bet tautai piemīt visas augstāk minētās īpašības.

1984 Reģ.: 30.11.2021
1 0 Atbildēt

Citējot kaut kur pa TV dzirdētu frāzi - ceļu policists saņem tikpat cik sētniece. Tad ko mēs gaidam no šiem cilvēkiem?

Tik viens mazs sīkums - sētniekam rokās nav iedots ierocis un likuma vara

MMX Reģ.: 03.03.2022
0 0 Atbildēt

Un vai nevienam šis fakts nerada satraukumu, ka likumus piemēro cilvēki, kas pelna tikpat cik sētnieki? Tauta to laikam uztver kā normu, vai ne? Nav ko maksāt "mentiem", tāpat neko nedara, ne?

Padomājot par šīm lietām tā mierīgi var secināt, ka tauta nekur tālu no savas kolhoza domāšanas nav aizgājusi, a mēs te par kaut kādu braukšanas kultūru mēģinam spriest.

1984 Reģ.: 30.11.2021
0 0 Atbildēt

Un vai nevienam šis fakts nerada satraukumu, ka likumus piemēro cilvēki, kas pelna tikpat cik sētnieki? Tauta to laikam uztver kā normu, vai ne? Nav ko maksāt "mentiem", tāpat neko nedara, ne?

Man rada, tas man rada pamatīgu satraukumu. Diemžēl risinājumu tam neredzu, vērojot notiekošo, brienam tālāk un dziļāk mēslos

MMX Reģ.: 03.03.2022
2 0 Atbildēt

Redz auto forumā cilvēki spēj nonākt līdz atziņai, ka tā ir problēma, bet ja šo domu ieliek Facebookā, tad turienes karotāji diezgan ātri liks saprast kāpēc mēs esam tur kur esam, un kāpēc bez reāli dziļas krīzes izmaiņas nav iespējamas. Tauta pricipiāli ir atteikusies domāt, un kamēr minētā tauta nestāvēs līdz kaklam tajos mēslos kuros šobrīd brien iekšā tikmēr nekādas izmaiņas nav paredzamas.

1984 Reģ.: 30.11.2021
0 0 Atbildēt

Tauta pricipiāli ir atteikusies domāt, un kamēr minētā tauta nestāvēs līdz kaklam tajos mēslos kuros šobrīd brien iekšā tikmēr nekādas izmaiņas nav paredzamas.

Tā arī būs - vēsturē ir pulka daudz šādu piemēru. No kuriem sabiedrība nemācās. Domājošos arī masveida masa ieraus tajā sūdu bedrē un visi būsim vienādi

1984 Reģ.: 30.11.2021
0 0 Atbildēt

Vēl kas - tauta šobrīd alkst asiņu. Jebkādu asiņu un pēc iespējas vairāk asiņu

MMX Reģ.: 03.03.2022
0 0 Atbildēt

Tautai līdz asiņu alkām vēl tālu, lielākais pacepsies komentāros, bet kamēr lidlā varēs nopirkt lēto paiku un valsts kompensēs apkures izmaksas, tikmēr neviens nekādas asinis neies meklēt. Mūsu demogrāfijas tendences neliecina par to, ka mums pietiktu politiski aktīvas jaunatnes lai mainītu sistēmu, bet pārsvarā esošie komunistu laikus piedzīvojušie kuģi šūpos tikai galēji kritiskā gadījumā.

1984 Reģ.: 30.11.2021
2 0 Atbildēt

Sabiedrībai ir salauzts mugurkauls - jaunatne ir padarīta par sabiedrības vispaklausīgāko daļu. Savukārt komunistu laikus pārdzīvojušie (tie, kuriem patreiz 50-60), tie ir vadoņiem visbīstamākie - jo skaidri redz un saprot uz kādu totalitārisma un digitalizācijas kombināciju patreiz velk....

Interesants laiks mūs gaida

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 0 Atbildēt

Tam ir "divi gali", ja policisti pret visu un visur būs ļoti iecietigi un "glaudīs pa spalvai" bēdzēji turpinās bēgt, jo sliktakais kas bēgot var notikt - uzliks naudas sodu, bet ja var kā šeit "pienācīgi pa muti dabūt",vai lodi pakaļā, vienai daļai tautas tomēr tas būs gana labs pamats apstāties uzreiz. Protams būs kāds neliels procents pilnīgu širminieki, kam pofig. Galvenais lai šāds policists spēj izšķirt kur var un vajag "pa muti" un kur var arī "pa spalvai paglaudīt" un sabiedrisko fuj tik izteikt.

JanJan Reģ.: 07.02.2018
4 0 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu. Esmu ļoti pārsteigts, kā interneta komentātori vienmēr cenšas attaisnot noziedziniekus. Piemēram, pie pakaļdzīšanās vienmēr sarodas bars, kas vaino policiju, ka vot rada vēl bīstamāku situāciju. Cilvēki laikam grib atļauju, ka braukt uz 150 var droši bez bēdu un neviens tevi nestopēs.

Motociklistu bēdzējiem jau vēl papildus aspekts - tiem ir 10x vieglāk aizbēgt no policijas pilsētā. Priekšā korķis, pagalmi, barjeras utt. Ja cilvēks atklāti bēg no policijas (nevis "es nesapratu, ka grib, lai tieši es apstājos", bet tiešām bēg), tad ir jārēķinās ar sekām.

Kam vēl būsim piekāpīgāki? Zagļiem? Slepkavām? Izvarotājiem? Krāpniekiem?

Es vispār tādā ziņā esmu piekritējs mazliet ASV principam - ja tavā veikalā ienāk laupītājs ar nazi un prasa atdot naudu, Tu izvelc bisi un šauj un Tev par to nekas nebūs (LV gan nonāksi cietumā).

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

ASV es uzskatu ka ari mazliet pārspīlē, bet tad atkal tur ierocis (legali) var būt pēdējam mudakam, ta ka laikam ar citādi nemaz nevar ...

1984 Reģ.: 30.11.2021
1 0 Atbildēt

Es Tev piekristu, ja policisti būtu policista vārda un amata cienīgi, nevis galēji atsaldeņi, divpirkstu pieru īpašnieki (kuri neko citu ne prot, ne grib darīt), bērnībā mocītie un tāda veida kontingents.

Es vispār tādā ziņā esmu piekritējs mazliet ASV principam - ja tavā veikalā ienāk laupītājs ar nazi un prasa atdot naudu, Tu izvelc bisi un šauj un Tev par to nekas nebūs (LV gan nonāksi cietumā). - šī jau ir stipri slimas sabiedrības pazīme

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Drusku skan pēc linča tiesas. Pastāv tak iespēja, ka tu nekorekti novērtē situāciju un tāatsaldeņa rīcībai neredzi ne cēloni, ne mērķi.

Es negribu kautkā attaisnot tos mentus, bet manā ideālistiskajā pasaules sapnī cilvēki, kas sstopas ar mentiem, veidotu ombudu, ne apsaukātos.

1984 Reģ.: 30.11.2021
0 0 Atbildēt

Situācija kā parasti, 50/50 - sava vainas daļa arī smirģeļa stūrētājam, bet manā skatījumā arī menti savas pilnvaras pamatīgi pārsniedza. Laikam tomēr ar to mopēdu nekāds Čikatilo līdzinieks nebrauca...

core Reģ.: 03.01.2017
1 0 Atbildēt

Policijai nav jāzīlē Čikatilo vai nē, ja bēg, tātad ir ko slēpt. Un tāds ir jādabūn no ceļa nost pēc iespējas ātrāk, kamēr nav uzbraucis taviem vai maniem bērniem. Tad kad sāks regulāri šādā veidā dabūt nost no ceļa, citi jau sāks aizdomāties, bēgt, vai tomēr apstāties. Nevis kā tagad, pofig, bēgšu zaudēt nav ko, sliktākajā gadījumā bišķi lielāks sods, ko tāpat nemaksāšu. Tāpēc, kā jau teicu, 100% atbalstu šādu policijas rīcību.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Vajadzīga ļoti vienkārša, mentus disciplinējoša kārtība - ja uzlikto sodu tiesa atceļ, automātiski pienākas klāt vēl kompensācija minētā soda apmērā, neskaitot tiesas izdevumu segšanu. Lai arī pirmšķietami tas liekas nesaistīti ar šādu fizisku agresiju - ilgtermiņā tas strādā - jo šādi menti izrādās tie paši, kas izraksta nepamatotus sodus un tiek savlaicīgi atlaisti.

Protams, pirms šādas kārtības ieviešanas vispirms ir jāpanāk, lai būtu neatkarīga objketīva tiesu sistēma. Mūsu policejiskajā valstī diemžēl tiesas akli apstiprina mentu lēmumus.

boliks Reģ.: 22.03.2004
1 0 Atbildēt

Nav īstā topika vieta, bet Nordpool birža jau apnikusi, kārtējais rekords tiek pārspēts 2 reizes. Rīt no 1800-1900 elektrības cena 5 EUR Kwh. Kā skaidros Sadales tīkls apstākļu sakritība

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
2 1 Atbildēt

Fantastiski. Tiek izmēģināts slieksnis, kad cilvēki protestēs. Pagaidām mums viss patīk…

GB12 Reģ.: 29.03.2011
3 2 Atbildēt

Kad tu pats iesi protestēt?

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
1 0 Atbildēt

Kad nevarēšu atļauties. Šobrīd varu

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Man rāda 4 eiro.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Tev rāda četras eiras jo tu skaties uz elektrības cenu. Bet viņš uz to kas sanāk galā, kur vēl ir klāt PVN un vēl kaut kas.

Nelabojams Reģ.: 04.04.2016
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Ir ir ta V-pils štrāse atstajusi iespaidu uz Liepājas, un tiešām ļoti nepatīkamā veidā ...

Tā ir; nesen, no Tukuma braukdams, sadomāju Vē-pils ceļam apmest līkumu un praukt pa Liepājas pusi. Pie Kalnciema nogriezos atpakaļ...

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Brīvdienās aizbraucu pa Ventspils šoseju… jptvm Nezināju, ka Waze tomēr jāklausa. Gribējās caur Jūrmalu. Un izbraucu.

1984 Reģ.: 30.11.2021
0 0 Atbildēt
650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

-kad ta diez LVijā mēģināsim ?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

1984 rakstīja: Citējot kaut kur pa TV dzirdētu frāzi - ceļu policists saņem tikpat cik sētniece. Tad ko mēs gaidam no šiem cilvēkiem?

Tik viens mazs sīkums - sētniekam rokās nav iedots ierocis un likuma vara

Izskatās, ka nekad bērnībā, darot blēņas, neesi saticis sētnieku ar slotu

1984 Reģ.: 30.11.2021
0 0 Atbildēt

Joks labs! To arī Voldis Uļjanovs teica - valsti var vadīt katra ķēkša!

msh Reģ.: 16.04.2007
2 7 Atbildēt

Vakar vakarā ar ričuku braucot pa šoseju besījos par vienu no mūsdienu autovadītāju deģenerācijas sistēmu - automātiskajām gaismām. Ja braucot ar mašīnu šī lumpeņu sistēma besī braucot pa nelīdzenu reljefu, tad ar ričuku pilnīgi pietiek ar taisnu šoseju - ja autovadītāji pārslēdz lukturus 500+ metru attālumā, tad mašīnas kurās veģetē dārzeņi jau reāli uz kādiem 100 metriem - jo ja autovadītājs mani atpazīst kā satiksmes dalībnieku pietiekami tālu, tad priekš šīs lumpeņu sistēmas mana priekšas lukturīša lūmenu daudzums ir pietiekams tikai nelielam attālumam. Un vispār, paskaidrojiet man, otrā golfa braucējam - ko dara šādās degradācijas mašīnās pie stūres sēdošie? Ātrumi jāpārslēdz nav [ar 95% varbūtību], jāseko līdzi ceļam nav, jāstūrē nav [joslu asistents], pa lielam, mašīna jāvada nav - guļ? dročī telefonu? rauj kulakā? krāso lūpas? Nē nopietni, es nevaru saprast kā var pabraukt ar mašīnu kurā nekas nav jādara; es droši vien aizmigtu, bet tādas mašīnas reāli brauc pa mūsu ceļiem...

GK1968 Reģ.: 14.11.2018
0 0 Atbildēt

Var jau saprast un sadzīvot arī ar šādu viedokli.

Manuprāt klausās superīgu mūziku un brīžam tiešām snauž un traucē satiksmi.

Varbūt saderēt, ka Tev golfs ir tā apnicis, ka labprātāk brauc ar trīsriteni.

Man pašam gan ir tik daudz transportlīdzekļu paveidu patreiz, ka nepaspēj apnikt.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Vari derēt, un smuki zaudēt. Mans regulārais maršruts Rucava - Palanga - Rucava primāri ir paķert kaifu; pie viena nepilnu 4 mēnešu laikā ir pazaudēti 13 kilogrami svara. Golfs arī nevar apnikt, es tajā nedzīvoju - tas vidēji tiek izmantots divas dienas nedēļā, ar kādām trīs stundām braukšanas laika. Nezinu kur tu izrauj kādu apnikšanu - es nesaprotu ko var darīt mašīnā kurā nav ko darīt, līdz tam līmenim ka vairs lukturus nevar pārslēgt... Tur varbūt autovadītāji ir tādi ka tos ar nešanu aiznes līdz mašīnai un tajā ieceļ?

fckns Reģ.: 29.11.2020
2 4 Atbildēt

Izskatās, ka tev joprojām ir neizsāpēta sāpe par to, ka pats brauc ar pilnīgu šrotu un pārējie var atļauties braukt ar komfortablu, modernu auto.

Kārtīgs LLP.

MMX Reģ.: 03.03.2022
1 0 Atbildēt

Kā cilvēks, kurš ik pa brīdim rotē caur dažādu vecumu auto, bet ikdienā brauc ar pavecāku modeli ar manuāli, daļēji varu piekrist msh komentārām. Kreisajai kājai un labajai rokai atbrīvojoties tiešām rodas tāda nepareiza sajūta un ja tam piepluso arī visas gudrās sistēmas, tad var piekrist ka rodas vēlme nodarboties ar kaut kādu huiņu - paspaidīt telefonu, paēst, utt. Varbūt cilvēkiem, kas ikdienā brauc ar jaunajām mašīnām ir vieglāk, jo ir pieradums tik ļoti neiespringt uz braukšanu, bet pārlecot no vecāka manuāļa uz jaunu automātu tiešām rodas sajūta, ka smadzenēs atbrīvojās diezgan liela domāšanas kapacitāte, kuru prasās nodarbināt. Pieredzējušam braucējam varbūt tas nesagādā īpašas problēmas, bet jaunie tikai automātu braucēji gan rada jautājumus par to, kā var nespēt normāli braukt ar auto, kurā principā jāgroza stūre, jāslēdz pagriezieni, jāspiež divi pedāļi un jāspēj ielikt D.

Es neko nepārmetu automātu braucējiem, esmu redzējis arī tādus automātu braucējus, kuri pilnvērtīgi spēj izmantot visus šāda auto plusus, tai pat laikā jāsaprot, ka līdz ar visu papildfīču parādīšanos, daļa to konfortablo un moderno auto braucēji vai nu atrofējas no domāšanas par satiksmi, vai arī nemaz nesasniedz kaut kādu puslīdz nopietnu izpratni par savu vietu satiksmē. Vēl pāris gadus atpakāl kaut kādas bremzēšanas satikmē tika norakstītas uz to, ka kāds nejēdz ielikt ātrumā, bet tagad tak pat tas nav jādara.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
3 6 Atbildēt

Klau, a kāpēc šāds funktieris jums nav par veļasmašīnām. Tak arī vajadzētu būt "sajūtai", ka veļas mazgāšanas process labāk vadās, ja to mazgā ar rokām, nevis kaut kāds aparāts to dara...

darklight Reģ.: 29.10.2013
2 0 Atbildēt

A tu sēdi klāt veļas mašīnai un kontrolē procesu? Ja jā - tad jau tiešām pa to laiku var arī pats ar rokām izmazgāt.

MMX Reģ.: 03.03.2022
3 0 Atbildēt

Tad kad auto būs pilnīgi automātisks kā veļasmašīna, tad arī diskutēsim par to, kā labāk vadās - ar šofara iesaisti vai automātikā. Šobrīd problēma ir tajā, ka pateicoties dažādu funkciju automatizēšanai uz ceļa nonāk cilvēki, kuriem braukšanas prasmju līmenī uz tā ceļa tomēr nevajadzētu atrasties. Tā teikt piedodiet atvainojiet, bet ja cilvēks nav spējīgs automašīnā sakoordinēt trīs pedāļu spaidīšanu, ātrumu pārslēgšanu, stūres grozīšanu un satiksmes noteikumu ievērošanu, tad varbūt šādam cilvēkam nevajadzētu atrasties uz ceļa, jo maz ticams, ka šāds cilvēks spēs rīkoties nestandarta situācijās. Mans pārmetums nav tiem pieredzējušajiem braucējiem, kas tiešām tās fīčas ir paņēmuši ērtībai, nevis fundamentāli uz tām paļaujas.

Šajā kontekstā - kādu laiku atpakaļ bijušais šefs lielījās par savu jauno volviķi, ka ārkārtas bremzēšanas sistēma šo gada laikā vairākas reizes esot glābusi un ka viņš pie tās esot jau pieradis. Uzmanību jautājums - vai tā ir adekvāta situācija, ka cilvēks jau sāk paļauties uz to, ka automātika nostrādās? Un ko darīt pārējiem satiksmes dalībniekiem, ja tomēr nenostrādā? Es neesmu pret progresu, bet savās ērtībās nedrīkst aizmirst par to, ka uz ceļa ir citi satiksmes dalībnieki, kas paļaujas ka pārējie seko līdzi notiekošajam satiksmē, nevis baksta telefonu ticībā ka automātika nostrādās.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 1 Atbildēt

Vienmēr būs cilvēki, kuri uzskata, ka kāds par viņiem brauc nepārliecinošāk un tādam uz ceļa atrasties nevajadzētu. Bet tā tomēr ir autoskolu un CSDD kompetence - izvērtēt, vai cilvis autovadīšanai ir gatavs. Nerunāsim par to, cik tas notiek kvalitatīvi, bet ja vēl šo varētu saprast attiecībā uz vadītāja asistentiem (tevis pieminētajām ārkārtas bremzēm, joslu sensoriem utt.), tad kāda mārrutka pēc cilvēkam vajadzētu obligāti "koordinēt trīs pedāļu spaidīšanu un ātrumu pārslēgšanu"? Ko konkrēti tas dod drošai autovadīšanai uz ceļa?

Un tad jau vajadzētu arī nahrenizēt stūres pastiprinātāju, kruīza kontroli, ABS, ESP un vēl veselu lērumu pašsaprotama aprīkojuma.

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 0 Atbildēt

Cita starpa stures pastiprinatājs ir tā lieta kas itkā auto vadīšanu ir padarījis vieglāku un drošāku, taču tā kā līkumus var paņemt ar "vienu pirkstu" stūrējot, tad tauta tos līkumus ir sākusi ņemt nebremzējot ... ar mainīgām sekmēm ...

Bet nu saprotams ka visi modernie "pričendāļi' auto ir padarījuši "pieejamu" (spēju ziņā) plašākam personu lokam ... un kā saka dabīgā atlase "nesnauž" ...

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 1 Atbildēt

Nu te ir virkne jūzeru, kas boldā kliedz, ka mēs nevaram tik enerģiski braukt, ka tie sportaUV paliek nestabili.... Tu atkal pretēji...

Es rāmi pīpējot Landkruizeri dabūju šķērsām. Pilsētā.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nu es US Ford Rangeri 10 gadus mocīju ar automātu, prieks bija skatīties kā tauta mūk, kad ar tādu "šķērē ņem līkumus", bet nu ja būsim godīgi, tad lielakoties tā bija nefīča, kad automāts uztur spiedienu, kaut esi sen jau atmetis -- jams pa lielam "brauc pats" vēl labas pāris sekundes ...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Gābešņiks savā elementā... Vienīgā no tevis aprakstītajām sistēmām ko vajadzētu nahrenizēt būtu ESP, lai vadītājiem nerastos pārliecība par to ka ESP vienmēr izručīs un fizikas likumi uz viņiem neattiecas. Un ABSam vienmēr būtu jābūt ar podziņu viduskonsolē. Kruīza kontrole, kamēr tā nav adaptīvā, tikai atbrīvo no nepieciešamības visu laiku lūrēt spidometrā, tā neatbrīvo no nepieciešamības sekot līdzi notiekošajam uz ceļa. Bet par stūres pastiprinātāju sasmīdināji - tas ir risinājums kā panākt lai mašīnai kurai motors atrodas uz priekšas tilta nebūtu pārāk smaga stūre, tas arī viss - to pašu efektu varētu iegūt novietojot motoru aizmugurē un iztiekot bez pastiprinātāja...

Nu, kurš vēl būs tas pašsaprotamais, vadītāja spējas notrulinošais aprīkojums?

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 1 Atbildēt

msh savā elementā. Ko es mašīnā negribu, to vajag nahrenizēt, un visiem ir jādomā vienādi. Komunistiņš tu mūsu!

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 0 Atbildēt

DDD par šito zvaniņš, pieraksts un laiks

Vispār es gandrīz visu mūžu braucu ar automātiem. Citreiz ir tādas situācijas, ka brokastis un vakariņas ēdu mašīnā. Diez vai es to varētu izdarīt braucot ar manuāli. Nemaz nav iedomājams kā ikdienā pārvietotos pa pilsētu bez automāta. Tak 10 citas lietas var darīt un pie tā pierod.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Atbilde ir vēsi var darīt jebko ... es nemaz automātu negribu, kaut visu laiku viens auto ar tādu ir ...

Tehniski ja esi bijis piemēram ekskavatora operators - tur tev visas 4 ekstremitātes reizē nodarbina + galvu ar būs jāgroza pamatīgi, ja šaurā vietā strādā ...

traktoriem ar ir veseli 2 bremžu pedāļi utt. ASV kraviniekiem, Unimog un ne tikai ir intersantas manuālās ātrumkārbas, un nekas tauta vēsi tiek galā ...

Volx Reģ.: 22.11.2018
1 0 Atbildēt

Bet ja man to nevajag?

Es tak te esmu stāstījis, ka moderniem automātiem ir arī rokas režīms. Citreiz pačikājos, bet tak bezjēdzīga nodarbe un ātri vien tiek atslēgts atpakaļ.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nu tad tev ir tas ko vajag tev, bet man ir tas ko vajag man. Automatu rokas režīms ir ātrākais ceļs yz kārbas sajāšanu, ja vien tas nav kaut kāds a la Porsche PDK atbilstošas jaudas verķim. Bija mums tāds automāta raustītājs uz Jaguar - 3 kārbas samainīja ...

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 0 Atbildēt

Pie jums tur tādi stipri dīvaini cilvēciņi. Kā var 3 reizes darīt vienu un to pašu un cerēt uz citādāku iznākumu? . Jābūt diezgan ietiepīgam cilvēciņam lai automātu pārslēgtu rokas režīmā un vislaik lietotu. Kkas unikāls!

Es esmu tikai dzirdējis, ka automāts pārkarst, ja nonāk nestandarta situācijās. Piemēram ja viņš iestieg kkādā dubļu peļķē vai atrodas bezgalīgā sastrēgumā. Tieši tāpēc ir opcija rokas režīms, lai tas automāts neslēgtos turp atpakaļ un nepārkarstu.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Kad pontošana ņem virsroku pār saprātu, tad gadās visādi ... tāds kadrs, un stāstit varēja līdz riebumam, tur nebija dzirdīgu ausu ...

Bet tas ko saki tu nav gluži rokas režīms, jo ar atsevišķiem izņēmumiem automāts "rokas režīma" modē tāpat pārslēdzas uz augšu ja stiepj praktiski līdz motora red-lainam. Un uz leju ar slēdzas, tas netiek "fiksēts".

Bet vecajiem automatiem bija D-3-2-1 un tad tie uz augsu vismaz "nelien" spied cik gribi grīdā, bet uz leju protams tāpat slēdzas.

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Bet ir tak skaidrs, ka manuālā kaste pastāv tikai tāpēc, ka ražotāji nespēja atrisināt lietotāja vēlmi paātrināties vs motora nespēju kustēties bezgala ātri. Manuprāt loģiski ir acīmredzami, ka manuālā kaste ir nodeva inženieru domas zemajam lidojumam. Cita lieta,ka mēģinājumi atrisināt pārsvarā ir visai tizli, bet tas neatceļ loģisko secinājumu,ka vadītāja līdzdalība motora - riteņu salāgošanā pilnīgi lieka

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Nu es gan tomēr teiktu, ka neka labāka par manuālo kārbu neviens inženieris nav izdomājis, un tikai tautas tizlums ir piespiedis inženierus uzlabot automātus, un pat izmantot variatorus.

Automātam nav nekādas info par ceļa segumu, stāvumu utml. , ko pieredzējis vadītājs pamana uzreiz.

Kaut kad jau biju ielicis video ar Volvo kravinieku ar ekstra smagu lielgabarīta kravu, automāts pārkarsa, ieslēdzās aizsardzība un to kasti vairs ne no vietas , beigās šķiet kaut ko no piedziņas atvienoja un ar trim evakuatoriem aizvilka "pāri pakalniņam", ar manuālo, vadītājs redz ka līdz kalna galam 3 auto garumi paliek, pat ja kārba pārkarst - tālak jau no kalna lejā, var gan piestāt atdzesēt, gan arī turpināt braukt ja tālāk problēmas nav prognozējamas ... tik beigās eļļu var pamainīt biežāk "katram gadījumam". Un ar manuāli, jaudu motoram var diezgan celt, pirms citu kārbu vajadzēs, kamēr automātiem ļoti maz tādu kuriem ir rezerves ...

Pa lielam modernam auto ir par daudz elektronikas pie kam absolūti nevajadzīgās vietās, tur visu to sūda sensoru vietā, būtu bijis jēdzīgāk ielikt lielāku izturības rezervi, BET tajā nav biznesa ...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Amīšiem nereti novērota "fīča" - iebrauc tuksneša vai piekrastes smiltīs ar automātu un 4x4 vai AWD, ja pretbuksēšana nav 100% atslēdzama, var būt situācija, kad auto stāv uz "elektroniskās" stāvbremzes un neļauj tev neko darīt, tipa pat ja buksējot izbrauktu, jams tev neļauj ratiem griezties, nu tā ka "ne soli" ...

Inženieri ir pārspīlējuši + pārvērtējuši savas spējas izdarīt kaut ko vadītāja vietā ...

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Tavs atstāst jau par to pašu - inženieri nav atrisinājuši motors - riteņi jēdzīgu sadarbību.

Un kravenieki: Ir tād ceļš no Arica Čīlē uz Bolīviju, kur kravinieki 1-2 dienas ar 3km/h zāģē kravu no ostas uz Bolīviju. Braucot garām neredzēju nevienu kravinieka šoferi, kurš uztvēra info no ceļa. Lasīja avīzes, skatījās filmas, etc.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Kā nav atrisinājuši - ir - manuāla kārba, vai dizelģenerators un elektromotori, un vēl noteiktās jomās dīzelis + hidropiedziņa (a la kombaini, meža traktori, utml.)

Tas ka dažās valstīs nejēdz salasīt piemērotu pārnesumu salikumu pret noteiktu motora jaudu, tas ir cita veida ražošanas tizlums, ne inženieru problēma.

CCCP ar bija pilna ar risinājumiem, kuri ur "ne tur ne šur", ja rokas auga.no pareizās vietas - pārtaisīja ...

Krotow Reģ.: 09.09.2008
2 0 Atbildēt

Par tālo gaismu vai miglas lukturu (atkarībā no laika apstākļiem) nelietošanu diennakts tumšajā laikā neapgaismotos ceļa posmos būtu jāsāk kastrēt ar neasu nazi. Ar ieslēgtajiem tālajiem vismaz var laicīgi ceļmalās pamanīt šķēršļus, neapgaismotus gājējus un "lauku riteņbraucējus". Tikai ar tuvajiem malās ir akla tumsa un plenci uz šosejas pamani brīdī kad viņš izsmērējas pa priekšējo stiklu. Cita lieta ka turpat jākontrolē priekšējo lukturu stāvoklis - CP te būtu daudz ko darīt.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Kāds sakars ar tālo nelietošanu, kas tā vispār dara? Es te cepos par to draņķīgo tālo gaismu "asistentu" kas nāk kopā ar "diožu režģa" lukturiem - kamēr vienīgais veidojums mašīnā kas spēj vienkārši ar acu uzmetienu atšķirt vai priekšā atrodas lampa ceļa malā esošā sētā vai satiksmes dalībnieks, vadītājs, lumpeņojas un nespēj kustināt kloķīti stūres kreisajā pusē, šis uzdevums ir uzdots nepiedodami vienkāršam elektronikas veidojumam kas vadās tikai pēc pretī spīdošās gaismas spožuma un ir ar nepiedodami zemu jūtību uz balto gaismu, lai pārslēgšanās nenotiktu katras laternas un apgaismota loga dēļ. Pie tā ka uz sarkano gaismu tiem elektroniskajiem mēsliem acīmredzot ir paaugstināta jūtība, varbūt ar laiku apsvēršu domu, vismaz ričukam, priekšā ieviest arī sarkanu lukturi.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

Domāju vairāk par pusi lietotāju nemaz neprastu auto tālās gaismas izslēgt gribēdami - pirmoreiz iekāp, ieslēdz uz auto un aizmirsti par gaismu slēgšanu.

No tās pašas sugas, kas, sekojot navigācijai, iebrauc upē.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Vidēji statistiskais LV debiloīds par tālo gaismu lietošanu nav ticis pabliski informēts jau vismaz kādu 30 veiksmesgadu garumā..Priekš kam.Kas ta te kādi lohi vai, ka iesim tagad KAMPAŅU taisīt.Kā tas belabrisais krievs pa tv 1reiz teica- taisīt varot Mininetu, bet Kampaņu ira (rūpīgi) JāVeido.Jā.

Tāpat kā neviens drošsirdīgais ex pert$ nava iedrošinājies (lohiem) atgādināt to, ka TĀLO GAISMU (dažreiz, bieživien) būtu ieteicams lietot ne tikai, lai konkrēti tu pats (tālu) "redzētu".Iespējams,savureiz (kāds) varētu (laicīgi) "sasskatīt" konkrēti arī "Tavu" klātbūtni aiz konkrētā (iepriekš neplānotā) uzkalniņa vai līkā līkumiņa.

Bet nee,nu kas ta te kādi lohi,vai ko.Neesi dablaēbs,brrrauc lēnāk.Izkāp,plet,ārā,- paej gabaliņu kājām.Jā. ;P

DJ40 Reģ.: 23.11.2016
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja: Vienmēr būs cilvēki, kuri uzskata, ka kāds par viņiem brauc nepārliecinošāk un tādam uz ceļa atrasties nevajadzētu. Bet tā tomēr ir autoskolu un CSDD kompetence - izvērtēt, vai cilvis autovadīšanai ir gatavs. Nerunāsim par to, cik tas notiek kvalitatīvi, bet ja vēl šo varētu saprast attiecībā uz vadītāja asistentiem (tevis pieminētajām ārkārtas bremzēm, joslu sensoriem utt.), tad kāda mārrutka pēc cilvēkam vajadzētu obligāti "koordinēt trīs pedāļu spaidīšanu un ātrumu pārslēgšanu"? Ko konkrēti tas dod drošai autovadīšanai uz ceļa?

Un tad jau vajadzētu arī nahrenizēt stūres pastiprinātāju, kruīza kontroli, ABS, ESP un vēl veselu lērumu pašsaprotama aprīkojuma.

Kruīzu gan pareizi pieminēji zinu daudzus driverus, kas ti izmanto pa pilsētu, mašīnām, kurām NAV nekādu bremzēšanas utml. asistentu....jo tā ērtāk esot.... manas domas, ja priekšā kkas aizdomīgs, tu automātiski atlaid gāzes pedāli, ja viss ok , atkal piespied, bet kruīzs , kamēr šaubies, močī tik ar uzdoto ātrumu....

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Tavās domās ir viens nopietns kāsis - kad es kruīzā braucu garām kaut kam aizdomīgam, es to daru ar labo kāju uz bremzes - bez ieslēgta kruīza tā var?

core Reģ.: 03.01.2017
1 0 Atbildēt

Jā, var.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

RE: ekspress.delfi.ee/artikkel/120051848/luksusmaasturite-omanikud-jaaksid-sojas-jalakaijateks

...17.08.2022, 00:03

Luksusmaasturite omanikud jääksid sõjas jalakäijateks (87)

Kaitseressursside amet saadab suurte luksusmaasturite omanikele eelotsuseid nende sõidukite sundkasutusse võtmisest. Eelotsused on tunnistatud asutusesiseseks kasutamiseks...Jutt käib N1G kategooria neliveolistest maasturitest: Toyota Hilux, Land Cruiser, BMW X5 ja X6, Audi Q7, Porsche Cayenne jt... Utt.Utjp. P.

DJ40 Reģ.: 23.11.2016
0 0 Atbildēt

Msh kā parasti lasīt neproti un piep#pisies....

Būtu vēl savu golfu pieminējis, tad būtu 100% derīgs komentārs

No tiem maniem pieminētajiem, neviens pie bremzes neskarās un auto brauc ar nemainīgu ātrumu un ja sūdi tomēr nobriest, tad jābremzē ir daudz straujāk un agresīvāk, bet nu es ar tevi nestrīdēšos, man vēl tālu līdz tavai pieredzei autobraukšanā....

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Tu jau lasīt neproti. Vai arī braukt. Jo tas ko tu te kritizē ir braukšana pa pilsētu ar nemainīgu ātrumu, jo vajagot tak te ātrāk, te lēnāk, te ātrāk, te lēnāk...

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Atbilde ir vēsi var darīt jebko ... es nemaz automātu negribu, kaut visu laiku viens auto ar tādu ir ...

Tehniski ja esi bijis piemēram ekskavatora operators - tur tev visas 4 ekstremitātes reizē nodarbina + galvu ar būs jāgroza pamatīgi, ja šaurā vietā strādā ...

traktoriem ar ir veseli 2 bremžu pedāļi utt. ASV kraviniekiem, Unimog un ne tikai ir intersantas manuālās ātrumkārbas, un nekas tauta vēsi tiek galā ...

Nē, nu, galā jau tiek ar visu, bet vai vajag, ja ir iespējamas un pieejamas opcijas, kas to visu atvieglo?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Problema ir faktā ka neatvieglo + par smagsvaru vaditāju nereti tiek zaļi gurķi, jo pēdējos 10 gados piem. ASV kalnu parejās gan pa krauju ir nolikuši lejā, gan kalnu smilšanajas bremzēšanas joslas sabraukuš, jo neprot modernos auto savaldīt un bremzes uzvāra ...

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
1 1 Atbildēt

Pat smagajiem vairs īsti nav manuālo ātrumkārbu ar tradicionālo ātrumkloķi. Samierināties un akceptēt. Sajūgs nuhaj aiziet nebūtībā

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Nu sudiga un bezgala stulba tendence.

1984 Reģ.: 30.11.2021
2 0 Atbildēt

Kļūdies draugs, sajūgs paliek visā savā godībā, tikai to spaida un ātrumus pārslēdz robots. Pedāļa kabīnē, protams, vairs nav

msh Reģ.: 16.04.2007
2 2 Atbildēt

1984 pareizi pateica. Sajūgs nekur neaiziet - vienkārši tizlajiem lumpeņiem kas pie stūres sēž nedrīkst to uzticēt - varbūt salauzīs kārbu, varbūt nosvilinās sajūgu. Tu reāli priecājies par divām lietām. Pirmkārt, par to ka tu oficiāli tiec uzskatīts par idiotu kurš nespēj vadīt mašīnu, un zābaku kam var tāpēc iesmērēt dārgāku kārbu. Otrkārt - priecājoties ka tev pakāpeniski atņem vadības ierīces, neaizmirsti ka pienāks brīdis kad tev atņems arī stūri - un tālāk tu sēdēsi mašīnā kura paātrināsies ekoloģiski lēni un ievēros atļauto ātrumu - jo lumpeņiem neko vairāk par atļauto ātrumu un autobusa cienīgu paātrinājumu nevajag, un ja kādam lumpenim tā nešķiet, tad viņam jāpārbaudās tvaika ielā.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja: msh savā elementā. Ko es mašīnā negribu, to vajag nahrenizēt, un visiem ir jādomā vienādi. Komunistiņš tu mūsu!

Jā, visiem ir jādomā vienādi jo cilvēku psihe darbojas pēc apmēram vieniem un tiem pašiem likumiem. Bet paldies ka atgādināji ka esi tas kas tu esi, iesmirdoties par kaut kādiem komunistiem. Jā, esmu riktīgs komunists - uzskatu ka pa ceļu jābrauc cilvēkiem kas spēj vadīt mašīnu un mašīnai esot kustībā ir ar to aizņemti [nevis ar telefonu, piemēram] - mašīnas kuras ir jāvada un kuras prasa noteiktas spējas un iemaņas atfiltrē daudz sūdīgu vadītāju. Bet nu tu kā dižens kapitālists labāk gribēsi lai tavai behai kāds telefona dročītajs ieliekas pakaļā vai tevi pie Maximas kāds pedāļu jaucējs nopļauj... Ā, bet pareizi, te tak interešu konflikts - apdrošināšanas brokerim noteikti vairāk CSNg ir personīgajās interesēs, vairāk darba un vairāk pārdotu polišu...

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 2 Atbildēt

Nu, pirmais teikums par tevi visu pasaka, nav ko apvainoties. Tu esi komunists un vatenis, kārtējo reizi to pierādīji. Bet interesanti, kā "nopļaušanu" varētu ietekmēt tas, kāda pārnesumkārba mašīnai? Drīzāk ar mehānisko ir iespējams kaut ko sajaukt - piemēram, pirmo robu ar atpakaļgaitu. Starp citu, pēdējo 10 gadu laikā manis vadītu auto ir taranējuši 2 reizes. Abos gadījumos tie bija pieredzējuši draiveri un mašīnas bija vecas miskastes ar mehāniskajām kārbām un bez jebkādiem papildus vipendroniem.

Par interešu konfliktu - diez vai, ņemot vērā, ka šādas avārijas parādās LTAB datu bāzē, kas attiecīgi apgrūtina auto pārdošanu. Bet ar šī piesaukšanu tu tikai parādīji, ka stulbuma ziņā jau sāc nolaisties līdz šīra līmenim. Bet, nu jā, ja normāli diskutēt nespēj un nervi netur, tad jāpāriet uz ad hominem.

P.S. Un jā, laikam ir piemirsies, ka šajā gadījumā tieši "nekam nederīgā" avārijas bremzēšanas sistēma izglāba bērna dzīvību www.youtube.com/watch?v=TtN2STogGXI

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Vienīgais kas te ir interesants ir tas, cik dziļi smiltīs ir iebāzta tava galva - ja jau reiz tu neesi pamanījis vispārējās braucēju tomatizācijas sakarību ar pedāļu jaucēju daudzumu. Reku pie mums arī pirmie ir parādījušies. Redzi, mašīnas ar mešalku vadīšana prasa izstrādāt iemaņas abu kāju koordinācijai, plus vēl metot pa nažiem tiek izspiests sajūgs. Kamēr mašīnas ar tomātu šādas iemaņas neprasa un iedrošina nespējīgākus braucējus braukt. Klasisks piemērs, un 35 gadus vecs piedevām ir audī "unintended acceleration" pie jeņķiem - audī cigāram ar tomātu atlikušos divus pedāļus novietoja tāpat kā mašīnām ar mešalku, par cik mešalku braucējiem eiropā tas problēmas neradīja - jeņķiem tas bija pietiekami tuvu lai tie sāktu jaukt pedāļus, un pietiekami daudz lai tas tiktu plaši izbazūnēts kā audī problēma. Mešalkas robu jaukšanas piesaukšana bija izmisīgs māņu gājiens no tavas puses Pirmkārt, tas ir daudz nekaitīgāks, jo tā ir braukšanas uzsākšana, tikai uz nepareizo pusi, atšķirībā no tomāta pedāļu jaukšanas kur kustībā esošai mašīnai vadītājs grib nospiest bremzi, sajauc un nospiež gāzi un tā kā mašīna sāk paātrināties, visdrīzāk krīt panikā un spiež to gāzi vēl stiprāk. Otrkārt, lai pamanītos ielikt atpakaļrobā pirmā vietā, ir jāsakrīt diviem faktoriem - noteiktai atpakaļroba atrašanās vietai un šausmīgam tizlumam vai arī nopistai kulisei.

Tava personīgā pieredze ir forša, žēl ka aizmirsi pieminēt kādi tad bija tie iemesli tam kas tur notika

Un jā, paldies ka pieķēries pie salmiņa un iemeti to viģiku ar Kreisa fūri. Kā tu zini ka vadītājs nebūtu nobremzējis? Un kā tu zini ka tā pati avārijas bremzēšanas sistēma nesataisa avārijas negaidot nometot pa nažiem, piemēram, ja pretī braucošā mašīna uzrauj gaisā kādu maisiņu? Kā automātiskā bremzēšana apdraud apkārtējos jau te kaut kur pieminēja - ar piemēru par indivīdu kuram mašīnu apstādina automātiskā bremzēšana nevis pats, lasīt, cilvēks paļaujas uz sistēmu uz kuru paļauties nevajadzetu.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 1 Atbildēt

"...ja jau reiz tu neesi pamanījis vispārējās braucēju tomatizācijas sakarību ar pedāļu jaucēju daudzumu..."

Lūdzu, atsauci uz šo. Par cik procentiem konkrēti kopš "vispārējās tomatizācijas" sākuma ir pieaudzis "pedāļu jaucēju daudzums"? Es varētu pateikt no savas "interešu konflikta" pieredzes, kuru te tu "izmisumā" mēģināji "ķert kā salmiņu" - avāriju skaitam vismaz manā praksē nav nekāda sakara ar to, cik "automatizēts" ir auto. Avārijas izraisīja gan nepieredzējuši, gan pieredzējuši vadītāji, ar jaunām un vecām mašīnām. Toties zinu daudzus gadījumus, kad kāds no šiem tomatizācijas pasākumiem ir reāli palīdzējis izvairīties no avārijas. Tas Volvo bija tikai viens no gadījumiem, nevis "salmiņš", kā tev labpatiktos domāt. Vienā tādā biju blakussēdētāja lomā pirms 15 gadiem, kad bijusī sieva ar jaunu Opel Vectru līkumā saslīdēja uz melnā ledus, kas bija zem nupat uzsniguša sniega. Viņa nebrauca slikti, toreiz stāžs bija 8 gadi un braukšanas pieredze visai liela, bet, ja nebūtu nostrādājis ESP, tas auto būtu bijis grāvī.

Par iemesliem personīgai pieredzei - vienā gadījumā nezinu, nebija man vēlmes tirināt šoferi. Otrajā - pārāk ātri atlaida sajūgu un auto kā zaķis palēcās uz priekšu. Ar automātu nekas tāds nebūtu noticis.

To, ka Kreisa gadījumā vadītājs nebūtu nobremzējis, ir redzams jau video. Otrkārt, to vairāki eksperti toreiz gandrīz vienbalsīgi teica.

Un tā nemaz nav, ka vadītāji tik ļoti paļautos uz tiem asistentiem. Protams, ir tādi. Bet tāpat ir vesels lērums tādu, kas pārāk paļaujas uz savu "pieredzi" un "vadīšanas labajām iemaņām", bet tāpat nez kāpēc tomēr pamanās izraisīt pamatīgus krešus.

Un izmisumu velti piesauci - tu jau te esi tas, kuram nervi netur...

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Nu jau tu savā pašpārliecinātībā sāc jaukt divas dažādas lietas - ražotāju uzspiestos tomātus ar lumpeņu sistēmām Cik pieaudzis pedāļu jaucēju skaits kopš tomatizācijas sākuma? Nezinu - bet gadu vai divus atpakaļ arī Liepājā bija pirmais gadījums kur sajauca pedāļus un iebrauca veikalā. Tev kā lielam CSNg speciālistam vajadzētu zināt ka šādi notikumi agrāk pie mums nebija sastopami, bet nu jau parādās.

Noskatījos vēl pāris reizes to viģiku un nekādīgi neieraudzīju tur kaut ko kas liecinātu ka vadītājs pats nebūtu varējis nobremzēt. Par ekspertiem nerunāsim - mūsdienās šitā birka tiek karināta katram kas to grib klāt, uzskatāms piemērs ir mendziņš un tas sviests ko viņš kā "eksperts" stumj - pirms uzņemt kāda eksperta viedokli, vispirms vajag saprast vai viņam nav personīgā ieinteresētība viņa viedoklī Tad kāpēc fūres vadītājs nebūtu varējis nobremzēt - ķipa pārāk īss laiks reakcijai? Tas ko tu un visādi citi ieinteresētie eksperti piemirstat ir tas ka cilvēkam ir smadzenes, kamēr notrulināšanas sistēmām nav ne smadzeņu, ne mākslīgā intelekta - nu kā te par tiem lukturiem par kuriem es cepjos - vadītājs spētu mani uz velosipēda tumsā atpazīt pat tad ja man būtu tikai atstarojoša veste [pie noteikuma ka apkārt nebūtu pārāk daudz uzmanību novērsošu atstarojošu stabiņu] - kamēr kaut kādam automātisko gaismu sūdam šim nolūkam vajag pretī spīdošu noteiktu gaismas daudzumu, ja tā nav, tad nekā. Tā arī te - pieredzējis un koncentrējies vadītājs pilnīgi noteikti spēj atpazīt skolēnu autobusu un apzināties ka tādam autobusam kurš pamet pieturu pabraukt garām var tikai lūrot uz aizmugures stūri un ar kāju uz bremžu pedāļa - kamēr automātisko bremžu sūds nostrādā [ja nostrādā] ja uztver kaut ko mašīnas priekšā, paaugstinātas bīstamības objektus tas atšķirt nespēj. Bet tevis piesauktais gadījums ar krusteniski samesto opeli ir vienkārši atgādinājums tam kam tās sistēmas ir domātas - nevis lai uzlabotu drošību [statistiku vienīgi varbūt] bet lai pasargātu vadītājus no pašu stulbuma. Drošāk ir nevis lietot ESP bet braukt ar apziņu ka uz seguma kas nav sauss vai mitrs asfalts mašīna var aiziet krusteniski. Nerunāsim nemaz par to ka mūsdienu lumpeņu palīgi pat apzināti mēdz slēpt ceļa stāvokli no pie stūres sēdošā lumpeņa - es, piemēram, biju uz pakaļas kad izlasīju Kaspicha blogā par to kā darbojas BMW pretslīde; tavai behai tā arī noteikti tā darbojas - ja uz apledojuša ceļa es golfā ieminu grīdā, tad tas nospolē ar vienu riteni [es to mēdzu darīt speciāli lai pārbaudītu saķeri tādos gadījumos], ja es tā izdaru manas mātes fābijā, tur mirgo pretslīedes lampiņa - kamēr ja tā izdara behā - tad ja tu varbūt nedročī telefonu un seko līdzi apkārt notiekošajam, tad tu pamanīsi ka mašīnai cēliens tāds pašvakāks, bet ja dročīsi, tad nepamanīsi arī to - jo ESP vienkārši pieadaptējas pie tā cik ņūtonus fiziski var nolikt uz asfalta un ierobežo griezes momentu situācijās kur tos var pārsniegt un viss - ne mirgojoša lampiņa, ne aprauts paātrinājums, nekā - dusi saldi pie stūres esošais lumpeni, elektronika par visu gādā, nu līdz tam "oi bļēēēē" momentam kad saķeres būs tik maz ka arī ESP neizručīs...

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 1 Atbildēt

Par cik pieaudzis, nezinu, bet tā kā pirms viena vai diviem gadiem Liepājā "bija", tad noteikti "agrāk nebija, bet tagad ir sastopami". Malacis, dzelžaina loģika! Bet vispār, tādi gadījumi bija arī agrāk sastopami. Protams, vienmēr ir jautājums, ko mēs saprotam ar jēdzienu "agrāk".

Ja tam vadītājam būtu bijušas smadzenes, viņš ātrumu jau būtu samazinājis sen, lai nebūtu tik ekstrēmi jābremzē. Galu galā, bija redzams, ka ceļa malā apstājas autobuss un no tā kāpj ārā bērni. Te nerunāsim par vispārējo Kreisa vadītāju līmeni un uzņēmuma vienubrīd bonus-malus klasi.

"...mūsdienās šitā birka tiek karināta katram kas to grib klāt..." Tur nu tev pilnīga taisnība. Tagad katrs gaterists sevi uzskata par infektoloģijas un militāro ekspertu.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Jā, un katra biroja žurka - par psiholoģijas un autobūves ekspertu

Jā, tādi gadījumi agrāk bija sastopami - ASV. Pie mums agrāk pietrūka divu faktoru. Pirmkārt, bija tāds būtisks filtrs - braukšanas eksāmenu bija obligāti jānoliek ar mešalku, tas visādus tizleņus atšķiroja. Otrkārt, nopērkot mašīnu, tā ar 95% saturēja mešalku - tāds bija gan tirgus piedāvājums, gan arī apkārtējo ieteikumi. Bet, kā jau mēs noskaidrojām, ar mešalku nav iespējams kaut ko sajaukt tā ka bremzēšanas vietā seko paātrinājums.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 1 Atbildēt

Kurš nu būtu autobūves ekspertu pieminējis

Nevis "mēs noskaidrojām", bet "tu pasludināji". Bet arī pie mums bija, ne tikai ASV, vari nemēģināt locīties. Kas attiecas uz filriem - agrāk braukšanas eksāmens bija maksimums 1 km distance, kurā bija tikai jāparāda, ka proti kreiso pagriezienu izveikt. Tavas iedomas, ka automātiskā kārba ir kaut kāds tiešs vai pastarpināts ūberavāriju izraisītājfaktors, ir smieklīgas, lai neteiktu vairāk. Bet diskusijai lielāka jēga būtu tad, ja būtu pieejama kāda statistika šajā sakarā. Man vismaz ir mana pietiekami ilgā prakse, uz ko balstīt pieņēmumus. Tev nav nekā, tikai sevis paša aizspriedumi.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Nu tu jau te uzsities par tādu.

"agrāk braukšanas eksāmens bija maksimums 1 km distance, kurā bija tikai jāparāda, ka proti kreiso pagriezienu izveikt" - kad tas bija, deviņdesmitajos? Padomju laikā diez vai.

Ja jau reiz mans uzskats ir tikai manas iedomas tad pastāsti kāpēc jeņķiem astoņdesmitajos tadās tās problēmas ar audī pedāļu jaukšanu, ar visu to ka tas Audī 5000 [pirmsfeislifta cigārs] bija relatīvi maz pārdots, un kāpēc pie viņiem ir [relatīvi] izplatīta iebraukšana veikalos

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Nē, tu esi tas, kurš mēģina uzdoties par ekspertu visās jomās un pasludināt par lohiem tos, kuru viedoklis atšķiras no tavējā vienīgā pareizā.

Tu piesauc vienu konkrētu modeli, kuram tā konstrukcija iespējams ir bijusi neveiksmīga, bet tas nepadara automātisko kārbu par sūdu. Tas būtu tas pats, kas apgalvot, ka kondicionieris ir mēsls un nekam nevajadzīgs sūds, jo kaut kādam tur auto kāds no blokiem ir pamanījies aizdegties.

Bet ko nozīmē "izplatīta"? Uz visu auto kvantumu 1-2 epizodes gadā? Lūdzu, statistiku galdā, cik šādas avārijas notiek un par cik šādas avārijas pārsniedz citu negadījumu cēloņus. Citādi iznāk, ka tu tikai mal tukšus salmus, lai tikai kaut kā pats sev kaut ko iestāstītu un tavs "kļūst arvien biežāk un izplatītāk" viedoklis veidojas no pāris jūtubā noskatītiem klipiem.

darklight Reģ.: 29.10.2013
12 0 Atbildēt

Es te tik tā nevaru beigt domāt par kaut kur augstāk rakstīto... Ja draivers stāsta, ka avārijas bremzēšana viņu ir izglābusi vairākas reizes viena gada laikā... Tas taču ir pizģec! Vairākas reizes gada laikā! Viņam taču vajadzētu iznīcināt savas tiesības un nekad, nekādos apstākļos vairs nesēsties pie auto stūres!

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Mani vienreiz Spaidīju telefonu. Ļoti vajadzēja atrast kā Vecrīgā piebraukt - tur darba laiks beidzās. Tikmēr uz Akmens tilta viens nolika priekšā bez brīdinājuma. Tas viss notikumu neattaisno, bet robots laimīgi izglāba. Novērtēju! Pēc tam tas robots tikai kašķi meklē spļaujot sarkanu. Līdz bremzēšanai nenonāk.

MMX Reģ.: 03.03.2022
3 0 Atbildēt

Par to jau viss šis topiks - mums ir vesels bars autovadītāju, kas dzīvo savu dzīvi tā, kā paši uzskata par pareizu. Ja viņam tajā krutajā džipā tāda funkcija ir, tad ir tikai dabīgi, ka cilvēks, kurš zin, ka viņam ir drošības tīkls, pie šī drošības tīkla pieradīs. Šeit forumā sēdošajiem, kas interesējas par auto tēmu tas varbūt liekas pilnīgs pisec, bet tehniski jau šis cilvēks neko sliktu nav izdarījis - avāriju nav, attiecīgi viss ok likuma priekšā. Tas kā tā avāriju neesamība ir sasniegta protams ir cits jautājums, bet ne jau minētajam šoferim par to jāraustās - jādomā ir visiem pārējiem satiksmes dalībniekiem, kā netrāpīties ceļā šādiem kadriem.

Šis ir viens no iemesliem, kāpēc es maksimāli izvairos no mums tik tradicionālajiem šoseju vilcieniņiem, jo 100 punktu kāds jaunāka premium braucējs, nodarbojas ar kaut ko citu, kamēr mašīnu reāli vada visādi asistenti un adaptīvie kruīzi. Un ja sanāks visam baram strauji bremzēt, tad vienīgais uz ko es varu paļauties, ir tas ka tās viņa supersistēmas nostrādās.

DJ40 Reģ.: 23.11.2016
0 0 Atbildēt

Viena no retajām reizēm, kad Msh var piekrist, ir par automātiskajām gaismām, pašam tādas ir jau 6 gadu, slēdzis stāv uz auto, bet naktī braucot , tālos slēguļoju pats un otrs ir Esp, vecajam auto varēja atslēgt un ziemā papriecāties ar roceni, tagadējam nevar atslēgt +rocene elektriskā...

Mmx- to jauno asistentu būtība jau ir samazināt iespējamā negadījuma sekas, nevis 100% izvairīties no tā.

MMX Reģ.: 03.03.2022
0 0 Atbildēt

Man nav iebildumi pret pašiem asistentiem, es esmu tikai par tehnoloģiju progresu, problēma tik tā ka līdz ar tehnoloģiju progresu daļa populācijas regresē, jo sāk pārāk paļauties uz tām pašām tehnoloģijām. Mani īsti neinteresē, tas cik cilvēks savu dzīvi ir noautomatizējis, bet kamēr nav 100% autonomi auto, es gribētu sagaidīt ka pārējie ceļu satiksmes dalībnieki satiksmei pievērš maksimāli daudz uzmanības, nevis tupa sabaksta uzstādījumus adaptīvajā kruīzā un brauc bakstot tiktoku ticībā, ka ārkārtas bremzēšana, ESP un citas gudrās sistēmas noķers ja nu kas.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Raustīt roceni pēc būtības ir huligānisms un elektriskajai ir arī savas ērtības.Tālo gaismu automātam ir kādi 3 dažādi jūtības režīmi.Taču (lietotāja rokasgrāmatā,maziem burtiņiem) ir teikts, ka ne vienmēr un ne visur tas korekti strādās.

Vai to kādureiz reāli dabā ir "apskatījis" kāds express testētājs- diez vai.Tāpat tas ir stipri līdzatkarīgs no lukturu mehāniskā regulējuma un tajos ievietotā gaismas avota.

Vai cilvēki (kuriem "tas/ir") vienmēr citiem izstāsta reālu taisnību- nu protams,ka.Vienmēr,katr reiz.Jā.

Pats lielākais fufelis no dzirdētajiem- jauns auto, kuram kaut ko kaitinošu nekādi "nevar/izslēgt".Bet tas nekass, ja jau reiz tos 35k mācēji sagrabināt, nāksies arī iemācīties pierast/pie.Naudas iztērētājam šodien ir jāapzinās, ka neba jau viņš (par savu naudu) te ir tas īstais Noteicējs.

darklight Reģ.: 29.10.2013
3 0 Atbildēt

Bet ir taču tik forši pāris reizes ziemā pārsteigt sievu/ draudzeni, iebraucot pagalmā sāniski

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Nu neko darīt, drošvien jādomā citi pārsteigšanas veidi ;P

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Šodien iebāzu degunu 2004 gada XC90 durvju vados - tas ir Pī, kā šiem auto "eko-vadu" izolācija ir sākusi drupt .... Rīt pajauks talak un proves noskaidrot ko vadītāja stikls necilājas.

p.s. Sievastēva viens no dubļu "maļajamajiem" ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
3 0 Atbildēt

Pokuj. No stikla necilāšanās nekas baigi slikts nenotiek. Interesantāk būs, kad izolācija sāks drupt tām MW rotaļlietiņām. Varēs uz kremāciju ietaupīt.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Pa lielam skaidrs, ka pacelāja motors vesels, vadības bloks pogu komandas lasa, bet sadarbība starp vadību un motoru izpaliek. Tā kā nav testera, logu aizvēru un atstāju kā ir.

P.S. "testēšana" tika izveikta ar OBD skaneri un diviem elektriskā gana vadiem ... nekā cita pie rokas nebija ...

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti