Mans brauc ar 25 gadus vecu ārzemnieku,tikai trīs ātrumi un vairāk neprasās bet jūs varat tālāk ar krāniņiem mērīties.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Mans brauc ar 25 gadus vecu ārzemnieku,tikai trīs ātrumi un vairāk neprasās bet jūs varat tālāk ar krāniņiem mērīties.
Tā kā esmu morāli nobriedis būvēt pitonu un pēc pāris nedēļām tiks iepirkti dzelži un detaļas šim pasācienam, esmu pasācis štukot kas un kā. Pārlūkojot galeriju ar pitoniem lai saprastu kā darīt ar stūri, ieraudzīju šo bildi.
Jep, šim konkrētajam velosipēdam nemaz nav stūres - diez ko cepisti teiktu par velosipēdu kura konstrukcija nepieļauj izpildīt to punktu par rokām uz stūres... Parasti pitoniem stūre gan ir,bet tās esamībai iemesls "stūrēšana" ir ne vairāk svarīgs kā "vieta kur nolikt rokas" un "stiprinājuma vieta bremžu svirām". Manam arī būs stūre.
Īsti nevar saprast par ko Tu tur murgo,pacenties rakstīt sakarīgi.Tu baznīca tā pat runā?
Veco zēn -Python ir viegli apgūstama, spēcīga programmēšanas valoda.
Piedāvāju nosvērt savus vellapēdus. Man liekas, ka tā verķa svars ir nozīmīgs rādītājs tā visas pārējās figņas sastāvā. Pats par sevi saprotams, ka reklāmās un citās tamlīdzīgās super truper fīčāš tas bieži netiek norādīts Var svērt kopā ar gaisu, kas riepās
Tas atkarigs par kādu svara starpību ir runa, uz kāda tipa braucamā, jo kā redzams iepriekš video - velomobilim pret sporta šosejnieku ir būtiska priekšrocība aerodinamikas dēļ ... taču dēļ virsbūves tas pat gribēdams nebūs viegls ...
Jā, svars ir nozīmīgs - ja velosipēdu ir jānes uz piekto stāvu, vai arī kaut kādā sportaveidā kur sacensību sastāvdaļa ir velosipēda nešana. Savādāk nekādīgi; padomā loģiski - jaudas/svara attiecība šajā gadījumā satur nevis pliku velosipēdu bet velosipēdu kopā ar braucēju - nu labi, tādiem sēdoša suņa augumā un ar svaru uz 40 kilo ričuka svars kaut ko nedaudz izmainītu, jā.
P.S. Pat pirmajā gadījumā, pieņemot ka spēks pietiek, svarīgāks būs velosipēda smaguma centrs, ne svars - es to no pieredzes ar savu salieķi kura svars pakāpeniski no kaut kādiem, hvz, 15 kilo, uzauga līdz 20, svaram pamatā pienākot klāt aizmugurē un radot problēmas ar nešanu, jo tā vieta aiz kuras velosipēdu ērti paņemt vairs nebija smaguma centrs...
Tā nu gan nav taisnība. Garās distancēs ļoti jūt tos 5-8kg drēbes, aprīkojumu un pārtiku, kas uzkabināti. Jebkurš kilograms ietekmē nobraucamo distanci.
Jā un nē - tehniski es visu savu "bērnību" braukāju ar krievu brīnumiem - biju kapitāli pieradis pie svara un tā kā tie ripo, kad aizšāvu uz štatiem un nopirku tur sev MTB ar diezgan top aprīkojumu - tad protams "sajutu" ar kādiem mēsliem esmu braukājis, bet kamēr tu pastāvīgi brauc ar konkrēto veli, tev būs pie kājas ka tas caurmērā ir savu 5 kg smagāks, kā "kaimiņam", un pat ticams ka garos braucienos to nesajutīsi ( kalnos ticams ka jā, bet tad atkal - pieradumam liels spēks + iespējams ka konkrēts pārnesumu salikumus tev strādā tik labi, ka pat kaimiņš ar vieglāko "dranduļetu" tev līdz netiek ).
P.S. te jau ieminējos, ka pagājušgad pirkts crossfits vecākajam dēlam, tikai drusku labāk iet par to 25+ gadu veco verķi no štatiem, un šogad kad to palaboju sapratu kādēļ - pat vecam dārgākam Shimano ir tomēr labākas īpašības kā pilnīgi jaunam "lētākajam galam".
Garās distancēs nesalīdzināmi vairāk jūt gaisa pretestību un neērtu ķebli vai ragus nekā svaru. Ja tu uzskati ka svars ir galvenais, ej iestāsti to velomobīlistiem; viņu aparāti diez vai zem 30 kilo sver bet paskatoties ko tie spēj, man arī tādu gribas...
Piecus gadus atpakaļ es savu dienā nobraucamo attālumu vērtēju uz 200 km - braucot ar nepilnus 20 kilo smagu padomju ražojuma velosipēdu kas bija apgādāts ar Sturmey - Archer AWC trijniecīti un alumīnija dangiem - ar vidējo ātrumu ap 20 kmph.
5-8 uzkabinātie kg - tā ir gaisa pretestība, kas minoties pieklājīgā ātrumā ir galvenais spēks, kas jāpārvar. Extra kilogramus jutīs, braucot kalnā vai paātrinoties
Nu nē. Uz 80 - 100 km distanci reāli jūt, ka piegurst ātrāk kā tukšā. Ir bijuši abejādi eksperimenti. Turklāt gaisa pretestība darbojas inversi - ar svaru pārvietošanās ātrums biki lēnāks. Attiecīgi gaisa pretestības exponenciālā daba ....
Mazliet "negatīvisma" super vieglo oglekļa šķiedras velo virzienā, un pie reizes, kā brīdinājums visiem, kuri vēlas nopirkt lietotu oglekļa šķiedras (Carbon Fiber) rāmi:
www.outsideonline.com/2311816/carbon-fiber-bike-accidents-lawsuits
P.S. ja nezinat kā oglekļa rāmis ir ticis glabāts un lietots, general ieteikums ir - nepirkt lietotu, kaut gan arī velo veicis vai pat rāmja transportēšana var tavu rāmi sačakarēt ... kā arī nesaderīgas vai ar nepietiekamu precizitāti izstrādātas daļas/komponentes !
P.S. un vismaz ASV izskatās notiek arī velo atsaukumi:
www.outsideonline.com/2400321/cannondale-recalls-over-11000-cyclocross-bikes?itm_source=parsely-api
Nu, manuprāt karbonāde ir konkrēts lohotrons - miskastē izmesta nauda par trauslu rāmi kurš ir cik, pāris kilo vieglāks? Bet nu protams, ražotājiem tas ir izdevīgi, princips apmēram tāds pats kā mūsdienu mašīnām - kur 15-20 gadus īsti nekā jauna klāt nav pienācis bet jāiesmērē mašīnas kā jaunas - pamaina izskatu, ieliek planšeti panelī un stumj batonus ka jauna, moderna mašīna - tā arī velosipēdu ražotāji - tie kas ražo karbonādes rāmjus, protams, pelna smuku naudiņu, tie kas liek kopā, var stumt savus morāli novecojušos velosipēdus kā modernus, jo tak karbonādes rāmis, jopcik! Jā, protams, stilīgi, var virpināt ap pirkstu utt, bet kad nonāk līdz praktiskumam, tur sūds uz puļķīša... Ja gribas iespringt uz materiālu, tad pareizā materiāla tēraudu [tur kaut kāds reynolds bija] vai alumīniju, nevis jēlo olu - karbonādi...
P.N. Tas pats velomobīlists Saukki ar šito joku saskārās - viņa Quest velomobīlim slikti nostiprināts parastais velosipēds krītot ar ragu trāpīja pa korpusa augšdaļu [tas velomobīlis dalās plakaniski uz pusēm, augša un apakša] un tā, protams, no tā ieplaisāja; tad nu viņš, un viņa bratans, kas nodarbojas ar karbonādes remontu, abi varēja pipelēties...
Nekas tur nav trausls, vismaz MTB izpildījumā. Nav arī nemaz tik lēti Al velo FS. Karbona rāmji tiek veidoti arī jocīgās formās un šur tur padodās vairāk kā citur. Esmu salauzis arī alumīnija rāmi. Pēdējo 10 gadu peredze ar karbonu tikai labākā, jo kompozīti jau ir ienākuši gan apavu zolēs, gan stutēs, iznesumos, stūrēs un tagad jau aizvien vairāk arī ratu aplocēs. Varot remontēt arī līmējot rāmjus un detaļas. Daudziem ražotājiem gan ir mūža garantija rāmim.
Oglekļa šķiedra ir stipra, jā - bet tikai tajā virzienā kurā tai ir paredzēts būt stiprai - tāpēc arī šķietami stiprus rāmjus var salauzt ar kaut kādu nejaušu triecienu virzienā, kurā tam rāmim nav paredzēts būt stipram... Par to labo pieredzi - man ir gadījies palasīt pāris amerikāņu velomeistaru aprakstus par šo tēmu - man, piemēram, patika variants kur sēdekļa stute, neatceros, kādā rāmī var paņemt iepūt tā ka nav ko domāt izkustināt... Līmēt var, bet diez vai tu gribēsi salīmētu kritisku detaļu...
Tak normāli ražotāji liek tās šķiedras dažādos virzienos. Protams visu var salauzt. Gan dzelzs gan alumīnija rāmjos var iekodināt trubu. Nav jau forši arī metināt blakus šuvei vai sēdeķlā trubai alumīniju. Vairāki tūkstoši latvijā gan šosejā gan mtb brauc ar karbona rāmjiem un nav tā ka masveidā plīstu. Rosinu pamēģināt un nebaudīties. Protams ļoti riskanti ir nezināmu ķīnas ražotāju stūres, stutes un brandu kopijas.
Pat netaisos - ja neesi pamanījis, neesmu pseidosportists vai sportists kam izvēlētais sporta veids liek braukt ar arhaisku velosipēdu kur tad, lai gūtu niecīgu pārākumu, jāmet ārā četrciparu summas par mazliet vieglākām un jūtami trauslākām un nepraktiskām detaļām. Mani kaut kā vairāk interesē praktiski un ātri velosipēdi - uzbūvējot no tērauda kvadrātcaurulēm velosipēdu ar labu aerodinamiku, tepat uz netālās šosejas pamperbikšus varēs piesmiet neatkarīgi no tā, cik daudz karbonādes ir viņu velosipēdos
P.N. Visi mani velosipēdi ir konstruktori kas tikuši/tiek salikti garāžā, lietojot ne tikai uzgriežņu atslēgas, bet arī fleksi un pusautomātu. Teiksim, kā karbonādes velosipēdam uzliek savādākas bremzes nekā sākotnēji paredzēts? Ā, jā, pareizi - nolokot žūksni naudas un pērkot jaunu dakšu/rāmi - nevis kā normāliem velosipēdiem, piemetinot pie rāmja/dakšas to ko vajag. Vienīgā eksotika uz ko varētu iziet būtu alumīnijs, bet nepieciešamās investīcijas - labs TIGs + argona balons = vismaz 700 eiras - īsti neatsver ieguvumu, tā ka alumīnija velosipēdi dabūs pagaidīt līdz tam laikam kad man tas TIGs būs radies mašīnu dēļ...
Nu man citā sportā ir karbona izstrādājums. Jāatzīst, ka atliek vien pabrīnīties kādus triecienus tas spēj izturēt.
Tas ir jautājums par to cik ļoti tas ietekmē tavu iespēju avarēt. Pārsvarā jau jāsaprot, ka pie mums vēl ir daudz cilvēku kuri ir tehniski izglītoti, un bieži pamanīs problēmu ātrāk kā vidējais amerikānis, līdz ar ko tur varbūtība ka kāds ar karbonu nolauža kaklu ir lielāka kā pie mums. Un otra lieta, ka tiešām ražotāji kas ne primo gadu ar savu komandu startē sacenēs, jau "pudu sāls ir apēduši" ar karbona utml. komponentēm.
P.S. ja kādam ir interese par to kā ar kvalitāti reāliem veļiem var Hambini youtube kanālu palūrēt - tur reizēm ir arī velo rentgens taisīts lai verificētu kvalitāti utt. ...
Klau ir kādam pieredze ar krievu (Krievijā) ražotiem rāmjiem no Al un Ti piem:
P.S. Man kaut kā arvien mazāk gribas pirkt oglekļa rāmi, gan cenas gan iespējamo piegāžu problēmu dēļ, jo pēdējā gada laikā elektronikas piegādēm pāris reizes ir bijušas gan paletes pašķaidītas, gan kartona kastēs caurumi izdauzīti ...
Man ir ļoti pozitīva pieredze ar RU ražotu Ti velosipēda rāmi. Ražotājs saucās BATCH. Rāmja ģeometrija pamatā bija kopēta no zviedru Crescent Ilion triāla rāmja ar korekcijām maniem auguma parametriem. BATCH titāna rāmi lietoju vellotriālā, tas bez bojājumiem izturēja 2 intensīvus treniņu gadus un tika pārdots citam triālistam, kura rokās rāmis veiksmīgi izturēja vēl gadu, līdz tika norakstīts pensijā ģeometrijas novecošanās dēļ. Ar rāmi biju apmierināts 100%. Konkrēti ar Triton man darīšana nav bijusi.
Titāna metināšana ir ...lohatrons nevis tritons. Garantija, ka piegādes laikā tas nesadalīsies 3 gabalos ir jāiegūst.
Šito sadaļu paskaidro ! Titāna metināšana nav nekāds lohatrons, un kadreiz pat pie mums LV ir metināti titāna rāmji individuālā kārtā sķiet BMXiem, bet nezinu cik vēl kādam šeit ar to ir bijusi darīšana ...
Šuvi pārbaudīja uz stiepes stenda profesori, jeb kāds maza auguma kaskadieris? Lai Jūs saprastu apsurda būtību, piedāvāju uz viena stenda pārbaudīt vienāda profila: manu tērauda metinājumu, pret Jūsu Titāna.
Vācijā gāzes noplūdes dēļ uzsprāgst dzīvojamais nams. Iet bojā ģimene no Somālijas, kas dzīvoja pirmajā stāvā, iet bojā ģimene no Afganistānas, kas dzīvoja otrajā stāvā, iet bojā ģimene no Sīrijas, kas dzīvoja trešajā stāvā, un tikai ģimene no Vācijas, kas dzīvoja ceturtajā stāvā, palika dzīva. Dažāda veida prese sacēla lielu brēku, sak, kāpēc iet bojā nabaga musulmaņi, nevis kristieši, kāpēc tumšādainie, nevis baltie? Lakonisku izskaidrojumu šim faktam sniedza kāds ugunsdzēsējs:
- Viņi bija darbā!
un, iespējams, tie vācieši brauca ar velosipēdiem uz darbu
Vēlviens ķēdes piedziņas mehānisms ar elektronisku rumbas 2 ātrumu pārnesumu + 11 ātrumu pārslēdzēju:
Ha! Kārtējā reize kur kaut kas ļoti vecs tiek smērēts par kaut ko jaunu Sachs kaut kādos septiņdesmitajos vai astoņdesmitajos ražoja savos pamatos tāpat darbojošos rumbu, tikai tai virsū tika krāmēti tikai kaut kādi 6 zobrati, un - tas kas šitai figņai ir jaunievedums - planetārais pārvads tur, kā parasti bija neatņemama daļa no rumbas, nevis kā šeit, kur tam mehānismam ir savs korpuss un tas ir paredzēts ātrai izņemšanai.
Trīs robu rumbas uz kurām var uzlikt 10 zobratu kaseti ražotāji ražo gan jau vismaz kādus 10 gadus.
Nu ko uz svara diskusija aizgāja bla bla bla Tad nu konkrēti, ir divi veleo, abiem priekšējā amortizējošā dakša. Viens Fuji ķīniets usa tirgum domātais, al rāmī 14,2 kg otrs kaut kāds pasens kvalitatīvs de atvestais ar fe rāmi 17,4. Braukšanas komforts IR atšķirīgs par labu vieglākajam. Ar to es vēlreiz gribētu pievērst uzmanību, skatoties velo iegādes virzienā pievērst uzmanību, šim manuprāt ievērojami nozīmīgajam aspektam. Un ak tavu brīnumu, paskatoties pārdevēju reklāmās, šis moments bieži netiek pieminēts... Tas izklausītos apmēram tā, labs auto ar gumijas riepām...
Labi pierunāji, nosvēršu visus pie rokas esošos veļus, man gan aizdoma ka bez svara jautajuma tev ir butiskas rāmja un ritošas atšķirības, jo 3 kg svars, es yz darbu braucot uzmetu mugureni, un ir no +3-5 kg momentā (minimums -laptops, maiņas drebes, slēdzene), un jut tikai to ka mugura vairāk svīst ... jo sūdigak ventilējas ...
No Mārupes darbs gan jau ir max 10km. Tur nav starpības. Pie 100 ir diezgan jūtami.
Tie fe veļiki jau ir pilsētas - tur svarojums nepareizs. Ja viss svars uz aizmuguri, bez atbalsta uz rokā, tad berze ir riepas laukuma dēļ, ir lielāka kā izsvarotajam (mtb, šosejas)
Nav jau vienīgā vieta kur ar veli braukc, Mārupe - Škibe utml. ar.
P.S. nu nez, esmu valkājies ar kādu nu tūristu atradu un drusku saķīlēju iekš ASV pa Sietlas apkārtni un "Puget sound" līča salām, tuvējo Kanādu ar visu bagāžu, tā kā mēdzu izmantot ļoti veļa inerci lai tiktu pakalnos, tad es izteikti izjutu pretvēju, bet svars bija pilnīgi vienaldzīgs, bet nabaga ukrainis ar ko kopā braucu pamatīgi mocījās ar pakalniem, un man tāpat bija lielākā kravas daļa virsū, citādi viņš bija vienkārši neciešami lēns ... nevar tak pabraukt, ja tikko kā kalns, tad tā augšā man jātaisa 5 min. pauzes kā minimums, lai šams tikai pieviltu klāt ...
Kā tas ērtums izpaužas, ja drīkst zināt?
Man 6 gadus atpakaļ manā īpašumā esošais salieķis pakāpeniski uzbarojās, no saviem dzimtajiem, hvz, 14 vai 15 kilo pieņemoties svarā līdz apaļiem 20 kilo - lieki teikt ka vienīgā lieta kas tur palika neērtāka bija nešana, svara sadalījuma dēļ [svars pamatā nāca klāt aizmugurē], savādāk tas ričuks pakāpeniski palika arvien ērtāks. Tālāk par kādiem 100 km dienā gan ar viņu braukt negribējās - aerodinamikas dēļ.
People rakstīja: Šuvi pārbaudīja uz stiepes stenda profesori, jeb kāds maza auguma kaskadieris? Lai Jūs saprastu apsurda būtību, piedāvāju uz viena stenda pārbaudīt vienāda profila: manu tērauda metinājumu, pret Jūsu Titāna.
Nudien, ja ļaužs neprot metināt, tad tā nav ne materiāla, ne metodes nepilnība. Tā ir vienkārši cilvēka neprasme, vai haltūra ar cerību iesist naudu par huj0vu pakalpojumu. Titāns metinās, punkts.
Da es neaizliedzu arī barošanas blokus ķēdē slēgt. Man pamati ir šādai filtrēšanai. Netici-pārbaudi. Basta.
Cik personīgi Tev vajag laika lai titāna fomku sametinātu? Es atbildu divās dienās ar identisku metāla. Lai uzvar stiprākais-izstrādājums.
eui, mostās rīgas tēvi! čakenē jākrāso velojoslai strīpas!
Mazliet par to kā un kad velo CF detaļas var reāli salūzt (konkrēti rati) :
alu rati vai karbons un DB
Papētīju to jautājumu par CF rati + DB - kalnos tāpat ir problēmas, tikai citas - mazais bremžu disks pārsvarā netiek galā ilglaicīgu bremzēšanu, respektīvi augstāk minētā video (kur CF rati aizgāja pa pieskari) sakarā - disku bremzes visticamāk uzvārītos, un dies vien zin kā būtu ar bremzēšanu. t.i. Ar disku bremzēm ar stipri jāpiedomā par to cik lielu rotoru, vai varbūt pat priekšai vajag 2 gab. ja valkājas pa nopietniem kalniem + lielai daļai braucēju varētu būt kapitāli jāpārmācās braukt dēļ diezgan radikāli atšķirīgas diska bremžu uzvedības (piem. lietus laikā ļoti maz mainas bremžu efektivitāte pretstatā aploces bremzēm).
Taču teiksim hidrauliskas disku bremzes ļauj taisīt aerodinamiskākus velo - slēpjot visas caurules rāmī ( bremžu trosēm liels liekuma rādiuss "sūkā"). Bet nu hidraulika vairāk pakļauta karstuma ietekmei ( kur nu tas ir svarīgi).
"piem. lietus laikā ļoti maz mainas bremžu efektivitāte pretstatā aploces bremzēm" - kaut kā neesmu pamanījis - uzlikas pret slapju dangu tikai skaļāk čīkst, bet nu nevarētu teikt ka pagaidām vienīgā diska bremze manā saimniecībā nečīkstētu...
Latvijā jau arī nebūs diži kur pamanīt, ja vien neieperies dubļos, Es to diezgan labi jūtu uz tā sava MTB, tam ir V tipa aploces bremzes kopš dzimšanas ...
disku bremzēm dēļ maza spēka pleca, ir ļoti mazs gājiens un šķirba. Attiecīgi jebkurš kaut mazākais liekums sabojā to disku. Liekumu dabūt tiem ir ļoti viegli - vnk neveiksmīgi nokrītot. Neremontējas un dažreiz arī nemainās, jo centri ir ļoti dažādas konstrukcijas.
Vienvārdsakot var tikai pabrīnīties par publikas entuziasmu pērkot veļikus ar diska bremzēm. Kkas līdzīgs kā ar krosoveriem - ponti pāri visam. Tas nekas, ka neapkalpojami mezgli, ka tik izskatos pēc sportista.
Centri pa lielam ir divi - vai nu sešas skrūves, vai shimano šlices. Pieņemu ka sešām skrūvēm ir jēdzīgāk, bet shimano variantā cenas ir skaistas; nesen sanāca tam grābeklim uzkāpt jo gadījās ieķert lētu aizmugures ripuli ar disku bremzes rumbu un negribējās dangam kasīt nost krāsu lai varētu pret to bremzēt - es izgāju uz budžetu, štancētu 160 mm disku un hvz kādas firmas mehānisko supportu kas kopā izmaksāja ap dvacāru + trose - bet 204 mm disks maksā 35 eiras, un shimano hidrauliskā supporta komplekts apmēram tikpat; bitch, please, par 35 eirām es golfam varu bremžu disku nopirkt... Es gan pieņemu ka plānotajam ričukam es arī uz šī dārgā grābekļa uzkāpšu, jo tur tas pakaļas ritenis atradīsies priekšā iekš velosipēda kurš braucot no kalna būs spējīgs ieskrieties uz pieklājīgiem ātrumiem...
Skaisti, un uzskatāms piemērs tam kāpēc karbonāde sūkā.
Es kādu laiciņu atpakaļ dabūju savam ikdienas ričukam nomainīt aizmugures dangu [dubulto alumīnija, protams] - acīmredzot no tā ka es paretam mēdzu vest sievu uz bagāžnieka, kur abi divi braucēji + velosipēds kopā sanāk stabili 200 kilo, ar vismaz 3/4 no svara uz aizmugures riteni, tā danga metāls bija ņēmis un noguris - kad es atkodu kāpēc tam aizmugures ritenim ir astoņnieks, pie visām spieķu actiņām abās pusēs bija plaisas un divas actiņas jau bija izlūzušas ārā. Ja tur būtu modīgā karbonāde, gan jau pirmajā braucienā divatā pēc maza gabaliņa dangs izšķīstu...
Velo "svara vērotājs" - frīks un viņa velo:
P.S vienīgā bēda ka nekrāsots CF ilgi nevelk
ratu svars ir transmisijas atiecības ir daudz svarīgākas par kopējo velo svaru. respektīvi smags rāmis ar karbona ratiem brauks interesantāk un dinamiskāk nekā lēti rati uz viegla rāmja, kaut abi velo būs vienā svarā. svaru kopumā labāk dzīt nost no sevis, nevis urbt caurumus rāmī
msh rakstīja: Oglekļa šķiedra ir stipra, jā - bet tikai tajā virzienā kurā tai ir paredzēts būt stiprai - tāpēc arī šķietami stiprus rāmjus var salauzt ar kaut kādu nejaušu triecienu virzienā, kurā tam rāmim nav paredzēts būt stipram... Par to labo pieredzi - man ir gadījies palasīt pāris amerikāņu velomeistaru aprakstus par šo tēmu - man, piemēram, patika variants kur sēdekļa stute, neatceros, kādā rāmī var paņemt iepūt tā ka nav ko domāt izkustināt... Līmēt var, bet diez vai tu gribēsi salīmētu kritisku detaļu...
Saki nav izturīgs
Izturīgs tikai tiktāl cik tas ir aizsargāts no "apkārtējās vides". Šitādu te tu uz 4x4 offrad verķa neliksi, jo uz pirmā akmeņa kas tam "pieskarsies" - tavam kardānam būs "zdec".
Tu laikam pirmo tekumu neizlasīji...
Karbonādes kardāni nav nekas jauns, pat B3 audī kaut kādai, hvz kādai, versijai nācis kardāns kam viena daļa no karbonādes [tā vismaz pēc bentlija manuāļa sanāk], lai arī dabā tādu neesmu redzējis; gan jau ka amerikāņiem, un gan jau iemesls bija šeit apspriestais - lai sanāktu kardāns kurš spēj izturēt griezes momentu un tajā pašā laikā mašīnai avarējot sašķīstu gabalos...
Mazliet par velo aerodinamiku:
Vēl mazliet zinātnes par velo (tūrisma) aerodinamiku:
Dinamo ietekme uz velobraukšanu:
WALA rakstīja: Vēl mazliet zinātnes par velo (tūrisma) aerodinamiku:
bikepacking ar klasisku tūrismu nav jēga salīdzināt, kaut vai bagāžas tilpuma dēļ. ja vienīgā bagāža ir platīna kredītkarte, var vēl ātrāk.
ir atšķirība, vai braukt ar velo ar mērķi nobvraukt pēc iespējas vairāk, un vai braukt ar mērķi kaut ko apskatīt.
Nu no savas Kanādas izteikti tūrisma brauciena pieredzes izejot es teiktu, ka jo ātrāk brauc, jo vairāk ir laika ievērtēt tos mērķus kurus gribējām apskatīt, un noplukuši Kanādas indiāņu ciemi, ceļmalas ganībās sastopamas aitas utml. man nebija kas jauns un interesants - kaut kā tā. Bet no dendroloģiskā parka ( ļoti skaists BTW iekš BC) nācās daļu palaist garām, dēļ kolēģa ar švakru pedāļmīšanas pieredzi ...
Ja atmiņa nepieviļ tagad pēkšņi, tad šo vietu nācās apskatīt ierobežotā laikā:
nu, es vairāk par to, ka nosacītā 'plezīra' braucienā (50-60 km dienā) var gana apskatīt, un ātrumiem vai tur 15 vai 20 kmh būs maza nozīme aerodinamiskām somām.
Jebkurā gadījumā es līdz tādām vēl neesmu nonācis savā veloevolūcijā.
Nu es saprotu arī tavu viedokli, teiksim Norvēģija braucot pa kalniem ar auto sākumā ar ļoti gribējās lūrēt pa malām, taču to gruti izdarīt valkājoties ar 80+ km/h. Ties tas efekts gan ar bija tikai piemās dienas, bet kādā 10tajā jau nebija nekādas sajusmas ne par ūdenskritumiem, ne klintīm ...
Kaut gan tas moš tikai es tāds ...
p.S. OPĀ šodien jāiet "dzert" mans 10'000 posts !
Šis ir raksturīgs nevelosipēdistu malds, ka ātrumam nav nozīmes. Ir, ja ir plānots maršruts. No 15 uz 20 jau ir 1h uz 60km. Kas var noraut vilciena paspēšanu utt. Parasti starpība ir no 23km/h (ātrs tūrisms) uz 15 km/h (laisks tūrisms), kas man Liepājas pusē ir būtiski pabojājis maršrutu. Tumsa atnāca
Wala, zini kāpēc lācis viņu nenoķēra uz reiz? Viņiem patīk attīrījusies gaļa
+1
Nu mežā gruti atrast kur bikses tā uz sitienu izmazgāt, es gan brīnos ka šams to koku nepārlēca ar visu veli ...
Kā taja anec -
gāju pa mežu, sagribējas pačurāt - ielīdu krūmos, ieraudzīju lāci ... pie reizes arī pakakāju ...
tak lācim gribējās paspēlēties, nevis ēst. Tam lopam vmax kādi 40 kmh vismaz
Man šķiet ka tur pat tuvu 60 km/h lāči spēj uzskriet ..., vienīgi tas ka pa mežu starp kokiem.diezin vai tādu ātrumu jebkas spēj attīstīt ...
pa to meža ceļu lācis noteikti var ātrāk, kā mtb braucējs, kas nemāk pārcelt pāri sīkam baļķēnam. vai nu video feiks, vai lācis izklaidējas.
1x dzīvē man lācis pārskrējis pāri takai <50m attālumā. tikai putekļi noputēja, pat apslapināties nepaspēju
Vakardienas veloveikala atskārsme - pērkot Cateye apakšgala spidometrus [vidusgalam ir bezvadu devējs ko es uzskatu par modīgu muļķību, augšgala izstrādājumi ir domāti sportistiem], lētākais ir arī jēdzīgākais, Cateye Velo 7 - Velo 9 nāk klāt divas bezjēdzīgas funkcijas, abstrakts kaloriju aprēķins un paklanīšanās ekofašismam ar "carbon offset" funkciju [rēķina cik daudz oglekļa dioksīda tu neesi izdalījis jo esi braucis ar velosipēdu, nevis mašīnu, vadoties pēc Japānas transporta ministrijas vidējā mašīnas degvielas patēriņa datiem] , un Enduro ir Velo 9 kam, spriežot pēc mājaslapā publicētajiem datiem, ir rupjāks vads, ķipa, lai bezceļos to būtu grūtāk saplēst. Vārdu sakot, izvēloties spidometru kuram nav visu laiku jārullējas caur divām bezjēdzīgām funkcijām, procesā vēl ietaupās piecītis...
Man īpašumā ir viens iepriekšējās paaudzes Cateye Velo 9, kura dēļ arī nopirku šito Velo 7 - pieredze rāda ka pulkstenis ir diezgan precīzs bet baterijas patēriņš - smieklīgs; tas konkrētais spidometrs, gan salīdzinoši maz ticis lietots, joprojām darbojas ar savu dzimto, sešus gadus veco bateriju... Ir man arī viena Sigma, kurā esmu smagi vīlies, kā arī Depo ProFex ķīnietis; ir bijis vēl viens ķīnietis, kurš diezgan ātri nosprāga...
Bezvadu risinājumi ir patiešām labi gan kadencei gan spidometram, jo mežā esmu norāvis vismaz 5 vadus pasen. Pēc likuma "zakon podlastj" parasti tuvu kopusam kur nesalodēsi. Tagad jau tomēr lielākā masa izmanto Garmin vai Polar.
Kāda vispār ir jēga no tā apgriezienu devēja, ko pēc tā rēķina, slodzi?
Noteikti ir kā tu saki, tikai viena niansīte - tu runā par sportistiem un pseidosportistiem, ko uzskatāmi nodemonstrē tevis nosaukto ražotāju spidometru cenas; kaut kāds garmins maksā kā septiņas manas kaķacis... Tie kas pirks kaķacs spidometru ar bezvadu ātruma devēju pa 40 eirām diez vai brauks tik izmisīgi lai triektos cauri tādiem zariem kas var kaut ko noraut
Es divus esmu norāvis bez visas triekšanās - saimnieciskākārtā. Tāpēc tgd bezvadnieks
Kadence velo ir kā auto tahometrs veloprofs.lv/lv/blog/lietderigi/kadence-sabalanseta-kaju-muskulu-plausu-un-sirds-darbiba
Īsti nav vienmēr vajadzīgi mežonīgi džungļi. Bērnu velo pa piemājas meža taku uz bērnudārzu uzmeta zaru. Otra epizode ko atceros bija biķerniekos mazajā taku aplī. Protams ir jau arī bezvadu baterijas problēmas un signālu zušanas - nav jau ideāli.
Nu paga, tad tas apgriezienu devējs ir tikai bezjēdzīgs vipendrons? Jo tu diez vai lieto Falbrook NuVinci rumbu - variatoru, bet jebkam citam tu pārnesumiem optimālo ātrumu [lasīt - optimālos pedāļu apgriezienus] iemācies tāpat; kājas jau nav mašīnas motors, kur tu vari braukt ar vēlamo ātrumu robu zemāk un to nepamanīt...
kadence ir izškiroša efektīvai braukšanai. tāpat kā klipši. bet Tev tas nav vajadzīgs, vari par to nedomāt
Jā, ir - bet ja tev tam vajag pedāļu apgriezienu rādījumu spidometrā, tad tu vai nu esi stulbs, vai brauc ar tikko nozagtu velosipēdu par kuru neko nezini. 6 gadus atpakaļ [tagad varbūt tas cipars ir bik izmainījies] mans personīgais optimālais pedāļu mīšanas ātrums bija 75 apgriezieni minūtē, kā tev šķiet, kā es to noskaidroju, skaitot apgriezienus? Nē, novērojot pie kāda ātruma es palieku zem kārtīgas slodzes un, zinot pārnesuma skaitļus, izrēķinot cik tad tur sanāk apgriezieni. Un tālāk viss ir elementāri - manam lielajam ričukam tas atkarībā no roba nozīmē 15, 21 vai 27 kilometrus stundā, salieķim ar mazo aizmugures zobratu bija 11, 13, 15, 17, 19, 22, 24, 28 kilometri stundā, ar lielo, neatceros, bet atceros ka sākās no 9 un beidzās ar 22 - kā jau tu noproti, šos ciparus izrēķina ar sheldon-brown kalkulatoru un tālāk tos ierauga parastā lētajā spidometrā.
P.N. Efektīvai braukšanai par klipšiem efektīvāka ir laba aerodinamika, nerunājot nemaz par to ka braucot ar gulošo velosipēdu stipru minēju neierobežo viņa svars, bet tev tas, protams, nav vajadzīgs...
Tu tak esi glupjš pāķis! Nahuj tev spidometrs, tak var paskaitīt stabiņus gar ceļa malām un parēķināt. Klipšu pedāļus gan jau tikai internetā esi redzējis un sajēgas nekādas, ko ar tiem darīt.
Bet skaidrs, ja tev nav sajēgas par kādu lietu vai tev tāda nav, tad to citiem nevajag.
Jā, stabiņus gar ceļa malām der paskaitīt - lai nokalibrētu spidometru Bet nu visiem ceļiem malās nav spidometri, un pulkstenis arī mēdz noderēt.
Jā, klipšu pedāļus esmu redzējis tikai internetā, bildēs, jo tie prasa kaut kādas kurpes, bet daudz patīkamāk vasaras laikā ir mīties ar lecenēm Topošajam pitonam varbūt nāksies uz kaut ko tādu iziet; vienā aprakstā cilvēks uz tādiem izgāja jo tie novērsa kaut kādu neērtumu garos gabalos.
Un tātad, par ko man nav sajēga - ka apgriezienu devējs ir ļoti svarīgs vipendrons un tas, un atsevišķa rādījuma esamība spidometrā parāda citiem ka attiecīgais indivīds ir ļoti nopietns športists? Cilvēks ir ļoti neelastīgs dzinējs, tāpēc viss kas ir vajadzīgs - iemācīties sava velosipēda pārnesumiem manis nosauktos ātruma punktus un viss - ja vien, protams, tu nelieto NuVinci rumbu...
No Msh vērtīgi sanāca iemācīties, kā kompis atkarībā no apgriezienu skaita uz ass nosaka riepu spiedienu. Taču mazā salieķa visu gaņģu pārnesumu skaitlis, manuprāt, ir tas slavenais" Kurzemes sviests".
es negribu rēķināt atiecības visiem 22 pārnesumiem un visu laiku par to domāt. es gribu redzēt rezultātu, ievērot koridoru un baudīt braucienu. 75 ir par maz. to sen dakteri izrēķināja. parasti griežu 90+ sačos vēl vairāk. jo vairāk min, jo ilgāk var braukt, tas no paša pieredzes. laužot pedāļus ar zemo nobraukt var krietni mazāk.
22 pārnesumi? Vispār jau kādi 14 vai 15...
Trenētām kājām varbūt par maz, pārējajām drīzāk būs kaut kā šitā. Tavi dakteri rēķināja sēžot pie galda, es rēķināju braucot 25 km un uz augšu. Paskaties arī kādi pārnesuma skaitļi ir ielas velosipēdiem - pēc tavas loģikas sanāk ka ar kaut kādu sieviešu pludmales velosipēdu izbraucot uz šosejas var skrieties ar pamperbikšiem, jo ja paredzēts mīties kā tu, tad tas ričiks iet uz kādiem 35 kmph...
Daudzie pārnesumi ir domāti lai varētu turēt optimālu kadenci pie jebkura ātruma (0_45), nevis lai atīstītu pirmo kosmisko
Es labi zinu kam ir domāti pārnesumi, tāpēc arī topošajam pitonam deviņu zobratu kasete būs kopā ar septiņniecei paredzēto priekšas trijnieku, un ja ar to būs par īsu, tad vēl ieliks trīs robu kasešrumbu. Bet es vispār nesapratu par ko tas bija - par to ka realitātē tavam velosipēdam ir kādi 14 robi, vai par to ka tiem braucējiem, kas nav trenēti sportisti, kājas darbojas lēnāk?
Kasetes ir dārgas un nevajadzīgs vipendrons. Kājas var pielāgot velo
Nē, kasetes ir nabagu risinājums, bet diemžēl nākas uz to iziet, jo Rohloff Speedhub vai Pinion atļauties nevaru, un ar Shimano Nexus Inter 8 ir par maz...
nabagu risinājums ir 7-8 pārnesumu trīsenes, kuras tu lieto)) citi min ar kasetēm kuras maksā vairāk par visiem taviem velo kopā) un pat tās trīsenes ir uzticamākas, pie vajadzības viegli remontējamas, elastīgākas izvelē, par tām mazsaprotamām zelta ātrummucām
Rekur vismaz ir nopērkama šī deficīta prece kaste:
r2-bike.com/SRAM-XX1-Eagle-Cassette-12-speed-X-Dome-XG-1299-10-52-teeth-gold
eidis rakstīja: vairāk nobraukt = vairāk apskatīt. Viens otram netraucē. Traucē nepareizi izvēlēta un uzturēta tehnika. Tad nobrauc vnk maz
precīzi! ir būts vairākos daudzdienu braucienos. kamēr čomi pārguruši no saviem somu pārkrautiem riteņiem velkas pa dienas maršrutu, ātrā grupa ar viegliem riteņiem un mazām somām izmet blakus marsrutam vairākas cilpas un redz-piedzīvo vairāk.
Ar šito velosipēdu es gribētu izbraukt!
Kurš tas ir?