Erenpreisu ar 66 zobu zvaigzni un Archers Sturmey planetāro aizmugures rumbu.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Erenpreisu ar 66 zobu zvaigzni un Archers Sturmey planetāro aizmugures rumbu.
Ar tādu rumbu vajag divreiz mazāk zobu priekšējajam zobratam...
Tu orientējies Erenpreisos?
Man ir šāds:
Cik saprotu zobrati un rumba ir no kāda padomju riteņa, ja kaut kur redzi oriģinālās detaļas, tad varētu tās nopirkt, lai uztaisītu šo eksemplāru max oriģinālu.
Gan jau ka nē - spriežot pēc tā ka cilvēks vēlas velosipēdu kura trešais robs būtu izmantojams pie kādiem 50 km/h...
Viens man teica, ka šis pat esot pēc kara variants, ap 1945 gadu, vai pat vēlāks. Kā to varēru noskaidrot?
Nav pareizais forums, ar šito jāvēršas pie retromotor [vai kā to forumu sauca] speciem.
Piedod bet nē, es orientējos tikai Ozolniekos un Lippertos.
Vienmēr ir bijusi vēlme izmēģināt kādu no šīs sērijas FS piem. Siguldā. Pats gan braucu ar nu jau veco lefty, būtu interesanti full suspension versiju un ocho dakšu izmēģināt.
tīri intereses pēc, kāpēc ar to ērenpreisu gribas izbraukt? lai saprastu, kāds hlams tas mūsdienās ir?
nez kāpēc arī jaunajiem ērnepreisiem viņi liek tos tizlos kokādas sēdekļus. kas hipsteriem dirsas savādākas, ka uz tiem ērti?
Nav jau runa par to, ka būtu ērti.
Tas ir, lai parādītu, ka esi savādāks (viņu ieskatā - labāks).
Augstāk redzamajam ritenim ir baigi ērts tas sēdeklis, pati braukšanas pozīcija ir inčīga, bet sēdeklis ir pat ļoti ērts.
Tak lateksainajiem CSN pārkāpējiem tagad ir savādāka domāšana. Nevis sēdekli taisa ērtu, bet nopolsterē bikses. Cik saprotu tur kaut kās silikons, kurš ieņem formas. Es savam uzreiz nopirku normālu beņķi un to mēslu izsviedu. Man kā vecim ir nepieņemami ielīst apstieptās biksēs un pilsētas centrā reklamēt savu pēcpusi.
Tāpēc, ka Tu esi prasts plebejs, lūk, te visa lieta. Droši vien to velo pat izmanto gauži arhaiskam nolūkam - pārvietoties no punkta A uz punktu B.
Savukārt lateksa ūziņas ar polsterēto dirsu parāda, ka neesi nekāds untermenšs, bet gan kungu rases pārstāvis, kam nav nekādu noteikumu.
Nesmīdini tautu! Kungi savu pakaļu nevienam nereklamē. Noīrē trasi un izmanto savu ekipējumu pēc nozīmes, nevis grūžas iekšā pilsētas caurajās ielās, traucē autobraucējiem uz šosejas, neizmanto veloceliņus un ignorē sarkano gaismu. Tā kā savu nearhaisma imitāciju "kunga prātā" vari paturēt pie sevis. Un uzsien vismaz aubīti zem ķiveres, savādāk izpūtīs to, kas palicis.
tu esi pseido vecis īstam vecim ir vienalga, ko par jamo padomās, ja vajag, uzvelk arī apspiestas velo drēbes, jo tās ir vienkārsī ērtākas par jebkuru casual lupatu, kurā brauc vairākums minēju.
Nu paga, nejauc pirkstu ar krānu. Tās bikses ērtākas par normālu apģērbu ir tikai sēžot uz velosipēda kam ir anālā seksa sēdeklis, šaurs plastmasas sūds kas spiežas dirsā. Uzliec normālu ķebli un varēsi braukt ar normālām biksēm.
orgānus jauc tu tagad pats. nekāda saprašana par nopietnu mīšanu tev nav, bet viedoklis ir
Visu pareizi pateica. Normala mīšanās sākas ar braukšanu pēc piena uz komfortabla beņķa. Tas, ka tev beņķis jāpārvērš par trubiņu un jānosauc to par normālu mīšanu ir tikai vējā izpūstajiem saprotams termins un to ir gaužām mazs procents, lai kačātu uz savu pusi kaut kādus pareiza velo principus. Tik pat labi varat aiziet pie bargās kundzes. Viņai noteikti ir līdzīgi gadžeti aprīkojumā.
Velo nesākas un nebeidzas tikai ar lateksu un sporta beņķi. Kā reiz lielākais procents velo ir tieši komfortablie. Un nu jau gadiem kā aiziet ar amartiņiem priekša, pakaļā. Šobrīd vēl fatbike. Nē viss ok, ja lateksainie, kuri sevi uzskata par baigiem sportistiem, nelīstu ārpus sporta trasēm vai vietām, kur nevienam netraucē, bet kā reiz tieši viņi lien visur un lielākie CSN pārkāpēji, jo iedomājas, ka pilsēta ir trase.
Jums kā īstam vecim piedāvāju vasarā izbraukt kādu Liepājas komandas mtb trasīti vai tos pašus Ālandes apļus vismaz 2h ar pulsu virs 170 džinsās. tad varbūt kaut kādi personīgi secinājumi radīsies, kas kam domāts.
Hipsteru kokādas sēdeklis ilgākā laikā pieņem hipstera dirsas kaulu formu un, vismaz teorētiski, mēnešiem ilgā laikā kļūst ērtāks nekā polsterēts sēdeklis.
Es, savukārt, uz sacīkšu riteņa velku polsterētās bikses. Latvijā gan ārpus meža braucu džinsos un lēnītiņām pa trotuāru no A uz B ar vecu hlamu.
Hlams? Hlams vienīgi ir redzams te bildē bik augstāk. Vienīgais par ko tiem pirmskara ričukiem var piepisties - tā kā taisīti pa lielam no Latvijā ražotām detaļām, tad angļu Sturmey - Archer trijniece rumba tur nebūs un līdz ar to nebūs tā cēliena.
Mans patreizējais ikdienas velosipēds tika uzbūvēts ap pirmskara rāmi ko gadījās no klasesbiedra lūžņu čupas izvilkt, nokomplektēts ar sešdesmito gadu HVZ velosipēda dakšu [biju laimīgs ka izdevās atrast tam rāmim piemērotu dakšu], padomju laika "ūsas" tipa stūri, pārējie atribūti mūsdienu. Rāmim interesanta ģeometrija, uz aci garenbāze tāda palielāka, par ko liecina arī tas ka ar 18 zobu zobratu aizmugurē un 36 zobu zobratu priekšā standarta garuma ķēde bija nepieciešama visa; ar dzimtajiem tā rāmja atribūtiem noteikti vēl vajadzētu gabalu no citas ķēdes likt klāt.
Attiecībā par "tizlajiem kokādas sēdekļiem" - nekas labāks parastajiem velosipēdiem par ādas sēdekli nav izdomāts, tāpēc arī Brooks joprojām ražo visādus 90 gadus vecus dizainus. "Pateicoties" savam brūkam es piecus gadus atpakaļ saliecu divus vaļējos rāmjus, jo ar tādu ķebli no bedrēm vai veļasdēļa nav jābaidās. Internetā lasītie teksti ka ir sajūta ka vienkārši sēdi gaisā uz mani gluži neattiecas, viegla neērtuma sajūta ir, bet tā nemainās neatkarīgi no tā vai dienā nobrauc 5, 10, 50, 100 vai 200 km. Ar jaunmodīgajiem putu draņķiem man pieredzes nav, ar padomju ražojuma porolona sēdekli bez jēla šekuma varēja nobraukt max 50 km.
Vajag restaurēt Neo-moderni un nebūs hlams, visa dziesma.
Es arī būtu par Kalvis99 variantu (vai līdzīgu ) - tipa rāmja forma un aizmugurējās piekares ģeometrija - brands nav tik būtiski, dakšu gājiens man gribētos lai būtu ap 160 mm, lockout, lefty ocho dakša var nebūt, kaut protams būtu interesanti.
Un otrs ko gribētos izmēģināt būtu kārtīgs fullsuspension downhill verķis ar 29" ratiem, teiksim šādu:
SCOTT GAMBLER 910 BIKE
Es visus pusaudža gadus un vēl diezgan ilgi pēc tam nobraukāju ar sporta Ērenpreisu. Gāja izcili viegli un sēdeklis bija super ērts. Tagad gan no viņa tikai tikai rāmis palicis un rati ar trūkstošiem spieķiem, īsti nezinu, ko ar to iesākt.
Vainu atjauno, vai uzdāvini kādam kurš tādu grib.
Jaunības gados daudz (CCCP) brīnumu pārjaucu un saliku savām rokām, un visu laiku nespēju vien nobrīnīties, vai tiešām bija tik gŗuti nospert to kvadrātaino klaņu asu dizainu, - tā ķīļu sistēma viens idiotisma kalngals - dēl tās divas salauztas pedāļu asis un lērums pusčakarētu klaņu ...
kad pirmoreiz kaut kāds pirmā Latvijas laika velis tika rokās ( kaut kāds pamatīgs rūsas gabals) domāju - šito kvadrātaino asi - lai kā tā negribētu nākt vaļā - obligāti izjaukšu ( žēl tik ka otra klaņa nebija, tā būtu ielicis to CCCP brīnumu vietā)...
Kā tādas to laiku kvadrātainās asis izskatās?
Gan jau viss norakstāms uz ražošanas pielaidēm. Man ir savādi lasīt iekš sheldonbrown.com tekstus par rietumu velosipēdu klaņu ķīļiem ka tie mēdz nosprūst un grūti dabūt ārā, pats saproti kāpēc Saviem vecajiem velosipēdiem tādā vai citādā veidā dabūnu iekšā mūsdienu vidusasi ar kvadrātveida asi, cita lieta ka lēti klaņi var izdomāt ļurkāties...
jēziņ, kvadrātass jau kādus 10 gadus ir vēsture, smaga, tizla un ļurīga vēsture
Cik gramus smagāka?
Pieņemu ka tas kas tev skaitās "mūsdienas" ir vidusasis ar šlicēm un ar to saistītām cenām, vienvārdsakot dārgs vipendrons.
tad sauksim lietas īstajos vārdos, viss, kam nepietiek no tavas gatera algas, ir dārgs un nevajadzīgs vipendrons
Vipendrons ir tas kas maksā 5x dārgāk bet ieguvums ir nevis 5x bet gan 10%. Ir vesela čupa ar velo risinājumiem kam "nepietiek no manas gatera algas", bet ko es vēlētos, teiksim, Rohloff Speedhub vai varbūt kādu SON rumbiņu - tajā pašā laikā nevar nesmieties kā ļautiņi izmet naudu miskastē pērkot visādus dārgus dzelžus, kuru cena ir to svara vai citu nesvarīgu īpašību dēļ - nu kaut vai karbonādes rāmji, maksā kosmosu, nepareizā virzienā tam blakus stāvot nopiržoties ielūzīs, pēc kā labāk to rāmi saskaldīt un sabāzt krāsnī nevis remontēt, un ieguvums - ričuks vieglāk nesams uz trešo stāvu...
neko diži jau no musdienu kvadrata neatšķiras ja nu vienigi izteiktāks "konuss" , lai velkot ciet jebkādas "pielaides" pedāļus tie tomēr neļurkātos. Jāparokas laukos vecajās kastēs, moš vēl kaut kur stāv nolikta.
Bet CCCP ķīļu sistēmai es nekad nespeju jamos tā iespiest lai.pēc pabraukāšanas pa kalniem klaņi nesāktu čīkstēt, un ja atskrūvē uzgriezni tad ķīļi praktiski paši izbira, ja vien jau nebija rievas "iestrādājušās".
Par tēmu - izbraukt nē, bet gribētos uzbūvēt šitādu un iemācīties ar to braukt. Būtu ātrs mazbudžeta velosipēds un, atšķirībā no citas līdzīgas domas, arī praktisks un vienkāršs, jo garumā tikai pāris metri un ar ķēdi viss ir vienkārši. Iemācīties - jo tā kā šitādam velosipēdam darbības princips ir pavisam savādāks nekā citiem, tad ar to jāiemācās braukt; cilvēks kuram piederēja bildē redzamais velosipēds savā lapā raksta ka viņam vajadzēja vairākas dienas lai vispār spētu noturēties uz riteņiem un vairākus mēnešus lai normāli brauktu.
Kas tev nepieciešams, lai tādu uzbūvetu ?
Apņemšanās un materiāli, tieši tādā secībā. Materiālu dēļ vajag dubultapņemšanos, lai tos nopirktu ir gan jāprasa brīva pēcpusdiena darbā, gan vēl droši vien vajadzētu darbavietas rekvizītus vai ko tādu lai tos materiālus nopirktu uz darbavietu...
Vēl tas nepatīkamais moments ka tas būtu vēl viens velosipēds kuram nāktos pieciest to transmisijas parodiju ar miljons zobratiem...
Kāpēc miljons zobratiem ? Uz esošā iztestē ejošākos zobratus tavam "spēka un maršruta" salikumam, un tad noreducē uz optimālo salikumu, jo tehniski mūsdienīgas kasetes downhill verķim ir 1 priekšā (un ja vajag var uzlikt no šosejnieka "lielo" priekšu) un 7 aizmugurē ( tiesa tur nav liela zobratu zobu atsķirība, bet gan jau ka neesi slims, un vari salikt to ko vajadzēs.
Arī septiņi ir miljons Zobratiem ir jābūt rumbas iekšpusē, nevis ārpusē. Pie dirsas vai ārpusē ir seši vai deviņi, tur ir [
Tādam ričukam kā bildē budžeta variants būtu 9 zobrati aizmugurē un septiņiem zobratiem paredzēts trijnieks zirneklis priekšā; tas, protams, pie noteikuma ka tiek izmantoti 26" ripuļi; gribētos 28", bet tas varētu radīt vairākas problēmas, tajā skaitā lētu aizmugurējo ripuļu ar miljons zobratu rumbām pieejamību; tandēmam jauns 26" ripulis ar shimano brīvrumbu un 9 zobratiem uz tās tika nopirkts pa 25 eirām.
Ok katram savas problemas (tuvakas), man tas ļoti organiski aizgāja un nekad neesmu izjutis diskomfortu vai problemas ar 3x7 versiju kas uz tā mana kalninieka ir virsū kopš dzimšanas.
Tikko garažā paņemu u n salaboju slēdzeju, ko maita negriibeja vairs upšiftu taisīt - sprūdrata mehānisms niķojas.
Pabrauc ar kādu "holandiešu" ričuku, būs tev salīdzinājums. Protams, trīs robi ir par maz.
Man pat droši būs pagrūti atcereties visus variantus ar ko kādreiz es ir braucis, jo ir paspēts pie ģimenes draugiem gan Vacijā, gan Zviedrijā padzivot un ar velo pabraukt, ari ar vienriteni, tiesa guļošie gan nav bijuši. Kad dzivoju ASV ap Vašigntona ezeru braukaju ar ~70to gadu sportiņu, Kanadas daļa izbraukāta ar made in USĀ "tūristu", Zviedros ap Osby šķiet pirmais ar ātrumiem rumbā ... Tik nu ar pavisam jauniem specializētajiem downhill, enduro, trail un visi kas no šosejniekiem attīstijušies nav nācies braukt, tādēļ ari gribetos izprovēt ....
Vēl varētu gumijas zobsiksnas pievadu pamēģināt, tad jau varētu teikt viss būtu paprovēts ...
Braukšanā ar zobsiksnu jau nav nekas īpašs, tur vienīgi pats tehniskais risinājums tāds neparastāks, bet savādāk parasts velosipēds kam ir rumba ar planetāro pārvadu [vienātrumniekam diez vai kāds tādu liks]. Man savulaik niezēja nagi uz ko tādu, bet tad paskatījos cik tas maksā, cik precīzi tam visam tur jāstāv - grozies kā gribi, ar ķēdi ir stipri lētāk, tik vien ka siksna nav jāeļļo - toties braucot tālākus gabalus drošības labad rezerves siksna jāved līdzi. Fun fact - mans ikdienas lielais ričuks ar savu pirmskara rāmi būtu diezgan piemērots šim risinājumam, jo tam tā daļa kas ir starp aizmugures rumbu un sēdekli ir atsevišķa, noskrūvējama detaļa - ķēdi no ričuka nost eļļošanai ņemu atskrūvējot vienu M8 skrūvi un bik paplešot to vienu bleķi
Man kā triatlona piekritējam baigi gribētos izbraukt ar šo:
Pats braucu ar šādu:
Ja redzat uz Siguldas šosejas, tad ziniet, ka tas esmu es
Kā ar šādu ir braukt, ja ir spēcīgs sānu vējš?
Interesanti ka Diamondback(am) ir mehāniskās disku bremzes !
Cik tad tāds maksā?
DiamondBack pilnīgākajā komplektācijā līdz pat 12tUSD, Quintana Roo līdz 8kEUR.
Es savu pirku mazlietotu pa 3,5kEUR, pagājušajā gadās speciāli braucu uz Poliju pakaļ.
Par tādiem rubuļiem var nopirkt jau ko šitādu, nav ne kripatu lēnāks toties ir ērtāks
Tu, principā, guli virsū velo, līdz ar to smaguma centrs ir zemāks un velo ir stabilāks, bet protams, ka ļoti spēcīgā sānvējā tevi rausta un nav tik patīkami kā mazākā vējā. Vēl trākāk ir, ja aizmugurē ir disks, tad sānvējā ir pavisam "jautri". Bet aero pozīcija palīdz labāk šķelt vēju.
Kāds ir tavs vidējais treniņu ātrums ?
Less is more.
Man ir šitāds www.velonet.lv/veikals/item/104776/104779/muirwoods-xxl/
Visur var braukt, gan uz bodi vai krogu, gan nedēļu pārgājienā
Šitā ārprātīgā specializācija, kas mums liek apkrauties ar nezcik iekārtām, tā ir vienkārši šausmīga
Nu praktiski tads pat ir manam vecākajam, pagājušgad nopirkām vecā vieta, jo "puika" konkrētu lēcienu garumā uzyaisīja, un vecais vairs nekadi šim nederēja, un uzreiz uz XL rāmi pārkāpa ... Bet dīvainākais ir tas ka ar šādu uz asfalta ar asfalta riepām es tika knapi par ~ 1km stunda spēju pārsist sava 1995. gada dzimušu mountainbike ar mēreniem traktoriem ... ta nu mēģinu saprast kas ļautu lēkāt un reizē saglabāt apmeram to pašu max speed, tik "pakaļu" gan gribu amortizetu, jo cietais MB tiks saglabats un upgreidots.
Man tad būs vēl ču plikāks...
msh rakstīja:
Par tēmu - izbraukt nē, bet gribētos uzbūvēt šitādu un iemācīties ar to braukt. Būtu ātrs mazbudžeta velosipēds un, atšķirībā no citas līdzīgas domas, arī praktisks un vienkāršs, jo garumā tikai pāris metri un ar ķēdi viss ir vienkārši. Iemācīties - jo tā kā šitādam velosipēdam darbības princips ir pavisam savādāks nekā citiem, tad ar to jāiemācās braukt; cilvēks kuram piederēja bildē redzamais velosipēds savā lapā raksta ka viņam vajadzēja vairākas dienas lai vispār spētu noturēties uz riteņiem un vairākus mēnešus lai normāli brauktu.
Neredzu nekādu bildi, par ko vispār ir runa?
Diez ko stabili neizskatās. Bet labprāt pamēģinātu.
Ar šitādu pamēģināt nevar, tikai uzbūvēt priekš sevis un mācīties braukt - ričuks tiek uzbūvēts priekš konkrēta garuma cilvēka [teorētiski var uzbūvēt regulējamu, bet riteņu izmērs ierobežo garuma apakšējo robežu] un braukšana ar to prasa specifiskas iemaņas, jo stūrēšana pamatā notiek ar kājām. Reku te viens ir aprakstījis tajā lapā zemāk kā viņš mācījās nightrider.xf.cz/python_en.htm ar tādu braukt. Priekš Rīgas būtu diezgan labs ričuks, iespējamība ka tādu kāds nozagtu - praktiski nulle - kā veselu velosipēdu tādu nevienam nevajag, zaglis ar to aizbraukt arī nevarētu [vienkārši nespētu], ja nu vienīgi tajā būtu kādas krutas detaļas ieliktas kuru dēļ zaglis to ar nešanu aiznestu
Subjektīvais viedoklis-ļoti nepraktisks. Pats milzīgākais mīnuss- augstums virs ceļa. Ne tu redzi, ne tevi redz.
Braucot ar tādu no Liepājas uz Rīgu, iespēja aiziet pie tēviem ir stipri lielāka, kā saslimt ar kovidu.
Augstums ir mīnuss tikai no tāda viedokļa ka slapjā laikā lielāka iespējamība ka kāds apšļāks, un pretī braucošo gaismas žilbina neatkarīgi no tā, vai tuvās vai tālās. "Citi redz" problēma nav sevišķi saistoša - gulošajiem velosipēdiem priekš pamanāmības stāvlaukumos un tādās vietās parasti liek karodziņus lokanā kātā, uz šosejas tādu pamanīt var tikpat viegli kā parastu velosipēdu. Vispār ir lasīts no rietumu gulošo velosipēdu braucējiem ka mašīnas tādus apbrauc uzmanīgāk, jo vienkārši iestājas "WTF?!" faktors
Galvenais iemesls kāpēc parasti gulošie velosipēdi [nevis šitādi, pitoni] pie mums neeksistē un rietumos viņu ir relatīvi maz, ir cena un ražotāju veikalings/lobijs. Es saku "lobijs", jo kaut kāda tur staprautiskā velo organizācija savās sacensībās gulošajiem velosipēdiem aizliedza piedalīties pirms 90 [!] gadiem. Tā nu profesionālajā sportā viņi nav, un ārpus tā ar tiem brauc tikai entuziasti vai tie kam ir muguras problēmas un kas var tādu atļauties nopirkt.
Ja uz parasta velo tu nelīdzenumus tomēr ar kājām amortizē, tad šeit visas bedres un nelīdzenumi uz ķermeni. Visas plaisas, iegrimušās lūkas... nez...nez... Nedomāju, ka pa mūsu ceļiem ar šo būtu komfortabli pārvietoties. Pat ar auto braucot vairs nepievēršam uzmanību gājējiem un ceļa zīmēm, bet maksimāla uzmanība uz ceļa klājumu, lai nesasistu piekari.
Un amortizēts "guļambeņķis" vai aizmugures "dakša" un "fat bike" tipa riepa jau nav iespējama ja gribas komfortu ?
Kaut gan šādu būvē pārsvarā ātrumam ne komfortam, jo uz jebkura klasiska veļļa - gribi ātrumu - visu amortizāciju slēdz uz "ciets".
Atslēgas vārds - "nedomāju" Atgādināšu ka man ir gulošs trīsritenis - jau kādu gadu nav kustējies, bet nu savulaik ar to braukāju ikdienā uz darbu, 4x2 km, pa sūdīgu asfaltu un pa granti, tā ka pieredze uz nelīdzenumiem ar ko tādu man ir. Ar manu trīsriteni, kam viss tiešām ir uz cieto, un ķeblis diezgan lēzeni stāv, reāli vienīgā problēma braucot pa vecu, grubuļainu, bedrainu, plaisainu asfaltu ir tas ka galvai nav patīkami atrasties uz pagalvja [mk3 golfa ķebļa pagalvis] un tāpēc tā jātur augšā, savādāk nekāda vaina, izlidot ātrumā cauri kaut kādai bedrei kas platāka par velosipēdu [trīsritenis tomēr] ir ne kripatu nepatīkamāk kā ar parastu velosipēdu.
Protams, šīs pieredzes dēļ kad trīsritenis tiks uzlabots vai uzbūvēts no nulles, tam tiks ieviesta aizmugures piekare [priekšai nevajag; dirsai pie dirsas ka to krata, tikai galvai vajag amortizāciju] , un ja uzbūvēšu pitonu, tam arī - tas vācietis kas to dizainu izdomāja, izdomāja arī elementāru piekari ar gumijas gabalu; paskatoties kaut kādus viņu viģikus, pa granti tie čaļi arī močīja.
Pirmīt nebiju pamanījis pirmo teikumu - "uz parasta velo tu nelīdzenumus tomēr ar kājām amortizē". Uz parasta velosipēda es to nemēdzu darīt - priekš tam man parasti uz parasta velosipēda ir ādas ķeblis [ar pareizu formu] ar atsperēm, dēļ kā man nav paniskas bailes pret bedrēm sevis dēļ, jo bedres nav sāpīgas. Tur kur jānolec no kādas bordas vai kas tāds, jā, es pieceļos kājās un pārnesu svaru, bet tikai tāpēc lai velosipēds dabūtu mazāku pisaku, nevis sevis dēļ. Ērtam ķeblim manā velobraukšanas gadā bija arī atbilstošs rezultāts - ZIF 112-512 vaļējais rāmis vienkārši tika saliekts; sēdekļa stute saliecās pa to vietu kur tai piestiprināta augšējā truba - jo es esmu smags un pateicoties ērtam ķeblim no bedrēm un citām velosipēdu satricinošām vietām paniski nebaidos. Desnas 35 mm resnā sēdekļa stute arī pamanījās saliekties, lai arī knapi pamanāmi, tā paša iemesla dēļ - jo uz 25 kmph ieskriet uz grants veļasdēlī, tā ka ausīs rīb, nav sāpīgi.
Trīsritenim ķeblis man ir par tēmu, kāda nošpikota no profesionāliem gulošo velosipēdu būvētājiem - no garām mašīnas drošības jostām. Tādējādi ķeblis, tāpat kā parastā velosipēda ādinieks, pielāgojas braucēja formai, jo siksna nostaigā tā lai posmi būtu vienādi iespriegoti - kratīšanās kā uz viena tā otra būtu sāpīga ja forma būtu nepareiza.
smaidiigais rakstīja: Less is more.
Man ir šitāds www.velonet.lv/veikals/item/104776/104779/muirwoods-xxl/
Visur var braukt, gan uz bodi vai krogu, gan nedēļu pārgājienā
Šitā ārprātīgā specializācija, kas mums liek apkrauties ar nezcik iekārtām, tā ir vienkārši šausmīga
Kā tad, ne jau ar to trubu pakaļā. Vai polsteri iet komplektā? Savādāk man izskatās, ka pārgājiens būs ar kājām.
gunbox rakstīja: Visu pareizi pateica. Normala mīšanās sākas ar braukšanu pēc piena uz komfortabla beņķa. Tas, ka tev beņķis jāpārvērš par trubiņu un jānosauc to par normālu mīšanu ir tikai vējā izpūstajiem saprotams termins un to ir gaužām mazs procents, lai kačātu uz savu pusi kaut kādus pareiza velo principus. Tik pat labi varat aiziet pie bargās kundzes. Viņai noteikti ir līdzīgi gadžeti aprīkojumā.
Velo nesākas un nebeidzas tikai ar lateksu un sporta beņķi. Kā reiz lielākais procents velo ir tieši komfortablie. Un nu jau gadiem kā aiziet ar amartiņiem priekša, pakaļā. Šobrīd vēl fatbike. Nē viss ok, ja lateksainie, kuri sevi uzskata par baigiem sportistiem, nelīstu ārpus sporta trasēm vai vietām, kur nevienam netraucē, bet kā reiz tieši viņi lien visur un lielākie CSN pārkāpēji, jo iedomājas, ka pilsēta ir trase.
tas ir muļķīgs aizspriedums, ka labi piemeklēts šaurais beņķis un aero pozīcija ir kkas neerts. neerti tas liekas stīvajiem un tizlajiem. kad saved sevi kaut cik fiz. formā, tad tas viss ir izbaudāms, un apsēžotis uz polsterēta kluča vertikalā pozīcijā jau sāk likties ka esi uzsprausts uz mieta, pie bargās kundzes
Modernie/šaurie/sporta beņķi regulējas pēc citiem principiem un jā, tos var dabūt arī relatīvi ērtus un netraucējošus, bet neviens jau nesaka- kā. Rezultātā lielākā daļa regulē tos nepareizi un mocās.
Nav runa par pozīciju, bet par beņķi, kuru bez porolona izvilšanas no beņķa uz ielikšanas pamperu vietā, nav sēžams. Lai uz tāda sēdētu, kā reiz ir jābūt stīvam, tizlam un ar sēžamvietas deformāciju, kurai der tikai konkrēta, izrādās vēl pieregulējama, "trubiņa". Teiksim kā ir - tas nav beņķis un nav pat tuvu tam vārdam. Atbalsta trubiņa polsterbiksei.
Ok, ja bez jokiem, tas tas kopums ir paredzēts sportam, nevis ērtai braukšanai. Tieši tā pat kā ar apaviem - ja nebūs kaut vienā centimetrā ērts, berzīs, spiedīs un figu tu uz viņa nobrauksi nedēļu no vietas. Pretējā gadījumā liec to trubiņu arī savam čoperam. Kāpēc ne, ja jau ir tik ērti.
Pilnīgi neesi sapratis problēmas būtību - sporta beņķis ir paredzēts braukt ātri, daudz mīties un uz gariem gabaliem ( sportiniekam protams), ja to pašu mēgināsi darīt ar ērto beņķi ar jebkādām biksēm - otrreiz vairs negribēsi, ciskas būs jēlas, jo beņķa platums traucē ...
Bet kam tas nav aktuāli un brauc tūrismā 60 km pa dienu ar pieturām utml. - tur strādā citi principi tam "ērtumam"
Agrāk, kad biju jaunāks, vieglāks un hroniski neslimoju ar kovidu, daudz nodarbojos ar veloturismu, tieši ienākot šiem beņķiem parādijās iespēja atrasties uz velosipēda pāris stundu ilgāk palielinot pa dienu vidēji nobrauktos 80 (3-4h) līdz120(5-6h). UN NEKĀDAS ŽELEJBIKSES UN VELOKURPES. Parasts ikdienas turisma apģērbs.
Jūs abi [tu un taaneko] neesat sapratuši problēmas būtību - anālā seksa [sporta] ķebļa mērķis varētu būt pieļaut kājām kustēties bik citā kustību diapazonā, un tas arī viss. Putu klucis nav nekas ērts, tas ir vienkārši lēts sūds kas domāts tiem kas brauc mazus gabalus un negrib tērēt naudu normālam ķeblim. Pirms tos putu klučus sāka ražot, standarts bija ādas ķebļi - kurus tas putu klucis nomainīja tikai cenas dēļ, un dēļ tā ka ādas ķeblis bik jāuzmana, kamēr par putu kluci ir pohuj. Kamēr ādas ķeblis dod ērtumu bez tevis nosauktajām jēla šekuma problēmām. Man pašam jau sešus gadus ir Brooks B66 - vairs jau garus gabalus [pagaidām] nebraucu; nopirku to toreiz kad atskārtu ka ar padomju astoņdesmito gadu porolona kluci tālāk par 50 km nobraukt nevar - ar brūku, protams, tāda problēma nav; garākais brauciens ar viņu toreiz, pirms sešiem gadiem, bija Nīca - Grobiņa - Kuldīga un atpakaļ, kopā 217 km - kāju muskuļi bija noguruši, par dirsu nekādu sūdzību. Taaneko silti iesaku sev arī tādu nopirkt; galvenā problēma, protams, ir cena, maksā bik virs sotaka.
Labi sēdēkļi arī tavā "nemīlēto sēdekļu katetgorijā" maksā tikpat vai pat vairāk. ;)
Un ir vēl vipendronu sēdekļi:
luxatic.com/most-expensive-bicycle-saddles-by-crown-saddle/
P.S. nē ne sedekļa platums ir tas parametrs uz ko skatās, bet nojaušu ka jūs tikai tam pievēršat uzmanību ;)
"nemīlēto sēdekļu" kategorijā atrodas arī Brooks; nezinu kā tagad, piecus gadus atpakaļ dārgākais viņu ķeblis kā reiz bija sporta/pseidosporta velosipēdiem domāts šaurs ādas ķeblis par 230 eirām - tāda paša 130 eiru vērta ķebļa vipendronu versija, kur atšķirība - tērauda rāmja vietā titāna rāmis.
Bija kkas ļoti līdzīgs. MTB un Trekkinga ģeometrijas rāmim sanāk bīdīt maksimāli uz aizmuguri. Savadāk beņķis ierobežo kājas kustību. Aizbīdot un paburoties ar slīpumu bija ok, bet sanaca svara pārnešana uz rokām un tās sāka tirpt
Ehh, tur jau mūsdienās ir tik daudz dažādu parametru uz ko jālūr lai velis būtu ērts, ka piesipties sēdeklim ir diezgan bezjēdzīgi. Man piemēram augums ir tikai 185 cm, bet uzbūves īpatnību dēļ lielākajā daļā gadijumu man tikai XL rāmis būs ērts, jo citādi arī "gulēšu uz ragiem", un savukārt pārlieku sēdēt uz benķa ar hardtail veli - mana mugura sāk apvainoties. Līdz ar ko manā gadijumā ir vieglāk "uzkačāt" roku muskuļus ...
Erenpraisa laika velosipēdiem nebija tik detalizēts rāmju specifikas dalijums. Velosipēdi bija gana ērti un daudzmaz universāli. Tagad strikti jāskatās kam tu izmantosi velosipēdu, cik un kur brauksi. Mums uz 4 ģimenes locekļiem 8 velosipēdi.
ērenpreiss ir +- mūsdienu trekinga/pilsētas velo analogs. Pamēģini ar ērenpreisu/ kārtīgu MTB pabraukt Mūsdienu marketings - tiek atrastas pēc iespējas vairāk nišu, un katrā bīdīts savs produkts
Pilsētas velo ir pilsētas velo. Es, ja godīgi, nesaprotu tos wanabī sportistus, kuri ar daudzātrumu MTB vai šosejniekiem, triko un pamperos, vai ar fiksīšiem brauc uz/no darba. Tam ir pilsētas velosipēds. Braukt ir ērti, sēdi normāli, nevis "vēzītī", ja ir labi gutņi/rumbas ripo forši. Man tāds vienkruķis bija, mazliet vecāks par mani, sachs rumbas un 28"rati - ripoja kolosāli. Maršrutā Rīgas centrs - Bulduru pludmale - Rīgas centrs varbūt bija kādu minūti lēnāk kā to pašu maršrutu veicot ar 26" ZZK wanabī MTB, toties jutos labāk un mazāk noguru.
Nu ja un daļa tādu mierīgo braucēju, pēc tam iet uz sporta zālīti "piekačāt klāt" iztrūkstošos "kilometrus" utml.
Un vēl krutāk ir tie autobraucēji, kas piem. iet uz zālīti uz modernākā iespējamā skriešanas trenažiera paskriet utt. - laikam baidas ka māmiņas ar ratiņiem "piesmies" diženos skrējējus
Man teiksim patīk izmest kādu papildu līkumu pa takām palēkāt utml. protams vecs pusklibs "klauns" jau esmu, bet man poh, tāpat patīk.
pilsētas velo - lai ērti nesteidzoties varētu braukt uzvalkā, un bez uztraukuma atstāt pieslēgtu.
Nez - ar to vienkruķi absolūti neiespringstot un relaksēti var turēt ~ 17-19 km/h. Pilsētā pietiek! Tās 30 sekundes līdz 2 minūtes nav tā vērtās lai iespringtu un “spooooortiski” izpildītos uz sporta tehnikas.
"Es, ja godīgi, nesaprotu tos wanabī sportistus, kuri ar daudzātrumu MTB vai šosejniekiem, triko un pamperos, vai ar fiksīšiem brauc uz/no darba. "
Fiksītis ir stils, līdzīgi kā starp gulošajiem velosipēdiem būtu manis pieminētais Pitons
Es arī absolūti neiespringstot 25 km/h pa Barona, ja sāk kaitinat sarkano biežums tad līdz visiem tuvu 40 izspiežu, un tad kad Pārdaugavā mierīgi aizlienu uz Mārupīti 'palēkāt", vai gar dzelceļu utml.
Nah man taj Rīgā jātup, ko es tur nav redzējis, tā pati Barona iela visā garumā ar kājam ir vismaz 100 reiz nostaigāta, ja posmos tad vismaz savas 8000 reizes ... nopietni man tur kur iet Rīgas velo ceļi nav pat īsti uz ko.paskatities - nekā jauna nav, un pat nost no centra ir ielists visur kur, gan skurstenslauķu skulptūras gan viss kas cits ir redzēts, un pat nepiedalos nekādos eventos kas uz to ir mērķēti...
Palaidniek, tas jau nav pilsētas velosipēds, tas ir "ceļa" velosipēds, kura konfigurācija arī priekš pilsētas ir kompromiss, lai arī stipri mazāks nekā kalnietis. Pilsētas velosipēds padomju izpildījumā ir Desna, rietumu izpildījumā - Bromptons. Tas mazais izmērs ne tikai nozīmē fiziski mazāku velosipēdu, tas arī nenormāli uzlabo manevrētspēju un tie mazie riteņi pieļauj stipri mazākus ātrumus kā 28"; es pat esmu ar savu salieķi prikola pēc piedalījies tantiņu satiksmē Liepājas Pētertirgū, kas nozīmē braukšanu uz labi ja 3 kmph; nē, tam velosipēdam minimālais ātrums ar kuru var braukt šī vārda tiešajā nozīmē ir ap 5 kmph, braukšana uz 3 kmph sastāv no īsiem paātrinājumiem kam seko bremzēšana - bet nu pamēģini ar lielo velosipēdu pabraukt uz 5 kmph...
Ja kādam interesē, tad te ir izjaukta shimano 8 ātrumu rumba :
šāda tipa planetāro ātrumkārbu izmanto iekš dažāda veida transporta biežā slānī ( tajā skaitā jebkura automātiskā kārba satur tādu).
ir tāds lietošanā - ziemā sasalst un neslēdzas ātrumi. Cilvēki urbj korpusos caurumus un uzpilda ar transmisijas eļļu, tāpat kā rohloff, tad esot normāli
Ir nevis jāurbj kaut kādi caurumi, bet jāpārjauc rumba, jāsasmērē un visam pa virsu jāuzlej bik tomātkārbas eļļa. Lietošanā var noskrūvēt konusu reizi pa pāris gadiem lai to eļļu ielietu.
tas ir krietni anālāk nekā rohloff, kur eļļas maiņa ir elementāra
Nu bet elementāri - tu esi nopircis izstrādājumu kurš satur tā darbamūžam domātu smēri un kuru apkopt nav paredzēts - tev vai nu bija pēc dažiem gadiem jāpērk jauns velosipēds, šito izmetot, vai arī šitas jābrauc līdz rumba izjūk un tad to jāizmet. Laipni lūdzam mūsdienu patērētāju sabiedrībā. Pats Shimano noteikti ir paredzējis rumbu izjaukts līdz tam līmenim kur no rumbas ir izņemts ārā mehānisms - tā saeļļošana paredzēta iemērcot traukā ar kaut kādu kosmosa eļļu [trauciņš + eļļa ko tajā ieliet, "eļļošanas komplekts" saucas, maksā kaut kādu sotaku, ja ne vairāk], bet ja kaut kas notiek, tad mehānisms jāmaina, tā ārdīšana nav paredzēta .
Velosipēdu pirmsākumos VISAS rumbas ar planetāro pārvadu bija ar eļļu iekšā - Sturmey Archer trijnieces bija ar sarežģītiem blīvslēgiem un eļļas ieliešanas nipeli. Kaut kādos septiņdesmitajos ražotāji pakāpeniski pārgāja uz "mūžīgu" smēri ražošanas ekonomijas dēļ tā paša iemesla dēļ kādēļ mašīnas pēdējo 20 gadu laikā palikušas sūdīgākas - pieaugušās pārticības dēļ cilvēkiem sāka palikt pohuj cik ilgi tas ričuks ies. Attiecīgi mūsdienās no rūpnīcas eļļa iekšā ir tikai tām rumbām, kurās ir iekšā tik liela zobratu kaudze ka smēre radītu pārāk lielus jaudas zudumus - bez tevis piesauktās Rohloff Speedhub vēl ir arī Shimano Alfine 700 [11 robu rumba], necik sen atpakaļ īpatnējais izstrādājums kas, ja nemaldos, saucas Pinion, arī laikam ir ar eļļu - vēl kaut kādu laiciņu atpakaļ kaut kāds Rohloff konkurents formējās, pieņemu ka tam arī varētu būt eļļa.
Velns, es laikam arī šitādu ar zobsiksnas pārvadu gribu notestēt:
es gan negribētu. tā siksna kaut arī reklāmējas kā mūžīga, daudziem izģērbjas pilnīgi negaidīti, nekurienes vidū. piemajam, pēc piena, varbūt, bet ne ceļošanai. kā arī viss kas ir x1 uz pedāļiem, reāli kaitina. normālai, veselīgai mīšanai vajag divus zobratus priekšā
Nu nespeju saprast kur var būt problema ar zobsiksnu, auto tās tur pat 100K (orģinalas Toyota) maksa ar tīri pienemami ...
Un tā zobratu vajadzība priekšā ir tads diskutabls pasākums, planetārie pārvadi pakaļā nav ierobežoti ar 8 ātrumiem, tur var vēl diezgan plaši izvērsties, protams jautajums par cenu ...
Sasmējos par to "tās tur pat 100k" - tayatas orižinal 100 štukas ir maz - 20 gadus veciem fofāgeniem [neesmu skatījies kā ir jaunākiem] kuļmašīnām ir 60 vai 90 štuku intervāls, kā jau saproti, kulšanas process ir diezgan smags, ar savām vibrācijām utt - a benzīnniekiem, tiem zobsiksnas intervāla nav, tikai noteikums apkopē, ikgadējajā laikam [neatceros] apskatīties zobsiksnu un ja tai ir bojājumi, to mainīt, bet ja nav - močīt. Man kādu laiciņu atpakaļ bija darīšana ar mašīnu, 20 gadus vecu un 200k km pulkstenī, ar pārlekušu briesmīga paskata zobeni; pieņemu ka bija oriģinālā
Atgriežoties pie velosipēdiem - ja tagad zobsiksnas ir pasākuši sludināt kā mūžīgas, skaisti - pirms dažiem gadiem solītais mūža ilgums bija "2x ilgāk kā ķēdei". Velosipēda zobsiksna darbojas draņķīgākos apstākļos nekā mašīnas - tā nav zem plastmasas vākiem un asis uz kurām tā atrodas, atrodas ļodzīgākā veidojumā nekā no diviem gabaliem saskrūvēts metāla klucis.
Nepiekritīšu!
Gumijas siksnai dubļi un mitrums neko nespēj nodarīt pretstata variantam kad uz siksnas tiek eļļa vai dzeses sķidrums vai jebkas no auto tehnoloģiskiem šķidrumiem, un ja auto zobene ko man mainija ik 100K uz kojota izskatījas joprojām tīri braucama,citam siksnam tam pašām Conti man liekas bija 60K (vai 80K) reglamenteta maiņa.
Jā uz velo dubļu iespaidā siksnas zobi pastiprinati dils, tomer ari ķēdei ir ta pati nelaime, un ari ķēdes vismaz kalnos "rauj ka prieks".
P.S. principa ja siksnā kordus uztaisa no neilona, kevlara vai oglekļa šķiedras es nezinu kā tās var pārraut, ja vien izteikti neuzrauj uz kā asa vai nelien klāt ar šķērēm.
Visādi interesanti velo-pasaules "radījumi" - arī mazliet dziļāks info par Lefty dakšām:
WALA rakstīja: neko diži jau no musdienu kvadrata neatšķiras ja nu vienigi izteiktāks "konuss" , lai velkot ciet jebkādas "pielaides" pedāļus tie tomēr neļurkātos. Jāparokas laukos vecajās kastēs, moš vēl kaut kur stāv nolikta.
Bet CCCP ķīļu sistēmai es nekad nespeju jamos tā iespiest lai.pēc pabraukāšanas pa kalniem klaņi nesāktu čīkstēt, un ja atskrūvē uzgriezni tad ķīļi praktiski paši izbira, ja vien jau nebija rievas "iestrādājušās".
ķiļu sistēmas labākais variants bija piemetināt zobratu puses klani pie ass, tādejādi atrisinot 50% no problēmas))) ķīlis paliek tikai otrā galā. ķīli vajadzēja tasīt pašam, no laba un cieta metāla. un vilkt ar pagarināto uzgriezni. tad tas viss gāja kaut cik normāli.
Par cietāku materialu - doma laba, ar to otru variantu man nekas labs tapat nesanāca, vienkārsi ātrāk iestrādājas rievas, un 2 gadijumos pat vaina nebija ķīļos, bet nolauzu asis, jo taja vieta faktiski priekš mana spēka un vēlmes valkaties pa stāvām nogāzēm bija to vājais punkts. Visizturigakais izradijais šausmīgi vecs Desna salieķis, bet tam stures pievilkšana bija idiotiska (dēl saliksanas funkcijas), un ar laiku izļurkajas un nolūza.
msh rakstīja: Palaidniek, tas jau nav pilsētas velosipēds, tas ir "ceļa" velosipēds, kura konfigurācija arī priekš pilsētas ir kompromiss, lai arī stipri mazāks nekā kalnietis. Pilsētas velosipēds padomju izpildījumā ir Desna, rietumu izpildījumā - Bromptons. Tas mazais izmērs ne tikai nozīmē fiziski mazāku velosipēdu, tas arī nenormāli uzlabo manevrētspēju un tie mazie riteņi pieļauj stipri mazākus ātrumus kā 28"; es pat esmu ar savu salieķi prikola pēc piedalījies tantiņu satiksmē Liepājas Pētertirgū, kas nozīmē braukšanu uz labi ja 3 kmph; nē, tam velosipēdam minimālais ātrums ar kuru var braukt šī vārda tiešajā nozīmē ir ap 5 kmph, braukšana uz 3 kmph sastāv no īsiem paātrinājumiem kam seko bremzēšana - bet nu pamēģini ar lielo velosipēdu pabraukt uz 5 kmph...
Velo drīkst arī stumt vai pieķēdēt pie tirgus velonovietnes.
Kāds nav iekš LV šitādu brīnumu izmēģinājis - ar pārnesumu priekšā, nevis aizmugures ratā ???
pinion - ātrumkārba monobloka vietā. Diezgan izplatīta ceļošanas velo nišā, bet maksā kosmosu. Koncepts jau foršs - vārīgās detaļas paslēptas hermētiskā kastē, nevis eksponētas dubļiem un smiltīm
Izplatīts? Izplatīts varētu būt Rohloff Speedhub, šitas brīnums laikam ir kaut kas ne vecāks par pāris trīs gadiem. Abet par cenu - cena noteikti uzlikta lai būtu vienā kategorijā ar to pašu Rohloff Speedhub, cita pamatojuma tai cenai nav.
Šītādu faktu gan nezināju, žēl ka tas vairs nekur dzīvē tālāk neaizgāja :
2004 HONDA RN-01 G-CROSS
Vēl intersanta CVT tehnoloģija ( bet sportam gan galīgi nederīga, jo zudumi ap 11%) Fallbrook NuVinci:
Berzes risinājumi pedāļošanā vispār ļoti nepatīkams piegājiens. Jau sākot ar krievu dinamo ģeneratoriem
Mazliet par velo sēdekļiem, kas, ko un kāpēc lai ērti braukt:
Un mazliet par industriju kā tādu ( un mazliet pasmieties pašiem par sevi ...), tas ko jau daži ir te teikuši, tiem lietotājiem, kas varbūt tikai sāk domāt par pedāļbraucamajiem:
Kā izskatās "negodīga" konkurence no aerodinamiskiem velo:
Kaut ko līdzīgu, tikai jēdzīgāk, var apskatīties jūtubē Saukki kanālā. Man bija slinkums skatīties tālāk par pirmajām divām minūtēm, bet tajā viģikā auzas jau ir nosaukumā - velomobīlis ir nosaukts par gulošo velosipēdu - jā, tam velomobīlim pamatā ir gulošais trīsritenis, bet ar to vārdu parasti apzīmē "plikus" gulošos velosipēdus.
P.S. Sasmējos ka tur tas pseidosporta velosipēds tika aprakstīts ar vārdiem "nimble" un "agile"...
Ar šito velosipēdu es gribētu izbraukt!
Kurš tas ir?