Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

VW DSG kārba

Okys Reģ.: 24.01.2014

Sveiki cilvēki!

Lai gan ļoti negribīgi, bet taisos pārsēsties uz svaigāku Pasātu un, saprotams, neko virs 150Zs ar manuālo kārbu dabūt nevar. Tāpat arī baidos, ka jebkādu turpmāku pārdošanas vērtību tas samazinās. Tēmēju uz 190Zs B8 Pasātu (dīzeli) 2017+, kuram nāk, cik zinu, DQ381 7 pakāpju kārba.

Gandrīz 20 gadus brauc ar manuāli un "padot atpakaļ" un ātri uzsākt braukt uz priekšu ar manuāli man nesagādā pilnīgi nekādas problēmas... To pašu es nevarētu teikt par automātu. Jūtos kā lēns gliemezis, mēģinot ko tādu izdarīt ar sievas 2006. gada Golf plus ar automātisko kārbu. Pilnībā apstājies, baidies, ka "neaizgrūd" kaut kur pa tālu vai nepietiekoši tālu, man obligāti ir jāpaskatās uz kloķi vai tiešām tas stāv tur, kur tam jāstāv un tad var sākt braukt.

Tāpēc, apstāstiet man idiotam, lūdzu, vai vispār ir pieļaujama jebkāda iespēja DSG automātam ripot vēl lēnām atpakaļ un jau tikt iegrūstam "Draivā", lai sāktu kustību? Vai vispār ir iespējams pierast un ātri operēt ar automātisko kārbu? Vai pēc "R" ir kāda atdure, lai neattaptos "Parkingā", ja kloķi aizstumj par tālu?

 
feciic Reģ.: 09.05.2008
1 0 Atbildēt

Ripojošam nebūtu labi likt parkingā, viss cits kā parastam manuālim-pie šādiem manevriem sajūga diski dilst straujāk.

650 Reģ.: 25.01.2017
2 1 Atbildēt

Nu ja, automāta kloķis nebūtu lieki jārausta.Un 17tā gada kārba nav vairs tāda kā varbūt bija (sen nolietota) 06tā.Par b8 un tās paaudzes dsg tev vienīgā reālā problēma ir noskaidrot- vai iepriekšējais īpašnieks to nav saboJājis- piem sastrēgumā dricelējoties nav pārkarsējis un laicīgi eļļu mainījis,laikam ik pa 60k.Parasti jau kko pārdod dažus kkm "pirms" šādas apkopes, jo tas nav lēti.

Vwāgenam un škodai vispār laikam nav citu automātu kā dsg. Turklāt, normālam vw (pasātam) jau no agrīniem pacmitajiem ir auto-hold funkcija.Vienk apstājies un tirini kāju kaut gaisā, kamēr citilohi elvē tur bremzi.Vienalga, kalnā/lejā vai uz līdzenas virsmas, viņš vienkārši stāv uz vietas un nekur neripo.Tikko vajag braukt- vnk spied gāzi un mašīna brauc.Personīgi es bez šī štrunta nevienu automātu neņemtu,kā arī start-stopa funkciju ieprogrammētu otrādi,lai nefig tur jaaties.

ak Reģ.: 13.01.2003
2 0 Atbildēt

Jā, auto-hold ir labs!

nomiks Reģ.: 30.10.2002
0 0 Atbildēt

Diemžēl Multivan nav pieejama auto hold funkcija. Būtu noderīgi

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Vēl būtu jautājums, kā kuram auto stāvēšanas laikā uz (A) deg vai nedeg bremžu gaismas.Man piem nedeg, kā arī uzsākot no A var izkustēties drusku straujāk, nekā ja parasti turēt bremzi.Tam A ir laika limits- ilgāk stāvot, pēc 2-3min tas pats no sevis pāriet uz P.

Vēl kāds kādreiz teica, ka tas A radot papildu slodzi aizmugurējo bemžu mehānismam un uzlikām, taču realitātē nekādu šādu noviržu nav.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Vēl jau var pirkt eksemplāru ar 150 zs dīzeli un mešalku un tam pacelt jaudu

feciic Reģ.: 09.05.2008
0 0 Atbildēt

Vēl viena lieta par 190zs dīzeli, iekš B9 audī LV šosejas ātrumos 100-110kmh un 7 ātrumā motors knapi griežas ar kkādiem 1200apgriezieniem attiecīgi ir jūtams neliels burkšķis. Var jau likt manuālajā režīmā un braukt ar sesto bet tad kāda jēga no automāta, varbūt VW kārba nedaudz īsāka un šis "efekts" nav tik jūtams.

Ok paskatījos YT ka pasātam pie simta jau ir 1,5k tā ka komentāru var neņemt vērā.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Manuālajā režīmā braukt- skaidrs,ka jēgas maz.Turklāt vēl kustību koordinācija un papildu koncentrēšanās vajadzīga.Bet to ātrumpārslēgu izmantot priekš ieskriešanās gan ir tīri labi.Ja vēl tie taustiņi ir pie stūres,tad vispār lieliski.

Tāpēc jau tie vag neēd to dd, ka būtiska daļa braukšanas notiek tuvu tukšgaitai.Man piem pilsētā pie rādījuma 63kmh ir 6tais robs un kādi 1150rpm ,un tas nav dsg.Varbūt, ja šādi lēni griežoties, tur kas pārāk rūc vai vibrē, tam ir vēl kāds cits cēlonis.Ielej ponta pēc patukšā bākā drusku MYdieseli, pavēro vai kas mainās.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Tā pa īstam pieradu pie automāta pēc kādas nedēļas, bet joprojām tas nesagādā nekādu braukšanas prieku. Strādā labi, pārslēdz ātri, bet bieži nelaikā un nevajadzīgi, braukt var, smago kāju ir izturējis jau 100 000 km. Par to lēnumu, kautkādi automāti bija ar to adaptīvo funkciju, kas pielāgojas braukšanas stilam. Viņu vienkārši vajag vairākas dienas paspīdzināt, tad atdzīvosies. Auto hold laba funkcija, sport režīms (dīzelim) pilnīgi nevajadzīgs, manuālais režīms arī pilnīgi bezjēdzīgs un nevajadzīgs. Adaptīvais kruīzs automātam gan ir vienīgā labā ekstra, ideāli sastrēgumos.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Katrs meklē kādus savus attaisnojumus savai izvēlei.Ja (ja) robi slēdzas labi un sajūgs strādā kā pienākas- ar manuālo nav problēmu arī sastrēgumā.Turklāt, tas liek vairāk pievērsties pašam braukšanas procesam- atšķirībā no automāta, kurš no tā cenšas attālināt.Protams, jautājums, vai visiem miljonu km noskrējušajiem manuāļiem viss ir perfektā kartībā.

GTD2 Reģ.: 18.10.2004
0 0 Atbildēt

domāju ka būs labākā kārtībā kā miljonu noskrējušam automātam, bet pa lielam nekas vairs labs nebūs nevienā gadījumā.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Automātu personīgajai braukšanai nekad neņemtu. Tur mans komforta un sapratnes līmenis joprojām ir Audi 90. Darba vajadzībām, pofig, ko iedod, ar to gāž.

Okys Reģ.: 24.01.2014
1 0 Atbildēt

Nortel, es arī labprāt izvēlētos manuāli, bet par tādu naudu, gribas to aparātu kaut kad varēt arī pārdot. Un arī uz manuāli un kaut cik jēdzīgu jaudu, opciju vispār nav.

Bet mans jautājums vienalga aktuāls... cik ļoti šīm kārbām un sajūgiem slikti būs vēl ripojot lēnām atpakaļ, jau iemest "Draivā", lai sāktu kustību uz priekšu?

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Es nevaru iebraukt- kādos apstākļos un kādam nolūkam tev šāda darbību secība būtu vajadzīga?

Automātam taču ir arī parastā rokasbremze (P) - ja tu stāvi uz slīpas virsmas, ieslēdz to pogu.Uzsākot braukt, ir līdzīgi kā ar autoholdu(A) - vienk spied gāzi un pie kādi 1000-1100rpm tas (P) automātiski atslēgsies un mašīna sāks braukt.Vienīgi varbūt ne tik līgani, kā ar (A).

Rokasbremzes atslēgšanai nekāda poga nav otrreiz jāspaida,vnk dod gāzi (negrīdā ;) un brauc. Protams, ja pats kārbas kloķis ir Draivā un ja (ja!!) ir piesprādzēta vadītāja josta.Ja tā nav piesprādzēta, tad gan to (P) pogu ir pašrocīgi jāatslēdz.

Tieši tāpat arī ar manuālo kārbu, ja mašīnai ir elektriskā rocene.Nu vismaz VAG modeļiem tā ir.Ļotti ērti.

Parasti jau to visu padziļināti "pētot", tas pētnieks visdrīzāk ka Nav piesprādzējies, tapc tur nekas loģiski nesanāk.

Okys Reģ.: 24.01.2014
0 0 Atbildēt

650, es nerunāju par uzsākšanu slīpumā vai ripošanu atpakaļ. Runāju par vienkāršu apgriešanos, lai sāktu braukt pretējā virzienā. Ar manuāli tas ir atstrādāts tik gludi, ka kamēr mašīna praktiski apstājas (necērtot pa bremzēm līdz pilnīgai "miera stājai", jau ir ielikts pirmajā robā un laideni tiek sākts braukt. Un tas notiek vienkārši pats no sevis, nevis speciāli pie tā piedomājot. Nevienu manuāli tā neesmu nokāvis. Saprotu, ka izklausos pēc idiota, kurš nekad nav braucis ar automātu ilgstoši, bet lai nu kā, darbības ar to man liekas lēnākas un neveiklākas, nekā to izdaru ar manuāli..

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Nu ja to nedarīt tīšām/bieži,katrā braucienā un vairākkārt pēc kārtas, gan jau nekas traks nenotiks.Izmēģini.Es personīgi bez īpašas vajadzības tā nedarītu.

arba Reģ.: 16.12.2002
0 0 Atbildēt

lietoju wv produktu ar divsajūgu kārbu, pēc sajūtām viņš atļauj tā darīt

pirms tam bija auto ar zf automātu arī tas tā ļāva darīt

bezšaubām ripošanas ātrums jau ir tuvu 0

Rr19 Reģ.: 24.04.2017
0 0 Atbildēt

Darīt var, bet labi nav.

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
0 0 Atbildēt

Automašīnai ir sajūgs (DSG pat 2 sajūgi) un ir bremzes. Katrs savai funkcijai. Aprēķini, kura mezgla nomaiņa tavam maciņam tīkamāka un vālē.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
2 7 Atbildēt

VW un vēl ar DSG - tu esi mazohists.

Okys Reģ.: 24.01.2014
3 0 Atbildēt

Mazs update, sakarā ar šo visu.. Passat Altrack jau kādu laiku ir iegādāts. Mēnesi esmu nobraukājis.. automātisko kārbu ciest nevaru un arī visdrīzāk, nekad nevarēšu. Protams, tā nav salīdzināma ar sievas 2006. gada Golf Plus automātu, jo ir daudz ātrāka un liekas arī nedaudz "gudrāka", bet sajūta vienalga ir tāda, ka esmu pagājis soli atpakaļ un manas braukšanas prasmes ir pasliktinājušās, jo gluži vienkārši, tā kārba ir lēnāka un dumāka par mani... Tagad, pirms lēkt krustojumā, domāju divreiz, jo konkrēti 140kw 2019.g Pasātā esošā DQ381 7-pakāpju kārba nevar mani no vietas iekustināt tik ātri, cik es to varēju ar manuāli...

Pie tā, ka šī kārba īsti nav piemērota Latvijas ātruma limitiem, arī jau sāku pierast, jo, piemēram, braucot precīzi ar ātrumu 50km/h, kārba ļoti, ļoti gribētu mesties jau 5 robā un kaut kur pie 51,52 km/h, to arī dara, bet pietiek vējam uzpūst uz gāzes pedāļa un tā metas atpakaļ uz ceturto robu. 55+ km/h jau var pabraukt puslīdz normāli. Līdzīga cīņa, bet ne tik izteikta, notiek ap 90-95kmh, starp sesto un septīto robu.

Tā kā, piekrītu izteicieniem, ka nevis automāts tev pielāgojas, bet tu tam pamazām pielāgojies..

Un jā, sakarā ar manu sākotnēji uzdoto jautājumu, kuru daudzi nesaprata, atbilde ir - Jā, to mierīgi var izdarīt un nekas slikts nenotiek. Nav pilnīgi nekādu rāvienu vai kādas sajūtas, ka tas vispār kaut kam kaitētu, bet nu tas ir tikai mans viedoklis.

Volx Reģ.: 22.11.2018
2 3 Atbildēt

Tas viss ko tu stāsti saucās - pieradums.

Cilvēks nevar precīzāk un ātrāk pārslēgt ātrumus par divsajūgu kārbu(DSG). Tāpēc jau tā ir izdomāta, lai aizstātu vecos automātus, kas iepalika no manuālās kārbas degvielas ekonomijas ziņā. Tev vienkārši ir pieradumu vot tad un tad slēgt to ātrumu, bet kurš tad ir teicis, ka tu to dari labi un pareizi? Tās vienkārši ir tavs pieņēmums, ka tā jādara. Tā tu visu mūžu esi darījis.

Man ar automātu bieži vien krustojumos sanāk piebremzēt, jo acīmredzami man priekšā kāds tur slēdzās un nevienmērīgi paātrinās.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Atbilde ir var, un lielā daļā gadijumu arī ikdienā to dara, tikai Porsche divsajūgs (PDK) ir ātrāks, uz papīra ari Ferrari/Maserati robots itka ir ātrāka kārba, taču reali ta maita prasti slidina sajūgu, un nekas tur ātràks kopsummā nav, un sajūga resurss ir ~50 tukst, un ja tā naskāk brauc tad tikai ap 20K.

Un tad vēl ir ZF8 HP automats un vēl dažas specifiskas kārbas (jā arī VAG grupā) kuras ir reāli ātrākas, bet uz VW tu tādas praktiski neatradīsi. Tads pat jox ir Toyota vs Lexus, kaut pavisam jaunajām Toyo jau ir krietni labāk utt.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Mazāk atstāsti ražotāja reklāmas materiālus. Ražotāja reklāmas teksts spēkā ir tikai gāžot pa trasi - kur tad arī ir tieši tā - pedālis grīdā, un tad ieprogrammētos optimālajos apgriezienos notiek ātra pārslēgšanās kopā ar apgriezienu salāgošanos. Reālajā dzīvē ir maza problēma - kārbas ta tur ir tikai divas, nevis trīs, un vadības bloks izdara minējumu uz kuru pusi un cik liela būs pārslēgšanās. Ja neuzminēja - tad ir riktīgs pļurkt. Ja kārba gaidīja ka drīz vajadzēs slēgties uz augšu vienu robu bet tā vietā tiek pieprasīts kikdaunis divus uz leju, tas process būs ilgāks un tizlāks nekā pārmest kloķi citā stāvoklī.

Par pieradumu vari nestāstīt. Jā, cilvēks ir pieradis vadīt mašīnu, tiešām. Kamēr zinot ar kādām nemašīnām tu esi radis braukt, laikam skaidrs kāpēc tev ir pohuj ka tu vairs mašīnu nevadi. Un kad tu apstrīdi ka mašīnas īpašnieks zina labāk kad pārslēgties, tad atceries - mūsdienās tomātkārbas ir saprogrammētas lai ierakstītos kaut kādā CO2 izmešu testā - tāpēc arī tām ir tik nenormāls robu skaits [normāls tomāta robu skaits ir 4 un priekš DSG, tā kā robots vien ir, tad tie būtu 6 ].

Tev ar tomātu sanāk piebremzēt jo tu jau esi atrofējies un nesaproti cik lielu daļu no pieejamā paātrinājuma izmanto - ar kiju tu izmantoji, teiksim, trešo daļu paātrinājuma, kamēr ar ķīseļtomātpagarinātāju tu pieprasi 90% no paātrinājuma un brīnies ka dabū piebremzēt. Tikmēr tev aizmugurē kāda vērtāka mašīna dabū piebremzēt jo priekšā braucošais pseidodžips nehuja neiet lai arī tajā esošais mikroķīselis darbojas vpizdu racing režīmā...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Attiecībā par problēmām ar taviem ātrumiem/pārnesumiem - iesaku painteresēties par kārbas čipšķūningu.

Okys Reģ.: 24.01.2014
0 0 Atbildēt

Msh, par to biju domājis, bet man īsti negribas kaut kam, kaut kur uztaisīt stipri mazāku resursu, nekā to paredzējis ražotājs. Nav man īsti informācijas un saprašanas, kā likt tam DSG automātam no vietas iekustēties ātrāk, jo tik, cik man par to ir saprašana, tas nebūtu veselīgi sajūgam. Ne jau katru reizi uzsākot tas rāviens ir vajadzīgs un iltermiņā, droši vien, vienkārši nāksies sadzīvot, bet tā sajūta ir "bēdīga", ka 85kw manuālais Passāts tevi iekustina ātrāk, par 140kw automātu. Un tas tā tiešām ir.. uzrāviens, kas seko jau tūlīt pēc iekustēšanās, protams, nav salīdzināms ar veco pasātu.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Es nerunāju par uzsākšanu bet par robu izvēli attiecībā pret pārnesumiem. Protams, tur vajag čipšķūneri kurš saprot ko dara nevis vienkārši iekopē cita taisītu regulējumu un, pieņemot ka tev tur vēl ir spēkā ražotāja garantija, būtu arī lietas kursā par to

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Neatceros kuram auto, bet bija šis pats setups - ap 55 slēgājās turp atpakaļ. Nekas nekur nepielāgojās un beigās pārgāju uz pilsētas 60. Tas bija mazāk kaitinoši kā tā slēgāšanās

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Ha, kamēr man Seats joprojām izjaukts, laiku pa laikam ar aizlienētu XC90 braukāju. Automāts. Ap 50 km/h visu laiku slēgā: uz augšu - uz leju - uz augšu - uz leju. Murgs

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Varbūt ka tas bija XC90. Bija man tāds

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 2 Atbildēt

Teorētiski vajadzētu būt iespējai iestatīt tās kārbas settingus mehāniski, elektroniski, hidrauliski tā, lai ap tām robežām -50kmh un 90kmh tā kārba neko nemeklē, bet +10-10 kmh robežās paliek pie viena ātruma. Vai arī ir kaut kāds ar pogu pārslēdzams režīms visai kārbai liek slēgties vēlāk par 10% apgriezienu robežās.

Viens no iespējamiem risinājumiem - riepu kalkulators vai riepu apkārtmēra mērīšana ar domu, ka, ja uzliek lielāka/mazāka diametra riepu, tad pie tiem pašiem apgriezieniem tas auto brauc par kādiem 2-3kmh ātrāk/lēnāk un tas pārslēgšanās brīdis tiek nobīdīts uz lēnāku/ātrāku slēgšanos. Nu, tas tā,teorētiski.

650 Reģ.: 25.01.2017
2 0 Atbildēt

Vismaz Vag-u tu diez vai šādi apmānīsi.Kārba slēdzās uz leju arī atkarībā no slodzes- sanāk jo lielāki riteņi, jo lielāka slodze un vajadzīga lielāka vilkme, lai noturētu vienmērīgu ātrumu.Ar maziem riteņiem tā drošvien ilgāk turēs augstāku pārnesumu un spizdometrs rādīs vairāk..Reāli noskaidrot var vienīgi eksperimenta kārtā.

Domājams, ka uz tupu gāzes uzspiedienu tas Dsg ar pārslēgšanos uz leju noreaģēs ātrāk, nekā zf8.Bet nav arī jēgas diži spiest- ja tas suuds no izbīļa pārslēgsies 2 robus uz leju, vienkārši rēks motors un reālais paātrinājums tāpat iestāsies tikai pēc krietnas sekundes.Ja nav pārslēdzēja pie stūres,jēgas maz.

Audi vienulaik (kārtējoreiz) savus tehnoforšprunga fanus bija apjājis ar "plānoto" softa eko/kako updatu, kā rezultātā pie ātruma ap 100kmh tas nemitīgi slēgājās starp 7/8 pie mazākā uzkalniņa vai pat pusmilimetra gāzes uzspiediena.

Jautājums arī par to, cik kurš pieradis "turēt" savu to ieteicamo vai nesodāmo ātrumu.Piem, pie 55kmh būs skaidri saprotams piektais, bet ja kāds vēlas braukt uz "likumīgajiem" 63, tad nāksies samierināties ar sesto.Pie sotaka ja nu kādam slēgājas- ta pofig, lai mauc 118, būs ok ;p

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Nu, jā, bet te jau šī domu eksperimenta mērķis ir panākt, lai tieši tur ilgāk esošajā ātrumā, nevis slēgā un REĀLAIS ātrums ir kaut kādās pieņemamības robežās.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Nu jā, doma it kā būtu skaidra, taču experimentam garantijas nav.Skaties vel kādas citādas nianses izpeldēs.Es visp nesaprotu, kam nafigam shitāds te tups audi updats bija vispār vajadzīgs.Ne tur ekonomija, ne tur kas, vienkārši kaitinoši un žēl to dzelzsgabalu.Turklāt, dīlerī bezmaz paraksties par to, ka no tā updata atsakies.

Ar to veco pirmsākuma softu salīdzinoši brauc kā cilvēks,vienīgi ka no tā sotaka un arī pilsētā no tiem 1150rpm bez stūres taustiņiem tāpat nekas nebūs.Taj pat laikā no vietas tas aizvelk tā,ka videoreģistrātors bezmaz piefiksē eksidentu.Sanāk, ka vnk jābrauc pie čipotāja un jāsaka ko nu kurš "grib".

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Laikam esmu "pieradis", bet pēc sajūtām diezin vai ātrāk ieskrietos ar mehāniku kā ar DSG. Tad būtu stipri jāiespringst pie kloķa raustīšanas. Vienīgais, kas man nepatīk, ka auto-hold atlaiž ar nelielu rāvienu.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Daļēji atkarīgs no aizmugurējo kluču kvalitātes (vai saderības ar br.diskiem).Kā arī,no to nodiluma un elektroniskās stāvbremzes mehānisma nolietojuma/stāvokļa.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Ja būtu uzmanīgāk lasījis tad saprastu ka nav runa par tupu ieskrējienu bet gan par reakcijas laiku.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Ieskrējienā no vietas DSG zaudē varbūt 0,2 sek. Toties ieskrējienā gaitā mehānikas braucēji var mācīties no DSG kā un uz kuru ātrumu slēgties uz leju.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Jā, tieši tā - DSG spēj labāk paātrināties brīdī kad DSG ir uzminējis kas notiks. Bet cepiens ir par to ka tas atkritums jau nevada mašīnu bet tikai slēdz robus, un uz čuju, bez poņas par to ko tūlīt vadītājs grib darīt. Un te acīmredzot ir stāsts nevis par 0,2 sekundēm bet 2,0 sekundēm vai vairāk - jo ir skaidrs ka te ir stāsts par tofika autoram pierastu manevru, kas noteikti ir samērā ciešs, bet kurā tas DSG atkritums hroniski neuzmin kas tūlīt notiks, un brīdī kurā vajag strauju paātrinājumu tā vietā notiek otrās kārbas pārslēgšanās. Kamēr divu sajūgu kārbā neiebāzīs vēl trešo kārbu vai nenoamputēs mašīnai stūri un vadītāju, tikmēr tā būs kliba lumpeņu tehnoloģija kā jebkurš tomāts, vadītāja palīgs kas vadītājam diktē savu braukšanas stilu un liek pielāgoties.

feciic Reģ.: 09.05.2008
0 0 Atbildēt

Jau kuro reizi jautāšu-esi ar dzīvu, svaigu, pusmiljonu nenoskrējušu DSG braucis?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Neesmu braucis ar nevienu pašu DSG. Un tu ļoti uzskatāmi uzraksti iemeslu kāpēc nav sanācis - jo DSG savā būtībā precīzi atbilst mūsdienu autobūvei - pirmais īpašnieks kaifo un ponto [varbūt kaifo - kasiņš te savulaik pukojās pa darba pastētes kārbas darbību], otrais un trešais varbūt arī, bet beigās obligāti vajag lohu kas to sūdu nopērk, ar to pisās un beigās tolmetizē. Manos platuma grādos vidējais mašīnas vecums ir virs vidējā Latvijas mašīnas vecuma bet tādu lohu kas pirktu DSG nav, jo šejienieši vienkārši nevar atļauties būt par lohiem - tāpēc tās uz pirkstiem saskaitāmās mašīnas ar kurām sanācis pabraukt kurās varēja būt DSG un kurās nebija mešalka, bija parasts hidrotransformatora tomāts. Jā, es saprotu ka lepnā laķētā fofāgenā DSG kas pieskrūvēts sporta dīzelim ir tieši tas kas vajadzīgs lai skrietos un lai rupji pārkāptu CSN - diemžēl tā joprojām ir kārba kuru vada vadības bloks un nevis tu, un tāpēc tomātu mīnusi saglabājas, tikai tie ir savādāki, un novēršami tikai atgriežoties pie rokas vadības Vari nestāstīt ka tā nav, šis ir tikai viens no daudzajiem šajā forumā lasītajiem gadījumiem - jā, lielākoties to ka tā kārba [kā jau tomāts] ir sūds nākas lasīt starp rindiņām.

feciic Reģ.: 09.05.2008
0 0 Atbildēt

Tad vēl vairāk jautājums kamdēļ raksti mega garus monologus par to kā viņa strādā un kas un ko kontrolē?

Ikdienas braukšanā Tu nekad nespēsi tik nemanāmi pārslēgt ātrumus.

Ja visu tik dikti gribi kontrolēt kāpēc golfā liki klimata kontroli un elektriskos logus? Ar ručku tak var precīzi nokontrolēt loga vēršanās ātrumu un logu novietot ar milimetra precizitāti. Piesauc CSN pārkāpšanu bet noteikumu nepārkāpšanai atbilstošu 1.3 met ārā, liec vietā citu un tagad sapņo par turbinizētu motoru, kuru tāpat vada dators kurš nosaka cik daudz un kad padot degvielu un kad šķilt dzirksteli. Tad jau būtu pie karburatora un sadalītāja jāatgruežas kur fizika un mehānika nosaka kā lietām būt, ne tā?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Ha! Manā mašīnā ir automatizēti tie procesi kuri ir vienmuļi bet nepieciešamais gala iznākums ir prognozējams un to vadošajai ierīcei tas nav jāuzmin. Piemēram tevis piesauktais klimats visu laiku virina temperatūras regulācijas klapi, bet rezultāts ir manis pieprasītie 22 grādi. Arī motora vadības bloks degmaisījuma un aizdedzes apsteidzes aprēķinos primāri izmanto kloķenes stāvokļa un ieplūdes spiediena devējus, kuru mērījumi ir definēti kartēs kurās atainots vēlamais iznākums - tādiem strauji mainīgiem vides apstākļiem kā gaisa temperatūra vai droseles atvērums ir attiecīgi devēji un vienkāršas korekcijas. Bet ja tev nepatīk ka mana golfa motoru vada vadības bloks, varu tevi nomierināt - tajā mašīnā jau kādus piecus gadus atpakaļ tika ielikts VEMS, tāpēc viss ko tas vadības bloks dara vienalga ir mans pirksts

Pilnīgi pie dirsas ka tas DSG spēj nemanāmi pārslēgties - tu reku pats zemāk uzrakstīji kāds sūds tas ir - izrādās ka vajag īpašas iemaņas lai panāktu ka tā kārba slēdzas tā, kā tev vajag - kārbai kuras pati pamatbūtība ir likvidēt nepieciešamību pēc pārslēgšanās iemaņām Grozies kā gribi bet ir daudz vienkāršāk ir notrāpīt ātrumkloķa atrašanos vienā no septiņiem stāvokļiem un nevis to vai tu nospied gāzes pedāli par 50% vai 70% - jā nu protams, ja ātrumkloķa nav, tad var iekrampēties stūrē ar abām rokām un koncentrēties uz gāzes pedāli - es gan tādā situācijā droši vien ierīkotu gāzes sviru viduskonsolē

feciic Reģ.: 09.05.2008
0 0 Atbildēt

Nu, lai tā korekti pārslēgtu pārnesumus tāpat ir jāsalāgo sajūga un gāzes pedāļa darbības, jo agresīvāk brauc jo precīzàk tas jādara. Kamēr Tu vingro ar abām kājām un vienu roku es uzsitu pa pedāli un iekožos hamburgerā.

Viss jau ir labi, katrs dara kā labāk sanāk un patīk bet nevajag iedomāties ka tā ir vienīgā un pareizākā pasaules kārtība.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Tavā piemērā ir viena nianse - tajā situācijā kurā tu žļembā burgeri bet tava mašīna pārslēdzas man varbūt nekādu pārslēgšanos nevajag Klasisks piemērs - dažus gadus atpakaļ vienā pasācienā organizācijas, kuras nomināls dalībnieks es esmu, vadītājs man iedeva organizācijai piederošā tūrāna atslēgas lai es aizvestu pāris cilvēkus uz autobusu - es domāju, "O, varēs pamēģināt kā 2.0 FSI iet!" - attaisu durvis, bļa, tomāts - aha, kā tad - izripinos pa piebraucamo ceļu līdz ielai un ieminu tā, kā es to daru golfā lai tas sāktu paātrināties, a tur - nu jā, protams - ūūūūĒĒĒĒĒĒĒĒĒĒĒĒ - jo tam atkritumam kas tur pārslēdz ātrumus ir citi uzskati par to kā jānotiek paātrinājumam. Es pieņemu ka tevi šajā ziņā izručī tikai tas ka tu brauc ar mazu turbodīzeli - ja tev tur būtu atmosfērisks benzīnnieks, tad tai kārbas parodijai pirmkārt būtu vismaz pusotru reizi lielāks iespējamo pārnesumu kuros būs jāslēdzas skaits, ar attiecīgi mazāku varbūtību ka uzminēs, otrkārt, tā kārba pilnīgi dabiskā kārtā gribētu taisīt pārslēgšanos, teiksim, no piektā uz otro

Tavs piemērs arī uzskatāmi demonstrē kāpēc tomātus vajadzētu izskaust vai vismaz ierobežot, nevis pieļaut ka ražotāji tos uzspiež - tavs piemērs, izvelkot tā būtību ir - "kamēr tu fokusējies uz braukšanu, es nodarbojos ar uzmanību novērsošām blakuslietām". Tomāti ir uzskatāms iemesls kāpēc mūsdienās ir nākusi modē telefona dročīšana pie stūres - tā labā roka tak vadīšanai vairs nav vajadzīga... Bet tava atruna par "DSG kas nav noskrējis 500k" ir uzskatāms piemērs kāpēc mešalka ir vienīgā pareizā pasaules kārtība - man golfā vēl nesen bija kārba kas bija nākusi no mk3 1.9 TD - es tai uzgriezu 100k, un spriežot pēc tā cik tā kārba luftēja jau brīdī kad es to ieliku, tur noteikti bija labs nobraukums jau brīdī kad mašīna kur tā sākotnēji atradās tika izārdīta - nu neko - viss kas būtu bijis vajadzīgs lai padzīvojušu, 25 gadus vecu kārbu atgrieztu ideālā stāvoklī būtu attaisīt to vaļā un sašeibot gultņus - kas vajadzīgs taviem 500k DSG tam pašam?

feciic Reģ.: 09.05.2008
0 0 Atbildēt

Kā precīzi atšķiras braukšana pa šoseju ar atļauto ātrumu pa šoseju ar automātu vai manuāli-abos sēdi pie stūres un kontrolē auto virzienu, kāda īpaša koncentrēšanās braukšanai?

Par pārslēgšanos arī komplektā ar turbo benzīnu viss notiek kā vajag un kārtējo reizi atkārtošos ka precīzi varu trāpīt man vajadzīgajā robā ar pedāļa spiedienu.

Par DSG vārgumu-Vācijā, cik redzēti, visi takši ir automāti, brauc viņus stabili līdz 500-600k un tad pārdod letiņiem, arī sēžot tādā nav sajūta ka tur kautkas tūlīt izjuktu, 500k ir problēma ar LV mašīnām, reiz baucu ar 250k noskrējušu lv pirktu multivanu, ātrumi slēdzās ar grūdieniem, bet pret kārbas loģiku ātrumu pārslēgšanā man pretenziju nebija, tāpat labāk kā variators vai viensajūga robots.

Okys Reģ.: 24.01.2014
0 0 Atbildēt

Nortel, tas arī ir tas, kas traucē. Un brīžam liekas, ka ne 0.2 sekundes, bet vismaz sekunde.. ir jau arī Alltrackam tas launch control, ja ieslēdz ESP vai ESC Sport un turot nospiestu bremzi un reizē gāzi grīdā, kur apgriezieni stāv uz 2500 rpm, tad gan Pasāts no vietas aizlido, bet neliekas īsti veselīgi ar tādu sviestu nodarboties visu laiku. Pietiktu kkāds vidusceļš starp to un normālo uzsākšanu, bet tādu opciju nav.

Ja par to 4 un 5 roba slēgāšanos ap 50kmh, tad glābj te kloķis "S" jeb Sporta režīmā. Nezinu tikai, cik ļoti tas patēriņu ietekmē, bet ap 50, tad turas normāli 4 robā.

feciic Reģ.: 09.05.2008
0 0 Atbildēt

Ar manuāli var startēt ar cirtienu, DSG tomēr saudzē sajūgu-saslēdz un tad startē-te atkal jautājums kādā stāvoklī ir motors, precīzāk tā izplūdes sistēma DPF ieskaitot, jo aizaudzis kvēpu filtrs diezgan jūtami ietekmē motora atsaucību tieši mazos apgriezienos.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Izskatās, kautkas Tev nav labi ar to kārbu. Iespējams, pilnpiedziņa kautko papildus aiztur. Man ir priekšpiedziņas 2.0TDI vājākajā 150 zs versijā ar 7 ātrumu DSG, sekundes daļas, ne vairāk ir tā aizture. Ikdienas braukšanā vispār neizjūt. Slēgāšanos ap 50 arī neesmu novērojis, parasti gan tik lēni nebraucu. Vēl jau var štepselēt manuālajā vai likt sportā, bet dīzelim no šiem režīmiem nekādas jēgas nav. Sportā tikai stiepj ātrumus, kad reāli grieze jau ir beigusies.

Okys Reģ.: 24.01.2014
0 0 Atbildēt

Tieši tā, kā feciic raksta - startēt ar cirtienu. Kad tas bija nepieciešams, ar manuāli to varēja, piemēram, lecot ārā krustojumā, lai tam, kurš tūlīt brauks aiz manis, nebūtu jābremzē. Ar DSG, mašīnai, kura man tuvojas, jābūt nedaudz tālāk, nekā biju pieradis... Pieļauju, ka daudzi cilvēki vispār tam nepievērš uzmanību..

Ar kārbu nevajadzētu būt problēmām, autiņš ņemts Moller auto, ar 122k pārbaudītu nobraukumu un atvests no Zviedrijas. Cik pirms tam painteresējos, problēmām ar "zaļajām tehnoloģijām" līdz 200k nevajadzētu parādīties..

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Mollers ir tīrs klerku un "bezjēgā maini visu pēc kārtas" kantoris. Es labāk samaksāju nedaudz mazāk un braucu uz Verti.

feciic Reģ.: 09.05.2008
0 0 Atbildēt

Kā reiz vakarā mājās braucot patirināju visādi-pašai kārbai aiztures nav, aizturi veido apgriezienu pacelšana, robeža atkarīga no gāzes pedāļa spiešanas-vienkārši atlaižot bremzi sāk tukšgaitā, ja no vietas min tad starts notiek ar ap 2k rpm, ok man benzīns bet stāsts diezvai baigi mainās dīzelim.

Šurpu turpu slēgāšanās neesmu novērojis nevienam lietotajam DSG, ņemot vērā ka kārba cieši sadarbojas ar motoru tad šī noteikti ir lieta kas jāpārbauda. Kautvai pieķīlējoš egr var šādu brīnumu darīt. Noskrējiens nenozīmē neko.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Vajg ar to alltracku startēt no autoholda.Ja sirsnīgi uzspiest, sanāks tāds kā drusciņ mini launčs.Vēl der noskaidrot, vai konkrētajam modelim stāvēšanas laikā uz autoholda deg bremžu gaismas.Ja nedeg- nu tad jau vispār ideāli.Vienkārši nospied un aizbrauc no viņiem visiem na/j prom.

Tas sporta režīms drošvien arī kā kuram auto,pa manam sanāk tāda kā saraustīta braukšana.Jo tas tur zemākus robus un drusciņ tā kā nervozi reaģē uz katru pieskārienu gāzespedālm.Arī degvielas tēriņš sportā noteikti būs par kādiem vismaz 0,33l augstāks,ja ne par visiem 0,7 ;p

arba Reģ.: 16.12.2002
0 0 Atbildēt

6 gadus braucu ar zf8 gan uz f10, gan giulia. Izcilas karbas !

Katra masina vinas stradaja nedaudz savadak un ari dzineji bija atskirigi. Ja loti piekasities , tad 2 situacijas kad es iejaucos ar rokas parslegasanos - pie loti maziem atrumiem - parkojoties, izbraucot no garazas vins sledzas 1-2 un atkal 1, dazreiz pat paspeja lidz 3

arba Reģ.: 16.12.2002
0 0 Atbildēt

pirksti sapinās meistarībā

otra situācija - pēc gāzes atlaišanas auto slēdz uz augšu, bet man vajag uz leju, lai paātrinātos, sanāk 4-5-3 ! laika zudums ir štrunts, bet sajūta nepatīkama.

Abas šīs situācijas risinas ar rokas režīma pārslēgšanos !

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Kā tā var būt, ka atlaižot gāzi, kārba slēdzas uz augšu.Hm.Tas izklausās kaut kas jauns vai nu konkrētā modeļa īpatnība.It kā jau būtu jātur esošo robu un pie ātruma krituma pamazām jāslēdzas uz leju.

feciic Reģ.: 09.05.2008
0 0 Atbildēt

Straujš ieskrējiens ar kikdown līdz 3 ātruma galiņam, atlaid gāzi un pēc brīža tiksi pie pēdējā pārnesuma. Sporta režīmā gan īsti nedarbosies

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Nu tas gan būu pašsaprotami,vienīgi ka citādā kontextā.Pats ikdienā braucu individual režīmā, kuram ir kādi 5gab būtiski apakšiestatījumi.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nu tieši tā arī ir, es pat savam amerikānim reizēm apzināti pamānu kārbu ātrāk uz leju, ja redzu, ka nav kur daudz paātrināties - ja reiz ir pārslēdzies auz augšu, tad kickdown tais atikai pie agresīvas pedāļa nospiešanas. Un vispār - tā uzvedas pilnīgi visi automāti, ar ko man ir sanācis braukt - un tas ir relatīvi maz, jo man joprojām tie nepatīk. Piezīme - laikam nekad neesmu braucis ar nemotora automātu - iespējams, ka tur kārbai cita loģika, lai vispār uz priekšu tiktu.

arba Reģ.: 16.12.2002
0 0 Atbildēt

Mierigi braucot atlaizot gazes pedali vai pat tikai samazinot ta nospiediena limeni auto iemet maksimali augstakaja parnesuma, ko saja atruma var. Atlaizot pilnigi var pat ielikt N, ja ir ieslegt ekonomiskais rezims !!! Modernie tomati standart rezima un eko rezima ir uzstaditi maksimali taupit degvielu. Un ta dara ari dubult sajugu karbas !

MMX Reģ.: 03.03.2022
0 0 Atbildēt

Ķecerīgs jautājums par ko mani visticamāk iedzīs zemē, bet pašam interesē - kāds ir to DSG izmantojis nosacīti pastāvīgā manuālajā režīmā? Nu tipa manuālis, bet ar 2 pedāļiem. Pats esmu tos slēdžus pie stūres raustījis, bet neesmu tādu auto lietojis tik ilgstoši lai mēģinātu kaut ko tādu darīt ikdienā. Katrā ziņā par automātiem pats sajūsmā neesmu, braukt var, un ir skaidrs ka tā ir nākotne, tāpēc jautājums cik lielas iespējas to nākotni kontrolēt pašam nevis pielāgoties?

arba Reģ.: 16.12.2002
0 0 Atbildēt

Manam pašreizējam auto nevar ieslēgt rokas režīmu ar ātrum pārslēdzēja kloķi, ir lāpstiņas pie stūres, ja kādu no viņām nospiež auto aiziet rokas režīmā, ja 30sek neko ar roku nedara aiziet atpakaļ automātiskā man šāds variants ļoti patīk, tieši tā pat bija zf8 automātam uz giulias

3 dienas esmu braucis ar seat, kas tā nedarija, es ar viņu tikai rokas režīmā braucu, jo man ļoti nepatikā kā viņš strādā

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Lai ar automātu pastāvīgi/ikdienā tā korekti brauktu rokas režīmā, būtu vajadzīga par kārtu augstāka kustību koordinācija.Skaties, kāds vel pamanīsies asākā situācijā pa paradumam arī "sajūgu" nospiest.Kombinēt būtu pašsaprotami un ok, bet ja jāt visu laiku manuālajā, priekš kam tad vispār tas automāts.Ja nu vienīgi kāds galīgi netīkams auto ir iekritis lietošanai un nākas ar to sadzīvot.

Bremzēt ar kārbu- nu labi,ar atlaistu gāzi ripojot tas uz augšu slēgsies tā nesteidzīgi slinki, bet kāda te problēma, ja ir taustiņi.

MMX Reģ.: 03.03.2022
0 0 Atbildēt

Pēc saviem pāris pārbraucieniem ar DSG karbu aprīkotiem auto, domāju, ka kombinēšana būtu reālākais variants. Mēģinot braukt pilnīgi manuālī parādījās tieši minētā sajūga iztrūkuma problēma. No otras puses pat braucot ar 150zs volkswagen grupas izstrādājumu nepameta sajūta, ka apdzenot tā kārba nespēj pieņemt pareizus lēmumus, attiecīgi ja kaut kas tāds būtu jālieto ikdienā, tad visticamāk raustot lāpstiņas.

Ko es saprotu ar nespēj pieņemt saprātīgus lēmumus - nospiežot gāzi pirms paātrināšanās, kārba pārmet pārāk zemu, kā rezultātā sanāk 6-5-4-5-6, kā rezultātā pazūd jēga no tās ātrās pārslēgšanās, ja kārba štepcelējas 4 reizes. Pieredzējuši lietotāji prot trāpīt tikai 5 robā ar gāzi, bet tas atkal rada garas ekskursijas pretējā joslā. Iemetot laicīgi ar roku 5, likās, ka viss apdzīšanas process notiek drusku saprotamāk. Nu alternatīvi tautā gudri cilvēki saka, ka var jau arī neapdzīt, bet tad es nesaprotu, kāpēc visi pērk auto ar 150zs+ ja netaisās ar tiem braukt.

Pilsētā protams DSG ir patīkams pasākums, zemākos ātrumos kārba diezgan saprātīgi pieņem lēmumus, līdz ar to nelikās, ka vispār prasītos manuālis.

Skatoties plašāk lai arī šobrīd braucu ar manuāli, pie fakta cik manuāļi ir izmirstoša suga, visticamāk nākamais auto būs ar kaut kāda veida automātu. Attiecīgi laicīgi sāku pētīt šo jautājumu.

feciic Reģ.: 09.05.2008
0 0 Atbildēt

To, cik zemu slēgties pie apdzīšanas, diezgan labi var regulēt ar gāzes pedāļa nospiešanas straujumu un dziļumu, drusku tikai piešauties vajag. ar 1,6 tdi pie apdzīšanas tā arī bija ka 4 vairs nevelk, 5 tas ko dakters parakstījis, 6 atkal drusku par īsu veiklam ieskrējienam, nu un tad arī kāja bija piešauta gan vienmēr trāpīt piektajā gan sakacināt kārbu tā lai viņa paliktu piektajā gaidot īsto apdzīšanas momentu jo pārslēgšanās pa taisno divus robus uz leju ir maķenīt lēnāka kā par vienu.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Bet daudziem ne-Vagiem tak panelī nerāda aktuālo pārnesuma ciparu.Šaubos, vai viņi tur ko īpaši "izvērtē" pēc tahometra.Drīzāk, ka daļa vispār nezin, cik viņiem tur tie robi ir, vienkārši spiež.Kā sanāks,nu tad tā arī būs.Divi robi uz leju- tīrs laika zaudējums jebkuram motoram.Toties bargi Rūc ;p

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

Renault divsajūgu kārbai (Getrag laikam) nekādas dīvainības 50kkm nav pamanītas. Braukšanas režīms diezgan eko, neraustoties starp straujiem ieskrējieniem un bremzēšanām - busam īsti nepiestāv

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 3 Atbildēt

raimondsm rakstīja: Viens no iespējamiem risinājumiem - riepu kalkulators vai riepu apkārtmēra mērīšana ar domu, ka, ja uzliek lielāka/mazāka diametra riepu, tad pie tiem pašiem apgriezieniem tas auto brauc par kādiem 2-3kmh ātrāk/lēnāk un tas pārslēgšanās brīdis tiek nobīdīts uz lēnāku/ātrāku slēgšanos. Nu, tas tā,teorētiski.

Turpinot domu.

auto.riepulideris.lv/riepu/volkswagen/passat/passat-alltrack-3566/16710 piedāvā šādas riepas 195/60 R16, 205/55 R16, 215/55 R16, 205/50 R17, 235/45 R17 un 235/40 R18.

riepasundiski.lv/lv/riepu-kalkulators

Pēc riepu kalkulatora savadot parametrus un par pamatu salīdzināšanai ņemot 195/60 R16 ar riteņa diametru 640mm, sanāk, ka starpības attiecīgi ir -8mm +3mm -3mm +4mm un +5mm, kas procentuāli no sākuma diametra ir ļoti maz, 8mm ir 1,25%.

Tās ir tās iesakāmās, atļautās riepu maiņas.

----------------------------------

Tālāk jau sākas eksperimenti. 3% ātrums/apgriezieniem maiņa. 215/60 R16 jau ir 24mm pie diametra. Tātad 1.2cm pie rādiusa. Kas tur būs, ja tajā Alltrackā brauks kādi pasažieri un vēl kaut ko iekraus?

235/40 R17 ir mīnus 20mm pie diametra, arī ap 3% maiņa, tikai mīnusā. Rādiuss cm mazāk, auto par centimetru tuvāk asfaltam. Toties ritenis auto ar kravu nekur nestrīķēsies.

Tās tādas teorētiskas pārdomas. 3% pie 50kmh un 90kmh ir 1.5 un 2.7kmh attiecīgi. Varbūt tas ir būtiski?

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Tas ripulīderis nav gadijumā kāds kārtējais bezkontakta lohkantoris? Aizmirsuši pieminēt, ka alltrakam derēs arī 165/80r15, 235/30r20 un/vai 135/90r16.

Un ne vārda par disku platumu/iznesumu un par to, ar ko Loham būtu jārēķinās,salīdzinot 195 un 235 platumus.Nee.

spainis Reģ.: 27.04.2006
0 1 Atbildēt

Riepas izmēram nav ne mazākā sakara ar to, kādi ir apgriezieni motoram un ko rāda mašīnas spidometrs!

Ja vien tev nav kāds unikāls dampis, kas spidometru rāda pēc GPS un pēc tā koriģē motora apgriezienus.

Okys Reģ.: 24.01.2014
1 0 Atbildēt

Riepu izmērs Alltrackam (manam) ir 225/55/R17 un disks 8J ET41. Itkā, no rūpnīcas.

Un pēc manas saprašanas, riteņa (disks ar riepu) diametram vajadzētu gan ietekmēt ātruma rādījumu spidometrā. Ja pieņem, ka mans izmērs ir OEM, tad, piemēram, mazāka diametra riteņiem, pie spidometra rādījuma 90kmh, reālais ātrums būtu par pāris km zemāks. Tas pats ar motora apgriezieniem. Mazāka diametra ripuļi = vairāk apgriezienu motoram, pie tāda paša reālā ātruma, kā ar lielākiem ripuļiem. Vai tad nē?

spainis Reģ.: 27.04.2006
0 0 Atbildēt

Ja tu salīdzināsi spidometra rādījumu pēc GPS rādījuma, tad jā, šajā gadījumā izmaiņas būs. Bet vienalga cik liels vai mazs ritenis, vienā un tajā pašā pārnesumā, pie vieniem un tiem pašiem motora apgriezieniem būs viens un tas pats spidometra rādījums.

Okys Reģ.: 24.01.2014
0 0 Atbildēt

spainis, nu jā, es par to pašu. Es šim visam, laikam kārtīgi neizlasīju sākumu un neiebraucu, kāpēc mēs par šo vispār diskutējam. Zemāk jau uzrakstīju, kas un kāpēc, lai arī citi saprot.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Nene,riepas izmēram (diametram un/vai apkakārtmēram) nava ne mazākā sakara/ar.Nee.Jo Lohi šodiem (mums) ir gandrīz visos posteņos.Pat tā saucamo "riepu lohkalkulātōru" ir izgudojuši Viņi (lohi).Jā. www.laneks.lv/en/tyre-calculator/

Dimensions Tyre diameter, mm Speed, km/h

current 225 55 R17 679 100

new 325 25 R20 671 98.82

difference -8 -1.18

new 335 25 R22 726 106.92

difference +47 6.92

Okys Reģ.: 24.01.2014
0 0 Atbildēt

650 rakstīja: Lai ar automātu pastāvīgi/ikdienā tā korekti brauktu rokas režīmā, būtu vajadzīga par kārtu augstāka kustību koordinācija.Skaties, kāds vel pamanīsies asākā situācijā pa paradumam arī "sajūgu" nospiest.Kombinēt būtu pašsaprotami un ok, bet ja jāt visu laiku manuālajā, priekš kam tad vispār tas automāts.Ja nu vienīgi kāds galīgi netīkams auto ir iekritis lietošanai un nākas ar to sadzīvot.

Bremzēt ar kārbu- nu labi,ar atlaistu gāzi ripojot tas uz augšu slēgsies tā nesteidzīgi slinki, bet kāda te problēma, ja ir taustiņi.

Atbilde uz jautājumu - "priekš kam, tad vispār tas automāts?" Tāpēc, ka jēdzīgas jaudas relatīvi jaunu mašīnu ar manuālo kārbu, normālu ietilpību un universāli, vispār nevar nopirkt, kā arī pasaule iet uz turieni, uz kurieni tā iet, un tad, kad izlemšu Pasātu kādreiz pārdot, tad nākošais potenciālais pircējs paprasīs, kas tie tādi par cipariem uz kloķa un kur ir P, D un R... bēdīgi, bet tā tas ir..

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Daudzus ne-jaunus normālas ietilpības universālu modeļus vispār reāli nevar nopirkt pat ar benzīna motoru.Un ar manuālo kārbu tādi netika ražoti vispār.Taču tas nevienam nekādi netraucē nodarboties ar meliem un demagoģiju.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Tu ar to mašīnu taisies pabraukt tikai pusgadu, tu no mēness vai vienkārši lietotu mašīnu pircēji arī jau stulbi palikuši? Es mašīnām ar mešalku sagaidu tikai vērtības kāpumu dēļ tevis pirmā nosauktā faktora - nevienam 10 gadus veca mašīna ar tomātu visdrīzāk nah nav vajadzīga, jo tā tehnoloģija ir domāta priekš pirmā pircēja kurš ir noskaņojies to mašīnu tikai pist un slavēt. Attiecīgi pārdošanas brīdī visdrīzāk tas tevis nosmādētais modelis ar 150 zs un mešalku sliktākajā gadījumā būs vienā vērtībā ar tavu 190 zs tomātu - labākajā gadījumā būs vērtīgāks.

Okys Reģ.: 24.01.2014
0 0 Atbildēt

msh, nu tam, ka tie būs vienā vērtībā, negribas ticēt. Dzīvē, apkārt, visi, kas pārsēdušies uz automātiem (stipri lietotiem, protams), tos slavē. Un vecumi tur visdažādākie. Brīžam liekas, ka no mēness esmu tāpēc, ka man pēc mēneša lietošanas, tas automāts vienalga nepatīk, ko es jau zināju pērkot. Tam, ka bendzīnmotori būs dārgāki, par dīzeļiem, ko var jau redzēt tagad, tāpēc, ka uz 100 dīzeļiem ir pāris bendzīnnieki, tam gan es piekristu, un pa lielam, dīzeli izvēlējos tāpēc, ka šim konkrētajam, bija ziemas paka ar slapjo autonomku.

Par to, cik ilgi plānoju lietot šo auto.. agri vai vēlu, visiem mums nāksies pārsēsties uz stulbajiem elektromopēdiem. Nāks tuvāk tā X stunda un sacels mums degvielai akcīzes, visādi citādi nospiedīs ar nodokļiem un padarīs iekšdedzes dzinēju lietošanu par turīgu kolekcionāru izpriecu. Tāpēc, visdrīzāk, negaidot to stundu, bet sekojot līdzi situācijai, mēģināšu pēc līzinga beigām, tikt no autiņa vaļā. Ņemot vērā iepriekšējos braukšanas paradumus, nobraukums uz to laiku, plānojas uz 220k.

Ko darīt pēc tam, nezinu... cerība uz to, ka elektromobīļi būs vai nu attīstījušies tik tālu, ka ar tiem varēs nobraukt jēdzīgu attālumu un visur būs infrastruktūra, lai tos ātri uzlādētu... vai arī otra cerība uz to, ka tie būs saradušies tik daudz, ka pasaule sāks saprast, cik daudz atkritumu to baterijas ražos, cik daudz vērtīgu resursu patērēs, lai tās saražotu un ka varbūt jādomā vēl kāda alternatīva tam.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Jā, tā gadās ka dzīvojot dižajā pilsētā vai tās tuvumā un pērkot mašīnu nevis braukšanai bet lai stumdītos pa sastrēgumiem, tomāts ir labāks. Tā pa lielam visi slavētāji ir vienkārši padevušies tomatizācijai, tas arī viss.

Par pārkāpšanu uz elektromobīļiem - esi reāls. Nevis braukšana ar iekšdedzes dzinējiem būs turīgu kolekcionāru izprieca, bet braukšana ar mašīnu. Paskaties cik tagad maksā elektrobraukšana - un tas joprojām ir ar spēcīgu haļavu, kura agrāk vai vēlāk beigsies. Ja tu agrāk nebrauci ar V8 benzīnnieku kāpēc lai tu nākotnē brauktu ar kaut ko kas tik daudz naudas patērē?

Okys Reģ.: 24.01.2014
0 0 Atbildēt

feciic rakstīja: Kā reiz vakarā mājās braucot patirināju visādi-pašai kārbai aiztures nav, aizturi veido apgriezienu pacelšana, robeža atkarīga no gāzes pedāļa spiešanas-vienkārši atlaižot bremzi sāk tukšgaitā, ja no vietas min tad starts notiek ar ap 2k rpm, ok man benzīns bet stāsts diezvai baigi mainās dīzelim.

Šurpu turpu slēgāšanās neesmu novērojis nevienam lietotajam DSG, ņemot vērā ka kārba cieši sadarbojas ar motoru tad šī noteikti ir lieta kas jāpārbauda. Kautvai pieķīlējoš egr var šādu brīnumu darīt. Noskrējiens nenozīmē neko.

feciic, tā šurpu turpu slēgāšana jau notiek tāpēc, ka, mašīnasprāt, nepietiek vairs jaudas, lai vilktu ar augstāku pārnesumu vai arī kāja bijusi nedaudz par smagu, centienos noturēt ātrumu uz 50kmh, nevis 49kmh. Esmu pamēģinājis, ka kruīzs tādā ziņā ir "profesionālāks" par mani un labāk māk to ātrumu noturēt, bet ejot nedaudz kalnā, arī tas vienā brīdī saprot, ka jāmet atpakaļ uz zemāku robu. Konkrēti manam pasātam, ir sajūta, ka 50kmh ir pats minimums, lai vispār kustētos ar 5 robu, ja brauc pa taisnu ceļu, bez baigās slodzes. 55kmh, jau ir normāli.

Okys Reģ.: 24.01.2014
0 0 Atbildēt

650 rakstīja: Nene,riepas izmēram (diametram un/vai apkakārtmēram) nava ne mazākā sakara/ar.Nee.Jo Lohi šodiem (mums) ir gandrīz visos posteņos.Pat tā saucamo "riepu lohkalkulātōru" ir izgudojuši Viņi (lohi).Jā. www.laneks.lv/en/tyre-calculator/

Dimensions Tyre diameter, mm Speed, km/h

current 225 55 R17 679 100

new 325 25 R20 671 98.82

difference -8 -1.18

new 335 25 R22 726 106.92

difference +47 6.92

650, nezinu vai tu troļļo vai kā, bet nu es paguglēju, sakarā ar šo un, izrādās, man tomēr ir taisnība

Pieņemsim, motora apgriezieni ir 2000 RPM, riteņu un motora apgriezienu attiecība 1 pret 5, kas būtu 400 RPM riteņiem. Riteņa diametrs, piemēram, 670mm un ja pieņem, ka tas ir rūpnīcas izmērs, tad ātrums pie šādiem parametriem ir 50,5 kmh, gan reālais, gan tas, ko redzam spidometrā, jo spidometrs tā ir nokalibrēts.

Kāpēc? Tāpēc, ka to aprēķina pēc formulas:

Reālais ātrums = Riteņa apgriezieni x Riteņa diametrs x PI x minūtes stundā : milimetri kilometrā

Šajā gadījumā: 400 x 670 x 3,1416 x 60 : 1000000 = 50,5kmh

Pamainot riteņa diametru:

400 x 650 x 3,1416 x 60 : 1000000 = 49kmh

Kas nozīmē to, ka apgriezieni motoram tie paši, ātrumu spidometrā redzam to pašu (50,5kmh), bet reāli, ripojam uz priekšu par 1.5km stundā lēnāk. Un lai ar mazāka diametra ripuļiem sasniegtu to pašu reālo ātrumu, motora apgriezieni būs augstāki.

Pa manam, viss te ir diezgan skaidrs un tieši tā, kā iepriekš rakstīju

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Tas "nozīmē" vienīgi TO, ka (ja) tu uzliksi mazāka diametra riteņus, tev spidometra rādījums no reālā/fiziskā/faktiskā ātruma atšķirsies VAIRĀK,nekā bija pirms tam, ar ražotāja paredzēto oriģinālo riteņdiametru.

Ja tu brauc ar Ražotāja paredzēto (oem) izmēru 225/55/r17, pie tava spidometra rādījuma 100km/sek tavs reālais zinātniskais ātrums ir apm 97. Ja tu uzliksi par 1cm (vai 12mm) 'mazāka izmēra riteņus 235/50/r17, tad pie tava spido rādījuma 100 tu reāli dabā kustēsies ar 95 (ne vairs 97).

Var tur meklēt mnehanokvazitronikass x-zinātni un kko tur ķenerēt skaidrojumus sakarā ar automātkārbas ne/vienmēr atbilstošo rpm norteiktajam robam/ātrumam artkarībā no temperatūras un/vai gaisaspoiediena, bet aptuveni vianalga būs tas pats, kas pēc riepu kaklurātora tabulas.

Ja tu uzliksi 205/55/r16 vietā neatbilstošu (par 20-25mm lielāku) riteni 205/60/r16, tad tev tava spidometra rādījums gandrīz vai sakritīs ar tavu reālo ātrumu, 100 būs gandrīz vienāds ar100.Ja turpināsi piekopt "turēt" +5 vai +7 pēc sava lohspidometra, tātad drīzvien kāds ments tevi noķers un pierstādīs rēķinu.Varbūt.Jo tavs ātrums pēkšņi būs vienāds ar tavu spido.Turklāt, ja uzliktais ritenis ir vēl lielāks par +20mm par paredzēto, mašīna kļūs kusla un tērēs lieku degvielas puslitru...

Katrs spidometrs defaultā rāda VAIRĀk, nekā tobrīd ir reālais ātrums (zinātniski izmērāmais,ar ārēju/neatkarīgu augstass preciZitatatāātes appaparatūru izmērītais).Katram Lohsam, kurš lieto neparedzēta izmēra riepas, būtu jāapzinās, cik un kā mainās viņa reālais ātrums. ;p

Jo augstvērtīgāks konkrētais auto, jo Mazāka ir attiecīgā spidorādījuma novirze no reālā kosmiski zinātniskā ātruma.2km/h ir "labs" rādītājs, 7km/h ir suuds.Apm taa.

Okys Reģ.: 24.01.2014
0 0 Atbildēt

650, izskatās, ka mēs runājam par vienu un to pašu, tikai dažādos veidos.

To, ka pie spidometra rādījuma 100kmh, reālais ātrums ir mazāks, es zinu. Bet tāpat es zinu arī, ka iekļaujot šajā "ķēdē" mazāka diametra riteņus, tas reālais ātrums pie spidometra rādījuma 100kmh, būs vēl mazāks.

Zinu arī to, ka motora rpm un rādījums spidometrā būs tas pats, lai vai kāda diametra riteņus uzliktu, bet reālais (faktiskais) kustības ātrums no tā mainīsies. Ja mazāks riteņu diametrs, tad uz leju, bet ja lielāks, tad uz augšu. Un domāju, ka vairāk šeit nav ko risināt un diskutēt, jo tā ir taisnība

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Nu ja, tikai ir vēl vairākas apakš/nianses, ko katram experi mentētājam būtu jānem vērā.Riepu meistars to nepateiks, ta kur nu vēl tirgotājs vai pārgudrie lohsižetu autori.

Lielāks ritenis (iespējams..) lēnāk griežas, bet no savas tās griezējierīces pieprasa pielikt lielāku "spēku", lai to iegrieztu.Griezes momentu, tāteikt.Katrs velosipēdists to (iespējams) "zin".Pie saprāta robežu pārsniegšanas mašīna attiecīgajā pārnesumā (īpaši ja 5-6jā) vairs īsti "nevelk".Ja tas ir mazs motors, tā starpība var būt reāli kaitinoša.Ja liels- kaitinošs var izrādīties degvielas pārtēriņš un reakcijas uz gāzi.Automātam mazāk uzkrītoši, bet manuālo kārbu augstākos pārnesumos tas reāli var iespaidot.

Kas ir 1 (vienu!) izmēru lielāka riepa- tas ir nākamais platums reiz tas pats augstuma procents.Tas ir tiešām pieļaujami.Piem, 205/55/r16 aizstāt ar 215/55/r16 vai 205/50/17 ar 215/50/17,vai 225/55/17 vs 235/55/17.Spidometra rādījums drusku gan nobīdīsies, bet pati tā diametra starpība ap 12mm būtu ok.

Kas piem ir jau uz "saprāta robežas"- ja 205/55/16 vietā uzliek 205/60/16.Tad tā diam starpība ir 2x lielāka un lien jau virs 20mm.Patēriņš lielāks, mašīna kuslāka.Kas te drusku "glābj" situāciju - tas, ka 205/60 ir būtiski citāds profils, kad reāli (dabā) riepa ir par krietnu centimetru šaurāka(!), nekā "zemprofila" 205/55.

Ja eksperimentam izvēlētā riepa pēc tā "riepu kakulurātōra" diametrā pārsniedz oriģināli paredzēto vairāk kā par 25mm, nu tas jau ir fufelis,lai ko kuŗš lohs nestāstītu.Jo katrs stāsta to, ka tieši Viņa izvēlētais variants ir tas Labākais no visiem iespējamajiem.Stāsts tipa "es nolohojos" (mums) ir sastopams 6x retāk, tāpēc tas ir vismaz 3x vērtīgāks. ;p

Diska platums (J) un iznesums (ET) ir kritisks tādā ziņā, ka jāizrēķina katras diska malas nobīde attiecībā pret oriģinālo/esošo.Kur ir kritiskākā vieta, pret ko riepa varētu strīķēt.Parasti iekšmalā priekšējās atsperes apakšējais atbalsts un aizmugurē spārna ārējā arka.Pirmais parametrs ir konstants, bet otrs ir mainīgs un ne uzreiz ievērojams, īpaši ja auto piekrauts/nosēdies..

Pie vienāda diska platuma (J), izmainot (ET), jaunais disks būs uz āru (ja ET mazāks) vai uz iekšu (ja ET lielāks) par tik mm, par cik jaunais ET atšķiras no esošā.Vienāda (vai platāka) platuma disks ar mazāku ET (iespējams) izskatīsies "smukāk" un mašīna dusmīgāk. Vienīgi ka pie izbrauciena pa peļķēm visi sāni kļūs ātrāk notašķīti ar suudiem, nekā tas bija ar arkās iegrimušo origin disku.Pie kaut kādas ET robežas tas var kļūt jau samērā kaitinoši, kaut arī izskatās ok un pati riepa nekur vēl nestrīķē.

Palielinot diska platumu (J) par 0,5 (pus/collu=1,27cm),pats riepas novietojums arī var mainīties, tas būs atkarīgs no konkrētā diska.Stīvēt 225 platuma riepu uz 8,5j diska dabā ir fufelis, taču pēc "grāmatas" un dažādu pārgudrinieku teiktā ir akceptējams.Tas nekas, ka lohs to disku sasskrāpēs ja pēc pirmā izbrauciena pa pilsētu.

Ja nu kāds Zinātnieks "apstrīd" kaut dažu mm diametra starpības ietekmi uz patēriņu- lai piefiksē dokumentāli.Kā bija martā ar nodilušo(piedilušo) 5mm ziemeni un kā ir aprīlī ar jauno 8mm vasareni, kura turklāt nav piedilusi pēc konkrētā auto savirzes īpatnībām (tā ir katram individuāla, pat pie "pareiza" regulējuma uz uz "izcili gudra" savirzes stenda).Tas pats par riepas platuma un attiecīgā gumijas maisījuma rites pretestības ietekmi uz degvielas patēriņu.Ja riepai ir E degvielas indekss- bezmaz cieta garantija, ka puslitrs patēriņa būs klāt,salīdzinot ar C/B.Ja skaļuma cipars ir virs 72dB, tas jau ir reāli rūcošs draņķis..Tad nafig tādu suudu pirkt.Itin jo īpaši tas ir jūtams pilnpiedziņas mašīnām un/vai ar relatīvi platākiem riepu izmēriem (ja vien tas īpašnieks nav gadījies kārtējais pašpārliecināti/pārgudrais Lohs).

feciic Reģ.: 09.05.2008
0 0 Atbildēt

650 rakstīja: Bet daudziem ne-Vagiem tak panelī nerāda aktuālo pārnesuma ciparu.Šaubos, vai viņi tur ko īpaši "izvērtē" pēc tahometra.Drīzāk, ka daļa vispār nezin, cik viņiem tur tie robi ir, vienkārši spiež.Kā sanāks,nu tad tā arī būs.Divi robi uz leju- tīrs laika zaudējums jebkuram motoram.Toties bargi Rūc ;p

Pārnesuma netādīšana ir reāls trūkums, aktuālajam auto pārnesumu rāda tikai sporta režīmā. Tas krietni apgrūtināja kājas “kalibrēšanu”.

Bet jā, braucējam vulgaris tā arī būs-spied tik gāzi. Tiesa, šī kategorija parasti nemāk manuālo kārbu paslēgt vienu-divus robus uz leju…

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Nu ja, tas acīmredzot ir tāds loh-iestatījums, ka tam šodienas "modernajam" lietotājam vairs nepieklājas pārlieku daudz zināt.Dažiem (kā tipa ķīniešu markām uz burta Vo) ir vispār "iestatījums" ka lietotājs ir Lohs pēc būtības.Viņam ir vnk Jāmaksā, vēlams pēc iesp vairāk un pēc iesp mazāk uzdodot jautājumus, tipa "par/ko".Ja man būtu jāpērk auto, es noteikti šim pievērstu uzmanību.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti