Elektroauto izvēle - kas ir mīts un, kas patiesība? 40

 

Foto: iAuto.lv

Citadele | 27.oktobris 2020 11:09

Atbildes uz visbiežāk uzdotajiem jautājumiem: par elektroauto piemērotību ģimenei, ziemai un braukšanai uz laukiem.

Elektroauto ielās redzam arvien biežāk un jautājumu par tiem arī ir daudz, piemēram, vai elektroauto tiešām ir finansiāli izdevīgs, videi draudzīgs un piemērots ģimenēm? Uz visbiežāk uzdotajiem jautājumiem atbild elektroauto īpašnieks Ansis Bogustovs, e-mobilitātes eksperts no Volkswagen un Audi  Matīss Zemītis un finanšu eksperts - Citadeles līzings un faktorings valdes priekšsēdētājs Pēteris Plaudis.

Visbiežāk dzirdētos mītus komentē Ansis Bogustovs, elektroauto entuziasts un īpašnieks, četru bērnu tēvs ar elektroauto pirmo reizi brauca pirms vairāk nekā 10 gadiem, kad strādāja Briselē.

Mīts: tas ir dārgi

Arī pirmie telefoni kādreiz bija dārgi. Jebkas, kas ir jauns un inovatīvs, sākotnēji izmaksā vairāk, savukārt pēc tam līdz ar plašāku lietošanu un, pilnveidojoties tehnoloģijām, izmaksas sarūk.

Ieteiktu sākt ar sava ikdienas transporta patēriņa aprēķināšanu. Es sarēķināju reālās izmaksas un vajadzības - cik bieži, kādus attālumus veicu, kad braucam visa ģimene, kad divatā ar sievu vai pa vienam. Savu elektroauto sākotnēji nopirku kā otro auto, bet laika gaitā tas kļuva par vienīgo.

Mīts: tas nav ģimenei piemēroti

Mēs dzīvojam Rīgā, esam pilsētnieki. Galvenais neieciklēties uz aplamu pieņēmumu – ar elektroauto taču neaizbraukšu līdz Briselei. Nav arī jābrauc! Cik bieži galu galā brauksiet līdz Briselei? Es neapceļoju pasauli ar elektroautomobili. Ja nepieciešams braukt tālākas gabalus, īrējam koplietošanas auto. Ar mūsu elektroauto nav nekādu problēmu nedz ģimenei ar visiem bērniem aizbraukt pie vecmāmiņas, nedz pašiem aizbraukt, piemēram, uz Daugavpili.

Mīts: ziema ir elektroauto lielākā problēma

Jaunajos elektroauto tas ir atrisināts un apsilde nepatērē lielu daļu no akumulatora rezerves, turklāt tā ir pārspīlēta problēma. Kā es to risināju? Sildīju tikai savu beņķi nevis visu salonu. Ir virkne knifu, kurus apgūsti, lietojot elektroautomobili, piemēram, kā nobraucienos uz Siguldas šosejas ripināt nevis gāzēt, lai taupītu bateriju.

Mīts: dzīvoklis un elektroauto nav savienojami

Sākotnēji uzlāde varētu šķist apgrūtinošāka, taču tas nerada nekādas grūtības, jo uzlādēt auto varu, piemēram, kamēr strādāju. Turklāt, elektroauto noteikti nav jālādē katru dienu. Ja dienā nobrauc, piemēram, 50 kilometrus – uz darbu – no darba, tad pietiek ar vienu uzlādi nedēļā.

Ikdienas plānošanu un uzlādes tīklu pārzināšanu izdodas ātri apgūt. Protams, mums ar sievu vakarā ir tradicionālais jautājums – cik palika? Ar to domājam, cik kilometrus ar esošo bateriju var nobraukt un jārēķinās, ka nav forši otram atstāt neuzlādētu auto.

Par elektroauto tehniskajām īpašībām un elektroauto izmantošanas paradumiem atbild Matīss Zemītis, Volkswagen un Audi  e-mobilitātes eksperts.

Cik kilometrus var nobraukt ar elektroauto?

Maksimālo iespējamo nobraukumu pēdējo gadu laikā ražotāji ir divkāršojuši - ja pirmās paaudzes auto varēja nobraukt 100-140 kilometrus, tad patlaban tie jau līdz pat 400 kilometriem ar pilnu uzlādi. Katrā ziņā ar elektroauto var ērti ceļot Latvijā un Baltijā, jo infrastruktūra ir sakārtota, un jau ir labs uzlādes tīkls.

Cik ilgi kalpo elektroauto baterija?

Eiropas Savienībā elektroauto akumulatora garantija ir vismaz astoņi gadi vai 160 000 kilometri. Pēc garantijas akumulatoram ir jābūt vismaz 70 %  veselām šūnām. Tas nozīmē, ka, piemēram, ar jaunu akumulatoru un pilnu uzlādi varēja nobraukt 240 kilometrus, tad pēc garantijas laika beigām joprojām iespējams nobraukt 200 kilometrus.

Akumulatora stāvokli ietekmē ekspluatācija. Auto nav ieteicams lādēt tikai ātrās uzlādes tīklos, jo ātra uzlāde auto ir liels “stress”. Tas ir viens no galvenajiem iemesliem, kas degradē elektroautomobili. Pareizākā auto uzlāde ir, veicot to privātmājā, darbavietā vai citur, bet no lēnās uzlādes punkta. Akumulatoru bojā arī lādēšana līdz maksimumam – 100%, jo pilnībā uzlādēta akumulatora sieniņas ir ļoti cieši viena pie otras un tiek degradētas.

Kas šobrīd brauc ar elektroauto?

Elektroauto pircēji ir jauna pircēju grupa. Tie lielākoties ir cilvēki, kas apzināti mēģina ietaupīt enerģiju - piemēram, ieviesuši saules baterijas, piekopj dabai draudzīgu dzīvesveidu, ir tehnoloģiju un inovāciju kaislīgi atbalstītāji. Lielākoties tie ir gados jauni cilvēki. Tie ir cilvēki, kas ir sarēķinājuši elektroauto un iekšdedzes dzinēja auto izmaksas un redz ieguvumu. Latvijā elektroauto lietotāji ir arī uzņēmumi un pašvaldības, kuras auto iegādājās pirms gadiem subsidētās programmas ietvaros.

Par elektroauto izmaksām un finansiālajiem ieguvumiem stāsta Pēteris Plaudis, Citadeles  līzings un faktorings valdes priekšsēdētājs.

Izvērtē ilgtermiņa ieguvumus!

Automašīnas ir pirkums, kas jāveic pārdomāti, rēķinoties ne tikai ar transportlīdzekļa pirkšanas izmaksām, bet arī tā uzturēšanu. Draudzīga pārvietošanās pieprasa zināmus finanšu ieguldījumus, taču, lai arī auto iegādāties ir dārgāk, kopējas elektroauto uzturēšanas izmaksas ir mazākas. Arī Citadele ir iegādājusies elektroauto un ar to ikdienā brauc bankas drošības dienests. Redzam, ka izmaksu ziņā elektroauto sastāda tikai trešdaļu no analogas iekšdedzes dzinēja automašīnas patēriņa, un auto apkope arī ir uz pusi lētāka.

Biežākais šķērslis auto iegādei – pirmā iemaksa

Emocionāli iedzīvotāji ir gatavi elektroauto ienākšanai viņu ikdienā, tieši finansējums ir būtiskākais šķērslis, kāpēc  šis lēmums tiek atlikts. Ja Lietuvā un Igaunijā šo risina ar valsts atbalstu jeb subsīdijām, tad Latvijā faktiski banku piedāvātie finanšu instrumenti ir vienīgais veids, kā samazināt sākotnējās izmaksas elektroauto iegādē. Tāpēc elektroauto izplatība notiek lielākoties caur uzņēmumu autoparkiem. To arī redzam pēc līzinga pieprasījumiem Citadelē - lielākā interese par elektroauto iegādi ir uzņēmējiem. Viņi novērtē, ka ar operatīvo līzingu un bez pirmās iemaksas ir iespējams samazināt sākotnējās izmaksas elektroauto iegādē. Savukārt mājsaimniecībām elektroauto visbiežāk ir kā otrs auto ģimenē.

Papildu bonusi, iegādājoties elektroauto

Lielākie ietaupījumi, pārvietojoties ar elektroautomobili, saistās ar degvielas un servisa izmaksām.

Tāpat elektroauto īpašniekiem Latvijā ir pieejami vairāki citi labumi, piemēram, nav jāmaksā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis, Rīgā bez maksas var novietot transportlīdzekli  “Rīgas satiksmes” stāvvietās, kā arī ar elektroauto var braukt pa sabiedriskā transporta joslām.

 

 
Visi komentāri
 
pareizi 27.oktobris 2020 12:40
2 3 Atbildēt

ir nesildīt visu salonu, jo no pārlieka siltuma cilvēks paliek kā ķīsels un dara muļķības, piem. ietriecas ceļa sadalošajās konstrukcijās.

Japānā daudzzīvokļu mājās vispār neesot centr. apkures - katrs sev pirms nakts sasilda guļvietu un lien iekšā, kad aizmieg jau nekādu siltumu nevajag, pietiek ar 18C. Komforts samaitā cilvēkus. Lūk tā. Gan.

Krotow 27.oktobris 2020 16:52
2 1 Atbildēt

Pasaki kur dzīvo un atslēgsim tev apkuri pavisam. Esi taču gudrs, tev nevajagot.

27.oktobris 2020 12:57
4 3 Atbildēt

Sākotnēji uzlāde varētu šķist apgrūtinošāka, taču tas nerada nekādas grūtības, jo uzlādēt auto varu, piemēram, kamēr strādāju. Kad es strādāju, es ražoju elektrību un daļu no tās es izmantoju sava auto uzlādēšanai. Ja jūs tā neprotat vai darbavietai nav pagalma ar rozeti, tad jums jāmaina darbs vai dzīvesvieta.

P.S. Atvaļinājuma laikā arī braucu lādēt uz darbavietu, jo par lielu naudu pirktā dzīvokļa tuvumā nav iespējams uzl'dēt auto. Pirmā stāva kaimiņš negrib vilkt vadu no sava loga, bet apsaimniekotājam vispār pofig, un savākt vairākuma balsis pagaidām nav iespējams - kabeļa vilkšana maksā naudu, un tie kam nav trolejbusa, negrib maksāt par manu iespēju uzlādēt savu auto. Pēc gadiem 5-10, varbūt kas mainīsies.

spriidiic 27.oktobris 2020 21:39
3 0 Atbildēt

Man pat drusku elpa aizrāvās (ne stulbās maskas dēļ) . Kā Tu strādājot ražo elektrību ? Vai legāli to daļu , no saražotās , Tu iestum sava ebraucāmā kumulatorā . Padalies pieredzē , es arī gribu .

msh 27.oktobris 2020 22:23
2 0 Atbildēt

Tu laikam sarkasmu nesaproti...

Krotow 27.oktobris 2020 22:24
1 1 Atbildēt

Viņš iesprauž sev divus vadus. Vienu mutē, otru... paskaties ainu slimnīcas uzņemšanā no "Idiokrātijas".

martinslusis 27.oktobris 2020 13:30
2 3 Atbildēt

Par ziemu un to sildīšanu. Vairākos no jaunajiem elektroauto (piemēram, tajā pašā ID.3) vairs nav jābūt mazohistam un jāsilda tikai beņķis, jo siltumsūknis ievērojami samazina salona sildīšanai nepieciešamo elektroenerģijas daudzumu.

msh 27.oktobris 2020 19:20
1 4 Atbildēt

Samazina, bet tāpat patērē, nerunājot nemaz par to ka jo aukstāks, jo mazāk siltuma ko tam pumpim pumpēt. Un tā kā joprojām patērē, tad elektro mazohisms turpinās. Ja tu nesaproti ko es ar to domāju - man golfā klimatam ir uzlikta pieprasītā temperatūra 23 grādi un AUTO režīms, un tā viņš tur neviena neaiztikts dzīvo visu cauru gadu. Un tagad iedomāsimies situāciju - silts vasaras vakars, ārā 18 grādi - es braucu un man pilnīgi pie dirsas ka klimats silta salonu - tu brauc ar elektrisko mašīnīti - un tev jādomā par salona apsildi - tu paskaties vienu temperatūru un otru, un domā "eu, bļe, laukā ir 18 un salonā pieprasīts par 5 vairāk, un sūknis darbojas un rij elektrību - pie 18 es tak nenosalšu un nobraukšu 2 km vairāk!". Un tā elektrisko mašīnīšu braucēji atgriežas pagātnē - tajos laikos kad salona apsildi regulēja ar kloķīšiem un slēdzīšiem, plus vēl par visu to visu laiku bija jādomā...

progress 27.oktobris 2020 13:40
3 1 Atbildēt

Iesālīts elektroauto spēs aizvest tikai elektriskā vada pagarinātāja attālumā.

WALA 27.oktobris 2020 16:08
8 5 Atbildēt

Mja tikai intersanti ka SS stāv kāds bariņš ar tiem elektro lūžņiem, un vismaz daļai man izskatas ka gribētājus ir pagrūti atrast ... Tātad šķiet pareizais jautājums ir kur grūst savu nolietoto EV pēc tam kad to vairs redzēt negribēšu ???

Krotow 28.oktobris 2020 11:21
1 0 Atbildēt

SS-kā šobrīd lielākoties pieejami pirmās desmitgades modeļi ar nekādu attālumu no 1 uzlādes un lēno lādēšanu. Ja nevar lādēties pa nakti un jābrauc tālāk par 200 km, no šādu braucamo iegādes vnk nav jēgas.

WALA 28.oktobris 2020 14:23
1 0 Atbildēt

Ta problēma ir tāds savdabīgs "perpetum mobile", ja ir pieejams kas labāks, kādēl lai es ņemtu to kas pat jauns nevilka tik tālu un nelādējās tik ātri ?? Nav jau kā ar degvielu, 5 min. ielej un brauc tālāk.

mobile 28.oktobris 2020 16:58
0 0 Atbildēt

Šobrīd - jā. Birokrāti, labu gribēdami, pieņems likumu ka iekšdedzes auto nodokļi kļūst ar grūtībām samaksājamu un tad izvēle būs maksāt līdzīgu naudas summu par lietotā zebīnauto ātro uzpildi vai par elektriskā līzingu.

msh 28.oktobris 2020 21:59
1 0 Atbildēt

Tev ir tipiska mūsu ierēdņu domāšana - cilvēki kam, spriežot pēc viņiem piederošajām lietām, naudas nav pārāk daudz, tomēr patiesībā ir ar neierobežotu naudas daudzumu, tāpēc nodokļus var droši celt - tāpat maksās. Realitātē tevis piesauktie varianti būs varianti jaunu tačku pircējiem - vidējajam latvijas braucējam varianti būs 1) pārcelties uz pilsētu 2) tam kurš jau tagad stumdās pa pilsētu - atteikties no tā 3) emigrēt [es domāju ka šis variants būs diezgan populārs] 4) saogranizēt visu tā lai citā veidā iztiktu bez mašīnas.

Krotow 27.oktobris 2020 17:32
16 3 Atbildēt

1) tas ir dārgi

Jā, dārgi. Vairums Latvijā pirkto auto ir lietoti cenā ap 5000-7000€. Šādus auto pērk ne jau dēļ labas dzīves. Jauns elektriskais auto ar līdzīgu salona un bagāžas ietilpību un nobraucamo attālumu no vienas uzlādes maksā 35 k€ un uz augšu. Komentārus vēl vajag?

2) tas nav ģimenei piemēroti

Atkarīgs no ģimenes un vēlmēm. Šobrīd reālā situācija - ja gribas kopā ar ģimeni braukt tālāk par Latviju vai apceļot Latviju ne tikai pa galvenajiem ceļiem, būs ļoti jādomā, kad un kur lādēties. Prieku par ceļojumu tas nepalielinās. Ja konkrētā auto attālums no 1 uzlādes ir zem 250 km, arī ceļojums pa Latviju var izrādīties "jautrs".

3) ziema ir elektroauto lielākā problēma

Ne gluži problēma, bet neērtība gan. Aukstumā baterijas ietilpība samazinās un ar vienu uzlādi nobrauksi par trešdaļu. Tikai fizika un ķīmija, nekāda mārketinga.

4) dzīvoklis un elektroauto nav savienojami

Nav tā ka nav savietojami, taču problēmas var būt. Īpaši tiem, kam nav iespējams pieslēgties lādēt pie mājas vai kaut vai izvilkt kabeli pa logu (kas starp citu nav oficiāli atļauts). Tiem, kuri dzīvo PSRS laika daudzstāvenēs, šobrīd par elektriskajiem auto labāk nedomāt. Vnk fakts. Ja neticiet, aizbrauciet kaut vai uz Purvciemu vai Ziepniekkalnu un pastaigājiet starp mājām.

5) Cik kilometrus var nobraukt ar elektroauto?

Skatoties uz to, kādus elekrtiskos auto var atļauties vidējais Latvijas auto pircējs šodien - līdz 200 km un ar lēno uzlādi. Vai tas jums der, domājiet paši.

6) Cik ilgi kalpo elektroauto baterija?

Ja auto nav Nissan Leaf, pietiks.

7) Kas šobrīd brauc ar elektroauto?

Pamatā turīgi braucēji, kuri dzīvo privātmājās. Un iestāžu darbinieki, kur elektroauto izmanto kā darba mašīnas. Un kā nomas auto.

8) Izvērtē ilgtermiņa ieguvumus!

Viens vienīgs mārketings. Šodienas realitātē lietots degvielas auto + degviela un nepieciešamie remonti 8 gados var sanākt pat lētāk.

9) Biežākais šķērslis auto iegādei – pirmā iemaksa

Ar šo vajadzēja sākt. Auto 35 k€ cenā parastais Latvijas braucējs nevar atļauties. Arī līzingā tik dārgu auto viņam nedos un tad vēl apdrošināšana. Varbūt nākotnē baterijas kļūs lētākas un golfa izmēra vāģi varēs nopirkt pa 20 k€. Līdz tam tam visam nav jēgas.

10) Papildu bonusi, iegādājoties elektroauto

Ekspluatācijas nodoklis un maksa par stāvvietām parādīsies tikko elekrtrisko auto skaits sasniegs 20-25% no auto skaita valstī. Iemesls - ceļi tāpat būs jāremontē un ja degvielas auto īpašnieku ganāmpulks samazināsies, jāņem nauda tur, kur tā ir. Tāpat pazudīs atļauja braukt pa sabiedriskā transporta joslām. Un nav izslēgts papildus nodoklis elektrībai

msh 27.oktobris 2020 19:23
1 3 Atbildēt

Otrais punkts - tu piemirsi ka elektrostūmēji parasti tajā čakarā atrod ramaņķiku - kamēr kaste lādējas, tikmēr var vazāties apkārt...

Krotow 27.oktobris 2020 19:41
1 3 Atbildēt

Tas tāpēc ka viņiem ārpus romaņķikas vnk nav ko darīt.

iciks 27.oktobris 2020 22:46
1 0 Atbildēt

Velns, komentārs pazuda, rakstu vēlreiz.

Tā jau katrs var ar visādiem šaubīgiem argumentiem stāstīt, cik varena ir viņa sludinātā lieta.

Piemēram, nestāv krāns - it kā slikti? Nu ko jūs, tā nevar sapīties ar sliktām sievietēm un dabūt triperi. Nu, vai nav lieliski?

Krotow 28.oktobris 2020 11:16
2 1 Atbildēt

Tie sludinātāji dzīvu sievieti bez drēbēm visticamāk nav redzējuši un neredzēs.

anonimikis 28.oktobris 2020 9:30
1 1 Atbildēt

8) punkts bija taisnība iepriekš, bet tuvākajos gados var kļūt par patiesībai neatbilstošu. šis ir spēkā tikai tad, ja tiek arī turpmāk pieļauta ekoloģijas prasībām neatbilstošu dīzeļhlamu ekspluatācija. Kad tas tiks piegriezts, gandrīz visi bez adblue kļūs par nelikvīdiem.

Krotow 28.oktobris 2020 11:37
1 1 Atbildēt

Realitātē visticamāk ap 2020-to gadu beigām. Līdz tam vēl vienu lietotu benzīna auto varēs nobraukt pa nosacīti lēto.

msh 28.oktobris 2020 22:02
0 0 Atbildēt

Kādām ekoloģijas prasībām?

... 29.oktobris 2020 7:55
0 0 Atbildēt

Pēc idejas, ja tagad atceltus visus akcīzes un transporta nodokļus transportam, elektroauto ilgtermiņā sanāktu vairākas reizes dārgāks nekā iekšdedzes. Ja pieaugs elektroauto īpatsvars, tad agri vai vēlu arī viņiem nāksies maksāt vairāk...

didzisk 28.oktobris 2020 13:45
5 3 Atbildēt

5) Tālie braucieni nav nekāds joks pat Norvēģijā, kas noteikti ir vairākus gadus priekšā citām valstīm. Jā, šogad ar Leaf veiksmīgi izbraukājām 3500 km atvaļinājumu, bet atsevišķās vietās rindā uz lādēšanu bija jāgaida pat stunda, citur nelielā pilsētā tikai viens lādētājs, pie kura pielipis iesācējs un aizgājis iepirkties, utt.

6) Runa ir par pašas pirmās paaudzes Leaf, kas ražoti pirms 2013. gada un ekspluatēti +40 grādos (piemēram tuksnesī Arizonā vai Nevadā). No jaunākiem Leaf nav jābaidās, pie tam akumulatoram ir 5 gadu garantija.

Ar elektrisko ir neērtības, jā. Bet zinot, ka es varu lādēt pie mājas, manai ikdienai elektiskais ir ļoti ērts - līdz veikalam un atpakaļ, bērnus uz treniņiem, reizēm pie draugiem kādus 50 km aizbraukt. Tas viss, neuztraucoties ne par degvielas cenu, ne par izplūdes gāzu smaku. Ziemā siltumpumpis viņu 10 minūtēs uzsilda, nav kā ar modernu dīzeli, no kura siltums gandrīz pāri nepaliek.

msh 28.oktobris 2020 22:08
2 0 Atbildēt

Neesmu manījis kādu kurš satrauktos par savas mašīnas izplūdes gāzu smaku, izņemot situācijas kad pa izpūtēju nāk ārā kaut kas nelabs, teiksim, dzeses šķidrums. "Nesatraucoties par degvielas cenu" - nezinu kāda iksa pēc tu satraucies par degvielas cenu, bet par elektrības cenu tu noteikti satraucies vēl vairāk, jo tā staigā diezgan lielās robežās katru dienu; ļauj es minēšu - tu lādē pa nakti, jo atšķirībā no normālajām mašīnām, kam degviela benzīntankā maksā vienādi dienas vidū un pusnaktī, elektrībai ir nakts tarifs un ne-nakts tarifs, un starpība tevi satrauc... Visbiedzot, par to uzsilšanu - modernā dīzeļa autonomka visdrīzāk sasilda mašīnu tajās pašās 10 minūtēs; princips tieši tas pats kas ar tavu elektrisko mašīnīti - tu patērē degvielu [elektrību] lai sasildītu salonu.

iciks 27.oktobris 2020 22:47
1 0 Atbildēt

Uzlādēt auto, kamēr strādā. Te nu varētu pajautāt visiem strādātājiem, cik ir tādu, kam darba laikā ir tāda vienkārša iespēja uzlādēt to mobīli?

O'Leary 27.oktobris 2020 23:13
1 1 Atbildēt

Ryanair darbiniekiem birojā aizliegts lādēt privātos mobīlos, a te kāds sapņo par auto lādēšanu hehehe

HE 28.oktobris 2020 8:51
1 0 Atbildēt

Pilnīgi droši , ka Latvija tuvākajos desmit gados pārvērtīsies par nolietotu e auto akkumulātoru kapsētu, jo tauta pirks vecus elektroauto no eiropas ,kuriem darba mūžs būs tuvu galam, bet ielikt jaunu akku naudas nebūs....Vienīgais risinājums ir aizliegt ievest un reģistrēt LV e auto kuri vecāki par 5.gadiem.Pietiks ar lietotajiem kuri jau būs uz vietas.

WALA 28.oktobris 2020 9:00
1 1 Atbildēt

Tā kā garantijas laiks jau sen būs beidzies, tad te akumlatorus vēsi samainīs uz jauniem ... Jautajums kurš uz tā uzbūvēs biznesu, ja Dambis un Co kas jau pudu sāls uz tā ir apēduši + noteikti ir jēdzīgi Ķīnas partneri - tās būt viens scenārijs, bet ja sāks importēt kaut kādus pilnīgus sūdus no Ķīnas, tad mums būs daudz smuku EV "pelnu čupiņu" ....

saproti pats 28.oktobris 2020 9:17
0 0 Atbildēt

ka būs tie, kas mainīs pie nosacīti Dambja un būs tie, kas esesiešos meklēs lētāko bateriju un vēl pats mainīs.

HE 28.oktobris 2020 9:32
0 0 Atbildēt

Daudz zini tos kuri Golp3 ir mainījuši motoru no UK pie Dambja? Būs tāpat kā līdz šim e auto konstruktors no brāļukasiem... Voketija ,gerai...

Krotow 28.oktobris 2020 11:15
0 0 Atbildēt

Ņemot vērā akumulatora cenu pret pārējo auto, būs tā ka otrreizējam pircējam būs jāņem jauns akumulators līzingā un auto viņam tāpat piemetīs līdz

WALA 28.oktobris 2020 14:21
0 1 Atbildēt

Zinot kapitālisma "lielo apetīti", es teiktu ka modulāras akumlatoru sistēmas, kas der pāri auto paaudzēm mums nespīd .... Un būs jāpriecājas ka ražotāji neturpinās tos prikolus ar agregātu saderības verifikāciju, tip tu vari likt kādu akumlatoru un kontrolieri gribi, bet ja tas tev nesader ar lukturu vadības bloku - tu to auto vari vest uz šrotu ...

Un to mierīgi va iestāstīt TUV, CSDD utml. jo tur tak augsts spriegums tajos verķos, uzspridzinās, nodedzinās un pus Rīgu līdzi paraus ...

Krotow 28.oktobris 2020 11:35
2 2 Atbildēt

Lietoto elektroauto mūžu varēs pagarināt, ja izdosies radīt lielākas ietilpības bateriju elementus un no tiem izveidot aftermarketa baterijas. Un nomainīt veco uzlādes kontrolieri pret jaunāku ar ātrās uzlādes atbalstu. Variants ar lielākas ietilpības bateriju auto modelim, kuru tirgo ar dažādas ietilpības baterijām, arī ir labs. Šajā virzienā kustība jau notiek. Tam pašam bēdīgi slavenajam Leaf 2014. gada modelim tagad pa 11 k€ var ielikt 64 kWh bateriju un tā pacelt attālumu no 1 uzlādes līdz 364 km.

insideevs.com/news/428255/f...-battery-swap/

Visticamāk ar laiku to varēs izdarīt arī citiem elektrisko auto modeļiem. Tā ka arī nākotnē viss nebūs tik slikti. Taču šobrīd tas ir vairāk kā dārgs hobijs.

didzisk 28.oktobris 2020 13:55
2 0 Atbildēt

Jā, jaunajam Leaf liela daļa mezglu ir tie paši, kas vecajam. Piemēram jumta bagāžnieks der precīzi - tieši tajās pašās vietās. Par to cenas atšķirību es labprāt būtu turpinājis braukt ar veco, bet divreiz lielāks akumulators visu izšķīra.

Labumi jaunajam (neskaitot attālumu)

- daudz labāka skaņas izolācija (peļķi izbraucot neliekas, ka pakaļu skalo).

- bagāžniekā saiet visi 4 riteņi blakus

- Ļoti labas LED gaismas

- daļējs autopilots (ļauj sekot priekšā braucošajam)

- izskatās pēc auto, nevis pēc Leaf

Latvietis 28.oktobris 2020 19:13
1 1 Atbildēt

Sākot ja ar elektro ne nopērk tad esi izglābis nepilngadīgu bērnu kas raktuvēs rok Litiju priekš tā elektrosūda baterijām. Pilnīgi bezjēdzīgi ir tie Elektrosūdi.

nevienu 29.oktobris 2020 10:09
1 0 Atbildēt

tu neizglābsi, izņemot savu bērnu, kuru tu vari vest uz skolu vai treniņiem un arī kaimiņu bērnus, kuriem nebūs jāelpo tava auto izplūdes, kad tu stāvi korķos un indē pilsētu.

WALA 29.oktobris 2020 10:32
1 0 Atbildēt

Jā traki gan, traki. Neviens laikam nepievērsa uzmanību tam kā Liepājas metalurgs aizgāja pa skuju taku ... Kur tur tas izdevīgums pāriet uz elektrību pazuda - negrib kāds man muļķim pastāstīt ;)

Un analoģija ar EV ir ļoti tuva, ja nu kas ... haļava nav mūžīga ...

Pļurkt 29.oktobris 2020 11:15
1 0 Atbildēt

Art elektrību tur ir tikai nosacīts sakars!

Aizgāja pa burbuli, tāpēc ka

1) vislielākais noieta tirgus ASV uzlika 40% papildmuitu,

2) Latvānijas 100 zirgagalvas ātri saorganizēja papildus nodokli OIK izskatā,

ar kuriem uzņēmums nebija rēķinājies, bet paceļot produkcijas cenas, tā vairs nevienam nebija vajadzīga.

Ja runā lielākos vilcienos, dad tērauda kausēšanas krāsnij darbināmai uz dabasgāzi lietderības koeficients bija maksimums 8%, kur ar elektrību - lokizlādi kausējot tēraudu lietderības koeficints ir virs 80%.

== Saliekot šos koeficientus kopā 35% (tvaika turbīna) x 80% tvaika katls x 90% (ģenerators, transformators, sadale) x 80% tā pati lokizlāde = 20% gala iznākums, jeb sadedzināt gāzi TECā ir 2,5 reizes lietderīgāk kā tērauda kausēšanas krāsnī!

WALA 31.oktobris 2020 17:32
0 0 Atbildēt

Hmm, saki viena teikuma ka arvelektribu maz sakara kopa viena teika ar OIK ...Bet citadi kā naglai uz galvas - apetīte pec nodokļiem ir ļoti liela ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 5

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti