Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Eksperts skaidro: ko darīt, ja salā nav iespējams iedarbināt automašīnu 23

 

Foto: Publicitātes attēls

Gjensidige | 20.janvāris 2021 14:31

Jo zemāks ir termometra stabiņš un garāka nedēļas nogale, jo vairāk problēmu transportlīdzekļu īpašniekiem. Sals ietekmē ne tikai braukšanas, bet arī transportlīdzekļa motora un elektronikas kvalitāti.

Gjensidige Latvija atgādina, ka kompetenta sagatavošanās sezonai palīdzēs pasargāt automašīnu no laika apstākļu izaicinājumiem un palielinās izredzes iedarbināt automašīnu pat stipra sala gadījumā.

Salam iestājoties, automašīnas sastopas ar izaicinājumu – akumulatora un dzinēja darbību. Statistika liecina, ka lielākā daļa transportlīdzekļu, kas vecāki par 10 gadiem, sastopas ar problēmām tās iedarbināšanas brīdī. Aukstā laikā jebkura baterija patērē divreiz vairāk enerģijas nekā vasarā, tādēļ automašīnas iedarbināšana var radīt problēmas. Pie -10 grādu temperatūras uzlādēta akumulatora veiktspēja ir aptuveni 40%. Taču automašīnas “spītības” iemesls ne vienmēr ir nolietots akumulators – tas var būt arī vecas sveces, kondensāts degvielas tvertnē, problēmas elektrosistēmā un citi iemesli.

Akumulators

Pilnībā uzlādēta akumulatora sasalšanas temperatūra ir no -50 līdz -70 grādiem, kas nozīmē, ka uzlādēts akumulators normālos apstākļos nesasalst. Taču, atkarībā no izlādes līmeņa un vecuma, akumulators var sasalt temperatūrā no -10 grādiem.  Ja automašīnu nav iespējams iedarbināt, vispirms ir jāpārbauda ierīces stāvoklis, jāattīra akumulatora klemmes no netīrumiem un jāpievelk kontakts ar uzgriežņu atslēgu. Ja ir laiks, sasalušo akumulatoru ir ieteicams novietot siltā telpā uz 20-30 minūtēm, lai tas uzsilstu līdz istabas temperatūrai.

“Vadītāji var arī paši noteikt, vai vaina ir akumulatorā. Ja automašīnas starteris griežas ļoti vāji vai negriežas vispār, un, pagriežot aizdedzes atslēgu, dzirdama tikšķēšana, tad visticamāk iemesls ir izlādējies akumulators,” skaidro Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzības grupas vadītājs Andris Balodis.

Aizdedzes sveces

Vēl viens izplatīts iemesls, kādēļ automašīnu nevar iedarbināt – strāva nesasniedz aizdedzes sveces. Ja ir radusies šāda situācija un tas ir iespējams, tad var izvilkt centrālo vadu no izplatītāja vāka, nogādāt to pie metāla daļas un tad mēģināt iedarbināt automašīnu. Ja dzirksteles neparādās, problēma ir spolē un vados, savukārt, ja rodas spriegums, problēma ir svecēs.

Aizdedzes sveces var nedarboties, ja tās ir netīras, vai pielietas ar benzīnu, par ko liecina, nesadegušas degvielas smarža. Lai risinātu šo problēmu, ir nepieciešama sveču tīrīšana, kalcinēšana ar gāzi vai arī to nomaiņa pret citām.

Šo problēmu gadījumā tomēr vislabāk ir izmantot autoservisu meistaru palīdzību.

Degvielas padeves sistēma

Ja radušies degvielas padeves sistēmas bojājumi, ir nepieciešams degvielas bākā esošos ledus kristālus izkausēt un nomainīt automašīnas degvielu. Ziemā ir īpaši jāpiedomā pie tā, kādu degvielu izmantot, jo zemas kvalitātes degvielā var būt ūdens – tas izraisīs degvielas sistēmas padeves bojājumus kondensāta dēļ. Tādēļ aukstās sezonas laikā ir ieteicams uzpildīt degvielu tikai pārbaudītās uzpildes stacijās, kā arī neatstāt automašīnu ar tukšu tvertni.

“Tā kā karantīnas laikā cilvēki automašīnas izmanto ievērojami retāk, un atrodoties zemā temperatūrā visu agregātu eļļas ir sastingušas, salā, pirms brauciena uzsākšanas, automašīnu ir nepieciešams kaut nedaudz uzsildīt. Pa to laiku var automašīnu attīrīt no sniega un ledus,“ uzsver A. Balodis.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 20.janvāris 2021 14:47
12 6 Atbildēt

Izplatīts iemesls, ka strāva nesasniedz aizdedzes sveces? Tas eksperts no kurienes? Pēdējos 10 gadus nav Latvijā dzīvojis?

Te tak gandrīz visiem dīzeļi.

imzz 20.janvāris 2021 15:41
8 1 Atbildēt

Labi. Tādā gadījumā strāva nesasniedz kvēlsveces ;)

Janka 20.janvāris 2021 16:13
16 0 Atbildēt

Šis ar labs: " var izvilkt centrālo vadu no izplatītāja vāka, nogādāt to pie metāla daļas"

kurā gadā nez bija pēdējais sadalītājs

Suntazi 20.janvāris 2021 16:16
4 0 Atbildēt

"gandrīz visiem" ir tālu no patiesības.

A 20.janvāris 2021 15:25
0 1 Atbildēt

Uz 2021.gada janvāri 30% iedzīvotāju ir vieglie auto ar benzīna dzinēju. Daļai ir arī benzīns/gāze. Nav tā, ka "gandrīz visiem dīzeļi".

Informācija pieejama CSDD - www.csdd.lv/cck?Itemid=32...=download&xi=4

Kalvis99 20.janvāris 2021 18:00
3 0 Atbildēt

Interesanti, ka benzīns no 2017. samazinās %. Manuprāt ap to laiku tieši sākās "dīzeļi slikti" kampaņa.

Vernons 20.janvāris 2021 16:10
0 3 Atbildēt

Kā sauc "Ekspertu"? Un ko viņš iereic 30 grādu salā?

HE 20.janvāris 2021 16:53
0 0 Atbildēt

Eksperts A. Balodis.

Rr19 20.janvāris 2021 16:56
2 0 Atbildēt

Tāds sāls bija Staļğenē, Rīgā tik daudz nebija. Kādreiz to visu mācīja autoskolās.

:-) 22.janvāris 2021 12:28
0 1 Atbildēt

Webasto, un jau no rūpnīcas. Man ir, perfekti strādā, 30 min un salons silts, tai skaitā dzinējs. Pērējiem lodlampa pie tiltiem, kārbas un ugunskurs zem kartera.

Pļurkt 20.janvāris 2021 16:53
4 1 Atbildēt

Šitāda līmeņa pašpasludināto "ekspertu" Latvānijā ir ka biezs - katrs otrais jebkurā tirgusplacī!

Pat šajā vietnē ir vismaz trīs no katriem četriem!

Asaris 20.janvāris 2021 19:27
4 3 Atbildēt

Kapēc neminēja kas jādara elektromotoram?

Ā tapēc ka problēmu nav, iesēdies un brauc.

msh 23.janvāris 2021 3:56
1 0 Atbildēt

Nuja - iesēdies un brauc, ja vien akumulators nodrošina nobraucamo attālumu...

Auto 21.janvāris 2021 0:03
2 0 Atbildēt

Kādreiz bija populāra metode.... taču tā ir novecojusi jo var radīt bojājumus elektrosistemai un musdienas ir ļoti reti sastopami automobiļi ar tā saucamo sadalītāju. Automašīnām kas ražotas pēdējos divdesmit piecos gados tadu praktiski nau.

ivars 21.janvāris 2021 8:04
1 0 Atbildēt

ej kājām mūllāp

gunbox 21.janvāris 2021 12:23
2 0 Atbildēt

Atbilde vienkārša - divi soļi līdz pareizam risinājumam.

1. Tolmets

un

2. Sabiedriskais transports.

Cilvēks 22.janvāris 2021 13:15
0 0 Atbildēt

70 to 80 to nu vēl 90 to auto drīkst noņemt akumulātoru.

jau no 2003 gada auto ir ar vadības blokiem kas pārvalda akumulātòra stāvokli.

Ja noņem akumulātoru tukšu un vienkārši vēlāk iestumj uzlādētu, uzsildītu utt, sistēma vairs neatpazīst šo barošanas elementu, kā rezultātā nav patīkamas seka.

Noņemot akumulatoru un uzliekot ir jāmaina konfigurēšana.

Kā arī piepīpēt došana kaimiņav var novest pie bloka disfunkcijas vai vienkārši nodegšanas.

msh 23.janvāris 2021 4:00
0 0 Atbildēt

Bišķi nepareizi - uzlādes kontrolieri citām mašīnām ir, un citām nav - vēlams būt lietas kursā par savu mašīnu. Un ar piepīpēšanu nekādām problēmām nav jārodas, vienīgi tai mašīnai no kuras piepīpē jābūt noslāpētai lai čupa vadības bloku neatrautos kļūdas par pārāk zemu spriegumu.

Andris 21.janvāris 2021 13:35
3 0 Atbildēt

Es šito pateicu opim un viņš arī teica ka es esot baigais eksperts.. un lika iet labak kautko palidzet omei..

Ej ar kājām 22.janvāris 2021 15:44
3 0 Atbildēt

Ja nevar iedarbināt mašīnu sala tad jāiet ar kājām

Pļurkt 23.janvāris 2021 15:24
0 1 Atbildēt

Bija reiz gadījums....

Es aizbraucu pie meitas un pēc kādām 3 dienām gāju kurbulēt savu veco auto... Pēc tām darbībām, ko es paveicu, meitas kaimiņš prasīja: "nu a ja vēl par pāris grādiem mazāk, tad ko??"

Es mierīgi atbildēju, ka ir trolejbuss, autobuss, tramvajs.... maršruta takši!

Ja negrib braukt ar vilcienu uz mājām, tad var jau arī kādu palūgt, lai ievelk!

Induliss 26.janvāris 2021 19:29
0 0 Atbildēt

Nebrauciet ar dīzeli un nebūs problēmu.

murx 27.janvāris 2021 8:31
1 0 Atbildēt

Pilnīgs sapratnes trūkums par tēmām, ko stāsta, par terminiem, ko izmanto. Žēl sevis par iztērēto laiku un pārējos par kārtējo stereotipu poti. Fui iAuto par murgu pārpublicēšanu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 13

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 9

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 

Lotus atsakās no pārejas uz pilnīgu elektrisko piedziņu līdz 2028. gadam 4

Britu autobūves uzņēmums Lotus Cars, kas tagad darbojas Ķīnas Geely paspārnē, pārskatījis iepriekš izziņotos plānus attiecībā uz pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti