Neskatoties uz brīdinājumiem par sastrēgumiem, Rīgas domnieki atbalsta pagaidu velojoslu izveidi Čaka ielā 41

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 3.novembris 2020 10:24

Šodien pēc aptuveni divu stundu ilgām diskusijām Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti atbalstīja eksperimentālu pagaidu velojoslu izveidi Čaka un Marijas ielā, lai arī speciālisti brīdināja, ka šāds solis būtiski palielinās sastrēgumus, kuros nāksies stāvēt arī sabiedriskajam transportam.

Čaka iela ir viena no noslogotākajām transporta maģistrālēm Rīgas centrā, kurā automašīnas un sabiedriskais transports līdz šim ir pārvietojušies divās joslās katrā virzienā, un arī tad "pīķa stundās" ielā veidojās lieli satiksmes sastrēgumi. Rekomendējoša velojosla pašlaik ir izveidota Čaka ielai paralēlajā Kr.Barona ielā.

Satiksmes departaments piedāvāja vairākus risinājumus, kā rīkoties pēc tam, kad ir pabeigta jaunā asfalta ieklāšana Čaka/Marijas ielā. Viens no variantiem bija atstāt satiksmes organizāciju, kāda tā bija līdz ielas remontam, bet cits variants paredzēja velojoslu izveidi Čaka ielā.

Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs, informēja, ka, ierīkojot velojoslas, autotransportam tiks atvēlēts pa vienai joslai katrā virzienā. Analizējot transporta plūsmas un automašīnu daudzumu, esot skaidrs, ka velojoslu ierīkošana izraisīs lielākus sastrēgumus ne tikai Čaka ielā, bet arī ar to saistītajās ielās un ietekmēs transporta sablīvēšanos pat Pārdaugavā.

Būtiski tikšot kavēta arī sabiedriskā transporta satiksme, uzsvēra ierēdnis.

Galvenās problēmu vietas, ierīkojot velojoslas, ir krustojumi, ka arī sabiedriskā transporta pieturas, teica Reinbahs, piedāvājot deputātiem dažādus risinājumus, piemēram, paaugstinātu platformu izveidošanu uz velojoslām, ļaujot sabiedriskajam transportam uzņemt pasažierus.

Departamenta direktors aicināja deputātus izlemt, vai ierīkot pagaidu velojoslas Čaka ielā, vai tomēr domāt par maģistrālo veloinfrastruktūru Barona ielā, kurā ir mazāka citu transportlīdzekļu plūsmas intensitāte.

"Mums būs ziema, lai čakli pastrādātu un nesačakarētu Čaka ielu," izteicās Reinbahs.

Pasažieru pārvadātāja pašvaldības SIA "Rīgas Satiksme" valdes loceklis Jānis Golubevs informēja, ka Čaka iela pilsētas attīstības plānā nav paredzēta velobraucējiem. Viņš vērsa uzmanību uz to, ka arī pēc speciālistu atzinuma šajā ielā nevar izveidot normatīviem atbilstošu velojoslu.

Viņš pastāstīja, ka Čaka iela ir maģistrālā iela Rīgas sabiedriskajam transportam. Pa to dienas laikā notiekot 990 reisi un tiek pārvadāti 43 000 pasažieru dienā. Viņš retoriski vaicāja, vai deputāti tiešām vēlas, lai sabiedriskais transports Čaka ielā stāv sastrēgumos.

Taču deputātu vairākums pauda nostāju, ka pašlaik Čaka iela ir ļoti nepievilcīga iedzīvotājiem. "Ja skatāmies uz centru kā uz apkaimi, kur cilvēki dzīvotu un ietu savās ikdienas gaitās, ja mēs tiešām gribam, lai centrs ir apdzīvots, tad nevaram skatīties tikai no transporta plūsmu caurlaidības viedokļa," teica Vilnis Ķirsis (JV).

Viņš atbalstīja izskanējušo ierosinājumu par pagaidu velojoslu ierīkošanu kā eksperimentu, lai varētu izvērtēt, cik tās ir efektīvas. Tādējādi deputāti pārliecināšoties, cik daudz kavēsies sabiedriskais transports, kādi būs sastrēgumi un cik daudz velosipēdistu šo infrastruktūru izmantos.

Ja eksperiments neizdosies, būšot iespēja koriģēt plānus. Ja eksperiments izdosies, tad tikšot izdarīti citi secinājumi, sprieda Ķirsis.

Izskanēja arī aicinājums izveidot darba grupu, kura meklētu risinājumus, kā samazināt transporta plūsmu Čaka un Marijas ielā.

Lai gan sākotnēji deputātiem vērtēšanai tikai piedāvāti konkrēti velojoslu izveides risinājumi, tomēr, deputāti balsoja par velojoslu pagaidu risinājumu izveidi konceptuāli, uzticot Satiksmes departamentam meklēt drošākos un atbilstošākos risinājumus.

Plānots, ka velojoslu izveide notiks līdz decembrim un eksperiments ar pagaidu velojoslām ilgs līdz aprīlim.

 
Visi komentāri
 
WALA 3.novembris 2020 10:42
14 3 Atbildēt

Dalbajobi, uz ziemu un likt velojoslas - loģikas "paraugstunda" ...

uupis 4.novembris 2020 23:09
0 0 Atbildēt

Es braukšu ar čello ziemā uz darbu pa Čaka ielu un pēc tam ar auto darba darīšanās! Ko teiksi – neloģiski?

WALA 3.novembris 2020 11:21
3 1 Atbildēt

Es gan laikam zinu kur prikols - laika ziemā taisās sniegu tur sāšķūrēt un prom nevest !

Rr19 3.novembris 2020 12:49
1 0 Atbildēt

Tad ,kad vēl bija ziemas,pirmās joslas līdz pusei bija ciet,tur varēja tikai vieglie sarūmēties,lielie visi gāja pa otro joslu,jo tā bija drošāk.

Bradypus 3.novembris 2020 11:33
1 0 Atbildēt

Nu tak neko nedarīs, lai likvidētu to braukšanas vajadzību... Nu nav to sastrēgumu tad, kad pilsētā ir tikai tās iedzīvotāji...

imzz 3.novembris 2020 12:58
0 0 Atbildēt

Definē pilsētu. Vai Mārupe, Berģi, Piņķi, Langstiņi, Upesciems arī ir pilsēta jeb vairs nav ?

WALA 3.novembris 2020 13:58
1 0 Atbildēt

Mārupe jau ir pilsēta, atsevišķa pilsēta !!!

Krotow 3.novembris 2020 19:20
0 1 Atbildēt

Mārupe joprojām ir guļamrajons. Tikai nedaudz turīgāks par vidējo.

WALA 4.novembris 2020 8:47
2 0 Atbildēt

Es tā īsti nezinu statistiski kā tur ir, bet Mārupe ir daudz biznesa viss kas Ulmaņgatvei otrā pusē un no Spices uz lidostas pusi - viss ir Mārupe, ari lidosta,Wess, Printful utml. Arī Kreiss daudz nodarbina, tā ka HZ vai sanak guļamrajons.

iJuris 4.novembris 2020 8:52
2 0 Atbildēt

Viņi tik tālu nekad nav bijuši, viņiem centrs ir viss kas vajadzīgs.

Drīz piedāvāsim likt sētu ap centru, lai viņi tur sēž un nelien ārā

Rr19 3.novembris 2020 15:46
3 0 Atbildēt

Visi tie ir guļamrajoni.

gunbox 3.novembris 2020 11:50
7 1 Atbildēt

Uz Čaka ielas ir gana plati trotuāri. Varēja tur 50cm platas joslas blakus brauktuvei uzzīmēt. Par cik amatpersonām smadzenes diemžēl vēl nav anatomiski sākušas veidoties mugurkaula otrā galā, tad atliek vien paciest, kad krēsls esošās spiež.

imzz 3.novembris 2020 12:39
1 0 Atbildēt

"Ja skatāmies uz centru kā uz apkaimi, kur cilvēki dzīvotu un ietu savās ikdienas gaitās, ja mēs tiešām gribam, lai centrs ir apdzīvots" Tā turpiniet, beigās nebūs pietiekami daudz cilvēku namu uzturēšanai.

msh 3.novembris 2020 12:43
0 0 Atbildēt

Forši - man ir aizdoma ka tas korķītis, kurā man kādu pusotru mēnesi atpakaļ sanāca pasēdēt piecos vakarā, sākot ar salu tilta, bija diezgan tieši saistīts ar to ka čakene tiek remontēta - noprotu ka tā tas arī turpināsies.

WALA 3.novembris 2020 12:46
1 0 Atbildēt

Lai mazinātu plūsmu Čaka ielā , ir jāpārtaisa kaudzi ar krustojumiem sākot jau ar dzelzceļa pārvadu pie Dominas. Bet ir stulbi konceptu kurš jau ir strādājošs un neprasa daudz līdzekļu pagriezt pa 90 grādiem un cerēt ka nebūs jāizgāž kaudze naudas lai šo "trīskāršo salto atmuguriski" izpildītu ...

Rr19 3.novembris 2020 12:56
0 0 Atbildēt

Gan jau kāds tāpat centīsies ar trolejbusu ceļu sadalīt.

Jānis 3.novembris 2020 14:02
0 0 Atbildēt

Vai šie "gudrinieki" ir izrēķinājuši cik izmaksās tautsaimniecībai ielas sačakarēšana? Cil ilgāk notiks piegādes, cik papildus laiku tērēs apkārtnē dzīvojošie un kas kompensēs apgrozījma kritumu uzņēmumiem tanī apkaimē. Šis jau neatšķiras ar zaudējumiem ko radīja ausaiņu valdīšana Rīgā. Tagda tikai zem cita saukļa.

3.novembris 2020 14:07
0 0 Atbildēt

Var teikt, ka pabeigs fašistu iesākto! Nolīdzinās Rīgu līdz ar zemi! Autovadītāji masveidā izdarīs pašnāvības! Izdzīvojušie aizbēgs uz laukiem un paliks tur! Civilizācijas beigas klāt!!!

imzz 3.novembris 2020 17:10
0 0 Atbildēt

Cerības uz Rail Baltica

Caur Rīgu ies Rail Baltica, tādēļ, iespējams, būs vajadzība pēc vairāk darbvietām un dzīvesvietām tieši Rīgas centrā. Tas nozīmē,

ka daudzas no tukšajām ēkām, graustiem, kas ir kājām gājienam piemērotā attālumā no Centrālās stacijas, tiktu ekspluatētas,»

yup 3.novembris 2020 17:19
0 0 Atbildēt

Kājām ejamā vai ar velo braucamā attālumā

Palaidniex 4.novembris 2020 10:17
1 0 Atbildēt

Es nebūu tik optimistisks. Vēljoprojām i grūi savest kārtībā mantotos īpašumus, dēļ tur stingri sevi iecementējušajiem prom neiet gribošajiem īrniekiem, kuriem, kā izrādās hipsteru vaimanas par mepiemēroto vidi šķiet svešas. Īres cenas neizremontētajos pusgraustos ir kosmiskas, par rekonstruētajiem - vispār paklusēsim.

Par veikaliem un tādām lietām - lielie tirdzniecības centri visai būtiski ietekmē mazo veikalu biznesu. Daudzi nobalso par braucienu uz prāvāku T/C, lai vienuviet visas vajadzības atrisinātu.

Interesanti - kā tieši Rail Baltic radīs tās papildus darba vietas?

anonimikis 3.novembris 2020 15:53
0 1 Atbildēt

Čaka ielā tak tāpat 30km/h un gar to ielas malu pabraukt īpaši nevar bedru dēļ.

Palaidniex 3.novembris 2020 16:00
1 0 Atbildēt

Nebūsi pamanījis - tā iela ir ieguvusi visai labu seguma rekonstrukciju.

OPIS 3.novembris 2020 16:12
3 0 Atbildēt

Viss ir pareizi. Tieši šī iemesla dēļ arī jaunā dome tika ievēlēta. Lai vairotu pilsētā velo ceļus un čakarētu visvisādus pierīgas pļavās dzīvojošus kapeiku pisējus ar veciem kūpošiem dīzeļiem.

nūūū.... 3.novembris 2020 16:15
6 2 Atbildēt

Ja cilvēks ir uzbūvējies Pierīgas pļavā, tad jau ir ierēķinājis tāmē ka braukāšana uz centru paņems gan laiku, gan naudu....par ko tāds satraukums, nesaprotu? Tie, kam katru dienu vajag centru, turpat arī dzīvo.

atrabotka 3.novembris 2020 19:33
0 0 Atbildēt

Pat pārvietojos ar velo pa to galu un tomēr uzskatu, ka nekāda velo josla tur nav vajadzīga. Paralēli ir Barona iela, pa kuru var braukt. Nevajag čakarēt satiksmi. Ir citas lietas, par kurām domāt.

wons 3.novembris 2020 20:51
0 0 Atbildēt

Tos "gudriniekus" jau paši nupat ievēlējām un priecājāmies, ka Saskaņa ir prom, Nils ir prom

iJuris 3.novembris 2020 21:22
2 2 Atbildēt

Savukārt es saskatu tiešu kaitējumu tautsaimniecībai, izmantojot valsts amatu, kas šķiet ir sodāms pasākums.

Kurš no viņiem no savas kabatas ir gatavs apmaksāt eksperimentu, kurš maksās par ceļa marķēšanu, kurš par radītajiem tiešajiem zaudējumiem RS un pārējiem iedzīvotājiem.

Tie centrā dzīvojošie, kā tāda pasaules naba, nesaprot ka tas pārsvarā tādēļ ka citi dzīvo ne centrā un katru dienu pacieš braukšanu.

Turklāt Rīgai ielu un tiltu izkārtojums tāds, ka 3 no 4 tiltiem ieved centrā.

Es teiktu ka jāraksta KNAB, tur kaut kas nav tīrs.

Sākumā būtu tiltus saveduši kārtībā, bet par tiem kaut kā klusums.

iKNAB 3.novembris 2020 22:14
4 0 Atbildēt

Pēc tavas loģikas, mums visiem būtu jādzīvo pēc XIXgs kārtības, jo kaut ko mainīt - tie ir lieki tēriņi. Jādzīvo, kā ir, nevajag neko pat izmēģināt!

Palaidniex 4.novembris 2020 8:27
1 0 Atbildēt

Mēģināt un eksperimentēt par nodokļu maksātāju naudu saucās izšķērdība vai nesaimnieciska rīcība, ja nu kas.

Ja to ekspeimentē par TAVIEM PERSONISKAJIEM līdzekļiem - 3tad vienīgais, ko vajadzētu ir panākt vai vairākums tavu eksperiemtu atbalsta. Naudu tur vari gūst cik gribi, bet jābūt būtu arī uzņemties atbildība un jākompensē eksperimenta rezultātā radītie zaudējumi.

Negantniex 4.novembris 2020 9:33
0 0 Atbildēt

Ja neesi ievērojis, tad pilsētas nemitīgi mainās, arī Rīga nekad nav pabeigta. Tavs piedāvājums ir visu iekonservēt uz nākamajiem 1000 gadiem?

Palaidniex 4.novembris 2020 9:39
1 0 Atbildēt

Skaidrs, ka nav gatava. Un skaidrs ka mainās. Var mainīt uzlabojot un var mainīt sačakarejot - abos gadījumos, nenoliedzami būs gan izmaiņas gan attīstība, jo attīstība var būt gan pozitīva, gan diskutabla, gan negatīva.

Starp citu Rīgas centrs kā tāds jau ir daļēji iekonservēts. Rīgas centru uzskata par pabeigtu uz 1997. Gadu, kad tad iekļauts UNESCO mantojumā.

uh 4.novembris 2020 10:07
0 0 Atbildēt

Kopš 1997. Rīgas centrā nekas nav būtiski mainīts? Nu nu....

Palaidniex 4.novembris 2020 10:20
1 0 Atbildēt

Pamēģini nojaukt kādu māju un tās vietā uzcelt kaut ko citu.

Tas, ak uz ielām ir savādāk sakrāsotas līnijas nav uzskatāms par būtiskām izmaiņām.

Ir atklāti jauni tramvaja maršruti, mainījies ielu plānojums, radīas jaunas ielas, aizbūvētas vecas?

Tukšos, kara nopostīto ēku laukumos parādījusies pa kāadi jaunbūvei, vai auto stāvvietai. To arī par būtiskām izmaiņām nenosauksi...

Vecrīga kā bija a vismazāko koku skaitu uz kvadrātmetru, tā ir. Iebraukšana CVecrīgā atvieglota, aizliegts tik tranzīts un baigi dārga stāvēšana. Tās tās būtiskās izmaiņas?

darklight 3.novembris 2020 22:24
1 0 Atbildēt

Sabalsoja idiņi varavīksnes partiju, un tagad visi brīnās.

msh 4.novembris 2020 2:35
0 0 Atbildēt

Ielīdu Pilsēta [atsevišķiem] cilvēkiem purnagrāmatas lapā - tur viens viņējais pie raksta par šo ziņu iemeta pērli - šis ir no CSDD čakenes audita - nezināju, smieties vai raudāt; piedāvāju viņam lai sāk aģitēt par velojoslām uz Valdemārenes, par cik tā ir šaurāka par čakeni...

scontent.frix4-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/1232...21&oe=5FC7AD5C

Palaidniex 4.novembris 2020 8:31
3 0 Atbildēt

šito lasīju, tiem cirvīšiem un puskoka lēcējiem šķeit, ka autovadītāji ir nespējīgi 2,1 m platus transpotlīdzekļus vadī pa 2,87 cm platu joslu vidu un nemitīgi tāpēc avarē. Auto vadīāji ir iemanījušies braukt pat pa tramvaja sliedēm, kur tas atļauts, tur pat 5 cm nozīmē nolēkt no sliedēm un kratīies pa bruģi. Tīri matemātiski ja pa tādu ielu brauc blakus 4 auto ar platumu pa spoguļiem 2,1 m un dara to pa joslas vidu, tad starp mašīnām ir nepilni 80 cm, un līdz apmalei 40 cm. Nav nekādas avenes, bet neko slepkavniecisku vai traģisku neredzu.

iJuris 4.novembris 2020 8:51
2 0 Atbildēt

Viņi nesaprot, jo nekad nav bijuši spējīgi normāli braukt ar auto.

Viņi brauc streipulojot un domā ka auto brauc tāpat.

Valdemāra iela ir vēl šaurāka, braucam 4 joslas, bet frontālās sadursmes nav novērotas.

iJuris 4.novembris 2020 9:30
1 0 Atbildēt

Protams, man ir patīkami mierināt sevi ar domu, ka mani aponenti ir nespējīgi, brauc streipuļojot un pat domā ar traucējumiem. Tas man liek justies pārākam savās prasībās un ļauj par pareizu pieņemt tikai savu viedokli. Es nedomāju plašāk par saviem ieradumiem un jums arī iesaku!

Krotow 4.novembris 2020 11:11
2 0 Atbildēt

Parīzē Valdemāra un Čaka ielās reāli būtu 4 joslas. Tie, kuri Parīzē ir bijuši, sapratīs.

Palaidniex 4.novembris 2020 11:25
0 0 Atbildēt

Arī Vīnē un Romā daudz kur ir tieši tā pat...

Problēma nav reālajā platumā, bet mūsu LVS ierakstītajos cipariņos.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā baltkrievu tālbraucējs Polijā 350 eiro sodu nopelnīja (+ VIDEO) 1

Baltkrievu "fūres" vadītājs, kurš krustojumā un uz gājēju pārejas apsteidz netrafarētu policijas automašīnu, tiek apturēts un saņem sodu PLN 1500 (350 EUR) apmērā. Lasīt vairāk

 

Pilots, kurš uz Tallinas šosejas veica avārijas nosēšanos, ir pieredzējis instruktors (+ VIDEO) 9

Sestdien uz Tallinas šosejas avārijas nosēšanos veica privātā lidmašīna. Tās pilots ārkārtas situācijā rīkojies pareizi. Lasīt vairāk

 

Seat ar rekordlieliem ienākumiem pirmajā ceturksnī 7

Spānijas autoražotājs 2024.gadu iesācis teicami, pirmajā ceturksnī nopelnot 226 miljonus eiro. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 9

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti