Manuprāt, tās priekšrocības ir, kā kaijām un baložiem, ķēzīšanās uz zemākiem objektiem, basta.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Manuprāt, tās priekšrocības ir, kā kaijām un baložiem, ķēzīšanās uz zemākiem objektiem, basta.
Es domāju, ka galvenā problēma ir jauna auto cena. Ieviestu atlaidi vai daļēju kompensāciju, būtu citi pārdošanas apjomi. Startam derētu kaut vai 30% atlaide Zoe cenai un es būtu gatavs tādu ņemt.
Pagaidām vēl ir spēkā norma, ka par katru elektroauto bateriju ir jāmaksā papildus nodeva par katru kg utilizācija. Vienam auto tas var veidot ap papildu 300 eur izdevumu pozīciju.
VARAM šo sola atcelt.
Dīleris kompensēs 300€ klāt pie cenas.
Lieliski. Esam jau eiropas dīzeļu izgāstuve, tūliņ uzņemsim strauju tempu uz veco elektroakumulatoru izgāstuves titulu. Varbūt tad arī nodevu par elektroauto riepu utilizāciju atceļam? Ko vēl mēs varam atcelt? Lai tie nabadziņi nejūtas tik apbižoti?
Līdz 2030. gadam elektroauto bateriju cena, kura sastāda apm. 50% no auto cenas, kritīšoties par 77% ( kaut kāda Londonas eksperta uzskats ) Līdz ar to elektroauto cena varētu samazināties līdz apm. 62% no pašreizējās.
Elektroauto auto jebkādas priekšrocības ir tiem kam pa lielam ir privātmāja, visiem citiem pie esošā uzlades tīkla "ne-izplatības" tas ir mazohisms, kuru grūti saprast. OK ja vēl 1stāvs un stāvvieta pret logu ...
Bet man tāpat nepatīk EV, un kamer varešu atļauties iekšdedzes dzinējus turpināšu ar tiem braukt, tāpat ka kamēr būs manuālās kārbas turpināšu tās lietot. Paies 10 gadi tad varbut būs uztaisījuši EV uz kuru es gribētu paskatīties, nu vai varbūt varešu atļauties jaunu Taycan, tad - kapēc gan ne ...
mani tas nesatrauc,jo manam mūžam pietiks nafta,par pārējo man dziļi uzdirst
Atbildot uz topiku - Latvijā neatbalsta EV iegādi.
Nav jāmaksā TEN. Kas, ņemot pēc pilnās masas pret vidēju līdzīga izmēra hlamu ir vismaz 170 eur gadā.
Elektro auto Latvijā nekad nebūs masveidīgi, mums nav ne pietiekamas publiskās infras. EV šobrid izskatās pec tādas kā rotaļlietas turīgākās sabiedrības daļā.
Arī pirktspēja (caurmērā zemas neto algas) un banku nevēlēšanās kaut ko šobrīd kreditēt vispār, nedod iemeslu mainīt domas.Lielākās daļas cilvēku nevēlēšanās uzņemties saistības (kuriem tādas vēl dod)
Atbalsts? Es domāju, ka privātajiem būtu vajadzīgs tiešs finansiāls atbalsts auto nomaiņai pret jaunu (vai jaunāku) Tas palīdzētu gan atjaunot parku, gan izvest auto tirgotājus no pelēkās zonas. Divu gadu laikā mēs LV auto izgāztuves statusu nespēsim mainīt.
Valstij būtu jāsāk ar sevi. Un turpmāk iepirkumos izvēlēties tikai EV vai CNG. Izņēmumi varetu būt tur, kur alternatīvu fosilajiem nav.
Ar laiku esošie bonusi tāpat tiks likvidēti.
Kas ir lielākais jauno auto pircējs Latvijā?
Tās nav privatpersonas. Tie ir uzņēmumi. Jādod burkāns biznesiem izvēlēties alternativās energijas auto. Nodokļu atlaides, lidzfinansejums uzlādes vietām.
Jauno daudzdzīvokļu projektu attīstītājiem uzlikt par pienākumu nodrošināt EV lādēšanas vietas.
Nu vot tā pienākumu uzlikšan DUS, NĪ attīstītājam utml. ir pilnīgs bulšits - tas atkal ir tups sitiens pa kabatu tiem kuri kaut ko var jau atļauties, bet nav gluži tā ka "vistas naudu neknābā" ...
Iedomajies ka māja +/- centrā, tam cilvim nah to auto nevajag un jams arī neperk, kad vajag - iznomā, un jams tāpat dabūs "norīt" auto elektrifikācijas izmaksas ... vai tiešām šai valstī nav jēdzīgāku ideju kā sipt tos kam ir vismaz kaut kas ...
Nu pag, ja nu viņam/ai ir radi laukos, mīļākā/ais piepilsētā un bērni jāved hvz kur? Vēl kaut kāds hobijs, pavazāties apkārt pa valsti bez sabiedriskā transporta gaidīšanas utt. Visādi ir. Cita lieta, ka tad nav jādzīvo centrā.
Ja līdz elektroauto cenas kritienam braucējiem palīdzēs migrēt kaut vai ar subsīdijām vai izdevīgākiem noteikumiem bankās, DUS-i paši sabužināsies uz lādētāju būvi. Nupat taču izrādījās, ka BP esot arī viens no lielākajiem vēja ģeneratoru parku īpašniekiem Anglijā.
Loģiski - naftiniekiem naudas gana, lai sagatavotos pēc-naftas ērai, valstīm ar naudas gana, nu kāda velna pēc jālien cilvēku kabatās, ok ja vajag valstisku plānu izpildit, nu pastutējat ierobežotu skaitu EV privatajiem un ierobežotu valsts iestādes, kur to izmantot ir jēdzīgi, bet tad ari uzreiz pasaka, ka finansiālu apsverumu dēļ šī gad kvota ir X tūkstoši, un tie kas gribēs sastāsies tai rindā uz šo gadu, nākamo utml.
Un nav pa galvunpa kaklu arī jāmetas taja stulbumā uzreiz par 100%, jo vēlāk EV tiek pirkts jo mazāk bernu slimību tajos ir iekšā, tagad tie joprojām liela daļa ir "bērnu autiņos" .
Plus EV yzlādes stacijas tāpat būs izplatību ierobežojošs faktors.
"Jādod burkāns biznesiem izvēlēties alternativās energijas auto. Nodokļu atlaides, lidzfinansejums uzlādes vietām.""
Pag, pag... Kāpēc nodokļu maksātājiem būtu ar saviem nodokļiem jāfinasē privāta biznesa auto parka līdzfinanšēšana?
Šobrīd EV iegāde Latvijā netiek atbalstīta vispār. Ko darīt, lai tauta (arī uzņēmumi) sāk vairāk pirkt jaunus EV?
1. Valsts subsīdija jauna EV iegādē (es teiktu, kādi 20% no cenas vismaz)
2. EV cenu izlīdzināšanās ar benzīna/dīzeļa alternatīviem modeļiem jau saknē
3. Ja jau Eiropas līmenī EV kļūst tik ļoti atbalstāms, tad jāsakārto arī visa infrastruktūra (uzlādes vietas visur un plašā pieejamībā)
4. Tā kā jaunu auto absolūtais vairākums tiek iegādāti līzingā, nepieciešami īpaši vilinoši piedāvājumi tieši finansējumā (vieglāks process, bez iemaksas vispār, bez procentiem, par brīvu apdrošināšanas utt.)
Tad tas viss strādās godam
Nu es tomer visupirms saņemtos un vienotis starp valdību, Rīgu u vēl kādām lielajam pilsētām, un iespējam Pierīgu, par izpēti kur un kā var un vajag ierikot EV uzlades puntus, man šķiet ka butu jēdzīgi teiksim Ziepīti starp mājām, Imantā utml. daudzivokļu māju rajonos, bet ar stratēgisku pieeju, nevis "kā sanāk" , un ka tik nauda apgūta.
Jo pēc CSDD tak.var noskaidrot kādas adrese figure pie EV lietotajiem, un pat ja ne var CSD veikt aptauju pie realiem lietotajiem, vai vajag un ja vajag tad kur tās uzlades butu labas. Un gan jau saliekot galvas kopā ar to var kaut ko jēdzigu pasākt ...
"Ko darīt, lai tauta..."
Sāksim ar tavu sociķu ideju pārfrāzēšanu, lai saprastu, ko patiesībā piedāvā:
1) Valstij jāatņem tautai vairāk nodokļu maksājumos, lai varētu par šo naudu finansēt ierobežota skaita ekofanu hobiju. Subsīdijas pārstās eksistēt, tiklīdz elektroauto īpatsvars sasniegs apmērus, kurā paliek vienalga - apmaksāt tos 20% pa tiešo vai caur nodokļiem.
2) Ir tikai viens veids, kā izlīdzināt cenu - apliekot ar "līdzsvarojošiem" nodokļiem tos auto, kuru pašizmaksa ir zemāka - t.i. padarīt VISUS auto vienlīdz dārgus.
3) Protams, ka jāsakārto. OIK ir par maz, vēl vajag pievienot EV infrastruktūras komponenti tautas elektroenerģijas rēķinos. Alternatīvi, protams, varētu tirgot elektrouzlādes pakalpojumu par patiesajām izmaksām, bet tas neder - jo tad pat ekofani atgrieztos pie lētā benzīna.
4) Tā kā paši elektroauto nekādi nemaina finanšu tirgus noteikumus, visi līzinga procesa atvieglojumi ir pieskaitāmi valsts subsīdijām, kas minētas 1) punktā - tikai, kā jau zinām, ar, piemēram, VSAOI - valstij patīk kopējo nodokļu slogu sadalīt mazākos un nosaukt tā, lai tauta nesapratu, par ko patiesībā iekasē naudu - lielākā daļa darba ņēmēju tic, ka ir atšķirība vai nodokli no algas maksā pats vai darba devējs.
E-auto iegāde nekādā veidā nedrīkst būt atbalstīta no valsts puses (lasi ar nodokļu maksātāju naudu)!
Tā ir mākslīga tirgus kropļošana. Ja nevari atļauties pats par saviem līdzekļiem, tad tā ir tava problēma un nodokļu maksātājiem šī problēma nav jārisina.
Un pat, ja šie līdzfinasējumi būtu, tad tie nebūtu mūžigi. Tad ir jautājums, kad tie beigtos, kāpēc cilvēkam parastajam tagad jāpērk pa pilnu cenu e-auto kamēr beizie cepuri kuldami dabūja atlaides no valsts uz šo cilvēku parasto rēķina?
NU es tika strikti pret šō neiestātos, jo ja tiešam būs situācija, ka CO2 izmešu dēļ valstij jāmaksā sods, tad šī soda apmērā daudz jēdzīgāk būtu veikt šos EV iegādi veicinošos faktorus, skaidrs ka ekoloģijas ziņā tā ir izteikti formāla pieeja, bet nu pagaidām visa šī mērkaķošanas nav pelnījusi kaut ko vairāk !!!
Nu no šādu skatu punkta jā iespējams var piekrist. Bet tas neataisno otro argumentu. Ka līdzfinansēšana beigtos cilvēks parastais būtu spiests pirkt pa pilnu cenu kamēr viņa nodokļi finansēja sabiedrības resnā gala auto iegādi.
Un būsim reāli cik no tiem, kas pērk e-auto uztrauc eko faktors? Cik no tiem, kas vēl nesen pirka kā traki e-auto Vācijā pateicoties milzu valsts atbalstam to darīja tāpēc, ka domāja par dabu vai tomēr tāpēc, ka tie auto maksāja smieklu naudas?
Man ar šķiet ka eko faktors labi ja 10% intresēja, vairākumam intresēja lētākas izmaksas, jo pareizā laikā lādējot tos verķus, visu ko pārmaksāja 3 gados vēsi var atpelnīt ... un IMO tas arībija pamats EV iegādei .
Nevajag Vāciju. Tepat Latvijā, kad dalīja naudu pirmo EV iegādei, tad vienas pašvaldības vadītājs tā arī pateica, ka man jau tas auto principā nebija vajadzīgs, bet ja es viņu varu dabūt pa 8k€,kāpēc neņemt?
1. Speciāli uzprojektēt un saražot daudz lētu mazauto, one men car ar maināmiem akumulatoriem.
2. Noteikt kādus 3-4 maināmu akumulatoru standartus.
3. Nomas elektroauto tīkla attīstīšana.
Forši pretargumenti.
Atgādinātu tēmu: "Kā Latvijā atbalsta elektroauto iegādi, ko vajadzētu ieviest?" Es atbildēju. Citi turpretī nē.
Nu un ko darīt, ja cilvēks uzskata, ka to NEVAJAG ieviest?
Arī es uzskatu, ka ja atbalsta vienu ļautiņu hobiju (elektromobiļus), tad vajadzētu atbalstīt arī makšķerniekus, slēpotājus, sēņotājus u.t.t.
Es esmu pret šādu atbalstu. Taču uzrakstīju, ko vajadzētu darīt, ja nu tiešām pakaļa degtu
Bez pieminētajām bezmaksas stāvvietām un iespēju lietot sabttransa joslas, ir taču atbrīvojums no ceļa nodokļa un bezakcīzes degviela.
Par pārējo jāpiekrīt tiem runātājiem, kas saka taisnību. Nu nebūtu prātīgi tagad likt visiem kopā, arī nabadzīgākajiem, samest kopējā katlā savu naudiņu, lai bagātie onkuļi vai pietuvinātās firmas varētu pirkt sev jaunas mašīnas.
manuprāt ejam nepareizā virzienā. visi tīri labi dzīvoja 80-jos, kad auto tika ražoti ilgtermiņa lietošanai. vai gadijumā zaļie nebūtu laimīgāki, ja ražotājiem uzliktu par pienākumu nodrošinat garantiju vismaz uz 300-400k nobraukumu tiem pašiem vecajiem iekšdedzes spēkratiem, un bez vecuma ierobežojuma...... lai būtu ierobežojumi jaudām, piemērām. citādi tā zaļā doma kkā neizkatās labi, redzot ka automobīlis tiek pirkts un mainīts kā viedtālrunis, atkritumu ir daudz, nebūt ne visu pārstrādā. tik ražo un ražo. klimatu lielpilsētās labāk regulēt ar auto kā tada izspiešanu, nevis mainot taja kastē dzinēja veidu.
Tad tādi kā tu bļautu ka auto tiiiik dārgi, ka tikai 30 gadus vecu var atļauties
Tik dārgi? Nu, pieņemsim ka cena būtu 20% lielāka, bet tie būtu griesti - atceries - ja tie vācieši kas pirka manas mašīnas, jaunas, būtu par tām markām nopirkuši zeltu, šodien par to zeltu varētu nopirkt šo mašīnu pēctečus, attiecīgi golfu un A4 quattro, un galvenā atšķirība kas notikusi pa šiem 30 gadiem - bāzes aprīkojums.
Bet sāksim ar to ka lai atgrieztos pie veco mašīnu kvalitātes, vajadzētu atmest šādas tādas eko regulas, teiksim, lai ražotājiem nebūtu jālieto ūdens bāzes krāsas, lai vadības bloku piegādātāji varētu izmantot lodalvu ar svinu utt...
Jums ņergām bija savs topiks pret e-auto, kāpēc tur nevarat turpināt gānīties? Jālien visur citur piedirst?
WALA rakstīja: Nu vot tā pienākumu uzlikšan DUS, NĪ attīstītājam utml. ir pilnīgs bulšits - tas atkal ir tups sitiens pa kabatu tiem kuri kaut ko var jau atļauties, bet nav gluži tā ka "vistas naudu neknābā" ...
Iedomajies ka māja +/- centrā, tam cilvim nah to auto nevajag un jams arī neperk, kad vajag - iznomā, un jams tāpat dabūs "norīt" auto elektrifikācijas izmaksas ... vai tiešām šai valstī nav jēdzīgāku ideju kā sipt tos kam ir vismaz kaut kas ...
Nu bet ko darīs tie, kuriem tas auto tomēr ir/būs? Kur viņiem lādēt?
Bet tautas daļai, kuri pērk vecus dd auto ir jāsametas jaunu dīzeļvilcienu iegādei. Tas gan ir normāli?
Mana atbilde uz to būtu ka neuzliek par pienākumu izbūvēt uzlādes punktus, bet nodrošināt pieslēguma rozetes ( nezinu vai pazemes stāvvietās tā ir laba doma - iespējams nē, tad āra stāvlaukumos pie apgaismes stabiem - te gan norēķinu problēma rodas !) bet valsts un pašvaldībām ir veids kā vienkāršot dzīvi tiem kas veido šos uzlādes punktus, iespējams pat finansiāli atbalstot ( jo NĪ tāpat pēcāk būs naski iekasēt !!!)
P.S. pie mums nav populāri izmantot iemaksātos nodokļus atbilstoši to mērķim, tie tiek vienmērīgi izkaisīti pa "visām brūcēm" pat sevišķi atskaites neprasot ...
šobrīd tai tautas daļai, kas ignorē traktorus un izmanto benzīna auto, jau ir jāsametas priekš dīzelistu izklaidēm. Jo dīzelim ir mākslīgas priekšrocības akcīzes nodokļa ievērojamas atlaides ziņā
Malacis parādi tikai to ka matemātiku labi pārzini, tātad ir 0,4 pret 0,5 EUR par litru, bet nevienam akcīzes nodoklis nav atcelts, toties loģikai tev gan 0 līmenī :
Ka visiem, pat tiem kas nebrauc ar savu auto, būtu jāsametas kādiem, cik tur bija - 30'000 potenciālo EV gribētāju, tuvākajos gados tas tev gan šķiet OK.
Benzīngalvu akcīzi taču neizmanto tam lai lai jauno dīzeļu pircējus atbalstītu, jeb izmanto ?
tātad ir 0,4 pret 0,5 EUR
Tas nemaz nav maz. Precīzāk ir 0.509-0.414=0.095 EUR/l
Tātad pa visu gadu vienam auto starpība apm.
0.095*12*120=137 EUR par gadu rēķinot apm. 2 tvertnes pa 60 L mēnesī.
UN ?
Atkārtošu - vai tu piemaksā šo naudu jaunu dīzeļu iegādē, vai kas ir tas kādēļ bija vērts veikt šo precizēto aprēķinu ?
Un vai esi gatavs piemaksā par pārtiku utml. precēm ko pērc, ja dīzeļa akcīzi izlīdzinātu ???
Laaciz rakstīja: "Jādod burkāns biznesiem izvēlēties alternativās energijas auto. Nodokļu atlaides, lidzfinansejums uzlādes vietām.""
Pag, pag... Kāpēc nodokļu maksātājiem būtu ar saviem nodokļiem jāfinasē privāta biznesa auto parka līdzfinanšēšana?
Tāpēc, ka ierēdņi ES ir nolēmuši bīdīt EV. Tāpēc.
Es jau arī neesmu baigājā starā par šo visu. Es personīgi neatbalstu EV subsidijas privātpersonām. Bet ko tad es varu izlemt...
ES stulbošanās nenozīmē ka to nevar pārvērst par kaut ko jēdzīgu vai vismaz jēdzīgāku. Bet pagaidām šai diskusijai nav apakšā nekādu skaitļu, ne tam cik liels ir potenciālais LV sods par CO2 izmešu nesamazināšanu utt. utjpr.
Neviens EV fans jau arī labprāt neatteiksies no haļavas utml. tas nekas ka iespējams ilgtermiņā viņš bez visām subsīdijām ir ieekonomējis ...
T.i. ir es uzstāju skaitļus studijā, tad arī varam padomāt kā tas varētu izskatīties lai būtu jēdzīgi, nu vai vismaz pieņemami visām pusēm ...
anonimikis rakstīja: šobrīd tai tautas daļai, kas ignorē traktorus un izmanto benzīna auto, jau ir jāsametas priekš dīzelistu izklaidēm. Jo dīzelim ir mākslīgas priekšrocības akcīzes nodokļa ievērojamas atlaides ziņā
Tas gan.
Un arī tu droši pie maizes pirkšanas pieliec vēl kādus 50 centus klāt par katru maizes kukuli kas netiek pagatavots Rīgā. Un tā par katru produktu kas netiek ražots Rīgā uz vietas. Tad ari aizdomāsies kādēļ netika pacelts vienādi ...
Es, par laimi, nedzīvoju Rīgā.
Vai šobrīd nebūtu īstais brīdis Cieti noteikt, ka jebkuru juridisko personu iegādātie vieglie auto turpmāk drīkstēs būt tikai un vienīgi EV ?
Vai par pārtikas sagādi, vispār preču piegādi utml. esi padomājis pirms šo rakstīji ?
Juridiskās personas pārtikas preču sagādei izmanto vieglos auto pamatā?
Daļēji iebilde vietā jo tie teorētiski pēc teh. pases. ir citas kategorijas verķi ...
Bet kravas busi līdz 3,5 tonnām, ļoti plaši tiek izmantoti pa LV piegādes/sagādes vajadzībam, jo C kategorija nav te nemaz tik izplatīta - šoferu trūkst ...
Pagpag, kas te "man" būtu jādomā? Kā Tu vari ēst produktus, kas pus dienu ir kratījušies netīra smirdīga dd izpūtēja tiešā tuvumā?Ja reiz tik visaptveroši un sajūsmināti reklamējam EV, kas šeit neloģisks ?
Privātais lohlietotājs/parastais tiks šaustīts un kaunināts par dd lietošanu vai pat par domu šādu auto šodien iegādāt, bet juridisko personu darbībai mums būs kārtējoreiz "citi" spriedumi? Es saprotu, ok, daudzi uzņēmumi tagad Maizi un savus Ražojumus piegādā un pārvadā pat ar divriteņu superbaikiem.Dažiem ir pat HD,- tas skaļāk rūc un tādējādi vēl jo vairāk ceļas vispārējājā Drošiba und Labklājība. Ekaenanomijas apsvērumiem ir jābūt.Jā.
Bolt un Wolt piegādā arī ar skaisti eļļu kūpošiem un skaļiem divtaktniekiem.
Atstājot mierā citus argumentus, neapšaubāmi, ka elektriskais sadales tīkls, kabeļi un apakšstacijas nav gatavas šādai slodzei.
kādai slodzei?
Reālā dzīvē - ir jāskatas kur ir pieteikami jaunas apakšstacijas, jo kopējā tīklā jaudas pietiek ar uzviju, bet apakšstacijas Rīgā daudzviet ir vecas un ļoti vecas, pajautā lai atsaucas visi kuriem ir vienas fāzes elektrība un pajautā vai ir mēģinājuši pacelt jaudu un kā ir veicies vēl pāri gadi atpakaļ Mežaparkā kur turpat blakus ir TEC, viena fāze bija norma un jaudas palielināšana bija ārpus apspriešanas. Tagad jau ir salabots tur, bet tādu vietu - vairāk kā spēj iedomāties - ar daļu no tādām esmu sastapies strādājot savulaik LNB ... arī Torņkalns tad bija problēmvieta ...
Un ar vienu fāzi tev pat ar vismazāko EV, var būt nopietna problēma to dabūt uzlādēt tik daudz lai citā Rīgas rajonā uz darbu tiktu ...
Kas ir "kopējā tīklā"? Nav tāda "kopējā tīkla" - ir AST, kam tiešām nav problēmu ar slodzes rezervi un ir ST, kur vissirslikti praktiski jebkurā vietā, t.sk. jaunbūvētoajos ciematos.
Vispār no šī visa es secinatu vienu lietu - pirms kaut ko tālāk darit, CSDD ir jāpublice statistika par to kur tie EV vispar ir reģistreti un kādas uzlādes vietās (ja vispār) ir redzēti. Ka nav tā ka EV lietotaji ir Mārupes vai Ādažu "nabadzīgo" privatmaju rajonu īpašnieki un vinu lidzinieki ... kuriem tās subsidijas būtu "tikai papildus medus kārta uz jau esošas medusmaizes" ...
P.S. un eko-fani jūs droši drīkstat man ziedot EV iegādei, svinigi solos to lietot katru dienu braucot uz darbu Rīgā ... nu ne tā ka man tur būtu jābūt katru dienu ... bet par jūsu naudu - kāpēc ne ...
Man nav ne mazāko ilūziju, ka varētu būt savādāk. EV šobrīd nav ne tik labs, ne tik ekonomiski izdevīgs braucamais, lai mēs to kā mākslīgi stutētu. Kur nu vēl lai mēs spiestu uz to, lai te palielinātos lietoto EV imports. Un ekoloģiski no EV ir ļoti maza ieguvuma, ja tas Mārupes, Garkalnes vai Ādažu biezais ir pārsēdies no sava euro5/6 iekšdedzes uz tīru elektrību.
Kā notiks "ekopāreja" no šībrīža 2-3k vērtajiem auto uz EV ? Tur kāds starpposms būs, jeb uzreiz pa tiešo no 2k su uz 40k ev ? Kādu ceļu šobrīd iet regulārais kritiski nolietotā 2-3k vērtā auto īpašnieks, lai to nomainītu pret "labāku"? Kāds parasti ir tas viņa "nākamais" auto? Par kādu summu dārgāks/lētāks? Un kur paliek tas viņa kritiski nolietotais 2-3k vērtais ?
Pēc ekonomiskās un ekoloģiskās loģikas - LPG un CNG.
PM10 un PM2.5 piesārņojums praktiski nekāds.
Elekronomas auto.
2-3k € tiek nomainīts pret 4-5k€ auto. Tas pie laba scenārija.
Kritiski nolietoti auto maksā 500-1000€
Jā.Es par TO, ka nu cik var Drirst ??? Cik vēl nekaunīgākas un rafinētākas "zinātniskās teorijas" mus sagaida? Ja zinām to, ka ka NEVIENU braucošu auto neviens no laba prāta šrotā nedos.Tie Hlami ir, viņi bija un būs (ilgi vēl!) apritē, tie ies no rokas rokā un mutē, bet neviens viņus neutilizēs un 2k vērta auto izskatītājs nemūžam nepirks 40k vērtu elektrosuudu un neliks ūtrupē savu māju ar visiem saviem ietaupījumiem, lai to vispār varētu pavikt. Kaut tu viņam iedod 5k "atlaidi" vai izmaksā 3k "kompensāciju" par to viņa 1k vērto.
Atkarīgs no rocības, tb pārticības. Esmu dzirdējis stāstu par cilvēku, kurš treknajos gados no šrota atpirka mašīnu kura vēl pēc tam bez problēmām apskati izgāja...
Ir atšķirība, vai 1000-2000 eiro vērto auto tur ģimenē kā otro, trešo, vai ceturto, ar ko nobrauc gadā tikai mazdrusciņ tūkstošus km, kamēr ar jaunāko auto tiek nobraukti kādi 10 x vairāk kilometri.
Jā, ir atšķirība - tas jaunākais acīmredzot brauc tādus attālumus, kam elektroauto neder. Un tas vecākais, kura pielietojumam varētu derēt elektroauto, netiks aizstāts ar kosmiski dārgu alternatīvu.
Atkal vispārini nevietā.
Viss kas nav saskaņā ar tavu pārliecību ir nevietā. Āmen.
Tieši tu izvēlies tos un tikai tos faktus kas komplektā ar baumām apstiprina tavu izvēlēto uzskatu kopumu.
Jā.Te (atšķirībā no ielas) lohu samērā maz,katrs pats zin,ko viņš gribēja pateikt.Bet liekulības un demagoģijas kalngals ir muldēt par EV skaita pacelšanu no 1k uz 2k (par 100%...),taču "neredzēt" 200k hlamu ar caurām trubām un pilnīgi NE ar kādu Eur-izmešu atbilstību.Galēji izspiests Lohs nenes patieso labumu nekam.Bet te reku 200k Lohu ik gadu samaksā par "atļauju piedalīties",plus vēl no viņiem varēs ieņemt par viņu kaitīgumu.Jā.
Nemūžam neiedomātos
Romania – 10,000 Euros purchase incentive
Surprising perhaps, Romania is one of the leading markets when it comes to direct government subsidies for electric cars. With a government purchase incentive of 10,000 Euros on the table with an additional 1,500 Euros for scrapping a vehicle older than eight years, Romania is leading the way.
Un kā vienmēr "government subsidies", nevis "taxpayer subsidies". Un nevajag teikt, ka tas taču ir pašsaprotami - diemžēl ļoti liela daļa sabiedrības patiešām uzskata, ka valdībai ir kaut kāda sava nauda.
Ekonomiski viņi arī ir mums priekšā.
Viņiem ir savs auto ražotājs,kas arī gatavijas palaist budžeta EV. Tieši laikā.
Tā vidēji no 4k eur (Vācijā, UK, Itālijā u.c.) līdz pat 8k eur valsts atbalsts (Francijā), bet daudzās valstīs - nodokļu atlaides EV.
kasinsh79 rakstīja: Šobrīd EV iegāde Latvijā netiek atbalstīta vispār. Ko darīt, lai tauta (arī uzņēmumi) sāk vairāk pirkt jaunus EV?
1. Valsts subsīdija jauna EV iegādē (es teiktu, kādi 20% no cenas vismaz)
2. EV cenu izlīdzināšanās ar benzīna/dīzeļa alternatīviem modeļiem jau saknē
3. Ja jau Eiropas līmenī EV kļūst tik ļoti atbalstāms, tad jāsakārto arī visa infrastruktūra (uzlādes vietas visur un plašā pieejamībā)
4. Tā kā jaunu auto absolūtais vairākums tiek iegādāti līzingā, nepieciešami īpaši vilinoši piedāvājumi tieši finansējumā (vieglāks process, bez iemaksas vispār, bez procentiem, par brīvu apdrošināšanas utt.)
Tad tas viss strādās godam
Prieks dzirdēt konstruktīvu atbildi UZ TOPIKA TĒMU, atbildot uz to, manas 5 kapeikas:
1. Subsīdijai jābūt, ja jau uzņemts kurss uz EV. Protams, ka tas principā ir uz nodokļu maks. rēķina (gan to, kas paši izmantos, gan to, kas neizmantos). Nodokļu slogs ir solidāra lieta, ar ko valsts pārdala ienākumus - tur nekā nevar darīt (var braukt uz Sauda Arābiju u.c., kur tā nav). Un nav svarīgi, vai pircēja motivācija ir ekoloģija vai pieejama cena - mērķis tiek sasniegts šā vai tā;
2. Cenas drīz vien izlīdzinās tirgus, tur valsts var nejaukties (jaukties līdz brīdim, kamēr tirgus nav izlīdzinājies, sk. 1. punktu);
3. Domāju, arī to nokārtos pats tirgus - tas ir noslēgts loks: būs vairāk EV, elektrības piedāvātāji būs ieinteresēti attīstīt plašāku tīklu, būs plašāks tīkls, cilvēki būs vairāk motivēti pirkt EV;
4. Tam gan nav sakara ar valsts atbalstu.
Kā Latvijā atbalsta elektroauto iegādi, ko vajadzētu ieviest?
Elektroauto priekšrocības Latvijā ir:
Bezmaksas stāvvietas Rīgā
Drīkst braukt par sabiedriskā transporta joslu