Ārpakalpojumu, tad točna miers. Lai nopļauj kamēr pats darbā. Un brīvdienas būs brīvdienas, nevis hujārīšana ar zāles pļāvēju!
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Ārpakalpojumu, tad točna miers. Lai nopļauj kamēr pats darbā. Un brīvdienas būs brīvdienas, nevis hujārīšana ar zāles pļāvēju!
Nu ja to sauc par hujarīšanu, tad vai nu tavs pļaujamais ir daudz par mazu, vai arī tev vajag robotu ...
Man vairs neko nevajag, apsaimniekotājs visu izdara.
Visu mūžu dzīvoju privātmājā, tagad pēdējos septiņus gadus dzīvoklī. Vajadzēja lielāku dzīvojamo platību, izvēlējos par labu dzīvoklim. Nu zaibis, brīvdienas ir brīvdienas, nevis kārtējā ņemtne pa saimniecību. Negribu krauties ne ar dobēm, ne siltumnīcām, ne zālājiem. Garāža ir, mocīti varu paķimmerēt, kādu puķpodu turētāju balkonam uzmetināt, pagaidām pietiek.
Var jau būt, ka paies vēl septiņi gadi un atkal gribēsies dobes, tad domās, ko darīt.
Moci paksrūvēt pilnīgi tas pats kas parakt siltumnīcu, vai nopļaut zāli. Nekādas starpības nav)))
To var skrūvēt kad gribās un ir laiks (vai ārā sūdīgs laiks), bet zāle jāpļauj regulāri (vasarā katru nedēļu) un siltumnīca arī jālaista regulāri, lai kaut kas izaugtu. Tur tā starpība.
Reiz nedēļā nopļaut zāli manā pieredzē ir relaksējošs uzdevums uz kuru ir vienmēr ir vairāk kandidāti, nekā darāmā. Siltumnīcu, ja tāda būtu, laistītu automātika, tāpat kā tagad zāli un puķu dobes. Laistīšanas sistēmas mūsdienās ir ievērojami lētākas par zāles pļāvējiem ;)
Slinkais rakstīja: 4 taktis vajag, un miers. slēdzam tēmu)))
4taktnieks ir lielisks, bet tāpat liels un smags un ērtāk ir lietot mazo regulārajiem sīkdarbiem.
iciks rakstīja:
eidis rakstīja: Es ļoti nesaprotu kā var pieņemt lēmumu iegādāties jebko ar benzīna motoru, ja īupašuma izmēri ļauj ar vadu aizsniegt. Ja vads piņķerējas un besī, tad problēma ir galvā, ne vadā. Pilnīgi jebkurā īpašumā pietiek vienu reizi sagatavot iziešanas algoritmu un vads nekad neķersies / netrāpīs zem asmeņa. Krūmu šķēres ir vienīgās, kur tāds risks ir.
Aķa ierīces ir mazjaudīgi mēsli. Arī trimmeri. Makitas universālās baterijas trimmeris pēc sajūtas ir aptuveni 2x vājāks par jebkuru benzīna vai elektrisko.
Par vadu izteicos jau diskusijā, kur msh stāstīja, ka aķa urbjmašīnas ir figņa, jo ir aparāti ar vadu, ar kuriem visu var izdarīt.
Esmu pļāvis radiņiem zāli ar elektrisko pļāvēju. Jā, idejiski garš pagarinātājs un it kā pietiek, bet nu visu laiku ņemies ar to, lai nesapļautu, lai pa ceļam tulpes nenolauztu, lai kaut kur neaizķertos u.t.t. u.tjpr.
Var jau stāstīt, ka vaina ir attieksmē, bet man kaut kā negribas regulāri nodarboties ar šitādu jāšanos tikai tāpēc, ka teorētiski tā var.
Lieta, kur es šādu vada iekārtu saprotu, ir elektriskais zāģis malkas zāģēšanai. Pats gan allaž lietoju benzīnnieku, bet nu brālim atkal patīk elektriskais un zināms funktieris ir. Ļoti kluss un šādā darbā nav nekur ar to vadu ļoti apkārt jāvazājas.
Veiktspēja nav kā benzīnam (varbūt kādam arī ir, bet vismaz manējam naff), taču ja nav resnu koku, tad nekādas vainas.
Šajā tēmā ir neliela atšķirība - bezvadnieks darbojas ar benzīnu, nevis litija joniem, tāpēc tas ir vienkāršs dzelzis kuru var pist un slavēt, uz pusgadu nomest šķūnītī un pavasarī ar pirmo rāvienu iedarbināt; vēlu veiksmi tā ar akumulatoru instrumentu. Ja būtu nopērkamas parasta izmēra skrūvpistoles ar benzīna, nevis akumulatora piedziņu, un par nekosmosu, labprāt tādu nopirktu
Jā, malkas zāģim ir savs funktieris - daudz ērtāk un precīzāk, jo paredzēts tam nolūkam, nevis koku gāšanai.
felix65 rakstīja: Tipiska piesērējuša karburatora problēma. Benzīns ar biokomponenti graujoši uz to iedarbojas. Ja tas ir metāla karburators, tad jātīra ultraskaņas vanniņā, ja plastmasas, tad jānomaina dīzes. Atsperes parasti neizstiepjas. Iesaku meklēt tuvāko remontdarbnīcu un atstājot ziemas glabāšanā ieliet tukšā bākā gramus 200 Aspēna vai Husqvarnas 4taktu benzīna un padarbināt lai karburators piepildās ar to. Tad varēs ilgstoši bez problēmām glabāt nedarbinot. Tas pats attiecas uz visu tehniku, kura tiek darbināta ar benzīnu, tikai jāizvēlas 2taktu vai 4taktu Aspēnu, atkarībā no dzinēja tipa.
Kam tas tā notiek? Manā saimniecībā ir kādus 10 gadus vecs depo 139 kubu stumjamais Edžītis, un 5 gadus veca oleo makša 440-tā Sparta - rudenī vienkārši nolieku, pavasarī pēc pusgadu ilgas stāvēšanas tikpat vienkārši ar to pašu benzīnu kas bākā palicis iedarbinu un lietoju.
Jāpiekrīt - daudz un dažādas tehnikas, nekad nav ieziemotas, vienmēr izņemot vienu reizi, tieši tā, ka saki. Bet vienu reizi bija gadījusies kaut kāda ekodegviela, kas tiešām pa ziemu izbeidzās. Kanna kopēja, attiecīgi visām ierīcēm nācās iztukšot bākas un piešķilšanai pa tiešo cilindrā ieliet svaigu degvielu - kamēr izdega raustoties tas, kas degvielas sistēmas palicis iespaidīgi eļļainu dūmu makoņi. Bet nekādas ultraskaņas vai citu problēmu - ar jauno degvielu strādāja lieliski tālāk un strādā līdz šai dienai.
Bradypus rakstīja: Jāpiekrīt - daudz un dažādas tehnikas, nekad nav ieziemotas, vienmēr izņemot vienu reizi, tieši tā, ka saki. Bet vienu reizi bija gadījusies kaut kāda ekodegviela, kas tiešām pa ziemu izbeidzās. Kanna kopēja, attiecīgi visām ierīcēm nācās iztukšot bākas un piešķilšanai pa tiešo cilindrā ieliet svaigu degvielu - kamēr izdega raustoties tas, kas degvielas sistēmas palicis iespaidīgi eļļainu dūmu makoņi. Bet nekādas ultraskaņas vai citu problēmu - ar jauno degvielu strādāja lieliski tālāk un strādā līdz šai dienai.
parasti pirmo reizi pēc ziemas diktāk jāparausta striķis - bet šogad pie rokas gadījās vecais, labais WD 40 - un, tā kā gaisa filtra vāciņš bij attaisījies vaļā pats, ņēmu, un iepūtu to karbulī. Ķīnīzeru motors iepukšķējās ar pirmo rāvienu. Go figure
Par degvielām - allaž jau iesaka visai šai tehnikai nelietot 95o, bet 98o, jo tur klāt mazāk visādu biofekāliju.
Par šo tautai allaž strīdi, vai tam ir nozīme, bet makšķernieku forumos nereti parādās jautājums, ko darīt ar laivas motoru, kas sācis sprauslāt un īsti labi nedarbojas. Parasti noskaidro, ka braucis ar 95o un iesaka ieliet 98o. Pēc nedēļas bēdas ir pazudušas un neatkārtojas.
Un tādi ir bijuši n-tie gadījumi. Tāds tipveida gadījums un tāds pats risinājums.
Tā ka visai šai tehnikai leju 98o. Vēl jo vairāk tāpēc, ka patērētie apjomi ir nelieli un cenas starpība niecīga.
Nu tas nav nemaz tik viennozīmīgi. 98 no piedevu viedokļa būs labāks, bet vairāk karsēs dzinēju. Un šīm mazajām tehnikām dzesēšana mēdz būt problemātiska - skaties, ka ilgtermiņā skāde nav lielāka, kā no piedevām. Laivu motora gadījumā tā nav problēma, jo tas tomēr efektīvi dzesējas ar ūdeni. Tad jau tiešām labāk nopirkt to Aspenu, nekā 98, ja šķiet, ka degviela ir problēma.
Teorētiski tā varbūt arī ir, bet praktiski metode "lietojam 98o" tiek izmantota jau ļoti sen un ļoti dažādai tehnikai. Gadi ir pagājuši, šis tas ir nomainījies tīri mehāniska nolietojuma dēļ, bet ka tur būtu problēmas ar pārkaršanu - tā bijis nav. Viena otra tehnikas vienība arī kalpojusi daudzus gadus, nevis ierasti dzirdētos "pēc garantijas viss mirst nost nafig".
Labi, es varbūt neesmu lielākais technikas speciālists, bet mani lauku radi šādas lietas saprastu gan - viņi ar šādām lietām ir ļoti uz tu.
Nu ar to lauku radu būšanu uz tu lielākoties ir tā kā ar msh - sapratne lieliska, tikai par kādiem 10-20 gadiem atpalikusi no realitātes - kaut vai par savu nu jau padsmitgadīgo Stihl FS90 četrtaktnieku, kam jālej divtaktu eļļas maisījums, nevis tīra degviela, izbrīnītus komentārus no tiem, kas "uz tu" dzirdu līdz pat šim laikam.
Līkrocīgs risinājums tipveida problēmai. Normālais risinājums būtu - pagriezt bik treknāku degmaisījumu. Nominālā 5% spirta starpība nozīmē 2% liesāku degmaisījumu - ja tā starpība ir lielāka, piemēram astotais ir E0 un piektais ir E10, vai pat vairāk, tad attiecīgi vēl vairāk. Tāpēc arī mašīnas to neizjūt - slēgtā cikla kontrole izkompensē.
Bradypus rakstīja: Jāpiekrīt - daudz un dažādas tehnikas, nekad nav ieziemotas, vienmēr izņemot vienu reizi, tieši tā, ka saki. Bet vienu reizi bija gadījusies kaut kāda ekodegviela, kas tiešām pa ziemu izbeidzās. Kanna kopēja, attiecīgi visām ierīcēm nācās iztukšot bākas un piešķilšanai pa tiešo cilindrā ieliet svaigu degvielu - kamēr izdega raustoties tas, kas degvielas sistēmas palicis iespaidīgi eļļainu dūmu makoņi. Bet nekādas ultraskaņas vai citu problēmu - ar jauno degvielu strādāja lieliski tālāk un strādā līdz šai dienai.
Divtakterim gan veco degvielu labāk noliet -benzīnā esošās gaistošās daļās sūcas cauri plastmasas bākai un pavasarī bākā jau ir nevis 95 vai 98 bet 85 un uz leju, attiecīgi sadegšanas temperatūra ir stipri augstāka un eļļas plēve, kurai normāli būtu jāpaliek uz cilindra sieniņām sadeg, no kurienes arī tie biezie dūmi.Tieši tas pats attiecas uz logu šķidruma kanniņām.
Varēji jau palasīt uzmanīgāk - degviela tika nolieta, bet ir pārpalikums sistēmā, kura "noliešanu" servisi labprāt pārdod kā dārgu remontu - un tāpat minētā situācija ir gadījusies tikai vienu reizi. Bet jā - tā degvielas degradācija bija tik bēdīga, ka pašu degvielu nebija iespējams aizdedzināt pat ar sērkociņu - tāpat kā dīzeli.
iciks rakstīja:
eidis rakstīja: Es ļoti nesaprotu kā var pieņemt lēmumu iegādāties jebko ar benzīna motoru, ja īupašuma izmēri ļauj ar vadu aizsniegt. Ja vads piņķerējas un besī, tad problēma ir galvā, ne vadā. Pilnīgi jebkurā īpašumā pietiek vienu reizi sagatavot iziešanas algoritmu un vads nekad neķersies / netrāpīs zem asmeņa. Krūmu šķēres ir vienīgās, kur tāds risks ir.
Aķa ierīces ir mazjaudīgi mēsli. Arī trimmeri. Makitas universālās baterijas trimmeris pēc sajūtas ir aptuveni 2x vājāks par jebkuru benzīna vai elektrisko.
Par vadu izteicos jau diskusijā, kur msh stāstīja, ka aķa urbjmašīnas ir figņa, jo ir aparāti ar vadu, ar kuriem visu var izdarīt.
Esmu pļāvis radiņiem zāli ar elektrisko pļāvēju. Jā, idejiski garš pagarinātājs un it kā pietiek, bet nu visu laiku ņemies ar to, lai nesapļautu, lai pa ceļam tulpes nenolauztu, lai kaut kur neaizķertos u.t.t. u.tjpr.
Var jau stāstīt, ka vaina ir attieksmē, bet man kaut kā negribas regulāri nodarboties ar šitādu jāšanos tikai tāpēc, ka teorētiski tā var.
Lieta, kur es šādu vada iekārtu saprotu, ir elektriskais zāģis malkas zāģēšanai. Pats gan allaž lietoju benzīnnieku, bet nu brālim atkal patīk elektriskais un zināms funktieris ir. Ļoti kluss un šādā darbā nav nekur ar to vadu ļoti apkārt jāvazājas.
Veiktspēja nav kā benzīnam (varbūt kādam arī ir, bet vismaz manējam naff), taču ja nav resnu koku, tad nekādas vainas.
Nav tur regulāras jāšanās ar to vadu. Vaina ir loģikā, ne attieksmē - neesmu ne reizi redzējis dārzus, kur nevarētu salikt pareizu pļaušanas algoritmu un vnk katru reizi to izpildīt.
Algoritmu vienmēr VAR salikt tā, ka vads NEKĀDI nenokļūst asmenī.
Tā atšķirība tehnoloģijās novērojama aptuveni šādi: es 20g laikā esmu nomainījis vada zāles pļāvēju 3x. Pēdējais nopirkts pagājušo gadu. Pa vidu es pļāvējam neveltu pilnīgi nekādu apkopi. Pļauj kamēr nobeidzas un izmet ārā. Kaimiņiene ar benzīna aparātu regulāri (un sezonu sākot ļoti jaudīgi) izved visādas tamburīna sišanas utt. Viņa, proitams, nav visai tehniski apdāvināta, šejienes guru tās tamburīna sišanas saīsinātu 10x, bet.... tās vienalga paliktu. Elektriskajam netiek veltīta pilnīgi nekāda uzmanība.
Normālam benzīnam netiek veltīta nekāda uzmanība. Pilnīgi nekāda. Ieliet bendžu aizņem mazāku laiku nekā vada tīšana)))))
Tad tas darbojas 1 sezonu
Un tā visas sezonas, kopš motorzāģi sauca "Družba" - kā jau minēju - ir pieredzēts VIENS izņēmums, kad degviela tiešām pa ziemu "izbeidzās". Bez paliekošām sekām tehnikai.
Tas ir apkopes darbinieku viedoklis)))) līdzīgs viedoklis ir riepu montētājiem, ka tas esot jādara katru gadu))) bremžu šķidrums katru trešo vai piekto. tādu piemēru ir daudz. Realitāte gan krietni atšķiras.... Ir arī teiciens, netraucē tehnikai strādāt. Tas darbojas labāk. Eļļu motoriem mainu reizi divos gados. Ok, tas aizņem tavas 20minūtes, uz to var aponēt. Pavasarī mainiju trimerim, jamā pat melna nebija. A pats ta vinš jau vecs. Darbojas jā jauns. Auksts vienmēr ar otro rāvienu. Silts vienmēr ar pirmo. Arī pēc ziemas. Vot ar garantiju. Divi un viens. Apbrīnojami, var laikam uz naudu ar kādu derēt))))
Es te parunājos ar sievas brāli,viņi tirgo amerikāņu nulles pagrieziena zāles pļāvējus kas aprīkoti ar kawasaki motoriem,jeņki ieteica lietot 95 benzīnu ne 98.
Vislabākais ir«0» pagrieziena pļāvējs ar stūri to kloķu vietā un 2cilindru BS dzinēju.
Tev kloķi sagādā grūtības/neērtības?
Kloķis var aizķerties kaut kur, zars etc, tad tu tikai kvieksi, kad tevi saspiedīs. Un viņus vienmēr jārausta, taisni braucot stūri vari pat neturēt. Tur vel kaudze ar manevrēšanas priekšrocībām. Viena stūre divus hidro dalītājus vada, respektīvi ar vienu roku vari abus riteņu dzinējus vadīt.
Slinkais rakstīja: Tas ir apkopes darbinieku viedoklis)))) līdzīgs viedoklis ir riepu montētājiem, ka tas esot jādara katru gadu))) bremžu šķidrums katru trešo vai piekto. tādu piemēru ir daudz. Realitāte gan krietni atšķiras.... Ir arī teiciens, netraucē tehnikai strādāt. Tas darbojas labāk. Eļļu motoriem mainu reizi divos gados. Ok, tas aizņem tavas 20minūtes, uz to var aponēt. Pavasarī mainiju trimerim, jamā pat melna nebija. A pats ta vinš jau vecs. Darbojas jā jauns. Auksts vienmēr ar otro rāvienu. Silts vienmēr ar pirmo. Arī pēc ziemas. Vot ar garantiju. Divi un viens. Apbrīnojami, var laikam uz naudu ar kādu derēt))))
Vēl viena lieta, ko daudzi nepiedomā, mainot eļļu uzreiz pirms sezonas - pa ziemu iespējamās nogulsnes ir labi nosēdušās un pie eļļas maiņas paliek, kur bijušas - labāk padarbināt pāris pļaušanas ciklus un tad mainīt vēl labi siltu un samaisītu.
Kanibaals rakstīja: >vairāk karsēs dzinēju
No kā gan. 98 ir mazāka siltumspēja.
Sākam ar fizikas pamatiem. Noskaidrojam kādēļ vispār ir vajadzīgi augstāki oktānskaitļi un tad padomājam, kas notiek dzinējā, kurš šo augsto oktānskaitli nespēj izmantot.
Starp 95 un 98 nav tik liela starpība lai ko skaidrotu, pie tam vairs jau nav tīra 95 vai 98 ir E10 un E5, kas jau ir ar zemāku siltumspēju. 98E ir sliktāka degviela, kas iespējams par kripatiņu lēnāk sadeg, bet degšanas ātrumam nav tiešas saistības ar oktānskaitli.
Ja nav tīra 98, tad kāda jēga no tā liešanas? Lej tak, lai tās biopiedevas nedegradētos, vai ne? Stulbi sanāk mēģinot izlikties, ka nesaproti par ko ir runa un pēc tam saprotot, ka argumentu nav, bet izmisīgi vajag apstrīdēt?
Jēga tāda, ka var ieliet E5 vai E0 bez biopiedevām kā nu kurā tankā, bet 95E ir minimums E10.
Bet atkal jau esi izgāzies kā veca sēta, jo nekāda lielāka karstuma no 98E nav. Padomā vēlreiz savu rakstīto, ka motors "nespēj" izmantot 98E un ko vispār nozīmē oktānskaitlis saistībā ar spēju vai nespēju.
Kas notiek motorā kas nespēj izmantot šo oktānskaitli? Kripatu grūtāk iedarbināt aukstu, jo degviela vairāk pretojas aizdedzināšanai Karsti darbojošies motori noteikti būs tie, kuriem kāds uz ausi noregulējis liesu degmaisījumu.
eidis rakstīja: Tad tas darbojas 1 sezonu
Šis jau pārspēj pat "viss kalpo tikai garantijas laiku". Var jau vēlēties attaisnot savu vada būšanu, bet nevajag kļūt smieklīgam.
Visa tehnika kalpo pamatā gadiem ilgi un neviens ar īpašām izvirtībām neaizraujas. Kādreiz nomaina eļļu (un arī noteikti ne pēc ražotāja prasībām), paasina asmeņus vai tamlīdzigi.
UN NEPIŠAS AR TO VADU.
msh rakstīja: Kas notiek motorā kas nespēj izmantot šo oktānskaitli? Kripatu grūtāk iedarbināt aukstu, jo degviela vairāk pretojas aizdedzināšanai Karsti darbojošies motori noteikti būs tie, kuriem kāds uz ausi noregulējis liesu degmaisījumu.
Kas notiek? Tas dēļ kā automašīnām ir lambda. Visi šie mazmotorīši nespēj kontrolēt degvielas pilnīgu sadegšanu. Un visa degviela, kas nepaspēj sadegt efektīvā virzuļa gājiens laikā, turpina degt takts beigās un vēl izplūdē. Attiecīgi lēnāk degoša degviela neizbēgami palielina degvielas daudzumu, kas rada tikai karstumu, jo jaudu vairs "nocelt" nespēj.
Ko tu tur murgo. Vēlreiz saku oktānskaitlis ir rādītājs degvielai noturībai pret detonāciju. Viss. Tam nav nekāda sakara ar spēju pilnīgi sadegt. Tas ko apraksti kā reiz ir biodegvielu īpatnība, ka spirts sadeg mazāk eksplozīvi.
Lambda automašīnās nekontrolē ieliets 95E vai 98E to dara knock sensors.
95E 34.2-34.8 MJ/L
98E 34.2-34.8 MJ/L
E10 33.3-33.8 MJ/L
Murgo jau tikai tu un pat nezini, ko dara lambda. Un tieši tāpat nejēdz, ka "noturība pret detonāciju" jau ir tā lēnākā degšana, nevis "spēja pilnīgi sadegt" tavā iedomātajā izpratnē. Taisnība tikai tik daudz, ka spirtam (etanolam) pašam par sevi ir ļoti augsts oktānskaitlis (līdz pat 110), kamēr "parastam" benzīnam - ļoti zems (70-80). Un lai panāktu 95 vai 98 jebkuram spirta/benzīna maisījumam tiek pievienotas papildus piedevas (agrāk svina tetraetils, pirms attapās, ka tā darīt nav labi). Attiecīgi "tas ko aprakstu" - ir augstāka oktānskaitļa degvielas īpašības (vienalga bio vai sintētiskas izcelsmes) un tev gribas murgot, ka starp spirta un benzīna oktānskaitli ir kaut kādā atšķirība, lai kaut kā mēģinātu apstrīdēt to, ko pats arvien vairāk apstiprini, nejēdzot par ko runā.
Iebrauc arvien lielākās auzās. Tātad pievienojot svina tetraetilu tas nevis palielināja pašaizdegšnās temperatūru bet padara lēnāku degšanu?! Lai nu tā būtu Bradypus paralēlajā pasaulē iekritis uz kārtējo mītu.
Iebrauc gan. Oktānskaitlis nosaka degvielas noturību pret detonāciju (sprāgšanu), nevis ierobežo pašaizdegšanos. Elementāra fizika - sprādziena sitiens pa virzuli to tikai lauž, kamēr pakāpeniska degšana to stumj visā takts garumā. Sprāgsana no degšana ir jēdzieni, kas atšķir vienas un tās pašas oksidēšanās reakcijas ātrumu.
Mīts, ka augstākas oktānskaitļa degviela sadeg lēnāk ir no tā ka var griezt ātrāku aizdedzi, jo nedetonē, bet secinājums tiek izdarīts nepareizs, ka lēnāk sadeg tāpēc var griezt ātrāku.
Bet laiks iepazīties, kas ir detonācija un kā vispār darbojas ieksdedzes motors, jo nupat vēl lielākās auzās iebrauci.
iciks rakstīja:
eidis rakstīja: Tad tas darbojas 1 sezonu
Šis jau pārspēj pat "viss kalpo tikai garantijas laiku". Var jau vēlēties attaisnot savu vada būšanu, bet nevajag kļūt smieklīgam.
Visa tehnika kalpo pamatā gadiem ilgi un neviens ar īpašām izvirtībām neaizraujas. Kādreiz nomaina eļļu (un arī noteikti ne pēc ražotāja prasībām), paasina asmeņus vai tamlīdzigi.
UN NEPIŠAS AR TO VADU.
Te viens otrs nevar iedomāties, ka zālājs var iekļaut puķu dobes, parka teritoriju un augļu koku dārzu. Zālājs viņu uztverē ir 10x10m mauriņš 😜
Slinkais rakstīja: Tas ir apkopes darbinieku viedoklis)))) līdzīgs viedoklis ir riepu montētājiem, ka tas esot jādara katru gadu))) bremžu šķidrums katru trešo vai piekto. tādu piemēru ir daudz. Realitāte gan krietni atšķiras.... Ir arī teiciens, netraucē tehnikai strādāt. Tas darbojas labāk. Eļļu motoriem mainu reizi divos gados. Ok, tas aizņem tavas 20minūtes, uz to var aponēt. Pavasarī mainiju trimerim, jamā pat melna nebija. A pats ta vinš jau vecs. Darbojas jā jauns. Auksts vienmēr ar otro rāvienu. Silts vienmēr ar pirmo. Arī pēc ziemas. Vot ar garantiju. Divi un viens. Apbrīnojami, var laikam uz naudu ar kādu derēt))))
Nu mani novērojumi aiz sētas nav ne tuvu tik saulaini. Tante ar to benzīnieku diezgan jājas. Turklāt tas aparāts ir stingri "kruts" : ar lielu pļaušanas diametru, attiecīgi jaudu, attiecīgi svaru. Ļoti redzams, ka $$$ saguldīti pilnīgi veltīgi. Lietotu elektrisko, būtu viegls un bez problēmām. Bet nu jā: "tas vads mūžīgi pinās" un "es varu atļauties arī dargu mantu"
Nu jau paliek interesanti - tavs viedoklis par pļāvējiem veidojas vērojot kā tante jājas aiz sētas?!
Kādā veidā viņa jājas? nu izņemot reirez ar kaimiņiem. Kruta labs benzīns būs ar elektrisko startu. Atgazes iz sasniedzamas ar vienu pogas pieskārienu. Kad man bija mazais husis, startera aķis mierīgi turēja ziemu cauri. Nekad nebiju lādējis. Pārdevu jamo pēc 4 vai 5 gadiem par 300 eirām. Zinu ka viņš vēl labi kalpo. Neviena remonta. Nu ja runājam par labu tehniku, nevis ķīnu vai nejēdzīgo vikingu)))
Ja tehnikas kalpotspēju skatītos pēc tā, kā to lieto mana mamma, kas ir visai netehnisks cilvēks, tad nebūtu vērts pirkt neko, jo viss ir sūds un nav lietojams.
Ja skatās no tā, kā tehniku lieto mans tēvs, tad izrādās, ka kalpo un kā vēl kalpo. Arī bez visādām izvirtībām a la apkopes 3x mēnesī vai biežāk.
iciks rakstīja:
eidis rakstīja: Tad tas darbojas 1 sezonu
Šis jau pārspēj pat "viss kalpo tikai garantijas laiku". Var jau vēlēties attaisnot savu vada būšanu, bet nevajag kļūt smieklīgam.
Visa tehnika kalpo pamatā gadiem ilgi un neviens ar īpašām izvirtībām neaizraujas. Kādreiz nomaina eļļu (un arī noteikti ne pēc ražotāja prasībām), paasina asmeņus vai tamlīdzigi.
UN NEPIŠAS AR TO VADU.
Nu es "nepišas" ar to eļļu un to asmeni. Mainu tikai aparātu uzreiz
Par eļļu varētu piekrist, bet asmenis jāasina kā vienam, tā otram. Vai arī, kad truls tad pērc jaunu pļāvēju?
Ierosinu arī auto mainīt tad, kad nodilst riepas vai logu slotiņas.
Asmenis dilst gan vienā gan otrā gadījumā, to pat nav vērts apspriest. Eļļa - jā, neliela īslaicīga ķēpa ir, bet ja salīdzina to ar ieguvumiem pēc tam, tur pat nav ko diskutēt.
eidis rakstīja:
iciks rakstīja:
eidis rakstīja: Tad tas darbojas 1 sezonu
Šis jau pārspēj pat "viss kalpo tikai garantijas laiku". Var jau vēlēties attaisnot savu vada būšanu, bet nevajag kļūt smieklīgam.
Visa tehnika kalpo pamatā gadiem ilgi un neviens ar īpašām izvirtībām neaizraujas. Kādreiz nomaina eļļu (un arī noteikti ne pēc ražotāja prasībām), paasina asmeņus vai tamlīdzigi.
UN NEPIŠAS AR TO VADU.
Nu es "nepišas" ar to eļļu un to asmeni. Mainu tikai aparātu uzreiz
Tad jau tev rotors ir, jā? Tas pļaušanai ir labākais. Bet kkā šķiet ka kāds lej)))
Mums pie sievas vecākiem(Priekuļos) vel pa latiem pirkts Husqvarna 53 ar grozu,250 Ls maksāja,nav pašgājējs bet strādā ideāli,ar pirmo pielec,karoče,iet kā tanks.
Kanibaals rakstīja: Mīts, ka augstākas oktānskaitļa degviela sadeg lēnāk ir no tā ka var griezt ātrāku aizdedzi, jo nedetonē, bet secinājums tiek izdarīts nepareizs, ka lēnāk sadeg tāpēc var griezt ātrāku.
Bet laiks iepazīties, kas ir detonācija un kā vispār darbojas ieksdedzes motors, jo nupat vēl lielākās auzās iebrauci.
Mīts, kurā esi iekritis tu, ir tas, ka oktanskaitļa pacelšanas piedevas parastajai degvielai neietekmē degšanas ātrumu. Painteresējies, kādēļ eksistē sacīkšu degvielas un cik tās maksā - jā, oktānskaitli VAR pacelt, nezaudējot degšanas ātrumu, bet tas ir dārgi un bezjēdzīgi parastai ielas mašīnai, tādēļ parastais benzīntankā nopērkamais 98 būs lēnāk degošs atšķirībā no tāda pat oktanskaitļa sacīkšu degvielas vai 95.
Pat ja tā būtu tad tā atšķirība ir niecīga.
E5(98E) deg ātrāk par E10(95E), bet praktiski atšķirība nav:
coryton.com/lab/articles/the-opportunity-for-sustainable-fuels-in-high-performance-engines/
Kanibaals rakstīja: E5(98E) deg ātrāk par E10(95E), bet praktiski atšķirība nav:
coryton.com/lab/articles/the-opportunity-for-sustainable-fuels-in-high-performance-engines/
Malacis, savu kļūdu tomēr atzini. Tagad izlasi gan manis teikto, gan savu citātu uzmanīgāk un padomā vēl: "Both engines were run with the Cosworth engine management system".
Atkartošu, kādēļ piemineju lambdu - tā nav problēma dzinējiem, kas spēj kontrolēt sadegšanu. Bet primitīviem karburatoriem un jo īpaši divtaktniekiem nesadegusi degviela izplūdē ir norma. Un tur tā praktiskā atšķirība parādās un ir visnotaļ būtiska.
P.S. praktiskā pieredze no PSRS laikiem - 93 dzinējus garāžās ierasti "deforsēja" uz 76, samazinot kompresiju ar divu galvas blīvju uzlikšanu. Ja šādam dzinējam tomēr pēc tam lēja 93, vārstu ligzdu izdegšana bija neizbēgams rezultāts.
Mana kļūda, ka nezināju par etilēto benzīnu, izrādās tas neceļ oktānskaitli, bet gan ir vien pretdetonācijas piedeva. Tā kā visi tie PSRS laika piemēri ir nekam nederīgi attiecinot uz mūsdienām. Pie tam ligzdu izdegšana visiem tiem lūžņiem bija neizbēgama. Etilētais benzīns tikai paildzināja agoniju, jo kaut nedaudz pasargāja vārst sēžas.
Pēc tam, kad ieviesa 95 E10, nākamajā pavasarī manam benzīna trimerim bija pārvērtušās putrā visas degvielas šļauciņas. Varbūt sakritība, bet kopš tā laika leju tikai 98E5. Rudenī parasti lielumu no bākas izleju, bet nekādas papildus darbības neveicu.
Bija tāda lieta ka spirta piedeva, ko tagad obligāti jālej klāt 95-jam, šķīdina plastmasas ko kādreiz plaši lietoja degvielas trubiņām un blīvēm. Sākumā ar to daudziem braucējiem ar vecākiem benzīna auto bija nepatīkami pārsteigumi. Jaunākiem agregātiem to jau ņēmuši vērā.
darklight rakstīja: Pēc tam, kad ieviesa 95 E10, nākamajā pavasarī manam benzīna trimerim bija pārvērtušās putrā visas degvielas šļauciņas. Varbūt sakritība, bet kopš tā laika leju tikai 98E5. Rudenī parasti lielumu no bākas izleju, bet nekādas papildus darbības neveicu.
Būtiskas šaizes karburatorors bija saldajos deviņdesmitajos, kad zem 95. benzīna izkārtnes tirgoja šķidrumu, kuru importēja zem atšķaidītāju izkārtnes. un benzīna aromāta arī tam nebija.
Bradypus rakstīja: P.S. praktiskā pieredze no PSRS laikiem - 93 dzinējus garāžās ierasti "deforsēja" uz 76, samazinot kompresiju ar divu galvas blīvju uzlikšanu. Ja šādam dzinējam tomēr pēc tam lēja 93, vārstu ligzdu izdegšana bija neizbēgams rezultāts.
Starp citu, kāda bija motivācija šādām darbībām? Lai lētāk? Tā degviela tak neko baigi nemaksāja. Vai laukos nevarēja to 93 dabūt? Savā burbulī zinu tikai forsētājus - Moskvičus un pat Zapiņus pārtaisīja uz 93, reizēm iegūstot tiešām pamatīgu jaudas pieaugumu.
eidis rakstīja:
Slinkais rakstīja: Tas ir apkopes darbinieku viedoklis)))) līdzīgs viedoklis ir riepu montētājiem, ka tas esot jādara katru gadu))) bremžu šķidrums katru trešo vai piekto. tādu piemēru ir daudz. Realitāte gan krietni atšķiras.... Ir arī teiciens, netraucē tehnikai strādāt. Tas darbojas labāk. Eļļu motoriem mainu reizi divos gados. Ok, tas aizņem tavas 20minūtes, uz to var aponēt. Pavasarī mainiju trimerim, jamā pat melna nebija. A pats ta vinš jau vecs. Darbojas jā jauns. Auksts vienmēr ar otro rāvienu. Silts vienmēr ar pirmo. Arī pēc ziemas. Vot ar garantiju. Divi un viens. Apbrīnojami, var laikam uz naudu ar kādu derēt))))
Nu mani novērojumi aiz sētas nav ne tuvu tik saulaini. Tante ar to benzīnieku diezgan jājas. Turklāt tas aparāts ir stingri "kruts" : ar lielu pļaušanas diametru, attiecīgi jaudu, attiecīgi svaru. Ļoti redzams, ka $$$ saguldīti pilnīgi veltīgi. Lietotu elektrisko, būtu viegls un bez problēmām. Bet nu jā: "tas vads mūžīgi pinās" un "es varu atļauties arī dargu mantu"
Nezinu par kādu pļāvēju ir runa, bet izklausās ka nemāk pļaut un noteikti nemāk remontēt. Man te nesen bija pigors ar manu 10 gadus vecu edžīti - ar to mana māte ir pasākusi pļaut, bet viņai tas padodas stipri sliktāk nekā man, attiecīgi cieš pļāvējs. Pirms divām nedēļām viņai pļaujot nokrita piedziņas siksna - nu labi, izstiepusies siksna, jāsagādā jauna. Tā tika sagādāta, jaucu ārā - izrādās ka siksnai nav ne vainas, vienkārši reduktoram nolūzis stiprinājums kurā iekabinās iespriegojošā atspere - vēl radās tam dzelzim pie kura pieskrūvējas asmenis, norauti tie izciļņi kas paredzēti novērst asmeņa griešanos, un asmens pagriezies par kādiem 45 grādiem, un pilnam komplektam vēl vienam ritenim gultnis sabiris. Nu neko, sagādāju citu riteni [gultņu veikalam ir stipri sūdīgāks darbalaiks nekā Depo, bet Depo ir tikai veseli riteņi...] un pavadīju dažas stundas būvējot reduktoram kronšteinu priekš atsperes un to visu konstruktorējot kopā
Zāles pļāvējs
Labdien !
Varbūt kāds zin, kas varētu būt par problēmu, darbinot zāles pļāvēju padarbojas un noslāpst, citreiz var papļaut pāris minūtes un noslāpst .