Automātiskās ātrumkārbas un pārnesumi: kāpēc optimālais skaitlis ir astoņi 39

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 21.augusts 2020 12:16

“Lielākais sasniegums kopš automātiskā startera!” Ar šādu saukli General Motors koncerns pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados centās kāpināt interesi par automobiļiem ar automātisko pārnesumkārbu, kuru tirdzniecība tajā laikā pamazām sāka uzņemt apgriezienus.

Un, lai arī varētu šķist, ka automātiskās transmisijas kļuvušas populāras un pieprasītas tikai pēdējās desmitgadēs, jo par tām arī vairāk runājam, patiesībā šāda tipa pārnesumkārbu vēsture ir gadsimtu sena.

Viss sākās pirms simts gadiem

Automātiskās transmisijas pirmsākumi meklējami aptuveni gadsimtu senā pagātnē, kad pirmo patentu 1921. gadā reģistrēja kanādiešu inženieris Alfrēds Horners Munro (Alfred Horner Munro). Viņš bija iecerējis, ka zobratus transmisijā varēs saslēgt, izmantojot saspiestu gaisu, tomēr praksē inženiera izgudrotā tehnoloģija nepietiekamās jaudas dēļ nedarbojās un komerciālus panākumus neguva.

Nepilnu desmitgadi vēlāk divi inženieri no Brazīlijas Hosē Brass Araripe (Hose Braz Araripe) un Fernando Lelī Lemoss (Fernando Lehly Lemos) izstrādāja pirmo hidraulisko automātisko transmisiju, kas jau vairāk līdzinājās mūsdienu automobiļos sastopamajām ātrumkārbām. Vēlāk brazīlieši savu tehnoloģiju pārdeva General Motors koncernam. Tas  šim agregātam deva nosaukumu Hydra-Matic un sāka izmantot savu automobiļu ražošanā.

Diskusijas un domstarpības par to, kuras transmisijas ir labākas, pastāv jau kopš dienas, kad radās iespēja izvēlēties. Nav arī pārsteigums, jo kā viena, tā arī otra tipa pārnesumkārbām ir savas priekšrocības un savi trūkumi. Piemēram, laiskai ikdienas braukšanai daudzi autovadītāji labprāt izvēlētos auto ar automātisko pārnesumkārbu. Mūsdienās šī tehnoloģija ir pilnveidota tiktāl, ka pārvietošanās tādā auto ir vistīrākā atpūta. Turpretī, ja runa ir par klasiskiem auto un azartisku braukšanu, tad daudzi autovadītāji piekritīs, ka nav nekā saistošāka par manuālo pārnesumkārbu. Jo īpaši, ja pārnesumu attiecības ir pareizi aprēķinātas un pielāgotas motoram, un ātrumkārbai ir baudāms pārslēgšanas mehānisms.

Pārnesumu skaita sacensība

Dodoties dziļāk vēstures labirintos, redzams, ka automātiskas transmisijas ideja eksistējusi jau 19. gadsimtā, kad smagajai tehnikai tika uzstādītas variatora tipa pārnesumkārbas. Par modernās automātiskās pārnesumkārbas dzimšanas brīdi gan jāuzskata 20. gadsimta pirmā puse. Un, kamēr darbības principi nav fundamentāli mainījušies, pašas pārnesumkārbas ievērojami atšķiras no tām, kādas tās bija toreiz –, sākot no pārnesumu skaita un beidzot ar uzticamību un efektivitāti.

Agrāk automātiskās pārnesumkārbas nereti bija slikti salāgotas ar dzinēju, kā rezultātā automašīnas sniegums uz ceļa bija vājš. Arī kalpošanas mūžs šādiem agregātiem bija īsāks, bet degvielas patēriņš attiecīgajam auto bija augstāks nekā analoģiskai mašīnai ar manuālo pārnesumkārbu. Modernās automātiskās transmisijas tikmēr neatpaliek no manuālajām, ja runa ir par ekonomiju. Dažkārt tās pat ir labākas. Piemēram, Peugeot to panāk ar nelielu viltību, 8 pakāpju automātisko transmisiju ieslēdzot neitrālajā pārnesumā brīdī, kad vadītājs atlaiž savas mašīnas akseleratora pedāli. Šādā veidā auto ripo, izmantojot inerci, un degvielas patēriņš samazinās.

Aizvadīto desmitgažu laikā automātiskās transmisijas ir piedzīvojušas ievērojamas pārmaiņas un redzamākās no tām ir pārnesumu skaits. Agrīnajām automātiskajām pārnesumkārbām bija tikai divi pārnesumi – braukšanai uz priekšu un atpakaļgaita. Taču bija skaidrs, ka vajag vairāk, lai efektīvāk izmantotu dzinēja jaudu, kā arī samazinātu degvielas patēriņu un braukšana būtu komfortablāka. Pirmajās desmitgadēs autobūvē pārnesumu skaits būtiski nepalielinājās un pat 21. gadsimtā dažiem automobiļiem ir “automāts” ar četriem pārnesumiem, tomēr optimālā pārnesumu skaita meklēšana notiek aizvien, un īpaši intensīva tā ir pēdējos divdesmit gadus.

Par pirmo automobili ar sešu pakāpju automātisko pārnesumkārbu 2002. gadā kļuva reprezentatīvais 7. sērijas BMW. Tikai gadu vēlāk Mercedes-Benz iepazīstināja ar savu 7-G Tronic – pirmo sērijveida mašīnām paredzēto septiņu pakāpju transmisiju. Savukārt 2007. gadā Lexus savam modelim LS460 uzstādīja pirmo ātrumkārbu ar astoņiem pārnesumiem. Kopš tā brīža ātrumkārbu sacensība uz kādu laiku pierima, taču ar jaunu sparu atsākās 2014. gadā, kad tirgū nonāca Jeep Cherokee ar deviņu pakāpju automātisko transmisiju. Vēl trīs gadus vēlāk japāņi pasaulei prezentēja modeli Lexus LC, kam jau ir desmit ātrumi. Arī General Motors un Ford vairākiem modeļiem drīz pēc tam sāka piedāvāt kopīgi izstrādātu automātisko transmisiju ar desmit pārnesumiem.

Lai gan varētu šķist, ka vairāk ir labāk, pārāk bieža pārnesumu slēgšana un dzinēja apgriezienu lēkāšana ikdienas braucienus var padarīt nekomfortablus. Tā rezultātā mērošanās ar pārnesumu skaitu ir pierimusi, daudziem ražotājiem apstājoties pie vidējās “zelta” vērtības – astoņiem pārnesumiem, kas dod optimālu līdzsvaru starp efektivitāti un ekonomiju. Jo ar sešiem vai septiņiem pārnesumiem ir grūti optimizēt degvielas patēriņu, braucot lielā ātrumā, savukārt devņi vai 10 pārnesumi nozīmē papildus pārslēgšanos gandrīz ik reizi, kad kāja pieskaras pedālim.

Automātiskās pārnesumkārbas ir dažādas. Autobraucēju gaume atšķiras, tomēr lielais vairums priekšroku dod klasiskajām automātiskajām pārnesumkārbām, jo robotizētās (mehāniskas automātiskās pārnesumkārbas ar diviem pedāļiem) darbojas nepatīkami, saraustīti, nepārliecinoši, savukārt variatoriem, pat modernajiem, ir raksturīga skaļa gaudošana, un tie laupa dinamikas sajūtu. Arī tad, ja auto ir gana jaudīgs un ātrs, ar variatoru tas tāds nešķiet. Tādēļ labākā izvēle ir klasiskās hidrauliskās pārnesumkārbas. Lielisku piemēru mūsdienu autobūvē netrūkst, jo labus “automātus” uzstāda ne tikai tādi premium zīmoli kā BMW un Mercedes-Benz, bet arī Peugeot, kas automātisko transmisiju piedāvā, piemēram, savam kompaktajam SUV 3008. Bet būtiski arī atcerēties, ka laba pārnesumkārba nebūs glābiņš kombinācijā ar trūcīgu motoru. Tikai tad, ja pārnesumkārba un dzinējs darbojas saskanīgā tandēmā, braukšana sagādās baudu.

Hidrauliskās pārnesumkārbas stiprā puse – uzticamība

Paralēli sacensībai par lielāko pārnesumu skaitu autoražotāji gadu gaitā izmēģinājuši arī dažādus tehnoloģiskos risinājumus. Tā radās automatizētās manuālās pārnesumkārbas ar diviem pedāļiem un pārnesumkārbas ar diviem sajūgiem. Šī risinājuma galvenā priekšrocība ir zibenīga ātrumu pārslēgšana, kā dēļ divsajūgu “automāti” ir iemantojuši milzu popularitāti. Tai pašā laikā šīs tehnoloģijas ir salīdzinoši jaunas un nereti cieš no uzticamības un ierobežota darba mūža problēmām. Tradicionālās hidrauliskā tipa automātiskās transmisijas šajā ziņā ir nepārspējamas un tiek uzskatītas par visuzticamākajām. Jāatceras gan viens –, lai ātrumkārba labi kalpotu, tai nepieciešamas regulāras apkopes. Tas turklāt attiecas ne tikai uz variatoriem, kas ir visjutīgākie pret paviršībām ekspluatācijā un tādēļ bieži lūst. Arī klasiskajām automātiskajām pārnesumkārbām jāveic regulāras pārbaudes un eļļas maiņa, nevis par servisa apmeklējumu jāinteresējas tikai tad, kad parādās vibrācijas un trokšņi.

Nepieciešamība stingri ievērot servisa intervālus un augstas remonta izmaksas ir  iemesli, kādēļ daži ražotāji atturīgi raugās uz automātiskajām pārnesumkārbām ar diviem sajūgiem. Volkswagen grupā plaši lietotās DSG pārnesumkārbas darbojas nevainojami un pat palīdz ekonomēt degvielu, tomēr problēmas sākas pēc garantijas termiņa beigām, jo auto lietotāji servisu sāk apmeklēt neregulāri, ātrumkārbās rodas defekti, uzticamība krītas, savukārt remonts ir ārkārtīgi dārgs.

Hidrauliskās automātiskās pārnesumkārbas tehnoloģija ir senāka, taču izceļas ar uzticamību un ir stabila vērtība tādu ražotāju kā BMW un Peugeot piedāvājumā. Hidrauliskās automātiskās pārnesumkārbas nav tik smalkas, tādēļ tehnisku ķibeļu ir mazāk un izredzes automobilim tikt pārdotam lietoto auto tirgū – lielākas. Tāpat būtiska ir pārnesumkārbas uzticamība mašīnas garantijas periodā. Ko līdz pārnesumkārbas vai bojāto komponenšu nomaiņa, ja šajā periodā, kas var ilgt pat vairākas nedēļas, mašīna nav lietojama, bet līzings tāpat ir jāmaksā?

 
Visi komentāri
 
viencexperc 21.augusts 2020 12:47
4 2 Atbildēt

nabagu, jeb strādnieku prēmiumi vēl šobrīd, 2020 gadā, braukā ar manuālajām kārbām.

WALA 21.augusts 2020 13:05
3 3 Atbildēt

Atšķirībā no tevis ir gana daudz cilvēku kam patīk vadīt auto, nevis tikai "ļurkāties" līdz "kulbā", tādēļ nē manuālās kārbas ir pieejams ne tikai strādnieku premiumiem, bet arī vairākiem sportiskiem auto ...

Nja 21.augusts 2020 13:21
4 2 Atbildēt

Vot es šitos "izjust" mašīnu laikam nesapratīšu. Lielai daļai auto ir elektriskais stūres pastiprinātājs, stūrēšana ir pilnīgi nebaudāma un tur nav nekādas izjūtas. Gāzes pedālis arī, sen kā elektrisks, kāda vairs izjūta? Pilns ar elektroniku kas neļauj slīpi mest, pat izslēgt tolkam nevar, bet redz kārbai jābūt manuālai, lai justu mašīnu. Say What?!!

Sporta mašīna, jā, es tur neko nesaku, bet salīdzināt Porsche ar ikdienas Peugeot ar bik padumji ir. Ikdienā, man vienmēr būs automāts. Esmu braucis ar tām jaunajām, īsajām manuālajām kārbām, nu nafig, pilsētā visi seši pārnesumi jāizmanto, pie 60 jāliek sestajā. Protams, gribas otru auto ar manuālu kārbu, visu mehānisku, 90gadu, bet tā nav dzīves prioritāte.

Laaciz 21.augusts 2020 13:38
2 0 Atbildēt

Kādas figņas pēc tu braucot ar 60km/h liec 6. robu? Es 6. lieku tik pie 80+ km/h. Baudāma vai nebaudāma stūrēšana ir atkarīga no regulējuma. Man ir pasmaga stūrēšana varētu teikt līdzīgi kā ar hidraulisko pastirpinātāju.

Nja 21.augusts 2020 13:48
0 2 Atbildēt

Īsā kārba, pats mašīnas borta dators to saka! Un auto nav nīkulis, 1.6 turbo ar 204zs. Ja neliksi, tad vari skatīties kā panelis mirgo, ka redz ir jāslēdzas. Un tas jau vienalga, sture smaga vai viegla, bet precizitāte nav tā pati, kā tad, ja pa tiešo sajūgts. Vēl ir jāskatās tomēr uzbūve, ir dzirdēts ka dažas automašīnas pat novēloti reaģē uz strauju stūres kustību. Nav tā ka diena jāgaida, bet braucējos to jūt un tas neliek justies ērti un droši. Šobrīd mašīnas liek kopā tā lai tu brauktu lēni un mierīgi. Principā ikdienai arī ar to pietiek, bet tāpēc arī izvēlos automātu. Nevis manuālo, jo pārējais no tā kas tur ir, tāpat nedod to braukt prieku kā agrāk. Gribi ko jēdzīgu, jāskatās visādi GT, R line un sazin kas vēl.

Laaciz 21.augusts 2020 14:18
1 0 Atbildēt

Nu un ka dators bļauj, ka jāslēdzas? Man arī bļauj pie 63km/h, ka jāliek 5., bet tas nenozīmē, ka tā ir 100% jādara. Ja es braucu plūsmā es ar 5. absolūti netiktu dinamiski līdzi un būtu visu laiku jāslēgājas. Tā var darīt, ja ir taisns, tukšs posms priekšā, tad var iebliezt kruīzu uz 62km/h 5. robā un brauc mierīgi.

Es parasti ignorējo to mazo ciparu ar bultiņu uz paneļa, nezinu, kas Tev tur mirgo tik uzbāzīgi panelī.

Es gan teiktu man ir diezgan precīzi. Ne pa velti Focusiem piedēvē labas vadāmības īpašības. Protams, nav nekāds augstākās raudzes sporta auto, bet līkumoti ceļi problēmas nesagādā un rada smaidu sejā.

Tā kā korķi nav man ikdiena, tad pārmaksāt par automātu nav vajadzības un tik ilgi kamēr piedāvās izvēlēsos M/T. Vienīgi žēl, ka to reti piedāvā augstākās komplektācijās.

Nja 21.augusts 2020 16:00
0 1 Atbildēt

Protams, citiem ar brīdinājumi netraucē panelī. Ja kārba ir īsa, nav arī veselīgi ne motoram ne pašai kārba visu laiku augstos apgriezienos braukt. Tas tāpat ka 3cyl motors un bānis. Nav mana mašīna, izbraucu un sapratu. Un nezinu kas gan automātam dārgāks, no salona es ņemu tikai mazlietotus auto, pirmais īpašnieks par visu ir norēķinājies.

WALA 21.augusts 2020 13:39
1 4 Atbildēt

Tev neviens neliek saprast, bet kamer ir auto ar manuālo - tie ir mana primara izvele un pue dirsas ko kads eksperts par to domā, man tā ir daudz ērtāk un punkts, bet man ir ari ASV auro ar tomatu ...

iciks 21.augusts 2020 14:04
1 0 Atbildēt

Tas pseidoeksperts jau allaž šo frāzi citē vietā un nevietā.

Iz sērijas - es esmu vegāns!

Nja 21.augusts 2020 16:03
0 1 Atbildēt

Tu visus kas izsaka viedokli uzskati par ekspertiem?

WALA 22.augusts 2020 11:52
0 0 Atbildēt

Elektriskais pastiprinatajs ļauj precīzak vadit auto, ar to izjusanu ur ta, ka ātri braucot un ilgi nepastiprināta stūre nogurdina vaditāju, un attiecigi pec stundas braukšanas,ja vien tas nav ļoti taisns ceļš, vaditajs jau vaira prwcizi nestūre pats, ta ja reala dzive pastiprinata stūre precizitati yzlabo, īpaši ilgtermiņā.

Bet automāta vaditajus es vel saprotu uz asfalta, bet tikko ka esi nost no tā un/vai laikapstākļi slidenāki - piedod bet automats sūkā ... Man pašam ir ar ameriksni RWD bijis, ka ziema neka savadak ka šķērē pabraukt nevar, jo gan uz gāzes pedali atsaucībā ka gljemezim, gan ari spiediens transmisija vel ir labi sekundi pec tam kad jaut irka esi atmeties - lai to savaktu principa nedrīkst "mīzt" un ir jabrauc, kaut vai šķērē ...

Nja 22.augusts 2020 18:45
0 1 Atbildēt

Nekur nav bijušas problēmas ar automātu, ne kupenās, ne grants, ne kur. Dubļos gan nelienu, tam domāts traktors. Bet BMW arī ar manuālo kārbu Riga pa ziemu mokas, jo lohi pie stūres. Tad man tāda doma radās, ja automāts un RWD mokas ziema, vai pie stūres nav tie paši kas BMW?

WALA 22.augusts 2020 22:37
0 0 Atbildēt

O prieks satikr profu, nu tad sagaidisim ziemu un sagaidu ka atskriesi pie manis pamacīt kā tadam loham ka man pareizi braukt ar RWD pikapu ar automatu. (smilsu maisus neliksim, jo es bez tiem esmu 10gadus izticis)

Nja 23.augusts 2020 8:15
0 0 Atbildēt

Kaut ko aizskāru? Ja pakaļa viegla, tad ko Tev dos manuāla kārba? Neko! Tāpēc arī pieminu studentus kam BMW ar nobrauktām, sliktam, riepām! Ir debili apgalvot, ka redz tikai automāta dēļ tas RWD Tev neiet. Bez tam tikai viens pikaps, ne visi pārejie kas pieejami tirgū. Bet tā jau ir, ja viens ir sūds, tad visi sdūdi.

WALA 23.augusts 2020 11:52
0 0 Atbildēt

Ā un par aizskaršanu, nē neaizskāri, es tikai vienkārši drusku iesmeju, ka gribi izlikties labaks neka esi patiesībā, prakse varu pateikt, ka cilveki kas brauc ar automatiem izjut problemas vadīt citus auto, pie kuriem nav pieraduši, un tad sākas brinumi, ir jau ari otra virziena joki reizem, mans fateris reiz kaut kados 1990- tajos sakuma, pec padomju verķa iekapa Saab 900 ar automatu ... un Jelgava pie luksafora mazliet parsteidza aizmugure esošo, jo automatiski raustot kloķi ielika atpakaļgaita (bez sekām protams ).

WALA 23.augusts 2020 10:15
0 0 Atbildēt

Jā tieši deļ automāta, jo tas gan uzraujot ir "bremze" kamēr uzražo spiedienu, kamēr izdomā ka jāsledz kickdown un tas pats kad gribi atmesties - gāzi jau atlaidi, bez karba eļļas spiedirns vel turpina diezgan ņipri griezt ratus, ta ka tev jabut plānam un rezerves planam kadu sekundi vismaz uz prieksu, un vusas darbibas jāveic krietni ātrāk ka ar manuālo kārbu. Manualajai tu zaude laiku tīri pārsledzoties, bet es vienalga sava verķa automatu krietni arbto apsteidzu ...

To teiksil nevar attiecinat uz vienu no.labakajiem automatiem pasaulē ZF 8HP, bet uz visam parējām lielaka vai kazaka mērā tā būs.

P.S. un es ceru ka tu atšķir ka divsajūgu kārbas nav tas pats kas automāti !

viencexperc 22.augusts 2020 10:20
1 2 Atbildēt

Zilīšiem patīk raustīties auto, pie ātrumu pārslēgšanas, un kaut ko raustīt blakus. Viņi to sauc par "braukšanas baudījumu".

Tā arī raksti, ka tev, kā jau komunistam, nav naudas priekš automāta.

p.s.

Komunisti - kapitālisti, pat Staļina laikos, brauca ar automātiem.

Kk 24.augusts 2020 16:55
1 0 Atbildēt

Pietiks gvelzst muļķības Daugavpils bomār!

Pļurkt 21.augusts 2020 18:50
2 2 Atbildēt

Bābas vienmēr izvēlas automātu!

WALA 21.augusts 2020 13:06
0 0 Atbildēt
anoagask 21.augusts 2020 19:25
1 0 Atbildēt

Psa reklāmraksts. Pēc 5 gadiem ar tādu pašu pārliecību stāstīs, ka 9 ātrumi ir vislabāk

anoagask 21.augusts 2020 19:44
0 1 Atbildēt

Patēriņam un uzrāvienan Vislabākais ir variators, tikai izturība laikam pieklibo

taaneko 22.augusts 2020 2:20
1 2 Atbildēt

Lielisks raksts ar intelektu apdalītajiem, modernajiem 30 gadniekiem, kuri iet kopsolī ar laiku un tehnoloģijām un citiem sū dēdājiem.

Automāts nepieļauj bremzēšanu ar motoru, līdz ar to kalnainā apvidū asi nepabrauksi.

Neitrālais ātrums mazāk taupa degvielu kā ripošana ar ieslēgtu 5-6 ātrumu. Par to var pārliecināties ripojot pa daudzmaz garu nogāzi. Pie kam tādā pežo variantā, nospiežot gāzi var panākt kāda riteņa izspolēšanu, kas pavilms līdzi ESP nostrādāšanu, mašīnas un motora sabremzēšanu.

Lielākā daļa mūsdienu automātu ir domāti vairāk lai noturētu motora apgriezenus noteiktās robežās, lai saglabātu starp eko, veiktspēju, resursu, komfortu un lai katrs, pat visnemākulīgākais un tizlākais, autovadītāja apliecību saņēmušais indivīds spētu dabūt savu līzingā nopelnīto hlamu ārā no pagalma uz koplietošanas ceļa.

Man personīgi braucot ar auto, kuru motori ir projektēti 20gs pašās beigās un nav apgrūtināti ar izdomātām problēmām manuālās kārbas pilnīgi nesagādā problēmas. Pilsētā braucot alfai tiek izmantots 1-2-4-2 pārnesums, renim 1-2-6-4. Un nekādu problēmu.

Turpiniet vien ticēt, ka tie hlami domāti jūsu ērtībai nevis tapēc ka zem 2k tie nevelk, bet pie 3,5k var izjukt pēc 20 min.

Bērziņš 24.augusts 2020 0:15
0 0 Atbildēt

@taaneko automāti jau sen standartā piedāvā iespēju bremzēšanai ar motoru Ir tāds režīms kā "M", slēdz iekšā kādu pārnesumu kā vēlies. Pa Siguldas kalnu tā vien vizinos

viencexperc 22.augusts 2020 10:14
2 3 Atbildēt

manuālās kārbas pērk TIKAI trīs grupas cilvēku:

1) Nabagi. Jo automāti ir dārgāki,dārgāka auto evakuācija, un cilvēki domā, ka automātiem remonts būs dārgāk. Lai gan patiesībā otrādi. Jo mehāniskām regulāri jāmaina sajūgs.

2) Zilīši. Tiem kuriem patīk raustīt kaut kādus svešus pagarus priekšmetus.

3) Zem sievas tupeles sēdošie. Tos, kurus darbā piš, mājās piš, tādiem gribās kaut ko pakontrolēt pašiem.

Ir vēl grupa - superkāru cienītāji, kuri izbauda V8, vai V 12 slēdzot ātrumus, bet tas neattiecas uz 99.9% braucējiem. Tāpēc tos neizdalīju.

imzz 22.augusts 2020 10:38
1 0 Atbildēt

1) "Nabagi. Jo automāti ir dārgāki,dārgāka auto evakuācija",

Ja automātus pirktu jaunus, no salona, tā varētu teikt. Bet vairums automātu lietotāju Latvijā pērk pamatīgi nobrauktus auto ar automātu.

Ja es nopērku jaunu auto ar manuālo no salona , samaksājot pilnu summu uzreiz, tad es esmu nabags pēc tavas definīcijas. Toties nojāto automātu pircēji, kuri bieži vēl tos var tikai atļauties ar kredītu vai līzingu būtu tie "bagāties luksusa baudītāji", jā ? ;)

Laaciz 22.augusts 2020 11:04
1 0 Atbildēt

Nu, ja esi lohs un regulāri jāmaina sajūgs, tad toč labāk sēdi ar savu tomātu.

Bet nu jā tava loģika ir dzelžaina.

taaneko 22.augusts 2020 11:05
0 0 Atbildēt

Nebūs taisnība. Piebildīšu ka manis rakstīto var tehniski pierādīt (sūdēdājus ieskaitot), tevis rakstītais ir no pirksta izzīsts bērnišķīgs "a tu a tu" kad nav argumentu.

Nabags neesmu, domāju ka līdzekļu ikdienā ir vairām kā pietiekoši, sajūgs, ja uz tā netur kāju notur vismaz 100k un vairāk,

Uzsvēru, ka ātrumu pārslēgšana, tehniski vērtīgām un kvalitatīvām mašīnām nav bieža un jāveic daudz retāk kā tas notiek mūsdienu automātos. Un ar to raustīšanu- tev ar psihi un pasaules uztveri viss kārtībā?

Tici man- personu, kuras man nupāda ko darīt man ir DAUDZKĀRT mazāk nekā tev.

saf 22.augusts 2020 21:53
2 0 Atbildēt

Tipisks memļaka komentārs. Šitai meitenei tiesībās ir iespiests zīmogas, ka ir pusvadītājs un nedrīkst tuvoties auto ar manuālu kārbu, nu i ārdās te pie katra raksta par manuālajām kārbām.

Bradypus 22.augusts 2020 22:57
1 0 Atbildēt

Lai nu ko, bet sajūgu nekad mainījis neesmu nevienai mašīnai - izskatās, ka tev interesanta raustīšanas pieredze ir bijusi. Automāti, ar kuriem ir braukts, lielākoties kaitina ar savu viedokli, kā pareizi jābrauc. Ar amerikāņu automātu, kopš braucu ar Jeep, puslīdz sadzīvoju - sajūsmā neesmu, bet paciest var - opciju nav, jo manuāls Jeep neeksistē. Sieva brauc ar sūri un grūti meklētu manuāli, jo Volvo tādu atrast var, ja ļoti grib, tādēļ ir pieejams auto ar kuru var izbaudīt gruntenes u.tml. braukšanas prieku un mazāk izjust, ka automāts to liedz. Dubļos, starp citu, pretēji tam kā daži apgalvo, automāts ir labāks - vismaz 4x4 autiņam noteikti.

WALA 23.augusts 2020 1:03
0 0 Atbildēt

par to 4x4 un automātu - pārītim kas man trapijies, vienmer automatam bujusi ari drusku labaka 4x4 sistema, tā ar Jeep, tā ar Ford USA.

izlāde 22.augusts 2020 11:08
0 0 Atbildēt

Sasaucu strelku.Automātnieki apmētās mauāļus ar tomātiem.Tie atbildēs ar gurķiem.Kaujas lauks paliek zaudētājiem.

atrabotka 22.augusts 2020 12:36
1 0 Atbildēt

"Piemēram, Peugeot to panāk ar nelielu viltību, 8 pakāpju automātisko transmisiju ieslēdzot neitrālajā pārnesumā brīdī, kad vadītājs atlaiž savas mašīnas akseleratora pedāli. Šādā veidā auto ripo, izmantojot inerci, un degvielas patēriņš samazinās."

Interesanti. Bremzējot ar motoru degvielas patēriņš ir 0 - riteņi griež motoru nevis otrādāk. Tukšgaitā protams noripos tālāk, bet tukšgaitas apgriezieni motoram ir jāuztur dedzinot degvielu. + vēl bremzēšana un viss ap to saistītais. Kaut kādu novatorisku stulbumu cenšas iebarot cilvēkiem.

Nja 22.augusts 2020 18:47
0 0 Atbildēt

Gan jau tulkotājiem kaut kas misējies.

Pļurkt 22.augusts 2020 18:32
0 0 Atbildēt

Bābas vienmēr izvēlas automātu!

ha 22.augusts 2020 19:28
0 0 Atbildēt

Astoņi ķīniešu mitoloģijā ir laimes un veiksmes skaitlis

650 23.augusts 2020 0:37
0 0 Atbildēt

Automāts nevar (negrib,nemāk,nespēj) bremzēt ar motoru- ta kurš diez LOHS šo ir frāzi izdomājis,kura te tiek ik pa laikam atgādināta??

Stūres pastiprinātājs?? Kurš diez LOHS brauktu uz saviem tiem 200 ar pastiprināti/ļodzīgu stūri vai pat ar tikpat vieglu,kā parkošanās režīmā ar 0,2km/h ?

Asaris 24.augusts 2020 9:13
0 1 Atbildēt

Vislabāk jau tomēr 1 pārnesums

ABECEDE95 24.augusts 2020 17:00
0 0 Atbildēt

Ir neiespējami kaut ko apspriest, ja nav vienotības par apspriedes priekšmetu. Komentāru sadaļa to lieliski ilustrē - katrs velk deķi uz savu pusi un sunī oponentus.

Rakstā aplūkota "klasiskā" automātiskā transmisija jeb hidrotransformātors.

Robotizētā "mehānika" un bezpakāpju variators, faktiski, nemaz nav "automāti".

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 21

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti