Kādu skādi automašīnām visbiežāk nodara “pelēkie” auto servisi? 17

 

Foto: Publicitātes attēls

Moller Auto | 29.augusts 2022 13:19

Bieži vien pēc “pelēkā” jeb nesertificēta auto servisa apmeklēšanas, spēkrata īpašniekam nākas doties prom, lai remontētu vēl lielākas tehniskās problēmas.

Diemžēl tās ir ne tikai urbānās leģendas, bet realitāte, ar kuru saskārušies daudzi auto īpašnieki. Kādus bojājumus automašīnām visbiežāk nodara apšaubāmas kvalitātes auto servisi un kādas pazīmes liecina par to, ka servisā automašīna varētu iegūt vēl nopietnākās tehniskās problēmās? Skaidro auto dīlera “Moller Auto” pārstāvēto zīmolu “Volkswagen” un “Audi” servisu centru eksperti.

Latvijā autoparku lielākoties veido automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem, bet hibrīdu un elektroauto uz mūsu ceļiem ir proporcionāli mazāk, tie ir jaunāki un daudziem vēl spēkā garantijas, tāpēc likumsakarīgi, ka biežāk nesertificētos auto servisos tiek nodarīti bojājumi tieši spēkratiem ar iekšdedzes dzinējiem.

Tiesa, kā norāda uzņēmuma eksperti, nākamo 3 gadu laikā sagaidāms, ka šo servisu darboņi kļūs drosmīgāki, arvien vairāk uzņemoties veikt remontdarbus arī elektroauto un hibrīdauto, pat ja atbilstošu zināšanu nebūs, jo nāksies pielāgoties pieprasījumam.

Vienu skrūvi pieskrūvē, bet citu nē

Saskaņā ar ekspertu novērojumiem, automašīnu ritošā daļa ir tā, kurai pelēkās zonas servisi visbiežāk nodara kaitējumu. Turklāt tie nav tikai tehniski bojājumi. Viena slikti pieskrūvēta skrūve var radīt reālu iespēju, ka auto apdraud vadītāja un citu satiksmes dalībnieku drošību uz ceļa.

Eksperti norāda, ka ir nācies saskarties ar situāciju, kad auto īpašnieks ir devies uz tehnisko apskati, bet tās laikā pārbaudes veicējs viņam rokās ieliek riteņa skrūvi. Pēc tam ir konstatēts, ka apšaubāmas kvalitātes servisā katram ritenim ir pievilkta tikai viena skrūve. Ir bijuši arī gadījumi, kad šādi autoservisi burtiski nepaveic iesākto līdz galam, piemēram, maina aizmugurējās bremžu uzlikas, bet neveic stāvbremzes regulāciju.

Ekspertu pieredzē tik pat daudz pārsteidzošu gadījumu bijuši saistīti arī ar automašīnu dzinējiem. Piemēram, reiz no kāda auto dzinēja nācis troksnis, jo, izrādās, iepriekšējā servisā, mainot motora ķēdi, salauzti zobrati, kādēļ auto knapi braucis.  

Meistari, kas “zina” un “prot” visu

Mūsdienās tehnoloģijas attīstās zibenīgi, tāpēc būt par ekspertu visās jomās nav iespējams. Arī gadu desmitu pieredze auto remontā daudzkārt nelīdz, jo, laikam ejot, tehnoloģijas ir ne vien mainījušās, bet arī palikušas sarežģītākas. Piemēram, šobrīd pat bremžu nomaiņai, lai to paveiktu rūpīgi, ir nepieciešama speciāla datorprogramma.

Jāatzīst, ka remontdarbu veicējiem nesertificētos servisos visbiežāk nav vajadzīgo zināšanu par konkrētā auto zīmola un modeļa tehniskajām niansēm. Nemaz nerunājot par atbilstošu tehnisko aprīkojumu, instrumentiem. Viņi dzīvo ar pārliecību, ka viena auto marka ir līdzīga citai, bezbailīgi uzņemoties labot kā budžeta, tā luksus klases auto. Eksperti norāda, ka tas ir absurds, jo katra zīmola un pat modeļa automašīnas tehniskās nianses būtiski atšķiras, tādēļ, lai veiktu kvalitatīvu remontu, bez padziļinātas izpratnes un atbilstošiem instrumentiem neiztikt.

Pieņem ātrāk, bet labo daudzkārt ilgāk

Visbiežāk cilvēki iekrīt nesertificētu auto servisu nagos, jo meklē pakalpojumus, kas ir lētāki un pieejamāki ātrāk. Tiesa, kā liecina “Moller Auto” ekspertu pieredze, pelēkās zonas servisu pakalpojumi mēdz būt lētāki vairāku iemeslu dēļ – piemēram, tie izvairās no nodokļu maksāšanas, remontdarbos izmanto lētas un nekvalitatīvas detaļas, to darbaspēks ir mazāk kvalificēts u.tml. Savukārt rindas šajos servisos mēdz būt īsas, tādēļ to pakalpojumi ir pieejami ātrāk, kas, protams, ir pievilcīgs piedāvājums jebkuram auto īpašniekam.

Ļoti bieži, apmeklējot nesertificētus servisus, cilvēki nonāk situācijās, kad nākas maksāt divreiz, jo sertificētajos auto servisos bieži tiek apkalpoti auto īpašnieki, kuri atbrauc no cita servisa ar nopietnākām auto darbības problēmām, nekā tur ieradās. Izrādās, remontdarbu veicējs mēģinājis labot auto, bet tad pateicis, ka tomēr jādodas uz dīlera servisu, jo pats netiek galā, nav vajadzīgo instrumentu u.tml. Jā, šādos servisos tikt pie pakalpojuma var ātri, bet, ja tiek parēķināts laiks, cik beigu beigās ilgi auto pavada remontdarbu procesā, laika patēriņš ir neracionāli ilgs. Arī maksāt nākas vairāk, jo, labojot auto divos servisos, ir tikai loģiski, ka remonta izmaksas beigu beigās ir ievērojami augstākas.

Pelēkās zonas servisiem ir vairākas iezīmes

Auto remontdarbus vai tehnisko apkopi var veikt tikai tad, ja zināms, kādi servisa pakalpojumi tam nodrošināti iepriekš. Ja serviss neveido šādu datu bāzi par auto iepriekš veiktajiem remontdarbiem, visticamāk, meistaru lēmumi par nepieciešamajiem uzlabojumiem ir tikai pieņēmumos balstīti, nosakot vajadzības “uz aci”. Jāatceras, ka kaut vai visas bremžu sistēmas pārbaude ir jāveic pēc noteikta nobraukuma. Meistars to nevar zināt, neveidojot klientu reģistru. Par nožēlu, pēc šādiem principiem darbojas vairums nesertificēto servisu.

Pelēkās zonas servisam būs arī pavirša attieksme pret vidi – visiem auto vadītājiem jāpatur prātā, ka, apmeklējot tādu servisu, auto riepas, dabai nedraudzīgie šķidrumi, visticamāk, nonāks mežā vai kādā citā nomaļā vietā, ne atkritumu pārstrādes punktā.

Šie servisi būs arī atsaucīgi, ja auto īpašnieks vēlēsies skatīties, kā tiek veikti remontdarbi, ļaujot viņam būt blakus meistaram un spēkratam, taču nepadomājot, ka tas var būt ļoti bīstami.

 

 
Visi komentāri
 
anonimikis 29.augusts 2022 13:29
15 1 Atbildēt

Ļoti vienpusējs viedoklis. Mūsdienās situācijas ar nepievilktām riteņu skrūvēm var būt arī pilnīgi sertificētos servisos.

Un gaidīt uz rezerves daļu piegādēm var nākties ļoti ilgi arī šajos dīlera servisos.

Freijers 29.augusts 2022 15:18
10 1 Atbildēt

Reāls sūds sarakstīts....nepatikšanās ar garāžas Koļām var iedzīvoties, bet tikpat labi, tas var notikt arī ne pelēkos servisos, jo arī tur strāda duraki, kam jābaro vēl priekšniecība (kurs pelēkos servisos nav a priori).

Opis 29.augusts 2022 15:45
4 1 Atbildēt

Iebraucu "Wessā" lai pārbauda piekari, šie neko netrada, viss esot čotka. Iebraucu ceļmalas servisā lai paskatās, kāpēc mašīna kā galerts uzvedās, un 5min laikā puikas atrada kaiti.

Piedāvāja tajā pašā dienā sagādāt detaļas un saremontēt.

Aizbraucu atpakaļ uz Wessu, pārādīju foto un prasu, kā tad tā, nu un sāk taisnoties, ka vēl jau var braukt un ja grib tomēr mainīt, tad nedēļa jāgaida. Īsumā, necilā ceļmalas servisā puiši ir daudz kvalificētāki par dīlera servisu darbiniekiem un detaļas sagādā ātri un operatīvi, kamēr dīlerim nekā nav uz vietas, viss jāsūta no kaut kurienes.

Rr19 29.augusts 2022 15:49
7 1 Atbildēt

Ir jau arī normāli Koļas, tikai jāzina, kur braukt.

Krotow 30.augusts 2022 0:09
2 0 Atbildēt

Un tie koļas noteiks pareizo kaiti tikai zināmai auto modeļu grupai. Ar auto, kas nav tai grupā, jābrauc pie vasjām.

Opis 30.augusts 2022 10:04
1 0 Atbildēt

Nu aizbrauc ar kaut kādu SAAB vai Hummer uz "Balto" servisu, tevi arī pie Vaņas aizsūtīs! Dīleri taču arī specializējas tikai uz to, ko paši tirgo. Specializācija tas ir labi, vismaz kaut vienu marku māk skrūvēt!

Krotow 30.augusts 2022 16:12
0 0 Atbildēt

Te piekritīšu - pats galvenais - lai meistariem rokas aug no pareizās vietas un ir vēlme arī izlasīt remontējamo auto remonta instrukcijas. Ja trešais serviss savu darbu izdara atbilstoši, viss ir kārtībā. Savulaik pat no dīlera servisa esmu sūtīts pie trešajiem servisiem pārtīt nokautu ģeneratoru un krāsot spārnus. Rezultāts bija labs.

WALA 29.augusts 2022 16:01
2 0 Atbildēt

Galvenais jau jaunos lohus sagatavot "pareizi" lai autorizētie servisi varētu turpināt smelt. Jāpriecājas, ka pie mums tas nav kā ASV, kur lielākajā daļā gadijumu tieši autorizetais/dīlera serviss sūkā un krāpj klientus stipri vairāk par "garāžas Koļu" ...

WALA 29.augusts 2022 16:03
1 0 Atbildēt

P.S. gribēju teikt ka pie mums autorizēts serviss joprojām ir laba izvēle, taču apdirst "Koļu" ar nav pamata.

Šoferis 29.augusts 2022 17:52
5 0 Atbildēt

Tie servisi skādi nodara naudas makiem, jo maina visu pēc kārtas. Pamēģiniet maģisko frāzi - "Ja šis nepalīdzēs, tad par remontu un detaļām nemaksāšu" - melnais servis 100% atmetīsies un gaidīs nākošo lohu.

HE 29.augusts 2022 18:41
1 0 Atbildēt

Nu tas ''molleris'' labāk lai paklusē , līdz šim nekad nebiju piedz'īvojis, ka mainot servisā mptoram eļļu aizmirst uzskrūvēt eļļas vāciņu...

Jo 29.augusts 2022 23:50
0 0 Atbildēt

Problēma ir tā, ka nav vairs normālu servisa manuāļu.

Ja nav dīlerservisam, tad kur tādu dabūs pelēkkais?

Komercnoslēpums, redziet.

Paši jau nopērkat to komercnoslēpumu vai ne?

Zapte 30.augusts 2022 10:07
0 0 Atbildēt

Es savu behu vedu pie Koļas, kas ir 10 gadus nokapājis BMW dīlera servisa un pārzina manu behu kā savus 5 pirkstus. Ja gadās kāds jaunāks bumers, piezvana vecajiem korišiem uz Behu dīleri un ātri noskaidro čo pa čom.

Pļurkt 30.augusts 2022 12:22
1 0 Atbildēt

Reizi jau rakstīju kā mana kaimiņa darba auto dīlerserviss saremontēja uz apskati.

Apskates protokols bija kā Ļeņina kopotie raksti!!! Pāris

3-nieku, 7 2-nieki.... Kur VISUS 2-niekus mēs plikām rokām abi par 15 minūtēm novērsām kaimiņa garāžas priekšā!!!

+++++++++

Nekad mūzā pēc Koļas kaktu servisa man nav nācies pārtaisīt viņa paveikto!

kasinsh79 31.augusts 2022 6:43
0 0 Atbildēt

Esot vajadzībai (personīgajam auto), man ir zināms superīgs uzticams Aļiks Kuram var uzticēties, un viņš tiešām lieku darbu neizdomās. Pat vairāk - par pilnu piekares diagnostiku paņems max 10 eur. Ja viss ok ar auto, tad uz samaksu nāksies pat pierunāt. Šobrīd, 08.2022.

Mīnuss - tikai piekares darbi un dzinēja remontdarbi. Toties ir, un darba viņam pietiek jau gadu desmitiem.

JanJan 31.augusts 2022 9:57
1 0 Atbildēt

Mollers jau nu varēja paklusēt Atceros, ka paziņai "taisīja" problēmu ar ABS golfam (periodiski atslēdzas ABS). Entās reizes muļļājās, visu nomainīja, iedeva mašīnu, nobrauc 200m un atkal iedegas...

Parastajos servisos nav zinošu cilvēku? It kā Jums pašiem ir, oficiālajā dīlerservisā parasti atbilde ir viena, jāmaina! Pofig, kur reāli ir problēma, bet vispirms viss jānomaina un tad jau skatīsies vai problēma pazudīs.

Šogad vēl bija tāda interesanta situācija (šajā gadījumā gan ne ar moller) - tā kā auto garantija nesen beigusies, nevedām auto vairs pie dīlera, bet gan aizvedām pie ģimenes drauga, kur zini, ka Tevi nečakarēs. Normāls cilvēks. Viņš pēc ikgadējās apkopes veikšanas brīnījās, ka eļļa baigi dīvaina nākusi ārā - ko viņi tur ielējuši vai varbūt nemaz nav nomainījuši un tik rēķinā ierakstīja, ka nomainīja...

Motorolers 4.septembris 2022 9:47
0 0 Atbildēt

Manās acīs Moller serviss ir sliktāks par Koļas servisu, dārgs un ar zemu darbu kvalitāti, nu jau gadus 10 vismaz tur vairs nebraucu, pēc murgiem, ko tur nācies piedzīvot! BMW serviss arī ātri pierādīja, ka ir tāds pats lohu kantorus kā Moller

Mans čoms daudz ātrāk un 5x lētāk tiek galā ar visām ķibelēm, ja tādas gadās un galvenais, ka kvalitatīvāk! Tikko kaimiņš ar jauno mersi mēnešiem mocījās ar dīlerservisu, teica nekad vairs tur nebrauks, pofig ka garantija vēl mašīnai ir.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Toyota ar diviem jaunumiem Auto China 2024 1

Pekinas autoizstādē Toyota ieradusies ar diviem jaunumiem, kas uz konveijera stāsies jau šogad. Lasīt vairāk

 

Baltijas valstīs degvielas cenas pagājušajā nedēļā pamatā samazinājās

Pagājušajā darba nedēļā Baltijas galvaspilsētās degvielas cenas samazinājās, izņemot benzīna cenu Rīgā, liecina aģentūras LETA apkopotie dati. Lasīt vairāk

 

No 84 100 eiro: Porsche pastāsta par jauno Macan 3

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO) 5

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti