Ar šo gribam vērst jūsu uzmanību uz jaunu sadaļu iAuto struktūrā. Ja uzklikšķināsiet galvenajā tematu dalījumā „Pie stūres”, zemāk, līdzās „Satiksmes drošībai”, „Avārijām”, „Policijai”, atradīsiet vārdiņu AKADĒMIJA.
Atis Jansons Foto: iAuto.lv
Esmu uzņēmies šīs sadaļas vadītāja pienākumus. Mēģināsim gādāt un tajā uzkrāt diskusiju un analīzes materiālus ar iespējami augstāko kompetences līmeni. Tieši tāds savulaik bija Aināra Uzkalna, Dainara Damberga un manis dibinātās „Auto akadēmijas” pirmais bauslis. Nekādu didaktisku blefu! Nekādas copy/paste ceļā iegūtas nezināmu autoru pamācības! Nekādus maigi sakot apšaubāmus „socioloģiskus pētījumus” par satiksmes kultūras pazemināšanos un „vidējā ātruma” palielināšanos! Nekādus aizvainojošus apgalvojumus par nihilismu, kurš esot raksturīgs teju vai katram Latvijas auto vadītājam! Drošības pamatā – pieredze un savstarpēja cieņa!
Lai runā un zem teiktā parakstās vīri, kuri daudz braukuši, daudz mācījušies un domājuši, citiem brauciena gudrības nodot arī klātienē mēģinājuši. Ivars Caune, piemēram. Čempions. Pirmais „AA” praktiskās braukšanas instruktors. Jānis Štrauss – nav čempions. Bet ir čempiona Arta Štrausa tēvs un treneris, ir labākās ziemas mācību trases „Brīvkalni” saimnieks. „Akadēmijas” nodarbības ir vadījuši un jaunās rubrikas materiālu tapšanā piedalīsies Agris Staņēvičs, Didzis Kalnietis, Ivars Grošus, Valdis Brants. Skolotāja profesiju tieši „AA” auditorijā sāka apgūt patreizējais Drošas braukšanas skolas apmācību direktors Artūrs Priednieks. Ja nepietiks ar vecajiem „AA” spēkiem, ņemsim talkā „” Latvijas Avīzes” dibināto „Stūres klubu”, kurā ir Priednieks, ir tieslietu eksperti Oskars Irbītis (RTU pasniedzējs) un Aigars Evardsons (savulaik Policijas koledžas vadītājs un daudzu ceļu policistu skolotājs), autovadītāju sākotnējās apmācības speciālisti Ainars Grundmanis, Andris Pļavenieks, „333” trases saimnieks Vladislavs Šlegelmilhs, žurnālisti Normunds Avotiņš, Pauls Timrots, Arnis Blodons un citi vīri, kurus neapmierina oficiālo iestāžu tiražētais vienkāršotais skatījums uz satiksmes drošības lietām. Turklāt – pašas amatpersonas arī no atklātām sarunām ne vienmēr izvairās. Pēdējas divas „Stūres kluba” sanāksmes notikušas ar valsts satiksmes ministra Anrija Matīsa līdzdalību.
Starp citu – „Stūres klubs” nav slēgts dibinājums. Ja jūtaties ietiekami stiprs, lai piedāvātu savu ieguldījumu, rakstiet – info@iauto.lv Biedra kandidāta statuss samērā viegli pieejams.
Tātad – atklāta, mierīga, lietišķa saruna par satiksmi. Celsim gaismā gan jaunas idejas, gan vecus, joprojām aktuālus šīs jomas sacerējumus. Gan savus, gan citos avotos atrastus. Lasiet, komentējiet (pēc būtības, lūdzu, pavirša bļaustīšanās tiks dzēsta bez brīdinājuma).
Paldies Solaris par to, ka prezentējāt A.Evardsona kungu, jo atpazīstamība viņam ir un pastāv, tātad arī zināšanas par satiksmes drošību, jo viņš no 1988. līdz 1994.gadam bija arī tas, kurš jaunajiem vadītājiem iemācīja pareizi vadīt autotransportu, paralēli strādājot arī par autoapmācības instruktoru B, C un CE kategorijās - Bauskas ielā 86 un ir apmācījis ne tikai mani, bet arī vairāk kā 1000 cilvēkus un tas jau ir nopietni.